Qasem Soleimani killed in Baghdad!

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#61

واقعا ببین بیسوادیه سیاسی و فقر فکری چه به روز این ملت آورده....یکی یست بگه آخه حیوون, شما مملکتتون از بیخ شیعه است. داعش تو مناطق سنی هم داره یواش یواش بیرنگ میشه. داعش یک برنامه مصنوعی اسرایلی آمریکایی بود که از این طریق اسد ضعیف بشه و دیگه به اسرایل کاری نداشته باشه. به درد تخریب موضعی میخورد کار خودشو کرد و حالا هم داره یواش یواش از بین میره چون کپنشون تموم شده. اونا اصلا به ایران کاری نداشتن میخواستن دست جمهوری اسلامی و رفقای شیعه رو از مناطق سنی کوتاه کنن. همین. جمهوری اسلامی از داعش از همه نظر به مراتب خطرناک تره چون یک کشور پولدار رو با ملتی خرافاتی و عقب مونده رو دادن دستشون.اینا هم واسه ایران هم واسه ملت های همسایه یه فلاکت و فاجعه هستند چون خرابکاری هاشون موضعی نیست, اینا خرابکاری هاشون بسیار عمیق تره و اثرات خرابکاری های دراز مدشون خانمان سوزه. چون جنایات اینا با ۴ تا گردن بریدن مثل داعش تموم نمیشه. خرابکاری های فرهنگی, اقتصادی, اجتماعی, روحی روانی , ادبی, جانیه این حیوانات گریبون گیره ۱۰ ژنراسیون دیگه هم خواهد شد. همین الانش این ایرونی هایی که تازه از ایران میان اروپا و امریکا رو برید باهاشون دو کلوم صحبت کنید. ذهنیات و تفکراتشون داغونه. میلون ها خرابه و قبرستون تو سره این مردم رشد پیدا کردن تو این ۴۰ سال. مادر قحبه بیسواد به یه انگل سپاهی میگه سرباز وطن ...
 

Behrooz_C

Elite Member
Dec 10, 2005
16,650
1,566
A small island west of Africa
#62

خیلی وقیح و پررو هستن این مادر قحبه ها. از یک طرف رهبر برای سلیمانی آرزوی شهادت میکرد میگفت افتخاره. الان که به قول خودشون شهیدش کردن میگه جنایته.

بزنن میگن اقتداره، بخورن میگن افتخاره.

یک عده زیادی هم به راحتی گول این شعار‌های توخالی رو میخورن.

 
Likes: siavash_8

Payandeh Iran

Elite Member
Feb 4, 2005
25,247
5,459
#63
🖤
با گرگ بره می خوریم
با چوپان گریه می کنیم
کریسمس مسیحی می شویم
محرم حسینی می شویم
آبان ماه ضد انقلاب
دیماه سپاهی
بهمن ماه جشن انقلاب
عید نوروز آریایی
تعطیلات به آنتالیا و تایلند
رمضان اهل مسجد
عجب آفتاب پرست هایی شده ایم ما....
 
Oct 18, 2010
6,271
848
#64
i think general soleimani was clearly the most popular leader in iran.
he was basically the iranian che guevara and has a very dedicated
across the islamic world and beyond.that's why controlling revenge
attacks against those who assassinated him is impossible.it can
happen at anytime and any geographical location.



 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
#65
« #سندرم_استکهلم »


سندرم استکلهم پدیده ایست روانی که در آن گروگان حس یکدلی و همدردی و احساس مثبت نسبت به گروگان‌گیر پیدا کرده و در مواقعی این حس وفاداری تا حدیست که از کسی که جان/مال/آزادیش را تهدید می‌کند، دفاع نموده و به صورت اختیاری و با علاقه خود را تسلیمش می‌کند. علت این عارضه روانی عموماً یک نوع مکانیزم دفاعی دانسته می‌شود.

اصطلاح سندرم استکهلم (یا Stockholm Syndrome) برای اولین بار، پس از سرقت از بانکی در استکهلمِ سوئد مورد استفاده قرار گرفت و بعدها توسط روانشناسی به نام فرانک اوخبرگ (Frank Ochberg) تعریف و نام‌گذاری شد.

طی این گروگان‌گیری، چهار کارمند بانک به مدت ۶ روز به گروگان گرفته شدند. جالب اینجاست طی این شش روز، قربانیان چنان وابستگی عاطفی به گروگان‌گیرها پیدا کردند که حتی از همکاری با پلیس سرباز زدند و پس از آزادی، در دفاع از گروگان‌گیران خود برآمدند.



اینگونه رفتارها بیشتر به دلیل نبود آموزش های صحیح روانی در کشورهای جهان قابل مشاهده است ، به طور مثال در جغرافیای ایران نام که حاکمان دیکتاتورش مردم را به دلیل طلب حق مشروعشان به طرز وحشتناکی کشتار می‌کنند و مردم کم حافظه نیز آن حوادث را زود فراموش می کنند و در روز هلاکت همان قاتلین ، برخی اشخاص در اقدامی عجیب، عکس قاتلشان را در حمایت از رژیم در پروفایل قرارداده و ابراز همدردی می کنند.
به این واکنش عجیب «سندرم استکهلم» می‌گویند.
 
Likes: Behrooz_C

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,476
2,231
#67
..
از ساعات ابتدایی بامداد جمعه مدام نافذ بودن چشمان سردار سلیمانی مرا می گیرد و به فکر می برد اما هی حواس خودم را پرت می کنم و یاد خودم می اندازم که در تحلیل های قبلی با خودم به توافق رسیدم که من با حکومت بر اساس ایدئولوژی مخالفم چون انتهایش می رسد به استبداد و خفقان.
و خب سردار سلیمانی عمیقاً به ایدئولوژی انقلاب اعتقاد داشت و همین ایدئولوژی یکی از دلایل جنگیدنش بود.
اما چرا هم دلم برای پویا بختیاری می گیرد هم سردار سلیمانی ؟ مگر می شود هم پرسپولیسی بود هم استقلالی ؟
دیروز تناقض رفتار دوستانم را به استهزا گرفتم ولی خوب که فکر میکنم‌ میبینم از همه مسخره تر خود منم.
دو روز فکر کردم ، تحلیل کردم ، با خودم کلنجار رفتم و یاد روزی افتادم که در دوران دانشجویی (وقتی برای بار اول زندگی مجردی را تجربه می کردم) بعد از ماه ها خواستم ظروف کثیف تلمبار شده را بشویم (نه به خاطر نظافت ، چون دیگر حتی یک ملاقه ی تمیز نمانده بود تا اگر تشنه ام شد با آن آب بخورم)
وقتی قابلمه ها و بشقاب های متعفن را از داخل سینک‌ برداشتم دیدم ای وای!! زیر ظرف ها کلونی عجیبی از کرم های ریز و سوسک های کوچک تشکیل شده که تا به حال در عمرم مشابهشان را ندیده ام ! آنها بی خبر از دنیای بیرون در این دو ماه کم کم داخل آن کثافت یک جامعه تشکیل داده و سخت مشغول "زندگی" بودند.
به نتیجه ای رسیدم ؛
‌اتفاقات و حوادث تاریخی ، نعل های خارجی و میخ های داخلی ، دست های پشت پرده و هر آن چه نکبت است که در قرون اخیر روی ما تلنبار شده ؛ از ما و مملکتمان ، جامعه ای عجیب و بدیع ساخته که هیچ چیز در آن بعید نیست.
این به کنار ، دقت کرده اید بلافاصله بعد از تصادف یا وقتی مشت می خورید یک گیجی خاصی سراغتان می آید ؟
من به این باور رسیده ام که ضربه ها و حوادث تاریخی مکرر، ملت ما را گیج هم کرده است .
آدم گیج دوست دارد چیزهایی هزیان وار زمزمه کند و بخوابد . بی دلیل نبود علی حاتمی اسممان را گذاشت "ملت خواب زده" . حق هم داریم خواب آلود باشیم . وقتی باید می خوابیدیم با اضطراب جمع شده بودیم در پناهگاه مبادا موشک های صدام خودمان و عزیزانمان را بکشد . بار قبلش هم درست وقت استراحت، لات و لوت های مواجب بگیر از انگلیس چرت مردادی‌مان را با کودتای بی وقتشان پاره کرده بودند . و بار قبل از آن و بار قبل تر و ... تا دل تاریخ.
تئوری سندروم استکهلم به کنار ، شاید باورش سخت باشد اما در این کلونی عجیبی که زیر آوار تاریخ شکل گرفته و در زمانی که از درون و بیرون محاصره شده ایم ، تهی از بینش و مطالعه ایم و از تمدن چند هزار ساله مان یک قاشق چایخوری "فرهنگ" هم باقی نمانده، هر چیزی شدنی است حتی این که توأمان عزادار پویا بختیاری و سردار سلیمانی باشی.
نگاه صفر و یکی (که برخاسته از خصایص جامعه مان است) و دسته بندی انسان ها صرفاً در دو دسته ی "خوب" و "بد" را که کنار بگذاریم ؛ ما یک پویا داریم که درون مرز ها برای "آسایش" و رهایی از فشار های ناشی از حاکمیت ایدئولوژی، به پا می خیزد و مظلومانه کشته می شود.
و کنارش یک سردار داریم که خارج از مرزها برای "آرامش" و دفاع از همان ایدئولوژی که پویا علیهش قیام کرد سال ها می جنگد و در نهایت او‌ هم کشته می شود.
در وهله ی اول دو "انسان" داریم که برای آرمانشان (هر چند متفاوت از هم) جان داده اند ، پس حداقل در این زمینه هر دو صرفاً به خاطر شجاعتشان قابل احترام اند.
در وهله ی دوم بعضی از ما با هر دو نقاط مشترکی داریم که ممکن است باعث شود یک تضاد عجیب و خنده دار درونمان شکل بگیرد.
فارغ از هر تحلیلی ما هم از داعش میترسیم هم از فساد و استبداد . و در یک موقعیت خاص (که بیشتر شبیه یک میزانسن پیچیده در فیلم های ژانر کمدی سیاه است) دو نفر که جداگانه با دو‌ چیز نفرت انگیز می جنگند جای دیگر به نوعی کاملاً مقابل یک دیگرند و در دل بعضی از ما کنار یکدیگر.
حالا حساب کنید همه چیز نسبی هم باشد و تعریف خوب و بد برای هر انسان ، متفاوت از دیگری.
برای من شخصاً مرگ پویا بختیاری درد آور تر است به چند دلیل ؛ اول اینکه "جنگیدن" شغل سردار بود و شهادت آرزویش ، اما پویا شغلش چیز دیگری بود و آرزوی "زندگی آسوده" داشت ، سردار یک سپاه و کلی اسلحه داشت اما پویا دست خالی و بدون پشتوانه بود . و در نهایت برای سردار سه روز عزای عمومی اعلام شد اما برای پویا و پویاها اجازه ی یک مراسم عزاداری معمولی هم صادر نشد.
به هر روی این تضاد در من هم مثل خیلی های دیگر شکل گرفت فقط ترسیدم بروزش دهم. ما هشتاد میلیون موجود عجیب هستیم پر از پارادوکس. هم عاشق مصدقیم هم طرفدار شاهی که با کودتا علیه همان مصدق روی کار آمد . اول هفته با تاقار انار عکس یلدا میگیریم و آخر هفته با کاج‌ سلفی کریسمس . با احمد کسروی پز روشنفکری می دهیم با حافظ پز ادبیات (هیچ کدام را هم درست نخوانده ایم) ، برق که رفت عرق می خوریم ، برق که آمد صلوات میفرستیم.
انقدر هم

اظهار نظر و ابراز وجود را در طول تاریخ از ما گرفته اند که برایمان یک عقده ی ملی شده و یک "سندروم اظهار نظر و واکنش" به هر کس و هر چیز، در ژنمان طی چند قرن شکل گرفته.
ما هیچ‌ کدام نه منفعت طلبیم نه خائن نه وطن فروش . ما فقط موجوداتی عجیب هستیم داخل یک اکوسیستم عجیب تر که خیلی خوابمان می آید . کاش میشد چند ساعت تخت بخوابیم و وقتی بیدار شدیم همه چیز سر جای خودش باشد . البته همین میل به "خوابیدن" به جای "از نو ساختن" هم از ویژگی هایی است که کاش وقتی بیدار شدیم رفع شده باشد
 

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#68
اظهار نظر و ابراز وجود را در طول تاریخ از ما گرفته اند که برایمان یک عقده ی ملی شده
والله من اصلا با این حرف موافق نیستم. ایرانی جماعت تا بوده فقط داشته اظهار نظر و ابراز وجود میکرده. اگه یه ذره سکوت و افتادگی تو این ملت بود و انگشتشو تو هر سوراخی که پیدا میشد فرو نمیکرد اوضاعش این نبود
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
#69
وزیر جوان: «اقدام آمریکا (در اینستاگرام) در سانسور پیام‌های تسلیت به سردار سلیمانی از سر بیچارگی و انفعال است.» وی در ادامه نیافزود: «ولی ما که همه سایت‌ها رو فیلتر و کل اینترنت رو قطع می‌کنیم باچاره و فاعلیم.»
 
Likes: siavash_8

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
#70
A story circulating suggests that 4 months ago balatarin site had warned about a trade off of Bolton for soleimani. Has anyone else heard of this? I don’t follow balatarin , but those who do , remember anything like that?
 

IEI

Administrator
Staff member
Nov 10, 2002
14,500
3,336
#73
Mahmoud Dolatabadi's books have been a favorite of mine since childhood. It was quite upsetting to read his pathetic text. What a let down. His brother put him in his place I guess.
Ketabash to paareh kardam andakhtam tuye aahghaldooni
 

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#74
Is this authentic or fake?
It's authentic from what I know and remember, but it doesn't mean anything. There have been many false rumors about his death or assassination attempts. He orchestrated most of them himself. He even went as far as giving a KAFAN to some mullahs in Qom and asking them to sign it (like a fucking Hollywood memorabilia) for him :ROFLMAO::LOL:

It was quite shocking to hear of John Bolton's departure from Trump's administration. It was pure joy for I.R officials as they thought the days of maximum pressure are behind them. They were wrong. Bolton left, but the pressure only increased and now they're praying for Bolton's return. At least he was somewhat predictable.
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,151
2,674
behbahan
#75
لیست سلبریتی های خودفروش و وطن فروش كه تا این لحظه برای قاسم سلیمانی پیغام تسلیت نوشته اند: ننگ بر این ها که از جیب مردم نان میخورند و در کنار مردم نیستند. نوبت مامردم هم می‌رسد ١- لیلی اوتادی ٢-نیوشا ضیغمی ٣-سحر قریشی ٤-بهاره رهنما ٥-نفیسه روشن ٦-رضا صادقی ٧-بهنوش بختیاری ٨-علی ضیا ٩-احسان كرمی ١٠-امیر مقاره ١١-نعیمه نظام دوست ١٢-محمدرضا گلزار ١٣-لیندا كیانی ١٤-امیر مهدی ژوله ١٥-ترانه علی دوستی ١٦-شبنم ظریف (آرایشگر سلبریتی ها) ١٧-علیرضا بیرانوند ١٨-مهدی سلطانی سروستانی ١٩- علی علیپور (فوتبالیست) ٢٠- علی لهراسبی ٢١-محمدرضا شریفی نیا ٢٢-رامبد جوان ٢٣-مسعود صادقلو (خواننده) ٢٤-میلاد كی مرام ٢٥-دكتر مسعود صابری ٢٦-مژده لواسانی (مجری) ٢٧-محسن مسلمان (فوتبالیست) ٢٨-مهدی طارمی ٢٩-فریبا نادری ٣٠-حسن ریوندی ٣١-حامد همایون ٣٢-سردار آزمون ٣٣-احمد ایران دوست ٣٤-آرش میراحمدی ٣٥-طناز طباطبایی ٣٦-علی انصاریان ٣٧-علی كاظمی ٣٨-سید جلال حسینی ٣٩- كریم انصاری فرد ٤٠-عماد طالب زاده ٤١-بنیامین بهادری ٤٢-مرتضی پورعلی جانی ٤٣-علیرضا جهانبخش ٤٤-شجاع خلیل زاده ٤٥-پرویز پرستویی ٤٦-احسان علیخانی ٤٧-دكتر خشایار احمدی (جراح زیبایی سلبریتی ها) ٤٨-سعید عزت الهی ٤٩-امید ابراهیمی ٥٠-مهدی یغمایی ٥١-الهه منصوریان (ورزشكار) ٥٢-مهران غفوریان ٥٣-عمو پورنگ (داریوش فرضیایی) ٥٤-علی پروین ٥٥-سید علی صالحی ٥٦-سید محمدرضا حسینی (فوتبالیست) ٥٧-پرواز همای ٥٨-مرتضی پورعلی گنجی ٥٩-مرتضی جاوید احمد آبادی (بلاگر) ۶۰- پرویز پرستوئی ۶۱- احسان علیخانی ۶۲- مهران غفوریان اینها همان کسانی هستند که در مورد کشتارمردم بی دفاع در آبان ۹۸ مهر سکوت بر لب زدند
 

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#76
حالا تسلیت یا تبریک گفتن برا سلیمانی زیاد دال بر خودفروشی نیست. سکوت در مورد آبان هم اصلا مسئله ی مهمی نیست. مهم اینه که ملت درک کنند که انتخابشون رو کردند و باید باهاش زندگی کنند. راهی جز تسلیم در برابر سرنوشتی که خودشون در اون نقش مهمی داشتن نیست. دیگه ایران کشور نیمه فقیری شده که سطح زندگی در اون کاملا در سراشیبی قرار داره. ایران یک کشور با محوریت کاملا نظامی شده و در این راه نظامی-گری و نظامی-بازی روزهای بسیار سختی در انتظار اون ملته. ملتی که قهرمانش قاسم سلیمانی و چمران باشه به نظامی-گری اعتقاد داره و همیشه محکوم به رو در رویی با نظامی ها. یه روز عراق، یه روز داعش، یه روز طالبان، یه روز آمریکا، یه روز اسرائیل و وقتی هم جنگی در میان نباشه خود همین نظامی های داخلی با مردم عادی مسابقه ی تخریب میذارند (به 40 سال اخیر رجوع کنند)

فارغ از مسائل دینی و خرافی، ملت ایران کاملا مایل به حفظ فرهنگ نظامی هم هست. مسئله ای که ملت های مسلمانی مثل ترکیه، عربستان، مصر، امارات، قطر و بحرین و عمان با وجود اصرار زیاد عوامل خارجی و داخلیشون اصلا تمایلی بهش نشون ندادند. این مسئله مختص به جمهوری اسلامی نیست. شاه هم کاملا ایران رو به سوی نظامی گری سوق داد

نظامی گری رو در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و روسیه هم میشه دید ولی بدلیل قدرت اقتصادی، نفوذ و ظرفیت تولید بالا ضرر زیادی متوجه عامه ی مردم نیست (در مورد روسیه شاید بشه گفت خیلی هم به ضرر مردمه ولی اصلا نه مثل ایران)

راه ملت ایران از جنگ مسلحانه و تخریب و حماسه آفرینی میگذره. راهی که خودشون بارها و بارها انتخاب کردند . شاید نه همه ولی جمع کثیری از اون ملت خواهان ماجراجویی نظامی و قدرت نمایی هستند. نتیجه ی این خواسته ها رو سالهاست میبینند و هنوز بر این راه اصرار هست​
 

Kian Pars

Elite Member
Dec 9, 2005
2,551
358
#77
I'm really surprised how some members here use the words popular and Soleimani together. How did u come to this conclusion?
You wanna say a killer was loved by people in Iran? if this is true then WAAY BAR MAA.
Popular because he fought Daaesh? why should we care? he was the enemy of people.
 

Behrooz_C

Elite Member
Dec 10, 2005
16,650
1,566
A small island west of Africa
#78
از دیروزصبح ..پس از شنیدن خبر شهادت سردار...
یک موضوع در ذهنم.....چپ وراست وبالا وپایین می شد.
دلم گواهی یک استراتژی خاصی را می دا
امروز هم خبرهایی از این دست شنیدم


حس کردم پاسخ سوالم را از کتاب خواهم گرفت
امروز به باز خوانی کتاب "قلعه ی حیوانات"پرداخت


یک جای کتاب میخکوبم کرد
جایی که :"خوکها پی بردن دیگر حنایشان پیش حیوانات دیگر رنگ ندارد....فساد وتن پروری خوکها سایر حیوانات را شاکی کرده بود. قلعه در حال فرو پاشی بود....
خطر اضمحلال در کمین خوکها بود.....حیوانات یاغی ونافرمان شده بودند.....ودیگر گوش به فرمان خوکها نبودند
خوک بزرگ چاره ای اندیشید.... باید خوکها مهره ی عزیز از دست بدهند. حفظ نظام خوکها قربانی می خواست تا غم عدم حضور آن مهره دوباره موجبات اتحاد مردم را فراهم نماید.... چاره ای اندیشیدند.....خوکچه مورد مناسبی بود...مردم اورا دوست داشتند....زحمت کش وکاری بود.... زیرک ودانا...با حیوانات دیگر هم رابطه ی خوبی داشت...کلاغ مامور شد... جاسوس کلاغ زبانزد همه بود... او گرای خوکچه را به پلنگ داد.... پلنگ نادان...بی فکر بلاهت کرد... پلنگ خوکچه را یک لقمه ی چپ کرد... حیوانات ... غمگین شدند..


...خوکچه مردمی بود وعزیز...حیوانات ساده دل در غمش رثاها گفتند وگریه ها کردند...وعزاداریها نمودند.....بی خبر ا باعث وبانی اصلی مرگ خوکچه...
پلنگ را نفرین می کردند. البته در همین بی حسی ها...وجوگیری ها.... فساد وتن پروری خوکها کلافراموش می شد


مردم در اتحادی نا باورانه.. غم مرگ 1500 کشته ی آبان ونابسامانی های اقتصادی...وفرهنگی وسیاسی
وپدیده ی بیکاری..واختلاس ورشوه وارتشاء....کارتن خوابی وفساد ودزدی وتن فروشی وفرمایشی بودن مجلس وبی عرضگی دولت... ودیکتاتور. بودن نظام
همه را با یک استراتژی. پوپولیسیتی فراموش کردند....


یک نفر برای همه.....

راستی...روز اربعین سردار مظلوم برابر است با 22 بهمن!!!!! وچندی بعد هم انتخاباتی که توسط مردم تحریم شده بود....

ما همان مردمی هستیم که در کودتای 28 مرداد...صبح درود بر مصدق شب مرگ بر مصدق سر دادیم
مادر غزل. که همیشه شاکی اوضاع بود...امروز پشت ماشینش عکس سردار مظلوم. رو گذاشته بود!!!!!!!!!!!
شما خود بخوان حدیث مفصلی از این مجمل
 
Last edited:
Likes: Payandeh Iran
Oct 18, 2010
6,271
848
#80
I'm really surprised how some members here use the words popular and Soleimani together. How did u come to this conclusion?
You wanna say a killer was loved by people in Iran? if this is true then WAAY BAR MAA.
Popular because he fought Daaesh? why should we care? he was the enemy of people.
just a wild guess but if millions of people showed up to pay their respect
at your funeral then i say you are very popular :p