داوطلب تهرانی در کنار کردهای سوریه جنگید &#160

siavash_8

Elite Member
Mar 26, 2006
3,605
4,764
#1
"به نام خدا… محمد حسین کریمی هستم، دانشجو، اهل تهران… چهارتا خواهر دارم… متولد دی ماه ۱۳۶۹…" این برگرفته از مصاحبه محمد حسین کریمی است که با نام مستعار آریل کوبانی در میان کردهای سوریه شناخته شده بود.
ریدور خلیل سخنگوی نیروهای مدافع خلق "ی پ گ" در تماسی تلفنی به بی***بی***سی گفت او در ۱۹ اردیبهشت در درگیری با داعش در تل بوخا در سرکانی کشته شده است.
(عکس***ها از YPG Media Center)
حسین کریمی اولین ایرانی فارس زبان نیست که به کردها در سوریه می پیوندد. امیر قبادی شناخته شده به "روژوان" نیز سال گذشته به صف ی پ گ در کوبانی پیوست. امیر قبادی مشهدی بود و او هم در درگیری با داعش کشته و در کوبانی به خاک سپرده شد.
از نام مستعار محمدحسین کریمی، یعنی آریل کوبانی، پیدا است که حملات سال گذشته داعش به شهر کوبانی در کردستان سوریه او را به جبهه***های جنگ در سوریه کشانده بود. او اوایل امسال به نیروهای مدافع خلق "ی پ گ" پیوسته بود. او در غیاب خانواده***اش دفن شد.
هزاران نفر سه***شنبه این هفته در شهر دیرک در کانتون جزیره در مراسم تشیع جنازه محمد حسین کریمی شرکت کردند. او در یک مراسم رسمی با حضور صدها عضو ی پ گ مقامات محلی در مراسمی نظامی در گورستان شهید خبات دیرک به خاک سپرده شد.
یکی دیگر از ایرانی***هایی که چند ماهی است به ی پ گ پیوسته و در منطقه سنجار علیه داعش می***جنگد، مهدی شریفی است که به مسیحا شناخته می***شود. او می***گوید پس از دیدن تصاویر زن و بچه***های ایزدی که از دست داعش فرار می***کردند و تصایر سر بریدن******ها نتوانست آرام بگیرد.
او نیز اهل تهران است و محمد حسین کریمی را از نزدیک می***شناخت. او می***گوید: "محمد حسین شخصیتی آرام و خاصی داشت. او در یگانی بود که چند داوطب غربی در آن بودند. محمد حسین نماز می***خواند و بسیار نگران رشد داعش در منطقه بود. او هیچ گونه تجربه نظامی داشت."
ریدور خلیل، سخنگوی ی پ گ به بی***‎بی***سی گفت: "مبارزه مردم روژآوا 'کردستان سوریه' را می***توان مبارزه همه انسانها دانست. مبارزه ما با داعش مبارزه همه انسانهای آزاده جهان است. محمد حسین کریمی کرد نبود و از ایران آمده بود، اما او همچون سایر همرزمانش برای انسانیت و ارزش***های انسانی شهید شد."
محمد حسین کریمی در یک مصاحبه ویدئویی جنگ با داعش را جنگ برای انسانیت نامید: "داعش هم به انسانیت ضربه زده هم به دین".