9 Timeless leadership lessons from Cyrus the Great

May 9, 2004
15,167
179
#21
Dear General
Stay out of this particular thread....it's nothing that concerns you.
I for one tolerate a lot on ISP....but I don't have the energy to once again educate the ill-informed.....and idiots who can't see the evidence around them.
Go watch a football game - Iraq is playing in Oman with a total of 22 people in the stands.....3 of them are sitting in the VIP jaygah........that tells an intelligent person all they need to know.
نه جناب مزه نریز
تو حرفی برای گفتن نداری
اکثر پست هات مسخره است مثل ان پستی که درمورد عرفان کردی و معلوم شد نه چیزی از عرفان می دونی نه از ادبا و ادبیات عرفانی ایران
همچنین درمورد اخرین پستت در مورد اوباما
واقعا نشان می ده که از چه عقلیتی برخوردار هستی
از کدام شواهد صحبت می کنی ؟
بحث درمورد کورش و تاریخ باستان است یکی اومده و میخواد جوری نشان بده که همه پادشاهان ما مثل کورش بوده اند من گفتم که اینطور نیست
اگر کورش داشتیم کمبوجیه و داریوش و شاپور و اغا محمد خان اردشیر و نمی دانم که و که را هم داشته ایم
که هریکی از انها برای زمانی که در ان زندگی می کرده اند شاید اشخاص صحیحی در اماکن صحیحی بوده اند
ولی برخی از انها را با معیار امروزی بخواهیم نگاه کنیم اشخاص درستی نبوده اند
بحث این بوده تو امدی و از شواهد سخن می گویی
در صورتی که شواهد حرفهای من را تصدیق میکند
من فکر میکنم همانطور که تو در مورد عرفان از این و ان شنیده ای و خودت تحقیقی نکرده ای در مورد تاریخ هم تا همین اندازه می دانی
مشکل شما این است که می خواهید تاریخ و ادب و جغرافی را با ایده های سیاسی و عقیدتی خودتان وفق دهید
اگر جایی عرفان ما قرانی بود چون به کام حضرات خوش نمی اید می ایید و چرت و پرند می نویسید
اگر جایی ما در تاریخ اشتباهی کرده ایم و با عقیده غربیی قرن بیست و یکم شما جور در نمی اید می ایید و چرت و پرت به خورد خواننده می دهید
همه چیز ما سفید و بی الایش نبوده نه تاریخ نه ادبیات
در جایی تاریخمان خاکستری بوده در جایی بسیار سیاه و تاریک
ولی متاسفانه این عقلیت متعصب شما است که اگر در جایی ایراد گرفته شد می ایید و مسخره میکنید و سرخودتان را مثل کبک در برف میکنید تا زشتی ها را نبیند
و یکی مثل تو که قاطی کرده است می اید و موضوع را به مسخره می گیرد که بله من خیلی سرم میشود تو برو بازی فوتبال نگاه کن
همان بازی فوتبال را هم باز اگر تریدی باز شد نمی توانی در مورد ان بحثی ورزشی کنی و تو و دوستانت باخت و نمی دانم برد را ربط به شاه و خمینی و جنبش سبز و کورش ونقی و تقی می دهید


بله جانم

 
#22
اعراب به ما آموختند که آنچه را که میخوریم "غذا" بنامیم و حال آنکه در زبان عربی غذا به "پس آب شتر" گفته میشود
اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمۀ "نفر" را استفاده کنیم و حال آنکه در زبان عربی حیوان را با این کلمه میشمارند و انسان را با کلمۀ "تن" میشمارند؟

شما ۵ تن آل عبا و ۷۲ تن صحرای کربلا را بخوبی میشناسید.
... اعراب به ما آموختند که "صدای سگ" را"پارس" بگوئیم و حال آنکه این کلمه نام کشور عزیزمان میباشد؟
اعراب به ما آموختند که شاهنامه آخرش خوش است"
و حال آنکه فردوسی در انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن میگوید.
آیا بیشتر از این میشود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمیفهمدکه به کسانی احترام میگذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته اند و هنوز با استفادۀ همین کلمات به ریشش می خندد.
حد اقلّ بیائید با یک انقلاب فرهنگی این کلمات و این افکاررا کنار بگذاریم.
بجای "غذا" بگوئیم "خوراک"
بجای "نفر" بگوئیم "تن"
 

Ardesheer

Bench Warmer
Jun 30, 2005
1,580
1
#23
^^^ Also, they have taught us to bend and go down 17 times a day facing them, and name our kids as their slaves, like Gholam Hossein, Gholam Ali, etc.
 
May 9, 2004
15,167
179
#24
اعراب به ما آموختند که آنچه را که میخوریم "غذا" بنامیم و حال آنکه در زبان عربی غذا به "پس آب شتر" گفته میشود
اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمۀ "نفر" را استفاده کنیم و حال آنکه در زبان عربی حیوان را با این کلمه میشمارند و انسان را با کلمۀ "تن" میشمارند؟

شما ۵ تن آل عبا و ۷۲ تن صحرای کربلا را بخوبی میشناسید.
... اعراب به ما آموختند که "صدای سگ" را"پارس" بگوئیم و حال آنکه این کلمه نام کشور عزیزمان میباشد؟
اعراب به ما آموختند که شاهنامه آخرش خوش است"
و حال آنکه فردوسی در انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن میگوید.
آیا بیشتر از این میشود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمیفهمدکه به کسانی احترام میگذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته اند و هنوز با استفادۀ همین کلمات به ریشش می خندد.
حد اقلّ بیائید با یک انقلاب فرهنگی این کلمات و این افکاررا کنار بگذاریم.
بجای "غذا" بگوئیم "خوراک"
بجای "نفر" بگوئیم "تن"
جناب
من می خواهم بدونم این ک* و شعرها را از کجا یاد می گیری ؟
کی به تو این چرتو پرت ها را میگه و تو باور میکنی کی گفته غذا نمی دانم پس اب شتر و این چیزها گفته میشه ؟
کی گفته در عربی حیوان را با نفر و انسان را با تن می شمارند ؟
یا پارس اصلا کلمه عربی است ؟
اصلا عربی حرف پ نداره
خوب جانم به این ترتیب تو معلوماتی غلط یاد میگیری که به ضرر خودته ممکن است در جمعی این چرت و پرت ها را بگویی و به تو بخندند
هرچند که فکر می کنم اکثر انهایی که با انها نشست و برخاست میکنی
این کس و شعرها را باور میکنند
من احساس میکنم یه پیرمردی پیره زن بیسوادی نمی دانم ادم خرفتی این چیزها را به شما می گوید و متاسفانه باور میکنید

عجب
 
May 9, 2004
15,167
179
#25
ضد انقلاب جان برات پی ام دادم منتظر جوابت هستم
رسیدن به خیر
زود جواب بده تا ببینم کجایی؟

متشکرم
 

masoudA

Legionnaire
Oct 16, 2008
6,199
22
#26
Dear Zed Enghelab;
Arguing the obvious with baboons can be frustrating.......
Millions have fled Iran in the last 30 years.......why? Did they dislike Iran? What did they run away from? An inferiro culture and an anti human-rights religion they could not cope with. Even those who stayed are unhappy and wishes they could leave or for things to change. But what is interesting is out of the millions who left Iran a handful moved to Arab countries voluntarily......telling you all you need to know about their carachter and preferences....
and then they come here lecturing us about what has been lost and gained......
 
Oct 1, 2004
8,122
205
#27
I think many here are forgetting the conversion to Islam did not happen as quickly as we think. In Iran it took over 400 years from the first invasion to eventually have a majority Muslim Iran!
Let's also not forget Iran underwent a 2nd forced conversion (to Shia Islam) by the Safavids. That changed things considerably as well.

Regardless, I don't know what difference it makes. Its something thats happened. To constantly refer to this moment and whine about it is a massive sign of weakness, and sometimes a lack of understanding of what context and history are. Basically, let's stop looking for excuses.
 

masoudA

Legionnaire
Oct 16, 2008
6,199
22
#29
I also find this article interestingly relevant to the subject


ما چقدر سیلی بخوریم از این ملیت ... ما اصولاً کشوری را بنام ایران نمیشناسیم" (رهبر جمهوری اسلامی،۲۱ بهمن ۱۳۶۴)

"اسلام*** می***خواهد که*** همه دنیا یک*** عائله*** باشد و یک*** حکومت در همه دنیا" (صحیفه امام، ج۱۳، ص۱۶۶)


جمهوری اسلامی ایران چند ویژگی منحصر به فرد دارد، از جمله اینکه تنها حکومتی در جهان است که سیاست رسمی***اش تضعیف حس هویت ملی است. این موضوع تصادفی یا حاشیه***ای نیست و به ماهیت قدرت سیاسی در حکومت اسلامی برمی***گردد. جمهوری اسلامی نماینده***ی سلطه***طلبی مذهبی و ایده***ی امپراتوری***سازی اسلامی است.

ناگفته پیدا است که پروژه***ی ساختن امپراتوری مذهبی در دنیای امروز توهم محض است، هرچند توهم محض رشته***ی تخصصی رهبران حکومت اسلامی است.

چه از نظر تاریخی و چه به لحاظ منطقی، حس هویت ملی، و نه دینی، شرط بنیادی تحقق دموکراسی و حاکمیت باثبات در جهان امروز است. کشمکش اصلی در ایران در واقع رویاروئی اسلام***گرائی با ملی***گرائی است. ملی***گرائی یعنی اینکه همه***ی ایرانیان برابرند و هیچ مذهب یا قومی هیچ حق ویژه***ای ندارد.


ملی***گرائی شهروندی

برخی می***گویند ملیت هم مانند مذهب نوعی تعصب است وهم با اسلام***گرائی مخالف اند و هم با ملی***گرائی (ناسیونالیسم). ولی آیا مذهب و حس هویت ملی از یک سنخ و ریشه*** اند؟

به گمان من این بدبینی به درک محدودی از مفهوم ناسیونالیسم برمی***گردد، یعنی ناسیونالیسم را نه به صورت ملی***گرائی شهروندی (civic nationalism) بلکه به صورت نژادگرایانه و قومی***اش می***فهمند. نازیست***های آلمان دچار این نوع ناسیونالیسم قومی بودند ودر فکر ایجاد یک امپراتوری آلمانی. فرانسه به اشغال آلمان درآمد و فرانسوی***ها به دفاع از هویت ملی خود برخاستند. ملی***گرائی فرانسوی***ها هم نوعی ناسیونالیسم بود. جریان اصلی ملی***گرائی در ایران از این گونه***ی دوم است، تلاشی است برای آزادسازی هویت ایرانی و پایه***ریزی یک دولت ملی.

بسیار شنیده***ایم که می***گویند انقلاب اسلامی حمله***ی دوم یا چندم اعراب به ایران بود. این برداشت به این صورت فرافکنی است و البته که پذیرفتنی نیست، چرا که انقلاب اسلامی ربط چندانی به عربها نداشت. اما، انقلاب اسلامی پیروزی دوباره یا چندباره***ی ایده***ی سلطه***طلبی مذهبی و امپراتوری***سازی اسلامی در ایران بود.

پس از شکست ساسانیان، تاریخ ایران تاریخ رویاروئی اسلام سیاسی با ایده***ی ایرانشهر است. در انقلاب مشروطیت با شکل گرفتن مفهوم مدرن دولت و حس هویت ملی این رویاروئی به اوج تازه***ای رسید. جنگ "مذهبی***ها" با "ملی***ها" کشمکش اصلی فرهنگ و سیاست در تاریخ معاصر ایران است.


هویت اسلامی و هویت ایرانی

افراد مسلمان میتوانند هویت اسلامی داشته باشند، ولی آیا یک هویت جمعی اسلامی مشخص وجود دارد که بر پایه***ی آن بتوان دولتی باثبات تشکیل داد. مشکل این است که اولاً همه***ی ایرانیان مسلمان نیستند و در ثانی همه***ی مسلمان***ها را هم نمی***توان مجبور کرد که یک جور مسلمان باشند. اسلام از نظر تاریخی، بیشتر مایه***ی اختلاف بوده***است تا مایه***ی اتحاد.

بر عکس، هویت ملی بر پایه***ی پذیرفتن حداقل***ها بنا شده. حس هویت ملی همان خودآگاهی جمعی ایرانیان است، یعنی حس برخورداری از سرزمین و تاریخ مشترک، یعنی خواست آزاد مردم برای برپائی دولتی مردم***سالار.

با پیشرفت فرهنگ، تجربه***ی دینی شخصی***تر می***شود و هویت دینی تنها در گروه***های کوچکتری از افراد همفکر معنا پیدا می***کند. آزادی مذهب و عقیده در یک حکومت ملی مردم***سالار تحقق می***یابد نه در یک حکومت دینی.


تفاوت هویت ملی با فرهنگ ملی

برخی صحبت از ایران اسلامی می***کنند (هر چند منظورشان ایران شیعی است). می***گویند چه بخواهیم چه نخواهیم هویت ما دوگانه است: هم اسلامی است و هم ایرانی. می***گویند دست کم "بخشی از هویت ما اسلامی است". اما این خلط معنای "هویت ملی" با "فرهنگ ملی" است. بخشی از فرهنگ ما اسلامی است، نه بخشی از هویت ملی ما. در مفهوم شهروندی "ملت"، مذهب و عقیده آزاد است. از اینکه بخشی از هویت برخی از ایرانیان اسلامی است، آنهم اسلامی با روایت***های متفاوت و متضاد، نتیجه نمی***شود که بخشی از هویت ملی ما اسلامی است.

هویت ملی با فرهنگ ملی یکی نیست. فرهنگ ملی سپهر بسیار بزرگتری است. اسلام بخشی از فرهنگ ما است. همه***ی ما چه بخواهیم چه نخواهیم تحت تأثیر فرهنگی اسلام، کم یا بیش، خوب یا بد، قرار گرفته***ایم. هویت ملی اما چیز دیگری است. هویت ملی همان خودآگاهی جمعی ایرانیان است. خودآگاهی ملی فراتر از سپهر باورها و آگاهی***ها است. انواع و اقسام دینداری، و هم این طور انواع و اقسام بیدینی، بخشی از فرهنگ ما است؛ ولی هیچ دینی نمی***تواند بخشی از هویت ملی ما باشد.


نقش ملی-مذهبی***ها

هویت ملی و هویت اسلامی در دو سطح مختلف جریان دارند. ملی-مذهبی***ها می***خواهند که از این هر دو یک هویت بسیط بسازند. مشکل این است که با این هویت نمی***توان "ملت" ساخت، حداکثر می***توان حزب ساخت، آنهم با تعریف و تحدید روایت خاصی از دین.

از نظر تاریخی، ملی-مذهبی***ها همیشه کاتالیزور به قدرت رسیدن اسلام***گراها بوده***اند. شاید مهدی بازرگان، از ملی-مذهبی***های نامدار، در سالهای پایانی عمرش به همین نتیجه رسیده بود، که تغییر عقیده داد و گفت که دین برای تهذیب اخلاق و فکر آخرت است و نه بدست***گرفتن قدرت سیاسی(نقل به مضمون).

از نظر فرهنگی هم، ملی-مذهبی***ها، ناخواسته، کاتالیزور رشد اسلام***گرائی بوده***اند. ملی-مذهبی***ها و روشنفکران دینی، میراث***خوار سنت اسلام سیاسی اند و هویت ملی را با بخش گزینش***شده***ای از فرهنگ ملی ما اشتباه می***گیرند. آشفتگی فکری ملی-مذهبی***ها و روشنفکران دینی بیشترین صدمه را به شفافیت فرهنگ سیاسی در ایران معاصر زده است.

نواندیشان دینی، یکبار برای همیشه، باید مذهب را از شناسنامه***ی هویت ملی جدا کنند. نواندیشان دینی درد دین دارند و نگران اسلام***گریزی مردم اند. بجای بحث نظری با غیرمذهبی***ها در توجیه روایت***های نرمتری ازاسلام***گرائی یا تلاش برای حفظ خرافات به نام دفاع از مقدسات ، باید به میان مردم مسلمان بروند و در عمل، رهبری جریان***های توده***گیر رفرم دینی اسلام را دلیرانه به عهده بگیرند.


ایران***ستیزی

نمونه***های ایران***ستیزی و ضدیت با هویت ملی در جمهوری اسلامی فراوان اند، از تخریب و تحقیر آثار ملی گرفته تا تحریف تاریخ. ایران***ستیزی پدیده***ی تازه***ای نیست و وجه غالب تاریخ ایران در هزار و چند صد سال گذشته است. منتها برای نخستین بار حکومت در ایران، با استفاده از تکنولوژی مدرن و درآمد هنگفت نفت، به جنگی هولناک با هویت ملی ایرانیان رفته است. به عنوان نمونه، هزینه***ای که صرف تحریف تاریخ و تحقیر هویت ایرانی در سریال***های تلویزیونی تبلیغی، مانند "مختارنامه"، می***شود باورنکردنی است.

در نبرد اسلام***گرایان با هویت ایرانی، هدف وسیله را توجیه می***کند، حتی اگر این وسیله در مواقع لزوم، استفاده***ی ابزاری از حس هویت ملی باشد. مثلاً در جنگ "اسلام علیه کفر"، هرگاه لازم شد، سرود "ای ایران" هم پخش می***شود. هم این طور در شعار "انرژی هسته***ای حق مسلم ما است"، یک نکته***ی ساده در مورد واژه***ی "ما"، به صورت مبهم، ناگفته می***ماند: این نکته که منظور از "ما" همان مای رهبران خودخوانده***ی امت اسلام است و نه مای ملت ایران.

رهبران فکری حکومت بارها این سخن را تکرار کرده***اند که "ایران" صرفاً ابزاری است برای تقویت و گسترش سلطه***طلبی اسلامی. تنها دفاعی که در حکومت اسلامی از ملیت ایرانی می***شود، در موارد بسیار نادر، به همین منظور است. نمونه***اش آيت***الله حائری شيرازی که اخیراً با تاكيد بر اينكه ' نبايد نسبت به مليت سهل***انگاری كنيم'، گفت: 'اگر حساسيت ما نسبت به ملیت كم باشد، خيلی ضرر خواهيم كرد. ما بايد ملی***گرائی را بشدت جدی بگيرم تا یک پشتوانه قوی برای دين ما باشد.' او هم چنین گفت: 'هدف نهائی انقلاب اسلامی ملت ایران برای جهان شمولی اسلام بوده است.'


انقلاب ۵۷ و کلاه بزرگ

محسن رضائی اخیراً گفت 'بازرگان بزرگترین کلاهی بود که امام بر سر آمریکا گذاشت'، که از آن منطقاً می***توان نتیجه گرفت که انقلاب بزرگترین کلاهی بود که امام بر سر مردم ایران گذاشت.

جنبش ۵۷ بر پایه***ی یک دروغ بزرگ شکل گرفت. تصوری که اکثر مردم و نیروهای سیاسی، ساده***دلانه، از خواسته***های اصلی جنبش ۵۷ داشتند همان شعارهای آزادی و عدالت اجتماعی بود. تعریفی هم که رهبر انقلاب از "جمهوری اسلامی" ارائه می***داد همیشه با تأکید بر آزادی***های سیاسی و برابری حقوق زنان و مردان بود. به همین دلیل این جنبش توده***گیر شد. بعدأ معلوم شد که این گفته***ی رهبری انقلاب از نوع "خدعه" و تقیه شرعی بوده***است. در شور انقلابی سال ۵۷ هیچکس "کشف***الاسرار" و "ولایت فقیه" خمینی را بازبینی نکرد و آنها هم که خوانده بودند، موقتأ مطالب این دو رساله را به فراموشی سپردند.

از کلیشه***های رایج یکی این است که انقلاب ۵۷ تومار ۲۵۰۰ ساله***ی پادشاهی را در ایران درهم***پیچید. حتی برخی از غیرمذهبی***ها هنوز دلبستگی عاطفی عمیقی به این واقعه***ی تاریخی دارند. به باور آنها اتفاق فرخنده***ای رخ داد، در حالیکه انقلاب ۵۷ دروغی بزرگ بود و نظام پادشاهی تغییری نکرد و پادشاهی ولایت فقیه جانشین پادشاهی غیرمذهبی شد، و اسلام سیاسی با تمام توان به جنگ ملیت ایرانی رفت.

انقلاب مشروطیت، و نه انقلاب ۵۷، رویداد فرخنده***ی تاریخ چندهزار ساله***ی ایران است. پادشاهی سنتی، در انقلاب مشروطیت ایران درهم***پیچیده شد. برعکس، انقلاب اسلامی شکست کامل انقلاب مشروطیت بود. مشروعه***طلبی بر مشروطه***طلبی پیروز شد، و شیخ فضل***الله نوری، که مخالف مشروطه بود، قهرمان کتاب تاریخ در حکومت جمهوری اسلامی شد.

از انقلاب مشروطیت تا انقلاب ۵۷، دوره***ی استثنائی تاریخ ایران پس از اسلام است. این همان دوره***ی کوتاه ولی بی***نظیری است که برای نخستین بار هویت ملی نیمه***جان ما، نه تضعیف، که تقویت شد. از ناسیونالیسم خام و رمانتیک این دوره بسیار گفته***اند. با توجه به آنچه که بر ایران رفته بود، و پس از این دوره بر ایران رفت، تنها صرف وجود این ناسیونالیسم، صرف نظر از محتوای آن، پدیده***ای شگفت***انگیز است.


خدعه***ی بزرگ یا آرزواندیشی

آرزواندیشی (انشاءالله که گربه است) یک ویژگی فرهنگی و از خلقیات ما ایرانی***ها است.

مسئله***ی اصلی این نیست که انقلاب ۵۷ خدعه***ی بزرگ رهبری بود یا آرزواندیشی نیروهای سیاسی یا هر دو. بزرگترین اشتباه بیشینه***ی نیروهای سیاسی اشتباه در تشخیص هویت بود. موضوع تنها این نیست که "ما برای آزادی انقلاب کردیم ولی استبداد مذهبی جانشین استبداد غیرمذهبی شد". مسئله این است که این "مائی" که انقلاب کرد چه جور "مائی" بود. مسئله این است که "ما"ی رهبری خودساخته***ی امت اسلامی بر "ما"ی هویت***طلبی ملی ایرانی پیروز شد. به معنی دقیق کلمه، انقلاب ۵۷ خودکشی دسته***جمعی ملت ایران بود.


جان***سختی هویت ایرانی

حس هویت ملی زندگی مستقل خودش را دارد. ایده***ای است که دوست ندارد بمیرد، اما همیشه پیروز نیست. از سومر، اکّد، آشور، و بابل اکنون چه مانده***است؟ ملیت ایرانی هم قاعدتاً سده***ها پیش باید نیست و نابود می***شد. جان***سختی هویت ایرانی براستی شگفت***انگیز است.
 
Jun 9, 2004
13,753
1
Canada
#33

کی به تو این چرتو پرت ها را میگه و تو باور میکنی کی گفته غذا نمی دانم پس اب شتر و این چیزها گفته میشه ؟
Come on guys, you may not agree with Timsar on a lot of issues, but you have to admit that when it comes to topics such as this particular one, he really is an expert and his knowledge comes from multiple sources with a lot of practical experience.
:looti:

Timsar jaan, az har che begzareem sokhane doost khoshtar ast. A good friend of mine who I think knows you and used to be in Hezbe Mehr has been having some difficulty finding a partner. He is at apoint that he's really considering giving it a go with a camel, but is unclear about the type of ladder that needs to be used in these situations, so that the camel is in the most comfortable position. His question is would the following ladder from Home Depot do the job or does it have to be a wooden one?

22435.NXT1A06CAfgstep_3.jpg

Is it okay if it's made in China or America, or does it have to be made in Arabia? He said he would greatly appreciate your expertise in this field.
 
Last edited:
May 9, 2004
15,167
179
#34
Come on guys, you may not agree with Timsar on a lot of issues, but you have to admit that when it comes to topics such as this particular one, he really is an expert and his knowledge comes from multiple sources with a lot of practical experience.
:looti:

Timsar jaan, please don't get worked up. A good friend of mine who I think knows you and used to be in Hezbe Mehr has been having some difficulty finding a partner. He is at apoint that he's really considering giving it a go with a camel, but is unclear about the type of ladder that needs to be used in these situations, so that the camel is in the most comfortable position. His question is would the following ladder from Home Depot do the job or does it have to be a wooden one?

View attachment 30788

Is it okay if it's made in China or America, or does it have to be made in Arabia?
این چرت و پرتها چیه میگی
:puffpuff:
 

masoudA

Legionnaire
Oct 16, 2008
6,199
22
#35
Come on guys, you may not agree with Timsar on a lot of issues, but you have to admit that when it comes to topics such as this particular one, he really is an expert and his knowledge comes from multiple sources with a lot of practical experience.
:looti:

Timsar jaan, az har che begzareem sokhane doost khoshtar ast. A good friend of mine who I think knows you and used to be in Hezbe Mehr has been having some difficulty finding a partner. He is at apoint that he's really considering giving it a go with a camel, but is unclear about the type of ladder that needs to be used in these situations, so that the camel is in the most comfortable position. His question is would the following ladder from Home Depot do the job or does it have to be a wooden one?

View attachment 30788

Is it okay if it's made in China or America, or does it have to be made in Arabia? He said he would greatly appreciate your expertise in this field.
Loool BH jaan, reminds of the old joke - with apologies to Motori for derailing his thread:

به کویتی میگن برای کردن شتر چی*** لازمه؟

میگه یک نردبون، یک کوچه بن بست، یک قلاب ماهیگیری و یک هویج. میگن عجب چه جوری؟

میگه شتر رو می***بری ته کوچه بن بست، نردبون رو میذاری پشتش میری بالا و کارتو میکنی***.

میگن خوب دیگه قلاب ماهیگیری و هویج برای چیه؟

میگه هان یا آخی، هویج رو میزاری سر قلاب جلوی سر شتر تکون میدی........تا سرشو برگردوند یک لب ازش میگیری!
 
May 9, 2004
15,167
179
#36
loool bh jaan, reminds of the old joke - with apologies to motori for derailing his thread:

به کویتی میگن برای کردن شتر چی*** لازمه؟

میگه یک نردبون، یک کوچه بن بست، یک قلاب ماهیگیری و یک هویج. میگن عجب چه جوری؟
میگه شتر رو می***بری ته کوچه بن بست، نردبون رو میذاری پشتش میری بالا و کارتو میکنی***.

میگن خوب دیگه قلاب ماهیگیری و هویج برای چیه؟

میگه هان یا آخی، هویج رو میزاری سر قلاب جلوی سر شتر تکون میدی........تا سرشو برگردوند یک لب ازش میگیری!
looooooooooooooooooooooooool
:10: