هراس از مذاکرات, ترس از مسابقه

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,145
2,662
behbahan
#1
چشم فتنه واقعی کجاست که ملت باید در آید؟
هراس از مذاکرات فردا
ترس از مسابقه پس فردا

هراس از نتیجه مذاکرات 1+5 که فردا قرار است آغاز شود، با ترس از جمعه سبز همراه شده است. سفر شتابزده منوچهر متکی وزیر خارجه به مسکو برای مشورت با مقامات این کشور، پیش از آغاز مذاکرات فردا بخشی از هراس مورد اشاره است. چهره آشفته و کلام دستپاچه متکی در شبکه های تلویزیونی جهان حکایت کاملی بود از نگرانی ناشی از نتیجه مذاکرات فردا. بخشنامه ها و تهدیدهای مقامات انتظامی درباره مسابقه فوتبال دو تیم پیروزی و استقلال که جمعه بعد از ظهر در استادیوم آزادی برگزار می شود نیز حکایت کاملی است از ترس سبز!
1- در 48 ساعت گذشته شبکه تلویزیونی سی ان ان فیلم هائی را از تاسیسات زیر زمینی اتمی ایران پخش کرده است که حیرت و وحشت از سرانجام کار را چندین برابر می کند. دهانه مراکز اتمی 20 مایلی قم به یک چاه می ماند، اما هواپیماها و ماهواره های جاسوسی توانسته اند تا عمق این دهانه نفوذ کرده و از تاسیسات زیر زمینی عکس تهیه کنند! متعاقب پخش این تصاویر مستند، فیلم هائی پخش شده که توان بمباران این تاسیسات را نشان میدهد. نمونه هائی را انتخاب کرده ایم که می***بینید. [ame="http://www.metacafe.com/watch/39688/bunker_buster_bomb/"]اینجا[/ame]
[ame="http://www.metacafe.com/watch/39688/bunker_buster_bomb/"]Bunker Buster Bomb - Video[/ame]
حاکمیتی متهم به تولید بمب اتمی و فاقد مشروعیت مردمی. نه تنها فاقد مشروعیت، بلکه در محاصره میلیون ها مردمی که دولت آن را کودتائی می دانند و زخم های ناشی از خونین ترین و وحشیانه ترین مقابله نظامی با اعتراضاتشان همچنان خون چکان است و در پی هر فرصتی اند تا به خیابان آمده و رئیس جمهور منتخب خودشان را فریاد کنند: یا حسین، میرحسین!
2- برای آنکه همزمان با مذاکرات اتمی، در تهران سیل جمعیت، پس از پایان مسابقه فوتبال جمعه براه نیفتد چه باید بکنند؟ هر حکومت عاقل و غیر کودتائی، برای چنین موقعیت هائی، راه چاره ای عاقلانه و متمایل به خواست مردم را پیشه می کند، اما نظامی ها و امنیتی های حاکم بر جمهوری اسلامی فاقد این عقلانیت اند. به همین دلیل کوشیده اند برای روز جمعه لقمه را از پشت گردن به دهان بگذارند. علاوه بر تهدید به محاکمه سرپائی تماشاچی های فوتبال در استادیوم یکصدهزار نفره (میزان عقل و درایت را بسنجید: محاکمه سرپائی دهها هزار نفر! آنهم در استادیوم ورزشی) می خواهند در خیابان هم کسانی را دستگیر کنند که وقتی از استادیوم یکصد هزارنفره بیرون می آیند، علیه دولت کودتا و به نفع میرحسین موسوی شعار میدهند و آنها را هم درجا محاکمه و محکوم کنند!
اینها را مقامات انتظامی طی دو روز گذشته به مطبوعات داخل کشور و بعنوان راه حل جلوگیری از شعار و تظاهرات ضد کودتا در روز جمعه گفته اند. البته اسم مستعار این تظاهرات و شعارهای ضد کودتا را گذاشته اند "جنبه سیاسی دادن به مسابقه فوتبال!"
اما کار به اینجا ختم نشده است. بلیت مسابقه نایاب شده، زیرا سپاه هزاران بلیت برای افراد بسیج خریده تا آنها را بعنوان تماشاچی به استادیوم فوتبال بفرستد. یعنی زمینه چینی رویاروئی مستقیم جوان ها با بسیجی ها و ثبت یک کشتار دیگر در کارنامه کودتا. این همه درایتی است که فرماندهان نظامی به کار گرفته اند.
و این همان چشم فتنه ایست که رهبر با خرسندی در دیدار با خبرگان از حال رفته و بی خبر از همه جا مژده داد که در آورده و ختم غائله شده است! یعنی کودتا تثبیت شده است.
اگر چنین شده بود، این همه ترس و لرز از یک مسابقه فوتبال برای چیست؟
روزنامه فوتبال، روز گذشته توقیف خود خواسته خویش را اعلام داشت، زیرا اشاره به همین ماجرای خرید بلیت های مسابقه توسط سپاه برای بسیج و بازار سیاه بلیت کرده بود!
فوتبالی که قرار بود وسیله ای برای سرگرم کردن جوان ها و خانه نشین ساختن مردم – پای تلویزیون و پخش مستقیم بازی- شود، حالا به بلای سبز تبدیل شده است.