2018 ACL Final, First Leg(11-03-2018): Kashima Antlers(Japan) vs Persepolis(Iran)

Status
Not open for further replies.

Babr

Banned
Nov 24, 2002
27,860
1,466
#82

گزارش: جدال پرسپولیس با رقبای پنهان در کاشیما ساکر

پرسپولیس فردا در ورزشگاه کاشیما ساکر میهمان تیم کاشیما آنتلرز ژاپن خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، دوئل قهرمان غرب و شرق آسیا جذابیت های بسیاری را در بر خواهد داشت اما برای هواداران تیم پرسپولیس، این دیدار نگرانی های زیادی را هم دربر دارد. پرواز دو مرحله ای تیم پرسپولیس و خستگی حاصل از آن، اختلاف زمانی بین ایران و ژاپن، رطوبت موجود در هوای ایباراکی، نزدیکی ورزشگاه کاشیما ساکر به دریا و... همگی موضوعاتی هستند که می توانند برای پرسپولیس مشکل ساز شوند. حال بد نیست از منظرهای گوناگون نگاهی به بازی فردا بیاندازیم و شرایط را بررسی کنیم.


* جت لگ

درباره جت لگ پیش تر گزارش های زیادی در ورزش سه منتشر و نوشته شد که کادر پزشکی و بدنسازی پرسپولیس بایستی تدابیر لازم برای این موضوع را اندیشیده باشند. جت لگ عبارت است از برهم ریختن تنظیم زمان خواب شخص پس از پرواز طولانی و علت آن نیز اختلاف زمانی بین مبدا و مقصد می باشد. نکته منفی برای پرسپولیس این است که در سفر به شرق تطبیق پذیری سخت تر انجام می شود و همین موضوع کار را برای تیم پزشکی سرخ ها نیز دشوارتر می کند.

بازیکنان پرسپولیس باید برای تطبیق پذیری 5 روز در ژاپن می ماندند اما باتوجه به زمان اندک این اتفاق رخ نداد و حالا فردا می توان از نمایش این تیم دریافت که آیا اختلاف زمانی به خوبی جبران شده یا خیر؛ اما در صورت جبران هم نمی توان انتظار طراوت همیشگی را از پرسپولیس داشت.




* ارتفاع نسبت به آب

اینجا شانس با پرسپولیس یار بوده و ارتفاع نسبت به سطح دریا، به نفع این تیم است. سرخ ها اکثر بازی هایشان را در ارتفاع 1189 متر (تهران) انجام می دادند اما حالا در استان ایباراکی هستند و باید کنار اقیانوس آرام شمالی این بازی را برگزار کنند. باتوجه به اختلاف ارتفاع نسبت به سطح دریا، پرسپولیسی ها کار راحت تری برای بازی در ورزشگاه کاشیما ساکر دارند و حداقل از لحاظ اکسیژن شرایط مطلوبی را پشت سر می گذارند. نکته جالب این است که ورزشگاه کاشیما ساکر از غرب چسبیده به دریای ژاپن است، از بالا کنار دریای اختسک قرار دارد، از پایین و شرق نیز همانطور که گفته شد مجاور اقیانوس آرام شمالی است. اساسا هرگاه ارتفاع کاهش پیدا کند، با افزایش اکسیژن ورزشکاران مشکل کمتری برای انجام کار خواهند داشت.




* رطوبت

یکی از مشکلات اصلی پرسپولیس در رطوبت خواهد بود. پیش بینی ها نشان می دهد فردا در ورزشگاه کاشیما ساکر بیش از 60 درصد رطوبت در هوا خواهد بود که این موضوع برای پرسپولیسی ها نگران کننده است. اما چرا قرمزها نگران رطوبت بالای هوا در این منطقه هستند؟

رطوبت به معنای وجود بخار آب در هوا است که سبب اختلال در فرآیند تعریق ورزشکاران می شود. در طی ورزش گرمای حاصله ناشی از فعالیت و تولید انرژی در درون بدن بایستی از طریق فرآیندهای مختلف مانند تبخیر از بدن خارج شود تا ورزشکار بتواند فعالیت خود را با کیفیت مناسب ادامه دهد. در صورتی که این انتقال گرما بین بدن و محیط رخ ندهد این مکانیزم دچار مشکل شده و در نهایت عملکرد ورزشکار افت خواهد کرد. فعالیت در رطوبت بالا وضعیتی است که این مکانیزم انتقال گرما را مختل می کند. در رطوبت بالا، هوا از بخار آب اشباع بیشتری پیدا کرده و اجازه ی انتقال گرما از بدن به هوای محیط را نمی دهد. به این تربیت بدن ورزشکار تحت فشار فیزیولوژیکی شدیدی قرار می گیرد و عملکرد جسمانی، روانی و حتی تکنیکی و تاکتیکی او کاهش پیدا می کند!

البته رطوبت هوا برای بازی فردا زیاد است ولی شدید نیست. آن چه باعث نگرانی شده اختلاف رطوبت شهر ایباراکی با تهران است.




* لی نینگ در مقابل نایک

در بازی در هوای مرطوب یا بازی در هوایی که بخار آب بیشتری را دارد، نقش البسه بازیکنان و تیم ها بسیار مهم است. لباس های بی کیفیت، بخار آب موجود در هوا را جذب و با سنگین تر کردن لباس، کار را برای دوندگی بازیکنان سخت و سخت تر می کند و بازده آن ها را کاهش می دهد. بدون شک در این مولفه، کاشیما آنتلرز با السه نایکی، از پرسپولیس پیش خواهد بود.

برای کاهش تمام عوامل محیطی راه های چاره وجود دارند. به طور مثال اختلاف زمانی را می توان با مصرف پروتئین در صبح و کربوهیدرات در شب جبران کرد یا برای مبارزه با رطوبت راهکارهایی مثل اشباع بدن بازیکنان از آب هست اما به هر حال باید اعتراف کرد که در بازی فردا شرایط محیطی به نفع تیم کاشیما است و آن ها می توانند از میزبانی شان بهترین استفاده را کنند.


https://www.varzesh3.com/news/1565767/ترکیب-احتمالی-پرسپولیس-برابر-کاشیما-آنتلرز
 

Babr

Banned
Nov 24, 2002
27,860
1,466
#88
Line-up is out and as it was expected, no change compare to the match against Sadd in Tehran:


--------------------------------Beiranvand----------------------
-----------Shoja-------Seyyed(C)----Ansari-----------Mosleh-----
----------------Kamal-------------------------Nourollahi-------------
----------Nemati-------------Rasan------------Mensha------------
----------------------------------Alipour------------------------------------
 
Likes: OSTAD POOYA
Status
Not open for further replies.