لنگ***هاي حمام در پاريس

k-EYVON

Bench Warmer
Oct 20, 2003
1,785
0
#1
This article printed in Goal sports paper in Iran maybe the reason for
the punishment it recieved!





كامران نجف***زاده كلا خبرنگار معروفي است، حالا اين***كه اين شهرت را كدام عناصر حرفه***اي و شخصيتي***اش براي
او به ارمغان آورده، بحث ديگري است كه چندان به اين گزارش ارتباطي ندارد. چند ماهي مي***شود كه عازم فرانسه شده و به***عنوان خبرنگار واحد مركزي خبر در پاريس فعاليت مکند اما آنچه در اين بين جالب به نظر مي***رسد، شدت علاقه او به فعاليت***هاي ورزشي است؛ چيزي كه در ايران هم مورد نظر كامران***خان بود و حتي پاي او را به تهيه گزارش از زندگي شخصي بوقچي***هاي پرسپوليس و استقلال هم بازكرد! حالا نجف***زاده فوتبالدوستي***اش را زير سايه برج ايفل دنبال مي***كند و گهگاه گزارش***هايي از آن طرف آب براي پخش در تلويزيون ايران مي***فرستد كه در نوع خودش جالب توجه است. فرض كنيد حتما لازم بوده يك خبرنگار از اين مملكت برود و در فرانسه اقامت پيدا كند تا متوجه اين كشف تاريخي شود كه «لنگ***هاي حمام در پاريس، آبي***رنگ هستند!»

فيرپلي از نوع ضدفوتبال!
يكي از اولين گزارش***هايي كه نجف***زاده از فرانسه به تهران ارسال كرد، مربوط مي***شد به فيلم يك حركت جوانمردانه در ليگ باشگاه***هاي هلند كه طي آن پس از آن***كه يك تيم بدون توجه به مصدوميت بازيكن حريف دروازه تيم مقابل را باز كرد، اين فرصت را در اختيار رقيب قرار داد تا گل مساوي را به ثمر برساند. نجف***زاده كه موقع حرف زدن روي تصاوير اين بازي، اشك در چشمش حلقه زده بود و بغض گلويش را مي***فشرد(!) احتمالا نمي***توانست حدس بزند كاربران ايراني اينترنت آن***قدر «سريش» باشند كه 24ساعته ته***وتوي گزارش اختصاصي او را دربياورند و متوجه شوند فيلم مربوطه، محصول پديده شگفت***انگيز «يوتيوب» است كه از چند سال پيش تا به حال روي اين سايت قابل دسترسي بوده و علاوه بر فرانسوي***ها و ديگر جهانيان، ايراني***ها هم از روي همين خاك خودمان مي***توانستند آن را مشاهده كرده و حتي در موردش گزارش اختصاصي(!) تهيه كنند. به هر حال اولين سوغات كامران***جان در مورد فيرپلي، بيشتر چيزي شبيه به «ضدفوتبال» بود تا بازي جوانمردانه!

ببخشيد آقاي مسي، مگه كري؟!
البته اين***طوري***ها هم نبوده كه نجف***زاده در پاريس فقط «يوتيوب***گردي» كند. او گاهي دست به ناپرهيزي هم مي***زد و مثل مراسمي كه در پاريس براي اهداي توپ طلا به بازيكن برتر اروپا برگزار مي***شد، در محل توليد خبر حضور پيدا مي***كرد. در حاشيه مراسم مورد نظر، نجف***زاده رو به دوربين واحد مركزي خبر ايستاد و كلي از گفت***وگوي اختصاصي***اش با لئو حرف زد و به بيننده***هاي تلويزيوني وعده داد كه به***زودي نظر مسي راجع به فوتبال ايران را خواهند فهميد اما وقتي زمان پخش مصاحبه كذايي از راه رسيد، مخاطبان بهت***زده 20:30 مسي را ديدند كه با توپ طلا در كمال بي***تفاوتي در حركت بود و هر چقدر نجف***زاده از لابه***لاي انبوه خبرنگاران فرياد مي***زد «نظر شما راجع به فوتبال ايران چيست؟» ستاره آرژانتيني اصلا متوجه نمي***شد... ما كه نمي***دانيم نجف***زاده وسط آن مراسم حياتي چه فكري پيش خودش كرده كه چنين سوالي را از لئومسي پرسيده است اما فقط چند لحظه تصور كنيد آقاي ستاره به درخواست***هاي مكرر كامران واكنش نشان مي***داد، مي***ايستاد و در مورد منشور اخلاقي يا دعواي تاج و كفاشيان اظهارنظر مي***كرد...!

کامران باتعصب!
اما انصافا هر چقدر از اين كشف حياتي و تاريخي اخير كامران بگوييم، كم گفته***ايم. نجف***زاده اخيرا در گزارشي مهم و استراتژيك، موفق شد به يك حمام سنتي ايراني در پاريس دست پيدا كند و به اين نتيجه خارق***العاده برسد كه لنگ***هاي مورد استفاده مشتري***ها در اين حمام، آبي***رنگ است! نجف***زاده كه يك پرسپوليسي متعصب محسوب مي***شود، براي اثبات عرق و علاقه***اش به تيم محبوبش، تا آن سر دنيا رفته تا در ناف پاريس، قرمزهاي پايتخت را از اتهام تاريخي انتساب به ان پارچه رنگ سنت تبرئه كند. واقعا يك خبرنگار كاربلد، چقدر مي***تواند پيگير باشد و پشتكار داشته باشد؟ واقعا چقدر؟!

خبرنگار تماشاگرنما!
ماجراي تهيه گزارش اختصاصي نجف***زاده از مسابقه فينال جام***حذفي باشگاه***هاي فرانسه بين پاري***سن***ژرمن و موناكو هم در نوع خودش شنيدني است. كامران***خان كه مي***خواست در اين بازي ساختارشكني كند، بليت خريد و همراه تصويربردارش راهي سكوهاي ورزشگاه محل برگزاري بازي شد و چند لحظه از حضور تاريخي***اش در اين رويداد سرنوشت***ساز را ضبط كرد و در اختيار بينندگان تلويزيوني قرار داد. بعد از آن بود كه كامران***خان از تماشاچيان برنامه دعوت كرد به بقيه گزارش اختصاصي***اش از بازي توجه كنند. ادامه تصاوير اما، همان فيلم***هاي خبري معروفي بود كه از همه مسابقات در رسانه***ها پخش مي***شود و معمولا هم هيچكس از كشورمان براي ضبط و پخش آن راهي ديار غربت نمي***شود! وقتي خبرنگاري به قصد تهيه گزارش از يك مسابقه فوتبال راهي استاديوم مي***شود، انتظار اين است كه حواشي بازي را به ثبت دوربين خودش دربياورد و گزارشي كاملا «اختصاصي» تهيه كند، نه آنكه بعد از اداي چند ديالوگ كليشه***اي، همان تصاوير معمولي را كه از همه شبكه***هاي جهان پخش مي***شود روي آنتن بفرستد. اميدواريم نجف***زاده بعد از اين همه سال فعاليت، اين اصول ساده و پيش پا افتاده را از ياد نبرده باشد.

پيتزا مخلوط با طعم اينترنت!
اما بشنويد از آخرين شاهكار كامران خان نجف***زاده كه رنگ و بوي كاملا متفاوتي داشت! ماجرا از اين قرار است كه چند روز پيش خبري در تيراژ بسيار وسيع در اينترنت منتشر شد كه اختصاص داشت به موضوع تصميم تازه و جنجالي يك رستوران ايرلندي. ظاهرا مسوولان اين رستوران تصميم گرفته***اند به تلافي حركت ناجوانمردانه آنري كه منجر به حذف ايرلند از جام جهاني شد، در ازاي هر گلي كه فرانسه در مسابقات آفريقاي***جنوبي دريافت مي***كند، يك پيتزاي مجاني به هر كدام از مشتركان خود اهدا كنند و به اين ترتيب ضربه خوردن فرانسه را دور هم جشن بگيرند. اگر بخش خبري 18:45 شبكه سه سيما را ديده باشيد، لابد به ياد مي***آوريد كه كامران خان همين خبر كامل اينترنتي را هم با كمي جوسازي و آب و تاب دادن***هاي مخصوص خودش، در يك سري تصاوير آرشيوي ادغام كرده و به نيت گزارش اختصاصي به خورد ملت داده است! به هر حال جا دارد از مسوولان رسانه ملي(!) تشكر كنيم كه خبرنگار به فرانسه فرستاده***اند، وگرنه كي حال داشت اين خبرها را از اينترنت پيدا كند؟!