Why did Iran and other teams in zone withdrew from AFC qualifying in '64?

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
#1
I dont' think we boycotted Israel the host then as they showed up in '68 in Iran!

Western zone;
Afghanistan
*
Ceylon
*
India
Iran
*
(and Israel qualified as host)

All the others withdrew, so
India qualified automatically.

https://en.wikipedia.org/wiki/1964_AFC_Asian_Cup_qualification

Games held in Israel among zone winners and they took 1st place.

Even eastern zones forfeited and Koreans advanced.





A bit of side note;
Prior to Israel’s birth in 1948, the Palestinian Football Association had represented the region. Once Israel became a fully fledged country, the Palestinian FA was replaced by a new Israeli FA. Outraged at Israel’s treatment of Palestine in general, many Muslim States flat out refused to play against Israel. This often led to farcical situations.

Take for example the 1958 AFC World Cup Qualification process when Israel qualified for the Tournament without having played a single game. How could a team qualify without playing a single match? Simple. No one in the qualifying group would play against The Blues and Whites. On this occasion FIFA stepped in and scheduled a World Cup play off between Israel and Wales to avoid a team qualifying for the World Cup without playing a match.

Incidentally Wales won the the tie 4-0 on aggregate to progress to the World Cup.

Even AFC's material has skipped '64 games mention; Israel was expelled from Asian football fed thru kuwait and others efforts.
 
Last edited:

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
#2
Think almost indirectly have the answer; (1964 would be 1343-44 in shamsi I believe) (jakarta asiam games was '62 and think for the same reason they possibly skipped '64 in Israel)

فدراسیون ملی فوتبال نهایتا سال 1326 در ایران تاسیس شد و خیلی از زمان این تاسیس نگذشت که عضو فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هم شد که مرجع تصمیم‌گیرنده اصلی فوتبال در دنیا بود. در دهه 1330 و اوایل دهه 1340 تیم‌ ملی ایران بیشتر مسابقات بین‌المللی‌اش را باخت، از جمله بازی سال 1341 [به لحاظ سیاسی به‌ شدت مهم] با عراق که شاه را عصبانی کرد و باعث شد علی امینی اعلام کند اگر دل در گرو وطن و سلامتی جوانان‌مان داریم، بهتر است پولی را که می‌خواهیم صرف اعزام تیم فوتبال ایران به چهارمین دوره بازی‌های آسیایی در جاکارتا بکنیم، در میهن خرج کنیم.



بخت تیم‌ ملی کم‌کم از سال 1343 به بعد باز شد؛ سالی که در آن ایران توانست تیم‌های ملی پاکستان، عراق و هند را شکست بدهد تا به بازی‌های المپیک توکیو راه یابد

https://etemaadonline.ir/content/245514/نگاهی-کوتاه-به-تاریخچه-فوتبال-در-ایران
 
Last edited:

A8K

Elite Member
Oct 22, 2016
3,036
520
fuck.ir
#3
Memories from the following AFC games in Iran (1968) & beating Israel the previous champ & Tehran Asian games (1974)

اصغر شرفی درباره حضور حسین سرودی در اردوی تیم‌ملی، پیش از جام ملت‌های آسیا می‌گوید: "او به تمرین آمد و حسین فکری، سرمربی تیم تمرین را قطع کرد. ما هم جرات نمی‌کردیم حرف بزنیم. فکری جلو آمد و صحبت کرد. سرودی هم طوری ما را نگاه می‌کرد که انگار ما را نمی‌شناخت. گفت تمرین چطور است که فکری گفت همه چیز خوب است. سرودی جلوی ما گفت "تاجی ماجی که تو تیم نیست!" فکری هم سریع گفت "نه قربان. از تاج بازیکن نداریم."

سرودی در نیروی هوایی بود و با خسروانی جنگ داشت. فکری هم با خسروانی بد بود. منظورم این است که اگر کسی از کس دیگری خوشش نمی‌آمد، در عمل نشان می‌داد و کتمان نمی‌کرد. سرمربی شجاعت داشت بازیکنی را از روی دشمنی دعوت نکند

http://www.ghatreh.com/news/nn45597299/ایران-جام-ملت-های-تفرقه-سکوهای-امجدیه-شکست-اسراییل
///////////////////////////

هدف شاه این بود که در شمارش کلی مدال‌ها دوم بشوند، بعد ژاپن و خودش و وزیر دربارش، امیراسدالله علم، بازی‌ها‌ را از رادیو تعقیب می‌کردند. برای نیل به این هدف جمهوری خلق چین (بامزه ‌است که چین به لطف وساطت ایران در بازی‌های آسیایی پذیرفته شده بود) کشوری بود که باید شکست می‌خورد. مقام‌های ایران برای بالا بردن بختشان برگزارکنندگان را ترغیب کردند (ظاهرا با توزیع سخاوتمندانه مقادیری خاویار و فرش) که در ورزش‌های گروهی به هر کدام از بازیکن‌ها یک مدال بدهند؛ در نتیجه پیروزی در برابر اسرائیل، ایران را صاحب هفده مدال می‌کرد
...

در دهه 1350 خسروانی زنجیره‌ای از حدود 300 باشگاه تاج دور و بر مملکت راه انداخت و اعضای این باشگاه‌ها هم در گردهمایی‌های سالانه‌ای که به مناسبت‌هایی چون سالروز تولد شاه یا ولیعهد در استادیوم‌های ایران برگزار می‌شدند، شرکت می‌کردند. ولیعهد طرفدار تاج بود و در جریان پخش تلویزیونی مسابقات این طرفداری را علنا هم اعلام می‌کرد، همین هم تصویر تاج را بیشتر با تصویر حکومت یکی می‌کرد. تاج از اوایل دهه 1350 شروع به انتشار نشریه‌ای ورزشی کرد که می‌کوشید با چاپ عکس‌های بازیکنان در کنار ستاره‌های سینما، مخاطب جذب کند. این دو ابتکار بعدها بهانه به‌ دست مخالفان مذهبی حکومت داد تا فوتبال رسمی را هم جلوه دیگری از فساد اخلاقی‌ای معرفی کنند که حکومت پهلوی ترویجش می‌کند. اما پرسپولیس را هم (اگر چه چندتایی بازیکن مذهبی داشت) مطلقا نمی‌توان با مخالفان مذهبی یکی انگاشت؛ گویا شاهزاده فاطمه پهلوی یکی از سهامداران عمده این تیم بود.

https://etemaadonline.ir/content/245514/نگاهی-کوتاه-به-تاریخچه-فوتبال-در-ایران

Somehow only gold medals were to be counted primarily for a place and Iran came 2nd though china had more medals.

1
Japan (JPN)
75 49 51 175
2
Iran (IRI)*
36 28 17 81
3
China (CHN)
33 46 27 106
 
Last edited: