رمزگشایی از جعبه سیاه قرارگاه ثارالله

Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#1
This unit is stepping stone of ISI new darling, Haj Ghasem Soleimani.....He started his military career there and expanded the "functions" to other areas and even at Sepah Ghods,keeps close relation with the activities of this unit


رمزگشایی از جعبه سیاه قرارگاه ثارالله / سعیده وطنی

فعالین حقوق کودک و پروژه جدید علیه جامعه مدنی

در پنج سال پس از کودتای 88 نام قرارگاه امنیتی ثارالله به دفعات در محافل سیاسی و رسانه ای ایران برده شده است؛ سازمان اطلاعاتی و امنیت داخلی سپاه پاسداران که تا سال 88 تنها برای برخی از فعالین سیاسی و دانشجویان معترض شناخته شده بود ناگهان در قامت منجی انقلاب و نظام به صحنه آمد تا مسئولیتی را که به زعم نمایندگان مجلس و برخی نیروهای امنیتی بیت رهبری خارج از توانایی وزارت اطلاعات بود بر عهده بگیرد؛ پرونده هایی که از اعتراف گیری از معترضان ناشناخته آغاز شد اما تدریجا به فعالین سیاسی و مدنی شناخته شده تر رسید و امروز در ایستگاه فعالین حقوق کودک توقف کرده است.

دقیقا از تیرماه 88 دادسرای انقلاب اسلامی واقع در خیابان پانزده خرداد و اتاق های بازجویی آن شاهد حضور تیم های بازجویی قرارگاه ثارالله بوده و این در حالی ست که احضار، پرونده سازی و بازداشت معترضین و اصطلاحا فتنه گران در هماهنگی حداکثری بین قرارگاه ثارالله، نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج و وزارت اطلاعات سازماندهی می شد. قرارگاه ثارالله دقیقا از هفته نخست اعتراضات بخشی از افراد بازداشت شده را که عمدتا جزء نیروهای ستاد موسوی یا احزاب بودند شناسایی و پس از دستگیری به بازداشتگاه های خود مانند بند 2 – الف در زندان اوین یا زندان های خارج از آن منتقل می کرد و بازجویی های طولانی مدت از آنها را با هدف شناسایی حلقه های ارتباطی آنها بر عهده داشت. آبان ماه 88 سردار اسماعیل کوثری فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله به عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی طی مصاحبه با روزنامه اعتماد صراحتا فرآیند بازجویی و اعتراف گیری از معترضین بازداشت شده طی ماههای بعد از انتخابات را برنامه قرارگاه ثارالله دانست و گفت:

« در حوادثی که بعد از 22 خرداد پیش آمد ابتدا وزارت اطلاعات و ناجا وارد عمل شدند ولی بعد که دامنه اغتشاشات و درگیری ها گسترده شد قرارگاه ثارالله طبق تشخیص شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شد. همان طور که در ابتدا هم گفتم هر زمان که تشخیص داده شود عوامل بیگانه در داخل کشور به گونه ای عمل می کنند که تهدیدی علیه نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و مسوولان احساس خطر کنند، طبق مسوولیت و وظیفه یی که برای قرارگاه ثارالله تعریف شده است، این قرارگاه وارد عمل می شود. البته بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی این وظیفه به قرارگاه سپرده می شو».

کوثری در مصاحبه با اعتماد گفته بود که ماموریت و وظیفه احاله شده از شورای عالی امنیت ملی به قرارگاه پس از تابستان به پایان رسیده است، اما این حقیقت نداشت چرا که دست کم در مورد پنج تا شش نفر از جوانان عضو بنیاد باران و مجمع نیروهای خط امام ماموریت های قرارگاه ثارالله برای رصد و فشار بر جوانان فعال ادامه داشت و افزون بر آن، آغاز سال تحصیلی دانشگاهها نیز مسئولیت کنترل و رصد فعالین دانشجویی و به تعبیر سردار مشفق فرمانده قرارگاه ثارالله « حفظ آرامش در دانشگاهها » به این نهاد امنیتی سپرده شود. تقسیم کار در حوزه دانشگاهی و سپردن مسئولیت های عمده هدایت پایگاهها و اعضای بسیج دانشجویی در دانشگاههای دولتی و به ویژه دانشگاه آزاد به قرارگاه بر این مبنا بود که بخش قابل توجهی از نیروهای قرارگاه ثارالله و کسانی که در اطلاعات سپاه پاسداران نیروهای امنیتی این سازمان را گزینش کرده بودند، مرتبطین و افراد مورد اعتماد خود را از بین اعضای بسیج دانشجویی انتخاب کرده بودند و پیچیدگی های کار در دانشگاهها نیز باعث می شد حضور وزارت اطلاعات یا نهادهای امنیتی دیگر حکومت اسلامی در فضای دانشگاهی چندان آسان نباشد.

طی نیمه دوم سال 88 و سال 89 رصد فعالیت های دانشجویی مستقل و جمع آوری گزارش از سطح دانشگاهها در کنار پیش بردن پرونده نسل نخست فعالین خبرگزاری هرانا که طی اسفند ماه 88 بازداشت شدند مهم ترین ماموریت های قرارگاه ثارالله بودند. در مورد نخست قرارگاه ثارالله با پرونده سازی، تهدید و احضار و نهایتا بازداشت فعالین دانشجویی موفق شد در حوزه هایی نظیر دانشگاه آزاد تهران مرکز و یا خواجه نصیر فضا را به نفع حکومت کنترل کند و در مورد دوم نیز با تقسیم کار بین وزارت اطلاعات و سپاه بیش از سی نفر از فعالین و خبرنگاران هرانا بازداشت و به تحمل احکام سنگین محکوم شدند.
سال 90 اما نام قرارگاه ثارالله به واسطه بازداشت یک بازیگر و هنرمند فعال در سیاست و جامعه مدنی بیشتر بر سر زبان ها افتاد: پگاه آهنگرانی که تیرماه 88 نیز به واسطه نقش آفرینی در ستاد میرحسین موسوی توسط قرارگاه احضار شده بود و بنا به تصمیم سران سپاه در مورد رصد و پاکسازی جوانان مرتبط با سیدمحمد خاتمی ، از هرگونه اظهار نظر یا ارتباط با فعالین سیاسی نهی شده بود. اما با وقفه ای یکساله دعوت دوویچه ووله از وی برای گزارشگری جام جهانی فوتبال زنان سبب شد تا قرارگاه ثارالله ایده بازداشت وی را در شورای امنیت استان تهران مطرح و با حکم دادستانی او را روانه زندان کند. دویچه ووله در نخستین خبر راجع به بازداشت پگاه آهنگرانی نوشت:

« یکشنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۸ شب ۴ مرد و یک زن وارد خانه پگاه آهنگرانی، بازیگر سینما و فیلمساز، شده و او را به همراه یک سری از وسایلش با خود می***برند. این اتفاق زمانی افتاده که وی در منزلش تنها بوده است. بنا به همین گزارش، این بازیگر سینما تا شب گذشته، ۲۲ تیرماه در حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بوده و بعد از آن به اطلاعات سپاه تحویل داده شده است. یک منبع آگاه به دویچه وله گفت که پگاه توانسته تماس کوتاهی با مادرش بگیرد و تنها به او گفته که نه می***داند کجاست و نه می***داند جرمش چیست. پگاه آهنگرانی قرار بود از تاریخ ۴ تا ۱۲ جولای (۱۳ تا ۲۱ تیرماه) به دعوت دویچه وله به آلمان سفر کند. وی بنا بود مشاهدات خود را از بازی***های جام جهانی فوتبال زنان در وبلاگ دویچه وله منتشر کند».

سال 90 شاید جزء سالهای پرکاری نیروهای اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ چه اینکه طی فصل بهار واقعه خانه نشینی محمود احمدی نژاد و بازداشت نیروهای مرتبط با وی و اسفندیار رحیم مشایی روزهای گرمی را برای نیروهای سپاه رقم زد و پس از آن، در پیش بودن انتخابات مجلس نهم و همین طور توجه اصلاح طلبان به فرصت سازی برای انتخابات ریاست جمهوری 92 نیز جزء دغدغه هایی بودند که سران عالی رتبه سپاه در جلسات خود درباره آن پیوسته گفتگو می کردند و مهار حریف داخل ساختار را وظیفه ای راهبردی برای سپاه می دانستند. استفاده از نیروهای حزبی در بدنه اصلاح طلبان که تا آن زمان وادار به همکاری شده بودند برای رصد شخصیت هایی چون هاشمی رفسنجانی، خاتمی، عبدالله نوری، سیدهادی خامنه ای و سیدمحمد موسوی خوئینی ها دست کم تا سال 91 جزء سرفصل های اصلی کاری قرارگاه ثارالله بودند. قرارگاه ثارالله با تعیین رده هایی از نیروهای معتمد که در اصلطاح سازمانی " هادی سیاسی " نام دارند سعی کرد نیروهای سیاسی مدنظر خود را در ارتباط گیری به سمت مطلوب هدایت کند و نتیجه آنکه تا بهار سال 91 بیشتر از نود نفر از فعالین سیاسی اصلاح طلب روزانه یا هفتگی گزارشات خود را از جلسات حزبی و یا گعده ای روحانیون در اختیار اطلاعات سپاه قرار می دادند و برخی از آنها هم مطابق ماموریت سپرده شده از سوی قرارگاه، سازماندهی های انتخاباتی اصلاح طلبان را بر عهده گرفته بودند.

تا پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، قرارگاه ثارالله کمتر به پرونده فعالین سیاسی شناخته شده قدم گذاشت و در فاصله انتخابات یازدهم تا تابستان 93 مهم ترین حوزه کاری قرارگاه ثارالله و کارشناسان آن شناسایی و بازداشت فعالین سایبری در شبکه های اجتماعی بود و نتیجه آن هم پرونده ای با دست کم هشت متهم که از شهرهای یزد، شیراز، آبادان، کرمان و تهران هستند. آنها تعدادی از صفحات فیسبوک را مدیریت می***کردند و از تیر ماه سال ۱۳۹۲ مورد پیگرد قرار ثارالله سپاه پاسداران قرار گرفتند و اندکی بعد هم بازداشت شدند.

ایرنا به نقل از منابع آگاه اتهامات مطرح شده علیه این ۸ جوان را اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص بر شمرد و نوشت، پرونده آنها ابتدا در دادسرای اوین مورد بررسی قرار گرفت و سپس در ۲۷ بهمن سال گذشته به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع شد.
خبرگزاری دولتی ایرنا روز ۲۲ تیرماه امسال برای اولین بار منتشر کرد که هشت جوان فعال در فیسبوک به اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص مجموعا به ۱۲۷ سال حبس محکوم شده اند. بر اساس این خبر، این هشت نفر به ترتیب به ۲۱ سال، ۲۰ سال، ۱۹ سال و ۹۱ روز، ۱۸ سال و ۹۱ روز، ۱۶ سال، ۱۴ سال، ۱۱ سال و ۸ سال حبس محکوم شدند.

با این همه در زمستان 92 تصمیم فرماندهی سپاه پاسداران عزیز جعفری و سردار نقدی فرمانده نیروی مقاومت بسیج برای بازسازی توان اطلاعاتی سپاه منجر به تشکیل کارگروهی از فرماندهان برجسته و قدیمی تر قرارگاه ثارالله در قالب معاونت پدافند غیرعامل بسیج گشت. این معاونت در ابتدا به منظور تحلیل و رصد مسائل داخلی و خارجی و آسیب شناسی نهادهای فعال در حوزه امنیتی و نظامی ایران و ارائه مشاوره های راهبردی به شخص سیدعلی خامنه ای تشکیل شده بود، اما به زودی و در نخستین جلسات آن که به ریاست سردار احمد قربانی تشکیل شدند مسائلی از قبیل فعالیت معاونت اقلیت های قومی و مذهبی رییس جمهور و همچنین توقف نفوذ براندازان در نهادهای مدنی محور گفتگوی اعضاء قرار گرفت. دقیقا در اسفندماه سال گذشته قربانی فر آنچه را که به زعم وی عوامل تهدید امنیت ملی در دوره جدید بودند به سه حوزه اصلی تقسیم کرد:

نخست، فعالیت های علی یونسی و سفرهای وی در کسوت معاونت که سبب می شد اقلیت های قومی انتظاراتی افزون تر پیدا کنند و نهایتا دست به اقدامات تنش زا بزنند
دوم، رویکرد هاشمی رفسنجانی برای تصرف دوره پنجم خبرگان رهبر ی و مجلس دهم؛ به زعم قربانی نیروهای معتمد وی باید توسط اطلاعات سپاه دقیقا شناسایی و بررسی شوند و برای نیل به این منظور قرارگاه ثارالله توانایی لازم را داراست

سوم، جلوگیری از گسترش فعالیت های براندازانه و متمایل به انقلاب مخملی در قالب نهادهای صنفی و مدنی و افشای پروژه های آغاز شده توسط آنها در پوشش هایی چون حقوق کودکان، زنان و گردشگری (!!!)

این محورهای تهدید همگی به زعم قربانی با کار توام با اخلاص توسط نیروهای قرارگاه ثارالله قابل حل و فصل بودند، آنچه که وی پس از سالها صرف وقت و توان باور داشت نیاز به بازسازی جدی کادر و نیروهای قرارگاه ثارالله و دمیده شدن روحی نو در این کالبد دارد. طی جلسات بعدی این کارگروه و تا پایان تیرماه اعضاء غالبا نگاه و تحلیل مسائل منطقه ای را در دستور کار قرار داده بودند و از جمله پس از دعوت فرماندهی سنتکام از قاسم سلیمانی برای گفتگو درباره داعش در بغداد، این معاونت نیز مجموعه پیشنهاداتی را در اختیار فرمانده سپاه قدس گذاشت. اما دستور کار مرداد ماه این مرکز بررسی گزارش های جمع آوری شده توسط قرارگاه ثارالله و تصمیم گیری درباره برخورد با سه محور بود.

ماموریت های سه گانه احاله شده به قرارگاه شهریور ماه با تمرکز بر فعالین حقوق کودک کلید خورد: نخستین روز شهریور ماه آتنا فرقدانی فعال حقوق کودک ناپدید شد. آخرین پست فیسبوکی او تلویحا از تهدید شدن توسط نیروهای امنیتی خبر میداد، اگرچه وی مخاطب استاتوس خود را " سربازان گمنام امام زمان " در وزارت اطلاعات قرار داده بود اما پس از سه هفته مشخص شد که وی توسط قرارگاه ثارالله بازداشت شده است. طی مدت بیش از دو ماه بازداشت آتنا فرقدانی خانواده وی حاضر به هیچگونه اطلاع رسانی درباره وضعیت وی نشده اند و تنها بیستم مهرماه خبر اعتصاب خشک وی به واسطه غنچه قوامی در سایت های منتشر شد. پس از انتشار این خبر و در حالی که گمانه زنی های حاکی از اعمال فشار شدید بازجویان بر وی است، سلول وی از غنچه قوامی جدا شد و دیگر خبری از تداوم یا پایان اعتصاب خشک آتنا در دست نیست.

بازداشت دوم امیدعلی شناس بود و به فاصله دو هفته پس از ناپدید شدن آتنا روز پنجشنبه 13 شهریور ماه اتفاق افتاد. وی در آن مقطع در برخی تجمعات دفاع از مردم کوبانی شرکت کرده بود و ابتدا تصور می شد که بازداشت وی به سبب نقش آفرینی در این تجمعات است. دو روز بعد آرش صادقی فعال دانشجویی شناخته شده نیز به لیست بازداشت شدگان پیوست. او شنبه پازندهم شهریور در نزدیکی محل کار خود و همراه با همسر و دو تن از دوستانش نوید کامرانی و بهنام موسیوند بازداشت شد که دوستان آرش به زودی آزاد شدند، اما طی بیش از 50 روز گذشته درباره بازداشت آرش و وقایع اتفاق افتاده طی بازجویی های سخنی نگفته اند. همسر آرش صادقی نیز پس از حدود سه هفته با تودیع وثیقه 80 میلیون تومانی از زندان آزاد شد، اما وی نیز طی مدت سپری شده از آزادی خبری از آرش صادقی نداده است. از سویی مواضع انتقادی آرش صادقی نسبت به اصلاح طلبان باعث شده تا در فضای مجازی کمتر خبری درباره وضعیت وی و یا بی خبری خانواده آرش از وی منتشر شود و از سوی دیگر گره خوردن پرونده آرش با مجموعه فعالین حقوق کودک هنوز در هاله ای از ابهام است. با این همه آسو رستمی، شاعر و نقاشی که طی سالهای گذشته به عنوان معلم کودکان کار فعالیت می کرد طی مصاحبه ای پس از بازداشت آرش گفته بود: « روز بازداشت آرش صادقی، نوید و بهنام به آرش مراجعه کرده بودند تا درباره پرونده و سرنوشت سعید شیرزاد با وی گفتگو کنند». آسو رستمی نیز پنجشنبه هفدهم مهرماه و هنگامی که همراه با علی نوری دیگر فعال حقوق کودک در تجمع حمایت از مردم کوبانی مقابل دفتر سازمان ملل در بلوار شهرزاد خیابان شریعتی توسط نیروهای اطلاعات سپاه ربوده شدند و تیم عملیاتی شبانه به منزل این دو رفت تا کیس و اسناد مورد نیاز را از خانه افراد بازداشت شده جمع آوری کند. تعداد افراد بازداشت شده در پرونده فعالین حقوق کودک صبح سه شنبه 29 مهر با بازداشت آتنا دائمی در منزل خودبه شش نفر رسید. ماموران امنیتی پس از بازداشت منزل این فعال مدنی را مورد بازرسی قرار داده و وسایل شخصی وی از قبیل کامپیو***تر را با خود بردند.

بنا به برخی خبرهای تایید نشده، یکی از فرماندهان عالی رتبه اطلاعات سپاه طی جلسه ی توجیهی با کارشناسان قرارگاه ثارالله که مسئولیت بازجویی و همین طور جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های بازداشت شدگان را بر عهده گرفته اند کمترین هدف را اخذ اعتراف از آنها در مورد سازمان دهی و تبانی علیه نظام و انتشار اعترافات آنها در صدا و سیما عنوان کرده است. از این رو دور از ذهن نیست که تعداد افراد بازداشت شده طی روزهای آینده افزایش یابد، اما آنچه بیشتر موجب نگرانی است، اینکه به دلیل استقلال بند 2 – الف که همگی بازداشت شدگان پرونده فعالین حقوق کودک در آن نگهداری می شوند از نظارت قوه قضاییه وضعیت بازداشت شدگان از نظر روحی و جسمی رو به وخامت بگذارد.

اگر اطلاعات سپاه پاسداران و قرارگاه ثارالله تصمیم به اعتراف گیری تلویزیونی از فعالین حقوق کودک را داشته باشند، احتمالا طی ماههای آتی آنها را به دور از امکان تماس در سلول های انفرادی نگهداری خواهند کرد و ضمن اعمال فشار تلاش می کنند خانواده آنها را از پیگیری سرنوشت فرزندان خود در دستگاه قضایی نیز منصرف کنند. پرونده فعالین حقوق کودک نخستین بخش از پازل سرکوب جامعه مدنی توسط سپاه در دوره جدید است و نوع رفتار این نهاد امنیتی نسبت به سایر پرونده های محول شده را نیز مشخص خواهد نمود.

سعیده وطنی
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#2
دیگه حالم به هم میخوره بی آزار جان, با خوندن اینها همش مرتب بهم یاد آوری میشه که چه مملکت سیاه و تاریکی داریم...همش بزن, همش ببر, همش بازداشت, همش ترس, همش وحشت, همش تو سری, همش جنایت, همش اون اسم های مهیب و ترس آور مثل ثار الله, سپاه, لشکر قدس, قیافه های مهیب و ترسناک و تیره و تار...ریش, پشم, چشم های بی حالت که ازشون مریضی و بیماری و عقده میباره...سرزمین امام زمانی واسمون ساختن که نگو و نپرس. بعد اینجا یه سری کون نشور میان میشن مرید و دستبوس این حیوانات, اونا هم میشن پیش نمازان سیاسی این کون نشورا.
 
Feb 4, 2005
25,246
5,458
#3
همش اون اسم های مهیب و ترس آور .
In taraf esmesh tarsnak nist vali andazeh ... khar deraazeh. In esma az koja dar miad. You can't tell where the first name ends and the last name begins.


میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی
 

artavile

IPL Player
Oct 18, 2002
3,660
2
MD, USA
#4
In yek nemooneh esmeh tarsnak va toolani. khar k...deha chi fekr mikonan ba in esm o famil entekhab kardan:

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی
PI jan, In a country where deceitfulness is a virtue, lot of these lajans add fictitious Islamic sounding names to their given name. Typically for 2 reasons, first to sound pious and two to hide their true identity.

As an example, you'll never going to hear an official named Kambiz Rastinpor or Cyrus Palizi or any Persian sounding name, instead it will always be something like Seyed Golam-akbare Najafi Hosseiniyan even if the MoFo was born as Cyrus Palizi.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#5
و این جریان رو خیلی بدتر میکنه. اون دیوسی که از همون اول هم اسمش سید صیف الله نجفی قمی هست, اون از همون اول اصل و نصبش مشخصه. ولی وقتی اون کامبیز یزدان پناه میره اسم خودشو میزاره سید عبدالله صیف علی زاده, اون یک کثافت خود فروش حروم زاده ای هست که نون رو به نرخ روز میخوره. همین اشغال اگه فردا تقی به توقی بخوره, میره دوباره میشه کامبیز یزدان پناه, ریشو میزنه کت و شلوارو میپوشه و میگه همیشه مخالف رژیم بوده. از این جور شخصیت های کثیف و لجن تو ایران .تا دلت بخواد پیدا میشه و متاسفانه این نوع از لجن رو خیلی سخت میشه گیرش آورد و به سزای اعمالش رسوند. این جور خار کسه ها هرکی که بیاد سر کار, یه راهی پیدا میکنن که در صف قدرت و حکومت باشند. همینجا ما نمونه هاشو داریم. کسانی که دیروز شاهی بودند, بعد شدند حزب مهری, بعد هم شدن جیره خور و حقوق بگیر دولت اسلامی. همین کثافت ها , فردا اگه یه حکومت سکولار و دموکراتیک بیاد سر کار, میرن میشن طرفدار های پر و پا قرص اون حکومت و دیگه نه دمی از قاسم سلیمونی میزنن , نه در مورد حزب الله لبنان زر زر میکنن, نه دیگه گریه زاری و تبلیغ واسه حسین میکنن. میرن عرقشونم میخورن, کاباره هم میرن, ژیگول هم میشن. ولی این دسته که تعدادشون زیاد هم هست, همیشه مثل یک غده سرطانی در بدن این کشور باقی میمونن و همیشه یک پتانسیل بزرگ و یک قدرت تخریبی و وطن فروشی خواهند بود که مرتب و بصورت غریزه ای فقط به فکر کشیدن خود به سوی قدرت هستند و بدبختی این است که براشون فرقی نمیکنه این قدرت یک قدرت مثبت برای پیشرفت کشور و بهبود حال و روز ملت است یا یک قدرت کثیف و دزد و دجال و میهن ستیز و مذهبی که زندگی رو برای مردم کشور سیاه کرده است.