اسلامی ها جواب بدن

#1
وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ ﴿قرآن، سوره هود، آیه ۶﴾
و هيچ جنبنده‏ اى در زمين نيست مگر [اينكه] روزيش بر عهده خداست و [او] قرارگاه و محل مردنش را مى‏ داند همه [اينها] در كتابى روشن [ثبت] است.

تویی که مسلمانی پس از خواندن این آیه از خودت بپرس:
آیا این خدایت (الله مدینه) راستگوست؟
آیا براستی روزی همه در دست اوست؟
آیا او به همه جنبندگان روی زمین روزی رسان است و روزی آنها بر عهده اوست؟
[/IMG]
 
May 9, 2004
15,168
179
#2
وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ ﴿قرآن، سوره هود، آیه ۶﴾
و هيچ جنبنده‏ اى در زمين نيست مگر [اينكه] روزيش بر عهده خداست و [او] قرارگاه و محل مردنش را مى‏ داند همه [اينها] در كتابى روشن [ثبت] است.

تویی که مسلمانی پس از خواندن این آیه از خودت بپرس:
آیا این خدایت (الله مدینه) راستگوست؟
آیا براستی روزی همه در دست اوست؟
آیا او به همه جنبندگان روی زمین روزی رسان است و روزی آنها بر عهده اوست؟
[/IMG]
من حاضرم در اینمورد با شما بحث کنم ولی درست بحث کن و توهین این چیزها را بگذار کنار
در اینمورد که زدی
بله همه انسانها در زمین روزی دارند هر جانور و موجودی
وایه را هم زدی
همچنین ایات دیگری هم هست که از انفاق به فقرا یاد شده
وایات دیگری از اینکه مال کسی را نخورید
و اسراف نکنید
و درست قسمت نکنید
و به بقیه کمک کنید
حالا اگر کسی دها ملیارد دلار دارد و یک وعده غذایش حتی ممکن است به هزران دلار برسد و این شخص به بقیه کمک نمی کند
اینجا تقصیر چنین اشخاصی است که گرسنگی بوجود میاورند و باعث گرسنه شدن کسانی می شوند که ممکن است تنها صد لار اذوقه یک سال خانواده انها را فراهم کند
این درست مثل ان است که من بگویم مگرنمی گویند جان انسانها در دست خداست
پس چرا فلانی را یک ادم اعدام کرد
یا مگر انسانها ازاد نیستند پس چرا فلان کسک را در زندان انداخته اند
خداوند بارها گفته است که انسان را در روی زمین خلیفه خودش قرار داده
پس اگر انسانی در زمین از گرسنگی مرد مقصر انهایی هستند که اذوقه او را پایمال کرده اند
شما نگاه کن کسانی هستند که ولخرجی ها و پارتی های ترتیب میدهند که ملیونها دلار خرج برمیدارد
که با پول انها می توان ملیونها گرسنه را نجات داد
اگر پدر یک خانواده برای فرزندانش غدا اورد و یکی دو تا از انها اذوقه بقیه را پایمال کردند و دزدیدن تقصیر پدر نیست
اگر یکی از انها دید برادرانش از گرسنگی رنج می برند و غذایش را تقسیم نکرد و ریخت در زباله تقصیر پدر نیست
مقصر فرزندانی هستند که اذوقه بقیه را به شکلی از بین برده اند
به گزارش زیر توجه کن
سالانه 133 بلیون پاوند غذا تنها در امریکا دور ریخته میشود
این 133.000.000.000 پاوند می تواند دها ملیون گرسنه را در هر کجا از جهان باشند برای دها سال سیر کند
یعنی فقط اگر امریکایی ها بجای اینکه 30 درصد از غدای خود را در زباله بریزند بیست درصد را در زباله بریزند دیگر گرسنه ای در جهان نخواهد ماند
بعد می گی خدا گفته روزی همه را داده ؟
بله داده چنانکه به همه ازادی داده به همه جان داده ولی هر کسی می تواند ازادی و جان دیگری را بگیرد
بعد یکی مثل جنابعالی ادعا کند چرا خدا گفته من جان دادم فلانی اعدام شد یا تصادف کرد و مرد !!!ا
Food loss and waste in the United States accounts for approximately 31 percent — or 133 billion pounds — of the overall food supply available to retailers and consumers, and has far-reaching impacts on food security, resource conservation, and climate change.

Food loss and waste is the single largest component of disposed U.S. municipal solid waste… Furthermore, experts have projected that reducing food losses by just 15 percent would provide enough food for more than 25 million Americans every year, helping to sharply reduce incidences of food insecurity for millions

US Department of Agriculture

این تنها در یک کشور امریکا هست حالا شما حساب بکن در اروپا و چین و بقیه کشورها چه اندازه غذا دور ریخته می شود
که با ان می توان نه ملیونها بلکه صدها ملیون را برای همیشه از گرسنگی نجات داد

تا حالا خودت یا دوستانت چند بار رفته اید مهمانی و بعد از خوردن چند لقمه بقیه غذاها را ریختید توی زباله ؟
انوقت یادت به ایه اسراف نکنید افتاد ؟
یا فقط برخی از ایات را بهت یاد داده اند و بدون هیچ توجه به چرا گرسنگی بوجود می اید انرا مثل طوطی تکرار میکنی و اینجا وانجا میزنی
؟>

در اخر اگر غذا به ادنازه کافی برای انسانها روی کره زمین وجود نداشت
انوقت حرفت درست بود و می شد انتقاد کرد
ولی وقتی تنها زباله های غذا در یک کشور می تواند گرسنگی را از بین ببرد حرفت تنها مغرضانه و بدون دید عمیق در مورد این موضوع است

 

Attachments

May 9, 2004
15,168
179
#7
اگر بخواهیم با منطق تو نگرش تو به خدا و ایات پیش برویم
پس انجا که خدا می فرماید
هو الذی یحیی و یمیت
یعنی اوست که زنده می کند و می میراند
پس اگر کسی کسی را کشت می بایستی ایه را زیر سئوال ببریم که چطور خدا گفته اوست که می میراند
و صدها ایه دیگر مثل
اوست خدایی که به شما فرزند عطا کرد
پس شوهر می تواند بگویم من بودم که زنم را حالمله کردم
و از این قبیل
خدایی که تو برای خودت ساخته ای و انرا زیر سئوال بردی همچنین برداشتت از ایات کاملا غلط است
 
Last edited:

ashtar

National Team Player
Aug 17, 2003
5,448
19
#10
The problem with such critics and criticisms is that they try to make sense of one line without considering the context or the entire picture. Yes, there is a line in Quran that says everybody's livelihood is in the hand of God and he shall give riches to whomever it wishes. But in the same book it also says that people will have nothing but what they strive and work for (لیس للانسان الا ما سعی). Each statement taken out of context may seem contradictory but in full context and more importantly in life experience they make more sense.

Imagine a household where the father claims to his children that he will give whichever kid he wants as much money and toys as he wants and will take away as much money and toys away from any kid that he wants. He also tells his children that as long as they live in his house and under his roof they must abide by his rules and those that don't will be punished at time and manner of his choosing (if not immediately then later for sure). He further goes on to tell his kids that unless they do their household chores and do their homework they will not be getting any pocket money or toys. He also instructs his kids that if any of the kids try to steal or take away their money and toys that they should standup and defend themselves while at the same time warning that he doesn't like the kids to steal from each other.

Now in this household imagine a kid who doesn't do any of his chores or homework and just sits around all day claiming that because dad is fair and has said so he will give him toys and money and when dad doesn't give him those things he would blame dad for not caring. Or when one of his brothers steals his money and toys and he doesn't stand up to defend himself because he's afraid of being beaten up he turns around and blames dad for not stepping in to defend him. Now in the same household a child may not do some of his chores or homework but the father may like the kids attitude or appreciate his politeness or like that he goes out of his way to help his siblings and because of that or any other reason unknown to the other kids the father may chose to be kind to that kid and buy him more toys and give him more pocket money.

In the above example each of the father's actions and claims may seem contradictory if taken out of context in context and when considering the whole picture the fact that one kid ends of with more stuff than the other makes sense.

Now lets look at the example of the poor starving Africans. If they had used the riches and resources of their lands to empower themselves with science and technology (as instructed by God) one could argue that they could prevent good portion of draught and famine inflicting their lives and lands. One may argue that the more powerful Europeans enslaved them and stole their resources to which one can also argue that perhaps if they had united together and stood up to the oppressors (as instructed by God) that perhaps they might have overcome the European colonialists or died trying in either of cases they would not have ended up in the current miserable condition they're in now. The fact that God doesn't directly hand them food and riches is not the same as God not wanting them to have better lives. And just because some people may have more "stuff" than others doesn't mean that God likes them more and that's why he gave them more. If you look at the entire sayings and context the extra "stuff" may be because of one's extra work or because of God trying to test them with it or may be because they stole it and took it unfairly and God will be punishing them at the time and place of his choosing. Alternatively God may prefer some people over others for reasons unknown to us in which case the best we can do is just to abide by his rules and acknowledge that we are limited being and don't know everything or not abide by his rules and take our chances.
 

Nadersan

Bench Warmer
Mar 20, 2016
889
1
Stockholm
#11
اگر بخواهیم با منطق تو نگرش تو به خدا و ایات پیش برویم
پس انجا که خدا می فرماید
هو الذی یحیی و یمیت
یعنی اوست که زنده می کند و می میراند
پس اگر کسی کسی را کشت می بایستی ایه را زیر سئوال ببریم که چطور خدا گفته اوست که می میراند
و صدها ایه دیگر مثل
اوست خدایی که به شما فرزند عطا کرد
پس شوهر می تواند بگویم من بودم که زنم را حالمله کردم
و از این قبیل
خدایی که تو برای خودت ساخته ای و انرا زیر سئوال بردی همچنین برداشتت از ایات کاملا غلط است
ببخشید من گامنت را تکمیل مبکنم
گفته میشود که خداوند این و ان راگفته .ایا واقعا مدرکی وجود دارد که ایشان چنین سخنانی گفته اند ؟ . چرا ایشان ۱۴۰۰سال است سخنی دیگری نگفته اند. ؟


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
May 21, 2003
19,849
147
Not The Eshaalic Goozpublic !
#12
vaghteto ba een General joon hadar nade.

een avaleen ayeye ghoran o ro ham natoonest bara man toozih bedeh.

aziz joon ba een mardom e jomhooriye eslami too 'level' khodeshoon sohbat kon.

yani masalan een topics:

IR football
how to get to IR and score some crytal meth and sleep with teen aged girls with false promise of foreign passport
how deep should we put our fingers in our assholes when wiping shit.
how ali asghar in karbala ke por e aab bood az teshnegi mese toole sag zooze mikeshid.


don't ask them about their so called book and peyghamber ke seem o peechashoon ghati mishe o mese khar shooroo mikonan AR AR kardan.

albate that is my suggestion hala khod daani.
 
May 21, 2003
19,849
147
Not The Eshaalic Goozpublic !
#13
اگر بخواهیم با منطق تو نگرش تو به خدا و ایات پیش برویم
پس انجا که خدا می فرماید
هو الذی یحیی و یمیت
یعنی اوست که زنده می کند و می میراند
پس اگر کسی کسی را کشت می بایستی ایه را زیر سئوال ببریم که چطور خدا گفته اوست که می میراند
و صدها ایه دیگر مثل
اوست خدایی که به شما فرزند عطا کرد
پس شوهر می تواند بگویم من بودم که زنم را حالمله کردم
و از این قبیل
خدایی که تو برای خودت ساخته ای و انرا زیر سئوال بردی همچنین برداشتت از ایات کاملا غلط است
merci general jaan baraye opinion shoma.

albate nazar man een hast ke.

KHODA GOH MIKHORE BA OON PEYGHAMBAR ARAB E KOS KESH ESH VA TAA OON AKHAR KE MIRESE BE AREH O OORE O SHAMSI KOORE TOO KHEYABOONAYE TEHRAN, L.A., KUWAIT E GHEYRE O ZALEK.

yani hamashoon ba ham goh mikhoran choon ke tamame een jariyan baraye pool, sarmaye o gharet o hamin. eeyne mc doland o walmart.
 
May 9, 2004
15,168
179
#14
ببخشید من گامنت را تکمیل مبکنم
گفته میشود که خداوند این و ان راگفته .ایا واقعا مدرکی وجود دارد که ایشان چنین سخنانی گفته اند ؟ . چرا ایشان ۱۴۰۰سال است سخنی دیگری نگفته اند. ؟


Skickat från min iPad med Tapatalk
متشکر از توضیح و تکمیل جمله قبل
اینکه مدرکی وجود دارد و گفتن اینکه مدرک وجود دارد یک مغلطه است اگر شما به قران ایمان نداشته باشید
یعنی اگر من بگویم که بله مدرک قران است و شما قران را قبول نداشته باشید بنده مغلطه کرده ام
چون مدرکی را که من به عنوان مدرک قبول دارم شما قبول ندارید
در مورد اینکه چرا بعد از 1400 سال دیگر چیزی نگفته
من بارها گفته ام که وحی خدا همیشه بوده و هست این وحی که بنده مسلمانان قبول دارند وحی تشریعی است
وحی و گفتار خداوند با بندگان هیچوقت قطع نشده
وحی حتما نمی بایستی به شکل صدا و شنیدن ان بوسیله گوش باشد
غریزه یک وحی مدام است که دائما مخلوقات با ان سر و کار دارد
مثال ان هم در قران امده مانند
و اوحی ربک الی النحل ان اتخذی من الجبال بیوتا و من الشجر و مما یعرشون
ترجمه : پروردگار تو به زنبور عسل وحی و الهام غریزی نمود که از کوهها و درختان و داربستهایی که مردم میسازند خانه هایی برگزین
مشکل شناخت خدا و تعریفی از وجود اوست
وحی و الهام همیشه بوده و هست
به قول مولانا
گیرم این وحی نبی گنجور نیست
هم کم از وحی دل زنبور نیست

چونک اوحی الرب الی النحل امدست
خانه وحیش پر از حلوا شدست

او به نور وحی حق عز و جل
کرد عالم را پر از شمع و عسل

اینکه کرمناست و بالا می رود
وحیش از زنبور کمتر کی بود

که در این ابیات مولانا می خواهد بگوید اگر وحی به زنبورها می شود چگونه وحی به انسانها کمتر از زنبور خواهد بود
و منظور همان وحیست که بنده عرض کردم
یعنی وحی مدام

ساقی بریخت در سبوی ما از ازل
ناب شرابی که عقل بودش و جان

فطرت پیاله و عقل شراب ابدی
نشکن پیاله و بر خاک مریزش ان

تا آزگار نشود فطرت به عقل و هوش
هم فطرتت کج و هم عقل عقل خران

شربی مدام است و پیاله ات مدام
ساقی سرمدی و خماره ات زمان

ژنرال پارسائیان


 
May 9, 2004
15,168
179
#15
vaghteto ba een General joon hadar nade.

een avaleen ayeye ghoran o ro ham natoonest bara man toozih bedeh.

aziz joon ba een mardom e jomhooriye eslami too 'level' khodeshoon sohbat kon.

yani masalan een topics:

IR football
how to get to IR and score some crytal meth and sleep with teen aged girls with false promise of foreign passport
how deep should we put our fingers in our assholes when wiping shit.
how ali asghar in karbala ke por e aab bood az teshnegi mese toole sag zooze mikeshid.


don't ask them about their so called book and peyghamber ke seem o peechashoon ghati mishe o mese khar shooroo mikonan AR AR kardan.

albate that is my suggestion hala khod daani.
عمو بییخال
ما نمتونیم برای تو توضیح بدیم چون از دهن ما تو گوش جنابعالی خیلی فاصله است


بله جانم
 
May 9, 2004
15,168
179
#16
merci general jaan baraye opinion shoma.

albate nazar man een hast ke.

KHODA GOH MIKHORE BA OON PEYGHAMBAR ARAB E KOS KESH ESH VA TAA OON AKHAR KE MIRESE BE AREH O OORE O SHAMSI KOORE TOO KHEYABOONAYE TEHRAN, L.A., KUWAIT E GHEYRE O ZALEK.

yani hamashoon ba ham goh mikhoran choon ke tamame een jariyan baraye pool, sarmaye o gharet o hamin. eeyne mc doland o walmart.
اها پس برای پول بوده
من میگم تو قران همش در مورد خمس و زکات و صدقه نوشته
تازه روشن شدم
خیلی ممنون
:dehati:
 
May 21, 2003
19,849
147
Not The Eshaalic Goozpublic !
#18
عمو بییخال
ما نمتونیم برای تو توضیح بدیم چون از دهن ما تو گوش جنابعالی خیلی فاصله است


بله جانم
oono ke raast migi.

asan to dahaneto baaz mikoni bara man laal hasti o goosh e man ham bara to kareh.

be zed e enghelab ham hamino goftam.

shoma mosalmoon a asan az laahaze fekri o falsafi dar yek level digeh hastin. baraye een hast ke maha nemifahmim shomaha chi migin.


oon 70 million too IR harafye shoma ro khoob mifahman.
 
May 21, 2003
19,849
147
Not The Eshaalic Goozpublic !
#19
اها پس برای پول بوده
من میگم تو قران همش در مورد خمس و زکات و صدقه نوشته
تازه روشن شدم
خیلی ممنون
:dehati:
areh digeh hamoon ke zed e enghlab goftam, business. nemidoonam be business to kuwait chi migan khodet bezan to arab translator behet mideh.

ghesaas = business
khoms = business
zakat = business
anfaaaaaaaaaaaaal = business
nesaa = zan forooshi = business

hala ISIS o hezbollah o inaa daran say mikonan az lahaz e business ee beresan be oon yeki tireye saami yani joohooda.

amsaal e maa ham ke oon ghad level e fekri moon bala nist ke JEN o PARI o khoda o MAMAD o hossein mossein o befahmim majboorim ba omooor e pish e paa oftade mese vojdan va sedaghat zendegi konim
 
May 21, 2003
19,849
147
Not The Eshaalic Goozpublic !
#20
اها پس برای پول بوده
من میگم تو قران همش در مورد خمس و زکات و صدقه نوشته
تازه روشن شدم
خیلی ممنون
:dehati:
hazrat e general khoms o zakat o be ki midi ?

mizari kaf e daste akhound e zanoo zakhm. yani joon mikani pool dar miyaari midi be akhound o bache akhound ke barat 'PAKHSH' konan.

lol