ایران و کره شمالی‌ استادیم آریامهر ۱۳۵۲ جدال کلانی با لی چانگ مو

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,867
1,364
#1
009853.jpg

* دکتر حسین کلانی روی سقف آزادی ....

نمایی بس زیبا و ارزشمند از تقابل دو ستاره تابناک فوتبال آسیا در مسیر رقابتهای انتخابی جام جهانی ۱۹۷۴ مونیخ ..... آقای گل ایران و آسیا و یک حضور مقتدرانه برابر دروازه کره شمالی .... شاهین بلند پرواز فوتبال ما , حداقل نیم متر بالاتر از مدافع و دروازه بان حریف , بالهایش را گشوده و چنین مسلط بر توپ کوبیده است . نمایی بیادماندنی که همان روزها در چند نشریه ورزشی و غیر ورزشی منتشر شد . دینامیک و استایل بواقع زیبا دکتر کلانی در هنگام سوار بر توپ شدن , بواقع زیبا و تماشایی است انگونه که هفته نامه کیهان ورزشی او را چنین توصیف میکند : انجا فقط یک کلانیست با شماره ۱۱ که باید به تنهایی کاری بکند و این همان کلانی مهاجم خوش عکس ماست که چنین با دروازه بان کره پیچیده است ....

سوی دیگر این جدال بیادماندنی , دروازه بان مشهور کره شمالی , لی چانگ مونگ است . او همانیست که در جام جهانی ۱۹۶۶ با درخششی کم نظیر مقابل ایتالیا و شیلی ( بویژه برابر ایتالیا ) توجه جهانیان را بسوی فوتبال آسیا جلب کرد . چرا که به همت و پایداری وی , کره شمالی موفق شد قهرمان ۲ دوره جام جهانی را با نتیجه ی یک بر صفر مغلوب سازد و اینچنین , شگفتی آفرین مرحله ی گروهی رقابتها باشد .

اگر چه که این مسابقه با تساوی بدون گل پایان پذیرفت اما ایران توانست در پایان بعنوان تیم نخست به مرحله ی بعد راه یابد . در این گروه , بجز ایران و کره شمالی , تیمهای کویت و سوریه نیز حضور داشتند .
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#2
بله جناب کلانی هم از همون نون به نرخ روز خور های قهاره که بنده عرض میکنم. از کثیف ترین انواع جیره خورا. بری آمریکا، شیش تیغه کنی، فکل کراوات بزنی بعد که متوجه شدی تو فوتبال فاسد و حکومتیه جمهوری اسلامی پول مفت میشه بالا کشید برگردی با همون فکل کراوات با حکومتیان کار کنی، به عنوان پیشکثافت مرتب کس وشر تلاوت کنی... جناب همین چند هفته پیش میگفتن کلا از خارجیا بدشون میاد و مربیه خرجی رو پسند نمیکنن. مرتیکه رفته آمریکا، نون اون کشورو خورده، حالا تو ایران اسلامی اومده شده سینه چاک نژاد ایرانی. هرکی دیگه بود خشتکشو می‌کشیدن رو سرش ولی نمیدونم جناب کلانی با فکل کراوات تو اون مملکت میچرخه هیشکی هیچی بهش نمیگه. چرا؟ چون این افراد با این تیپ کمک تبلیغاتین. هرکی تا بیاد چیزی بگه جناب کلانی رو میارن میگن ببینید ما با هیچ کس هیچ مشکلی نداریم! آقای کلانی با پاس آمریکایی و فکل کراوات میاد، قدمش رو چشمونم هست. کی میگه جمهوری اسلامی مشکلی داره؟

این نوع حقرا بدترین نوع خودفروشان هستند وگرنه این مرتیکه چرا باید پاشه بیاد ایران اونم تو این وضعیت و این حکومت و خودشو قاطیه یه فوتبال کاملا حکومتی کنه؟
 
Likes: kasra1930