Happening now...

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
so how does sanctioning Telegram going to work, if sanctions are failures????? alcohol you post is mostly brought in and distributed by sepah, they only eliminate competition not own market... grow up kid.

some day you'll see what ppl are capable of with bare hands.
 

zoozanagheh

Bench Warmer
Feb 6, 2005
2,327
304
Molla Hassani, the lunatic blood thirsty idiot clergy, who was instrumental in arrest and execution of his son, has passed away... 3 days of mourning has been announced in Western Azerbaijan

image.jpeg
 

zoozanagheh

Bench Warmer
Feb 6, 2005
2,327
304

گوشه اي از نقش ملا حسني در وقايع کردستان
نگذاريم تاريخ فراموش شود

احمد زاهدي لنگرودي

در کتاب خاطرات ملا حسني، که به تازگي منتشر شده، گفته هاي وي دربارۀ اعدام پسر خود، توسط رسانه ها و اينترنت برجسته تر شده که نشان از سفاکي او دارد. به همين بهانه و با نقل تکۀ کوتاهي از خاطرات حسني، به نکتۀ ديگري در کارنامۀ جنايت وار وي در به وجود آوردن و گسترش جنگ داخلي در کردستان، در اوايل انقلاب، اشاره خواهيم کرد. از جمله افرادي که در جريان انقلاب و پس از آن به عنوان نماينده و مجري اصول انقلاب، حاکم بر امور اجرايي و تصميم گيري شد، ملا حسني بود که امام جمعه و سرپرست کميته هاي آذربايجان غربي و نمايندۀ مجلس نيز بود! اين شخص در راس ارگان هاي اجرايي انقلاب و به نام انقلاب و اسلام، از اشخاصي مانند معبودي و مراد قطاري که داراي سوابق مشخص ساواکي بودند، و انگيزه هاي نژاد پرستانۀ ضد کرد داشتند، حمايت کرده و بر خلاف گفته هاي خودش در کتاب خاطراتي که از وي منتشر شده است، در منطقۀ کرد نشين آذربايجان غربي فجايع بسيار زيادي به بار آورده اند که علاوه بر دامن زدن به جنگ داخلي مي توان گفت که روي جلادان را سفيد کرده اند!!!


ملا حسني در بخشي از خاطراتش چنين مي گويد: "...او (رشيد، پسر بزرگ ملاحسني) پس از پيروزى انقلاب ناگهان به گروه سياسى سازمان فدائيان خلق پيوست و از سران آنها شد، به طورى كه مسئوليت شاخه آذربايجان غربى بر عهده او بود... آن وقت نماينده مجلس و در تهران بودم. يك روز رشيد به تهران آمده بود. جايش را شناسايى كرديم. در كميته انقلاب تهران با آيت الله مهدوى كنى تماس گرفتم و گفتم يك موردى هست، چند نفر مسلح بفرستد. نگفتم پسرم هست. يكى از محافظان خودم به نام آقاى جليل حسنى را نيز همراه آنها كردم. او از بچه هاى كميته اروميه بود و الان به تجارت مشغول است. گفتم اگر مقاومت يا فرار كند بزنيد نگذاريد فرار كند و اگر هم تسليم شد، دستگير كنيد و به كميته تحويل بدهيد. آنها رفتند و او را دستگير كردند. رشيد چند روزى در كميته تهران بود. بعد براى بازجويى و محاكمه به تبريز انتقال دادند. او چون محل فعاليت هايش استان آذربايجان بود در اين شهر محاكمه و به اعدام محكوم شد و بلافاصله حكم اجرا گرديد… حتى بعد از اعدام جنازه اش را هم به ما تحويل ندادند. وقتى خبر اعدام رشيد را شنيدم، چون به وظيفه خود عمل كرده بودم هيچ ناراحت نشدم. من در مورد انقلاب با هيچ شخصى ولو پسرم باشد، شوخى ندارم و با هيچ احدى در اين مورد عقد اخوتى هم نبسته ام. هنوز هم اگر يكى از فرزندانم بر ضدانقلاب و رهبرى خداى ناكرده فعاليت كند، همان كارى را خواهم كرد كه با رشيد كردم. حقيقت اين است كه رشيد مستحق اعدام نبود. او جنايتى را مرتكب نشده بود، يا كسى را نكشته بود تنها جرمش اين بود كه گرايش شديد كمونيستى داشت و اين هرگز منجر به اعدام كسى نمى شود. حداكثر اين، اين است كه بايد به حبس ابد محكوم مى شد. متاسفانه قاضى پرونده همين طور فله اى حكم صادر كرده بود. من آن وقت سرم خيلى شلوغ بود، به مسائل انقلاب در اروميه و منطقه اشتغال داشتم... مى خواستم به اين نكته اشاره كنم كه متاسفانه در اوايل پيروزى انقلاب، يكسرى افراد وابسته به گروه هاى به ظاهر اسلامى و انقلابى در بعضى ارگان ها و به خصوص در دستگاه قضايى نفوذ كرده بودند و دست به يك سرى كارها و صدور احكام تند و تيز مى زدند كه هيچ ارتباطى با نظام اسلامى و شخصيت هاى اصيل انقلاب نداشت. خودم در اروميه به اين افراد مبتلا بودم..."

کردستان در کمتر از يک سال پس از پيروزي انقلاب مردم در بهمن 57 درگير چنان جنگ تلخ داخلي شد که پيروزي انقلاب را در همان آغاز به کام مردم زهر کرد، قتل عام مردم بي گناه کرد توسط سپاه پاسداران، و فجايع قارنا، يوسف کندي و قم قلعه در اطراف مهاباد هيچ گاه از ياد مردم تحت ستم کردستان نمي رود. همزمان با آغاز جنگ عراق با ايران، ملا حسني که مدتي در امور مجلس سرگرم بود، طي اطلاعيه اي از همۀ جوانان و مردم آذربايجان غربي خواست براي پاکسازي روستاهاي آذربايجان غربي، در بسيج اروميه ثبت نام کنند. وي در اين اطلاعيه خود را "فرماندۀ پاکسازي منطقه" معرفي کرد.

در سال 1358 همزمان با آغار نخستين جنگ سراسري کردستان و بعد از درگيري دوآب نقده، که تعدادي از افراد کميتۀ نقده و افراد حزب دموکرات کشته شدند، در يازدهم شهريور ماه 1358، پاسداران ملا حسني و معبودي، با حمايت ارتش و ژاندارمري، به روستاي قارنا حمله کرده و اقدام به قتل عام مردم بي گناه کردند. در اين حادثه، ابتدا روحاني ده با قرآن به استقبال آن ها رفت و خواست به کشتار مردم خاتمه دهند؛ ولي مهاجمان او را کشته و قرآن را هم پاره مي کنند. در اين فاجعه حدود 68 نفر کشته شدند.
در همين زمان، ملا حسني و گروه تحت فرماندهي اش، چنين جناياتي را در ابعاد مختلف در روستاهاي ديگر کرد نشين نيز انجام داده بودند که از آن ميان مي توان به روستاهاي: ده نالوس در اشنويه، ده سراوکاني، کليج در منطقۀ پيرانشهر، ده صوفيان، شادله در نقده و قره قشلاق، ايندرقاش، داشخانه و ... اشاره کرد که همگي تحت عنوان پاکسازي و در جهت انقلاب و با حمايت و مشارکت حسني صورت گرفته است.


روز سيزده آبان سال 1359 افرادي تحت عنوان کميتۀ اروميه و بسيج، که تحت رهبري حجت الاسلام ملا حسني و عظيم معبودي اداره مي شدند، براي پاکسازي روستاهاي مهاباد ـ منطقۀ شاروپران ـ وارد ده ايندرقاش شدند. ده ايندرقاش و ده ديگري به نام يوسف کند، در ده کيلومتري شمال خاوري مهاباد قرار دارند. پيش از هجوم سپاه پاسداران و ارتش به منطقه، محل پيشمرگان و حزب دموکرات بوده است. هنگامي که حسني و اعضاي کميتۀ بسيج به سرپرستي معبودي به ده مي رسند، به نام پاکسازي و خلع سلاح از مردم طلب اسلحه مي کنند؛ و مردم مي گويند که ده روز قبل سپاح به منطقه آمده و سلاح ها را تحويل گرفته است. افراد حسني بدون توجه به نظريات مردم و سندي که بيانگر تحويل اسلحه به سپاه بود، به ضرب و جرح مردن پرداخته و تا روز بعد به آن ها فرصت مي دهند که سلاح خود را تحويل دهند! هنگام خروج از ده حزب دموکرات به آن ها حمله ور شده و آن ها مجبور به عقب نشيني به طرف ده مي شوند. و به قتل مردم بي گناه مي پردازند. در کمتر از دو ساعت 35 نفر از روستائيان قتل عام مي شوند. افراد ملا حسني و کميتۀ بسيج معبودي به کسي رحم نکردند. از مدخل ده هر کسي را که مي ديدند به رگبار بستند.

در هفدهم آبان و چهار روز پس از کشتار در ايندرقاشافراد بسيج اروميه و نقده که با رهبري حجت الاسلام ملا حسني و عظيم معبودي، به قصد پاکسازي روستاهاي منطقه عازم صوفيان اشنويه مي شوند. و بدون مقدمه شروع به تيراندازي مي کنند، روحاني ده و معلم آن و جمعاً 13 نفر کشته و 20 نفر زخمي مي شوند.
در آبان ماه سال 59 جنگ و کشتار در منطقۀ کردستان، در بحبوحۀ تجاوز نظامي عراق، و در حالي که نيروهاي عراق نتوانستند از مرزهاي استان کردستان و آذربايجان غربي به ايران نفوذ کنند، همچنان ادامه داشت. کيهان تصاويري از کاميون هايي را منتشر مي کرد که توده هاي اجساد پاسداراني را نشان مي داد که به گفتۀ آن روزنامه به دست گروه هاي محارب کرد کشته شده بودند و نشريات گروه هاي سياسي بر عکس، اقدام به انتشار تصاوير جنايات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در کردستان نمودند. با توجه به وضعيت جنگي موجود، جامعه به شدت ملتهب بود و نسبت به اين قضايا واکنش نشان مي داد.


در جريان پاکسازي روستاهاي اطراف سنندج و مهاباد و نقده، که به وسيلۀ گروهي از داوطلبان بسيج اعزامي از آذربايجان غربي به سرپرستي ملا حسني و سرهنگ فتح الهي انجام شد، دويست نفر از افراد مسلح گروه کموله کشته شدند، درحالي که تلفات گروه اعزامي بسيج، فقط چهار نفر گزارش شده است!

اين همه تنها گوشه اي کوچک بود از نقش ملا حسني در وقايع کردستان؛ وقايع کردستان بسيار پيچيده تر و مفصل است و نياز به بازبيني و مرور آن براي جلوگيري از تکرار چنين فجايعي احساس مي شود؛ کما اينکه متاسفانه هنوز در آن منطقه شاهد چنين رخدادهايي هستيم*. از مهر ماه 1358 و طي مدت جنگ داخلي در کردستان، حدود يک صد مورد درگيري مشخصاً توسط منابع رسمي گزارش شده است که طي آن 134 نفر از نيروهاي دولتي کشته و 87 نفر مجروح شده اند. همچنين بيش از 240 نفر از مردم غير نظامي کشته و بسياري مجروح گشتند و گروه هاي چريکي مخالف نظام نيز رقمي معادل 442 نفر تلفات داده اند.
 
Last edited:
Likes: A8K

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
Trump is kind of jumping out of the plane without a parachute as far as international law goes,”
One thing that forced Iran to the negotiating table to begin with was China, India, South Korea, Japan, Taiwan, and Turkey agreeing to scale back their purchases of Iranian oil. Iran was forced to store unsold oil on offshore tankers, while discreetly attempting to make sales under the radar of US officials. Backing Iran into such a corner was not just a matter of ordering countries to follow U.S. laws—as the new U.S. envoy to Berlin tried this month. It was the result of years of careful diplomacy by U.S. officials, which could be tough to replicate now. “My understanding is State is gutted and doesn’t have diplomats of that depth.
Iranians say they also have other legal advantages. The language of most of the extraterritorial sanctions approved by the U.S. made reference to UN Security Council resolutions, giving it the imprimatur of international law when it was scrutinized by foreign courts. Those Security Council resolutions were removed as part of the nuclear deal. Without the approval of China and Russia there is zero chance those sanctions could be resurrected.

lran learned how to avoid sanctions to sell its oil and acquire the products and raw materials it needed to sustain its economy. But the United States has also gotten more adept at cracking down.“Fifteen years ago some guy would set up a company in Dubai’s Jebel Ali port and load stuff from wherever and ship it to Iran and no one would notice,” Farhad Alavi, a sanctions-compliance attorney at the Akrivis Law Group in Washington, told me. “Now the detection systems and knowledge are leaps and bounds ahead.”

In addition, the United States could demand that local currency or gold transactions also be limited, potentially foiling an ongoing attempt by Iran to build a trading network with Russia and Turkey. Iran cut separate deals with Russia and Turkey,” Mehmet Koç, a scholar at the Center for Iranian Studies in Ankara, told me. “But the new condition Trump has put is that Iran can’t do business in either dollars or rials.

In the past, Iran used a shifting network of front companies in places like China, the United Arab Emirates, Iraq, and Liechtenstein, to do business. Typically, these companies would operate by hiring outsiders as silent partners or registering under obscure names that didn’t immediately raise flags.
“Companies are increasingly adopting a U.S.-style attitude toward compliance,” “Even if it might be legal they don’t want to go through all the risks.”

https://www.theatlantic.com/interna...5/iran-sanctions-trump-nuclear-turkey/560819/
 

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
many threats popping with 'happening' prefix now.. hehe

Israeli firm, black box attempt to discredit folks having worked on Iran's deal under Obama using peculiar methods, the firm is likened to an “almost privatized wing of Mossad.” The targeted journalists often covering Iran as well as Trita Parsi.

As part of the company’s work for Weinstein (hollywood producer charged with rapes) , a Black Cube operative befriended the actress Rose McGowan while posing as an investment manager focused on women's empowerment at a London-based firm, according to emails between her and McGowan obtained by NBC News. The operative used the alias Diana Filip in the Weinstein scheme, according to the emails.

On Friday, Democratic members of the House Oversight Committee wrote to the founders of Black Cube requesting documentation related to its Iran work. Black Cube made headlines last fall after revelations that it had been hired to intimidate and disparage accusers of Harvey Weinstein, as well as reporters investigating the Hollywood producer.

The firm was founded by former Israeli military officers in 2011. It retains close ties to the Israeli intelligence community, and many of its recruits are former Mossad agents.

Black Cube’s outreach was part of an effort to discredit Obama administration officials who had worked on the Iran nuclear deal – and, by extension, the deal itself. Black Cube sought evidence of nefarious behavior, such as financial or sexual impropriety, by the deal's architects, including Colin Kahl. Operatives hoped to obtain such evidence by befriending their targets or their targets’ associates.

https://www.nbcnews.com/news/world/...li-firm-accused-trying-undermine-iran-n877511
 

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
Iranian with MS among group of ppl to conquer everest in a record time/distance ? in year of 2018

در فصل صعود سال 2018 و در طی 11 روز ۷۱۵ صعود ( ۴۷۶ از نپال و ۲۳۹ از تبت) صورت گرفت که با این تعداد، رکورد صعودهای اورست شکسته شد.

مهرداد شهلایی، کوهنورد ایرانی یکی از این نفرات بود که با وجود بیماری ام اس توانست نام خود را در میان صعود کننده‌های سال 2018 ثبت کند.

۵ کشته نیز در آمار امسال به ثبت رسید.



https://www.instagram.com/mehrdad.shahlai/
 

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
Five Iranian migrants attempting to reach Britain aboard a makeshift boat were rescued Saturday morning off the northern coast of France, officials said.
The five Iranians set off in a non-powered inflatable boat and lost their oars in calm seas but with poor visibility due to the haze.

Sounds like they initiated travel from the french coast.

http://www.arabnews.com/node/1310121/world
 

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
^ Lady is saving ur idol's arses and this is how refer to her? at least she's not savagely and cluelessly cracking her forehead during shiva krisna festivals.

If IR has any decency the dollar should drop from 6300-6400 channel. assuming india pays dollar for the oil .
 

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
Tehran's rentals done in dollar (which is only legal for foreign tenants )
https://www.jamaran.ir/بخش-بازنشر-59/932879-اجاره-خانه-به-دلار-آیا-چنین-کاری-قانونی-است
اجاره‌بهای دلاری را با قیمت‌های رایج منطقه که می‌سنجی، متوجه می‌شوی که آنها نرخ دلار را بین ٦‌هزار تا ٦‌هزار و ٦٠٠ تومان در نظر گرفته‌اند.

///////////

Intersting that Turkish lire has lost like 19% since beginning of the new year too.. 20% in 5 months, and their bank give 16.5% interest.
Erdogan riiiiiiiiiiiiiiiiiideh 2 tonbonesh. They will become a major source of biz for Iran as both have devalued currency.

no wonder things are lovey dovey and TM is in Turkey.

////////////

Also the whole instability caused by Trump may force Greece into add'l trouble after having got 32 billions loan from EC.

https://www.nytimes.com/2018/05/18/...n=latest&contentPlacement=2&pgtype=collection
 
Last edited: