Feb 5th News/Discussions

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#1


با نهایت شادی و سرور درگذشت به هنگام مرحوم جهنم مکان دوزخ آشتیان «جمهوری اسلامی» فرزند ۳۱ ساله امام راحل که در عنفوان جوانی و با پیکری نیمه جان ریق رحمت را سرکشید به آگاهی عموم هم میهنان می رساند. مجلس ترحیم نامبرده به صرف کیک ، ساندیس و ۸۰ هزار تومان چک درگردش!( لطفا تقاضای وجه نقد نفرمایید!) روز پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ در میدان آزادی تهران برگزار می شود. حضور شما باعث تسلی خاطر بازماندگان آن مرحوم خواهد بود. خانواده های عزاردار و داغدیده: خامنه ای- رفسنجانی- جنتی ( دایناسور ولایت) - احمد خاتمی ( خوک ولایت) -سرلشگر فیروز آبادی ( گوریل ولایت) -الاحقر علی اکبر ولایتی(وافور ولایت) - برادران لاریجانی (سه کله پوک ولایت)- احمدی نٰژاد(ننگ ولایت)- حداد عادل ( دستمال ابریشمی ولایت) -صادق محصولی(راکفلر ولایت)-رحیم مشایی (مستر بین ولایت) و کلیه پاچه خواران و ساختارنشکن های ولی فقیه سابق ! کلیه هزینه های مربوط به مراسم شب هفتم و چله به دلار آمریکا تبدیل شده و دودستی به حماس و حزب الله تقدیم خواهد شد تا هر شب جمعه فاتحه ای برای این عزیز ازدست رفته ادا نمایند.
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#2
دشمنان نامشخص

احمد باطبی


در تمام چالش های سیاسی و غیر سیاسی سی سال اخیر حکومت، وجود دشمنی نامشخص که در تمام سطوح و لایه های اجتماعی، حتی در ساختار حکومت دست داشته، مشترک بوده است.

در تمام این حوادث نیز روال داستانی بر این شکل بوده که عواملی وابسته به گروهک های ضد انقلاب، مانند مجاهدین، سلطنت طلب ها، بهائیان، گروه های کرد های آزادی خواه و... با پشتیانی مادی و معنوی آمریکا و اسرائیل و... دست به اقداماتی زده اند اما با اقتدار و هوشیاری نظام حاکم، اینک همه چیز در کنترل است.

این بار نیز ایده درگیر کردن بهاییان در این سناریوها از آنجا به ذهن نویسندگان آن خطور کرد که جامعه بهایی همانند بقیه اقلیت های مذهبی ایران شاهد موج عظیم متواریان از اسلام ولایی و جویندگان آرامش در ادیان دیگر است. از سوی دیگر نزدیک به یک سال است که یک گروه هفت نفره از رهبران جامعه بهائیت در زندان هستند. حکومت ابتدا با هدف مجاب کردن این گروه برای کناره گیری از اداره جامعه بهائیان اقدام به دستگیری آنان نمود تا دست کم با جایگزینی تیمی ضعیف تر و کم تجربه تر، احاطه و کنترل لازم را بر آنها داشته باشد. اما عدم همکاری دستگیرشدگان و فراگیر شدن خبر مظلومیتشان و عکس العمل داخلی و خارجی نسبت به این ماجرا، و حتی موضع گیری روشنفکران و علمای دینی نظیر آقای اشکوری و مرحوم آیت الله منتظری در خصوص حقوق شهروندی این گروه از ایرانیان، کنترل پروژه را از دست طراحان آن خارج کرد و عملا پروژه بهائیان شکست خورد.

اما سازمان مجاهدین خلق ایران؛این گروه نیز بعد از جدایی از سلاح ـ توسط نیروهای آمریکایی ـ عملا تلاش خود را در خارج از ایران منطبق بر الگو های غیر خشونت آمیر و مدنی قرار داده اند؛ تاجایی که حتی موفق شدند از لیست سازمان های تروریستی اروپا خارج شوند. همزمان تلاش حکومت اسلامی برای برچیدن پایگاه اشرف درعراق، بی ثمر ماند. انتشار گستره فیلم های ارسالی از ضرب و شتم و کشتار ساکنان اشرف توسط نیروهای حکومت عراق، نه تنها باعث تیره شدن چهره این گروه اپوزیسون نشد، بلکه باعث گردید که بسیاری از دولت ها، سازمانها وفعالین سیاسی و اجتماعی خصوصاَ غیر ایرانی، به این گروه به عنوان قربانیان نقض حقوق بشر نگاه کنند، نه بازماندگان گروهی تروریستی. این شرایط و نتیجه نامطلوب آن باعث گردید که این پروژه نیز شکست بخورد.

ریزش نیروهای وابسته، مرتبط و داخل حکومت ( روشنفکران دینی و... ) نیز دو مشکل اصلی را به همراه داشت. ابتدا افشای اسراردرون دستگاه قدرت که با وجود بحران مشروعیت کنونی، افکار عمومی استعداد بیش از پیشی برای پذیرش آن دارد؛ و دوم رویارویی با عناصری که با ادبیات و زبان حکومت آشنا هستند و با ابزار خودشان به نبرد می آیند. گفتگوی این شخصیت ها با جهان آزاد و رساندن پیام مردم به گوش جهانیان، به معنای آن است که این حکومت نماینده مردمش نیست.

نکته اساسی دیگر، رصد زنی اشتباه حکومت از کنش های سیاسی و اجتماعی جامعه بود که باعث تصمیم گیری غلط آنها در مورد انتخابات شد. اعمال فشار بر اکثریت مردم برای پذیرش نتیجه انتخابات، با مقاومت بلند مدت مواجه و باعث تحمیل هزینه های سنگینی به لحاظ مشروعیت حکومت در داخل و خارج کشور گردید. بحران اقتصادی، ریزش نیرو های وابسته به قدرت، عدم تمایل جامعه جهانی به همکاری مورد نیاز با دولت و... این نیاز را در دستگاه قدرت ایجاد کرد که با سناریویی فراگیر، در حل و فصل سریع مشکلات فوق الذکر، نارضایی عمومی را حتی برای کوتاه مدت کنترل کند. با این تصور که در این فرصت میتوان با رایزنی و جلب رضایت برخی از ناراضیان و توافقات پنهانی بین حکومت و دیگر کشور ها، زمام از دست رفته امور را مجددا به دست گرفت.

با این اوصاف سناریو باید آنقدر فراگیر باشد که تمامی مشکلات را در بر گیرد. در این سناریو بهائیان قصد دارند با طرحی آمریکایی و اسرائیلی، اسلام را در کشور از بین ببرند و اداره کشور و مردم را در اختیار گیرند. آنها از هر فرصتی حتی عاشورا استفاده میکنند. سازمان مجاهدین خلق ایران نیز به عنوان دشمن سنتی حکومت در کنار بهائیان در روز عاشورا به معارضه با اسلام و نظام اسلامی و حسین میپردازد.

برای متهم بودن همه، در آن سو نیز باید سایت جرس ( به عنوان ارگان جنبش سبز، به تلقی حکومتیان ) با بهائیان مرتبط باشد.

اما برای سرکوب همه جانبه بهائیان، بهتر است که هیچ مانعی در پیش رو نباشد؛پس باید فتوای تاریخی آقای منتظری مربوط به حقوق شهروندان بهایی، نامعتبر گردد. و دلیل بی اعتباری آن نیز سادگی حضرت ایت الله عنوان شود.

نقد خرافه های مذهبی توسط آقایان گنجی و سروش هم بهترین دلیل برای انکار نبویت و مهدویت توسط آنان است. با اجماع این روشنفکران دینی با آقایان کدیور و مهاجرانی برای صدور یک بیانیه میتوان آنها را رهبران و صاحبان اتاق فکر جنبش سبز معرفی کرد. بدین ترتیب میتوان از فراگیری جنبش سبز کاست و آن را در حصار فکری چند روشن فکر دینی محدود کرد.

بهایی بودن بستگان آقای کدیور ( به ادعای کیهان ) نیز دلیل سمپاتی ایشان به این جریان است ؛ و در آخر حضور بزرگترین مرکز بهائیان (بیت العدل اعظم ) در اسرائیل سکانس آخر این سناریو، یعنی وابستگی همه عناصر سناریو به اسرائیل است.

شاید این سناریو در ابتدا مضحک به نظر بیاید، اما با تمام حماقتی که در آن است، واقعیت این است که دستگاه امنیتی برای کنترل امور و ایجاد رعب و وحشت، پیاده سازی این سناریو در جامعه را در پیش گرفته است. در واقع بررسی روزانه اخبار سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران نمایانگر چینش صحنه به صحنه این سناریو است.

بهائیان به عنوان بزرگترین اقلیت مذهبی تنها گروهی هستند که پیامبر اسلام را پیامبر راستین خدا دانسته و دین اسلام را دین خدایی میدانند و به آن احترام میگذارند. در کتاب های دینی این جماعت آمده :"این حزب در مملکت هر دولتی ساکن شوند باید به امانت و صدق و صفا با آن دولت رفتار نمایند." (بهاءالله در لوح بشارات)

رعایت اخلاق و قوانین اجتماعی جامعه از اصلی ترین اصول دینی بهاییان محسوب میشود. میزان ارتکاب به جرم، خلاف، اعتیاد و... در بین آنها تقریباَ صفر است. نگارنده به عنوان کسی که تقریباَ یک دهه در زندان بوده ام، به جز بهائیانی که به جرم دیانت بهائیت در زندان بوده اند حتی در یک مورد هم شاهد نبوده ام که از اعضای این جامعه، به جرم دیگری در زندان بوده باشد.

اما در پیش فرض حکومت بهائیان و مجاهدین و... از همان ابتدا آلوده، سیاه و مستحق مجازات هستند. این آلودگی بالذات دلیلی است که حکومت به خاطر آن هر کسی را میتواند به مجازات برساند. مهم نیست که یک بهایی، یک شهروند محترم درجه یک است یا نه. همین که به عنوان یک بهائی مشتری چاه جمکران باقی نمانده و راه خودش را پیش گرفته، کافیست تا مجازات بشود. پدر و مادر، اعضای خانواده، اقوام، آشنایان و همسایه مجاهدین بودن نیز کافیست تا ثابت شود، فرد محارب و مستحق معدوم شدن است.

در پیش فرض حکومت، اصل محکومیت است نه برآئت.همه متهم اند و موظفند خلاف آن را ثابت کنند. مسئولین سایت جرس با بهائیان مرتبطند چون با محسن کدیور مرتبط اند. و محسن کدیور در بین اقوام خود ( البته بدون ارائه سند و مدرک به توسط ورزنامه کیهان ) بهائی مذهب دارند پس کدیور با جامعه بهایی در ارتباط است.

در پیش فرض حکومت هر چیز که شکلی به غیر از خواست حکومت داشته باشد نامعتبر و مردود است. حتی فتوای تاریخی مرحوم منتظری در خصوص حقوق شهروندی ایرانیان بهائی. شخصی که حتی آیت الله خمینی داشتن مرجعیتش را مدیون اوست.

اما تنها نکته مبتنی بر عقلانیت این سناریو اینجاست که حکومت در یک تحلیل دو دو تا چهار تا، ترجیح داده تا ویژگی منحصر به فرد این جنبش، یعنی فراگیری و تکثر افکار و آراء آن را نادیده گرفته و فقط یک بخش آن یعنی روشنفران دینی ( آقایان مهاجرانی، گنجی، کدیور و... ) را به عنوان عضو فعال، رهبر و یا...جنبش سبز به رسمیت بشمارد.چرا که ویژگی افراطی این جماعت، یعنی اعتقادشان به مقوله خودی و غیر خودی، که همانند دیوار آنها را از باقی جریان جدا ساخته، ویژگی مورد علاقه نهادهای سرکوبگرحکومت است. تفکرات همه مردودهستند به غیر از ما ( خودی و غیر خودی ) بهترین عامل برای شکاف در بین جنبش سبز است. نهاد های امنیتی با استفاده از این بازی قدیمی بحث رهبری این جماعت را به وسط میکشند و به قصد، این توهم را دامن میزنند، تا این روشنفکران نیز به این باور برسند که واقعاَ عناصر جهت ده و تئوری پرداز جنبش سبز هستند. آنها هستند که موتور جنبش را روشن نگاه میدارند و هرانچه در پیرامون است چیزی نیست به جز حاشیه. در پایان با تسلط توهم و دلگیری طیف های دیگر جنبش از بخش روشنفکری دینی و بروز اختلاف، نهاد های سرکوبگر با توسل به شیوه های غیر اخلاقی معمولشان، اقدام به حمله میکنند.

به عنوان مثال بحث خویشاوندی و ارتباط آقای کدیور با بهائیان، اتهام اسرائیلی بودن بهائیان به دلیل وجود بیت العدل اعظم در آنجا (البته مقامات مذهبی جامعه بهائیت سالها قبل از تشکیل کشور اسرائیل توسط حکومت قاجار وروحانیت شیعه وقت به آن سرزمین تبعید شده بودند ) یکی از این شیوه ها است. به این ترتیب هم زمینه را برای اعدام رهبران زندانی جامعه بهایی به اتهام جاسوسی فراهم میکنند و هم جنبش سبز را متهم به همکاری با اسرائیل و عوامل آن خواهند کرد.

اما این سطح قضیه است. نمونه های این سناریو ها را قبلا هم در ماجرا هایی نظیر بمب گذاری حرم امام رضا، قتل های زنجیره ای و... دیدیم؛ حتی اگر همه این پیش بینی ها هم به وقوع بپیوندد هم فرق خاصی نمیکند، چرا که این مردم هستند که موتور جنبش سبز را روشن نگه داشته اند. آنها هستند که هزینه میپردازند.

قطعاَ حکومت بدش نمی آید که تمامی مخالفان را در فضایی مشابه تابستان شصت و هفت در زندانها اعدام کند. هر چند منطقاَ امکان این کار را ندارد اما با توجه به عملکرد گذشته اش، برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.بی جهت نبود که ده روز پس از اعدام دو نفر به اتهام شرکت در ناآرامی***های پس از انتخابات، حجت***الاسلام ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، دوشنبه شب اعلام کرد که9 نفر دیگر نیز به زودی اعدام خواهند شد. وبسایت سهام نیوز ارگان حزب اعتماد ملی نیز نوشت: احکام اولین گروه از متهمان حوادث عاشورا که شامل ۵ نفر می***باشد، از سوی قاضی صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شده و این ۵ نفر به اشد مجازات محکوم شده***اند.در بین این ۵ نفر علاوه بر ۳ نفری که بخشی از محاکمات آنها از صداوسیما در زمینه رفتن به اردوگاه اشرف و فیلمبرداری از اعتراضات پخش شد، دو مرد و زن بالای ۵۰ سال هم حضور دارند.

گویا فرزند این زن و شوهر در اردوگاه اشرف اقامت داشته و برادران مرد نیز در ابتدای انقلاب به دلیل عضویت در گروه تروریستی مجاهدین خلق اعدام شده***اند.گفته می***شود تلاشهایی در جریان است تا اجرای اعدام این ۵ نفر قبل از ۲۲ بهمن در سطح شهر تهران، به ویژه مسیر خیابان انقلاب و آزادی انجام شود که موافقت یا مخالفت با این امر بر عهده رییس قوه قضائیه است.

یعنی حکومت تلاش میکندبا تقویت تفکر خودی و غیر خودی، فضایی ایجاد کند که افراد و جریانات مختلف، نقطه اشتراکی نداشته باشند، خصوصاَ در حوزه حقوق بشر. اگر کسی را به اعدام محکوم کردند، پاسخ این باشد که از مجاهدین است، سلطنت طلب است، بهایی است و.... نباید به او نزدیک شد.

متهم و مستحق مجازات پنداشتن آدها، به دلیل هواداری یا عضویت در هر جریانی ( حتی در صورت اثبات ) و بی تفاوتی به سرنوشت او، همان اشتباهی است که بسیاری از اصلاح طلبان در هشت سال دوره آقای خاتمی انجام دادند و نتیجه آن شکست سیاسی و فرصت سوزی تاریخی آنها بود.

جامعه ای مترقی و به معنای واقعی دمکرات خواهد بود که دست کم در مورد حقوق بشر و دفاع از آن، هیچ خط قرمزی نداشته باشد. دفاع از حقوق انسانی شهروندان متهم به ارتباط با مجاهدین، سلطنت طلب ها، بهائیان و... ( حتی در صورت اثبات ) دلیل گرایش و یا تعلق به جریانات آنان نیست.

حکومت در حال محک زدن عکس العمل جنبش سبز است. تمام عناصر این جنبش، از هر طیف و جریان در آزمونی سخت و جدی قرار دارند؛در چنین شرایطی عکس العمل دمکراتیک و مبتنی بر احترام به تکثر آراء و حقوق انسانی، تنها راه پیش روی انهاست. چه برای نامزد های معترض به انتخابات و چه فعالین شناخته شده و ناشناس جنبش. اگر در این زمان کوتاه موضع گیری مناسبی در برابر اعدام ها اتخاذ نشود و حکومت موفق به اعدام این افراد به این اتهامات واهی شود، دیگر مانع اعدام های بعدی شدن، کاری تقریبا غیر ممکن است.
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#3
انقلاب سبز اهواز: اعلام برنامه 22 بهمن سبز در اهواز

راهپیمائی 22 بهمن در اهواز

اهواز سبز

راهپیمائی 22 بهمن سبز در اهواز راس ساعت 10 صبح در ابتدای خیابان نادری از سمت پل نادری برگزار میگردد.از آنجائیکه خیابان نادری مرکزیت در شهر اهواز دارد و کوچه ها و فرعی های متعددی در آن وجود دارد و از طرفی امکان پیوستن مردمی هر چه بیشتر وجود دارد این مسیر انتخاب میگردد.بعضی از دوستان طی تماسهائی خواستار برگزاری این مراسم در کیانپارس شده بودند که با توجه به اینکه مسیر بسیار نامناسب بود و امکان تجمعات به هم پیوسته نیز کم بود تصمیم بر این شد که مسیر همان ابتدای خیابان نادری باشد.چنانچه تجمع اعتراض آمیزمان با سرکب نیروهای پلیس و بسیج به خشونت کشیده شد و تجمع کنندگان را پراکنده کردند،توجه داشته باشید که باز به همان مسیر باید برگشت تا قدرت جنبش مردمی سبز را به حامیان کودتا دیکته کنیم.با توجه به پتانسیل بالائی که بچه های اهواز در برنامه های مختلف قبلی از خود نشان داده اند بخصوص برنامه روز 13 آبان و 16 آذر،خواهشمند است در گروه های چند نفری به راهپیمائی بروند تا در صورت لزوم شرایط را برای راهپیمائی آماده کنند.توجه داشته باشید که شعار هر ایرانی یک رسانه در همین مواقع کارائی پیدا میکند و عزیزان که در گروههای چند نفری به راهپیمائی میروند میتوانند برنامه را در دست بگیرند تا اشتباهات دفعات قبل تکرار نشود و از جنبش به نفع گروهی خواص بهره برداری نگردد.

همچنین برنامه این روز برای سایرشهرهای استان متناسب با وضعیت آن شهر میباشد که عزیزان با توجه به شرایط موجود در شهر خود اقدام به راهپیمائی میکنند.حتی عزیزانی که توانائی این را دارند میتوانند به مرکز استان یعنی اهواز بروند

دوستان توجه داشته باشند اهواز را در روز 22 بهمن سراسر سبز میکنیم تا نشان دهیم حضور رئیس دولت کودتا نه تنها هیچ تاثیری بر روند اعتراضات مردم خوزستان و مشکلات آنها ندارد بلکه با این راهپیمائی جوابی کوبنده به حامیان کودتا خواهیم داد و با اقتدار و همبستگیمان لرزه بر کمر دولت کودتا خواهیم انداخت.
همچنين برنامه جنبش براي 21 بهمن شعار الله اكبر ميباشد.دوستان شب قبل 22 بهمن بين ساعات 9 الي 10 شب همزمان و بصورت گسترده بر روي پشت بامها اقدام به سر دادن شعار الله اكبر مينمايند و عزيزان ميتوانند در مناطق مختلف اهواز آنها را همراهي كنند.تاكيد ميكنيم كه فيلم و گزارش تهيه شود و به ما ارسال نمائيد.
عزیزان با هر وسیله ای که میتوانید تبلیغات این روز را شروع نمائید.همچنین برای پوشش گسترده خبری این روز خواهشمنداست بر روال همیشه خود خبرنگار خود باشید و عکس،کلیپ و مقالات خبری این روز حتما تهیه نمائید و برای ما ارسال کنید.توجه داشته باشید که تنها اخبار خود را به آدرس ایمیل:

ahvaz.greenrevolution.group@gmail.com

عزیزان خواهشمند است از هم اکنون با پخش این صفحه در فیسبوک ما را در اطلاع رسانی وسیع یاری نمائید.
با تشکر از حامیان

گروه انقلاب سبز اهواز در فیسبوک :

http://www.facebook.com/GreenrevolutionAhvaz
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#4
آخرین خبرها از شهرستان لار / حمله مردم به بانکها / تعطیلی کامل شهر حتی مدارس / آتش زدن ادارات دولتي
حمله مردم خشمگين شهرستان لار به بانکها و شهرباني و نيروهاي ضد شورش

امروز مردم خشمگين لار با حمله به بانکهاي ملي وملت وشهرباني لار با شکستن شيشه هاي اين اماکن با نيروهاي ويژه ضد شورش اعزامي از شيراز درگير شدند که منجربه دستگيري و مجروح شدن تعدادي از مردم گرديد.نيروهاي ضد شورش از گاز اشک آور و تير اندازي براي متفرق کردن مردم استفاده کردند.لازم به ذکر است که طبق اعلام مردم اعتصاب و تعطيلي مغازه هاي اين شهرستان تا حصول مردم لار به حقوق خود ادامه خواهد داشت.
گزارشهای قبلی:

خبرها از درگیری مردم و نیروهای امنیتی در سطح شهر لار حکایت می کند.این درگیریها بعد از انتشار خبری مبنی بر شهرستان شدن یکی از توابع این شهر،بنام گراش شدت یافته است.تا کنون مردم این شهراقدام به شکستن شیشه های چند خودرونظامی و همچنین فرمانداری این شهر کرده اند. روز دوشنبه نزدیک به هزار نفر مقابل فرمانداری این شهر اجتماع کرده اند و شعارهایی مبنی بر استعفای فرماندار سر می دادند. امروز سه شنبه هم مردم لار دست به اعتصابات عمومی زدند.همچنین درگیریهای گسترده ای بین مردم و نیروهای نظامی امنیتی رخ داده است .تا کنون مردم 4 دستگاه موتور سیکلت پلیس را آتش زده اند و پلیس اقدام به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله(تفنگهای ساچمه ای)کرده است . تعدادی راهی بیمارستان و چندین نفر نیز دستگیر شده اند

وزير کشور و رييس کميته امنيت ملي براي بازگرداندن آرامش به شهرستان لار رفته اند.

در پي نا آرامي در شهرستان لار و درگيري مردم خشمگين با نيروهاي ويژه علاالدين بروجردي رييس کميته امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ومحمد مصطفي نجار وزير کشور به لار رفته اند .طبق آخرين اخبار واصله شهرستان لار يکپارچه در اعتصاب عمومي است و اوضاع شهرستان لار بسيار متشنج و نا آرام است.

درخواست نماينده لارستان از مردم خشمگين لار براي حفظ آرامش و خويشتنداري.

در ادامه ناارامي هاي ديروز دوشنبه در شهرستان لار واقع در استان فارس که منجر به اعتصاب عمومي وتعطيلي کليه مغازه ها و ادارات دولتي ومدارس ودبيرستان هاي اين شهر گرديد و تا امروز سه شنبه هنوز ادامه دارد علي اصغر حسني نماينده لارستان در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با روزنامه صحبت نو لارستان گفت� من از مردم خداجوي لار و گراش تقاضامندم در استانه دهه فجر انقلاب اسلامي ضمن پرهيز از هر گونه رفتارهاي افراطي ارامش خود راحفظ کنند و در چهار چوب و دستورات نظام مقدس جمهوري اسلامي پيگير حقوق خود باشند.همچنين محتاجي فرماندار لارستان ضمن تکذيب استعفاي خود و تاييد تجمع مردم واتش زدن لاستيک ازمردم خواست که خويشتنداري خود را حفظ کنند و تحريک نشوند و با توجه به ورود به دهه فجر سعه صدر داشته باشند .اين در حالي است که تعطيلي مراکز دولتي و مدارس ودبيرستانهاومغازه ها و بانکهاي شهرستان لار همچنان ادامه دارد و شهر يکپارچه تعطيل و در حالت اعتصاب عمومي است.

در ادامه نا آرامي هاي روز دوشنبه شهرستان لار که منجر به آتش زدن ادارات دولتي گرديد .دولت براي کنترل مردم 1000 نيروي ويژه سرکوب مجهز به باتوم برقي و گاز اشک اور و ماشين هاي اب پاش را به شهر لار فارس اعزام کرده است.امروز سه شنبه کليه مغازه هاي لار تعطيل است.لازم به ذکر است که مردم غيور لارستان يکي از ارکان اصلي انقلاب مشروطيت هستند و در تاريخ ايران به کرات از مجاهدت هاي مردم لار فارس درانقلاب مشروطيت یاد شده است.

تاريخ ارسال خبر : جمعه 16 بهمن 1388 و ساعت 01:19
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#6
انتشار گزارش «ضرب و شتم همسر مشاور رييس جمهور ايران»

گزارش ها حاكى است كه مهدى كلهر، مشاور رسانه اى رييس جمهور ايران، به دليل «ضرب و شتم» همسر خود، از سوى پليس احضار شده است. نرگس كلهر، دختر آقاى كلهر، در گفت و گو با راديو فردا نيز اين خبر را تاييد كرده است.

سايت خبرى «آينده» روز پنجشنبه گزارشى در باره «ضرب و شتم همسر سابق مشاور رسانه اى محمود احمدى نژاد» منتشر كرده كه در آن اشاره شده است آقاى كلهر دوشنبه شب پس از يكسال و نيم به منزل «همسر سابق» خود در اكباتان رفته است و «كمتر از ۲۰ دقيقه پس از ورود وى به آپارتمان، ناگهان صداى ضجه هاى زن كه از همسايه هاى كمك مى خواسته همسايه ها را به در آپارتمان مى كشاند.»

نرگس كلهر، دختر اين مشاور رييس جمهور ايران، كه در آلمان به سر مى برد در گفت و گو با راديو فردا اين خبر را تاييد كرد ولى حاضر به بيان جزئيات بيشترى در باره اين حادثه و علت آن نشد.

سايت «آينده» مى گويد: «همسايه ها كه صداى زنى را مى شنيدند كه از كشته شدن قريب الوقوع خود خبر مى داده پشت در آپارتمان با تعجب تجمع مى كنند، تا اينكه ناگهان خانم معصومه طاهرى در حالى كه مهدى كلهر خشمگين به دنبال او بوده از در آپارتمان خارج مى شود و متوحش به خانه همسايه طبقه پايين تر، يعنى طبقه ششم پناه مى برد.»

بر اساس اين گزارش، يكى از همسايگان خانم طاهرى گفته است: «دو تا دور گردن معصومه طاهرى تماما دچار جراحت شده بود، و اين خانم از خش خش صدايش مشخص بوده كه در حال خفه شدن بوده است.»

مهدى كلهر مهرماه گذشته و پس از اينكه اخبار مربوط به پناهنده شدن دخترش به آلمان در رسانه ها پخش شد در گفت و گو با خبرگزارى های مهر و ایرنا گفته بود: «نرگس ۲۵ سال دارد و مادر او به دليل اينكه من با آقاى احمدى نژاد در همان سال ها (۸۴) همكارى مى كردم، درخواست طلاق كرد و اين امر نيز محقق شد. امروز نيز وى يكى از مخالفان آقاى احمدى نژاد است و در حال حاضر در دانشكده صدا و سيما تدريس مى كند.»

اين مصاحبه با واكنش خانم معصومه طاهرى روبرو شد و وى در گفت و گو با روزنامه «اعتماد» چاپ تهران اعلام كرد كه اصولا طلاقى در كار نبوده است و افزود: «چند وقت پيش آقاى كلهر خانه را ترك كردند و از پيش ما رفتند. شايد اسمش را بتوان متاركه گذاشت، اما از لحاظ قانونى من همسر ايشان هستم. من هر چقدر فكر مى كنم، نام ايشان هنوز در شناسنامه من است. نمى دانم بر چه اساس ايشان از من جدا شدند.»

دختر آقاى كلهر نیز اواخر مهرماه در گفت و گو با راديو فردا گفته بود كه «پدر و مادر من هنوز هم به طور قانونى از همديگر جدا نشده ***اند. يك سال و نيم است كه پدر من خانه ما را ترك كرده و رفته است. نه به اين خاطر كه مادر من مشكلى با سياست داشته است.»

سايت «آينده» در ادامه گزارش روز پنجشنبه خود از معصومه طاهرى نقل و قول كرده كه گفته است: «خوشبختانه از مرگ حتمى نجات يافتم و موضوع از طريق مراجع قضايى ذيصلاح تحت پيگرد است و از لحاظ جسمى نيز تحت مداوا هستم.»

بر اساس اين گزارش، خانم طاهرى از آقاى كلهر شكايت كرده و «پس از مراجعه به پزشكى قانونى، همچنين شهادت شاهدان ماجرا، كلانترى ۱۳۵ اكباتان، مهدى كلهر را احضار كرده است.»

آينده مى افزايد: قرار است آقاى كلهر «روز يكشنبه، ۱۸ بهمن ماه ساعت ۹ صبح در اين كلانترى حاضر و در خصوص اتهام خود پاسخگو باشد.»

منابع رسمی در ایران هنوز در خصوص این خبر واکنشی نشان نداده اند.

مهدى كلهر از زمان به رياست جمهورى رسيدن محمود احمدى نژاد در سال ۱۳۸۴ يكى از نزديكترين افراد به وى محسوب مى شود و ديدگاه هاى او در باره موسيقى زنان، پاپ، بازگشت خوانندگان لس آنجلسى، نمايش سازهاى موسيقى از تلويزيون، سانسور و آزادى بيان بارها بحث برانگيز شده است.
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#7
جزئیات انصراف سفارت ایران از برگزاری مراسم فجردرهتل ماریتیم برلین
شهرزادنیوز, ١٦ بهمن ١٣٨٨

در پی اعتراضات گسترده ایرانیان و عده ای از آلمانی ها به برگزاری مراسم دولتی فجر در هتل ماریتیم برلین، اعلام تظاهرات اعتراضی، انصراف عده ای از مدعوین برای شرکت در مراسم و ارسال بیش از 900 ایمیل و نامه اعتراضی به این هتل، سفارت ایران انصراف خود را از برگزاری مراسم در هتل ماریتیم اعلام کرد.

شهرزادنیوز: سفارت ایران باید به خاطر لغو برگزاری مراسم دهه فجر در هتل ماریتیم برلین، خسارت بپردازد.

به گفته پلیس برلین، "بهانه" سفارت، برای انصراف از برگزاری جشن دهه فجر "نبود امنیت کافی برای مهمانان" عنوان شده است.

در پی اعتراضات گسترده ایرانیان و عده ای از آلمانی ها به برگزاری مراسم دولتی فجر در هتل ماریتیم برلین، اعلام تظاهرات اعتراضی، انصراف عده ای از مدعوین برای شرکت در مراسم و ارسال بیش از 900 ایمیل و نامه اعتراضی به این هتل، سفارت ایران انصراف خود را از برگزاری مراسم در هتل ماریتیم اعلام کرد.

لوتس بوکلیچ، سردبیر "ایران آکتوئل" و یکی از فراخوان دهندگان اصلی برای اعتراض به برگزاری مراسم فوق، در گفتگویی تلفنی با شهرزاد نیوز که به عنوان نخستین منبع طی گزارش هایی جریان برگزاری مراسم دهه فجر در هتل ماریتیم برلین را به اطلاع افکار عمومی رساند، گفت: پلیس برلین رسماً به ما اطلاع داد که سفارت ایران انصراف خود را از برگزاری مراسم مزبور در هتل ماریتیم، به بهانه آن که پلیس آلمان امنیت ما را نمی تواند تضمین کند، اعلام کرده است.
به گفته لوتس بوکلیچ، پلیس برلین این ادعای سفارت را بی معنی دانسته و آن را تنها یک "بهانه" اعلام کرده است. طبق اظهارات مسئولین هتل ماریتیم، در روزهای اخیر بیش از 900 ایمیل و پیام تلفنی و نامه اعتراضی به هتل رسیده و آنها را به شدت عصبی کرده بود.

لوتس بوکلیچ در این گفتگو افزود که با ارسال نامه به تمام هتل های بزرگ، ضمن توضیح وضع وخیم حقوق بشر در ایران و اعدام معترضان، از آن***ها خواسته شده است که از همکاری با سفارت جمهوری اسلامی برای برگزاری مراسم جشن دهه فجر خودداری کنند.

"فرین فخاری"، از فعالان حقوق بشر و از همکاران "ایران اکتوئل" در برلین، ضمن تماس تلفنی، با تأیید سخنان لوتس بوکلیچ، افزود: حدس ما این است که آن ها نتوانند جای بزرگ دیگری مانند هتل ماریتیم برای برگزاری مراسم به شکل "جشن" پیدا کنند و ناچار مراسم کوچک تری، در جایی اعلام نشده و یا در سفارت، با حضور عده ای کمتری برگزار کنند.
وی تأکید کرد که به هرحال ما در حال پیگیری هستیم و هرجایی که این مراسم برگزار شود، با تظاهرات افشاگرانه ما همراه خواهد بود.

پرداخت خسارت به هتل ماریتیم

سهراب مختاری، نویسنده و از سخنگویان شبکه جوانان ایرانی در برلین، در رابطه با این موضوع اظهار داشت که سفارت ایران علت انصراف خود از برگزاری مراسم دهه فجر را "نبود امنیت کافی یرای مهمانان" اعلام کرده است. اما، حقیقت این است که گستردگی اعتراضات و خطر تبدیل شدن این جشن - با حضور رسانه ها - به ضد خود، آن ها را وادار به عقب نشینی کرده است.

وی افزود که 5 سازمان و گروه اعلام تظاهرات کرده بودند. یکی از آن ها گروه 50 نفره ای از شیعیان غیر ایرانی بودند که می خواستند به طرفداری از جمهوری اسلامی تظاهرات کنند. اما ایران اکتوئل و شبکه جوانان ایرانی در برلین گروه هایی بودند که اجازه برگزاری تظاهرات را گرفته بودند. قرار بود که از تمام شهرهای بزرگ آلمان، ایرانیان معترض با اتوبوس راهی برلین شوند.
از او در باره واکنش هتل ماریتیم، در رابطه با لغو برگزاری مراسم، پرسیده شد. سهراب گفت که طبق آخرین خبرها، سفارت ایران باید به هتل ماریتیم خسارت بپردازد. و تأکید کرد که هر جا این مراسم برگزار شود، با حضور افشاگرانه ما همراه خواهد بود.

سهراب مختاری، فرزند محمد مختاری، شاعر، پژوهشگر و دبیر کانون نویسندگان ایران، است که چند سال پیش در جریان قتل های زنجیره ای توسط مأموران وزارت اطلاعات ربوده شد و به قتل رسید.
 

Niloufar

Football Legend
Oct 19, 2002
29,626
23
#8
Attolah Mohajerani's fb page:

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری : التزام به ولایت فقیه باید شرط بورس دانشجویان و استخدام اساتید باشد


شبکه جنبش راه سبز (جرس): کامران دانشجو وزیر علوم گفت: همانطور که غربیها در استخدام استاد به شرایطی همچون صحبت نکردن درباره هولوکاست پایبند هستند دانشگاههای ما نیز برای استخدام اعضای هیئت علمی و بورسیه کردن دانشجویان باید افرادی را انتخاب کنند که به نظام اسلامی اعتقاد و به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.

وی خطاب به روسای دانشگاهها گفت: برای استخدام اعضای هیئت علمی و بورسیه کردن دانشجویان هیچ مشکلی نداریم لکن باید افرادی انتخاب شوند که به نظام اسلامی اعتقاد و به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.

وی در خصوص جذب اعضای هیئت علمی گفت: حتی در کشورهای غربی برای استخدام اساتید دانشگاه شرایط متعددی دارند که از جمله آن پایبندی به تفکر لیبرال دموکراسی، تحقیق و صحبت نکردن در مورد هولوکاست و... است. دانشگاههای ما قرار است به تعبیر امام (ره) کارخانه آدم سازی باشند بنابراین دانشگاههای ما باید افرادی را برای تربیت دانشجویان استخدام کنند که به مبانی ارزشی و اخلاق اسلامی معتقد باشند چون هدف ما کسب علم ودانش همراه با معنویت و اخلاق است.

دانشجو با اشاره به برنامه ریزیها و لزوم تغییر متون دانشگاهی گفت: اساتید دانشگاهها در کنار ارائه نظریات و مکتب های غربی باید نقدهای وارد به آن مکاتب را نیز بگویند و همچنین نظریات اندیشمندان مسلمان را هم عمیقا بشناسند و هم بازگو کنند.
 

Niloufar

Football Legend
Oct 19, 2002
29,626
23
#9
حداد عادل : اطاعت از ولی فقیه همانند اطاعت از امام معصوم واجب است / مردم بر حسب وظیفه ی شرعی از رهبری اطاعت میکنند


غلامعلی حداد عادل، نماینده اصولگرای مجلس ایران میگوید که «دشمنان» در پی مخدوش کردن «قداست رهبری» هستند.
آقای حداد عادل که روز گذشته، چهارشنبه در جمع مدیران و استادان دانشگاههای یزد سخن میگفت، ادامه داد: « اهانتها به رهبری در روز عاشورا و اهانت به فرزند رهبری در تظاهراتهای چندماه گذشته نمونهای از این اقدامات است.»
در چند ماه اخیر در برخی راهپیماییهای اعتراضی، علیه آیتالله خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی شعارهایی داده شدهاست.
مخالفان دولت با اشاره به «نقش مجتبی خامنهای»، پسر رهبر جمهوری اسلامی در سرکوب معترضان، علیه وی نیز شعارهایی دادهاند. مجتبی خامنهای، همسر دختر غلامعلی حداد عادل است.
آقای حداد عادل میگوید هزینه کردن یک میلیون دلار برای درمان عروس «شایعه» است.
به گفته وی برخی شایعه کردهاند حساب بانکی یک میلیارد پوندی که انگلیس آن را مسدود کرده متعلق به فرزند رهبر است.
چندی پیش اخبار غیر رسمی در مورد داراییهای آیتالله خامنهای و فرزندانش از سوی محسن مخملباف، کارگردان مقیم فرانسه منتشر شد.
آقای حداد عادل میگوید که «دشمنان» پس از درگذشت آیتالله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدهاند که «تا جایگاه رهبری محفوظ است، کاری نمیتوان کرد.»
وی اطاعت از ولی فقیه را همانند «اطاعت از امام معصوم» واجب دانست و گفت رابطه مردم با «رهبری» یک رابطه صرفاً «سیاسی» نیست و مردم «بر حسب وظیفه شرعی» از رهبری اطاعت میکنند.
محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران روز یکشنبه هفته جاری از آیتالله خامنهای درخواست کرد که «رهبر همه کشور و همه مردم» باشد.
وی تعلق یافتن رهبری نظام به یک جناح سیاسی را «جفا» به آیتالله خمینی، انقلاب و اسلام دانست و گفت: «اگر سیاستها و رفتارهایی وجود دارد که این تلقی در جامعه پدید میآید، باید این سیاستها و روشها عوض شود.»
غلامعلی حداد عادل، در ادامه «تقلب» در انتخابات را یک ادعای دروغ دانست و دلیل ادعای خود را «نحوه طرح مساله تقلب و شیوه اعتراض به انتخابات» عنوان کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه «این روزها دیگر کسی در مورد مساله تقلب در انتخابات حرفی نمیزند و کهریزک و کشته شدن ندا آقاسلطان مسئله شدهاست»، گفت: «به این مسئله باید رسیدگی شود اما کشته شدن چند نفر در کهریزک مسئله اصلی نیست.»
مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات چندی پیش در یک سخنرانی گفته بود: «اصلاً مسئله انتخابات نیست. مسئله این است که در این کشور در کهریزک چهار نفر جوان کشته شدند.»
گزارشهای منتشر شده در رسانهها حاکی از شکنجه بازداشتشدگان پس از انتخابات در بازداشتگاه کهریزک است. کمیته ویژه مجلس نیز کشته شدن چهار تن از معترضان بر اثر شکنجه در این بازداشتگاه را تائید کردهاست
.
 

Niloufar

Football Legend
Oct 19, 2002
29,626
23
#10
good job. :)

پاره کردن بلیط کنسرت رژیم توسط نماینده پارلمان هلند


[media]http://www.youtube.com/watch?v=OlRffDGyG_c[/media]
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#11
نامه گروهی از روزنامه نگاران ایرانی به خبرنگاران خارجی دعوت شده به ایران

این نامه توسط گروهی از روزنامه نگاران ایرانی تبعیدی، خطاب به خبرنگارانی نوشته شده که به دعوت دولت ایران برای پوشش خبری مراسم ۲۲ بهمن به ایران می روند. دعوت از روزنامه نگاران خارجی در حالی صورت می گیرد که بعد از انتخابات، ۴۵ روزنامه نگار ایرانی و تعدادی از خبرنگاران خارجی بازداشت و زندانی شده اند. امضا کنندگان، دعوت از خبرنگاران در روز ۱۱ فوریه ۲۰۱۰ را بخش دیگری از «نقشه فریبکارانه دولت غیر قانونی احمدی نژاد» خوانده اند.

تا این لحظه، تعداد زیادی از روزنامه نگاران از جمله علیرضا نوری زاده، مسعود بهنود، نوشابه امیری، هوشنگ اسدی، بهرام رفیعی، نیک آهنگ کوثر، امید معماریان، شهرام رفیع زاده، سید ابراهیم نبوی، مهدی جامی، آسیه امینی، حنیف مزروعی، حسن سربخشیان و جواد منتظری این بیانیه را امضا کرده اند. این گروه از دیگر همکاران خواسته اند برای امضای این نامه، به نشانی

roozirani@yahoo.com

ایمیل بزنند

**

نمایش دولت کودتا را رسوا کنید

همکاران گرامی، روزنامه نگارانی که برای تهیه عکس وگزارش از سالروز انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی در فوریه ۲۰۱۰
به ایران دعوت شده اید ، با شما سخن می گوئیم.

ما گروهی از روزنامه نگاران ایرانی هستیم که بناچار در غربت بسر می بریم. بسیاری دیگر چون ما در سراسر جهان پراکنده اند و 45 نفر از انها در روزهائی که شما بایران می روید ، د رمخوفترین زندان های دنیا زیر شکنجه قرار دارند.

همکاران گرامی ،

گناه همه ما روزنامه نگاران زندانی و تبعید شده از ایران جز این نیست که می خواهیم بر اساس بیانیه جهانی حقوق بشر و در متن جریان آزاد خبر، رویدادهای ایران را آزادانه منعکس کنیم.

حکومت ایران بعد از کودتای انتخاباتی تابستان امسال بر شدت سرکوب مطبوعات آزاد افزوده و همراه آن با به کارگیری تازه ترین ترین شیوه های سرکوب کوشیده جنبش صلح آمیز ایران را از میان بر دارد.

دولت غیرقانونی و تقلبی اکنون که بعد از هشت ماه به نتیجه دلخواه نرسیده ، نمایش تازه ای را تدارک دیده است. بر اساس اطلاعات دقیق رسیده از ایران ، دولت برآمده از كودتاي انتخاباتي احمدي نژاد، با تمام قوا و استفاده از امکانات وسیع دولتی سرگرم جمع آوری جمعیتی در تهران است.

برنامه دولت این است که از یک سو مانع رسیدن جمعیت میلیونی طرفدار جنبش سبز به محل برگزاری مراسم و سخنرانی محموداحمدی نژاد درمیدان آزادی تهران شود و از سوی دیگر این میدان را از تظاهر کنندگان دولتی پر کند.

همکاران گرامی،

دعوت از خبرنگاران خارجی برای پوشش دادن مراسم سالگرد انقلاب در روز ۱۱ فوریه ۲۰۱۰ بخش دیگری از نقشه فریبکارانه دولت غیر قانونی محمود احمدی نژاد است. این دولت که تا کنون بسیاری از خبرنگاران رسانه های خارجی را بعنوان جاسوس دستگیر و فعالیت بخش عمده رسانه های جهانی را ممنوع کرده است ، اکنون می کوشد با دعوت از خبرنگاران رسانه های جهانی ، می خواهد به نمایش مردمی بودن خود را پوشش جهانی بدهد.

روش حکومت ایران کانالیزه کردن خبرنگاران بسوی تظاهرات دولتی و ممانعت از حضور انها در نقاط دیگر است.

همکاران گرامی،

شما نه تنها بعنوان نمایندگان رسانه های جهان آزاد، بلکه بجای همکاران ایرانی خود که در تبعید یا زندانند به ایران می روید. دعوت کننده شما دولتی آزادی کش ، ضد مطبوعات آزاد و پایمال کننده بدیهی ترین حقوق انسانی است.

شما بر خیابان هائی پا می گذارید که هنوز از خون بهترین فرزندان ایران رنگین است. همه شماحتما فیلم به قتل رساندن ندا را دیده اید. این دختر جوان نماد و نمونه کسانی است که دولت کودتائی انها رادستگیر کرده ، مورد تجاوز قرار داده به زیرشکنجه برده و به قتل رسانده است. این دختر جوان و چند تن مانند وی را در خیابان به دست مزدوران حکومت کشته شدند اما صدها تن در سیاه چال ها و زندان ها و یا در جاهائی که معلوم نیست مورد تجاوز قرار داده، شکنجه کرده و به قتل رسانده است.

همکاران گرامی،

ما فهرست روزنامه نگاران زندانی ایران رابر اساس گزارش "سازمان گزارشگران بدون مرز" دراختیار شما می گذاریم و از شما درخواست می کنیم ، انها را بجوئید و بیابید. از خودشان و زندانبانان انها بپرسید:

- این روزنامه نگاران چرازندانند؟

همکاران گرامی،

از شما عزیزان که به جای ما به میهن زیر سلطه استبداد ما می روید، می خواهیم در دام نقشه قاتلان آزادی نیافتید.

شما را باین نکات توجه می دهیم:

- تظاهرات از شب ۱۱ فوریه آغاز می شود. فریادهای اله واکبر که در شهرها طنین خواهدافکند ، صدای اعتراض مردم و مقدمه حضور میلیونی ایرانیان سبز خواهد بود که روز 11 فوریه به دعوت آقایان محمد خاتمی ، میر حسین موسوی و مهدی کروبی به خیابان ها خواهند آمد.

- مسیر اصلی راه پیمائی در خیابان انقلاب واز شرق تهران- میدان امام حسین- تا غرب تهران - میدان آزادی - است. سپاه پاسداران از هم اکنون تدارک دیده است با بستن خیابانهای منتهی به خیابان انقلاب و سرکوب مردم مانع حضور انها شود. جنبش سبز راباید در اطراف این مسیر و در سراسر تهران دید و نه تنها در مسیری که دراختیار تظاهر کنندگان دولتی گذاشته خواهد شد.

همکاران گرامی،

روز ۱۱ فوریه مانند روز های مشابه، دولت كودتايي مسيرها را كنترل خواهد كرد تا مردمي كه از مقابل دوربينهاي شما مي گذرند، بسيجياني باشند كه نمايش مضحكي از يك ملت را براي دوربينهاي تلويزيوني به صحنه مي برند.

شما صداي اعتراض ملت ايران را واضح تر از هميشه مي توانيد بشنويد اگر به پشت ميله ها و فنس ها و حصارها و به مردم واقعي ايران بنگريد.

همکاران گرامی،

تردید نداریم که دست های خونین کودتاچیان را پس خواهید زد و دستان مردم رنجدیده ایران را خواهید فشرد. شما به

برايتان سفري تاريخي می روید . ما با قلب هائی که برای آزادی می طلبد و چشمان خیسی که بدرقه شماست ، همراهتان هستم.

امید واریم که تيتر اول دنیا در روز فوریه ۲۰۱۰ "پيروزي يك ملت" باشد.

همکاران گرامی

فریب آنان را نادیده بگیرید، ببینید هر چه دیدنی است، نمایش هایش را رسوا کنید، خواست واقعی مردم را بشنوید. و در این سفر تاریخی بازگو کننده و گزارش دهنده مظلومیت مردم ایران باشید. این درخواست همکاران زجردیده شماست.
 
May 12, 2007
8,093
11
#13
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=-TSaUA4I-tM"]YouTube- ‫اولین ویدئو از ناآرامی در شهرستان لار در استان Ù￾ارس‬‎[/ame]
 

IraneMan

Bench Warmer
Mar 14, 2009
556
0
Sydney
#14
sorry if posted previously...

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=j5lVYu_PoOY"]YouTube- 2010 Iranian Revolution - CNN report on execution of two students in Iran Jan 29[/ame]
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#15
Third Day of Protest for Andimeshk’s Municipal Workers

Labor Rights Unit: The workers demanded their back pay and want the management to pay its part of medical insurance fees.

Talking to Radio Farda, one of the workers mentioned that Andimeshk’s residents have supported the sit-in. Workers were carrying green placards which read: “13 months of hunger, more promises?”

It is almost 13 months the workers have not received their wages and have been denied medical insurance. They are mostly concerned for their insurance since their families have lost their insurance coverages as well.

How have the City officials reacted to the strikes and protests?

Workers’ demands have not been answered yet and they are told to go to the praying room in municipal council for further discussions which workers refused to do.

Have the City Officials set a date to pay the back pays?

They didn’t give any convincing response stating that the municipality does not have sufficient budget and they cannot use other resources to pay the workers, meaning they have to wait for financial support from provincial authorities.

It was reported that one of Andimeshk municipal worker attempted suicide by self immolation in protest to nonpayment of his wage, is it true?

Yes, his name was Nour-Ali Asadi, he was a worker here and had not received his salary for months. His wife was hospitalized and he realized that their insurance coverage had expired and had not been renewed due to unpaid fees. He attempted suicide by self immolation but he was saved.

Has his issue been resolved?

No, like all other workers, his issue has not been resolved. His physical condition is better and he has been released from the hospital.

Source:RAHANA
 
May 12, 2007
8,093
11
#17
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=d7GU6JpniWY"]YouTube- ‫هموطن حضورت را دریغ Ù…Ú©Ù†‬‎[/ame]
 

JazzedUp

Bench Warmer
Dec 1, 2002
1,688
0
46
London
#18
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/feb/04/iran-protests-email-google-china


Iran.ir: an ominous sign

As Iranian protesters gear up online again, the state is clamping down with a new state service replacing foreign email accounts

Since the disputed election last June, Ahmadinejad's government has sought different ways to further crack down on the internet in Iran. Now, access to almost all reformist websites is blocked, including those of the reformist candidates, Mir Hossein Mousavi and Mehdi Karoubi.
Last week Iran launched a national webmail service via iran.ir, intended to replace free foreign webmail services with a domestic one that is easier to control. All government employees are being urged to use it instead of foreign webmail providers. According to the Iranian official figures, 95% of Iranians currently use Yahoo Mail, Gmail and Hotmail accounts.
Human rights activists in Iran fear that the national webmail service is part of a bigger plan to localise the internet within Iran's borders although many believe it is too late for Iran to do so effectively.
Recently, officials have blocked access to Google Translate, which has provided English to Persian, Persian to English service since June. But, as has happened in China, is filtering Google the next step?
Although iran.ir does not yet have the capacity to provide free webmail services for everyone, it will do so shortly. Gmail is reportedly blocked in some parts of Iran and its audio and video attachments are impossible to download. At least 5m websites are filtered in Iran, but for clever users, filtering is pointless; thousands of proxy sites distribute the net's wider content to blogs or email addresses. But even these users have so far been unable to bypass the block on Gmail attachments.
You might think that this is only going to inconvenience a few people, but you would be wrong: Iran has nearly a million bloggers, around 10% of whom are active. Iran's native language is also among the top 10 languages used online. The power of the internet in Iran became clear for the world when Iranian protesters used social networking websites such as Facebook and Twitter to cover up the media absence in Iran since June. Journalists have been banned from reporting demonstrations since then.
The internet has been a nightmare for Ahmadinejad since he took office the first time in 2005. His government jailed some bloggers and when he was criticised, largely by Iran's huge blogging community, the authorities established samandehi.ir in 2007. This was a site where all bloggers were required to register with the government and provide personal information, including usernames and passwords – otherwise it would be blocked. This led to an outcry among many Iranians who consider the net an independent and free forum for expression. Many protested by publishing "I will not register my blog" banners in their blogs.
Samandehi.ir became impractical in reality and the government didn't take it seriously, but thousands of blogs have been banned since then. Last March, just a couple of months before the presidential election, Omid Mir Sayafi, a 29-year-old blogger, committed suicide in the notorious Evin prison in Tehran. He had been sentenced to 30 months for insulting Iran's supreme leader in his blog.
But the internet made Ahmadinejad's government angrier when users in Iran spread news of the fraudulent presidential election. Mir Hossein Mousavi asked his supporters to act as an individual media in the absence of free media. Since then Iranian protesters have used the internet to organise demonstrations and exchange information.
Meanwhile, the Iranian government tried to police the internet months after the election and for a while stopped people at the airport to check if they were on Facebook. Many have been imprisoned and sentenced since June in Iran on the basis of their Facebook and Twitter profiles.
Despite all this intimidation, protesters in Iran are enormously active on the internet. The 31st anniversary of the Islamic Revolution is coming on February 11, and protesters are again organising to exploit the occasion. In the past few days, Iran has partially cut off the internet in different areas of Iran and activists fear that it might be cut off completely on 11 February.
Whether Ahmadinejad succeeds or not, it seems that he is not only adopting China as a model for Iran's political future, but as a model for the future of Iran's online community.
 
Feb 17, 2009
2,845
0
#19
حداد عادل : اطاعت از ولی فقیه همانند اطاعت از امام معصوم واجب است / مردم بر حسب وظیفه ی شرعی از رهبری اطاعت میکنند



غلامعلی حداد عادل، نماینده اصولگرای مجلس ایران میگوید که «دشمنان» در پی مخدوش کردن «قداست رهبری» هستند.
آقای حداد عادل که روز گذشته، چهارشنبه در جمع مدیران و استادان دانشگاههای یزد سخن میگفت، ادامه داد: « اهانتها به رهبری در روز عاشورا و اهانت به فرزند رهبری در تظاهراتهای چندماه گذشته نمونهای از این اقدامات است.»
در چند ماه اخیر در برخی راهپیماییهای اعتراضی، علیه آیتالله خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی شعارهایی داده شدهاست.
مخالفان دولت با اشاره به «نقش مجتبی خامنهای»، پسر رهبر جمهوری اسلامی در سرکوب معترضان، علیه وی نیز شعارهایی دادهاند. مجتبی خامنهای، همسر دختر غلامعلی حداد عادل است.
آقای حداد عادل میگوید هزینه کردن یک میلیون دلار برای درمان عروس «شایعه» است.
به گفته وی برخی شایعه کردهاند حساب بانکی یک میلیارد پوندی که انگلیس آن را مسدود کرده متعلق به فرزند رهبر است.
چندی پیش اخبار غیر رسمی در مورد داراییهای آیتالله خامنهای و فرزندانش از سوی محسن مخملباف، کارگردان مقیم فرانسه منتشر شد.
آقای حداد عادل میگوید که «دشمنان» پس از درگذشت آیتالله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدهاند که «تا جایگاه رهبری محفوظ است، کاری نمیتوان کرد.»
وی اطاعت از ولی فقیه را همانند «اطاعت از امام معصوم» واجب دانست و گفت رابطه مردم با «رهبری» یک رابطه صرفاً «سیاسی» نیست و مردم «بر حسب وظیفه شرعی» از رهبری اطاعت میکنند.
محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران روز یکشنبه هفته جاری از آیتالله خامنهای درخواست کرد که «رهبر همه کشور و همه مردم» باشد.
وی تعلق یافتن رهبری نظام به یک جناح سیاسی را «جفا» به آیتالله خمینی، انقلاب و اسلام دانست و گفت: «اگر سیاستها و رفتارهایی وجود دارد که این تلقی در جامعه پدید میآید، باید این سیاستها و روشها عوض شود.»
غلامعلی حداد عادل، در ادامه «تقلب» در انتخابات را یک ادعای دروغ دانست و دلیل ادعای خود را «نحوه طرح مساله تقلب و شیوه اعتراض به انتخابات» عنوان کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه «این روزها دیگر کسی در مورد مساله تقلب در انتخابات حرفی نمیزند و کهریزک و کشته شدن ندا آقاسلطان مسئله شدهاست»، گفت: «به این مسئله باید رسیدگی شود اما کشته شدن چند نفر در کهریزک مسئله اصلی نیست.»
مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات چندی پیش در یک سخنرانی گفته بود: «اصلاً مسئله انتخابات نیست. مسئله این است که در این کشور در کهریزک چهار نفر جوان کشته شدند.»
گزارشهای منتشر شده در رسانهها حاکی از شکنجه بازداشتشدگان پس از انتخابات در بازداشتگاه کهریزک است. کمیته ویژه مجلس نیز کشته شدن چهار تن از معترضان بر اثر شکنجه در این بازداشتگاه را تائید کردهاست.
ewwwww whats that for face
 
May 12, 2007
8,093
11
#20
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=D45wEqddSx0"]YouTube- 15 BAHMAN 88 VOA Reports! Ahmad Batebi! Sansureh Internet Dar IRAN 1! FEB 4, 2010[/ame]