Coronavirus

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
بر محمد مختاری، کاپیتان تیم داماش گیلان، در بازداشت چه گذشت؟ از بازجویی و پادرمیانی تا لایو اجباری



«محمد مختاری» کاپیتان ۳۶ ساله تیم داماش گیلان به دلیل استوری‌های تند علیه سپاه، بسیج و روحانیون روز ۲۲ اسفندماه توسط اطلاعات سپاه استان گیلان بازداشت شد. دو روز بعد اما خبر آزادی‌اش را رسانه‌ها منتشر کردند. در این دو روز بر محمد مختاری چه گذشت؟

***

کاپیتان داماش پس از شیوع گسترده کرونا در استان گیلان، طی دو استوری از مدیریت این استان و نهادهای نظامی و شبهه نظامی به‌شدت انتقاد کرد. او نوشته بود چرا آن‌هایی که در اعتراضات مردم را سرکوب می‌کردند، حالا فراری شده‌اند و البته آمار جان‌باختگان کرونا در استان گیلان و شهر رشت را به‌مراتب بیشتر از آمار رسمی کشور دانست.

ظهر روز پنج‌شنبه او در خانه‌اش بازداشت می‌شود. از او تا ظهر روز شنبه خبر خاصی در دست نبود جز این‌که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و ساعاتی بعد در یک پست اینستاگرامی از بسیج و سپاه پاسداران عذرخواهی رسمی کرده است.

حالا یکی از نزدیکان محمد مختاری به ایران‌وایر می‌گوید: «او خوش‌شانس بود. بلافاصله بعد از این که ماموران اطلاعات سپاه به خانه‌اش ریختند، یکی از نمایندگان رشت در مجلس مطلع شد و دنبال کارش افتاد.»

«علی آقازاده»، نماینده مردم رشت، فرمانده سابق بسیج و سپاه و نیروی انتظامی استان گیلان و همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است. او که در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم رشت بود، امسال در یازدهمین دوره انتخابات مجلس هم بار دیگر نماینده مردم رشت شد.

فرد نزدیک به محمد مختاری می‌گوید: «قبل از آن‌که او به بازداشت برود، آقای آقازاده پادرمیانی کرده بود و گفته بود که محمد چهره رشت است. اگر اتفاقی بیفتد نمی‌توان به‌راحتی جمعش کرد. کمی تهدیدش کرده بودند، اما از ضرب و شتم خبری نبود. چند ساعت بازجویی‌های ساده که چه کسی گفته بود فحاشی کنی یا همان سوالات مرسوم که با چه کسانی در ارتباط هستی.»

محمد مختاری هرچند در زمین فوتبال فردی آرام و بی‌حاشیه است، اما پیش از این هم بارها از مدیران دولتی و غیرورزشی باشگاه‌های گیلان به‌خصوص داماش انتقاد کرده بود: «گفته بودند فکر کردی این هم فوتبال است هرچه خواستی بگویی؟»

ساعاتی بعد سه مامور اطلاعات سپاه، محمد مختاری را به بیمارستان رازی رشت می‌برند. پیش‌ازاین در شهر رشت شایعاتی بود که سپاه، تلفن همراه مختاری را گرفته و از اینستاگرام او پست، استوری و لایو پخش کرده است؛ اما این فرد آگاه اطلاعات دیگری دارد: «گفته بودند از در که وارد شدی، لایو می‌گذاری. تک تک پرسنل بسیج و سپاه که در بیمارستان خدمات‌رسانی می‌کنند را نشان می‌دهی. بعد برمی‌گردی اینجا و در همان استوری عذرخواهی می‌کنی.»

تلفن همراهش دست خودش بود. لایو گذاشت اما ذخیره‌اش نکرد که تا ۲۴ ساعت بازدید داشته باشد. در بازگشت هم پستی منتشر کرد که زیر نظر ماموران نوشته شد: «بعد او را برگردانده بودند، تعهد گرفتند که نه با جایی صحبت می‌کنی و نه دیگر پست و اظهارنظری می‌کنی. حق مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور را ندارد و فعلا در خانه خودش را قرنطینه کرده است.»

دلیل قرنطینه‌اش، چند ساعت حضور در بیمارستان رازی است. جایی که به نظر می‌رسد آلوده‌ترین نقطه شهر رشت به ویروس کرونا باشد.

عصر همان روز آزادش کردند؛ اما با پادرمیانی‌های نماینده مجلسی که پیش‌ازاین خودش فرمانده بسیج و سپاه گیلان بود.
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
حمله رئیس باشگاه هوفنهایم به ترامپ در واکنش به تلاش او برای تصاحب واکسن کرونا
رئیس باشگاه هوفنهایم اظهارنظری انجام داد که می‌تواند او را نزد خیلی‌ها از جمله دشمنان پرشماری که در فوتبال آلمان دارد، محبوب کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اشپیگل آلمان، دیتمار هوپ مالک باشگاه هوفنهایم ممکن است به زودی نقش پررنگی در مبارزه با ویروس کرونا ایفا کند.

این میلیاردر آلمانی که اظهاراتش در مورد ناعادلانه بودن قدرت مالی ابرقدرت‌های فوتبال آلمان به خصوص بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند باعث شده دشمنان فراوانی داشته باشد (او اخیراً به همین دلیل در بازی تیمش مقابل باواریایی‌ها از سوی هواداران بایرن مونیخ مورد اهانت واقع شد) سهامدار یک شرکت تحقیقاتی در حوزه تولید دارو است که در مراحل پایانی تولید یک واکسن برای درمان بیماری کرونا قرار دارد.

شرکتی که هوپ مالک بخشی از سهام آن است، «کیور‌واک» نام دارد که در شهر توبینگن آلمان واقع شده و از مدتی پیش پروژه تحقیق و تولید داروی کرونا را آغاز کرده و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، مراحل ساخت آن را به پایان برساند. هوپ سهامدار یک شرکت دیگر به نام «بنیاد بیل و ملیندا گیت» نیز هست که در کنار شرکت کیورواک اقدام به تولید انواع واکسن و دارو برای معالجه انواع بیماری‌های مسری می‌کند.

در روزهای اخیر اما خبری منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت. این خبر از تلاش دولت آمریکا برای به دست گرفتن این شرکت و تصاحب واکسن تولیدی آن حکایت داشت. دقیقاً به همین دلیل هم هوپ به صورت غیرمستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را هدف انتقادات خودش قرار داد و او را به سودجویی و تلاش برای تحقق اهداف شخصی خودش متهم کرد.

هوپ گفت: اگر قرار باشد که ما یک واکنس کارآمد برای ویروس کرونا تولید کنیم،‌ این شخص (دونالد ترامپ) بداند که فقط نباید دستش به این واکسن برسد تا بتواند از مردمش محافظت کند، بلکه بهتر است کمی بیشتر با آنها ابراز همدردی کند و حمایت بیشتری از آنها نشان دهد.

در همین حال، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد فدرال آلمان به شبکه ARD گفت که قرار نیست واکنس تولیدی شرکت هوپ به آمریکایی‌ها فروخته شود.

او گفت: تصمیم مدیریت شرکت تصمیم فوق‌العاده و ارزشمندی بود. او تصمیم گرفته که در صورت امکان تولید این واکسن، آن را در اختیار همگان بگذارد و صریحاً اعلام کرد که در بحبوحه این بحران، چه موضعی دارد. آلمان فروشی نیست.

هورست سیهوفر، وزیر کشور فدرال آلمان هم تأیید کرد که آمریکایی‌ها با وعده‌های مالی هنگفت سعی در تطمیع شرکت کیور‌واک برای تصاحب واکسن تولیدی این شرکت داشته‌اند. او به نشریه ولتام‌زونتاگ گفت که ترامپ و دولت او سعی داشته‌اند که شرکت کیور‌واک را بخرند تا امتیاز انحصاری تولید واکسن کرونا را از آن خود کنند. او همچنین اعلام کرد که ترامپ قصد داشته تعدادی از دانشمندان آلمانی را در ازای مبالغ هنگفت به آمریکا ببرد و به این شیوه اطمینان حاصل کند که آمریکا به عنوان تولید کننده واکسن کرونا معرفی می‌شود.
 
Oct 18, 2010
6,271
848
and here is the way the 'only democracy' in the middle east
is gonna deal with the coronavirus: mass spying on the citizens!!!!
i wonder if the illegal squatters will start a mass 'exodus' back to
where they came from now :ROFLMAO:

Better Health Through Mass Surveillance?

EL AVIV, Israel—Israel has long pushed the limits of democratic norms in its fight against the Palestinians, demolishing the family homes of militants, assassinating suspects in the West Bank and Gaza Strip, and holding detainees for months or years without trial.

Now, in the name of public health and limiting the spread of the new coronavirus, Israel has moved to curb the civil liberties of its own citizens.

A new government measure would allow the General Security Service, Israel’s domestic intelligence agency also known as the Shin Bet, to track Israelis with the virus as well as individuals exposed to them.

Likening the struggle to contain the coronavirus to a fight against terrorism, Prime Minister Benjamin Netanyahu said health officials asked him to deploy “digital” techniques “used in the fight against terror” that had never been authorized for use among Israeli citizens.

“It’s difficult to locate this enemy, because it’s stealthy,” he said in a press conference on Saturday night. “But there’s no choice, because we’re fighting a war that requires special actions.”

https://foreignpolicy.com/2020/03/16/israel-coronavirus-mass-surveillance-pandemic/
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
✅قطع سخنان انتقادی امیرحسین رستمی در پخش زنده تلویزیون:

❓ آقای روحانی می گویی در خانه بمانید خب وقتی تعطیل نیست چگونه؟

امیرحسین رستمی بازیگر سینما و تلویزیون:

❓ چطور من که بازیگر درجریان بودم یک پزشک عادی در جریان بود ولی وزیر بهداشت ما تا آخرین لحظه در جریان آمدن ویروس کرونا به ایران نبود؟

🔗از آقای رئیسی می خواهم در این شرایط تلگرام را رفع فیلتر کنند چون برخی پزشکان و کادر درمان در حال استفاده از آن هستند و بشدت مشکل دارند.

🔗بعد از شکست کرونا می توانید دوباره تلگرام را فیلتر کنید البته به شرطی که سلطان فیلترشکن ها را هم دستگیر کنید. کسانی که به راحتی در حال فروش فیلترشکن ها هستند و درآمد زایی می کنند و حتی وزیر مملکت هم نمی تواند جلوی آنها را بگیرد.

🔗یک نکته خطاب به آقای روحانی که می گویند نباید از خانه بیرون آمد. بله این نکته درستی است اما خب چگونه؟ کارمندان و کارگران که نمی توانند طی الارض کنند. وقتی تعطیل نیست مردم چگونه در خانه بمانند؟"


🔗در حین این صحبت های انتقادی رستمی ناگهان پخش زنده قطع شد و تصاویر آرشیوی پخش شد و بعد از بازگشت دوربین ها به استودیو خبری از امیرحسین رستمی نبود.❗️
 
Likes: IEI

ChaharMahal

Elite Member
Oct 18, 2002
16,563
261
Toilet Paper shotage reminds me of Islamic Republic Election, you ask ANYONE they say "We are not guying TP" yet all stores are out! ... You ask ANYONE they say we didnt vote for IR !lol
That's what happens when society loses its sense of community and citizenship.

nobody gives a rat's ass about the eldgerly in their neighborhood or the disabled.

at least small churches in these testing times sometimes step up and do shit for their parishioners.

That is if they are not run by Joel Osteen of course.
 
Likes: Pooya

IEI

Administrator
Staff member
Nov 10, 2002
14,500
3,336
Toilet Paper shotage reminds me of Islamic Republic Election, you ask ANYONE they say "We are not guying TP" yet all stores are out! ... You ask ANYONE they say we didnt vote for IR !lol
My question is why toilet paper, why not food lol. Such a strange world
 

Pooya

Administrator
Staff member
Sep 23, 2004
35,398
1,454
Vancouver, Canada
www.IranSportsPress.com
My question is why toilet paper, why not food lol. Such a strange world
I know man, I dont get it either! like the virus does NOTHING that causes stomach issues or anything that might cause the need for TP, yet people just buy it! this goes to show how you can easily manipulate people mind! they dont know WHY, no LOGIC, no REASON behind it, yet they keep buying!!!
I just wish stored took their RETURN policy away, I bet you, in 3-4 weeks, they all be returning these !
 
Likes: IEI
My question is why toilet paper, why not food lol. Such a strange world
It's actually A LOT more food than toilet paper, but food production is incredibly more plentiful and less monopolized than toilet paper.

If food production was as monopolized as toilet-paper, people would already be stabbing each other on streets over food.

Fact is, there is no variety or alternatives when it comes to mass toilet-paper production. There are only 2-3 major companies who have the production capacity to supply big stores for extended periods. All other manufacturers have either gone out of business (years ago) or been bought out by bigger ones.

There's also little to no importation of toilet-paper, but lots and lots of imported food comes to all stores across the world.
 
Likes: IEI

ChaharMahal

Elite Member
Oct 18, 2002
16,563
261
My question is why toilet paper, why not food lol. Such a strange world
it probably has something complicated to do with supply chain and logistics of what goes into paper products.

where say anything that cattle eats grows on the ground in Texas, Montana, Wyoming, Iowa, Illinois.
you can warehouse toilet paper for a while. but Grade A milk produced by Dairy farms has to be bottled everyday.

Food has a limited shelf life it has to be be brought to market quickly (think peaches)

Also America by Far is the largest producer of food on the planet half of which is produced in California alone.
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
⚡️ابوالقاسم صلواتی ،خلخالی این روز های جمهوری اسلامی به علت داشتن علائم بیماری کرونا در بیمارستان خصوصی قمر بنی هاشم(وابسته به وزارت اطلاعات) بستری و قرنطینه شد

➖این جنایت کار بایستی زنده بماند و در دادگاهی صالح تقاص تمام احکام قرون وسطایی خود را پس بدهد
 
Likes: Hooshmand

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
اين كثافت أوائل انقلاب با خلخالى در كشتار رقابت داشت
دستش به خون جوانان تركمن صحرا وبسيارى ز جوانان آغشته است
بعد ها گويا به جرگه إصلاح طلب ها پيوست B7AB4149-6C83-4593-B7BA-53914D15C01A.jpeg
 

IEI

Administrator
Staff member
Nov 10, 2002
14,500
3,336
This is official numbers which should be multiplied by 5 to 10, still raising like hell

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین آمار دولتی مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد و براساس آن تا به امروز ۹۸۸ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند که ۱۳۵ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است
 

IEI

Administrator
Staff member
Nov 10, 2002
14,500
3,336
آمار رسمی ابتلا به کرونا در ایران «احتمالا تنها یک‌پنجم آمار واقعی است»

مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در غرب آسیا به خبرگزاری رویترز گفته شمار موارد رسمی ابتلا در ایران ممکن است تنها یک پنجم شمار واقعی باشد، اما «آزمایش‌ها به سرعت در حال افزایش است در نتیجه شمار موارد بیشتر خواهد شد».
ریک برنان، مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در غرب آسیا، در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز تاکید کرده که داده‌ها و اطلاعات رسمی در ایران، همچنان نقطه ضعف اصلی در مسیر شیوع ویروس کرونای جدید موجود در این کشور است.
آقای برنان که به تازگی به ایران سفر کرده می‌گوید تست‌ها، همان‌طور که در حال حاضر در برخی کشورهای ثروتمند اروپایی هم دیده می‌شود، تنها محدود به موارد ابتلای بسیار شدید شده‌است.
او اما می‌‌گوید این رویه در حال تغییر است و به‌زودی شمار رسمی موارد ابتلا در ایران نیز افزایش خواهد یافت.
واکنش جمهوری اسلامی به شیوع ویروس کرونا با انتقادهای گسترده و شدیدی روبه‌رو شده‌است. این انتقادها چه خارج از ایران، چه در داخل ایران، حتی در میان شماری از مقام‌های شهری و نمایندگان مجلس، چه از سوی کشورهای منطقه که موارد ابتلا در آن‌های به ایران ارتباط پیدا کرده، ابراز شده‌است.
برخی انتقادها حتی متمرکز بر موضوع آزمایش‌های کرونا است و این‌که آیا آزمایش گسترده مقام‌های جمهوری اسلامی و بستگان و اعضای خانواده آن‌ها نیز به خاطر ابتلای شدید آن‌ها به ویروس صورت گرفته یا نه.
پیشتر رئیس سازمان جهانی بهداشت هم از شیوع ویروس در ایران، کره جنوبی و ایتالیا عمیقا ابراز نگرانی کرده بود؛ این نگرانی حتی پیش از آن مطرح شده بود که این نهاد بین‌المللی «همه‌گیری جهانی» اعلام کند.
موضوع دیگری که در مورد ایران مورد توجه و تردید قرار گرفته شمار رسمی موارد ابتلا و جان‌باختگان، است. همین موضوع هم در اظهارات دکتر ریک برنان بازتاب پیدا کرده‌است که می‌گوید احتمالا شمار بیماران پنج برابر بیشتر از آن چیزی‌ست که اعلام شده‌است.
ایران به طور رسمی، تا روز ۲۶ اسفند ماه، شمار مبتلایان را در حدود ۱۵ هزار نفر اعلام کرده‌است.
با این حال دکتر برنان در گفت‌وگو با رویترز در مورد واکنش‌های فعلی تهران، به‌طور عمومی ابراز خوش‌بینی کرده‌ و می‌گوید موضوع جدی گرفته شده و برای مقابله با بیماری تعهد وجود دارد.
مقام‌های جمهوری اسلامی اخیرا انتقادهایی را از کمبودهای پزشکی، تجهیزاتی و نیز تست کرونا مطرح کرده‌اند و در عین حال آن را ناشی از تحریم‌های ایالات متحده دانسته‌اند.
اخیرا وزارت خارجه چین نیز از آمریکا خواسته است برای مبارزه ایران با شیوع ویروس کرونا، تحریم‌ها را لغو کند.
دولت آمریکا اما اعلام کرده که هیچ محدودیتی برای کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مبارزه با ویروس، صادرات اقلام انسان‌دوستانه، دارو و غیره وجود ندارد.
تهران کمک‌های مالی و تجهیزاتی از دیگر کشورها، از جمله ژاپن و چین، کشورهای اروپایی، و کشورهای منطقه دریافت کرده است.
دکتر برنان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در منطقه، می‌گوید از مراکزی در ایران دیدن کرده، و تمام آن‌چه در این مراکز وجود داشته از جمله ماسک‌های اکسیژن ساخت خود ایران بود.
با این حال آقای برنان ابراز نگرانی کرده که برخی تجهیزات داخلی و ساخت ایران، ممکن است امدادگران و پرسنل درمانی را با خطر ابتلا روبه‌رو کند.
تا میانه اسفند ماه دست‌کم ۱۲ تن از پزشکان و پرستاران جان خود را از دست داده بودند. با این حال طی روزهای گذشته گزارش‌های تازه‌ای نیز از شمار جان‌باختگان، منتشر شده‌است.
 

IEI

Administrator
Staff member
Nov 10, 2002
14,500
3,336
What has been the impact of this Virus in your personal and career life ?

From my point of career, it has been awful since we were supposed to meet many investors for my company in month of April and May in Europe and that is not happening. These are the best months of money raising in each year. So from my point of view, it is extremely frustrating challenging and impactful in my life. We were so close and now all of sudden all the interests are gone.