IRAN news November 14

#1
رانت و رانت خواری، بیماری فراجناحی جمهوری اسلامی

فساد مالی و رانت خواری در ایران چنان گسترش یافته که مقامهای ارشد حکومتی نیز به آن اعتراف میکنند. با توجه به اظهارات مسئولان، فساد در تمام ارکان جمهوری اسلامی رخنه کرده و به امری فراجناحی تبدیل شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور مهرماه گذشته و ۱۱ سال پس از تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته بود اگر مسئولان اراده ای برای مبارزه با قاچاق میداشتند کار چنین ستادی باید پس از ۴ – ۵ سال فعالیت خاتمه می یافت.مرکز بین المللی شفافیت اقتصادی با بررسی وضعیت ۱۷۷ کشور در سال گذشته میلادی، جمهوری اسلامی را به لحاظ فساد اقتصادی و اداری در جایگاه ۱۴۴ قرار داده است. معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری فروردین ماه امسال با اشاره به این گزارش و سقوط ۱۱ پله ای جایگاه ایران، نسبت به شکل گیری "فساد سیستماتیک" در کشور هشدار داد و از نهادهای نظارتی خواست با "نفوذ فساد به لایه های عمیق" مقابله کنند.
فساد سیستماتیک
جهانگیری این سخنان را در نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حالی بیان کرده بود که ۱۳ سال از تشکیل این ستاد میگذشت.
ستاد یاد شده به فرمان رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای و با حضور رئیسان سه قوا تشکیل شد. با توجه به استدلال وزیر کشور، اگر قرار بود این ستاد کاری از پیش ببرد، باید سالها پیش ماموریتش خاتمه پیدا میکرد.
اندکی پیش از هشدار معاون اول رئیس جمهور، رئیس پیشین مرکز پژوهشهای مجلس از رسیدن ایران "به مرحله فساد سیستماتیک" خبر داده و گفته بود در این مرحله "نهادهای مسئول مبارزه با فساد خودشان به درجاتی از فساد مبتلا هستند".
به گفته ی احمد توکلی نهادهایی مانند قوه قضائیه، نیروی انتظامی، مجلس و سازمان بازرسی کل کشور عهده دار مبارزه با فساد شده اند، اما خودشان "پاکِ پاک نیستند".
برخی از کارشناسان معتقدند رانت خواری و فساد اقتصادی در ایران پیامد ساز و کارهای قدرت در جمهوری اسلامی است و بدون تغییر در ساختار سیاسی، مبارزه جدی با فساد ممکن نیست. بر این اساس زمنیه های رانت خواری و فساد در فعالیتهای بازرگانی و اقتصادی در ایران را باید در دوران شکل گیری جمهوری اسلامی جستجو کرد.
انحصار و تمرکز فعالیتهای اقتصادی

حکومتی که از بهمن سال ۵۷ در ایران شکل گرفت، خود را حاصل "قیام مستضعفان علیه مستکبران" معرفی کرد و کار را با مصادره اموال کسانی آغاز کرد که "طاغوتی" خوانده میشدند.
با دولتی کردن واحدهای صنعتی و تولیدی یا مصادره و سپردن آن***ها به نهادهای حکومتی، مانند بنیاد مستضعفان، بخش اصلی فعالیت***های اقتصادی در جمهوری اسلامی در دست دولت و تشکل***های وابسته به حکومت متمرکز شد.
وابستگی شدید بودجه به درآمدهای ارزی حاصل از فروش محصولات نفتی نیز بهره***وری در فعالیت***های تولیدی را که از شاخصه***های مهم شفافیت اقتصادی و حاصل رقابت آزاد است، به موضوعی فرعی تبدیل کرد.
بابک زنجانی در حضور اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس*** مجمع تشخیص مصلحت. او اکنون به اتهام بالاکشیدن میلیاردها دلار پول نفت در زندان است.

فعالان سنتی و مذهبی بازار نیز که در تامین مالی فعالیت نهاد مذهبی نقشی مهم بر عهده داشتند سهم خود را از انقلاب اسلامی با تسلط بر مهمترین فعالیت***های تجاری در عرصه واردات و صادرات گرفتند.
اتفاقی نیست که حبیب***الله عسگراولادی (۱۳۱۱- ۱۳۹۲)، دبیرکل وقت حزب موئتلفه، در دولت***های مهدی بازرگان و میرحسین موسوی بر مسند وزیر بازرگانی نشست و از طریق راه***اندازی مرکز تهیه و توزیع کالا راه بازاریان سنتی برای تسلط بر صادرات و واردات را هموار کرد.
فساد مدیریتی در حکومت اقتدارگرا

رانت امتیازی است که در اختیار عده***ای یا گروهی قرار می***گیرد تا از طریق آن بدون ملاک قرار گرفتن کارآمدی و رقابت آزاد با دیگران کسب درآمد کنند. نزدیکی به نهادهای قدرت، راه رانت***خواری را هموار می***کند و در هر صورت زمینه***ساز فساد مدیریتی است و با آن عجین می***شود.
تسلط نهادهای انتصابی نظیر شورای نگهبان و دستگاه قضایی و انتظامی بر نهادهای انتخابی و اجتماعی، رقابت سیاسی واقعی را به دعوای میان "خودی***ها" تقلیل می***دهد و مانع هر حرکتی می***شود که منافع این گروه***ها را به طور جدی به خطر بیندازد.
احمد علوی، اقتصاددان ساکن سوئد در مقاله***ای که مرداد ۹۱ در سایت "ملی – مذهبی" منتشر شد نوشت: «فساد مدیریت [در ایران] تحت تاثیر دو نوع فساد دیگر یعنی فساد سیاسی و فساد انتخابات رخ می***دهد و بر ساختار اقتدارگرائی مذهبی در ترکیب با دولت متمرکز رانتی- نفتی استوار است.»
وجود فساد فراگیر در ایران اتهامی نیست که مخالفان برای سیاه***نمایی علیه کارگزاران جمهوری اسلامی مطرح می***کنند. از دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی تا کنون هزاران مطلب در این باره در رسانه***های رسمی و نیمه***رسمی داخل کشور منتشر شده است.
اگر اتهام***ها درست نبود...
بسیاری از مسئولان دولت، دستگاه قضائی، نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی خبرها و گزارش***های فراوانی منتشر کرده***اند که در آن افراد، دستگاه***ها و نهادهای حکومتی به فساد و رانت***خواری متهم می***شوند.
اگر این اتهام***ها پایه***ای نداشت امروز باید صدها نفر به جرم افترا، نشر اکاذیب و مخدوش کردن چهره مقام***های ارشد در زندان به سر می***بردند. اما معمولا در این ارتباط فقط با رسانه***هایی برخورد می***شود که ماجرا را پی***گیری می***کنند یا به قول خامنه***ای آن را "کش می***دهند".
احمد علوی علنی شدن شماری از پرونده***های فساد مالی و محاکمه برخی افراد را اقدام***هایی "در چارچوب کشمکش***های فرقه***ای و تسویه حساب***های سیاسی درون حاکمیت" ارزیابی می***کند و می***گوید:«این***ها اقدامی موثر برای کاهش فساد فراگیر مدیریتی در ایران نیست.»
روند فراگیر شدن رانت و رانت***خواری از پایان جنگ ایران و عراق شتاب گرفت، با حضور سپاه پاسداران در فعالیت***های اقتصادی ابعادی تازه پیدا کرد و با یک***دست شدن حاکمیت در سال ۸۴ به اوج رسید.
اقتصاد در دست بنیادهای نوپا

با مرگ خمینی و جانشینی او توسط علی خامنه***ای فعالیت***های اقتصادی نظامیان و نهادهایی که خارج از کنترل دولت و نهادهای نظارتی و به طور مشخص زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی قرار دارند، بیش از پیش در هم تنیده شد. بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی مهمترین نهادهایی هستند که زیر نظر رهبر فعالیت می***کنند و بخش بزرگی از فعالیت***های اقتصادی در ایران را در اختیار دارند.
مه***آفرید امیرخسروی به***جرم هزاران میلیارد تومان سوء***استفاده اعدام شد. اما بسیاری معتقدند او را اعدام کردند تا اسرار دیگران از پرده بیرون نیافتد

ریاست بنیاد مستضعفان تا سال ۶۸ بر عهده نخست***وزیر وقت میرحسین موسوی بود و از آن زمان وزیر پیشین سپاه، محسن رفیق***دوست از سوی خامنه***ای به این سمت منصوب شد. بنیاد در سال ۶۸ بیش از ۸۰۰ شرکت مصادره***ای را در اختیار داشت و از طریق دست***اندازی بر اموال مالکان بزرگ و وابستگان و نزدیکان به حکومت پهلوی بزرگ***ترین زمین***دار کشور محسوب می***شد.
با پیروزی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶، و به ویژه پس از تسلط جناح اصلاح***طلب حکومت بر مجلس ششم، تلاش***هایی برای برخورد با رانت***خواری محافظه***کاران سنتی و نهادهای وابسته به رهبری آغاز شد که ظاهرا در تحولات سیاسی سال***های بعد تاثیری مستقیم داشته است.
نهادهای خارج از نظارت و کنترل
در مجلس ششم تحقیق و تفحص***هایی درباره فساد مالی در سازمان صدا و سیما و قاچاق کالا توسط سپاه و از طریق اسکله***های غیرمجاز انجام شد که با واکنش***های موافق و مخالفت فراوانی روبرو بود.
برخی از ناظران معتقدند همین امر باعث شد تا سپاه امکانات خود را برای "مهندسی انتخابات" مجلس هفتم بسیج کند و در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، زمینه پیروزی فرد مورد نظر خامنه***ای، محمود احمدی***نژاد را فراهم سازد.
در ادامه این روند و با پی***گیری شورای نگهبان، اکثریت نمایندگان مجلس در سال ۸۷ به طرحی رأی دادند که بر اساس آن نظارت بر دستگاه***هایی که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می***شود، تنها با اجازه و موافقت او ممکن است.
افزایش فعالیت***های اقتصادی سپاهیان به سال***های پس از جنگ ایران و عراق و دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی بازمی***گردد. او در سال***های بعد به یکی از منتقدان گسترش بی حد و مرز فعالیت***های اقتصادی و بازرگانی نظامیان تبدیل شد.
برخی از تحلیل***گران معتقدند، بازگذاشتن دست نیروهای نظامی و اطلاعاتی که به اسم "سازندگی" کشوری جنگ***زده انجام شد، نقشی تعیین***کننده در شکل***گیری فساد سازمان***یافته و رانت***خواری فراگیر در ایران داشته است.
«سپاه به کمتر از کل کشور راضی نیست»
رفسنجانی پیش از انتخابات سال ۹۲ در دیدار با استانداران سابق گفته است:«مهندسی رزمی سپاه امکاناتی از جنگ داشت که در سازندگی کشور می***توانست مؤثر باشد و ما در آن زمان پروژه***هایی مثل راه***سازی به آنان دادیم، هم برای کشور مفید بود و هم برای سپاه، اما حالا سپاه نبض اقتصاد، و سیاست خارجه و داخله را در دست گرفته و به کمتر از کل کشور راضی نیست.»
به نظر می***رسد انتقاد امروز رفسنجانی و رئیس جمهور مورد حمایت او، حسن روحانی از فعالیت اقتصادی سپاهیان، بیش از آن***که به رانت***خواری مربوط باشد، بیشتر ناشی از همین واقعیت باشد که سپاهیان دیگر به "کمتر از کل کشور" راضی نیستند و تا جایی که بتوانند عرصه را برای حضور جناح مخالف تنگ می***کنند.
سپاهیان که در مجلس و دستگاه اجرایی نفوذی قابل توجه و موثر پیدا کرده***اند مالک شبکه وسیعی از نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی هستند که حکومت ادامه حیات خود را وابسته به قدرت سرکوبگرانه آن***ها می***بیند.
باز شدن فضای سیاسی و تامین امنیت برای فعالان بخش خصوصی که روحانی وعده***ی آن را داده، یکی از پیش***شرط***های مبارزه با فساد است، در حالی که عملی کردن این وعده***ها با سد دستگاه***ها و نهادهایی روبروست که قوه مجریه بر آن***ها تسلط ندارد.
ردپای افراد صاحب نفوذ
رئیس جمهور دی ماه سال پیش از معاون اول خود خواست برای تحقق وعده دولت در تأمین امنیت برای فعالیت سالم اقتصادی برای شناسایی و مجازات "کسانی که با تبانی و سوء استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه***خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده***اند" عمل کند.
این دستور در حالی ابلاغ شده که دستگاه***های اصلی مسئول در برخورد با فساد و سوءاستفاده، نظیر قوه قضائیه و نیروی انتظامی خارج از نظارت و تسلط دولت قرار دارند و نهادهایی که بیشترین فعالیت غیرشفاف اقتصادی را دارند زیر نظر رهبری هستند و نظارت***ناپذیر محسوب می***شوند.
اکبر ترکان، معاون پیشین وزیر نفت و مشاور ارشد روحانی چند ماه پیش از تشکیل دولت یازدهم گفته بود که "فساد تا خرخره دولت را فراگرفته" و به تمام ارکان جمهوری اسلامی رخنه کرده است.
همزمان، علی لاریجانی، رییس مجلس از وجود "ردپای روسای اطلاعاتی و افراد ذی***نفوذ" در جرایم اقتصادی سخن گفت و اعتراف کرد "قرار گرفتن این جرایم در زیر چتر یک قدرت سیاسی" رسیدگی به آن***ها را پیچیده***تر کرده است.
دعوای جناحی به عنوان مبارزه با فساد
در فرمان حسن روحانی از اسحاق جهانگیری خواسته شده به "موارد سوء استفاده از شرایط تحریم" توجه ویژه***ای شود که منظور از آن سوءاستفاده***های مالی عظیم در زمان تشدید تحریم***های یک***جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا در دولت***های نهم و دهم است.
بر این اساس دولت یازدهم مبارزه با فساد فراگیر را نه از ریشه***ها و پیشینه***ها که در جلوه***های آشکار آن در دوران احمدی***نژاد که دولت خود را پاک***ترین دولت تاریخ ایران معرفی می***کرد مد نظر دارد.
محمود احمدی***نژاد نیز با شعار مبارزه با فساد در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری حضور یافت و رقیب انتخاباتی خود رفسنجانی و نزدیکانش را نماد رانت***خواری و سوءاستفاده مالی از قدرت معرفی می***کرد.
به این ترتیب شعارهای مبارزه با فساد مالی و اداری بیشتر در مدار رقابت جناح***های قدرت می***چرخد و با بنیادهایی که همه قدرتمندان به نوعی با آن مرتبط هستند تعارضی جدی ندارد.
رضا باقری بنابی، از نمایندگان حامی دولت در مجلس می***گوید، قابل فهم است که شعار مبارزه با فساد "با مخالفت***های گسترده از سوی جناحی مواجه شود كه حالا دلشان نمی***آید با آن رانت***خواری***های گسترده خداحافظی كنند". او می***افزاید همین مسئله می***تواند به پاشنه آشیل دولت یازدهم تبدیل شود.
حاصل رانت، ریاکاری و سقوط اخلاقی
عزت***الله یوسفیان ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مهر ماه ۹۳، با اعتراف به این که فعالیت این ستاد پس از ۱۳ سال به نقطه مطلوب نرسیده، درباره علت آن گفت، "یک مقدار کارها و مشکلات کلان بود و قابل پیشگیری هم نبود".
یوسفیان***ملا که از قدیمی***ترین اعضای ستاد است، می***گوید این سازمان "به***دلیل عدم وجود آمار درست و دقیق، عدم وجود ضمانت اجرا و ذی***نفع بودن برخی از مسئولان در دولت، مجلس و برخی از دستگاه***های دیگر، نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد".
فرشاد مومنی، استاد دانشگاه و اقتصاددان، فساد و رانت را از عوامل اصلی توسعه***نیافتگی ایران می***داند و می***گوید: «گویی نظام تصمیم گیری کشور هم عملا تن داده به وضعیت مشوق رانت و ربا و فساد و علیه تولید آرایش پیدا کرده است.»
مومنی اردیبهشت ۹۳ در همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی گفت، در سال ۲۰۱۲ و در اوج تحریم در حالی که مسئولان برای واردات ماشین***آلات صنعتی و خلق ظرفیت***های تولیدی مانع ایجاد می***کردند راه رانت***خواران را برای واردات خودروها و کالاهای لوکس باز گذاشته بودند.
حکومت جمهوری اسلامی در حالی امکان رانت***خواری را برای حامیان خود فراهم کرده که بسیاری برای بهره***بردن از این امکان در تظاهر به تابعیت از "ولایت فقیه" با هم رقابت می***کنند. به باور کارشناسان ریاکاری از الزامات اقتصاد رانتی است که پیکر جامعه را با اضمحلال فرهنگی و سقوط اخلاقی روبرو می***کند.
فرزندان نوکیسگان جمهوری اسلامی که در قالب "بچه پولدارهای تهران" ثروت بادآورده پدران رانت***خوار خود را به رخ شهروندان می***کشند، نمونه***ای از این انحطاط به شمار می***روند.
این "بچه پولدارها" تازگی تفریح جدیدی پیدا کرده***اند و به مناسبت ماه محرم دسته "عزاداری سواره" راه***انداخته و با خودروهای چندصد میلیون تومانی لوکس و پخش نوحه و مداحی در خیابان***های شمال تهران جولان می***دهند.
 
Oct 18, 2010
6,271
848
#2
a very interesting report in the nyt today.it tells the story
of a cia/fbi man who was in contact with and informer inside
the jundalla terror group who was giving him info about terrorist
attacks in iran before they happened.iran was never informed of the
reports and many innocent people were killed in these attacks.the
most interesting fact about this report is the time line which makes it
very close to about the same time that fbi man robert levinson went to
kish island in iran and then went missing.it was later revealed that he was
also working for the cia in an unauthorized operation inside iran.
the timing of this report at this time is also curious as iranian hardliners
might react very negatively to it and derail a possible nuclear deal in the next
few days.

[h=2]Getting Close to Terror, but Not to Stop It[/h][h=1]Port Authority Officer Kept Sources With Ties to Iran Attacks[/h]

WASHINGTON — After a car bombing in southeastern Iran killed 11 Revolutionary Guard members in 2007, a C.I.A.officer noticed something surprising in the agency’s files: an intelligence report, filed ahead of the bombing, that had warned that something big was about to happen in Iran.
Though the report had provided few specifics, the C.I.A. officer realized it meant that the United States had known in advance that a Sunni terrorist group called Jundallah was planning an operation inside Shiite-dominated Iran, two former American officials familiar with the matter recalled. Just as surprising was the source of the report. It had originated in Newark, with a detective for the Port Authority of New York and New Jersey.

Read more: http://www.nytimes.com/2014/11/09/w...t-sources-with-ties-to-iran-attacks.html?_r=0
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#4

فدراسیون جهانی والیبال، در اعتراض به بازداشت یک خبرنگار ایرانی بنام غنچه قوامی که اکنون 4 ماه است بلاتکلیف در زندان بسر می برد، ایران را از میزبانی جام جهانی نوجوانان محروم کرد.

غنچه قوامی به این دلیل که برای ورود به مسابقه والیبال ایران – ایتالیا در تهران سد های ممنوعه را پشت سر گذاشته و وارد سالن مسابقه شده بود بازداشت و زندانی شد.

فدراسیون جهانی والیبال همچنین تهدید کرد که در صورت آزاد نشدن ورود زنان تماشاچی به محل برگزاری مسابقات والیبال، ایران را از میزبانی لیگ جهانی والیبال نیز محروم خواهد کرد.

محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه و سخنگوی این قوه در یکی از نشست های خبری خود مدعی شد: «پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد؛ هر چند که بازداشت در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.»

آنچه در ارتباط با غنچه قوامی روی داده، ادامه یک سناریوی قدیمی و نخ نما درجمهوری اسلامی است که بارها در ارتباط با خبرنگاران ایرانی فعال در رسانه های خارجی که برای مدت کوتاهی به ایران می روند روی داده است. بهانه ها نیز معمولا جاسوسی و تهیه گزارش و عکس برای رسانه های خارجی است و پس از مدتی نیز شتر را از کوه پائین آورده و به ماجرا خاتمه میدهند. دهها نمونه تاکنون در این زمینه روی داده است که در یکی از معروف ترین آنها، کشته شدن خانم زهرا کاظمی عکاس خبرنگار ایرانی کانادائی بود که گفته می شود در جریان بازجوئی در حضور قاضی مرتضوی، با لگد معاون مرتضوی که مشغول بازجوئی بود دچار خونریزی مغزی و کشته شد
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#6
مدرس حوزه علمیه: هیچ شغلی پر عزت تر از آخوندی نیست/ دختران نمی دانند که همسر طلبه شدن یعنی چه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخوند مهدی دانشمند استاد حوزه و دانشگاه روز چهارشنبه در یک سخنرانی در قم
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#7
* خودکشی برادر آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی
* اژه***ای: حکم پرونده غنچه قوامی صادر نشده است


خودکشی برادر آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی

به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در ساعت 14:30 امروز یک جوان 35 ساله مجرد به نام م. بهرامی خود را از طبقه 20 یکی از برج***های شهر تهران به پایین پرتاب کرد و فوت شد.

بر پایه این گزارش نامبرده 45 روز در بیمارستان روانی بستری بوده و یک هفته پیش مرخص شده است.

مرکز اطلاع***رسانی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: دلیل خودکشی هنوز مشخص نشده در ضمن آنکه ایشان برادر آمنه بهرامی قربانی اسید***پاشی سال 83 بوده است.

اژه***ای: حکم پرونده غنچه قوامی صادر نشده است

در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری درباره وضعیت پرونده غنچه قوامی و علت ارسال مجدد پرونده او به دادسرا پس از صدور حکم سوال پرسید که محسنی***اژه***ای در پاسخ گفت: در این پرونده حکم صادر نشده و ختم رسیدگی نیز اعلام نشده است.

به گزاش ایسنا، محسنی***اژه***ای گفت: من بارها گفته***ام که بین ختم جلسه با ختم رسیدگی تفاوت وجود دارد و در پرونده ایشان نیز ختم رسیدگی اعلام نشده و حکم هم صادر نشده است.
وی گفت:*** ایشان در همین پرونده اتهام دیگری هم داشته***اند که نسبت به این اتهام قرار منع تعقیب صادر شده، اما به این قرار اعتراض شده و دادگاه اعتراض را پذیرفته است و به همین منظور پرونده را به دادسرا ارسال کرده***اند
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#9
انتقال غنچه قوامی به زندان قرچک


غنچه قوامی، پس از ۱۲۹ روز بازداشت موقت در بند دو الف زندان اوین، به زندان قرچک در اطراف شهرری منتقل شد.

به گزارش کلمه، خانم قوامی که از روز شنبه دهم آبان ماه در اعتراض به ادامه حبس خود به رغم پایان قرار بازداشت موقت و نیز تاخیر غیرقانونی در صدور حکم دادگاه، دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، هفته پیش به زندان زنان واقع در قرچک ورامین منتقل شده است.

خانم قوامی از روز چهارشنبه به مدت سه روز در یک سلول انفرادی نگهداری شده و دیروز پس از ملاقات با مادرش به یکی از بندهای این زندان منتقل شده است. این در حالی است که پس از انقضای قرار موقت شصت روزه دوم، هنوز قرار بازداشت جدیدی برای خانم قوامی صادر نشده است.

صبح امروز کلمه خبر داده بود که فدراسیون جهانی والیبال برای آزادی غنچه قوامی که از چهار ماه قبل در زندان است و نیز برای الزام ایران به پایبندی به وعده حضور زنان در ورزشگاه ها، به فشار متوسل شده و در گام اول، ایران را از میزبانی جام جهانی نوجوانان محروم کرده و همچنین تهدید کرده که ایران را از میزبانی لیگ جهانی هم محروم خواهد کرد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده در روز ۲۲ مهرماه پس از یک جلسه محاکمه غنچه قوامی به اتهام تبلیغ علیه نظام، ختم دادرسی را اعلام کرد. اما در حالی که براساس قانون آیین دادرسی کیفری، قاضی موظف است حداکثر ظرف یک هفته حکم را صادر کند، به رغم گذشت ۲۷ روز نه تنها حکمی صادر نشده است که بر اساس گفته وکیل وی، محمود علیزاده طباطبایی، تلاش هایی از سوی دادگاه انقلاب برای عودت دادن پرونده به دادستانی و افزودن اتهامات جدید در جریان است. این در حالی است که براساس آیین دادرسی، دادگاه پس از اعلام ختم رسیدگی، نمیتواند لوایح، اسناد و مدارک جدید را دریافت کند.

زندان قرچک محل نگهداری بیش از هزار و دویست زندانی زن با اتهاماتی از قبیل قتل، دزدی مسلحانه و قاچاق مواد مخدر است. زندانی که در آن طبقه بندی و تفکیک جرایم رعایت نمی شود و برخی اعضای خانواده زندانیان سیاسی، شرایط اسفناک آن را را با بازداشتگاه کهریزک مقایسه می کنند.
 
Oct 18, 2010
6,271
848
#10
interesting story about tech start ups in iran in today's wp
the sector will have explosive growth once iran is integrated into the world economy.

[h=1]Here’s what it’s like to launch a start-up in Iran[/h]

Iran’s millennials are launching successful start-ups amid the gift and curse of sanctions. (Courtesy of Digikala, Cafe Bazaar and Mani Lotfizadeh)


About 15 years ago, he was the first kid in his Tehran high school to get the Internet. “Don’t try to tell anybody else about it,” he recalls his principal warning. “It might affect their culture, their beliefs.”
She was an early Internet user, too, and obsessed with Yahoo messenger. She’d message strangers in chat rooms while assuring her concerned parents that she wasn’t revealing too much.
Fast forward to today and the duo is at the helm of some of Tehran’s thriving start-ups. Both left Europe for careers in Iran. Cafe Bazaar co-founder Hessam Armandehi, 28, and Takhfifan founder Nazanin Daneshvar, 30, have turned profits, had to move to larger offices and gained thousands of customers. His high school now has WiFi. And she’s too busy for chat rooms, but has come to idolize Yahoo chief executive Marissa Mayer.
Shades of Silicon Valley are bubbling up in Tehran, which is home to a growing tech ecosystem with start-ups, accelerators and a venture capital firm, despite the significant challenges of launching a tech company in Iran.

Read more: http://www.washingtonpost.com/blogs...s-what-its-like-to-launch-a-start-up-in-iran/
 
#12
هردم ازاین باغ بری میرسد-تازه ترازتازه تری میرسد ///پس فرداست که نمایندگان طویله اسلامی طرح ولایحه بدهند.ننگ برشما


استاندار اردبیل: «آموزش های فیزیک، و ریاضی به درد دختران نمیخورد، دانش آموزی تا سوم راهنمایی برای دختران کافی است»

اگر مردم ایران در برابر این همه بی ارجی به بانوان بیتفاوت و خاموش بمانند، نباید شگفت زده شوند اگر چند سال دیگر این حکومت اشغالگر به رسم نیاکان تازیش، از خانواده ها بخواهد که دختران نوزادشان را پس از زایش درجا زنده بگو کُنند!
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#13
On Zarghami's replacement

پیامهای انتخاب یک "فرنگی کار" رسانه ای

منصور امان

پیامهای انتخاب یک "فرنگی کار" رسانه ای به ریاست "صداوسیما"

آیت الله علی خامنه ای با برگُماری یک فرد تحت تحریمهای بین المللی به ریاست رادیو و تلویزیون دولتی، به مُخاطبان خارجی و رقیبان داخلی اش علامت می دهد که همچنان و با وجود "نرمش قهرمانانه"، لگام اوضاع را در دست دارد و به شُل کردن آن فکر نمی کند.

در این راستا، انتخاب آقای مُحمد سرافراز، یک "فرنگی کار" رسانه ای که به دلیل مُشارکت در پروژه های امنیتی اعتراف گیری در لیست سیاه اتحادیه اُروپا قرار دارد را می توان گُزینشی آگاهانه ارزیابی کرد که نخُست، عزم "رهبر" باند ولی فقیه برای تداوم کارکرد و سیاستهای شناخته شده بُلندگوی تبلیغاتی "نظام" را نمادینه می کند و سپس، استراتژی آقای خامنه ای و شُرکا را در بستن فضای جامعه و تولید خفقان به جلو می برد.

تدبیر مزبور پس از ناگُزیر شدن آنها به عقب نشینی در برابر طرفهای خارجی، جایگاه ویژه و حیاتی برای جلوگیری از سرایت آثار آن به داخل یافته است.

از نگاه کُلی، جانشین کردن دوقلوی آقای ضرغامی به عُنوان رییس "صداوسیما"ی حُکومت، تاکیدی دیگری بر نقش ابزاری و مالکیت انحصاری این وسیله تبلیغاتی است. از همان هنگامی که "نظام" بر رادیو و تلویزیون تسلُط یافت، آن را به بُلندگوی خُصوصی "خودیها" برای تبلیغ و ترویج اهداف و دیدگاه های حُکومت و نیز کانالی امنیتی برای صحنه سازی، نشر و پخش جعلیات و خاک پاشیدن به چشم مردُم تغییر کارکرد داد. سازگار با این وظایف، مسوولین این مجموعه نیز از میان مُهره های نظامی – امنیتی برگزیده شده اند، آنچه که انتخاب آقای سرافراز زیر آن خط تاکید کشیده است.

در همین حال به موازات شدت گرفتن جدالهای درونی دستگاه قُدرت، دایره انحصار در بُنگاه "صداوسیما" نیز کوچک و کوچک تر شده و با هر دور تازه کشمکش، لایه های بیشتری از "خودیها" بیرون از آن قرار گرفته اند و در مُقابل نفوذ و کُنترُل آیت الله خامنه ای و باند او گُسترش یافته است. تعیین یکجانبه جانشین آقای ضرغامی بدون به حساب آوردن نگرانیهای از پیش اعلام شده شریک جدید در هیات حاکمه، "دولت اعتدال"، این موقعیت مُمتاز را مادی کرده و به رُخ می کشد.
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#14
سه شنبه، 20 آبان ماه 1393 = 11-11 2014




خانواده های سربازان آمریکایی کشته و زخمی شده در عراق در حملاتی که به رژیم ایران نسبت داده می***شود شکایتی را در نیویورک علیه پنج بانک مهم اروپایی تسلیم دادگاه کردند.

به گزارش بی بی سی، شاکیان ادعا می***کنند که اچ اس بی سی، کردیت سوئیس، استاندارد چارترد، رویال بانک اسکاتلند، و بانک بارکلیز، پنج عدد از بزرگترین بانک های جهان از طریق معامله با رژیم ایران در تامین مالی حملات نقش داشته اند.

این بانک ها قبلا در واکنش به دعاوی دولت آمریکا، به معاملات مالی با ایران در تخطی از تحریم های این کشور اذعان کرده اند و طی چند سال اخیر صدها میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخته اند.

شکایت بیش از ۲۰۰ نفر که عمدتا خانواده های سربازان کشته شده در جنگ هستند در دادگاهی فدرال در شهر نیویورک ثبت شد. این دعوی به بیش از ۵۰ مورد حمله علیه شهروندان آمریکایی مستقر در عراق در زمان جنگ اشاره می کند.

در این شکایت این پنج بانک متهم شده اند که آگاهانه در برنامه رژیم ایران برای طفره رفتن از تحریم های مالی مشارکت کردند. براساس این دعوی این بانک ها با موسساتی در ایران معامله داشته اند که به گروه حزب الله لبنان که مظنون به کمک به حمله به نیروهای آمریکایی در عراق است و همچنین به برخي نهادهاي نظامي رژیم ايران پول رسانده اند.

شرکت وکالت اوسن ال ال سی که برای شاکیان کار می کند نوشت: "رژیم ایران از نظام بانکی جهان برای دور زدن عامدانه تحریم های آمریکا و سایر کشورها برای انتقال صدها میلیون دلار استفاده کرده و می کند."

در ادامه بیانیه این شرکت آمده که "بانک های ایرانی برای پرهیز از شناسایی، به کمک بسیاری از بزرگترین موسسات مالی جهان متوسل شدند تا شبکه معاملات در حمایت از فعالیت های تروریستی رژیم ایران را پنهان کنند."
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#15
And this for the fans of IRI auto industry :) Az aftabeh sazi ta abghosht bozbash

صنعت خودروسازی یا صنعت آبگوشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی عصر روز گذشته با حضور در نشست تخصصی صنعت خودرو با اشاره به اینکه در دوره***های مختلف به دلیل ناشی***گری***ها و تصمیمات نامناسب آسیب***های زیادی به صنعت خودرو وارد شده است، خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#16
عدم صدور جواز دفن یک متوفی بهایی دیگر

خبرگزاری هرانا – مسئولان از دفن پیکر «نرگس خاتون برقی» شهروند بهایی که بتازگی فوت کرده ممانعت به عمل آوردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک شهروند بهایی به نام «نرگس خاتون برقی» (۸۵ ساله) در تاریخ ۱۶ آبان ماه در منزل شخصی خویش فوت کرد.

خانواده متوفی در روز بعد، جسد این شهروند بهایی را برای دفن به گورستان عمومی تبریز به نام «وادی رحمت» انتقال دادند ولی مسئولان وادی رحمت از دفن نامبرده به دلیل بهایی بودن خودداری کردند و اظهار داشتند فقط در صورتی جسد این فرد در آنجا اجازه دفن دارد که طبق اصول اسلامی، خاک گردد در غیر اینصورت جسد نامبرده تا روز سه شنبه در سردخانه نگهداری خواهد شد و سپس با جسد «مهنا سمندری» که مدت سه هفته است در سردخانه نگهداری می***شود، برای دفن به می***اندوآب برده خواهد شد.

قابل ذکر است با اصرار و پافشاری خانواده متوفی، مسئولین گورستان تبریز عدم صدور مجوز دفن برای نرگس خاتون برقی را ابتدا طبق قانون و سپس بر اساس شرع و درخواست شیعیان عنوان کردند.

این در حالیست که دو خواهر متوفی، مسلمان و شیعه هستند و درخواست دفن خواهرشان را داشتند.
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#17
جواد لاریجانی: آیا ما باید وقتی خوشحالیم هم***چون الاغ جفتک بیندازیم؟


منتشر شده در یکشنبه, ۱۸آبان , ۱۳۹۳ | ۲:۰۸ ق.ظ.


javad-Larijani-saham-news

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق***بشر قوه قضائیه ضمن انتقاد از«الگوهای غربی»، شادمانی و پایکوبی در خیابان را مغایر آداب اسلامی خواند. به گزارش دوویچه له، لاریجانی تصریح کرد که فیلترینگ اینترنت ضروری است و آن راهم***چون«در و پیکر خانه» دانست.

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت***وگو با «تسنیم» گفت :«غربی***ها دارند یک لایف استایلی را به دنیا تحمیل می***کنند.»

محمدجواد لاریجانی برای توضیح دیدگاه خود مدعی شد: «مثلا خوشحال بودن (Happyness) در لایف استایل اسلامی آداب دارد. شما وقتی خوشحال هستید جیغ و عربده نمی***کشید. این کار الاغ و حیوانات دیگر است. چهارپا***ها وقتی خوشحال می***شوند جفتک می***اندازند، آیا ما باید این طور رفتار کنیم؟»

محمدجواد لاریجانی در ادامه گفت این که در غرب وقتی کسی خوشحال است، در خیابان برقصد«خوشحالی نیست».

«آداب و هنر خوشحالی مدرن اسلامی»

در ادامه این گفت***وگو دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به«آداب و هنرخوشحالی مدرن اسلامی» پرداخت و افزود: «درعقلانیت اسلامی تطهیر و تنظیف، خوش***لباس بودن، خوش***بو بودن، شیک بودن، این از مولفه***های زندگی مدرن است.»

دبیر«ستاد حقوق بشر قوه قضائیه» توضیح بیشتری درباره جزئیات«آداب و هنر خوشحالی مدرن اسلامی» نداده است.

دربخش دیگری از این گفت***وگو، دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه به مسئله استفاده از فیس***بوک و توئیتر پرداخته و گفت: «اگر فقط و فقط کاربر این تکنولوژی***ها باشیم، مقهور آن***ها هستیم، اما اگر خودمان این را توسعه بدهیم برکات بسیاری دارد.»

او همچنین فیلترینگ اینترنت در ایران را«ضروری و هم***چون در و پیکر خانه» توصیف کرده است. جواد لاریجانی با بیان این***که«قویا طرفدار به***کارگیری اینترنت ملی است» ادامه داد: «این خیلی بد است که الان پیام اینترنتی از یک نقطه***ای مثلا درتهران به نقطه دیگر درتهران، اول باید برود به آمریکا و بعد دوباره برگردد به تهران.»

مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی هستند غرب از طریق اینترنت و ماهواره به دنبال«تهاجم فرهنگی» است.
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#19














پنجشنبه، 22 آبان ماه 1393 = 13-11 2014


مقام امنیتی شکست مذاکرات اتمی را تائید کرد

ناظران پیش بینی می کنند در صورت عدم حصول توافق نهایی تا موعد 3 آذر ، جمهوریخواهان کنگره آمریکا از هم اکنون و پیش از تشکیل سنای جدید – که در آن اکثریت خواهند داشت- تلاش برای آوردن لایحه تحریم های جدید رژیم ایران به صحن سنا را آغاز کنند.

علی خرم مشاور وزیر امور خارجه در یادداشتی به روزنامه اعتماد تاکید کرد که اظهارات اوباما مبنی بر اینکه توانایی متقاعد کردن کنگره و لغو تحریم***ها را دارد فقط یک ادعاست و برای جمهوری اسلامی این جمله شفاهی کفایت نمی***کند.

روزنامه جوان (سپاه پاسداران): علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای، گفت: مذاکرات در عمان عملا به نتیجه ای نرسید.

بروجردی گفت: با توجه به مذاکراتی که عملا به نتیجه نرسید، دو واقعیت در این روند مذاکرات حایز اهمیت است؛ واقعیت اول زیاده خواهی امریکاست و واقعیت دوم ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای بر مواضع و خطوط قرمز، که شورای عالی امنیت ترسیم کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: این در ماهیت خود کاملا امر مثبتی است که زیر بار فشار امریکا نمی رویم و زیاده خواهی آنها را نیز نمی پذیریم و در عین حال از خطوط قرمز خود نیز عبور نمی کنیم.


حصول توافق هسته***ای تا سوم آذر بعید است

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داده است که حصول توافق هسته***ای تا روز سوم آذر بعید است و طرفین احتمالا توافق موقت جدیدی مشابه توافق ژنو امضا می***کنند.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات غربی نوشته است که با وجود مذاکرات یک ساله رژیم ایران و گروه موسوم به 1+5 برای رسیدن به توافق جامع، بعید است این امر تا ضرب***الاجل سوم آذر (24 نوامبر) محقق شود.

بنا بر این گزارش، مقامات غربی به رویترز گفته***اند که طرفین احتمالا بار دیگر توافق موقتی را امضا می***کنند تا در ماه***های پیش رو اختلافات باقی***مانده را برطرف سازند.

این در حالیست که وزیر خارجه آمریکا پیش تر گفته بود اگر در این مهلت توافقی حاصل نشود، مسئله بسیار پیچیده ***تر خواهد شد زيرا دستیابی به توافق پس از ضرب الاجل سوم آذر بسیار دشوار خواهد بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس این هفته در گزارشی نوشت: درصورتی که توافق با رژیم ایران تا پایان سال جاری میلادی به دست نیاید، روی کارآمدن کنگره جدید، شرایط را برای کاخ سفید دشوار خواهد کرد.

ناظران پیش بینی می کنند در صورت عدم حصول توافق نهایی تا موعد 3 آذر ، جمهوریخواهان کنگره از هم اکنون و پیش از تشکیل سنای جدید – که در آن اکثریت خواهند داشت- تلاش برای آوردن لایحه تحریم های جدید رژیم ایران به صحن سنا را آغاز کنند.


علت شکست مذاکرات عمان از زبان روحانی

سایت "مثلث آنلاین" در تهران: سه روز مذاكره در مسقط درحالي به پايان رسيد كه هيچ اطلاعاتي جز اينكه «همچنان مشغول كار هستيم» بيرون نيامد. برخي از مخالفان داخلي توافق با غرب معتقدند بودند «توافق ضمني» انجام شده است. اما ظاهرا اين اخبار درست نيست. روحاني امروز در جلسه هيات دولت از آنچه در پشت درهاي بسته اتفاق افتاده بود رمزگشايي كرد.

روحانی بدون نام بردن از آمريكا مشكلات داخلي آنها را مربوط به خودشان دانست و گفت: «اگر یکی از کشورهای عضو گروه ۱+۵ مشکلاتی در داخل دارد و در انتخاباتی برنده یا بازنده شده است، به ما ربطی ندارد و هر کشوری باید مشکلاتش داخلی***اش را در درون خود حل کند.»***

مشخص است كه در اين سخن منظور كشوري غير از آمريكا نيست. چراكه تنها دموكرات***هاي آمريكا بودند كه در هفته گذشته انتخابات مياندوره***اي آمريكا را به رقيب محافظه***كار خود واگذار كردند. حرفهاي روحاني به اين معناست كه كري و آمريكا خواهان اين هستند كه از پيروزي در اين مذاكرات به نفع خود در داخل آمريكا استفاده كنند. اما پاسخ روحاني روشن بود. او گفت: «نفع یکجانبه هیچ توافقی را مستحکم نمی***کند»

ظاهرا درخواست***هاي كري در اين مذاكرات روحاني را بيش از پيش عصباني كرده است. رییس جمهور با بیان اینکه کشورها نباید مشکلات داخلی خود را در مذاکرات وارد کنند، گفت: این موضوع قانونی و منطقی نیست و همه اعضای ۱+۵ باید به مصالح منطقه توجه کنند.

روحاني علاوه بر اين از زياده خواهي***هاي آمريكا هم پرده برداشت و گفت: «امیدواریم همه کشورهای ۱+۵ بویژه آمریکا که گاهی در مذاکرات به دنبال زیاده***خواهی*** است، متوجه شرایط باشند.»

آنچه سخنان امروز روحاني از نتيجه مذاكرات به دست مي***دهد اين است كه آمريكا به خاطر مشكلات داخلي به دنبال زياده***خواهي در نتيجه توافق***نهايي است. گره كار اينبار نه تنها در كشور آمريكا بلكه در موقعيت متزلزل اوباما و دموكرات ها نهفته
 
Oct 18, 2002
14,471
5
Antelope Valley,California
#20
گفتگوهای بیهوده، خریدن وقت، آرزوی بزرگ رهبر معظم!

آرزوی رهبر معظم این است تا اگر بتواند در ادامه همین موش و گربه بازیها وسرزیربرف بردنها، کره شمالی اتمی دیگری درحساسترین منطقه کره ارض بسازد تا دنیا را به باج دهی وادارد. امیال پلیدی که غرب در بستراین گفتگوها دارد مجال آنرا فراهم میکند.
****

نسل سوخته/فیس بوک

گفتگوهای سه جانبه وزرای امورخارجه آمریکا - جمهوری اسلامی وخانم اشتون نماینده دیپلماسی اروپا و5+1 درعمان ودرشهرمسقط با پادرمیانی سلطان قابوس بعنوان دلال گفتگوهای آشکار و پنهان بین طرفهای درگیردرمناقشه هسته ای، بویژه ایالات متحده آمریکا مثل همیشه بدون هیچ نتیجه ملموسی پایان یافت. پیش ازآغازمذاکرات مسئولین وپایوران جمهوری اسلامی با تبلیغات گسترده وگیج کننده، وخط ونشان کشیدن و اولتیماتم مجلسیان بی خاصیت و فرمانبر به تیم مذاکره کننده، مدام برطبل اگرواماهای همیشگی میکوبیدند، تا بزعم خودشان توپ شکست مذاکرات عمان راکه ازقبل وبوضوح میتوانست قابل پیش بینی باشدرا به زمین امریکا و5+1 بیندازند.

بعد ازگفتگوهای دو روزه وزمانیکه درخبرها آمد که همه منتظر دود سفید بودند، اماخبری نشد، باردیگر این واقعیت عیان گردید که رهبران غرب یا دارند خودشان را فریب میدهند، یا اینکه هنوز به سیرت وجوهره وجودی حکومت جمهوری اسلامی پی نبرده اند. البته فرض اول نمیتواند مقرون به صحت باشد، وفرض دوم هم بحدی عیان است که نیازی به بیان چندین وچند باره ندارد. پس حیرت آوراینست که دولتهای غربی، وبطورمشخص دولت باراک حسین اوباما حکم همان کبکی را پیدا کرده که سرش را زیربرف برده با این تصورکه کسی اورا نمی بیند. که اگرغیر از این بود آقای اوباما چنان ساده لوحانه، یابهتراست بگوئیم کبک وارانه، آن نامه های سوگوارانه وعاشقانه را تقدیم ولی فقیه نمیکردند. تا مثل آب خوردن وبدون اینکه حتی یک سنگ پرتاب شود زنده ودست نخورده بدام شکارچی بیافتد.

آقای اوباما در ششمین سال اقامتش در کاخ سفید ونامه نگاری های کبک وارانه با رهبر جمهوری اسلامی، با نادیده گرفتن تمامی جنایات وغارتگری های جمهوری اسلامی وچشم بستن برنقض آشکارومستمر حقوق بشرتا آنجا کبک وار سرش را زیربرف فرو برده که حتی قطعنامه های شورای حقوق بشر ملل متحد را هم نادیده میگیرد وچشم بر اینهمه جنایت فرو می بندد. شایدهنوزهم براین باوراست که کسی اوا نمیبیند واوست که درست فکر میکند.غافل از اینکه ملت ایران هنوز اشتباه سلف او جیمی کارتر را از یاد نبرده وبا چشمی بازداردهرفعل وانفعالی را با دقت رصد میکند.

آقای اوباما، وحتی پیشینیان کاخ سفیدنشین ایشان بهمراه دولتهای دخیل درمذاکرات اتمی بعد ازاینهمه بازیهای حکومت جهل وجنون اسلامی انتظار برآن دارند که شاید بتوانند با چنین نظام دروغگو وحقه باز وتقیه گری به سازشی برسند که ازهمان ابتدای امرغیرممکن مینمود. دولتهای غربی بویژه دولت مردان آمریکائی حالا باید به این ارزیابی روشن دست یافته باشند که بیش ازیکدهه موش وگربه بازی ملایان ودرراس آن ولایت مطلقه فقیه که خود را فراتر از هر قانون وقیم ملت ایران ومسلمانان جهان برمیشمرد، چیزی بجزوقت خریدن ورسیدن بیک هدف مشخص نیست، وآن "مفر"ومجالیست که ولی فقیه واعوان و انصارمسلح وغارتگراو روی آن حسابی ویژه بازکرده اند تا شاید درهمین کش وقوسهای اتمی بتوانند بدان دست یابند وآن هدف شوم چیزی نیست بجزدست یابی به بمب اتمی حتی در ابعاد واندازه ای که بتوانند ابزاراستحکام موقعیت حکومت جابرانه شان رابدست آورند ودرپناه این دستاورد هول انگیز، آنرا بعنوان شمشیرداموکلس برسرملت ایران وملتهای منطقه وجهانیان قراردهند.

دنیای آزاد باید بفهمد که جمهوری اسلامی بسیار موذی تر ومزورتروبدطینت ترازآنست که به این سادگیها دردام گفتگوهای راستی آزمائی فروافتد، ودربهای مراکزی چون مرکز تحقیقات پارچین یا فردو قم، یا مکانهای معلوم ونامشخص غنی کردن وآزمایشات هسته ای مشکوک را برروی نهادهای ناظر بین المللی بگشاید.

جمهوری اسلامی ولایت فقیه طی همه این سالیان دراز با چنگ ودندان، وصرف هزینه های میلیارد دلاری، وبه قیمت هرروزفقیرترکردن ملت، با ترویج دروغ وفساد وفحشا واعتیاد وبیکاری وویرانی ایران، وبا بیرحمی بی بدیل که فقط نمونه اش درکره شمالی وچین کمونیست وشوروی سابق میتواند دیده شود، باسرکوبی هرگونه حرف وحرکت اعتراضی ازسوی مردم معترض وبستوه آمده ایران ازیکسو، وکش وقوس دادن مذاکرات بیهوده بدنبال همان داروی نجات بخشی است که ولی فقیه درهمان اوائل رهبری خودبعنوان دکترین استمرارحکومت اعلام نمود. داشتن بمب اتمی ضامن ماندگاری وبقای حکومت ما خواهد بود.

جمهوری اسلامی فقاهتی هنوزهم به تئوری ودکترین رهبرمعظمش معتقد است وظریف و روحانی وعراقچی وهرشخص دیگری جرات آنرا ندارد که یک قدم ازاین خواسته عدول نماید ودر امتحان راستی آزمائی نمره خوبی بگیرد. تحقق آرزوی رهبرمعظم درشکم همین لاسیدنها وگفتگوهای بی حاصل نهفته است. آرزوی رهبرمعظم با همین وقت خریدنها وچانه زنی های بی حاصل تحقق خواهد یافت. آرزوی رهبرمعظم اینست تا اگر بتواند در ادامه همین موش و گربه بازیها وسرزیربرف بردنها، کره شمالی اتمی دیگری درحساسترین منطقه کره ارض بسازد تا دنیا را به باج دهی وادارد. امیال پلیدی که غرب در بستراین گفتگوها دارد مجال آنرا فراهم میکند.