جامعه و نظام داعشی ایران

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#1
ببینید تو اون خراب شده, به چی میگن مشکل, به چی میگن حل مشکل! به چه جفنگیاتی در اون کشور اهمیت داده میشه, وقت سر توضیحات در باره اون جفنگیات گذاشته میشه. اونوقت ایرانی جماعت خودش رو مسخره کرده و از داعش در عراق ایراد میگیره. خود داعش ایران بسیار کار کشته تر, با تجربه تر و کثافت تر بوده و هست و خر خره خودشون رو داره میخوره, اونوقت ایرونی احمق از رو بیخایگی و ناامیدی از نجات خودش از زیر سلطه داعش ایران, فکر خودش رو با داعش در عراق مشغول میکنه.




کد خبر: ۳۸۰۵۳۵تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ -


صفحه نخست » سیاسی
"جریان دروغ"؛ سمّ مهلک نظام، انقلاب و کشور

هر چند این تعبیر چندان خوشایند نیست، ولی واقعیت این است که یک "جریان دروغگو" در کشور وجود دارد که کارش شامل "ساخت دروغ" ، "جنجال و ترویج آن دروغ"، "باوراندن دروغ" و "بازخورد گرفتن از آن دروغ" است.
عصر ایران - هر چند این تعبیر چندان خوشایند نیست، ولی واقعیت این است که یک "جریان دروغگو" در کشور وجود دارد که کارش شامل "ساخت دروغ" ، "جنجال و ترویج آن دروغ"، "باوراندن دروغ" و "بازخورد گرفتن از آن دروغ" است.

نمونه بارز و اخیر این موضوع را می توان در خصوص یک آلبوم موسیقی سراغ گرفت؛ کل ماجرا این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به یک آلبوم با عنوان «تو را*** ای کهن بوم و بر دوست دارم» مجوز داده است. این آلبوم، شامل «همخوانی» زن و مرد است؛ همین!

قرار جریان دروغگو، این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تضعیف کند و به بدنه مذهبی جامعه چنین القا کند که در وزارت ارشاد این دولت، آموزه های دینی لگدمال می شود تا علیه این وزارتخانه و نهایتاً دولت، تهییج شوند.

بنابر این ، دروغ به این صورت ساخته می شود: وزارت ارشاد دولت یازدهم، مجوز «تک خوانی» یک زن را صادر کرده و آلبومش هم منتشر شده است.

مرحله اول با موفقیت(!) تمام شد و حالا باید آنقدر این دروغ را در بوق و کرنا کنند و ترویجش دهند تا باور شود. این مهم، به عهده جریان رسانه ای و شبکه ای این جریان است. مثلاً با عده ای از نمایندگان مجلس یا چهره های موجه دیگر، مصاحبه می کنند و در مصاحبه به آنها گفته می شود که وزارت ارشاد مجوز تک خوانی یک زن را صادر کرده است و آنها هم بدون تحقیق، موضع می گیرند و همین موضع بی تحقیق، می شود تیتر رسانه هایشان.

همزمان درباره این دروغ شروع می کنند به مقاله نوشتن و تولید خبر و گزارش و مخصوصاً "بولتن سازی" و آنقدر می گویند و تکرار می کنند که دروغ شان به عنوان یک واقعیت جا بیفتد.

این جریان، حتی به مراجع معظم تقلید نیز رحم نمی کند و با چهره ای ارزشی، به آنها نیز دروغ می گوید و مراجع نیز بنا به وظیفه ای که دارند، نظرات فقهی خود را بیان می کنند. بعد همین نظرات فقهی، توسط جریان مذکور، مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد که " دیدید؟! حتی مراجع نیز علیه وزارت ارشاد هستند." (!)

همه اینها در شرایطی است که وقتی به اصل ماجرا بر می گردی، می بینی که موضوع ساده ای بوده که آن را تغییر داده اند و به شکلی دیگر بیانش کرده اند، همین و فقط همین! مثلاً کلمه "همخوانی مرد و زن" را به " تک خوانی زن" تبدیل کرده اند و بعد، آنقدر بدان دامن زده اند که متولیان دین هم احساس نگرانی کرده اند.

در این باره نکاتی چند قابل توجه و تأمل بسیار جدی است:

1 - روایت است که "همه بدی ها و گناهان در صندوقی است و کلید آن صندوق، دروغ است" ؛ جریانی که ولو با نقاب ارزشی، دروغ هایی مکرر و آشکار بسازد و رواج دهد، قطعاً هزار مفسده دیگر نیز از آن سر می زند که از آن جمله می توان به اختلاس، رشوه خواری، حیف و میل بیت المال، بردن آبروی مردم، نادیده گرفتن منافع ملی، زیر پا گذاشتن ارزش های دینی، انقلابی و ملی و ... اشاره کرد.
بزرگ ترین دروغ این جریان نیز این است که خود را ارزشی و مقید به دین و انقلاب معرفی می کند.

2 - از بزرگانی چون مراجع معظم تقلید که استوانه های دین و مرجع و ملجأ و الگوی دینداران هستند، انتظار می رود آنچه از اخبار این چنینی به دست شان می رسد را از مبادی رسمی و قابل اعتماد بررسی جدی تری بکنند.
واقعیت تلخ این است که جریان دروغگو ، به لطایف الحیل و از کانال های متعدد و حتی از طریق انسان های صادق و دغدغه مند و ای بسا ساده دل، می کوشد "بافته ها"ی خود را به عنوان دغدغه های دینی و انقلابی به بیوت علما برساند.

بدیهی است که علما نیز باید در قبال آنچه در حوزه دین می گذرد ، حسب وظیفه شرعی و وجدانی خویش واکنش نشان دهند ولی نکته این جاست جریان دروغگو، آنقدر وقیح شده که از دروغ گفتن به مراجع معزز نیز ابایی ندارد و به جای حفظ حرمت بیوت آنها، سعی دارد از این مقام شامخ به عنوان ابزار سیاسی، سوء استفاده کند. البته هر چند ممکن است در مواردی بتوانند سوء استفاده هایی بکنند ولی مرجعیت شیعه هوشمندتر از آن است که نتواند این جریان را شناسایی کند.

ما این آیه شریفه را در محضر علما و مراجع آموخته ایم که : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ "حجرات - 6"
( اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد، اگر فاسقى براى شما خبرى آورد بررسى و تحقيق كنيد تا مبادا گروهى را به نادانى آسيب رسانيد، آن گاه از كرده خود پشيمان گرديد.)

همین قضیه اخیر که به دروغ همه جا پراکندند و از جمله به قم نیز دروغ گفتند، می تواند ملاک خوبی باشد برای سنجش عملکرد مدعیان و این که آیا بعد از این می توان به آنها اعتماد کرد یا نه؟

3 - هیچ مجوزی برای انتشار آلبوم تک خوانی هیچ زنی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نشده و چنین چیزی، کلاً ساخته و پرداخته جریان یاد شده است. آنچه بوده ، "همخوانی زن و مرد" بوده که امری رایج است و حتی در سرود جمهوری اسلامی نیز این همخوانی وجود دارد.

وانگهی، اگر بخواهیم از فضای متعارف خارج شویم و از منظر فقهی با فتوای مقام معظم رهبری که از مجتهدان بروز جهان تشیع هستند به موضوع نگاه کنیم، حتی اصل "تک خوانی" زن نیز حرام نیست و معلوم نیست چرا این امر اساساً حلال در جامعه ما تابو شده است.

عین فتوای ایشان را به نقل از کتاب استفتائات آيت الله خامنه اي که توسط "جامعه مدرسين" منتشر شده (سوال 1145) بخوانید:
« اگر صداى زن (چه به صورت تک خوانی و یا همخوانی با زنان و یا با مردان ) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ریبه نباشد و مفسده ‏اى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد، اگر مفسده داشته باشد و یا تحریک شهوت بکند، جایز نیست.»

همان طور که می بینید، حضرت آیت الله خامنه ای، حرام بودن خوانندگی زن را منوط به این کرده اند که غنا باشد و مفسده ای هم بر آن مترتب باشد که این شرط های فقهی ، در مورد خوانندگی مردان نیز وجود دارد و خاص زنان نیست.

و پایان سخن این که شناخت ماهیت کاسبکارانه "جریان دروغ"، از لوازم اصلی و مقدمات نجات کشور و نظام است. پایش بیفتد ، این ها کشور و انقلاب و دین و ارزش ها را به ثمن بخس می فروشند کما این که اگر یک بررسی دقیق علمی صورت پذیرد، حسب تجربه بسیاری از ما ، ثابت خواهد شد آسیبی که اینان به دین و مرجعیت و نظام و انقلاب و کشور زده اند، بیش از ضربه دشمنان شناخته شده است.
 
Last edited by a moderator:

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#2
حکومت داعش ایران : اعتراض دو “مرجع تقلید” قم به آوازخوانی زنان

دویچه وله : آخوند حسین نوری همدانی یکی از مراجع تقلید قم روز چهارشنبه (۱۵ بهمن/ ۴ فوریه) به انتشار یک آلبوم تازه موسیقی که در آن یکی از خواندگان زن نیز آواز خوانده است، اعتراض کرد. او گفت: «حرف و صحبت متعارف زنان با رعایت موازین اسلامی اشکالی ندارد، ولی آوازه***خوانی با هیچ وسیله***ای نمی***تواند معمول شود و جلوی آن را می***گیریم.»
نوری همدانی هم***چنین گفت: «خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان بر اساس قرآن کریم حرام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد چنین کاری کند و مردم ساکت نمی***مانند.» او تاکید کرد: «هر فیلم، جشنواره، کتاب و موسیقی که متضمن ارزش***های انقلابی نباشد، جلوی آن می***گیریم.»
به گزارش سایت خبری تابناک، آخوند ناصر مکارم***شیرازی نیز روز چهارشنبه در درس خارج فقه گفت: «اخیرا دیده می***شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزش***های انقلاب را زیر پا می***گذارد و شکایت پشت سر هم از وزارت ارشاد اسلامی مطرح می***شود.»
تابناک اظهارنظر این دو مرجع تقلید را به آلبوم تازه*** انتشار یافته***ی “تو را*** ای کهن بوم و بر دوست دارم” نسبت داده است.
این آلبوم با آهنگ***سازی “پیمان خازنی” در ژانر موسیقی ملی به تازگی تهیه و منتشر شده و در آن “محسن کرامتی” و “نوشین طافی” آوازخوانی می***کنند. مراسم رونمایی این آلبوم هفته گذشته در نشر چشمه برگزار شد.
وزارت ارشاد می***گوید این آلبوم قانونی بوده و مجوز آن در چارچوب ضوابط و مقررات ارشاد بررسی و صادر شده است.
حسین نوش***آبادی معاون پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد به رسانه***ها گفته است، این آلبوم تک***خوانی خانم نیست بلکه همخوانی است. او افزوده، آلبوم***های موسیقی به صورت همخوانی مسبوق به سابقه است و در گذشته نیز مشابه این آلبوم***ها مجوز دریافت کرده و مخالف سیاست***های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.
واکنش دفتر موسیقی وزارت ارشاد
در واکنش به جوسازی علیه آلبوم جدید “تو را*** ای کهن بوم و بر دوست دارم” دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت ارشاد نیز در اطلاعیه***ای نوشت: «آلبوم “تو را*** ای کهن بوم و بر دوست دارم” در واقع آلبوم هم***خوانی با صدای استاد محسن کرامتی، استاد برجستهٔ آواز و ردیف***دان موسیقی دستگاهی ایران، از هنرمندان خوشنام و متعهد موسیقی ایران و خانم نوشین طافی است.»
معاونت هنری وزارت ارشاد گفته است: «این اثر در قالب موسیقی سنتی با اشعار وموسیقی وزین بوده که در شوراهای شعر و موسیقی دفتر که متشکل از اساتید و نخبگان متعهد و ارزشی انقلاب اسلامی هستند بررسی ومورد تأیید قرار گرفته است.»
در اطلاعیه وزارت ارشاد هم***چنین آمده است: «بر اساس ضوابط موجود که ازبدو تاسیس دفتر موسیقی تا کنون به آن عمل شده است، هیچ گونه منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که هم***خوانی زن و مرد دارند، وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی طبق روال، مجوز انتشار برای این گونه آثار نیز صادر می***گردد.»
به گفته وزارت ارشاد، آلبوم “تو را*** ای کهن بوم و بر دوست دارم” به دفعات در واحد تطبیق بررسی شده و بر اساس مستندات موجود در پرونده، پس از اصلاحات مورد نظر دفتر موسیقی، نمونه نهایی با رعایت کلیه ضوابط ومقررات، به درستی وصحت اجازه انتشار دریافت کرده است.
خوانندگان و نوازندگان زن در ایران در ماه***های اخیر با مشکلات جدی در فعالیت خود روبرو بودند و اکثر کنسرت***های موسیقی که در آن نوازندگان و یا خوانندگان زن حضور داشتند کنسل شده***اند. در کنسرت سالار عقیلی در مشهد، همسر وی که نوازنده دف بود پس از اجرای یک قطعه موسیقی از سن پایین آورده شد. در کنسرت مشترک “عالیم قاسم***اف” خواننده معروف جمهوری آذربایجان و دخترش “فرقانه قاسم***اوا” هم اتفاق مشابهی رخ داد.
براساس گزارش رسانه***های ایران در چند ماه اخیر از حضور همسرایان یا نوازندگان ***زن در اجراهای زنده ۱۳ در استان کشور جلوگیری و کنسرت آن***ها لغو شده است.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#3
آنهایی که میگویند اسلام نباید آدم کشی کند, آدم های نفهمی هستند که معنی اسلام را نفهمیده اند. پیغمبر برای همین میآید که جنگ بکند و آدم بکشد.
---ایت الله خمینی, سخنرانی به مناسبت سالروز تولد پیامبر اسلام. آذر ١٣٦٣
 

Payandeh Iran

Elite Member
Feb 4, 2005
25,248
5,460
#4
The only good outcome of hokoomat akhoondi is that once they're gone (nobody knows when) they will probably take religion with them too. khoda ro shokr key chand generation be cheshmeh khodeshoon didand hokoomat dini che gohieh. Now personally I don't have problem with religions and people practising it personally but nce it gets mixed with state matters it'll be the most dangerous weapon.

p.s. These f... ayatollahs don't die?!!! Nur Hamedan va makaarem har kodoom 200 saal baayad daashteh bashand
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#5
Dont hold your breath, these animals are not the first nor the worst kind of radicals who ruled iran. This country has been so deep in religious shit, and specially shiite shit that you better never say stuff like "if they go, they will take their religions with themselves". Those motherfucking safavi turks, threw poeples kids into boiling water, pooste mardom ro zende zende too meydoon mikandan, they had people eaters which they called "chegin". Those guys ate people alive when they werent ready to be good shia moslems....these haraam zaadehs are just off shoots of the safavis and their shiite mullah parvari. Those motherfuckers imported lebanese shiite mullahs to iran and made them sarvare mellat iran and those arab mullahs kheshtake mardom ro paare kardan taa maa shodim shie asnaa ashari. So really, dumbness and religious backwardness has deeeeeep roots in iran and iranians, i dont count on this shit to ever go away from iran.
 

Payandeh Iran

Elite Member
Feb 4, 2005
25,248
5,460
#6
with better flow of information these days I won't be as pessimistic as you sound in your last post. Given that I probably won't see it in my life but I am hopeful to see the separation of state and religion and in a relatively democratic way where people choose so and not being forced on them.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#7
This is not pessimism, this is realism based on our experience during the last 500 years of iranian history. we are living in a very fast times and the information flow is amazing and still bunch of tire heads are able to fuck up a whole nation for nearly 40 years and still counting. As i said, the quantity as well as the quality of information and the flow of it becomes a non factor when a big chunk of a society is deeply backward and religious and even considers those informations as evil. You can rest assured that you and i are not gonna see a real free iran where religion doesnt interfere in state matters and shiite mullahs dont have something significant to say.
 

Payandeh Iran

Elite Member
Feb 4, 2005
25,248
5,460
#8
Yeah unfortunately there is still a large number of people (and you can find them in every family) with tokhmi taasobi beliefs which make it harder to be hopeful for the future but still I think the day will come.
 

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#9
I just had a guest at my place who holds two engineering PHDs and is in the "هیئت علمی" of two well known universities in Iran. He looked and sounded like a very well read man and open minded. We were having a nice conversation about the state of affairs in Iran and where things may be going.

half an hour later, while I was on my 2nd beer and he was on his 2nd tea, he turns around and says:

گذشته از همه ی این حرفها من خودم اینو تجربه کردم و اعتقاد دارم که هر کس بره خونه ی خدا و سه چیز طلب کنه به هر سه چیز میرسه. من کاملا مطمئنم اگر اعتقاد مردم محکمتر باشه وضع بهتر میشه

It was the biggest let-down I have experienced in recent times. I felt like a total idiot. Now I have to find ways to avoid going to his place or having to invite him next time. Stupid cunt.
 

shahinc

Legionnaire
May 8, 2005
6,745
1
#10
I just had a guest at my place who holds two engineering PHDs and is in the "هیئت علمی" of two well known universities in Iran. He looked and sounded like a very well read man and open minded. We were having a nice conversation about the state of affairs in Iran and where things may be going.

half an hour later, while I was on my 2nd beer and he was on his 2nd tea, he turns around and says:

گذشته از همه ی این حرفها من خودم اینو تجربه کردم و اعتقاد دارم که هر کس بره خونه ی خدا و سه چیز طلب کنه به هر سه چیز میرسه. من کاملا مطمئنم اگر اعتقاد مردم محکمتر باشه وضع بهتر میشه

It was the biggest let-down I have experienced in recent times. I felt like a total idiot. Now I have to find ways to avoid going to his place or having to invite him next time. Stupid cunt.
What is he doing in Toronto ? Did he moved the family here till "Vaz bother besheh " ... I have a feeling one of the 3 things he asked god was a permanent resident in Canada just in case shit hits the fan over there and Eteghad madras mohkam nashe.
 

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#11
What is he doing in Toronto ? Did he moved the family here till "Vaz bother besheh " ... I have a feeling one of the 3 things he asked god was a permanent resident in Canada just in case shit hits the fan over there and Eteghad madras mohkam nashe.
He's actually quite undecided about Canada, but at the same time cannot see himself going back and dealing with people he worked with. Funny thing is, those people are "his own kind" in my opinion. Yet he feels justified in bringing the same crap that he's running away from into Canada! The story of Canadian immigration from top to bottom: Run away from shit, but make sure you bring enough of it in your suitcase
 

masoudA

Legionnaire
Oct 16, 2008
6,199
22
#12
BT
In general - we meet a lot of Canadians here in Florida - they come here as snow birds and usualy buy some properties for winter time and retirement.
Recently I ran into an Iranian guy from canada - very much the type you are describing. He bought 3-4 properties here in 2 years - he appeared to me as he was shopping for other Iranians who can not enter USA......maybe even some big mullahs in Iran. Then again I may be wrong........The guy was not well educated, and did not have the ensemble to have made a lot of money outside Iran.
 

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#13
BT
In general - we meet a lot of Canadians here in Florida - they come here as snow birds and usualy buy some properties for winter time and retirement.
Recently I ran into an Iranian guy from canada - very much the type you are describing. He bought 3-4 properties here in 2 years - he appeared to me as he was shopping for other Iranians who can not enter USA......maybe even some big mullahs in Iran. Then again I may be wrong........The guy was not well educated, and did not have the ensemble to have made a lot of money outside Iran.
It's becoming a popular trend among Iranians here. No matter how you spin things, Canada has got some shitty winters that are just not worth staying around for. People with mobility (retired or making money in Iran) don't have a reason to stay. At the same time, going back to Iran for the winter is becoming less and less popular because of health concerns, the long journey and the generally negative atmosphere of life in Iran these days.

Florida real estate is extremely cheap compared to Toronto. It's very tempting. If you sell a mansion in Florida, you could not afford to buy a run-down condo-townhouse in Toronto. It's gotten ridiculous.
 

masoudA

Legionnaire
Oct 16, 2008
6,199
22
#14
It's becoming a popular trend among Iranians here. No matter how you spin things, Canada has got some shitty winters that are just not worth staying around for. People with mobility (retired or making money in Iran) don't have a reason to stay. At the same time, going back to Iran for the winter is becoming less and less popular because of health concerns, the long journey and the generally negative atmosphere of life in Iran these days.

Florida real estate is extremely cheap compared to Toronto. It's very tempting. If you sell a mansion in Florida, you could not afford to buy a run-down condo-townhouse in Toronto. It's gotten ridiculous.
You'd be surprised.........Jupiter Island in Palm Beach is one of the priceiest real estate in AMerica - more than Manhatan!! but you are correct, Florida real estate away from coastline is pretty cheap. As for the guy I was talking about - he bought 4 properties in 2 years!!
 

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#15
You'd be surprised.........Jupiter Island in Palm Beach is one of the priceiest real estate in AMerica - more than Manhatan!! but you are correct, Florida real estate away from coastline is pretty cheap. As for the guy I was talking about - he bought 4 properties in 2 years!!
Jupiter is a favorite spot of mine. Been there a few times. The prices fluctuate a lot in a relatively small area there. Some neighborhoods are an obvious bubble. growth potential-wise, it's a pretty iffy bet. One needs to have money to throw away to buy expensive properties in Florida. The cheaper ones are totally justified given the crappy economy and hurricane risk.

Here's a memorable picture I took in Jupiter
 

Attachments

masoudA

Legionnaire
Oct 16, 2008
6,199
22
#16
I was talking about Jupiter Island - not Jupiter. Jupiter Island is an ISland next to Jupiter - it is more expensive than Palm Beach Island.
There is also Hobe Sound a bit further north - it is an old haven for the American Rich.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#17
این دسته عزا داری هیئت امام حسین شعبه یافت آباد نیستا, این جلسه هیئت دولت اسلامی ایران است. برید ببینید آیا حتی در بورکینا فاسو و کنگو هم چنین لجن کاری و گریه زاری اونم از نوع تظاهریش تو هیئت دولتشون میون سران کشورشون وجود داره؟ یک کشور رو نشون بدید که بدست چنین حیواناتی اداره میشه.

[video=youtube;YQyoCVTbMeQ]https://www.youtube.com/watch?v=YQyoCVTbMeQ#t=156[/video]
 
May 21, 2003
19,849
147
Not The Eshaalic Goozpublic !
#19
I just had a guest at my place who holds two engineering PHDs and is in the "هیئت علمی" of two well known universities in Iran. He looked and sounded like a very well read man and open minded. We were having a nice conversation about the state of affairs in Iran and where things may be going.

half an hour later, while I was on my 2nd beer and he was on his 2nd tea, he turns around and says:

گذشته از همه ی این حرفها من خودم اینو تجربه کردم و اعتقاد دارم که هر کس بره خونه ی خدا و سه چیز طلب کنه به هر سه چیز میرسه. من کاملا مطمئنم اگر اعتقاد مردم محکمتر باشه وضع بهتر میشه

It was the biggest let-down I have experienced in recent times. I felt like a total idiot. Now I have to find ways to avoid going to his place or having to invite him next time. Stupid cunt.
This is the essence of the problem. hamchin adamiyo faghat bayd rid too dahanesh.

you should have asked him what are the three things you asked for. it would be interesting to see.