Iran's Judo suspended all together!

Sly

Elite Member
Oct 18, 2002
28,748
878
#1
فدراسیون جهانی جودو، ایران را از تمام فعالیت‌ها محروم کرد
  • 8 ساعت پیش
حق نشر عکسREUTERSImage captionسعید ملایی در مسابقات جهانی توکیو
فدراسیون جهانی جودو ایران را از کلیه رقابت‌ها و فعالیت‌های اداری و اجتماعی این رشته محروم کرد. ایران بیست و یک روز فرصت دارد تا در دادگاه عالی ورزش درخواست تجدید نظر کند.
کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو امروز در پایان جلسه خود به این نتیجه رسید که تصمیم اولیه این فدراسیون برای تعلیق موقت ایران را تایید کند.
فدراسیون جهانی جودو، دهم سپتامبر تصمیم گرفت پرونده ایران را به کمیته انضباطی خود ارجاع دهد و سه روز بعد فدراسیون جودوی ایران از شروع بررسی انضباطی مطلع شد. این کمیته در هجدهم سپتامبر ایران را از تمام رقابت‌ها معلق کرد.
رسیدگی به این پرونده وقتی آغاز شد که سعید ملایی جودکار وزن منهای ٨١ کیلوگرم ایران گفت رئیس فدراسیون جودو، رئیس کمیته ملی المپیک و مربی تیم ملی به او دستور داده بودند از مسابقه با حریف اسرائیلی در مسابقات قهرمانی جهان ٢٠١٩ در توکیو خودداری کند.



رای فدراسیون جهانی جودو
به انتخاب آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، ایران بصورت مکتوب در این رسیدگی انضباطی شرکت کرد و تمام اتهام‌ها را تکذیب کرد.
در بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی جودو آمده: "اتهام‌های آقای سعید ملایی را بیانیه آقای عبدالله مرادف که فارسی حرف می‌زند و در مسابقات جهانی توکیو همراه او بوده تایید می‌کند. او بوضوح تایید کرد که معاون وزیر ورزش (محمدرضا داورزنی) با تلفن و رئییس کمیته ملی المپیک (رضا صالحی امیری) با تماس تصویری از خواسته بودند که واقعا مبارزه نکند تا ناچار به رویارویی با حریف اسرائیلی نشود."
کپی‌رایت تصویر @PooriaJafereh@POORIAJAFEREH

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو امروز پس از بررسی شواهد و دفاع ایران، به این نتیجه رسید که عملکرد جودوی ایران ناقض اساسنامه این فدراسیون، منشور المپیک و منشور اخلاقی کمیته بین‌المللی المپیک بوده و رای به محرومیت ایران داد.
موضوعات مرتبط

https://www.bbc.com/persian/sport-50137866
 
Likes: Hooshmand

TeamMeli

Elite Member
Feb 5, 2014
9,275
311
Las Vegas, NV
#3
Ok well as an avid martial artist and someone who has a background in Judo/Jiu Jitsu I can tell you that I support this decision and here is why. Judo/Jiu Jitsu is a gentleman's game and the achunds in Iran are not being gentlemen, they are being racist. Even Palestine plays against Israel for sporting competitions like friendly soccer games. You can't impose your political ideology on the rest of the world, they need to be punished so ban Iranian Judo team. It sucks a top ranked Judo team must suffer for the evil deeds of others that have nothing to do with their team. However, this is the only way that you can teach them not to try this crap or they wil do it for other sports. They did the same thing when they kicked out two Iranian national soccer team players because their UEFA club was playing against an Israeli team. You can say what you want abut Netanyahu or NuttyYaJew as I call him but you can't take it out on Israeli athletes.
 

Sly

Elite Member
Oct 18, 2002
28,748
878
#5
فدراسیون بین‌المللی جودو: آلمان با پناهندگی سعید ملایی موافقت کرد
  • 6 ساعت پیش
حق نشر عکسGETTY IMAGESImage captionسعید ملایی در سال ۲۰۱۸ به مدال طلای قهرمانی جهان رشته جودو دست یافت
فدراسیون بین‌المللی جودو روز شنبه اعلام کرد که دولت آلمان با پناهندگی سعید ملایی، از قهرمانان ایرانی این ورزش موافقت کرده است.
در متنی که در وب سایت این فدراسیون منتشر شده آمده است که این موضوع در نامه‌ای از سوی اداره مهاجرت و پناهندگان آلمان به آقای ملایی اعلام شده است.
به نوشته این فدراسیون، سعید ملایی در واکنش به خبر گفت: "من بسیار خوشحالم و می‌خواهم که از صمیم قلب از همه کسانی که در این دوران دشوار به من کمک کردند، تشکر کنم. من حالا می‌توانم کاملا بر روی جودو تمرکز کنم و خود را برای رقابت‌های بعدی فدراسیون جهانی جودو و المپیک آماده کنم."
آقای ملایی همچنان برای شرکت در مسابقات المپیک سال ۲۰۲۰ به امتیاز کافی نیاز دارد. او برای به دست آوردن این امتیازات باید در رقابت‌های بین‌المللی جودو شرکت کند.



گفتگوی سعید ملایی، قهرمان ایرانی جودوی جهان، با بی‌بی‌سی فارسی
فدراسیون جهانی جودو تاکید کرده که هنوز کارهای اداری مورد نیاز برای آقای ملایی انجام نشده و او برای شرکت در رقابت‌های پیش‌نیاز المپیک، به مدارک مسافرت نیاز دارد.
این فدراسیون در عین حال تاکید کرده که "خانواده جودو به حمایت از همه ورزشکاران در سراسر دنیا ادامه می‌دهد و امیدوار است که سعید ملایی را هر چه زودتر بر روی تاتامی ببیند."
سعید ملایی یکی از ورزشکاران ایرانی و از قهرمانان جهانی جودو است که در اعتراض به سیاست ممنوعیت رقابت با ورزشکاران اسرائیلی، حاضر نشد به ایران بازگردد.
فدراسیون‌های ورزشی ایران به شکل رسمی تایید نمی‌کنند که ورزشکاران ایرانی اجازه ندارند با اسرائیلی‌ها وارد رقابت شوند.



نظرات مخاطبان در مورد ملایی
اما در عین حال همواره در رشته‌های مختلف ورزشی، هر بار که یک ایرانی با یک اسرائیلی روبه‌رو می‌شود، طرف ایرانی به دلایل مختلف (از جمله بیماری) از رقابت سرباز می‌زند.
اعتراض‌ها و خطر محرومیت بین‌المللی موجب شده تا در مواردی، ورزشکاران ایرانی، پیش از رسیدن به مرحله‌ای که باید با ورزشکار اسرائیلی روبه‌رو شوند، رقابتی را ببازند تا ناچار نشوند از رقابت با اسرائیلی‌ها خودداری کنند.
این موضوع با اعتراض‌های بسیاری در میان ورزشکاران و شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است.
فدراسیون جهانی جودو نیز ایران را به همین دلیل از هرگونه فعالیت بین‌المللی رشته جودو محروم شده است.

https://www.bbc.com/persian/50276766
 

Sly

Elite Member
Oct 18, 2002
28,748
878
#9