Iran to face Brazil in March 2019

Nov 24, 2002
27,860
1,466
#1
Either during Qatar tournament or in Tehran, it was confirmed by Taj himself today, it will be few months after Asian Cup, not sure Queiroz still remain as head coach:
فاق هیجان انگیز در اواخر اسفند
سال نو با بازی ایران-برزیل در دوحه!
تیم ملی در روزهای پایانی سال سورپرایز ویژه‌ای برای هواداران خود دارد. دیدار با تیم ملی برزیل قطعا مهیج ترین اتفاقی است که می تواند سال را برای هواداران تیم ملی به پایان برساند.

به گزارش "ورزش سه"، به احتمال فراوان حضور در یک تورنمنت هیجان انگیز از سوی تیم ملی ایران و دیدار برابر تیمی مانند تیم ملی برزیل، می تواند پایان خوبی بر سال 97 باشد. سالی که ملی پوشان فوتبال ایران در آن با تیم هایی همچون اسپانیا و پرتغال روبرو شدند و دو تورنمنت مهم همچون جام جهانی و جام ملت های آسیا را پشت سر گذاشتند.

در روزهای پایانی اسفندماه تورنمنتی چهار جانبه به میزبانی قطری ها برگزار خواهد شد که مسئولان فوتبال این کشور از تیم ملی ایران نیز به عنوان یکی از چهار تیم حاضر در این بازی ها دعوت به عمل آوردند.



هیجان انگیزترین نکته برگزاری این تورنمنت، حضور تیم ملی برزیل به عنوان یکی از تیم های شرکت کننده در آن است و این بدان معناست در صورتی که تیم ملی ایران تصمیم به حضور در آن مسابقات را داشته باشد می تواند برای دومین بار در 10 سال اخیر برابر قدرت بزرگ فوتبال دنیا به میدان برود.

البته ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که تاکنون مشخص نشده که تیم ملی ایران در این تورنمنت حضور خواهد داشت یا خیر، هرچند به نظر می رسد در صورت رسمی شدن بازی ها و ارسال دعوت نامه رسمی، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مخالفتی با حضور تیم ملی در این دیدارها نداشته باشند.



این دعوت در راستای ارتباط دوستانه و خوب فدراسیون های فوتبال ایران و قطر بر می گردد و به همین دلیل احتمال فراوان ملی پوشان کشورمان در روزهای منتهی به جام ملت های آسیا اردویی چند روزه را در کشور قطر و کمپ اسبایر برگزار خواهند کرد.

به غیر سه تیم ملی برزیل و ایران و قطر، هنوز نامی از تیم چهارم حاضر در این بازی ها به میدان نیامده و مشخص نیست چه تیمی به عنوان ضلع چهارم در این تورنمنت حضور خواهد یافت. ابهامی که در روزهای پیش رو با انتخاب و تصمیم قطری ها برطرف خواهد شد.







در صورت محقق شدن این تورنمنت و بازی تیم ملی ایران برابر برزیل، برای دومین بار در 10 سال اخیر با قدرت بزرگ فوتبال دنیا روبرو خواهیم شد. برای اولین بار در سال 1389 در دوران سرمربیگری قطبی بازی را با سه گل به حریف واگذار کردیم. دیداری که کریم باقری نیز در آن به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
https://www.varzesh3.com/news/1555867/سال-نو-با-بازی-ایران-برزیل-در-دوحه
 
Oct 18, 2010
6,271
848
#7
waste of money and time.
and why play in qatar.does qatar pay for the game?
if not and iran is paying brazil to play them at least force
them to come to iran so the fans can see them up close.
 

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
#8
yea why give up safety of Qatar and not play in a shit hole protected by sepah. Do you know what the fuckin insurance might be when u bring dozen elite brazilians to sepah-protected event now? lmfao

waste of money and time.
and why play in qatar.does qatar pay for the game?
if not and iran is paying brazil to play them at least force
them to come to iran so the fans can see them up close.
 
Likes: Real Madrid
Nov 24, 2002
27,860
1,466
#9
Qatar paying for the whole thing, READ IT. It will be either 4 teams tournament in Qatar, or the agency will sponsor the whole thing and it will be played in Tehran. Plus IR has good relation with Qatar. Saudi helping Iraq for friendlies and Qatar apparently will help IFF to set up some nice friendlies in future..
 
Oct 18, 2010
6,271
848
#10
well then that makes a lot more sense.
btw,i can't read persian script.
sounds like qatar will have their own version
of 4 team tournament.saudi are having theirs
with argentina,brazil and iraq.
maybe qatar will do brazil,iran and turkey.
 

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#12
پیراهن صعود به المپیک ۱۹۷۲ مونیخ:

تیم ملی فوتبال ایران در دومین تجربه المپیکی با تغییر چندانی به میدان نرفته است. نام بزرگ ایران روی سینه بازیکنان و رنگ سبز پیراهن که برتن مردانی مثل منصور رشیدی، جعفر کاشانی، صفر ایرانپاک، علی پروین و … نشست. ما با این پیراهن یقه گرد برزیل را با یک گل شکست دادیم.
 

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
#13
I love those tees in v-neck .... yek kam pashm bayad expose beshe .. headline should be 'Brazil facing Iran in their retro pashmi v-neck tees' . That rashidi fellow always reminds me of lando buzancca, italian comedian.

Good old 'regular' Iran tees vs current irregular ones "IR Iran"
 
Last edited:
Likes: kasra1930

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
5,860
1,343
#14
مجید حلوایی: برزیلي ها مقابل ما غرور داشتند

ا. اولین برد تاریخ فوتبال ایران در المپیک، به دومین دوره حضور ملی پوشــان فوتبال کشــورمان در این رقابت ها برمی گردد. شاگردان زنده یاد محمد رنجبر در تیم ملی در سومین بازی خود در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، موفق شدند مقابــل برزیل با یک گل به پیروزی برســند. در آن بازی مجید حلوایی جوان، در نیمه دوم تک گل ایران را مقابل برزیل به ثمر رســاند. مجید


حلوایی، بازیکن سابق این تیم که عضو سابق هیأت علمی دانشگاه علوم و انتظامی تهران هم هســت، از گل زنی مقابل برزیل در المپیک در گفت وگو با «شرق»، صحبت کرده است: در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ بعد از دو باخت سنگین مقابل مجارستان و دانمارک، فکر می کردید در بازی سوم مقابل برزیل به برتری برسید؟ چون برزیل از مجارستان و دانمارک قوی تر بود، اصال فکر نمی کردیم بتوانیم به پیروزی برســیم. برزیلی ها در بازی مقابل ما غرور داشــتند که به مشکل خوردند و ما توانستیم به پیروزی برسیم. ما قبل از بازی فکر می کردیم حتما به برزیل می بازیــم. در آن تیم برزیل بازیکنی مثل جورج واشنگتن حضور داشت که مطبوعات برزیل در آن روزها از او به عنوان بازیکنی یاد می کردند که می تواند در آینده جای پله را در فوتبال این کشور بگیرد. نیمه اول بازی دو تیم ایران و برزیل به تســاوی بدون گل انجامید. یادتان هست مرحوم محمد رنجبر، سرمربی تیم ملی، بین دو نیمه بازی چه حرف هایی به بازیکنان تیم ملی زد؟ زنده یاد رنجبــر هم، بازیکن خوبی بــود و هم مربی خوبــی. وقتی به رختکن رفتیم به مــا گفت: «تا اینجای کار خیلی خوب کار کردید.


سعی کنید در نیمه دوم هم همین روند خوب خودتان را داشته باشید و نتیجه بازی مثل دو بازی قبل نشــود. حداقل اگر می خواهید ببازید، سعی کنید آبرومندانه باشــد». بعد هم از نظر روحی و روانی، ما را یک مقدار باال آورد. چون در آن شرایط و فشار بازی از لحاظ تاکتیکی کاری از دســت سرمربی تیم ملی برنمی آمــد. ما تقریبا در آن بازی ۸۰ درصد وقت بازی را دفاع می کردیم. وقتی در ۲۳ســالگی تــک گل پیروزی بخش تیم ملی را در المپیک ۱۹۷۲ به برزیل زدید، چه احساسی داشتید؟ قبل از اینکه بخواهم به ســؤال شــما جواب دهم، می خواهم این نکته را بگویم که درســت اســت من در آن بازی گل زدم، اما در اصل اگر بخواهید حساب بکنید، من آخریــن ضربه را زدم و ایــن گل حاصل تالش همه بازیکنــان تیم ملی بود که من به برزیل زدم. آن گل برای من چند فاکتور مهم داشــت؛ بازی در المپیک بود، بازی رســمی بود، ما برزیــل را بردیم و اینکــه در آن دوره از بازی های المپیک فقط یک گل زدیم.


من به شــیلی هم در جــام جهانی کوچک در برزیــل گل زدم ولی گل من در المپیک به دلیل فاکتورهای خاصی که داشت، ارزشــمند بود و از افتخارات دوران فوتبال من محسوب می شود. در زمان المپیــک ۱۹۷۲ مونیخ در باشگاه پیکان تهران بازی می کردید. چه اتفاقی افتاد که به پاس تهران پیوستید؟ بعد از اینکه با تیم پیکان قهرمان ایران شدیم، تیم پیکان از هم پاشید. در آن روزها مســئوالن تیم های پرسپولیس و تاج می خواستند من را به خدمت بگیرند و به من پیشنهادهای خوبی هم دادند، اما پیشــنهاد آنها با پیشنهادی که مسئوالن باشگاه پاس به من دادند، فرق می کرد. من در آن روزها نیاز داشتم در تهران مسکن داشته باشم به همین دلیل بود که تیم پاس را انتخاب کردم. با آن انتخاب به دانشگاه شبانه روزی هم رفتم و زندگی برای من به قول معروف، بدون هزینه شد. اگر می خواستم به پرسپولیس و استقالل بروم، باید خانه می گرفتم، هزینه تحصیلم را هم باید خودم می دادم.


به پاس هم کــه رفتم به دلیل اینکه لباس ما یونیفرم بــود، به نوعی وظیفه ام بود تا آخر در این تیم بازی کنم. به عنوان تنها گل زن ایران در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، فکــر می کنید چرا فوتبال ایران ۳۶ سال است نتوانسته به المپیک صعود کند؟ فوتبــال آســیا کال از دنیا عقــب مانده اســت. اما در این سال ها که ما روی فوتبال خودمان کار نکردیم، کشــورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن روی فوتبال خود ســرمایه گذاری خوبی کــرده و از مدیــران خوبی استفاده کردند؛ مدیرانی که کاربلد و متخصص بودند و از همه مهم تر، در فساد دستی نداشتند. برای همین فوتبال ما از آنها عقب افتاد. االن هم می گویم اگر ما دســت از باندبــازی، گروه بــازی و رفیق بازی برنداریــم، فوتبال ما پیشرفت نمی کند.


شما نگاه کنید تعداد محدودی مربی هر ســال بین تیم های مختلف می چرخند. باید دست از دالل بازی و رفیق بازی در فوتبال ایران کشید. پاس به دسته دوم سقوط کرد. چه عواملی را در به این روزافتادن باشگاه پاس دخیل می دانید؟ باشگاه پاس در اکثر رشــته های ورزشی قهرمانانی در سطح جهان داشــت. در اکثر رشته ها مربیان خوبی از باشــگاه پاس در تیم های ملی حضور داشتند. در اکثر رشــته ها، کاپیتان های تیم ملی از باشــگاه پاس بودند. حتی همین االن محمود مشــحون رئیس فدراســیون بســکتبال که از مدیران موفق ورزش کشــور است، یک مدیر پاسی هست که هنوز در ورزش کشور حضور دارد. من فقــط این را می گویم هیچ آدم عاقلــی در دنیا پیدا نمی شود که مخالف خودش عمل کند مگر اینکه خوب فکر نکند. آمدند باشگاهی که یک مکتب بود و در همه رشته ها ســازندگی داشت را با دســت خودشان از بین بردند.


آخرین فرد ما در ورزش آقای حسین فرکی بود که دو قهرمانی در لیگ برتر دارد. ناگفته نماند هدف از این تصمیمات، تیم پاس نبوده هدف باشــگاه پاس بود که این باشــگاه را بخورند که این کار را انجام دادند و تمام شــد. همین ورزشگاه دستگردی که االن هست، حاصل زحمات ما بــود که از پول هایی که از بــازی با تیم های بــزرگ آن دوران مانند بنفیکا و بایرن مونیخ به دســت آمد، ساخته شد. مســئوالن وقت پاس تهران در قبل از انقالب به ما گفتند پول ها را بین شــما بازیکنان تقسیم کنیم یا باشــگاه درست کنیم که ما بازیکنان پاس گفتیم باشگاه بسازید که در اکباتان باشگاه درست کردند. االن همان باشگاه را بردند و خوردند. از طرفی دیگر، باشگاه پاس که همیشه مقابل اســتقالل و پرسپولیس حریف قدرتمندی بود، را از بین بردند. بعد از دوران بازی، به عنوان پیش کســوت پاس، توجه الزم از سوی مسئوالن فوتبال به شما شد؟ گل زنی کردم، چند بار قهرمان ایران شــدم، قهرمان جــام ملت های آســیا هــم شــدم، ولی بــه هیچ وجه توجهی به من نشــد. االن صندوقی به عنوان حمایت از پیش کسوتان هست که همه دارند از آن حقوق می گیرند، امــا من اصال ســمت این حرف ها نمــی روم چون اصال ارزشــی ندارد و آدم کوچک می شود که بخواهند ماهی ۲۰۰ هزار تومان بدهند. نه کسی حال ما را می پرسد و نه کسی اصال ســراغ ما آمده است. چون احساس می کنم محیط فوتبال ســالم نیســت به همین
 

Pooya

Administrator
Staff member
Sep 23, 2004
35,398
1,454
Vancouver, Canada
www.IranSportsPress.com
#16
Thanks, this was the game that King Karim said farewell.
Iran's best ever footballer.
Really? Iran best ever is Ali Karimi and NOT Mehdi Mahdavikia?
I personally even rate Ali Daei over Karimi ! Karimi had talent and could really go far, but he lacked passion for the game. I always felt he is being FORCED to play football.
 

oghabealborz

Elite Member
Feb 18, 2005
15,113
2,590
Strawberry field
#17
Really? Iran best ever is Ali Karimi and NOT Mehdi Mahdavikia?
I personally even rate Ali Daei over Karimi ! Karimi had talent and could really go far, but he lacked passion for the game. I always felt he is being FORCED to play football.
No sir …. I meant Karim Bagheri ,not that loser Ali Karimi who even fought with the midwife who delivered him ...

Ali Karimi was a raw talent who played like a headless chicken.

Mehdi Mahdavikia is certainly one of the best and I would call him our most successful footballer .

In terms of technique ,talent and ability Karim Bagheri is the best for me ....I go as far as saying he is above Ghelichkhani and Roshan and Parvin ,he just needed a coach like Carlos to motivate him and get the very best out of him.
 
Nov 24, 2002
27,860
1,466
#18
No sir …. I meant Karim Bagheri ,not that loser Ali Karimi who even fought with the midwife who delivered him ...

Ali Karimi was a raw talent who played like a headless chicken.

Mehdi Mahdavikia is certainly one of the best and I would call him our most successful footballer .

In terms of technique ,talent and ability Karim Bagheri is the best for me ....I go as far as saying he is above Ghelichkhani and Roshan and Parvin ,he just needed a coach like Carlos to motivate him and get the very best out of him.
Don't forget Sirous in all that, he was hell of player, our top 3 CM without any doubt.
 

Sly

Elite Member
Oct 18, 2002
28,748
878
#20
Ghayeghran was fantastic!

but Karim Bagheri at his prime was something else.

As Ali Parvin said a while ago, even today, Bagheri is still head and shoulder above many of the IPL football players.
 
Likes: oghabealborz