Iranian Air passenger plane crashes near Tehran

Hooshmand

Elite Member
Oct 12, 2011
8,762
1,008
UK
#1
Iran-140 Sepahan Air passenger plane crashes near Tehran, sadly all 46 people are dead
هواپیمای سقوط کرده یک هواپیمای آنتونوف شرکت سپاهان ایر بوده که پس از سقوط با دیوار بتنی سها برخورد کرد.
این هواپیما پس از سقوط به دیوار بتنی سها(سازمان هوایی ارتش) برخورد کرده و قطعات آن به اطراف پراکنده شده است
بر اساس اخرین اطلاعات منتشر شده، در این حادثه 40 مسافر و 8 خدمه هواپیما فوت کردند و 7 نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که 3 نفر آنها با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.
تائید مرگ 46 تن در حادثه سقوط هواپیما

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال***احمر کشور مرگ 46 تن در پی حادثه سقوط هواپیما را تایید کرد.
حسین درخشان در گفت***وگو با ایسنا، با بیان اینکه 46 نفر در پی این حادثه جان خود را از دست دادند، گفت: امدادگران اجساد 23 تن از حادثه***دیدگان را از میان تکه***ها و قطعات هواپیما خارج کرده***اند.
وی با بیان اینکه این هواپیما به دیوار کارخانه شیشه مینا برخورد کرده است، گفت: پنج نفر شامل اهالی و کارگران این کارخانه نیز دچار حادثه و مصدومیت شدند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال***احمر کشور اضافه کرد: در حال حاضر تلاش برای خارج کردن دیگر اجساد از سوی امدادگران ادامه دارد.
نوک هواپیما در زمین فرورفته است
به گزارش فارس؛ با حضور ماموران امداد و نجات هلال احمر کار خارج کردن اجساد مسافران و خدمه هواپیما هنوز ادامه دارد به خصوص اینکه نوک هواپیما در زمین فرورفته است.

کار خارج کردن اجساد فوت شدگان حادثه صبح امروز هواپیمایی سپاهان ایر همچنان ادامه دارد.
بر اساس گزارشهای میدانی هیچ یک از مسافران و خدمه هواپیما در این حادثه زنده نمانده اند و مصدومان حادثه عابران و کارکنان کارخانه شیشه سازی مینا هستند که حدود 3 تا 7 نفر آنها به بیمارستان منتقل شده اند

[video=youtube;5yQTH8kuzZ4]https://www.youtube.com/watch?v=5yQTH8kuzZ4[/video]
 
May 9, 2004
15,166
179
#2
خدا بیامرزدشون
انتونوف و توپولف و نمی دانم مف و تف هم شد هواپیما که هرسال ده تا از انها سقوط میکند
 

ChaharMahal

Elite Member
Oct 18, 2002
16,563
261
#3
the incident occurs in Iran which Iran's Aviation regulator is head quartered in.

but still they do not know how to secure the perimeter of the plane crash.

there is just people swarming all around it.

and then apparently they just lifted everything off to trucks to traffic can reopen.

I don't know if that would have happened in a western country that quickly.
 
#5

سقوط هواپيمای "ساخت داخل" در فرودگاه مهرآباد تهران ,به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج سرنشین را ثبت کرده است. هواپیمایی که امروز در تهران سقوط کرده از نوع ایران 140 و ساخت داخل و مهندسی شده از سوی شرکت هسا بوده است.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مورد داریم که یک سری از کسانی که این خبر رو خوندن، یاد صندلی ارج و واجبی افتادن
 
Last edited:

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,476
2,231
#6
RIP. There were some Judo athletes in this plane. Sepahan used the very same plane to travel to Tabriz last week. Fuked up country.
 

Sepahan

Bench Warmer
Jan 4, 2003
1,536
0
#9
کاپیتان تیم فوتبال سپاهان در مورد سقوط هواپیمایی که این تیم برای سفر تبریز از آن استفاده کرده بود گفت: شنیدن این خبر واقعاً برای ما شوکه***کننده بود.
هادی عقیلی در گفت***وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد سقوط هواپیمای ۱۴۰ سپاهان ایر گفت: این همان هواپیمایی بود که ما چند روز پیش از آن استفاده کردیم و به تبریز رفتیم و وقتی شنیدم چنین اتفاقی افتاده واقعاً شوکه شدم. نمی***دانم در مورد این اتفاق تلخ چه بگویم و امکان داشت که چنین حادثه***ای برای ما رخ دهد. واقعاً از شنیدن مرگ نزدیک به ۴۰ نفر بی***نهایت ناراحت شدم و باید به خانواده***های آنها تسلیت بگویم.

وی تاکید کرد: ما خلبان و مهمانداران این هواپیما را می***شناختیم و چنین اتفاقی برای***مان بسیار تلخ است. واقعاً خیلی دردناک است که بر اساس چنین اتفاقاتی زندگی انسان***ها به پایان می***رسد. من نمی***دانم دلیل سقوط این هواپیما چه بوده اما قبلاً به ما گفته بودند که این هواپیما کاملاً امن است.
 
#11
امروز تو خیابون های تهران بوی کباب میومد !
نه اینکه مردم پولدار شده باشن و کباب درست کن ...
نه، نه، اشتباه نشه ... بوی کباب از هواپیمای جمهوری اسلامی میومد که توش 40 تا آدم بزرگ و 7 تا کودک، زنده زنده کباب شده بودن.
البته اشکالی نداره، فدای سر مردم فلسطین و غزه ...
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,476
2,231
#13

اصرار مدیرعامل سپاهان: گفتند 7 صبح پرواز کنید
کد خبر: ۲۰۲۱۰۵۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد این پرواز از اصفهان هم ساعت 7 صبح و به خاطر فشار هوا پرواز می***کند. وی همچنین گفت: آنها به ما اعلام کردند تعداد مسافران را هم کاهش دهید؛ آنهم به دلیل مسائل فنی.
به گزارش خبرنگار مهر، هواپیمای مدل 140 آنتونوف شرکت هواپیمایی سپاهان یکشنبه صبح سقوط کرد که منجر فوت 38 نفر از هموطنان***مان شد. این همان پروازی بود که تیم سپاهان اصفهان برای دیدار با گسترش فولاد و سفر به تبریز از آن استفاده کرده بود.

مهرزاد خلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد سقوط هواپیمای 140 سپاهان و اخبار مطرح شده در مورد اینکه اعضای تیم فوتبال این باشگاه چند روز پیش با همین هواپیما سفر کردند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بنده در ابتدا باید آرزوی مغفرت برای درگذشتگان این حادثه و صبر به خانواده آنها داشته باشیم. همچنین آرزوی عبرت برای خودمان داریم و اینکه تا چه زمانی شاهد باشیم این مسائل دانشمندان، قهرمانان و حتی ملت ایران را تحت خطر قرار دهند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات ریسک برای سرمایه***های انسانی بوده که بالاتر از آنها نیست، افزود: جان نعمتی خداوندی است، هرچند سرنوشت، قسمت و حادثه هم در بعضی اتفاقات دخیل است اما عقل، هوش، درک و عزت ایرانی***مان کجا رفته که حاضریم تا این اندازه ریسک کرده و بعد بگوییم اشتباه کرده***ایم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان با بیان اینکه از مسئولان وزارتخانه***های مربوطه، وزارت راه*** و ترابری، نمایندگان مجلس محترم می***خواهم نسبت به اصل این قضیه ورود کنند، خاطرنشان کرد: مهم نیست ورزشکاران باشگاه سپاهان در این پرواز بودند یا خیر زیرا چه فرقی بین نفرات باشگاه ما با سایر ورزشکاران و مردم وجود دارد. این افسوس و آه ماست که از این حادثه باقی مانده است.

وی اضافه کرد: در این مدت تنها دو بار، یک بار در سفر به کرمان و بار دیگر در مسافرت تبریز از این خط هوایی استفاده کردیم آن هم به خاطر قیمت مناسب. البته اینکه نام این پرواز سپاهان است، ربطی به باشگاه و کارخانه ندارد زیرا شرکت***های دیگری مانند نفت و سیمان سپاهان هم هستند که پسوند سپاهان دارند.

خلیلیان با تاکید بر اینکه آنها سپاهان ایر هستند که برای هواپیماسازی ایران است، تصریح کرد: کسانی در گذشته***های دور تصمیم بر این گرفته شد که چون ما در همه زمینه***ها خودکفا شده***ایم، در حوزه هواپیماسازی هم به استقلال برسیم اما من نمی***دانم معنی این خودکفایی چیست؟ تنها تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم.

وی در مورد اینکه آیا این موضوع به شما اعلام شد که این هواپیما نباید بعد از ساعت 8 صبح پرواز کند، گفت: به ما اعلام کردند باید ساعت 7 صبح از اصفهان پرواز کنید، آنهم به خاطر فشار هوا. همچنین گفتند تعداد مسافران را هم کاهش دهید؛ آنهم به دلیل مسائل فنی. ما کارشناس نیستیم و این مسائل را نمی***دانیم. این شرایطی بود که آنها گذاشتند و ما هم طبق قرارداد آن را قبول کردیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان همچنین گفت: به خاطر قیمت، وفاداری، پرسنل پاک، خالص و مهربان ما این پرواز را انتخاب کردیم. حتی خلبان پرواز هم به ما گفت در این بازی حتما پیروز شوید و ما هم مقابل گسترش تبریز به پیروزی رسیدیم و با سلامت به اصفهان برگشتیم.
 

parham79

Bench Warmer
Dec 5, 2009
1,767
0
#15
The pilot was one of the best retierd F-5E pilot we had in the war. Jenab ezad panah as yeki as toop tarin ostad khalabanan niroo havaee bood.Ishoon yeki az mehraboon tarin va khosh feker tarin esnan haee bood. Khoda saber be doe pesarashoon va hamsareshoon bedeh. Yek ensan sharif va teez parvaz ra z dast dadim.

AN-140 had a long history of engine and fuel problem and the engine blowing up and the plane stalling was a matter of time.It Is a cheap rip off with outdated avionics and poor hydraulics.
 
May 9, 2004
15,166
179
#16
khoda chera gozasht hava peymaa soghoot koneh ke bad majboor she bi amorzateshoon?

khoda nemitoonest be khalaban komak koneh ?
نه جناب
این خدا نبود که گذاشت هواپیما سقوط کنه
این سهل انگاری در یک جایی بوده که باعث شده هواپیما سقوط کنه
خداوند می فرماید
لیس للانسان الا ما سعی
تنها سعی و کوشش انسانهاست که می تواند به انها بهره ای برساند
مثلا بهره بردن از ایمنی هواپیما
همچنین می فرماید
انی جاعل فی الارض خلیفه
من انسان را جانشین خودم در زمین قرار دادم
پس سهل انگاری انسان یا تلاش اوست که تنها می تواند ایمنی اسایش امنیت زندگی بهتر یا برعکس عدم ایمنی و اسایش جنگ و ترس و زندگی فلاکت بار را رقم زد
 
May 9, 2004
15,166
179
#17

سقوط هواپيمای "ساخت داخل" در فرودگاه مهرآباد تهران ,به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج سرنشین را ثبت کرده است. هواپیمایی که امروز در تهران سقوط کرده از نوع ایران 140 و ساخت داخل و مهندسی شده از سوی شرکت هسا بوده است.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مورد داریم که یک سری از کسانی که این خبر رو خوندن، یاد صندلی ارج و واجبی افتادن
به به
نفاق در بالاترین سطح و درجه
اگر من امده بودم و ترید باز کرده بودم که ایران هواپیمای مسافربری می سازه و مهندسان ایرانی این هواپیما را ساخته اند
که شما می امدید و می گفتید روسیه و اوکرانیه کره شمالی بوده
و نمی دانم ایرانی عرضه چنین کارهایی را ندارد
الان که سقوط کرد شد
ساخت داخل و مهندس ایران و کارشناس ایرانی انرا ساخته
خوب نفاق و دورویی خودت را نشان دادی
:whack:
 
#18
من فقط منتظرم این بپره



صندلی ارج، واجبی، آفتابه، حزب مهر، آرتش آزادیبخش حزب مهر تو اسرائیل

همچین که این هوا بره تمام این مسائل حل میشه

حالا بحث ۴ میلیون هوملس تو آمریکا که ۲ میلیونش بچه هستن بماند برای بعد از پرواز

 
Last edited:
May 9, 2004
15,166
179
#19
من فقط منتظرم این بپره



صندلی ارج، واجبی، آفتابه، حزب مهر، آرتش آزادیبخش حزب مهر تو اسرائیل

همچین که این هوا بره تمام این مسائل حل میشه
اگر روزی پرید
همین تو می ایی و میگویی از روی اف چهارده و نمی دانم میگ ساختند
بعد اگر سقوط کرد
مثل رفیقت می ایی و می گویی ساخت شرکت هسا مسا بوده و از صنایع مهندسان و کارخانه های ایرانی است
الان این هواپیمایی که سقوط کرد سالهاست که پرواز میکنه
کسی از رفقات نیامد و بگه به به دم مهندسان ایرانی گرم که توانسته اند چنین شاهکاری بکنند و هواپیمای مسافربری بسازند
همین که یکی از انها سوط کرد افتابه پرست ها امدند و نوشتند که این هواپیما ساخت ایران است
و از شرکت هسا و مهندس ایرانی انرا ساخته
همین هواپیمایی را هم کهعکس زدی اگر چند سال دیگر که ازمایش های لازم روی ان انجام شدو پرواز کرد
یکشبه می شود ساخت روسیه و کره و چین
بعد که سقوط کرد میشود ایرانی
 

Behrooz_C

Elite Member
Dec 10, 2005
16,650
1,566
A small island west of Africa
#20
بدبخت ملت ایران. از این پس به علاوه اینکه به چپ و راست خیابون نگاه کنن باید بالا رو هم یه نیگاه بندازن بلکه چیزی بیفته رو سرشون.