July 18 News/Discussions

Feb 7, 2004
13,568
0
#1
عدم توانایی دولت در فروش نفت به دليل تحریمات
رجانيوز : چه کسی باید جوابگوی حراج نفت ایران در خلیج فارس باشد؟



رجانيوز (نزديک به دولت) : میزان ذخیره شناور نفت ایران در خلیج فارس 28 درصد افزایش پیدا کرده و به رکورد بی سابقه 5،8 میلیون تن معادل 42،5 میلیون بشکه رسیده است كه بيش از صادرات 22 روز نفت ايران است.
به گزارش رجانيوز، هم اکنون 15 فروند تانکر غول پیکر حمل و نقل نفت، مأموریت ذخیره سازی شناور این میزان نفت ایران در خلیج فارس را به عهده دارند كه اين به معني افزايش هزينه نگهداري و اجاره نفت كش هاي اجاره اي و بالارفتن ذخيره سازي نفت در خليج فارس است كه بخش عمده اي از ظرفيت ناوگان نفت كش ايران را به كار گرفته است.
اين موضوع در شرايط محدوديت ظرفيت ناوگان متعلق به شركت ملي نفت كش ايران و احتمال محدوديت در اجاره نفت كش هاي شركت هاي اروپايي، از يك سو نشان دهنده استفاده غير بهينه از ظرفيت موجود است و از سوي ديگر، بابت اجاره این کشتی ها که مسئولیت ذخیره سازی را به عهده دارند، صدها هزار دلار هزینه به كشور تحميل شده است.
طبق عرف بازار نفت و كمپاني هاي نفتي، توليد و صادرات نفت بايد از قبل پيش فروش شود و مطابق برنامه و با ذخيره سازي منطقي و حمل آن از طريق نفت كش ها به مقصد و بازار مصرف منتقل شود تا هزينه ذخيره سازي و حمل و نقل و اجاره نفت كش ها به حداقل برسد، اما ذخيره سازي زياد و نگهداري آن در نفت كش هاي اجاره اي، از يك سو، باعث افزايش هزينه حمل و نقل و بازاريابي و فروش مي شود و از سوي ديگر، باعث مي شود كه قيمت نفت ترش و سنگين ايران از حد مورد انتظار كمتر شود. اين يعني مأمورین فروش نفت در امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، نفتی را که از ماه ها قبل ذخیره نگه داشته اند، با قيمت كمتر به حراج بگذارند!
اين نوع ذخيره سازي و افزايش هزينه ها موجب شده كه نفت ترش و سنگین ایران به جاي آن كه با یک بازاریابی و استراتژی مشخص پیش فروش شود، اکنون در اختیار دلالان نفتی قرار گيرد تا آنها با قيمت پايین تر از حد مورد انتظار، این سرمایه ملي را خریداری كنند.
این مشکل در سال 2008 نیز تكرار شده و به دلیل نبود مخازن كافي ذخیره نفت و عدم وجود آلترناتیو كافي در بين خریداران نفتی، شاهد تكرار آن در شرايط امروز هستيم كه ضرر و زیان هنگفتي را بابت اجاره نفتکش ها به كشور تحميل مي كند.
بر اين اساس این گزارش، ذخيره سازي 42 ميليون بشكه اي كه صادرات نفت حدود 22 روز ايران است و نگهداري آن به صورت شناور، تنها باعث رشد هزينه هاي ذخيره سازي و اجاره نفت كش ها و ... مي شود. فروش نفت بايد با يك استراتژي روشن و از قبل تعيين شده صورت بگيرد و نفت كش ها بعد از بارگيري، بايد بلافاصله به سمت بازار مقصد و تحويل نفت به مشتري حركت كنند و معلوم نيست كه اين ذخيره سازي بزرگ با چه هدفي انجام مي شود.
اگرچه در جدیدترین تحول برای جلوگیری ازضرر و زیان بیشتر، شش فروند از نفتکش های غول پیکر ایران که ظرفیت 12 میلیون بشکه نفت را دارند، به مشتریان نفت ایران در اروپا تحویل داده شده است اما متاسفانه هم اکنون تانکر های نفت کش غول پیکر نجم، دادگر، نبی، هوهر، داور، هنگام، هیرمند، ماربت، و دانش با ظرفیت کامل از نفت ایران شناور هستند که امید است هرچه سریع تر با قیمت روز و بدون تخفیف نجومی به بازار عرضه شود و برای سال آینده این مشکل که هر سال گریبان ایران را می گیرد با یک استراتژی مشخص و بازاریابی دقیق برای فروش نفت ایران تكرار نشود.

 
Feb 7, 2004
13,568
0
#2
صدور حدود نیم قرن زندان برای چهار فعال سیاسی کرد




اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

شنبه ۲۶ تير ۱٣٨۹ - ۱۷ ژوئيه ۲۰۱۰


خبرگزاری هرانا: چهار فعال سیاسی کرد اهل روستای "هنیمن" از توابع شهر سنندج که در آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی سندج مجموعا به تحمل حدود نیم قرن زندان محکوم شدند.
بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، این چهار فعال سیاسی کرد به نام های صباح خیاط، پشتیوان آسم، نعمت اسحاقی و لقمان منفرد در آذرماه سال گذشته در شهرهای سقز، مریوان و روستای هنیمن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند و به مدت نزدیک به ٣ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری شهر سندج تحت شدیدترین شکنجه های روحی و فیزیکی قرار گرفته بودند.
آنان که متهم به عضویت و همکاری با یک حزب کردی بودند، توسط بازجویان اداره اطلاعات این شهر برای گرفتن اعترافات تحت شکنجه و فشار زیادی قرار داده شده بودند، به طوری که آثار این شکنجه ها بر بدن آن ها هم چنان باقی مانده است.
این چهار فعال سیاسی کرد بعد از گذشت سه ماه به زندان مرکزی سنندج منتقل می شوند و در اردی بهشت ماه سال جاری از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی بابایی به ترتیب آقای لقمان منفرد به ۱۱ سال زندان، آقای پشتیوان آسم به ۱۵ سال زندان، آقای نعمت اسحاقی به ۱۲ سال زندان و آقای صباح خیاط به ۱۱ سال زندان محکوم شده اند.
پرونده این چهار فعال سیاسی به دلیل اعتراض نامبرده گان به حکم دادگاه هم اکنون در مرحله تجدید نظر خواهی در مراجع قضایی استان کردستان در حال پیگیری می باشد.
لازم به ذکر است وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی و استاندار کردستان زمستان سال گذشته از انهدام چند باند وابسته به احزاب کرد مخالف نظام خبر داده بودند. همچنین دادستان سنندج به عنوان مدعی العموم خواهان اشد مجازات برای این چهار فعال سیاسی شده بود.
این چهار زندانی هم اکنون در بند پاک دو زندان مرکزی سنندج بسر می برند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#3
6
هزار پناهجوی ایرانی در ترکیه، منتظر پذیرش از یک کشور ثالث


٢٦ تیر ١٣٨٩

شهرزادنیوز: حدود 6 هزار پناهجوی ایرانی در ترکیه، همچنان منتظر پذیرفته شدن از سوی یک کشور ثالث اند، که بین 3 تا 4 هزار تن آنان، پس از ناآرامی انتخابات ریاست جمهوری، به این کشور گریخته اند.
به گزارش اشپیگل آنلاین، به نقل از مسئول اتحادیه همبستگی با پناهندگان ایرانی در ترکیه، اکثر پناهندگان پس از انتخابات به ترکیه را دانشجویان و روزنامه نگاران تشکیل میدهند و همچنان تحت تهدید مأموران امنیتی و اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش ایران آکتوئل، اکثر این پناهندگان با حداقل امکانات و گاه تنها با لباسی که برتن داشتند از ایران گریخته اند.
آن ها مدت هاست که منتظر پذیرش از سوی کشورهای اروپایی هستند، چرا که ترکیه فاقد قانونی برای پذیرش پناهندگی غیر اروپائیان است.
یکی از کارکنان نهاد "پرو آزول" در شهر اسن آلمان گفت، راه چاره این است که ایرانیان فعال در حقوق بشر، در هر شهراروپایی که هستند، باید با مراجعه به یکی از فراکسیون های احزاب در شوراهای شهر، آن ها را قانع کنند.
که تقاضایی رسمی را در نشست شورا مبنی بر پذیرش گروهی از پناهندگان را مطرح سازند، کما این که شورای شهر دوسلدورف آلمان به تقاضای دو فراکسیون سوسیال دمکرات و سبزها، 50 تن از پناهجویان ایرانی منتظر در ترکیه را به اتفاق آرا تصویب کرد.
سازمان کمک به پناهجویان سازمان ملل، تنها زمانی می تواند به پناهجویان برای خروج از شرایط ناگوار در ترکیه کمک کند، که آن ها از سوی کشور ثالثی پذیرفته شوند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#4
نگاهی به وضعیت پناهجویان ایرانی در قبرس


قبرس در میان کشورهایی که ایرانیان در آن پناه می جویند، رتبه چهارم را دارد. هزاران ایرانی در قبرس تقاضای پناهندگی کرده اند که برخی از آنان ماهها بلاتکلیف در بازداشتگاه بسر می برند.


قبرس، یونان و ترکیه برای اکثر پناهجویان ایرانی به هنگام فرار یا خروج شان از ایران مقصد نهائی نبوده اند، بلکه بیشتر به مثابه کشورهای ترانزیت محسوب می شده اند. با وجود این، بسیاری از ایرانیان پس از ورود به این کشورها درخواست پناهندگی می دهند.



ابوالفضل عبدی، یکی از فعالان مدنی در عرصه امور پناهندگان در قبرس، در گفتگو با دویچه وله می گوید، در طول سال های اخیر حقوق پناهجویان ایرانی مقیم قبرس نادیده گرفته شده و ایرانیان از ترس اخراج شدن از اين كشور مجبور به انجام مشاغل طاقت فرسائی بوده اند.



بی پناهی و بیگاری پناهجویان ایرانی در قبرس



ابوالفضل عبدی درباره ی وضعیت پناهجویان ایرانی در قبرس چنین می گوید: «وضعیت طوری است که پناهجویان مجبور می شوند کارهای غیرقانونی انجام دهند. از سوی دیگر، قبرس از نظر بیکاری کمترین درصد را دراتحادیه ی اروپا دارد و امکان اشتغال غیرقانونی نیز در این کشور فراهم است. اگر مامورین دولتی متوجه ی کار غیرقانونی پناهجویان شوند، هم برای پناهجویان و هم برای کارفرمایان مشکل فراهم می شود. ولی چون نیاز به کارگر هست، کسی اشکال تراشی نمی کند و پناهجویان هم اموراتشان را از این طریق می گذرانند.»



استرداد پناهجویان ایرانی



ابوالفضل عبدی که چند سالی است مقیم قبرس است و با مسائل و مشکلات پناهجویان آشناست، در ادامه ی صحبت هایش با دویچه وله می گوید: «قبرس یک کشور اروپائی است، ولی هرگز آن استانداردهای لازم به لحاظ قانونی و تسهیلاتی را که برای یک انسان پناهجو در اکثر کشورهای اروپائی هست، ندارد. در اینجا پناهجویان از حقوق ابتدائی هم برخوردار نیستند و حتی پناهندگان پذیرفته شده هم شهروندان درجه ی دوم قبرس به حساب می آیند.»



ابوالفضل عبدی درباره ی خطر استرداد پناهجویان ایرانی در قبرس نیز هشدار می دهد و تصدیق می کند که تابحال بارها پناهجویان بازگردانده شده اند.


او به این هم اشاره می کند که این مسئله اعتراض ایرانیان مقیم قبرس را برانگیخته، بارها باعث اعتصاب پناهجویان شده و حتی عده ای از پناهجویان تهدید به خودسوزی کرده اند.



پناهجویان سرنوشت تلخ خود را شرح می دهند



غلامرضا تبریزی که ۵۱ سال دارد، یکی از پناهجویان ایرانی است که حدود ۳ سال در "کمپ پناهندگی" زندگی کرده وپس از آن به یکی از بازداشتگاه های نیکوزیا انتقال یافته است. وی درگفتگو با دویچه وله اطلاع می دهد که در طول ۹ ماهی که در بازداشتگاه بسرمی برد، تابحال دوبار اعتصاب کرده است.


دوستان تبریزی به دویچه وله اطلاع دادند که او «دو یا سه بار از حال رفته و ماموران متوجه شده و او را با آمبولانس به بیمارستان برده اند و آنگاه او دوباره به سلول خود بازگردانده شده است».



اکبر راستگو یکی دیگر از پناهجویان ایرانی است که در بازداشتگاه "بلوک۱۰" در نزدیکی "زندان بزرگ" در پایتخت قبرس بسر می برد. وی نیز برای دویچه وله از محکومیت زندان و انتقال به بازداشتگاه پناهندگان می گوید. راستگو پس از دستگیری در فرودگاه در دادگاه محاکمه و به یکماه حبس محکوم می شود. پس از یک ماه که وی اعلام پناهندگی می کند، به بازداشتگاهی در نزدیکی همان زندان انتقال می یابد. وی اخیرا و پس از ۷ ماه بلاتکلیفی در این بازداشتگاه، آزاد شده است.



«مامورین بازداشتگاه اذیت می کنند»



اکبر راستگو از بدرفتاری مامورین قبرسی سخن می گوید که «در شرایط غیر انسانی و ناعادلانه پناهجویان را به کشورشان برمی گردانند». وی می افزاید: «ما کسانی را با چشم خود دیدیم که به آنها آمپول زده بودند و پناهجو فقط می توانست راه برود. او را یکراست به فرودگاه می بردند و در هواپیما می نشانند.»


قبرس بنظر راستگو، علیرغم اینکه در اتحادیه ی اروپا واقع شده، قوانین این اتحادیه را رعایت نمی کند. پناهجویان شکایت دارند که به لحاظ بهداشتی و مسکن نیز در وضعیت بدی قرار دارند. آقای راستگو جریان روزانه ی بازداشتگاه را نیز چنین شرح می دهد: «ما در بازداشتگاه روزی حدود یکساعت هواخوری داریم. برخی از روزها مامورین به ما فقط نیم ساعت اجازه هواخوری می دهند. غدای ما لوبیاست و مامورین می گویند، وقتی شما به اندازه ی یک استخر لوبیا خورده باشید از اینجا بیرون خواهید رفت.»


راستگو همچنین می گوید: «من به دلیل "موقعیت امنیتی و فعال بودن مامورین اطلاعاتی ایران در ترکیه" به قبرس که عضو اتحادیه اروپاست پناهنده شدم.»



یک پناهجوی قدیمی از سرنوشت خود می گوید



در میان پناهجویان ایرانی در قبرس، آقای قاسم نفکری با وجود بیش از ۱۰ سال پناهجوئی هنوز هم بلاتکلیف است.


نفکری در مورد وضعیت کنونی خود می گوید: «ما اجازه ی کار یا تحصیل نداشتیم. یک روز کار می کردیم و یک روز دیگر کار نمی کردیم و به همین نحو زندگی خود را می گذراندیم.»


قاسم نفکری هنوز هم در بازداشتگاه بلوک ۱۰ محبوس است.



پناهجویان پس از دوره ی اعتراض های "جنبش سبز"



آقای مرتضی بدیعی پور که ایران را بعد از وقایع "جنبش سبز" ترک کرده، در بازداشتگاه بلوک ۱۰ متعلق به وزارت کشور قبرس، واقع در نیکوزیا نگاهداری می شد. وی که ۲۱ سال دارد به دویچه وله می گوید، در بازداشتگاه مرکزی ۱۸ نفر پناهجوی ایرانی هستند. کسانی هستند که بیشتر از ۱۳ سال اقامت در قبرس بدلیل پاسخ منفی به درخواست پناهندگی شان و حضور غیرقانونی به بازداشتگاه انتقال یافته اند.



اعتراض پناهجویان به حضور سفیر



بنابه گفته ی پناهجویان ایرانی در مصاحبه با دویچه وله، سفیر ایران در قبرس «برای رسیدگی به امور کنسولی ایرانیان» به بلوک ۱۰مراجعه کرده، اما این اقدام او با مخالفت پناهجویان مواجه شده است. پناهجویان با نوشتن نامه ای به این ملاقات اعتراض کرده اند.


در پی آن سفیر نیز با نوشتن نامه ای برای پناهجویان آنجا را ترک کرده است. بنابه گفته ی این پناهجویان، سفیر ایران در قبرس در نامه ی خود تاکید کرده است که «مقامات قبرسی درباره ی وضعیت پناهجویان ایرانی مذاکره کرده اند و می کنند». این مسئله بقول این پناهندگان موجب نگرانی آنان شده است.



آرزوهای برباد رفته پناهجویان



ابوالفضل عبدی، که تجربه ۶ سال اقامت در قبرس را دارد و به امور پناهندگان این کشور آگاه است، به دویچه وله می گوید: «جمعیت قبرس حدود ۷۵۰ هزار نفر است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر آنان به عنوان پناهجو، دانشجو یا کارگر خارجی زندگی می کنند. حدود ۶ هزار ایرانی نیز هستند که بیش از ۹۰ درصد آنها اعلام پناهجویی کرده اند.»



پناهجویان ایرانی در قبرس که با دویچه وله صحبت کردند، گفتند که به دلیل فشار وسرکوب سیاسی در ایران مجبور به ترک وطن خود شده اند.


سرنوشت آنان پس از پناهجویی در آن بخش از جزیره ی قبرس که از سال ۲۰۰۴ به عضویت اتحادیه ی اروپا درآمده، حکایت از مشقتی دارد که آنان در راه تلاش خود برای زندگی در کشوری با قانون، امنیت و زندگی ای بهتر متحمل می شوند.



طاهر شیرمحمدی


تحریریه: کیواندخت قهاری



دویچه وله
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#5
تلاش آمریکا برای جلوگیری از سوخت رسانی به هواپیماهای رژیم

به گزارش سایت عصر ایران، آمریکا به شرکت نفت کویت درباره سوخت رسانی به هواپیماهای جمهوری اسلامی هشدار داده است.
روزنامه کویتی الرای به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است، به زودی بازار داخلی ایران با کمبود سوخت هواپیما روبرو خواهد شد لذا بیش از پیش، هواپیماهای جمهوری اسلامی در کویت سوخت گیری خواهند کرد.
به گفته این منبع، آمریکا به زودی از تعدادی از کشورها خواهد خواست تا از سوخت رسانی به هواپیماهای جمهوری اسلامی خودداری کنند.
مقام آمریکایی در این باره افزود، این اقدام پس از فراهم شدن وسایل لازم برای اجرای کامل تحریم های جدید آمریکا علیه رژیم تهران، صورت خواهد گرفت.
این خبر موج جدیدی از نگرانی را در بین مسوولان جمهوری اسلامی ایجاد کرده است.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#6
بازداشت 40 نفر در زاهدان به اتهام ایجاد ناامنی


مردمک


جانشین فرمانده نیروی انتظامی امروز (26 تیر) اعلام کرد پلیس 40 مظنون به ایجاد ناامنی در زاهدان را بازداشت کرده است.
خبرگزاری فارس به نقل از سرتیپ احمدرضا رادان نوشت که از نیروهای پلیس در انفجارهای انتحاری زاهدان دو نفر کشته و 10
نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی به همسایگان شرقی ایران هشدار داد که جمهوری اسلامی به خود حق می دهد با افرادی که ناامنی ایجاد می کنند و از مرز فرار می کنند، برخورد کند.
شامگاه پنج شنبه 24 تیر، دو انفجار انتحاری در ورودی مسجد جامع زاهدان روی داد که در اثر آن ده ها نفر کشته و زخمی شدند.
شمار کشته های این حادثه 24 نفر اعلام شده است که امروز تشییع شدند، اما خبرگزاری ایسنا از کشته شدن 27 نفر در انفجارها خبر می دهد.
وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که
از كل مجروحاني كه در بيمارستان بستري بوده اند 253 نفر مرخص شده و 45 نفر از مجروحان هنوز تحت مداوا هستند.
همچنين وضعيت 10 نفر از مجروحان بستري، وخيم گزارش شده است و 27 نفر نيز شهيد شده اند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#8
۳۵
زن در انتظار سنگسار و جزو ۲۰۰ محکوم به مرگی هستند که در تبريز زندانی اند


يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۸۹


گلوب اند ميل، چاپ کانادا زيرعنوان "زن بودن درايران جرم است" می نويسد سکينه محمدی آشتيانی، مادری ايرانی که در اتهام زنا مجرم، و به مجازات مرگ از طريق سنگسار محکوم شده است، هنوز زنده است، و فعلا به خاطراعتراضی بين المللی، که با ابراز تنفرعليه چنين حکمی وحشيانه همراه بود، درامان مانده است. اما ماجرا به پايان نرسيده است. او کماکان رو به مرگ است. هنگامی که سروصداها پائين بيايد، رژيم ممکن است تصميم بگيرد او را بجای سنگسار به دار بياويزد. بهمين سادگی.







مريم نمازی، ايرانی فعال و مدافع حقوق بشر، که اکنون در لندن زندگی ميکند، ميگويد رژيم جان خيلی ها را گرفته است و اين بايد متوقف شود.

به گفته خانم نمازی، در زندان تبريز، زندانی که سکينه در آنجاست، دويست محکوم به مرگ ديگر نيز زندانی اند، و سی و پنج نفرشان زنانی هستند که با مرگ از طريق سنگسار مواجه اند.

جزو زندانيان محکوم به مرگ خردسالان، نوجوانان و هيجده نفرافرادی قراردارند که برای هم جنس گرائی به مرگ از طريق سنگسار محکوم شده اند. هفته گذشته يک دختر شانزده ساله برای اجتناب از آويخته شدن به دار خود را در سلول اش کشت.

مبارزه برای دفاع از حقوق زنان ايران سالهاست که توسط يک گروه خستگی ناپذير از فعالانی نظير خانم نمازی و مينا احدی، که اکنون در آلمان زندگی ميکند پيگيری ميشود. خانم احدی خود برای مبارزه عليه حجاب اجباری اسلامی از مرگ گريخته است.

وکيل مدافع، و دو فرزند سکينه محمدی آشتيانی تاکيد بر آن دارند که حکم محکوميت او بر پايه مدارک و شواهدی جعلی صادر شده است. او فعلا ۹۹ ضربه شلاق خورده است. هنگامی که معلوم شد تلاش شان برای حفظ جان وی بی ثمر است، پسرش در اقدامی توام با ريسک، برای کسب کمک به مدافعان حقوق بشر درغرب روی آورد، که احضاريه های پليس را در پی داشت. عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر پرونده را به دست گرفتند. زنان از نروژ گرفته تا کانادا، از جمله هيثر رايزمن، مدير کتابفروشی های زنجيره ای اينديگو ، طومارهای اينترنتی به راه انداختند. طومار اينترنتی خانم رايزمن که يازده روز پيش راه افتاد فعلا بيش از صد هزار امضاء دارد.

رژيم ايران قويا اعتراض های غربی را حمله ای به ايران و ارزش های اسلامی جلوه ميدهد. به همين جهت اين سئوال پيش می آيد که از اين طومارها واقعا چه نتيجه ای حاصل ميشود؟ کسانی که وقايع ايران را تعقيب ميکنند، به موثربودن آنها اعتقاد دارند. تنفر از سنگساردر ايران بسيار شديد است وايرانيان دوست ندارند ازکشورشان تصويری مرتبط با دوران وحشيگری و بربريت عرضه شود.
 
May 12, 2007
8,093
11
#9
[video=youtube;wAj-zJ1vqVo]http://www.youtube.com/watch?v=wAj-zJ1vqVo&playnext_from=TL&videos=xFYsnky0Bns&feature=grec_index[/video]
 
May 12, 2007
8,093
11
#12
Not other than this
کیهان حکومتی خواستار سرکوب بازاریان معترض شد

کیهان حکومتی در سرمقاله امروز خود خواستار سرکوب بازاریان معترض شد و نوشت، اگر مسئولان ذيربط براي برخورد با عوامل توطئه در بازار كه شناخته شده نيز هستند، ملاحظاتي دارند، ماجرا را به ما و انبوه بازاريان مؤمن و متعهد بسپارند.

این روزنامه حکومتی خطاب به دولت احمدی نژاد نوشت: مطابق قانون حق دارید از عوامل اصلي اين حركت ناپسند كه مي دانيم از ثروت هاي افسانه اي برخوردارند بپرسید «از كجا آورده ايد»؟! و از بازاريان متدين و متعهد گلايه كنید كه چرا عليه توطئه اين عده معدود و اندك دست به اقدامي نمي زنيد؟ شما كه بيشترين آرزويتان برپايي هيئت هاي مذهبي، زيارت عتبات عاليات، كمك به مستمندان و امثال اينگونه اقدامات خداپسندانه است با مشتي مال مردم خوار كه از صدقه سر اين ملت مظلوم، ثروت هاي افسانه اي اندوخته اند و تابستان ها در جزاير هاوايي لم مي دهند و زمستان ها در پيست هاي اسكي سوئيس قيقاج مي روند چه نسبتي مي توانيد داشته باشيد؟

کیهان حکومتی در ادامه نوشت: دولت حق ندارد در مقابل كساني كه با شانتاژ و توهم پراكني و يا توسل به تهديد از طريق مشتي افراد اجير شده بازار را به تعطيلي مي كشانند، كوتاه بيايد. طي چند روز اخير تلفن هاي كيهان از نفس نمي افتاد و بسياري از بازاريان مؤمن و متعهد يعني قاطبه و اكثريت قريب به اتفاق بازاريان از كوتاهي مسئولان در مقابله با توطئه مشتي سرمايه دار مرفه و بي درد، آنهم در شرايط حساس كنوني گلايه مي كردند. فقط به مضمون چند پيام از ميان انبوه پيام هايي كه خطاب به روزنامه ارسال شده است توجه بفرمائيد:

«ما جوانان اين مرز و بوم فرزند 9 دي و 22 بهمن هستيم اگر مسئولان ذيربط براي برخورد با عوامل توطئه كه شناخته شده نيز هستند، ملاحظاتي دارند، ماجرا را به ما و انبوه بازاريان مؤمن و متعهد بسپارند. ما و بازاريان متعهد و مؤمن در همه فراز و نشيب ها در كنار هم بوده ايم و هنوز به اين پيوند مقدس براي مقابله با عوامل توطئه پاي بنديم...»

کیهان حکومتی نوشت : اگر بازاریان مغازه های خود را برای همیشه نیز تعطیل کنند، هیچ اتفاق تلخ و ناگواری نمی افتد.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#14
Not other than this
کیهان حکومتی خواستار سرکوب بازاریان معترض شد

کیهان حکومتی در سرمقاله امروز خود خواستار سرکوب بازاریان معترض شد و نوشت، اگر مسئولان ذيربط براي برخورد با عوامل توطئه در بازار كه شناخته شده نيز هستند، ملاحظاتي دارند، ماجرا را به ما و انبوه بازاريان مؤمن و متعهد بسپارند.

این روزنامه حکومتی خطاب به دولت احمدی نژاد نوشت: مطابق قانون حق دارید از عوامل اصلي اين حركت ناپسند كه مي دانيم از ثروت هاي افسانه اي برخوردارند بپرسید «از كجا آورده ايد»؟! و از بازاريان متدين و متعهد گلايه كنید كه چرا عليه توطئه اين عده معدود و اندك دست به اقدامي نمي زنيد؟ شما كه بيشترين آرزويتان برپايي هيئت هاي مذهبي، زيارت عتبات عاليات، كمك به مستمندان و امثال اينگونه اقدامات خداپسندانه است با مشتي مال مردم خوار كه از صدقه سر اين ملت مظلوم، ثروت هاي افسانه اي اندوخته اند و تابستان ها در جزاير هاوايي لم مي دهند و زمستان ها در پيست هاي اسكي سوئيس قيقاج مي روند چه نسبتي مي توانيد داشته باشيد؟

کیهان حکومتی در ادامه نوشت: دولت حق ندارد در مقابل كساني كه با شانتاژ و توهم پراكني و يا توسل به تهديد از طريق مشتي افراد اجير شده بازار را به تعطيلي مي كشانند، كوتاه بيايد. طي چند روز اخير تلفن هاي كيهان از نفس نمي افتاد و بسياري از بازاريان مؤمن و متعهد يعني قاطبه و اكثريت قريب به اتفاق بازاريان از كوتاهي مسئولان در مقابله با توطئه مشتي سرمايه دار مرفه و بي درد، آنهم در شرايط حساس كنوني گلايه مي كردند. فقط به مضمون چند پيام از ميان انبوه پيام هايي كه خطاب به روزنامه ارسال شده است توجه بفرمائيد:

«ما جوانان اين مرز و بوم فرزند 9 دي و 22 بهمن هستيم اگر مسئولان ذيربط براي برخورد با عوامل توطئه كه شناخته شده نيز هستند، ملاحظاتي دارند، ماجرا را به ما و انبوه بازاريان مؤمن و متعهد بسپارند. ما و بازاريان متعهد و مؤمن در همه فراز و نشيب ها در كنار هم بوده ايم و هنوز به اين پيوند مقدس براي مقابله با عوامل توطئه پاي بنديم...»

کیهان حکومتی نوشت : اگر بازاریان مغازه های خود را برای همیشه نیز تعطیل کنند، هیچ اتفاق تلخ و ناگواری نمی افتد.
Keyhaane hokoomati faraamosh karde darj kone ke 30 saale tamoom etefaaghan hamoon baazaari haai ke taabestooneshoono too hawai o zemestooneshoono too swiss besar mibaran, in regime ro bedoosh keshidan. Haalaa mikhaaid az hamoonaai ke 30 saal azatoon poshtibaani kardan beporsid az kojaa aavordid? Shomaa heyvoonaa hamishe mokammele ham boodid, hamoon bazariaa sotoonetoono ghors kardan va hanoozam mikonan. Enghad be ham naparid, baa ham kenaar biaain chon joftetoon ye pokhid o be ham ehtiaaj daarid.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#16
thugs beat eachother and become friends again. They pull eachother around a little bit, negotiate eventually and get along with eachother. Inaa aakhar baa ham kenaar miaan, montazere in nabaashid ke bazaari jamaa at az poolo soodo manfeatesh begzare o khodesho be khatar bendaaze vaase hicho poosh. Age chenin shakhsiati daasht, Bazaari nemishod.
 

Makaveli

IPL Player
Jan 28, 2006
2,976
0
#17
I heard from a friend in Tehran that Bazar has mostly opened now after the government pulled back the excessive tax rate for this year.
I heard the same thing from a friend in Tehran, but all the reports out say the bazaar is still shut down.