for people live in sweden

Voodoo

Football Fan
Oct 26, 2004
6
0
#1
Hej

Var det någon som såg dokumentären på svt igår kväll om iran, jag har inte åkt tillbaks på 20 år och vet inte hur det är e det någon av er som har varit där nyligen och kan bekräfta detta.

//K.K
 
Oct 19, 2002
13,113
0
#2
Dammit, jag missa det !

Kan du berätta lite om det !

Jag var där 2 år sen och ska dit i eid!

btw. Bayern game is live on Kanal 5 på lördag 15.00 !

btw. Welcome to ISP !!

Khosh amadi, safa ovordi !
 

Voodoo

Football Fan
Oct 26, 2004
6
0
#3
Naveed_kia said:
Dammit, jag missa det !

Kan du berätta lite om det !

Jag var där 2 år sen och ska dit i eid!

btw. Bayern game is live on Kanal 5 på lördag 15.00 !

btw. Welcome to ISP !!

Khosh amadi, safa ovordi !
Merci aga kia

de visade om missbruk och prostitotion och hur unga flickor blev utnyttjade av äldre äckel gubbar för små summor. det var verkligen skrämmande vad de har gjort av landet och människorna.
 

Sly

Elite Member
Oct 18, 2002
28,748
878
#5
ja, jag missade det också. men jag hörde talas om det.
Jag åker till Iran varje år...o ja, så är det tyvärr. unga fattiga flickor är tvungna att prostituera sig samtidigt som många tjejer har gjort en förmögenhet på det sättet, vilket gör det svårare för dem att sluta.

Fast bli inte skrämd av det hela. Det finns faktiskt fina och bra saker där också. Så tro inte att om du nu skulle åka till Iran för första gången efter all dessa år så kommer du bara att se en massa prostituerade och missbrukare på gatorna. ;)

Om du har släktingar i Iran som du är nära med, så skulle du komma att ha jätte roligt där! :)

Välkommen förresten! :) Var kommer du ifrån?
 

Bijans

Legionnaire
Oct 18, 2002
6,654
3
San Diego, CA
#6
hmm..

Jag var inte hemma. Aven on jag hade varit hemma.. hade jag missat det. De visar de ingenting har i USA. Prostitution ar ett jatte problem... och det blir varre och varre!!!:(

Bijan