Suicide attack in Sistan Baluchestan 'kills 27 Revolutionary Guards'

Hooshmand

Elite Member
Oct 12, 2011
8,762
1,008
UK
#1
A suicide attack in south-eastern Iran has killed at least 27 members of the Revolutionary Guards, state media say.

The bomber targeted a bus transporting personnel in Sistan-Baluchestan province near the border with Pakistan.

The Sunni Muslim militant group, Jaish al-Adl (Army of Justice), has said it was behind the bombing.

The Revolutionary Guards, set up shortly after the 1979 Islamic Revolution, are a major military, political and economic force in Iran.
 

Hooshmand

Elite Member
Oct 12, 2011
8,762
1,008
UK
#2
گروهگ تروریستی جیش الظلم مسئولیت را برعهده گرفت

حمله انتحاری تروریست‌های تکفیری به اتوبوس حامل مرزبانان


قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از حمله انتحاری تروریست های تکفیری به یک اتوبوس مدافعان میهن اسلامی در جاده خاش ـ زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین
متن اطلاعیه قرارگاه قدس به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
در پی شکست سخت استکبار جهانی از مردم شریف و قهرمان ایران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی و راهپیمایی با شکوه و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن ماه، تروریست‌های تکفیری و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به نظام سلطه و استکبار برای تلخ کردن کام ملت ایران، شامگاه امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه) یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام مأموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند را در جاده خاش - زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند.
در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.
اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت شهیدپرور ایران اسلامی رسانده خواهد شد.»
عامل اقدام تروریستی
فارس نوشت:
گروهگ تروریستی جیش الظلم مسئولیت این حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت.
آمار دقیقی از تعداد شهدا و مجروحین در دست نیست
همچنین مهر نوشت:
سرهنگ قاسم حسن زاده مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران اظهار داشت: مجروحین حادثه تروریستی اتوبوس کارکنان سپاه به بیمارستان های زاهدان منتقل شدند. بر اثر حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل رزمندگان اسلام چند نفر از این عزیزان شهید و مجروح شدند.
مسئول روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این حادثه شامگاه امروز در جاده خاش- زاهدان در محدوده «چانعلی» اتفاق افتاد، ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدا و مجروحین در دست نیست.
ابراز تأسف و انزجار قاسمی از حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با ابراز تأسف و انزجار عمیق از حادثه تروریستی امشب (چهارشنبه) در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت و جراحت تعدادی از هموطنان شده است، با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.
قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی یکی از گروهک‌های تروریستی که مسئولیت آن را برعهده گرفته است، اظهار داشت: توسل این گروهک تروریستی که مورد حمایت نظامی، مالی و فکری برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، به اینگونه جنایات غیرانسانی عزم دولت و ملت ایران را در ادامه راه مقابله با تروریسم در منطقه مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد و قطعا فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.
واکنش ظریف به حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان
دقایقی بعد محمدجواد ظریف در توئیتی نوشت:
اینکه ایران درست در همان روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد، تصادفی است؟
به خصوص وقتی که همتایان همان‌ تروریست‌ها از خیابان‌های ورشو برای آن جشن به پا می‌کنند و با ربات‌های توئیتر از آن حمایت می‌کنند.
ظاهراً آمریکا همیشه اشتباهات یکسانی مرتکب می‌شود، اما انتظار دارد نتایج متفاوتی دریافت کند.