Happening now...

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,183
2,706
behbahan
نتانیاهو در اوج فشار نارضائی مردم، نزدیک شدن زمان محاکمه اش و تشکیل یک دولت جدید ائتلافی دست به یک قمار خونین زد و جنگ تازه ای را با فلسطینی ها در غزه آغاز کرد به این امید که در کاخ نخست وزیر اسرائیل بماند. حماس نیز در همین دام افتاد و جنگ مغلوبه شد. این که اسرائیل غاصب است و جنایت می کند، خبر امروز و دیروز نیست، اما این که در شرایط کنونی این جنگ چه معنائی می تواند داشته باشد مهم است. از سوی دیگر برخی رهبران حماس که سازمانی وابسته به اخوان المسلمین است و در جمع آنان هستند کسانی که سیمشان روی سیم محافل بین المللی است ناگهان دوستی خاله خرسه کرده و از ایران بخاطر دریافت موشک های پیشرفته تشکر کردند. این تشکر از هر ناسزائی بدتر بود زیرا عملا پای ایران را هم به جنگ غزه و اسرائیل کشاند. اسرائیل امیدوار است با یک تیر دو نشان بزند. نخست تاسیسات نظامی و ارتباطی حماس را نابود کند و سپس اگر توانست روی مذاکرات وین نیز تاثیر بگذارد که در این بخش از هدف خود، اظهارات برخی رهبران حماس برای تشکر از دریافت موشک های ارسالی ایران بهانه مناسبی است! جنایات اسرائیل محکوم است، دفاع از حقوق مردم فلسطین نیز یک وظیفه انسانی اما در هر رویدادهای باید به انگیزه های هر حادثه و رخدادی نیز اندیشید. کاری که رسانه های داخلی عمدتا و رسانه های خارجی عمومی به آن نمی پردازند و صرفا با حاشیه پردازی پیرامون خبر، سعی می کنند اجازه ردیابی انگیزه ها را به مردم ندهند
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,183
2,706
behbahan
مطابق معمول رئیس قوه قضائیه که می خواهد از سکوی این قوه به سکوی قوه مجریه بپرد، لیستی از مجرمینی که رهبر باید عفو کند تهیه کرد و بمناسبت عید فطر خدمت ایشان فرستاد. حتی یک زندانی سیاسی و مدنی و صنفی در این لیست نبود و رهبر هم سراغ آنها را از رئیس قوه قضائیه نگرفت که چرا از میان آن زندانیان کسی در این لیست نیست؟

همزمان با انتشار خبر لیست عفو، 174 عضو هیات علمی دانشگاه شریف نامه ای خطاب به قوه قضائیه و رهبر جمهوری اسلامی نوشتند و خواستار آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی دو دانشجوی نخبه و المپیادی که از شمار زندانیان شورش آبان 98 هستند شدند. نه رهبر این نامه را پاسخ داد و نه رئیس قوه قضائیه که این روزها وقت ندارد و مشغول ستاد زدن به کمک سعید جلیلی است و شرکت در پویش های انتخاباتی
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,183
2,706
behbahan
واکنش خبرگزاری آسوشیتدپرس به حمله اسرائیل به دفتر این خبرگزاری در غزه

در پی حمله هوایی اسرائیل به برج محل استقرار رسانه ها و خبرنگاران در غزه و تخریب این ساختمان، گری پرویت، مدیرعامل خبرگزاری آسوشیتدپرس که دفتر این خبرگزاری هم در این محل قرار داشت در بیانیه ای گفت: "ما از این که ارتش اسرائیل ساختمان دفتر این خبرگزاری و سایر خبرگزاری ها را در غزه هدف حمله قرار داده، شوکه و وحشت زده شده ایم. آن ها (اسرائیل) مدت هاست که محل استقرار دفتر ما را می دانند و درجریان هستند که خبرنگاران ما در آن جا هستند. اخطاری در مورد هدف قرار دادن ساختمان دریافت کردیم. به دنبال اطلاعاتی از دولت اسرائیل هستیم و با وزارت خارجه آمریکا در این مورد در تماس هستیم تا اطلاعات بیشتری کسب کنیم."

در بخش دیگری از این بیانه آمده: "این تحولی فوق العاده نگران کننده است. به سختی جانمان را نجات دادیم. شماری از خبرنگاران آسوشیتدپرس و خبرنگاران آزاد در داخل ساختمان بودند و خوشبختانه توانستیم ساختمان را به موقع تخلیه کنیم."

در این بیانیه همچنین آمده: "به دلیل آن چه که امروز اتفاق افتاد، جهان درباره آن چه که در غزه اتفاق می افتد، اطلاعات کمتری خواهد داشت."

منبع: بی بی سی
 

siavash_8

Elite Member
Mar 26, 2006
3,606
4,769
یکی از جالب ترین بخش های ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هم اینه

تمام جاکشایی که میان ثبت نام میکنن همه میگن آمده ایم فساد و رانت و... رو از بین ببریم و زمین بزنیم و

حالا جالب اینه همه شون چهل ساله مسئول اند و انگار ما مردم داریم فساد میکنیم
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,183
2,706
behbahan
یکی از جالب ترین بخش های ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هم اینه

تمام جاکشایی که میان ثبت نام میکنن همه میگن آمده ایم فساد و رانت و... رو از بین ببریم و زمین بزنیم و

حالا جالب اینه همه شون چهل ساله مسئول اند و انگار ما مردم داریم فساد میکنیم

0EC8355B-A5D7-493C-823C-8F2CD2F02803.jpeg
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,183
2,706
behbahan
حمله شماری افراد تندروی مذهبی به تعدادی از شهروندان در سقز

بر اساس گزارشهای محلی، در دو حادثه در شهر سقز استان کردستان تعدادی افراد "تندرو سلفی" به شماری از شهروندان این شهر "حمله" کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دیده می‌شود که یک فرد "قمه" به دست بعد از درگیری با یک شخص دیگر و میانجی‌گری عابرین سوار بر موتور سیکلت محل را ترک می‌کند.

در حادثه‌ای مشابه که برخی از رسانه های حقوق بشری نیر گزارش کرده اند دو شب پیش هم گروهی که گفته می‌شود از اعضای گروه‌های اسلامگرای "سلفی" بوده‌اند در جاده "ملقرنی" سقز با "چاقو و قمه به پنج جوان" حمله کرده‌اند. گفته می‌شود در نتیجه این حمله تعدادی از طرفین زخم برداشته و در بیمارستان امام خمینی این شهر بستری شده‌اند.

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که فعالیت علنی برخی از گروه‌های تندرو مذهبی در شهر در یک ماه گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و به بهانه "کفر‌گویی" و بی‌حجابی شهروندان را تهدید می‌کنند.

همین گزارش‌های حاکی است، نزدیک به دو هفته پیش در حادثه مشابهی در شهر مریوان، "گروهی از اسلامگراهای سلفی" به یک فرد در محله "دارسیران" حمله کرده بودند. چند روز پس از آن فرد مضروب با انتشار یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی "احساس ندامت و توبه" کرده بود.

یک فعال مدنی کرد در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید که عدم دخالت نهادهای امنیتی در مقابله با این حوادث نگرانی شهروندان شهرهای کردنشین ایران را به دنبال داشته است
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,183
2,706
behbahan
سینا استاوی ایرانی ساکن مالزی که چندی پیش نخستین توییت تاریخ را به قیمت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار خریده بود،‌ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد.

«مرکز مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری ایران» از اکانت توییتر او پیامی نوشته و توضیح داده که آقای استاوی به علت «اتهام اخلال در نظام اقتصادی» بازداشت شده است.‏

مرکز بررسی جرائم سازمان يافته همچنین در بیانیه‌ای علت بازداشت او را «عضویت در توکن غیرقانونی BRG» نامید.

مركز بررسی جرائم سازمان يافته، يكی از مراكز وابسته به فرماندهی پدافند سايبری سپاه پاسداران است
 
Feb 4, 2005
25,253
5,470
همین یک جمله مختصر، توضیح میده وضع قاراشمیش مملکت رو.


فقط در جمهوری اسلامی است که رئیس قوه قضائیه برای مبارزه با فساد میخواهد رئیس قوه مجریه شود..!!!
 
Oct 18, 2010
6,271
849
lebanon fm urinates on saudi & uae.
the president has to scramble and try to dry up the sheikhs :ROFLMAO:

Lebanese president seeks to avert crisis with (Persian)Gulf over minister's comments

BEIRUT (Reuters) -Lebanon's president said on Tuesday that critical comments made by the foreign minister about Gulf states did not reflect official policy, seeking to avoid further strain on ties with countries that have been Lebanon's allies and donors.

Mired in its worst economic crisis since a 1975-1990 civil war, Lebanon has lost the financial backing of wealthy Sunni Muslim Gulf states, which resent the rising influence of Hezbollah, a Lebanese group backed by regional rival Shi'ite Iran.

Lebanese Foreign Minister Charbel Wehbe stoked tensions in a television interview on Monday, when he appeared to blame Gulf nations for the rise of Islamic State in Iraq and Syria.

"Those countries of love, friendship and fraternity, they brought us Islamic State," he told Al Hurra without naming them

https://www.yahoo.com/news/lebanon-ministers-remarks-gulf-draw-045459484.html
 
Oct 18, 2010
6,271
849
the apartheid regime ran out of 'iron strainer' ammo.
so they had to take the humiliation and accept unconditional ceasefire or
face the wrath of the resistance without any protection.

the lesson for the ziojiahdis: don't ever mess with iran, never again :eek:

Israel And Hamas Agree To A Cease-Fire In The Gaza Conflict

Israeli and Hamas have accepted a cease-fire plan that was to take effect at 2 a.m. local time Friday after 11 days of fighting in Gaza.

The Israeli Cabinet voted to accept an Egyptian initiative for a cease-fire, according to a statement from the Cabinet. A Hamas spokesman said, "The Palestinian resistance will commit itself to this deal as long as the occupation is committed."

President Biden said his administration held "intense, high-level discussions hour by hour" with the Israelis, the Palestinian Authority, Egypt and others toward the agreement. In remarks at the White House, Biden said he sees a "genuine opportunity" to make progress.

https://www.npr.org/2021/05/20/9986...ounces-unilateral-cease-fire-in-gaza-conflict
 

IEI

Administrator
Staff member
Nov 10, 2002
14,506
3,340
The most fucked up story
پدر بابک خرمدین: دختر و دامادم را هم کشته‌ام؛ عذاب وجدان ندارم
اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین، در جلسه بازپرسی درباره قتل پسر، دختر و دامادش گفت از این جنایت‌ها «عذاب وجدان» ندارد.
https://news.gooya.com/2021/05/post-51873.php