تاریخچه بازی ایران با پرتقال ۱۹۷۲ و ۲۰۰۶

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#21
One of the most if not the most formidable and fearsome defenders who scared the living daylight out of anyone playing against him .

Ask Ali Parvin and he will tell you , he used to leave in a hurry without the ball when he saw him on his tail !

:4kerim: Agha Majid !


Looking at his picture he looks in good shape and seems to have grown in height as well !

Could use him against Portugal , he probably won't last very long and will pick up a straight red card and early showers but he will take Ronaldo with him !:15:
A great comment.
 

Farsheed

Bench Warmer
Jun 6, 2003
1,520
1
#24
Yes sir.If you need more data about Halvai I can send more information and data about him.
Oh, I remember him well. He was from Ahvaz.

Tough physical defender. His long rocket shots were legendary

I believe scored our only goal in the 72 Olympics in our win against Brazil


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#26

پ


مجید حلوایی





مجید حلوایی ( Majid Halvaee )



استاد مجید حلوایی ......... ستاره پر فروغ فوتبال ایران و خوزستان عضو باشگاه دارایی اهواز - نادر - پیکان و پاس تهران با افتخارات متعدد از جمله فتح جام ملتهای آسیا , حضور در المپیک مونیخ و گلزنی مقابل برزیل در یک بازی رسمی و سهیم بودن در بزرگترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران تا اکنون .......... فرزند شایسته ایران بی تردید از بهترین ها , در طول ادوار فوتبال ماست .







-------------------------------------------

* بیوگرافی ....

نام مجید حلوایی

تولد 9 بهمن 1326

رشته فوتبال

پست مدافع مرکزی

باشگاه شعاع اهواز - دارایی اهواز - نادر - پیکان - پاس تهران

سابقه ملی 53 - 1346





* افتخارات

قهرمان آموزشگاههای اهواز منتخب اهواز 1344

قهرمان آموزشگاههای ایران منتخب اهواز 1345

عنوان سوم قهرمانی ایران منتخب اهواز 1346 فروردین ماه

قهرمان جام حذفیباشگاههای تهران پاس 1349 مرداد ماه

نائب قهرمان باشگاههای ایران ( جام منطقه ای ) پاس 1349 بهمن ماه

عنوان سوم باشگاههای تهران پاس 1350 تیر ماه

قهرمان تورنمنت بین المللی کوروش کبیر تیم ملی 1350 تیر ماه

نائب قهرمان باشگاههای ایران ( جام منطقه ای ) پاس 1350 اسفند ماه

قهرمان جام ملتهای آسیا 1972 تیم ملی 1351 اردیبهشت ماه

قهرمان انتخابی المپیک مونیخ ( منطقه آسیا ) تیم ملی 1351 خرداد ماه

حضور در جام استقلال برزیل ( جام جهانی کوچک ) تیم ملی 1351 خرداد و تیر ماه

عنوان سوم باشگاههای تهران پاس 1351 اسفند

عنوان سوم تورنمنت چهار جانبه اتخاد پاس 1352 خرداد

عنوان سوم باشگاههای ایران ( جام تخت جمشید ) پاس 1352 دی ماه

عنوان سوم باشگاههای ایران ( جام تخت جمشید ) پاس 1353 آذر ماه

عنوان چهارم باشگاههای ایران( جام تخت جمشید ) پاس 1354 آذر ماه

قهرمان جام باشگاههای ایران ( جام تخت جمشید ) پاس 1355 آذر ماه

قهرمان جام باشگاههای ایران ( جام تخت جمشید ) پاس 1356 بهمن ماه

نائب قهرمان جام اسپندی پاس 1358 مرداد ماه







* شرح :

استاد ارجمند مجید حلوایی ....... اوایل سال 43 باشگاه شعاع اهواز را بر می گزیند و با حضور در رقابتهای محلی " رده سنی جوانان " فعالیت ورزشی خود را آغاز میکند .... آنروزها مسابقات محلی اهواز , بسیار پر شور بود . بویژه آن دو تیمی که در آن محمد صادقی و صفر ایرانپاک حضور داشتند در همانروزها نشریه ای تحت عنوان ندای ملت - چاپ اهواز - یکدوره مسابقات محلی را برگزار کرد که طرحی بسیار ارزشمند بود و از همین دوره مسابقات تعدادی چوان شایسته , چهره شدند . .

آن تیم محلی که محمد صادقی در آن حضور داشت , از مجید حلوایی بهره برد که بازی درخشان حلوایی بسیار به چشم آمد و مورد توجه مسئولان چند باشگاه شهر اهواز , قرار گرفت و از آنجا که از کودکی علاقه فراوانی را به باشگاه دارایی داشت به تیم دارایی اهواز پیوست و بسیار زود جای خود را تثبیت کرد .

( نشریه دنیای ورزش 1350 )
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#27

---------------------------------------------

* قهرمانی آموزشگاههای ایران

سال 1345 ا برای تیم منتخب آموزشگاههای اهواز انتخاب شد و در بازیهای قهرمانی مدارس ایران , به میزبانی تبریز, به همراه تیم خوزستان , قهرمان آموزشگاههای ایران شد و همین عنوان در دور بعد نیز به میزبانی شیراز , برای خوزستان و حلوایی تکرار شد .انتخاب او برای تیم منتخب خوزستان , موفقیت دیگری بود که در دوران تحصیلی خود بدست آورد و از آن زمان حلوایی چهره ثابت تیمهای منتخب اهواز بود .





------------------------------------

* هجده سالگی و دعوت به اردوی ملی .......

در سال 1345 که مسابقات قهرمانی جوانان ایران در کرمان برگزار شد سوچ مربی مجارستانی تیم ملی ایران نیز برای مشاهده مسابقات , به کرمان آمده بود بواسطه بازیهای درخشان و قابل توجه که حلوایی جوان در این بازیها از خود نشان داد و سوچ از او خواست که برای شرکت در تمرینات تیم ملی به تهران بیاید حضور در اردوی تیم ملی در هجده سالگی افتخار بس ارزشمند بود . هرچند که حلوایی , به بازیهای آسیایی 1966 اعزام نشد اما تجربیات بسیار از حضور در اردوی ملی آموخت .





------------------------------------

* عنوان سوم ایران

فروردین 1346 , کرمان میزبان بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال قهرمانی ایران بود و مجید حلوایی با منتخب اهواز در رقابتها حاضر شد ........ . آنها تا نیمه نهایی با شایستگی پیش آمدند اما مصاف با نماینده تهران ( باشگاه پاس که سرانجام قهرمان رقابتها نیز شد ) یک فینال زودهنگام بود و سرانجام خوزستان با نتیجه 2 بر 1 متوقف شد . گل دوم پاس که در وقت اضافه بدست آمد , یک گل کاملا اتفاقی بود روی یک کرنر که , وزش شدید باد نیز , در آن دخالت داشت !! .......... اما اهواز و مجید حلوایی , در بازی رده بندی برابر میزبان ( کرمان ) دو بر یک پیروز شدند و به رتبه سوم دست یافتند .





-------------------------------------

* تهران و دارایی ..........

از سال 1347 مجید حلوایی تصمیم میگیرد که فوتبال خود را در تهران پیگیری میکند ....... او که عضوی از باشگاه دارایی اهواز بود به دعوت باشگاه دارایی تهران , به پایتخت امد . باشگاه دارایی آنروزها یکی از محبوبترین تیمهای فوتبال ایران بود . مجید حلوایی همراه با تیم فوتبال دارایی به یک اردوی برون مرزی ( شوروی سابق - شبه جزیره کریمه ) اعزام شد و دوبار برای دارایی بازی کرد و سپس به تهران بازگشت . اما ازآنجا که هنوز محصل بود برای ادامه تحصیل مجددا به اهواز بازگشت تا پس از اخذ دیپلم به باشگاه دارایی بازگردد اما تصمیم زنده یاد علی اکبر محب ( مدیر باشگاه دارایی ) و انصراف از ادامه فعالیت باشگاه دارایی , انتقال حلوایی را منتفی نمود .......... اما این پایان کار نبود و تاسیس یک تیم فوتبال , سرانجام زمینه انتقال او را به فوتبال تهران فراهم ساخت . باشگاهی بنام پیکان , با مربی گری استاد نادر لطیفی ( ملیپوش اسبق فوتبال ایران ) تحت حمایت ایران خودرو , کارخانه
ی تازه تاسیس اتومبیل سازی ایران
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#31
دقیقه 72 و گل سوم , یک صربه سر از هومبرتو کوئلهو و تلاش نافرجام از سوی دروازه بان ایران ............ استادیوم دو آرودا , رسیف - چهارشنبه 24 خرداد 1351


دقیقه 47 : مجید حلوایی در مقابل دروازه ایران , توپ را از روی پای هافبک ارزنده پرتغال , تونی الویرا قاپید و رفع خطر نمود .........
دقیقه 48 : هنریک دروازه بان پرتغال , به یک ریسک بزرگ دست زد و برابر مهاجم ایران ( حسین کلانی ) اقدام به دریبل زدن نمود .... اما , بلافاصله به محوطه جریمه بازگشت و توپ را با دست از رمین برداشت و ....
دقیقه 48 : نخستین تعویض بازی برای ایران انجام شد .... مهدی مناجاتی جانشین حواد قراب در میانه زمین شد .
دقیقه 49 : مهاجم راست پرتغال نه نه از مدافع چپ ایران عبور نمود و بلافاصله از نزدیکی خط اوت , توپ را روی دروازه ایران ارسال کرد . توپ از فراز دستان دروازه بان ایران گذشت و در سوی دیگر نصیب تونی الویرا شد و او نیز بلافاصله برای اوزه بیو که مترصد دریافت توپ بود , فرستاد .... اما مجید حلوایی هوشمندانه خود را در مسیر توپ قرار داد و روی هوا آن را به کرنر فرستاد .
دقیقه 52 : ارسال توپ از جواکیم دنیس و سپس اقدام به شوت از تونی الیویرا که , توپ از کنار تیرک عمودی راهی خارج شد .
دقیقه 54 : حرکت پرویز قلیچ خانی هافبک شاخص تیم ایران و یک پاس تو عمق برای حسین کلانی که دفاع پرتغال به زحمت آن را باز گرداند .
دقیقه 55 : نه نه که بارها از سمت راست پرتغال ( چپ ایران ) عبور کرده بود اینبار با خطای مجید حلوایی پشت محوطه جریمه متوقف شد و داور یک ضربه ازاد مستقیم برای پرتغال اعلام نمود . کاپیتان اوزه بیو پشت توپ ایستاد اما , ضربه تند و تیز او به صف مدافعان ایران اصابت کرد و بازگشت 100003643.jpg
 
Likes: oghabealborz

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#32
100003610.jpg
استاد اکبر کارگرجم ( مرد سال فوتبال ایران 1973 ) در برابر اوزه بیوی بزرگ در نمایی جاودانه
 
Likes: oghabealborz