از فلسفه رایکوف تا فلسفه کیروش درد فوتبال ما کجاست ؟

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#1
هفته دوم آبان 1347 بود که زدراکو رایکوف دریافت قاعده بازی در فوتبال ایران چیست...

رایکوف مربی آمده از فوتبال شرق اروپا بود. از یوگسلاوی که سابقه تاریخی در تربیت و معرفی مربیان برجسته در زمینه‌های تاکتیکی و همین‌طور بدن‌سازی داشت. او به عنوان بازیکن در جام جهانی 1958 بازی کرده و دروازه پاراگوئه را هم گشوده بود. او آمد و جای محمود بیاتی در تیم ملی را گرفت. مربی که او در بهار با تیم ملی جوانان ایران در بانکوک ناکام مانده بود ولی چهره‌های گمنامی که برگزیده بود بدل به بازیکنانی برجسته فوتبال ایران می‌شدند. او سکان تیم ملی را در دست گرفته بود.

مربی یوگسلاو بازیکنانی از تهران را برای سفر به شوروی و برگزاری سه دیدار دوستانه برگزید. انتخاب‌هایش جدل‌آور بودند و پرسش‌ساز. انتخاب‌هایش سنتی‌های فوتبال ایران را گیج کرده بودند. او طی مصاحبه‌ای، آن هم در صبحی که دزد خانه‌اش را زده بود به توصیف مبانی انتخاب‌هایش پرداخته و توضیح داده بود. او گفته بود «معتقدم نام هرگز بازی نمی‌کند. بلکه کیفیت، ارزش، کار و انضباط است که بازی می‌کند. برای من نه باشگاه، نه نام، نه جوانی و پیری مطرح است. بلکه قادر بودن یا قادر نبودن و انضباط مطرح است و نقش اساسی دارد... در کمتر کشوری این همه استعداد دیده‌ام... من پانزده شانزده بازیکن کمتر از بیست سال را انتخاب کرده‌ام».

رایکوف عزیز اصلی و فرامرز ظلی را کنار گذاشت و ناصر حجازی را برگزید. او گفت «ما دروازه‌بانانی می‌خواهیم که پس از یکی دو سال بالاتر از سطح اصلی و ظلی کار کنند... گفتم که سن مهم نیست و قادر بودن و نبودن مهم است». او حسین کلانی را کنار گذاشت و گفت «او در تمرینات منظم نیست. معمولا بیش از بیست تا بیست و پنج دقیقه بازی نمی‌کند. چرا که آسیب می‌بیند و این به دلیل آن است که در تمرینات منظم نیست». او علی پروین را انتخاب نکرد و گفت «پروین بازیکنی است که او را در نظر دارم ولی در حال حاضر از نظر قدرت بدنی در سطحی نیست که خواهانش باشم».

رایکوف در ایران در آغاز راه به‌سر می‌برد و خودش را پیدا نکرده بود. ولی با میهمان‌نوازی فوتبال ایران آشنا شده بود. با سنت کهنه رسانه‌ای مرز و بوم. با رسم همیشگی و عوض نشدنی. با شمشیرهای تیز شده. با شلاق‌های بلند. با متلک‌های آبدار. برایش نوشتند تمریناتش با تمرینات قبلی‌ها فرقی ندارد، با تمرینات ادموند مایوفسکی، ژوزف مژاروش، حسین فکری، گئورگی سوچ و محمود بیاتی. نوشته‌اند قیمتش بالا است. نوشتند دستمزد ماهی شش هزار تومان از سرش زیاد است. مهدی دری اسم و رسمی میان ورزشی نویس‌ها داشت. نویسنده هفته نامه کیهان ورزشی بود. یگانه نشریه تخصصی ورزشی.

مجله‌ای که بعضی‌ها می‌گفتند رویکردش چپگرایانه یا متمایل به چپ است. مهدی دری با آب و تاب فراوان رایکوف را زیر تازیانه برد. با جمله‌هایی انشا‌گونه. با برخوردی عجولانه. با قضاوتی قوم گرایانه. با اغراق درباره ایران و ایرانی. او برای حمله به رایکوف، ایران را مهد آزادی خوانده، گهواره انسانیت. او در مقاله‌اش آورد: «نمی‌توانیم ادعاهای آقای رایکف را هضم کنیم. بازیکنان حاضر در تمرینات او هم ادعاهایش را قبول ندارند... ما از رئیس فدراسیون که به زبان فرانسه آشنا است می‌خواهیم این مطلب را برای‌تان ترجمه کند


... بدانید کشور ما دارای مبانی اخلاقی و تربیتی بسیار مستحکمی است که شاید اکثر کشورهای جهان بدان دست نیافته و هرگز نیز بدان دست نیابند. ما بوده‌ایم که تمدن و فرهنگ را در چندین هزار سال پیش به اقصی نقاط گیتی برده‌ایم. ما بوده‌ایم که درس آزادی و انسانیت به جهانیان داده‌ایم... ما با فوتبال شما آشنا هستیم... آقای رایکف این انضباطی که امروز در نوزده تن بازیکن انتخابی‌تان می‌بینید به خاطر شما نیست. به خاطر سفر به شوروی است... به گمان ما بهتر است همان‌گونه که در مراسم غیر رسمی حقیقت را می‌گویید با بازیکنان نیز غیر رسمی حقیقت را بگویید. بگویید من ماهی نه هزار تومان پول می‌گیرم. بگویید من مستخدم هستم و وظیفه دارم مطیع باشم. شاید آنان شما را ببخشند».

همه انتظار قربانی شدن رایکف را کشیدند. انتظار خرد شدنش را. له شدنش را. رفتنش را. ولی خوشبختانه او خرد نمی‌شود. خوشبختانه رایکف راهی باشگاه تاج می‌شد. تیمسار خسروانی پیشترها در اواخر دهه 1320 مربی آلمانی دو و میدانی تاج به نام فوگل را هم برای مدتی روی نیمکت مربیگری تیم فوتبال نشانده بود تا علاقه‌اش به مربی فرنگی را نشان دهد. رایکوف عصر جدیدی را در تاج رقم می‌زد.


در فوتبال ایران. بعدها فوتبال ایران را به قبل از ورود رایکوف و پس از رفتنش تقسیم می‌کردند.شاید یکی‌ از طلایی‌ترین بازیهای رایکف بازی تاج و هاپل اسرائیل در فینال باشگاه‌های آسیا بود،جائی که تیم بازنده آاش هفت دقیقه تا شکست فاصله داشت،تا با سر ضربه غلام وفاخاه تیمش را به وقت اضافه فینال باشگاه‌های آسیا برسوند.رایکوف همیشه تیم تاج را در بین دو نیمه اگر عقب بود در خود زمین نگاه میداشت.و چون سر و صدای تماشاگران بسیار زیاد بود و صدای بازیکنان خود راه نمیشنوید از آنها می‌خواست که با یاد داشت سوالات بازیکنان روی کاغذ بنویسند و جالب اینجا بود که چون به زبان فارسی مسلط نبود و وقت را غنیمت میدانست جواب سوالات بازیکنان را با ورقه کاغذی که از بازیکنان دریافت میکرد میداد.این صحنه همان صحنه یی است که بین دونیمه پایان وقت قانونی و شروع وقت اضافی است که با بازیکنان خود با این روش صحبت میکند. این صحنه همان صحنه یی است که بین دونیمه پایان وقت قانونی و شروع وقت اضافی است که با بازیکنان خود با این روش صحبت میکند.به عکس زیر نگاه کنید،ورقه کاغذی در دستهای ناصر حجازی است رایکف به او میگوید زود باش بده ببینم چی‌ میگی‌. 100003153.jpg رایکف بعدها مربی خارجی که خدمات فراوانی به فوتبال این مرز و بوم انجام داد قلمداد می‌شد. او زمانی ستایش می‌‌شد که رفته بود، که مرده بود.
 
Last edited:

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#2
خبر رفتن کارلوس کی‌روش با خداحافظی و تغییر و تعویض دیگر مربیان و تیم ملی خیلی متفاوت بود و حس دلتنگی عجیبی به وجود آورد. این وداع با دیگر خداحافظی‌ها یک تفاوت عمده داشت و آن محبوبیت او در بین تمام اقشار جامعه بود. در واقع او در اوج علاقه مردم به او رفت! حالا چرا با این شتاب؟ داستان چیست و کدام عامل و شخص باعث شد او چنین تصمیمی بگیرد؟ آیا برای فوتبالی‌ها رفتن کی‌روش یک اتفاق ناگوار است. فوتبال ما از کی چه آموخت و چه از دست داد.

طی این 77 سالی که ما (در سال 1941 اولین مربی تیم ملی یعنی حسین صدقیانی که در بلژیک و اتریش درس خوانده بود و فوتبال بازی می‌کرد) مربیانی زیادی را از داخلی و خارجی تجربه کرده‌ایم. کارلوس کی‌روش یک استثنا بود. با کاراکتر جذاب و نفوذ کننده و قدرت تسلط فوق‌العاده که الفبای فوتبال امروز را خوب می‌شناخت و در دیگر مسایل جانبی جامعه شناسی و روانشناسی فوتبال بی‌نظیر بود.



اگر مبنا را از سال 1320 بگذاریم 43 مربی داخلی و خارجی سرمربی تیم ملی بوده‌اند که از این تعداد 14 مربی خارجی بودند. یوگوسلاوی‌ها، مجارها، برزیلی‌ر فوتبال ما اثر گذاشتند که رایکوف، ایویچ و کی‌روش بهترین‌های این عده بودند. 77 سال فوتبال ما دستخوش ذهنیت و دانش این مربیان
خارجی و در فاصله‌هایی ایرانی بودند تا جام جهانی 2018. کی‌روش با دو دوره حضور در جام جهانی موفق‌ترین و مجبوب‌ترین مربی بود.

شکست سه گله نقطه پایان غیرمنتظره ای بود بر پایان حضور هشت ساله کارلوس کی روش - یک رکورد احتمالا دست نیافتنی - روی نیمکت تیم ملی. با این وصف پس از شکست و بازی نومید کننده پسرانش خونسردی اش را کماکان حفظ کرد و به همه جز مردم نیش زد. به خبرنگاری که شیطنت آمیزانه از او خواست حداقل مثل خیلی ها عذرخواهی کوچکی کند. ولی او اهل عذرخواهی نبود. هرگز نبود. تک و تنها نشست و اشاره ای به دستیارانش که نه او آنها را جدی گرفت و نه دیگران را نکرد. کسی نمی دانست حرکت بعدی اش چیست. نه همراهان فرنگی و ایرانی اش و نه فدراسیونی ها و نه نزدیکان رسانه ای اش. درگیری توجیه ناپذیرش با برانکو در تب و تاب جام جهانی در آن قاب بزرگ جای می گرفتند تا کینه شخصی از برانکو.

روش او چه بود؟



او شاگرد شایسته فوتبال پرتغال بود. با تکیه بر روش " Tactical Periodisation " پرتغالی از نوع مورینیویی: تهیه سیاهه درازی از نیازها، انتخاب هوشمندانه بازیکنان مسئولیت پذیر، شکل دادن تیم از عقب به جلو و نهراسیدن از فوتبال دفاعی برابر تیم های قدرتمند. آن چه که تدریجا – خصوصا پس از شکست از لبنان در بیروت طی دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2014 – همه را متقاعد کرد برای تیم ملی چه کارساز افتاده. او بود که استعدادهای ایرانی خارج مرزها را کشف کرد: قوچان نژاد، دژاگه و دیگران را. همان هایی که نیش تیم ملی را زهرآگین کردند. او بود که از کنار گذاشتن مهدی رحمتی بیمی به دل راه نداد و به بازیکنان نشان داد ارباب کیست. او و فقط او.


با این وصف تیم او برابر ژاپن به عنوان نخستین حریف قدرتمند جام ملت های 2019 از ذات خودش دور شد. بازیکنانش انضباط همیشگی شان را از دست دادند و ذات فوتبال دفاعی شان برابر قدرتمندها را به دلیل نتایج ژاپن تا پیش از آن کنار گذاشتند. بی تردید ایران در صورت تکرار همان صحنه زمین خوردن و رها کردن توپ و اعتراض به داور مثلا برابر اسپانیا واکنش دیگری را پی می گرفتند تا تن دادن به آن شلختگی. در حالی که بهترین بازی های پسران کی روش مبتنی بر دفاع آهنین در زمین و محوطه جریمه خودی بود. با روی آوردن به ضربه های ایستگاهی، مثلا برابر مراکش و پرتغال در 2018 و ضد حمله مثلا برابر آرژانتین در 2014 و همه آنها مبتنی بر انضباطی آهنین.



خوش بینی مفرط برپا شده حول تیم 2019 تناسبی به واقعیت قدرت ژاپن نداشت. اکثر تیم ها در تورنمنت ها آرام آغاز کرده و طوفانی به اوج می رسند. برخلاف ایران که برابر چند تیم کوچک طوفانی آغاز کرد و سپس آرام گرفت. جایی که آهنگ تیم تغییر کرده بود و تک نوازها پرشمار شده بودند.


او از جایگاه ویژه‌ای در جامعه ما بهره‌مند بود و با روش خود توانست به اهداف بلند مدت خود برسد.


شاملو می‌گوید برای زیستن دو قلب لازم است، قلبی که دوست بدارد، قلبی که دوستش بدارند. کی‌روش رفت با تمام وابستگی‌هایی که داشت در ریشه دوانیده بود. ما شرقی‌ها مهر و عطوفت و عشق را خراب نمی‌کنیم. بگذارید او نیز مانند ایویچ برود و از ایران ما به خوبی یاد کند. وداع تلخ کی‌روش را دوست نداشتیم هر چند هیچگاه او را با تامل ننگریستیم. حوصله می‌کنیم و هفت سال بودنش را در تاریخ خود به نکویی می‌نویسیم و یادمان است که قضاوتی خواهد بود. خواهیم نوشت یگانه بودی و هیچ کم نداشتی.
 
Last edited:

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#3
بعد از کی روش چی؟



زندگی تیم های ملی سینوسی است. بالا و پایین دارد. این تیم هم همین طور و نه فقط با کی روش، بلکه برای تغییر تدریجی شخصیت بازیکنان مان در میدان و خارج از آن. فرهنگ سلبریتی زدگی فرنگی به فوتبال ایران رخنه کرده و مربی بعدی هر که باشد سوای راه و روش فوتبالی اش باید پسران پر شر و شور ما را که دیجیتالی شده اند در قالب برنامه هایش جای دهد. کاری که کی روش کرد.

اما سر مربی‌ خارجی‌ درد همه فوتبال ما نیست من اینجا به حرف رایکف در سال ۱۳۵۳ میرسم که وقتی‌ ایران به استرالیا باخت و از ورود به جام جهانی‌ محروم شد،در مصاحبه با کیهان ورزشی گفت،اینجا پایان فصل فصل آخر کتاب فوتبال ایران است .از این به بعد دیگر هیچ سر مربی‌ خارجی‌ نخواهد توانست فوتبال ایران را برتر از آن که هست بکند،چرا که قدرت مربی‌ تا حدی است،ما از این بالاتر نخواهیم رفت چرا که بالاتر از این دیگر ربطی‌ به مربی‌ خارجی‌ ندارد،بلکه از این به بعد ،زیر ساخت‌های فوتبال ما،توجه به نوجوانان،ساختن مدارس فوتبال،کار‌های ریشه یی تغییر در مدیریت باشگاهی ایران،و چیز‌های دیگر است که فوتبال شما را دگرگون می‌کند کاری که یوگسلاو‌ها در دهه ۵۰ میلادی انجام دادند،و من منظور رایکف یکی‌ از همون پدیدهای یوگسلاو در جام جهانی‌ ۱۹۵۸ بودم.

شما ایرانیها یک مشگل دارید،همیشه سر فصل آخر کتاب را اول میخوانید در حالیکه کشوری در زمینه فوتبال پیشرفت می‌کند که سر فصل کتاب را از مقدمه آن شروع کند،

امروز میتوان گفت روحت شاد رایکف،این خوندن فصل آخر کتاب را باید ژاپنیها انجام بدهند چرا که آنها سالهاست که با تاسیس ساخت‌های فوتبالی،مدارس فوتبال،و مدیریت‌های صحیح به فصل آخر کتاب رسیده ا‌ند و ما همچنان باز در اندر خم کوچه گیر کرده ایم که کدام مربی‌ خارجی‌ را اینبار بیاوریم؟زیدان موررینیو...

هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

کسرا

تقدیم به روان پاک رایکف raaykof4.jpg
 

Attachments

Likes: oghabealborz
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#4
بدانید کشور ما دارای مبانی اخلاقی و تربیتی بسیار مستحکمی است که شاید اکثر کشورهای جهان بدان دست نیافته و هرگز نیز بدان دست نیابند. ما بوده‌ایم که درس آزادی و انسانیت به جهانیان داده‌ایم
LOOOLLLLLLLLL!!!!

As soon as you give a pen or a microphone to an Iranian, there's guaranteed to be a shitshow regardless of the subject :)
 

ME

Elite Member
Nov 2, 2002
5,904
435
#7
Same shit, just change the date
1969, 2019, 2069

New #4
بدانید کشور ما دارای مبانی اخلاقی و تربیتی بسیار مستحکمی است که شاید اکثر کشورهای جهان بدان دست نیافته و هرگز نیز بدان دست نیابند. ما بوده‌ایم که درس آزادی و انسانیت به جهانیان داده‌ایم
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#8
LOOOLLLLLLLLL!!!!

As soon as you give a pen or a microphone to an Iranian, there's guaranteed to be a shitshow regardless of the subject :)
ببین این جریان یاوه گویی و خود بزرگ بینیه بیخود مطلب جدیدی نیست, این گرفتاری رو ما ایرونی ها قدیما هم داشتیم. همین جناب ناصر خان حجازی خدا رو بنده نبود, زمین و زمون به ایشون بدهکار بودن و این آقا اسطوره هم به حساب میاد.
ببین نوشته های این خبرنگار کلا بی پایه و اصلا در بحثی در مورد مربی وقت تیم ملی کاملا بیربط بود. خوب از مربی خوشت نمیومد به فرهنگ و میراث تاریخی کشور چه ربطی داشت؟ این درست. ولی میدونی چیه؟ همین جمله ها رو اگر همین روزنامه نگار واسه امثال من مینوشت, همینایی که اینجا اه اه میکنن, میومدن چه چه میکردن. اینجا چون رایکوف قراره قهرمان داستان باشه, نوشته های اون روزنامه نگار بهش پوزخند زده میشه, ولی اگه همینا رو واسه یه مربی مینوشت که آقایون ازش خوششون نمیومد, همین جمله ها رو میومدن ازش تمجید میکردن و این روزنامه نگار میشد یک وطن دوست و وطن پرور درجه یک.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#9
و حالا برسیم به اینکه درد فوتبال ما کجاست. درد اول ما همیشه این بوده و هست که فکر میکنیم از نظر استعداد از همه سریم. از آسیایی ها که هیچ, فقط شاید برزیل رو در شان خودمون بدونیم. یعنی ما همیشه فکر میکردیم و میکنیم که این کشور پر از استعداده و هیچوقت بهش رسیدگی نمیشه. نه چنین نیست, و چنین نبوده. اول میگفتیم از نظر فیزیکی خدا دادی قوی تر از آسیایی ها هستیم که نیستیم. امروزه قد و قواره کره ای ها و چینی ها هم میانگینشون از ما بزرگتر و قوی تره. بعد گفتیم تکنینی قوی تریم که اونشم نیستیم. کره ای ها, ژاپنی ها, اعراب امروزه بازیکن هایی دارن که دریبل زن تر از بازیکن های ما هستند. یعنی باز میرسیم به اون جریان خود بزرگ بینیه بیجا. موقعی که ما ۳ بار قهرمان آسیا شدیم نصف بیشتر آسیا اصلا نمیدونست فوتبال چیه. اون دوره تموم شده, الان باید خودتو پاره کنی تا از تایلند و بحرین و اردن ببری کما اینکه گاهی اوقات هم بهشون میبازی. این ژاپنی ها درست بر عکس ما هستن. مادر زاد خودشون رو کم میبینن, واسه همین مرتب در حال تمرین و جمعاوری دانش و معلومات هستند که یاد بگیرن. این گنده گوزی هایی که بعضی از بازیکن های دهاتیه ما میکنن اونم در صورتی که دو تا روپایی نمیتونن بزنن رو میون ژاپنی ها نمیبینید. سیستماتیک یاد میگیرن, سیستماتیک تغذیه میکنن, سیستماتیک تمرین میکنن و بعد چند دهه پشتکار و تمرین و آنالیز الان دارن بهره برداری میکنن. بازیکن های ایرانی, گذشته از این که سیستم و پایه اجتماعی فرهنگیشون کلا خرابه, خود بزرگ بینیشون جلو گیر کار کردن بیش از پیش و گوش دادن و یاد گرفتن بی چون و چرا هست. ه همشون فکر میکنن آخر فوتبالن, هر اشتباهی هم که میکنن رو به عنوان اشتباه نمیبینن, نخیر, همیشه دیگرون اشتباه میکنن که اینا مظلوم واقع بشن و در حین شایستگی ببازن یا اصلا کلا بازونده بشن چون همه بر علیه اینا دست به یکی میکنن. این سیستم فکریه خراب و بیمار همیشه بائس میشه بازیکن اصلا ندونه و نفهمه که در اصل هیچ پخی نیست و باید بیشتر کار کنه, تمرین کنه...کسی که ایراد و کم و کسری رو در خودش نمیبینه,لزومی هم نمیبینه که بره بیشتر کار کنه و ایرادات رو برطرف کنه. درد اصلیه فوتبال جمهوری اسلامی ایران یک بیماریه فرهنگی اجتماعیه.
 
Likes: Zob Ahan
Dec 30, 2014
899
355
#10
Damrt garm Kasra khan. I come back for quick visit and as usual you have historic pictures that make this few minutes well spent.

And a big congrats to BT. It looks like your long-lost friend (morshed, guidling light, Marja Taghleed, etc) is back from rehab. I hope the treatment was successful. Time will tell. LOL...... I hope "be payeh ham pir shid"
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#12
Damrt garm Kasra khan. I come back for quick visit and as usual you have historic pictures that make this few minutes well spent.

And a big congrats to BT. It looks like your long-lost friend (morshed, guidling light, Marja Taghleed, etc) is back from rehab. I hope the treatment was successful. Time will tell. LOL...... I hope "be payeh ham pir shid"
Hi Gaines:
I am very happy you came back to the forum,please stay here and do not leave us. IS everything good with you?
 
Likes: Gaines

oghabealborz

Elite Member
Feb 18, 2005
15,113
2,590
Strawberry field
#13
Damrt garm Kasra khan. I come back for quick visit and as usual you have historic pictures that make this few minutes well spent.

And a big congrats to BT. It looks like your long-lost friend (morshed, guidling light, Marja Taghleed, etc) is back from rehab. I hope the treatment was successful. Time will tell. LOL...... I hope "be payeh ham pir shid"
Nice to hear from you, hope all is well.
Hope you stick around and post more.
 
Likes: Gaines

Behrooz_C

Elite Member
Dec 10, 2005
16,650
1,566
A small island west of Africa
#14
ببین این جریان یاوه گویی و خود بزرگ بینیه بیخود مطلب جدیدی نیست, این گرفتاری رو ما ایرونی ها قدیما هم داشتیم. همین جناب ناصر خان حجازی خدا رو بنده نبود, زمین و زمون به ایشون بدهکار بودن و این آقا اسطوره هم به حساب میاد.
ببین نوشته های این خبرنگار کلا بی پایه و اصلا در بحثی در مورد مربی وقت تیم ملی کاملا بیربط بود. خوب از مربی خوشت نمیومد به فرهنگ و میراث تاریخی کشور چه ربطی داشت؟ این درست. ولی میدونی چیه؟ همین جمله ها رو اگر همین روزنامه نگار واسه امثال من مینوشت, همینایی که اینجا اه اه میکنن, میومدن چه چه میکردن. اینجا چون رایکوف قراره قهرمان داستان باشه, نوشته های اون روزنامه نگار بهش پوزخند زده میشه, ولی اگه همینا رو واسه یه مربی مینوشت که آقایون ازش خوششون نمیومد, همین جمله ها رو میومدن ازش تمجید میکردن و این روزنامه نگار میشد یک وطن دوست و وطن پرور درجه یک.

دقیقا همینطوره. اینجور حرکات تو اون مملکت سابقه طولانی داره.

دلقک بازی‌های خیابانی رو یه ماه پیش دیدی؟ مسلک آخوندی رو خیلی خوب برامون به نمایش گذاشت. یعنی جو الکی درست کرد تا یک عده گوسفند بی‌مغز رو دنبال خودش بکشونه و بگه خودش خیلی وطن دوسته. در عین حال چند تا امتیاز هم بین مسئولین مربوطه برای خودش کسب کرد. .
 
Dec 30, 2014
899
355
#15
Hi Gaines:
I am very happy you came back to the forum,please stay here and do not leave us. IS everything good with you?
Ghorbanet Kasra Khan.... I have been well, but extremely busy with lots of travel. I have to add that I was completely heartbroken over the TM loss last month. I was on a plane when the game was played so could not watch. When I learned the results, I decided that I could not bear watching it. I still have not. May be in a few month.

Also, it seems CQ landed in a good spot. Despite what our resident experts claimed here, he was very much in demand and landed a higher profile position as soon as he departed. There is a pretty good chance that we will look back at his time in Iran as one of the better periods in Iranian Football. I still have not figured out why he stayed in Iran so long, but it was definitely not a lack of options, as some claimed. May be he just liked Chelo-Kabab too much.

It is said that you can judge a person by his friends. I say, you can also judge a person by his enemies. And the list of CQ's detractors in Iran (and also on this board) bodes very well for his character.
 
Likes: kasra1930
Dec 30, 2014
899
355
#16
biaa dare soorakhaa vaa shod, joonevaraa saraazir shodan
Bah bah... So you survived the looney bin. Phew....That was a relief. You've been gone so long I have so many questions, but let me start with just this one: Are you still making popcorn with your cell phone? Do you use an ANdroid or IOS? Which one makes better popcorn?

I have to stop here or your noche moderator may ban me again when you go berserk again. Till later.... Ta ta...
 
Dec 30, 2014
899
355
#17
Nice to hear from you, hope all is well.
Hope you stick around and post more.
Oghab jan, good to hear from you as well. Hope you are well. I was in London a couple of months ago. I saw some Chelsea fans and thought of you and your beloved blues. To be honest, I have never been so depressed about a football match as I have been about the loss to japan and the exit from this year's AFC. This could have, should have been the year to end the drought!!!! Good players, good team, good coach. Should have been this year.

I cannot even watch any European football without being reminded of this loss.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#18
Bah bah... So you survived the looney bin. Phew....That was a relief. You've been gone so long I have so many questions, but let me start with just this one: Are you still making popcorn with your cell phone? Do you use an ANdroid or IOS? Which one makes better popcorn?

I have to stop here or your noche moderator may ban me again when you go berserk again. Till later.... Ta ta...
And what does all this bullcrap have anything to do with "falsafeye queiros? lol Pessar BT apparantly badjoori gozaashte laa paat. Hanoozam ke hanooze daari az oghde o kine misoozi. Badbakhte bichaare. A complete useless bisavaad who got banned under another username and came back with this one to just make a fool of himself again.
 
Last edited:
Dec 30, 2014
899
355
#19
And what does all this bullcrap have anything to do with "falsafeye queiros? lol Pessar BT apparantly badjoori gozaashte laa paat. Hanoozam ke hanooze daari az oghde o kine misoozi. Badbakhte bichaare. A complete useless bisavaad who got banned under another username and came back with this one to just make a fool of himself again.
حالا تو یک ذره راجع به اینکه چطوری فلسفه شیعه سیستم ۴-۴-۲ فوتبال را به ایران آورد بنویس. بعد هم حتما میتونی‌ ثابت کنی‌ که خانوم شقایق چه نسبتی با آقای گودرزی داره. یا می‌خوای پینگیلیش برات بنویسم که به یاد گذشته‌ها یک کمی‌ حال کنی‌؟

آخه مرتیکه ابله، توی هر ترد میای و همون اراجیف چند سال گذشتت را مینویسی و چند تا ابله تر از خودت به به چه چه می‌کنن، فکر میکنی آدمی‌؟؟؟

خدا (یا استالین اگه دوست داری) شفات بده.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#20
حالا تو یک ذره راجع به اینکه چطوری فلسفه شیعه سیستم ۴-۴-۲ فوتبال را به ایران آورد بنویس. بعد هم حتما میتونی‌ ثابت کنی‌ که خانوم شقایق چه نسبتی با آقای گودرزی داره. یا می‌خوای پینگیلیش برات بنویسم که به یاد گذشته‌ها یک کمی‌ حال کنی‌؟

آخه مرتیکه ابله، توی هر ترد میای و همون اراجیف چند سال گذشتت را مینویسی و چند تا ابله تر از خودت به به چه چه می‌کنن، فکر میکنی آدمی‌؟؟؟

خدا (یا استالین اگه دوست داری) شفات بده.
تو چند سال پیشش هم همین کثافتی بودی که امروزم هستی. حرفی واسه گفتن نداشتی, امروزم نداری, اتفاقا تو هم از این قاعده مستثنا نیستی, تو آشغال هم فقط یه مشت اشغال دو رو ورت میپلکن. عینه مگس دوره ان. عقده تورو میکشه اینطرفا وگرنه جز وق وق و ونگ ونگ هیچوقت هیچ حرفی واسه گفتن نداشتی. حالا به وق وقات ادامه بده
:)