January 2013 Iran news thread

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#21
چگونه می توان در ایران یک شبه مولتی میلیاردر شد؟

بازتاب : در ادامه افشاگری ها درباره دانه درشتهای اقتصادی، «بازتاب» از یکی از بزرگترین و ناشناخته ترین پدرخوانده های اقتصاد ایران




، یعنی بابک زنجانی که از معاملات نفتی تا هتلداری، هواپیمایی و صنایع بهداشتی – آرایشی دست دارد، رونمایی می کند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، نام بابک زنجانی اگرچه در ایران ناشناخته است، اما به جهت گردش هنگفت اموال و حسابهای وی، اتحادیه اروپا نام وی را در فهرست تحریم های خود قرار داده است و به تازگی پلیس دبی گذرنامه وی را توقیف کرده است.

پرداختن به همه اموال و فعالیتهای اقتصادی بابک زنجانی در یک گزارش میسر نیست، اما تلاش می شود به برخی از سرفصلهای ارتباطات وی پرداخته شود.

بابک زنجانی که تا قبل از به قدرت رسیدن احمدی نژاد فردی معمولی بود، امروز از گردش مالی چند میلیارد دلاری برخوردار است.
او با 64 شرکت فعال اقتصادی، برند سورینت در لوازم بهداشتی و آرایشی و هتلداری، برج سازی و معاملات نفتی یکی از کارتل های اقتصادی است که با ارتباطات پشت پرده و غیرشفاف، یک شبه متولد شده اند.

وی از یک سو خود را از نزدیکان مشایی معرفی می کند و از سوی دیگر از پشتوانه و حمایتهای امنیتی سود می برد. از نقش آفرینی به عنوان دلال نفتی در فروش محموله های روی آب نفت ایران با شرکت دولتی نیکو تا خرید و فروش هواپیما از طریق دلالی هواپیما برای هواپیمایی قشم، و همچنین مالکیت تعداد زیادی هتل بزرگ در آسیای میانه، از جمله فعالیت های اقتصادی وی می باشد.

اما نکته مهم در عملکرد بابک زنجانی آن است که به نظر می رسد وی بیشتر از آن که یک فعال اقتصادی باشد، پوششی است برای برخی فعالیتها و به جهت آن که صلاحیت های وی نیز زیر سوال قرار دارد، احتمال عدم صداقت در معاملات نفتی و همچنین تخلفات مالی وی نیز می رود.

 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#22
موتلفه اسلامی
روی کنج "قارون" صدقه!


کمیته امداد که مثل زندان ها از ابتدای جمهوری اسلامی در اختیار حزب موتلفه اسلامی است، در 9 ماهه امسال 500 میلیارد تومان از طریق صندوق های صدقه پول جمع کرده است. معاون کمیته امداد بنام "سعید ستاری" در همین ارتباط به خبرگزاری مهر گفت: در تلاش هستیم تا روش و نوع پرداخت صدقه ها را افزایش دهیم.

سال گذشته 125 میلیارد تومان از طریق صندوق های صدقه در کشور جمع آوری کردیم. اما امسال از ابتدای سال جاری تا کنون این کمکها بیش از 3 برابر جمع شده است.

مردم می توانند طریق خودپردازها، بانکها و یا سایت کمیته امداد پول پرداخت کنند. مشترکان تلفن همراه ایرانسل هم می توانند با پیامک پول بدهند. صدقه تلفنی هم در استان های خراسان شمالی و مازندران برقرار است که آن را در تمام کشور اجرا خواهیم کرد.
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#23
یکسال حبس درانتظارسازندگان فیلم «یک خانواده محترم»

مدیر حقوقی سازمان سینمایی گفت:سازندگان «یک خانواده محترم» با شکایت این سازمان به دادگاه احضار شده اند و طبق قانون مجازات چنین فیلمی لغو مجوز تهیه کننده و تا یکسال حبس سازندگان آن است.

به گزارش جهان، «بهزاد ابتهاج» مدیر حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با فارس درباره شکایت سازمان سینمایی از عوامل سازنده فیلم «یک خانواده محترم» گفت: تمامی سازمان ها و ارگان ها از جمله مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما و... در صحبت هایشان تاکید داشتند که پیگیر فیلم «یک خانواده محترم» هستند اما سازمان سینمایی کشور طبق قانون شکایت خود را از سازندگان این فیلم مطرح و ارایه کرد.

وی درباره مجازات عدم دریافت پروانه ساخت و نمایش از وزارت ارشاد گفت: طبق قوانین جزایی هر فیلمی که برای ساخت و اکران مجوز از وزارت ارشاد اخذ نکند مجازاتش لغو پروانه فعالیت تهیه کننده و سازنده اثر است و اگر دادگاه تشخیص دهد که فیلم توهین به مقدسات کشور و نظام باشد و علیه سیاست های کلی نظام آماده شده باشد تا یکسال برای تهیه کننده و کارگردان حبس در نظر گرفته می شود.
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#24


استفاده از زبان کُردی در استان کرمانشاه، در تدریس و محاوره ممنوع اعلام شد!


www.akhbar-rooz.com

سه شنبه ۱۹ دی ۱٣۹۱ - ٨ ژانويه ۲۰۱٣

آژانس کُردپا: اداره ی کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه طی بخشنامه ای استفاده از زبان کُردی در کلیه ی مدارس و کلاس های درس این استان را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش آژانس خبرسانی کُردپا، شنبه نهم دی ماه اداره ی کل آموزش و پرورش کرمانشاه در بخشنامه ای به کلیه ی معلمان و دانش آموزان این استان هشدار می دهد که تدریس و محاوره در محیط های آموزشی باید با زبان فارسی باشد و تحت هیچ شرایطی از زبان کُردی و گویش های مختلف آن استفاده نشود.
در این بخشنامه که نسخه ای از آن در اختیار آژانس کُردپا می باشد، آمده است؛ در راستای تقویت زبان معیار و توجه به زبان فارسی و تقویت خزانه و واژاگان زبان فارسی در مناطق کُردنشین، کلیه ی معلمان و دانش آموزان بومی ملزم هستند که از صحبت کردن به هر زبان و گویشی غیر از زبان فارسی پرهیز کنند.
بخشنامه ظاهراً برای احقاق حقوق دانش آموزان غیربومی در استان کرمانشاه صادر گردیده که آمارهای غیررسمی حاکی از سکونت تنها ٥% از شهروندان غیر کُرد در استان است که خانواده های وابستگان نظامی و کشوری بیشتر این افراد غیربومی را شامل می گردد.
چند روز قبل نیز اخبار رسیده به آژانس کُردپا حاکی از جلوگیری نمودن مسئولان صدا و سیمای استان کرمانشاه از پخش برنامه به لهجه ی کُردی کلهری در شبکه ی زاکرس میباشد.
این دستورالعمل اداره ی کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حالی صورت می گیرد که در قانون اساسی حکومت اسلامی ایران تأکیدشده است در مناطق اتنیکی ایران نظیر کُردستان ضروری است دانش آموزان به زبان مادری خود در کنار زبان فارسی آموزش داده شوند.
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#25
واکنش احمدی نژاد به سخنان خامنه ای درخصوص انتخابات


رییس جمهور ایران در واکنش به سخنان روز گذشته آیت الله خامنه ای مبنی بر نپرداختن به بحث انتخابات آزاد گفت: «انتخابات مال ملت است.»

به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به صحبت های روز گذشته آقای خامنه ای گفت: «رهبری هم همواره تاکید کرده که انتخابات مال ملت است و هیچ کس بالاتر از ملت در کشور نیست.»

احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره ی موضوع مهندسی انتخابات هم که از سوی نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان شده اظهار کرد: «انتخابات مال ملت است و این ملت است که تصمیم می گیرد و انتخاب می کند. هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم او را مدیریت می کنند.»

گفتنی است روز گذشته علی خامنه ای در هشداری صریح به منتقدین داخلی گفت کسانی که حرف از «انتخابات آزاد» می زنند حواس شان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد.انتخابات در هیج کجای دنیا مانند ایران آزاد برگزار نمی شود.»
 

#8

Coach
Feb 7, 2004
13,568
0
#26
هراس آزمایشگاهها از انتشار نتایج آنالیز بنزین




سایت «الف» میزان غلظت گوگرد در بنزین و گازوئیل را به ترتیب هزار و هفت هزار «پیپیام» اعلام کرده و نوشته هیچ آزمایشگاهی حاضر نیست نتیجه آنالیز این مواد را منتشر کند.

این سایت روز سهشنبه (۱۹دی) گزارش کرده تمامی آزمایشگاههای صنعتی کشور از ارائه اطلاعات مربوط به شاخصهای کیفی بنزین منع شده و از انتشار نتایج آنالیزهای این ماده «هراس» دارند.
آنطور که این سایت نوشته براساس استانداردهای بنزین «یورو ۴»٬ میزان ناخالصی گوگرد در بنزین باید کمتر از «۲۰ پیپیام» باشد که در حال حاضر این ناخالصی بیش از «هزار پیپیام» است.
«الف» همچنین از افزایش استفاده از ماده سرطانزای
«MTBE»
در تولید بنزین به جای «کاتالیست» خبر داده است.


«MTBE»
ماده آلی مصنوعی اکسیژندار است که در بنزین بدون سرب استفاده میشود و مهمترین عوارض آن ابتلای انسان به «سرطان خون» است.


واردات «کاتالیست» که در صنایع شیمایی کاربردی مهم دارند در پی تحریمها به ایران متوقف شده است٬ اما مقامهای جمهوری اسلامی ادعا میکنند به فنآوری ساخت این ماده دست یافتهاند.
سایت «الف» در پایان گزارش خود از مقامهای مسئول پرسیده «چرا مردم حق ندارند آمار دقیق مرگ و میر و مصدومان و بیماران ناشی از آلودگی هوا را بدانند؟»
براساس گزارشهای رسمی٬ آلودگی هوا در تهران سال گذشته دستکم چهار هزار و ۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.


 
Feb 7, 2004
13,568
0
#27
شهرداری تهران با لودر به جان بیمارستان روانی افتاد" / بیمارستان آزادی با خاک یکسان شد



شبکه ایران (وابسته به دولت) : بیمارستان روانی آزادی، با سابقهای 27 ساله، به دلیل قرار گرفتن در طرح بزرگراه شیخ فضلالله نوری باید تخریب میشد، این در حالی بود که در بیمارستان 120 بیمار روانی بستری بودند و برای انتقال این بیماران لازم بود ساختمانی جدید تهیه و تجهیز شود. با مذاکراتی که بین شهردار منطقه 5 و دکتر فوده، سرپرست این بیمارستان صورت گرفت قرار بر این شد شهرداری ملک دیگری را در اختیار مسئولان بیمارستان قرار دهد تا بسرعت و پس از تجهیز آن ملک، بیماران روانی به این بیمارستان منتقل شوند.

به گزارش گروه شوک روزنامه ایران، اما این توافق چند روز پیش به صورت ناگهانی شکسته شد و در حالی که هنوز ملک معوض بیمارستان تجهیز نشده بود، با حمله عوامل شهرداری این ساختمان در بزرگراه شیخ فضلالله به رغم حضور بیماران تخریب شد. اقدام شهرداری منطقه 5 به گونهای بود که حتی راه ورود آمبولانسهای انتقال بیماران نیز مسدود شده بود که انتقال آنها را با مشکل روبه رو میکرد. یکی از کارکنان این بیمارستان گفت: «عوامل شهرداری در تخریب بیمارستان اصلاً توجهی به حضور کارکنان، بیماران و لوازم بیمارستان نداشتند و ساختمان را ویران کردند. به نوعی که نه تنها بسیاری از لوازم بیمارستان از جمله یخچال، ماشینهای لباسشویی و... زیر آوار ماندند بلکه چند تن از همکاران ما هم زیر انبوه خاک گرفتار شدند که با کمک سایر همکاران آنها را نجات دادیم.»
در آن روز شوک گزارش کاملی از این حادثه تهیه کرد ولی به دلیل درخواست مسئولان بیمارستان و با در نظر گرفتن شرایط بیماران روانی از انتشار آن خودداری شد ولی دیروز اتفاق دیگری رخ داد که چشم پوشی از آن ممکن نبود. صبح دیروز لودرهای شهرداری تهران به صورت ناگهانی به ساختمانی که شهرداری برای بستری شدن بیماران روانی در اختیار بیمارستان آزادی قرار داده بود هجوم بردند و این تخریب در حالی صورت گرفت که شهرداری ملک متروکه را در اختیار مجموعه بیمارستان قرار داده و بر اساس توافقات صورت گرفته مجوز ساخت و ساز و تجهیز این ملک را صادر کرده بود.
دکتر فوده، رئیس بیمارستان آزادی، در این رابطه گفت: «آقایان ظاهراً حافظه شان دچار مشکل شده، این ملک را آنها به ما واگذار کردند، مبایعه نامه هم نوشتیم و مجوز ساخت و ساز گرفتیم که قرار شد همه گونه همکاری با ما داشته باشند ولی متأسفانه همه این توافقات مکتوب و مهرشده را فراموش کردند و با حمله به ملکی که در حال ساخت و ساز بود به تخریب دیوارها و سازهها پرداختند.
وی افزود: بیمارستان آزادی با 120 بیمار و با سابقهای 27 ساله، توقع و انتظار غیرقانونی از کسی نداشت ولی متأسفانه آقایان به صورت غیرقانونی وارد ملکی که به دلیل واگذاری به ما ملک خصوصی محسوب میشود شدند و دیوارها را تخریب کردند.
در این میان، اما چند تن از ساکنان محل نیز با تجمع مقابل ساختمان در حال ساخت بیمارستان آزادی به تأسیس چنین بیمارستانی در اشراف به خانه های خود اعتراض میکردند. یکی از این اهالی که خود کارمند یکی از بیمارستانهای تهران بود به خبرنگار شوک گفت: «ما راضی نیستیم در محلی مشرف به خانه های ما بیمارستان روانی تأسیس شود چرا که با تأسیس چنین بیمارستانی قیمت ملک ما پائین میآید و خانه ای که با چندین سال تلاش خریداری کردهایم با افت قیمت مواجه میشود.»



اما به گفته برخی، نگاهی به بیمارستانهای روانی نشان میدهد که اکثر این بیمارستانها در مرکز شهر و در مجاورت املاک مسکونی فعالیت دارند و تاکنون مشکلی برای ساکنان منطقه ایجاد نشده است. در حالی که در همسایگی ملک جدید بیمارستان آزادی در دو طرف باغهای بزرگی وجود دارد و تنها از یک سو در مجاورت یک ساختمان قرار گرفته است. رئیس بیمارستان آزادی میگوید: «اعتراض ساکنان به فعالیت بیمارستان نمیتواند وجهه قانونی داشته باشد چرا که اساساً این ملک توسط شهرداری منطقه 5 به مجموعه بیمارستان آزادی واگذار شده است و عوامل این مجموعه مجبورند برای بستری کردن 120 بیمار روانی که در میان آنها جانبازان نیز حضور دارند، ملک خیابان بهنام در بلوار آیت الله کاشانی را تجهیز کنند. دکتر فوده با بیان این مطلب اضافه میکند: شهرداری اگر فکر میکرد این محل با مشکل مواجه است نباید از ابتدا به ما واگذار میکرد. این ملک توسط شهرداری منطقه 5 به ما واگذار شده، آن هم در قبال ملکی که از ما گرفته اند. ما هم بر اساس مجوز شهرداری اقدام به ساخت وساز کرده ایم، پس دلیلی ندارد امروز این چنین مورد حمله قرار بگیریم.

تلاشهای خبرنگار شوک برای گرفتن پاسخ از مسئولان شهرداری منطقه5 بی ثمر ماند و معاون ناحیه این شهرداری که در محل حضور داشت در پاسخ به علت تخریب ساختمانی که شهرداری واگذار کرده و مجوز ساخت داده بود گفت: «من خبر ندارم و مجوزی هم همراه ندارم که به شما نشان دهم.»






 
Feb 7, 2004
13,568
0
#28
Iranian spy chief’s visit to Cairo was meant to ‘send a message to America’


http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/middleeast/article3650461.ece





Qassem Suleimani


Egypt’s Islamist Government has enlisted covert help from Iran to strengthen its grip on power, dealing another blow to Cairo’s fragile relationship with the West.
Qassem Suleimani, Iran’s spy chief, visited the Egyptian capital just after Christmas for two days of talks with senior officials close to President Mohamed Morsi, The Times has learnt.
Mr Suleimani, who oversees Iran’s proxy militias across the region, including Hezbollah and Hamas, travelled at the invitation of Mr Morsi’s Government and his powerful backers in the Muslim Brotherhood.
The spy chief met Essam al-Haddad, foreign affairs adviser to President Morsi, and officials from the Muslim Brotherhood, to advise the Government on building its own security and intelligence apparatus, independent of the national intelligence services, which are controlled by Egypt’s military.
The move will confirm fears among opposition groups that the Muslim Brotherhood plans to enslave the country under a theocracy, while the prospect of Iran gaining influence in Cairo will make Egypt’s neighbours and allies fearful.
Two members of the Muslim Brotherhood’s Guidance Council, the Maktab al-Ershad, confirmed details of Mr Suleimani’s visit. “The Government requested a high-level meeting with Iranian officials. Iran sent Suleimani,” said one official. “The meeting was intended to send a message to America, which is putting pressure on the Egyptian Government, that we should be allowed to have other alliances with anyone we please.”
A recipient of $1.3 billion of American military aid each year, Egypt is one of Washington’s closest allies in the region. But the relationship has deteriorated since President Morsi and the Muslim Brotherhood won power during the summer elections, culminating in the storming of the US Embassy in Cairo during September’s protests against a film insulting the Prophet Muhammad. Mr Morsi and his Islamist backers initially fanned the protests before a stiff rebuke from Washington.
Iran has pushed for an opening in Cairo ever since Hosni Mubarak was toppled during the Arab Spring two years ago. Sending Mr Suleimani underlines how seriously Tehran takes this opportunity. Commander of the Quds Force, the elite unit of Iran’s Revolutionary Guard, his power is arguably surpassed only by Ayatollah Ali Khamenei, the Supreme Leader.
President Morsi and his Islamist backers have grown frustrated that Egypt’s intelligence services, still run by military old-timers from the Mubarak era, have refused to share information with the Government or allow the Brotherhood access to their surveillance apparatus. That frustration has opened the door to Tehran. In exchange for its assistance, Iran sought concessions on Syria, sources in Cairo said.
In Israel there are growing jitters about the Muslim Brotherhood’s intentions after a series of inflammatory comments by officials close to Mr Morsi. Although the new Government has said it would abide by Egypt’s 1979 peace accord with its northern neighbour, a senior Brotherhood official declared last week that Israel would cease to exist within a decade.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#29
عقب نشینی عسگر اولادی: «نگفتم موسوی و کروبی اهل فتنه نیستند، گفتم راس فتنه نیستند»



حبیب الله عسگراولادی مسلمان، دبیرکل سابق موئتلفه روز چهارشنبه تاکید کرد که رسانه ها حرف او را در باره موسوی و کروبی بد برداشت کردهاند: «میگویند بنده گفته ام موسوی و کروبی نقشی در فتنه نداشته اند. نمیدانم برخی که مواضع بنده را در قبل از انتخابات و بعد از انتخابات رصد کردهاند و میدانند بنده در صف مقدم از حریم ولایت و انقلاب حرکت کردهام و این ثبت است در رسانه ها؛ من کجا این حرف را زدهام.»
به گزارش خبرگزاری مهر، عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، ضمن توضیح درباره سخنان اخیر خود در مورد موسوی و کروبی به خبرنگار «مهر»، با تاکید براینکه در هیچ یک از سخنان خود کلمه «تبرئه» یا «تطهیر» در وصف کسانی که دستی در فتنه سال ۸۸ داشتند نبرده ام، گفت: «راه برای بازگشت آنهایی که غافلانه در خط شیطان عمل کرده اند بسته نیست...حرفهای بنده در خصوص بازخوانی فتنه سال ۸۸ قدری متفاوت با قرائت برخی در مورد پایداری و اصل فتنه و کارگردانان و عمله و اکره آن بود به همین دلیل واکنشهای متفاوت داشت... اینها ترجمه هائی است که برخی از دیدگاههای بنده کرده اند. عدهای دوست دارند به تحولات سیاسی و اجتماعی طوری نگاه کنند که خود میخواهند که این عملی نیست و با واقعیتها هم فاصله پیدا میکند.»

عسگر اولادی افزود: «میگویند بنده گفته ام موسوی و کروبی نقشی در فتنه نداشته اند. نمیدانم برخی که مواضع بنده را در قبل از انتخابات و بعد از انتخابات رصد کردهاند و میدانند بنده در صف مقدم از حریم ولایت و انقلاب حرکت کردهام و این ثبت است در رسانه ها؛ من کجا این حرف را زده ام.»
این در حالی است که چندی پیش، آقای عسگر اولادی گفته بود: «اگرچه فتنه گران کارهای زشتی علیه خط امام (ره) و امام حسین (ع) انجام دادند اما ما هیچگاه نمیگوییم که نامزدهای انتخابات ۸۸ چنین کاری را انجام دادهاند چرا که ما آنها را اهل فتنه نمیدانیم.»
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#30
دستگیری فله ای جوانان بی پول و بیکار در تهران؛ اختلاس گران میلیاردی آزادانه میگردند!


۲۰ دی ۱۳۹۱



 
Feb 17, 2009
2,845
0
#31
Iranian spy chief’s visit to Cairo was meant to ‘send a message to America’


http://www.thetimes.co.uk/tto/news/world/middleeast/article3650461.ece





Qassem Suleimani


Egypt’s Islamist Government has enlisted covert help from Iran to strengthen its grip on power, dealing another blow to Cairo’s fragile relationship with the West.
Qassem Suleimani, Iran’s spy chief, visited the Egyptian capital just after Christmas for two days of talks with senior officials close to President Mohamed Morsi, The Times has learnt.
The Times goh khord... Times az koja midoone ? ya vabeste hastan be servishaye etelati ya az oonjaye nanashoon dar miaran ke safeha shoon ro por konan
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#32
Mamlekato bebinid...inaa ghiaafe haaye amale haaye sare kooche haa bood. Amalegi iraadi nadaare, bil zani ham ye shoghle va ghaabele ehteraame taa zamaani ke saresh be kaar o herfeye khodesh baashe. Montaahaa vaghti ye mosht bil zan o amale ke dar eyne haal por az oghde o khoraafaat o kamboode fekri o zehni hastan, sarvaraan va rahbaraane yeki az servat mand tarin keshvar haaye in donyaa mishan, natijash in keshvari mishe ke mibinid. In taraf ke allan be khodesh mige reise etellaate keshvar, age yeki be babaye khar savaaresh to doghooz aabaad migofti felaani, ye roozi pessaret mishe raise etellaat o jaasoosiye iran, sekte mikard az roo kharesh mioftaad. Alaan in joor joonevaraaye oghdei baa in ghiaafe haaye mahib o kaj o maavaj shodan rahbaraan o foghahaaye in mellat. Vaay bar in mellat o mamlekat.
 
Last edited by a moderator:

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#33
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱, ساعت ۱۲:۳۵ بعد از ظهر

سپاه پاسداران ***مسئولیت جمع***آوری و فروش محصولات کشاورزان را*** برعهده گرفت***



جـــرس: فرمانده یکی از یگانهای بسیج موسوم به "بسیج سازندگی" یکی از آفت***ها و آسیب***های عدم دست***یابی به اهداف تعیین شده را توقف در بحث تئوری مباحث و مسائل مطرح شده خواند و اظهار کرد: برای عبور از این آفت لازم است برنامه***های تئوری نیز به صورت جدی پیگیری شوند.



این مقام ارشد سپاه همچنین گفت: سپاه پاسداران مسئولیت جمع***آوری محصولات تولیدی کشاورزان را پذیرفته و حتی فروش آنها را نیز بدون تصدی***گری برعهده گرفته است.


به گزارش فارس، سردار مجید خراسانی در اختتامیه همایش اقتصاد مقاومتی که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، به راهکارهای عملیاتی کردن تئوری های مربوط به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: شناخت آسیب***ها، داشتن فهم درستی از موضوع اقتصاد مقاومتی، بن***بست شکنی و الگوسازی و تکیه بر مبانی علمی و تجربی از جمله راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.


وی خاطرنشان کرد: استفاده از کالاهای خارجی با وجود مشابه داخلی آن یکی از نقاط آسیب کشور در حال حاضر است که می***طلبد در این رابطه فرهنگ***سازی صورت گیرد.


ایجاد 300 هزار حوضچه پرورش ماهی در کشور
وی به اقدامات سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در کشور یک میلیارد قطعه مرغ صنعتی و 50 میلیون قطعه مرغ سنتی تولید می***شود.


رئیس سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: با تکیه بر مبانی کارشناسی درصدد هستیم میزان تولید مرغ سنتی در کشور را افزایش دهیم.



وی عنوان کرد: پیش***بینی می***شود طی دو تا سه سال آینده حداقل 300 هزار حوضچه پرورش ماهی در کنار چاه***های آب ایجاد شود.


وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه***های ما در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد 2 هزار کارگاه صنعت تبدیلی در باغات کشور است که این امر از اواخر سال جاری شروع خواهد شد.


به گفته خراسانی، نداشتن عزم در انجام کارها، فاصله بین محیط علمی و مدیران اجرایی و کامل نبودن چرخه فعالیت از جمله آسیب***های موجود در کشور است.


وی ادامه داد: سپاه پاسداران مسئولیت جمع***آوری محصولات تولیدی کشاورزان را پذیرفته و حتی فروش آنها را نیز بدون تصدی***گری برعهده گرفته است
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#34
نوبت به خواهر مرضیه*** دستجردی*** رسید +عکس




فارس نوشت:



پس از عزل ناگهانی اولین وزیر بهداشت زن شنیده ها حاکیست برخی در تلاش هستند تا خانم دکتر "الهه وحیددستجردی" ریاست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی نیز از این سمت کناره گیری کند.



پیش از الهه دستجردی خانم طبیب زاده این مسئولیت را عهده دار بود.

به اشتراک بگذارید:













نظرات (14)


وقتی یک شبه ره صد سأله ره بری ممکنه یه شبه سقوط أزاد هم بکنی!!

شناسه: 237670

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 16:25



2


240[شما]


کلا همه چی توی این مملکت خانوادگی است .

شناسه: 237678

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 16:28



1


180[شما]


طبیب زاده بره قورمه سبزی بپزه و تو شبکه سه برنامه اجراکنه بیشتر بهش میاد

شناسه: 237683

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 16:29



3


101[شما]


بهتر

شناسه: 237710

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 16:47



3


69[شما]


کلا خیلی جالبه- این طایفه اصول گرا خونوادگی به مردم ایران جکومت می کنن.. برادر یه جا رئیسه خواهرش جای دیگه.. البته که همشون بصیرت دارن و به مشتی بی بصیرت باید راه و چاه نشون بدن!! به کجا رسیدیم خدای مهربان..

شناسه: 237715

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 16:49



2


142[شما]


من با برکناری موافق نیستم, ولی انتصاب ایشان با رعایت اصل شایسته سالاری بوده یا فامیلی؟

شناسه: 237716

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 16:50



1


90[شما]


چون تو این دولت اولش همه فامیلی میان خب لابد موقع رفتن هم عدالت احمدی نژادی حکم میکنه فامیلی برن!!!! این که بدنیست!!!! اصلا!!!!!!

شناسه: 237720

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 16:53



1


100[شما]


گهی پشت به زین و گهی رین به پشت...

شناسه: 237739

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 17:07



1


67[شما]


حداقل برکناری ها فامیل بازی نباشه هزینه اش زیاده واسه مملکت

شناسه: 237841

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 18:12



4[شما]


3


امان از هزار فامیل

شناسه: 237869

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 18:26



0


37[شما]


مدیریت اتوبوسی همین است. با یک اتوبوس فامیل و دوستان میایند سر پستها و فامیل و دوستان مدیر قبلی با همان اتوبوس میروند سر پست جدید مدیر سابق. بیکار نمی مانند، تگران نباشید

شناسه: 237894

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 18:41



0


44[شما]


این خانم دقیقا بعد از به وزارت رسیدن خواهر***ش به ریاست رسید، حالا اتفاقی بود یا نه خدا می دونه.

شناسه: 237920

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 19:06



0


38[شما]


حال بعضی ها به خاطر مخالفت با احمدی نژاد ایشان را به عنوان مادام کوری زمان والگوی دموکراسی واخلاق معرفی می کنند

شناسه: 237950

بدون نام

25 دی 1391 ساعت 19:21



0


36[شما]


مثل اینکه شعور مخاطبای بازتاب از خودش خیلی بیشتره!

شناسه: 238233

سرباز مهدی

25 دی 1391 ساعت 22:25



0


2



ارسال نظر
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#36
بنا بر قاعده، وقتی جبّار خود گرفتار جبر می شود، آشفتگی را فراگیر می کند:

«رهبر بي بصيرت» در برابر کدامیک از دو وضعیت قرار گرفته است؟



آیا کروبی و موسوی و هاشمی رفسنجانی از فهرست اهل «فتنه» خارج می شوند تا تنور «انتخابات» داغ شود و یا خامنه ای در تنگای انزوا، نیازمند کاستن از شدت تنش است؟:

1-نخست داده اها:

◀ اطلاعات سپاه سازمان نمای سران فتنه (در رأس، هاشمی رفسنجانی و در ردیف دوم، خاتمی و موسوی و کروبی و زیر آنان شبکه ها و دستیاران) و شبکه آنها را انتشار داد. بعد از گذشت زمانی دراز، 6 ماه پیش از انتخابات قلابی،

◀ قول علم الهدی را آوردیم. او می گوید: هاشمی رفسنجانی و کروبی و موسوی از فتنه گران نیستند. باوجود این، چون با رهبری زاویه پیدا کرده اند، به آنها اعتماد نداریم.

◀ رئیس نیروی انتظامی می گوید: تصمیم در باره موسوی و کروبی را شخص خامنه ای گرفته است.

◀در 7 دی، به گزارش ایسنا، حبیب***الله عسگراولادی، در حاشیه همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری در جمع خبرنگاران، گفته است:

• «موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی***شناسم. اما اهل فتنه دور اینها جمع شده***اند و به حیثیت***شان آسیب زده***اند. من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی***شناسم چون با هر دویشان کار کرده***ام. یک سال و نیم وزیر موسوی بودم و با کروبی نیز در کمیته امداد و زندان بودم.

• خبرنگاری پرسید: پس به نظر شما باید از این دو فرد رفع حصر شود؟ وی در پاسخ به این سئوال گفته است: من را وارد سیاست نکنید. این موضوعات کار امنیتی و قضایی است و دستگا***ههای قضایی و امنیتی باید به این موضوع رسیدگی کنند.

•در مورد توهین به هاشمی رفسنجانی نیز گفته است: نحوه برخورد که با آیت***الله هاشمی رفسنجانی می***شود قابل قبول نیست. من با ایشان در زندان بوده***ام و آیت***الله هاشمی در زمان غربت اسلام در مسوولیت خود هیچ کوتاهی نکرده*** است. البته ایشان مجتهد سیاسی هستند و در موضوعات سیاسی نظرات خاص خود را دارد. در شرایط کنونی نباید خط ضد هاشمی یا خط ضد ناطق***نوری را باز کنیم. این***چنین مسائلی را دشمن می***خواهد».

◀ بادامچیان نیز اظهار نظری همانند با اظهار نظر عسگر اولادی کرده است. عسگر اولادی گفته است نظام نمی خواهد اصلاح طلبان از موسوی و کروبی تبری بجویند.

در برابر، کسان دیگری این دو و خاتمی را سه فتنه گر خوانده اند:

◀ در 7 دی محمود احمدی بی غش، «نماینده» شازند، در نطق خود در مجلس مافیاها، گفته است: موسوی، کروبی و خاتمی فتنه گران یزید صفت و آمریکا سرور هستند.

احمدی سپس خطاب به عدهای که خود را از اصلاح طلبان میدانند، گفته است: گناه شما که حاضر به قبول جنایات این سه فتنهگر نیستید، کمتر از آنها نیست و در گناه آنها شریکید. چرا که در مهمانیهایی که برای فتنه به شکل جدید است، شرکت میکنید و هنوز سر در دامن این سه فتنه گر دارید!

◀ قانون «انتخابات» ریاست جمهوری، تنها متناسب رئیس جمهوری شدن یک دست نشانده ایست که چون موم در دست خامنه ای باشد.

2 – این علامتها چه می گویند:

می گویند خامنه ای در کلافی گیر کرده که خود آن را سردرگم کرده است: احمدی نژاد که خامنه ای فکر او را به فکر خود نزدیک توصیف کرده بود، در برابرش ایستاده است و حالا هم می گوید: اول باید تکلیف صلاحیت رحیم مشائی معلوم شود تا او تکلیف خود را در «انتخابات» ریاست جمهوری بداند. با وجود این، به جای بازکردن فضا و رقابتی کردن انتخابات، قانون انتخاباتی را از تصویب مجلس می گذراند که رئیس جمهوری جز دست نشانده او انتخاب نشود.

• سیاست هاشمی رفسنجانی زدائی و حذف اصلاح طلبان، نتیجه مطلوب را نداده است. خامنه ای هم با هاشمی رفسنجانی و گروه او و هم با اصلاح طلبان و هم با بخشی از اصول گرایان روبرو است.

• در خبر است که بشار اسد، در فهرست کشورهائی که می تواند به آنها پناه ببرد، ایران را قرار نداده است زیرا بر این باور است که رﮊیم ایران نیز سقوط خواهد کرد.

از مذاکره با امریکا خبری نیست، در عوض، مجازاتهای جدید وضع شده اند. فشار اقتصادی شدید است. هرچند برکناری وزیر بهداری و بهداشت، دلیل سیاسی نیز دارد، اما تکذیب قول احمدی نژاد توسط او، در باره نبود مشکل ارز در آنچه به واردات دارو مربوط می شود، نیز دلیل است. کمبود دارو شروع کرده است به گرفتن قربانی. گرانی هم سر سام آور است. و اینهمه به پای بی بصیرتی شخص خامنه ای نوشته می شود.

• مخالفت مردم با شخص خامنه ای بحدی است که مقامات رﮊیم، با تظاهر به دوری از او و در مواردی مخالفت بااو، اعتبار کسب می کنند. مورد احمدی نژاد و هاشمی و خانواده او عیان است. فائزه را به زندانی انفرادی برده اند بدین خاطر که زندانیان شعار می داده اند: مرگ بر مستبد چه شاه چه رهبر. انتشار نوارهای مهدی هاشمی نیز کلی اعتبار به او و خانواده هاشمی داده است.

بیماری خامنه ای و مداخله های مجتبی در امور کشور نیز، مشکل بر مشکل افزوده است. گسستگی شیرازه امور را نظام گسیختگی حکومت احمدی نژاد (تغییر دو وزیر و حضور او در بانک مرکزی و...) و مجلس که حالا دیگر بیشتر به تماشا خانه ای می ماند که معلوم نیست چه نقشی را بازی می کند و هرکس هر نقشی را می خواهد بازی می کند.

هنوز تکلیف رئیس جمهوری که باید جانشین احمدی نژاد بشود، معلوم نیست. قانون انتخابات کمکی به خامنه ای نمی کند هرگاه او نتواند آدم «باکفایتی» را نامزد کند.

واقعیتهای بالا خامنه ای را ناگزیر می کنند به تغییر راهبردی تن در دهد. اما

1- او و گردانندگان سپاه،حاضر به تغییر راهبردی نیستند. برخی می پندارند، علامتها گویای آمادگی برای تن دادن به تغییر کاربردی هستند. اینان از این واقعیت غافلند که تاکتیک تابع استراتژی است. بدون تغییر استراتژی نمی توان تاکتیک را تغییر داد. تنها کاری که می توان کرد، فریفتن با تغییری شکلی است: «سران فتنه» حالا دیگر سران فتنه نیستند در محاصره فتنه گران هستند. قالیباف را به اصلاح طلبان نزدیک شمردن (حمله از سوی برخی از اصول گرایان نزدیک به احمدی نژاد به او و انتشار این قول که سپاه با او موافق نیست) و عارف را آماده کردن برای این که نامزد اصلح طلبان بگردد. همگرائی ولایتی و قالباف و حداد عادل و هاشمی رفسنجانی را نوازش زبانی دادن و در همان حال، حمله زبانی به او در مجلس، اندک تغییر رفتار با برخی از زندانیان سیاسی، مراقبت در رفتار با مردم و نرم زبانی را لعاب سختی زندگی اقتصادی کردن. دیرتر ممکن است این زبان با مردم بکار رود که هرگاه در انتخابات شرکت کنند، مشکلات داخلی و خارجی رفع خواهند شد. به سخن دیگر، روش انتخابی خامنه ای و دستیاران او رام کردن مردم با زبان «عامه پسند و عامه فریب» است. این علامتها نه تنها گویای تغییر کاربردی نیستند چون این تغییر تابع تغییر راهبردی است، بلکه گویای آنند که خامنه ای و گردانندگان سپاه حاضر به هیچ تغییر کردن و دادنی نیستند و تنها از راه صورت سازی و صورت بازی در کار فریب مردم کشور هستند تا مگر به گمان رهیدن از فشاری چنین سنگین، به پای صندوق های رأی بروند و فرصتی دیگر را بسوزانند.

2 – هرگاه سخن به عمل راه برد و موسوی و کروبی از حصر خانگی رها شوند و شماری از زندانیان آزاد شوند و اندک فضائی به مطبوعات داده شود و اجازه نامزد شدن به کسانی داده شود که شرکت کردن یا نکردن در انتخابات را سئوالی بگردانند که ذهن هر رأی دهنده ای بدان مشغول شود، آیا نمی توان گفت که پس از شکست طرح حذف اصلاح طلبان و با توجه به واقعیتهای بالا، خامنه ای ناگزیر از تن دادن شده است به تغییر راه بردی در حد قبول موجودیت اصلاح طلبان و اجازه نامزد شدن به کسی از آنان که توانای کشاندن مردم به پای صندوق های رأی را دارد؟

• نامه 6 تن از ملی – مذهبی ها به خامنه ای و فراخواندن او به انجام انتخابات آزاد و بدون «نظارت استصوابی» - هاشمی رفسنجانی نیز انتخابات آزاد را تنها راه بیرون رفتن از وضعیت کنونی دانسته و گفته است – و آزاد کردن زندانیان و به جای قهر و سازش، تعامل از موضع «منافع ملی» با امریکا و عدم مذاکره تا انتخابات ریاست جمهوری و... گویای باور آنها به امکان چنین تغییری است. بسا این تغییر را در حال شدن می انگارند. پیش از این نیز، بر این اعتقاد بودند که روش در خور بر انگیختن «رهبر» و دستگاه او به تغییر است. بدیهی است نگران آن نیز هستند که رﮊیم با امریکا سازش کند و آنگاه بر شدت سرکوب در داخل بیفزاید.

• اما میان این نگرانی و امیدواری به تغییر کاربردی ولو محدود، تناقض وجود دارد. رفع تناقض به اینست که

1 – مصالحه با امریکا و بیرون رفتن دست رﮊیم از زیر سنگ تحریمها و انزوا، دست رﮊیم را در سرکوب باز نمی کند. دست مردم را برای اعتراض باز می کند. همواره نیز آسودگی از فشار و خطر خارجی، با جنبش برای احقاق حقوق، همراه بوده است. اگر جز این بود، رﮊیم، در بحران سازی تا اینجا پیش نمی رفت.

2 - از دید خامنه ای و نیز ولایت مطلقه فقیه، هرگونه گشایشی، در جا، از سوی مردمی پر می شود که با رﮊیم مخالف هستند. از آن پس، فشار مردم رﮊیم را ناگزیر می کند عقب نشینی های دیگری بکند. این عقب نشینی ها تا سقوط رﮊیم متوقف نخواهند شد. بنا بر این، او و سپاه آماده تن دادن به هیچگونه تغییری نیستند. در نتیجه،

3 - تن به تغییر تاکتیکی جدی که لاجرم نیازمند تن دادن به تغییر استراتژیک است نمی دهند. آنچه روی می دهد و خواهد داد، صورت سازی و صورت بازی بیش نیست. تازه بابت آن نیز، از اصلاح طلبان و غیر آنها، امتیاز مطالبه می کند.

4 – تغییر نمی تواند نتیجه تغییر در وجدان همگانی مردم ایران و تصمیم آنها بر برخورداری از حق حاکمیت خویش، نباشد. این تغییر با ایجاد فضا و فرصت عمل برای رﮊیم – که انتخابات یکی از مهمترین آنها است – حاصل نمی شود. با فرصت و فضا گرفتن از رﮊیم بدست می آید.

◀در 19دی 1391خامنه ا ی گفت: نگويند انتخابات بايد آزاد باشد؛ کدام انتخابات در اين نظام آزاد نبوده ..... او توی دهن هاشمی رفسنجانی زد...و مخالفان با انتخابات 88 را کسانی خواند که خود را بدبخت کرده اند.



شماره ۸۱۹ از ۲۵ دی تا ۸ بهمن ۱۳۹۱
 
Jun 9, 2004
13,753
1
Canada
#37
هراس آزمایشگاهها از انتشار نتایج آنالیز بنزین




سایت «الف» میزان غلظت گوگرد در بنزین و گازوئیل را به ترتیب هزار و هفت هزار «پیپیام» اعلام کرده و نوشته هیچ آزمایشگاهی حاضر نیست نتیجه آنالیز این مواد را منتشر کند.

این سایت روز سهشنبه (۱۹دی) گزارش کرده تمامی آزمایشگاههای صنعتی کشور از ارائه اطلاعات مربوط به شاخصهای کیفی بنزین منع شده و از انتشار نتایج آنالیزهای این ماده «هراس» دارند.
آنطور که این سایت نوشته براساس استانداردهای بنزین «یورو ۴»٬ میزان ناخالصی گوگرد در بنزین باید کمتر از «۲۰ پیپیام» باشد که در حال حاضر این ناخالصی بیش از «هزار پیپیام» است.
«الف» همچنین از افزایش استفاده از ماده سرطانزای
«MTBE»
در تولید بنزین به جای «کاتالیست» خبر داده است.


«MTBE»
ماده آلی مصنوعی اکسیژندار است که در بنزین بدون سرب استفاده میشود و مهمترین عوارض آن ابتلای انسان به «سرطان خون» است.


واردات «کاتالیست» که در صنایع شیمایی کاربردی مهم دارند در پی تحریمها به ایران متوقف شده است٬ اما مقامهای جمهوری اسلامی ادعا میکنند به فنآوری ساخت این ماده دست یافتهاند.
سایت «الف» در پایان گزارش خود از مقامهای مسئول پرسیده «چرا مردم حق ندارند آمار دقیق مرگ و میر و مصدومان و بیماران ناشی از آلودگی هوا را بدانند؟»
براساس گزارشهای رسمی٬ آلودگی هوا در تهران سال گذشته دستکم چهار هزار و ۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.


The article didn't mention the new standard for Diesel fuels in N. America and Europe but it's 50 ppm, meaning the fuel in Tehran contains 14 times more sulphur than the new Western standards. This would explain what Sly was saying in another thread about pollution in Tehran and people getting sick. If I'm calculating correctly (assuming we have only 4 million cars in Tehran in any given day with an average BHP of 100 running for 2 hours), the new fuel will release 600 tons of Sulphur Dioxide into the air per day - that's the equivalent of Europe's entire 2006 industrial output in only 3 months in a relatively small area the size of Tehran!!! The World Health Organization deems chronic exposure to Sulphur Dioxide at 47 ppb by volume a health hazard.

The volume of air over Tehran, assuming that the fuel dissipates up to 3000 meter above Tehran (a little less than the height of Damavand above sea level) is 4.8x10E12 cubic meters. Divide 228,140 cubic meters of SO2 (based on 600 tons of SO2 per day) and you'll be exactly at 47 ppbv in a single day!!! Of course only a small percentage of the SO2 from the previous day will dissipate out of Tehran's airspace each day, meaning this problem is becoming more monumental every day and in a few mort months (particularly when we get into the summer season) we will have people dropping dead by the thousands from Sulphuric acid in their lungs.

There is obviously no modern day example of this in the industrialized world, but this situation in terms of S02 emissions would be equivalent to the 1783 Laki volcanic eruption in Iceland in which 10's of thousands of people died as far away as Czech Republic from S02 poisoning or lung tissue damage caused by Sulphuric acid.
 
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#38
The article didn't mention the new standard for Diesel fuels in N. America and Europe but it's 50 ppm, meaning the fuel in Tehran contains 14 times more sulphur than the new Western standards. This would explain what Sly was saying in another thread about pollution in Tehran and people getting sick. If I'm calculating correctly (assuming we have only 4 million cars in Tehran in any given day with an average BHP of 100 running for 2 hours), the new fuel will release 600 tons of Sulphur Dioxide into the air per day - that's the equivalent of Europe's entire 2006 industrial output in only 3 months in a relatively small area the size of Tehran!!! The World Health Organization deems chronic exposure to Sulphur Dioxide at 47 ppb by volume a health hazard.

The volume of air over Tehran, assuming that the fuel dissipates up to 3000 meter above Tehran (a little less than the height of Damavand above sea level) is 4.8x10E12 cubic meters. Divide 228,140 cubic meters of SO2 (based on 600 tons of SO2 per day) and you'll be exactly at 47 ppbv in a single day!!! Of course only a small percentage of the SO2 from the previous day will dissipate out of Tehran's airspace each day, meaning this problem is becoming more monumental every day and in a few mort months (particularly when we get into the summer season) we will have people dropping dead by the thousands from Sulphuric acid in their lungs.

There is obviously no modern day example of this in the industrialized world, but this situation in terms of S02 emissions would be equivalent to the 1783 Laki volcanic eruption in Iceland in which 10's of thousands of people died as far away as Czech Republic from S02 poisoning or lung tissue damage caused by Sulphuric acid.
The only comparable place is a small city in China (don't have the name right now) where people are indeed dropping dead at astonishing rates but it has been covered up for almost a decade now. The situation has gotten so bad that China simply doesn't know what to do about it. The industrial city provides almost all of China's coal. They can't afford to shut it down.

A couple of environmentalists paid a visit to the city and produced a documentary, but later revealed that the documentary was subject to huge self-censorship due to the threats made by "unknown" people to them and the people they interviewed. They still won't say much about the details of the threats and what exactly was censored out of the documentary.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#40
اینجا افریقا نیست
"عنبر آباد" کرمان خودمان است!






این دو عکس را در کنار شمار دیگری عکس مشابه، خبرگزاری فارس از زندگی کپرنشینی در "عنبرآباد" واقع در استان کرمان منتشر کرده است. هدف این خبرگزاری از انتشار این تصاویر تکاندهنده آن نبوده که بنویسید «به جای خانه سازی در جنوب لبنان و یا نوار غزه، و یا آپارتمان سازی در سودان و یا سومالی و یا تخصص بودجه های نظامی و ارسال موشک های تولیدی به همین مناطق و کشورهائی که برشمردیم، فکری به حال این ایرانیان محروم از ابتدائی ترین امکانان زندگی بکنید، بلکه هدف ستایش از گروهی است بنام «گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت» که هادیان دین (بخوانید شیعه ساختن اهل سنت منطقه) که در میان همین کپرنشینان فعالیت می کنند. این خبرگزاری، در همین ارتباط با حجتالاسلامی بنام "محمدرضا فراهانی" که تازه دوران علی اکبرخوانی اش را در حوزه تمام کرده و احتمالا از فارغ التحصیلات بنیاد مصباح یزدی است گفتگو کرده است. این حجت الاسلام مدیر این گروه است و در این مصاحبه گفته است:



«تبلیغ، آن هم از نوع جهادی، تکلیف است. ما طلاب که نان امام زمان را میخوریم، کمترین وظیفهای که نسبت به دین داریم این است که در ایام تبلیغی مشغول به تبلیغ دین و پیام اهلبیت علیهمالسلام باشیم.



ما در منطقهای تبلیغ میکنیم که فاقد امکانات اولیه زندگی است. خیلی از مناطق کپر نشین منطقه هنوز حتی یک روحانی که مسائل شرعی را برای آنها تفهیم کند ندیده بودند و بعضی از این روستاها طی سال گذشته و امسال برای اولین بار در طول سالهای طولانی توانستهاند شاهد حضور یک روحانی باشند.



به کمک عدهای از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم برای شناسایی منطقه راهی شدیم. این مناطق سابقه حضور روحانی برای تبلیغ نداشتهاند.



بعضی از روستاها، اموات را بدون سدر و کافور غسل میدهند و به جای آن، برگ درختی به نام سدر را توی آب میریزند و با آن بدن میت را غسل میدهند یا رسومات محلی خودشان را -که هیچ دلیل شرعی ندارد- اجرا میکنند.



البته در خیلی از این مناطق کپرنشین، حتی یک دستشویی و یا یک حمام و حسینیه و یا یک خانه وجود ندارد، همه چیز کپری ساخته شده است. مثل یک منطقه جنگی که هیچ امکاناتی نیست.