عکسی کمیاب از تیم فوتبال ایران

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
Image (29).jpg


داشتم،مروری به گذشته میکردم،سال ۱۳۵۲.روزنامه دنیای ورزش آن*** زمان از مربیان برتر لیگ سؤالاتی میکردند،که بهترین چهره برتر فوتبال ایران را در سال ۱۳۵۲ مشخص نماید.نظر رایکف برآیم جالب بود،؛آقای رایکف به نظر شما بهترین دروازبان لیگ کیست؟

در اون زمان باید ۵ دروازبان،مدافع،هافبک و فوروارد برتر را انتخاب میکردی.حالا نظر رایکف را میبینیم.

۱)ناصر حجازی ۲)منصور رشیدی ۳)بحرام مودت ۴)رضا قفلساز ۵)فرامرز صباحی(دروازبان بانک ملی*** که بسیار مورد توجه رایکف بود)

بهترین مدافعین:۱)کارگرجم ۲)جانملکی ۳)کاشانی ۴)عبداللهی ۵)مسیح نیا

بهترین هافبک:۱)علی*** جباری ۲)کاری حقوردیان ۳)محمد صادقی*** ۴)علی*** پروین ۵)ایرج سلیمانی

بهترین فوروارد:۱)عادلخانی ۲)مظلومی ۳)مژدهی ۴)هاج رحیمی پور ۵)دانایی فر

اما جالبتر از همه این است که مرد برگزیده رایکف برای سال ۱۳۵۲،نه ناصر حجازی بود،نه علی*** جباری بود و نه محمد رضا عادلخانی،بلکه اکبر کارگرجم بود که به نظر رایکف بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران در آن زمان محسوب میشد.


دوستان برای بهتر دیده شدن روی عکس کلیک کنید
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
Inkedraaykof5_LI.jpg


این هم یک ویژگی*** مسیو رایکف.تاج در برابر نیروی اهواز.جام تخت***جمشید ۱۳۵۴،تاج نیمه اول را ۱-۰ باخته.رایکف که هر وقت از شاگردانش ناراضی*** بود اونها را اینطور جریمه میکرد،تیم*** را در وسط دو نیمه به رختکن نمی***برد.البته علت هم داشت و اون این بود که اونقدر روی باخت تیم*** حساس بود که حتا وقت تلف نمیکرد که تیمش را به رختکن ببرد،روی همین زمین چمن دستورات را میداد.

رایکف را ببینید چقدر عصبانی است.اونکه پشتش به دوربین است پرویز کوزه کنعانی است که سعی*** می***کند مسیو رایکف را آرام کند.

علی*** جباری می***گوید،وقتی*** رایکف عصبانی میشد،دیگر آرام شدنش دست خدا بود.یک بار تیمش در سال ۱۳۴۹ از پرسپولیس ۲-۰ عقب بود،همه ما را روی زمین چمن امجدیه بین دو نیمه جمع کرد،اونقدر داد و بیداد کرد،که ما اصلا یادمون رفته بود که چه تاکتیکی باید در نیمه دوم در مقابل پرسپولیس داشته باشیم،یک دفعه دیدم که داره نیمه دوم شروع میشه،و مسیو رایکف هنوز داره ما را سرزنش میکنه،ترس از رایکف باعث شد ۳ گکل نیمه دوم بزنیم و پرسپولیس را ۳-۲ ببریم.

بازی با نیروی اهواز نیز همون بازی را تداعی کرد،کارگرجم در کنار ناصر حجازی با شماره یک نشسته است،جان ملکی***،دانائی فر،روشن،عباس نوین روزگار،و سایرین به حرف رایکف و یا بهتر بگم،به داد و بیداد رایکف گوش میدهند.
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
Kasra jan what happened in the second half ? and is this in Ahvaz ? nice picture ... I think it's Ahvaz as in those days they had a good turf .

***عقاب جان این بازی با گکل مسعود مژدهی در نیمه دوم ۱-۱ به پایان میرسد،و رایکف نفس راحتی*** می***کشد.اره عزیز اینجا ورزشگاه اهواز است.
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
شاید نتوانید حدس بزنید مربی این تیم که پشت سرش این جمعیت زیاد حضور دارد، چه کسی است. تیمی که در جمع یازده نفره خود دو بازیکن ایرانی هم دارد.

mohammadan.jpg
ناصر حجازی با این تیم پرسپولیس را حذف کرد
:، این تیم محمدان بنگلادش است که ناصر حجازی هدایت آن را در سال 67 بر عهده داشت. حجازی اولین تجربه خودرا به عنوان مربی در این تیم و با همین بازیکنان به دست آورد که در بین آن ها بیِژن طاهری و رضا نعلچگر هم دیده می شوند. ناصرخان هیچ وقت از حضور در هند و سپس بنگلادش راضی نبود .او هر وقت از روزهای حضور در بنگلادش حرف می***زد بغض می***کرد و همیشه می***گفت: هیچ کسی نمی***تواند یک ساعت آن زندگی را تحمل کند.

او در مصاحبه***ای گفته بود:«روزها اولی که در بنگلادش بودم فقط می***توانستم روزی یک وعده شکمم را سیر کنم آن*** هم نه با غذای خوب و مقوی بلکه با نان یا موز که ارزان بود. این سختی***ها را به جان خریدم تا از اصولم برنگردم، تا جلوی کسی تعظیم نکنم، تا دست کسی را نبوسم، تا مردانگی***ام را به حراج نگذارم، تا خداوند را ناراحت نکنم که آدم با شرافت و عزتی باشم.»
حجازی در بنگلادش و با همین تیم دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس را شکست داد. حجازی در مورد آن مسابقه گفته بود: «رئیس باشگاه گفت می***خواهم بیایم رختکن بگویم کمتر گل بخورید آبرویمان نرود! گفتم می***خواهی بیایی روحیه بچه***ها را تضعیف کنی؟ لازم نکرده! خودم به رختکن رفتم و گفتم بچه***ها من پرسپولیس را می***شناسم اصلاً تیم نیست! خلاصه داخل زمین رفتیم .در نیمه اول پرسپولیس با گل کرمانی از ما جلو افتادند. در بین دو نیمه حسابی به بچه***ها توپیدم. چشمتان روز بد نبیند! با گل بیژن طاهری بازی را مساوی کردیم. بازی طوری شده بود که فنونی زاده کاپیتان پرسپولیس می***گفت بچه***ها بزنید زیرش ۱-۱ هم می***رویم بالا! در دقیقه ۸۸ سانتری شد و مهاجم خارجی و سرعتی ما توپ را از زیر دستان سلطانی وارد دروازه کرد و ۲-۱ بردیم! این برد در تاریخ محمدان بنگلادش بی***سابقه بود. بعد از بازی جشنی گرفتند که باورنکردنی بود. تمام مردم شهر بیرون آمده بودند. در جشن شهردار و وزیر امور خارجه هم حضور داشتند.»
این عکس از همان تیمی است که حجازی توانست مربیگری خود را آغاز کند.
روحش شاد – یادش گرامی
 
Nov 24, 2002
27,860
1,466
I remember when he came in Iran to face Shahin Boushehr(i guess?) with Mohammadan Bangladesh, honestly his best coaching experience was with this team, he should stay away from coaching tbh. His coaching career was a total failure.....
 

oghabealborz

Elite Member
Feb 18, 2005
15,113
2,590
Strawberry field
I remember when he came in Iran to face Shahin Boushehr(i guess?) with Mohammadan Bangladesh, honestly his best coaching experience was with this team, he should stay away from coaching tbh. His coaching career was a total failure.....
I disagree with you, the Hyenas in football did not allow him to show his full potential while the likes of Mayelikohan could be team melli coach, he was smart and able to communicate with players and knew how to get the best out of them and could read the game and the opponent's .
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
سرنوشت بوفون و ناصر حجازی

nasser hejazi72.jpg

بازیهای آسیایی ۱۹۸۸،ناصر حجازی ۳۹ ساله در کنار عابدزاده ۲۲ ساله.

اما در این عکس نکته غمگینی نهفته است،حجازی در حالیکه فقط ۳۹ ساله است سالها از دروازبانی تیم*** ملی*** کنار گذاشته شده است،و برای امرار معاش به بنگلادش پناه برده است،اما نقطه غمگین***تر این است که فدراسیون فوتبال آن زمان ایران نه کارتی برای او فرستاد و نه او را دعوت کرد،حجازی اونقدر ایراندوست بود که با خرج خودش به این مسابقات اومد اما او در این مسابقات مورد بی*** مهری کادر فنی*** ایران قرار می***گیرد،و به بنگلادش بر میگردد،و این در حالی*** است که پیتر شیلتون تا ۴۲ سالگی در دروازه انگلیس ایستاد،بوفون در ۴۰ سالگی هنوز دروازبان تیم*** ایتالیا است،دینو زوف و دیگر دروازبانان همینطور این عکس غمگین***تر از آن*** چیزی است که فکرش را میتوانیم بکنیم.


روزهای اولی که در هند و بنگلادش بودم فقط میتوانستم روزی یک وعده شکمم را سیر کنم آنهم نه با غذای خوب و مقوی بلکه با نان یا موز که ارزان بود. این سختی***ها را به جان خریدم تا از اصولم برنگردم، تا جلوی کسی تعظیم نکنم، تا دست کسی را نبوسم، تا مـــــردانگـــی***ام را به حراج نگذارم، تا خداوند را ناراحت نکنم که آدم با شرافت و با عزتی باشم."
.
(
زنده یاد آقاحجازی
 
Last edited:

oghabealborz

Elite Member
Feb 18, 2005
15,113
2,590
Strawberry field
Nasser Hejazi = Sohrab e football e Iran

I often wonder what he could have done had he signed for united ,specially when they show clips of United from that period of time ,one in particular that I see every now and then shown on TV when its about FA cup there is one with united in final that Garry Bailey misses a cross and the other team I think Arsenal score and win the cup and think he should have been in there and made the difference but like the tragedy of Rostam o sohrab from shahnameh our hero had a tragic end that he did not deserve ...
 

Nadersan

Bench Warmer
Mar 20, 2016
889
1
Stockholm
@ostad
در کانال ی ت این رفیق روسی گنجینه فوتبال روسیه بود . خیلی دنبال ان بازیهای معرف شما از سفر ناصر حجازی گشتم ولی موفق نشدم


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Nadersan

Bench Warmer
Mar 20, 2016
889
1
Stockholm
پس باید این یک جورایی سنت بزرگترین تیم تاریخ فوتبال ایران باشدکه هر چند وقت یکباری ۵ ،۶ تا گل میخوریم
 
Last edited:

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
amjadieh6.jpg



عكسي كمتر ديده شده فوتبال در امجديه سالهاي پيش از انقلاب. زنان كنار مردان.از چادر تا كت و دامن.اين فرهيختگي ملي كجاي تاريخ جا ماند؟

عکسی*** از سالهای اول ساخته شدن امجدیه.که با امجدیه فعلی کمی*** تفاوت داشت.