جامعه و نظام داعشی ایران

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#23
This is the essence of the problem. hamchin adamiyo faghat bayd rid too dahanesh.

you should have asked him what are the three things you asked for. it would be interesting to see.
He actually told me one of the things he asked for and got. Believe it or not he asked for a wife. 6 months later his mom found him a girl and they are happily married now.

I have no idea what kind of a pathetic state of mind one has to be in, to associate a cohabitation agreement (that's all marriage is) with divine forces.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#24
خاطرات منتظری ...

ساله جنگ واقعش این است که آن اول که انقلاب شد، ما شعارهای تند هم می دادیم. صدور انقلاب و امروز ایران و فردا عراق و پس فردا کجا و … این شعارهای تند سبب شد، که کشورهای مجاور وحشت بکنند.
برای اینکه الان صدام دارد زمزمه جنگ می کند و او قرارداد الجزایر را پاره کرده و بنابراین هرچه زودتر جلوی این معنا گرفته بشود. بعد ایشان فرمودند که این حرفها چیست! گفتم که آقا ما نمی توانیم دور کشورمان دیوار بکشیم.
بالاخره می خواهیم با کشورهای همسایه روابط داشته باشیم. ایشان فرمودند که نخیر ما می خواهیم دور کشورمان دیوار بکشیم.
یک وقت یادم هست که این گروگانگیری که طول کشیده بود، رفتم خدمت مرحوم آیت الله خمینی و به ایشان عرض کردم آقا، این اشغال سفارت طول کشیده و این جور هم می ماند و آنها هم شاخ و شانه می کشند و بجاست تا مادامی که (جیمی) کارتر سر کار هست این امتیاز را ایران به کارتر بدهد برای اینکه پیروزی انقلاب ما تقریبا به واسطه این بود که جو را کارتر مساعد کرد. این امتیاز را، به عقیده من، جایش هست که دولت ایران به کارتر بدهد و گروگانها را آزاد کند. ایشان فرمودند که این غیب هایی که تو می گویی که کارتر بهتر از (رونالد)***ریگان هست، ما این غیب ها را بلد نیستیم. یک تعبیری ما آخوندها داریم و می گوییم السلق شلغ یعنی سلیقه***ها شلوغ است. هر کسی به نوعی یک سلیقه ای دارد.
لینک این مصاحبه در یوتوب:


https://www.youtube.com/watch?v=QfbIop5dM5k
ب
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#25
بعله هنوزم که هنوزه داعش ایران داره از جنگی که به عراق و ملت ایران تحمیل کرد نون میخوره و بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی میکنه. بیخود نبود امام خمینی این جنگ رو یک نعمت و رحمت اللهی مینامیدند و تن به اتمامش نمیدادن تا اینکه عراقی ها خشتکمون رو رو سرمون کشیدن. اون جنگ پایه و اساس داعش رو محکم کرد, برای اینا نعمت بود, رحمت بود و امروز هم هر کاری میکنن که مبادا مردم "دفاع مقدس" یادشون بره.


ماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که دفاع مقدس، نبردی کاملا مردمی بوده است، گفت: ایجاد انحصار در بازتولید و نشر معارف دفاع مقدس موجب کاهش ظرفیت های تاثیرگذار خواهد شد.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی روز سه شنبه در دیدار نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس، افزود: اعتلا و توسعه رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) و جهانی شدن فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ناشی از توان نرم نهفته در جوهره دین حنیف اسلام است.

شمخانی برخی از اقدامات هدفمند در زمینه مخدوش کردن ارزش های اسلام رحمانی و صفات بی نظیر پیامبر اسلام (ص) از سوی رسانه های وابسته به نظام سلطه را نیز ناشی از هراس و انفعال نسبت به توان نرمِ دین مبین اسلام عنوان کرد واظهار داشت: عظمت و نفوذ معارف اسلام ناب محمدی (ص) تحت تاثیر اقدامات جاهلانه ای از این دست قرار نخواهد گرفت.

وی در این دیدار با اشاره به قدرت بسیج کنندگی بی نظیر فرهنگ دفاع مقدس بر ضرورت اجتماعی کردن معارف ارزشمند 8 سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: افسانه سازی و کم توجهی به انعکاس هنرمندانه حقایق دفاع مقدس موجب کاهش الگوپذیری نسل جدید از ارزش های این حماسه کم نظیر خواهد شد.

شمخانی ادبیات را پایه اصلی و زیر ساخت تولید آثار سینمایی، نمایشی، موسیقایی و سایر تولیدات فرهنگی عنوان کرد و افزود: فعالیت های ارزشمندی که تا کنون در حوزه ادبیات دفاع مقدس انجام شده بخش کوچکی از نیازمندی های جامعه فرهنگی و دوستداران معارف دفاع مقدس را پر کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین پیش نیازهای اصلی امنیت فرهنگی به عنوان رکن اصلی امنیت فراگیر و پایدار در کشور بر مردمی کردن عرصه تولید و نشر معارف دفاع مقدس به عنوان ضرورتی غیر قابل اجتناب تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد انحصار در باز تولید و نشر دفاع مقدس که نبردی کاملا مردمی بوده است موجب کاهش ظرفیت های تاثیر گذار آن خواهد شد.

شمخانی با اشاره به ضرورت ایجاد نگاه راهبردی نسبت به تولید و انتشار آثار ادبی دفاع مقدس، افزود: مرزگستری فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای اصیل انقلاب اسلامی بدون توجه به نشر هنرمندانه معارف دفاع مقدس در سطح جهانی تنها در قالب شعارهای غیر قابل تحقق باقی خواهد ماند.

در ادامه این جلسه تعدادی از نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص ضرورت اصلاح برخی رویه های جاری در رسانه های کشور نسبت به انعکاس غیر واقعی معارف دفاع مقدس، توسعه بهره گیری از ادبیات دفاع مقدس در کتاب های درسی و دانشگاهی و حمایت از افزایش تولید آثار ادبی دفاع مقدس در حوزه کودک و نوجوان پرداختند.

همچنین شرکت کنندگان در این جلسه بر ضرورت حمایت از نویسندگان و ناشران، پایه گذاری نهضت ترجمه آثار داستانی دفاع مقدس و ضرورت ایجاد کارگروه های تخصصی به منظور رصد آثار فرهنگی دفاع مقدس تاکید کردند.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#26
I really think the americans are waiting out the results of their sunni concept of IS. They really want to see if they can be as effective as the shiite branch of IS in Iran. I think the sunni IS is given every opportunity to understand the rules and that if they obey and learn to work within a certain frame, they will get supported by the US just like the support their shia branch in Iran which is getting backed by the US from day one.

At the end of the day i believe the shiite branch of IS will survive the sunni branch because of the natural deceit in their blood and americans need their servants to be deceitful and at least try to hide their crimes and killings. The sunni IS is not used to it. They kill and they show it, they even show case it, they show off with it and it makes it difficult for the US to back these animals long term. They are still giving them time to learn but they seem to stubborn to understand the american rules. The winner out of the whole ghasaaabi of people in the middle east will be the IS of Iran who proved to be one heck of a lying and deceitful force. Killing and at the same time openly criticizing other killing governments! Hanging, raping and stoning people but shamelessly criticizing killing and hangings of other people! Pissing on human rights but criticizing the lack of it in other countries!

The winner will be the by far more deceitful shia branch of IS.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#28
ببینید, درست همین رو میگم! هنوز نگفته, خبر جدید میاد که ایران پرچمدار حقوق بشر در جهان است. دقیقا همین رو میگم وقتی میگم آخر دولت اسلامی شیعه ایران پا بر جا میمونه ولی دولت اسلامی سنی عرب در دراز مدت از بین خواهد رفت چون شیعه در وقاحت و دروغ رو دست نداره. درست در حین اینکه آدم میکشن, و به جرثقیل آویزون میکنن, درست در موقع ای که دزدی های کلون میکنن, درست در موقعی که در زندان گله ای به مردم تجاوز میکنن, با کمال پر رویی میان میگن پرچمدار حقوق بشر جهان هستند. هیچ احدی, هیچ عرب قحطانی, هیچ داعشی حتی حیوان ترینشون انقدر وقاحت و دروغ در وجودشون ندارن که شیعه ایرانی داره.


ایران پرچمدار حقوق بشر در جهان است

کاظم غریب***آبادی٬ معاون امور بین***الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفته جمهوری اسلامی «پرچمدار» حقوق بشر در جهان است و در این زمینه ادعا دارد.

آقای غریب***آبادی افزوده حقوق بشر نه*** تنها در جمهوری اسلامی رعایت می***شود٬ بلکه ایران وضعیت حقوق بشر در کشور***های غربی٬ آمریکا و اسرائیل را همه روزه رصد می***کند.

وی افزوده در ایران نهاد***هایی تشکیل شده***ا***ند که وظیفه آنها رصد وضعیت حقوق بشر در کشور***های مذکور است و تاکنون گزارش***هایی در این زمینه نیز منتشر کرده***اند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از عملکرد احمد شهید٬ گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران پرداخته است.

مقام***های جمهوری اسلامی به شدت از گزارش***های احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران خشمگین هستند و به وی اجازه سفر به کشور را نداده***اند.

ایران در واکنش به انتشار این گزارش***ها نیز اقدام به تشکیل نهاد***های به ظاهر غیردولتی کرده تا گزارش***هایی از نقض حقوق بشر در کشور***های غربی تهیه و منتشر کنند.




 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#29
صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه:
قرآن اجازه نداده کسی پیامبر اسلام را نقد کند
۱۵ بهمن ۱۳۹۳

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه با «کج***فکر» خطاب کردن برخی «روشنفکران» گفته براساس آیات بسیاری در قرآن٬ کسی اجازه نقد پیامبر اسلام را ندارد.
آقای لاریجانی افزوده برخی مدعیان روشنفکری که نقد شخصیت٬ رفتار و گفتار پیامبر را «خلاف شرع» نمی***دانند٬ نسبت به دین و منابع آن «کج فکری» دارند.
وی در ادامه سخنان خود با استناد به برخی آیات قرآن به صراحت گفته براساس این آیات٬ هرگونه نقد پیامبر اسلام ممنوع است.
به گفته رئیس قوه قضائیه کسی که از نظر قرآن مصون از «خطا» و «اشتباه» است را نمی***توان نقد کرد.
صادق لاریجانی این مطلب را در واکنش به همسویی برخی روشنفکران ایرانی با محکومیت حمله به نشریه «شارلی ابدو» بیان کرده است.
درج کاریکاتور***هایی از پیامبر اسلام در این نشریه با خشم گسترده روحانیون حاکم بر ایران مواجه شده است.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#30
عبد***الله حاجی صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:
سرپیچی از اوامر ولی***فقیه در حد شرک به خداوند است
۲۱ بهمن ۱۳۹۳

عبد***الله حاجی صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفته سرپیچی از اوامر ولی فقیه در حد شرک به خداوند است.
آقای حاجی صادقی بی***اعتنایی به اوامر ولی فقیه را همسان با سرپیچی از دستوران امام زمان نیز دانسته و گفته اسلام منهای ولایت امضای خداوند را ندارد.
وی با تعریف و تمجید از علی خامنه***ای هم اظهار کرده سخنان وی جامعه را از «تاریکی***ها» به سوی «روشنایی» و «نورانیت» حرکت می***دهد.
این روحانی محافظه***کار در بخش***های مختلف سخنرانی خود از مردم خواسته از ولایت فقیه حمایت کنند و نسبت به دوری آن***ها از ولایت هشدار داده است.
حاجی صادقی مدعی شده مردم جهان از حکومت***های «استکباری» ناامید شده***اند و «تشنه ولایت الهی» هستند که ولی فقیه تجلی آن است.
روحانیون حامی علی خامنه***ای پیش***تر مقام وی را هم***سنگ مقام پیامبر اسلام می***دانستند که با این سخنان حاجی صادقی مقام رهبر جمهوری اسلامی به حد و اندازه خداوند ارتقاء یافته است.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#31
روزآنلاین: با وجود جواب وزارت ارشاد به انتقاد سه تن از مراجع تقلید نزدیک به محافظه کاران در خصوص صدور مجوز انتشار یک آلبوم موسیقی که در آن یک زن تکخوانی می کند، روز گذشته محمد یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از چهره های اصلی جریان موسوم به "دلواپسان"، در اظهاراتی که سایت انتخاب آن را "بی سابقه" خوانده، به وزیر ارشاد حمله کرد و گفت وی به دلیل رانت پدرش بر این مسند تکیه زده است. به نوشته سایت انتخاب، محمد یزدی که نطق های تند وی در کسوت خطیب جمعه تهران در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی هنوز فراموش نشده، دیروز خطاب به علی جنتی گفته است: "آقای وزیر ارشاد! به معاونت موسیقی تان تذکر بدهید که موسیقی در اسلام حرام است. شما نمی توانید موارد شبهه را تشخیص بدهید. تمسک به موارد شبهه موجب می شود آهسته آهسته مرزها را زیر پا بگذارید و به عنوان مشتبه در حرام بیافتید. تک خوانی زن بدون تردید حرام است. همه مراجع هم مخالف هستند، حتی همخوانی هایی که در بینش تک خوانی زن باشد هم حرام است. ترویج موسیقی اصولاً حرام است". او افزوده: "متأسفانه می بینیم وزیر ارشاد هر روز یک سری جشنها برگزار می کند و هزینه هایی را بر بیت المال تحمیل می کند. آقای وزیر ارشاد! بدانید با این کارها محبوبیت خودتان را در پیش متدینین و مراجع معظم از دست خواهید داد. آقای وزیر! مراقب باشید، رانت پدرتان را از بین نبرید. اگر از رانت پدرتان به وزارت رسیده اید مراقب باشید به وظیفه خودتان عمل کنید و اگر به وظیفه تان عمل نکردید منتظر حمایت نباشید بلکه منتظر مخالفت باشید و بدانید با راهی که پیش گرفته اید فردا - پس فردا اگر مراجع علیه شما چیزی بگویند در آینده هم نمی توانید زندگی درستی داشته باشید. من مدتهاست سکوت کرده ام. من مدتها در این نظام حرفی نزده ام، اما امروز می خواهم از فرصت استفاده کنم و به شما بگویم آن مرد و زنی که حتی بچه به بغل می آید و در راهپیمایی شرکت می کند به خاطر من و شما نیست که می آید به خاطر اسلام، نظام، انقلاب، امام، رهبری و دین است که می آید. شما خودتان را گم نکنید اگر چند روزی در موضع قدرت قرار گرفته اید مواظب باشید حریم اسلام را حفظ بکنید و بدانید اگر حکومت، پشتوانه مردمی اش را از دست بدهد اساس آن آسیب می بیند و شما در پیشگاه الهی مسئول خواهید بود". او این انتقادات را پس از آن مطرح کرده که علی جنتی درباره نظریات مکارم، صافی و نوری همدانی در مورد صدور مجوز برای یک آلبوم موسیقی، گفته بود: "من در ۱۸ ماهی که در وزارت فرهنگ و ارشاد هستم احساس می کنم مجموعه***هایی هستند که قاعدتا این دولت، دولت منتخب آنها نیست و آنان کاندیدای دیگری دارند که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشده است. تمام تلاش آنان این است که با دولت در حوزه***های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاست خارجی مقابله کنند و حتی برای این منظور اتاق عملیاتی را تشکیل دادند و به دنبال آن هستند تا با دولت در زمینه هنری مقابله کنند. ما نظر مخالف و انتقاد را می***پذیریم اما آنان به این بسنده نمی***کنند با جعل و تحریف اطلاع***رسانی غلطی را به مجامع دینی، حوزه***های علمیه و برخی شخصیت***های مذهبی می***کنند و متاسفانه گاهی این تبلیغات دروغ موثر واقع می***شود". او افزوده: "اخیرا موجی را راه انداختند و در آن اعلام می***کنند که مجوزی برای تک***خوانی زنان داده شده است در صورتی که تک***خوانی وجود ندارد و ضمن اینکه عکس آلبومی که به آن انتقاد می کنند عکس یک خانم است اما این آلبوم توسط محسن کرامتی و نوشین طافی همخوانی شده و در واقع تک***خوانی نبوده است. اصل این خبر دروغ است و براساس آن حاشیه***سازی و ایجاد موج علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که عمل غیراخلاقی، غیردینی است و به آنان می***گوییم اگر قصد مقابله با دولت را دارند به نقاط ضعف اساسی که وجود دارد بپردازد و چرا دروغ***پردازی می***کنند. برای ما جای تاسف است که عناصر مدعی دفاع از انقلاب، ارزش***های اسلامی به این دروغ***پردازی***ها می***زنند و هم جای تاسف است که برخی، این حرف***ها را می***پذیرند در حالی که در قرآن درباره صحت خبر مبنی بر اینکه خبری جهت دارد تاکید دارد". هفته گذشته سه تن از مراجع تقلید محافظه کار در قم هم به وزارت ارشاد بابت صدور مجوز برای آلبوم تک خوانی یک زن حمله کرده بودند. در این سخنان هماهنگ، ناصر مکارم شیرازی خطاب به وزیر ارشاد گفته بود: "وزارت ارشاد ارزش***های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می***گذارد، داد مردم بلند شده؛ همه روز شکایات و گلایه***های متعدد به دفتر ما می***رسد که وزارت فرهنگ ارشاد که پسوند اسلامی را هم یدک می***کشد چرا ارزش***های انقلاب را یکی بعد از دیگری زیر پا می***گذارد. مردم از ما توقع دارند که تذکر دهیم؛ امیدواریم این تذکرات سبب هوشیاری شود و افرادی که در وزارت ارشاد هستند مردم انقلابی را ناراحت نکنند، روی مردم انقلابی باید بیش از همه حساب کرد". نوری همدانی هم در همان روز گفته بود: "صدور مجوز تک خوانی به خانم ها باعث فساد در جامعه اسلامی است. ما باید ارزش***های اسلامی را رعایت کنیم زیرا مردمی که این انقلاب را بر پا کردند خود نیز در برابر کتاب، موسیقی و هر آنچه مخالف اسلام باشد با روحیه بسیجی ایستادگی خواهند کرد". به فاصله یک روز پس از این دو، صافی گلپایگانی هم در اینباره اظهار نظر کرد و گفت: "از صدور مجوزهای خلاف شرع از سوی وزارت ارشاد نگران هستیم و مردم توقع دارند مسئولین ارشاد جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند". این انتقادات هماهنگ اما، از سوی وزارت ارشاد بی پاسخ نماند و دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت ارشاد اسلامی همان روز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: "بر اساس ضوابط موجود که از بدو تاسیس دفتر موسیقی تا کنون به آن عمل شده است هیچ گونه منع قانونی برای صدور مجوز آثاری که هم خوانی زن ومرد دارند، وجود ندارد و پس از طی مراحل قانونی طبق روال مجوز انتشار برای این گونه آثار نیز صادر می گردد. لذا اثر مذکور به دفعات در واحد تطبیق بررسی شده و بر اساس مستندات موجود در پرونده پس از اصلاحات مورد نظر دفتر موسیقی، نمونه نهایی با رعایت کلیه ضوابط و مقررات، به درستی وصحت اجازه انتشار دریافت کرده است. عموماً پس از انتشار آثار نیز کارشناسان واحد تطبیق مجدداً بررسی های تطبیقی را انجام خواهند داد و در صورت عدم تطبیق با نمونه صوتی ثبت شده در دفتر برخوردهای قانونی با متخلف صورت خواهد گرفت. این دفتر مجدداً بر این نکته تأکید می کند که تا کنون هیچگونه مجوز تک خوانی بانوان اعم از آلبوم صوتی یا اجرای صحنه ای، مگر در موارد کنسرت ویژه بانوان صادر نکرده است". گفتنی ست، ماجرای انتشار این آلبوم هنوز با انتشار خبرها و یادداشت هایی در سایت رجانیوز، ارگان جبهه پایداری و دلواپسان پیگیری می شود و با وجود تکذیب خبر انتشار آلبوم، این سایت اصرار دارد که چنین اتفاقی رخ داده است. رجا نیوز، با وجود جوابیه و اظهارات جنتی باز هم نوشته است: "چرا در این آلبوم صدای خواننده زن بر مرد غلبه دارد و به عبارتی صدای مرد در ذیل صدای زن است که گویا به همین دلیل هم با عکس روی جلد خواننده زن روانه بازار شده است و رسانه های حامی از آن به عنوان اتفاقی بزرگ در عرصه موسیقی یاد کردند. امیدواریم با توجه به موارد فوق، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد که در گفتگویی اظهار کرده "قرار شده مسئولان مربوطه آلبومی را هم اکنون در بازار وجود دارد بررسی کنند و اگر با مجوز صادر شده انطباق نداشت حتما آن را جمع آوری کنند" به وعده خود عمل کنند و با مسئولان خاطی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در خوشبینانه ترین حالت غفلت کرده اند که در غیر این صورت هدفشان عادی سازی این خط قرمز و هموار کردن تک خوانی زنان بوده است برخورد لازم صورت بگیرد زیرا نتیجه کار فرد غافل با فرد مغرض یکی است". گفتنیست، در میان کشورهای جهان،ایران، از معدود کشورهایی است که چنین قوانینی درباره پخش صدای زنان دارد.
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#32

پوشیدن دمپایی زن برای مرد در خانه جایز نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت***الاسلام*** حسین وحید پور، کارشناس رسانه ملی، شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در برنامه زمزم معرفت با بیان این***که پرداخت خمس بر همه افراد اعم از زن و مرد و فقیر و غنی واجب است، گفت: هرکس باید برای خود یک سال خمسی قرار داده و در پایان آن سال اگر خمس به او تعلق گرفت و چیزی در خانه داشت که بیش از یک سال باقی***مانده باید خمس آن را بدهد. وی افزود: خمس به جهیزیه***ای که برای دختران به دلیل مشکلات مالی به ***مرور زمان تهیه می***شود تعلق نمی***گیرد، اما اگر جهیزیه به دلیل تمکن مالی یک ***دفعه تهیه ***شده و بیش از یک سال در منزل پدر دختر بماند خمس به آن تعلق می***گیرد. سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این***که استفاده از مال خمسی جایز نیست و غصب اموال به ***حساب می***آید، افزود: اگر زنی مطمئن نیست که شوهرش از مالی که خمس آن را نداده آذوقه یا لوازم خانه و لباس تهیه ***کرده می***تواند از آن استفاده کند اما اگر یقین دارد که آن از مال خمسی است اجازه استفاده را نداشته و از هر چیزی که از مال مخمس تهیه*** شده یک ***پنجم آن غصبی بوده مگر آن***که خمسش را بپردازد. حجت***الاسلام*** وحید پور با بیان این***که خواندن نماز با لباسی که از مال مخمس تهیه ***شده باطل است، ادامه داد: این حکم به*** این*** علت است که انسان با لباس غصبی نمی***تواند نماز بخواند. وی با بیان این***که انسان اگر در نزدیکی و همسایگی یک مسجد قرار دارد و عذر شرعی ندارد باید نمازش را در مساجد به ***جا آورد، اظهار کرد: اگر انسان در مسجد به دلیل عذر شرعی نتوانست نماز بخواند می***تواند نمازش را در خانه به جماعت قرائت کند که البته این موضوع منوط به این است که زن و فرزندش به عدالت او یقین داشته باشند. کارشناس رسانه ملی با اشاره به این***که اگر در خانه و یا در مسجد یک روحانی حاضر باشد باید حتما روحانی و یا طلبه نماز را اقامه کنند، ادامه داد: در مسجدی که روحانی وجود دارد اقامه نماز با حضور یک غیر روحانی جایز نیست. حجت***الاسلام*** وحید پور با بیان این***که نماز انسان در وطن دائم کامل بوده اما در وطن موقت شکسته است، تصریح کرد: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب اگر انسان در وطن موقت بیش از سه سال اقامت داشته باشد نمازش کامل است و نیاز به ***قصد 10 روز ندارد. وی با اشاره به این***که مردان به دلیل شبیه شدن به زنان نمی***توانند مانند زنان آرایش ***کرده یا لباس و کفش آن***ها را بپوشند، گفت: حتی در خانه پوشیدن لباس***هایی که مخصوص زنان است برای مردان جایز نیست و زنان هم نمی***توانند لباس مردان را بپوشند و حتی بعضی از مراجع به حدی بر این موضوع تأکید دارند که حتی مرد در خانه نمی***تواند دمپایی زن را بپوشد. کارشناس رسانه ملی یادآور شد: مردانی که مانند زنان زیر ابروی خود را برداشته یا لباس***های جلف زنانه می***پوشند کار آن***ها شرعاً جایز نیست و به دلیل شبیه شدن به زنان حرام است./837/پ202/ف
 
Last edited by a moderator:

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#33

آیت الله علوی گرگانی:
با پرداخت خمس و زکات فقر از جامعه رخت برمی بندند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار با رؤسا و معاونان حفاظت نیروی انتظامی استان***های سراسر کشور بیان کرد: غرض خداوند از خلقت، عبادت و غرض از عبادت، معرفت و به کمال رسیدن انسان است. استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان در بدو تولد، کاری را به خودی خود نمی***تواند انجام*** دهد، خاطرنشان کرد: انسان رفته رفته خود را به کمال می***رساند و خداوند ابزاری مانند گوش و چشم را به انسان ها داد تا اینکه رسم عبودیت و معرفت را به جا آورند و به کمال برسند. وی با اشاره به این که انسان عاقل هیچ کاری را بیهوده انجام نمی***دهد، اضافه کرد: خداوند روزی و انرژی انسان***ها را از زمان خلقت، به او عنایت کرد و انسان در ازای این لطف باید به فکر عبادت و شناخت خداوند باشد. حضرت آیت***الله علوی گرگانی ادامه داد: انسان باید مالی که خداوند به او بخشیده است را باید به دو بخش تقسیم کند، یک بخش برای استفاده خود و بخش دیگر برای، بیچارگان، بینوایان و فقیران بدون منت است و سود آن را خداوند در آخرت به انسان می***دهد. استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که انفاق در نزد خداوند متعال باقی می***ماند اما آنچه که انسان برای خود نگه می***دارد از بین می***رود، اظهار داشت: خداوند از دو راه روزی می***رساند؛ نخست روزی که از راه کسب و کار به دست می***آید، دوم روزی که از زمین رشد می***کند، اما باید مراقب بود که از این اموال نیز انفاق کرد و باید از راه پاک باشد، نه از راه غیر مشروع. حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تأکید بر دادن خمس و زکات و کفاره و رد مظالم افزود: خداوند در قرآن برای سائلان و محرومان هم حقی را معلوم کرده است، که یکی از آثار کمک کردن، دفع بلا و ذخیره ای برای آخرت است./992/پ202/ج
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#34

نماینده مردم بابل در مجلس:
تبعیت از ولایت فقیه راه برون رفت از مشکلات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبرناصری، نماینده مردم بابل در مجلس امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت آغاز سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: جهان تشنه اسلامی است که عدالت را برای بشریت به ارمغان آورده است و اگر تفکر ناب اسلامی به طور کامل اجرا شود، نباید در کشورهای مسلمان مشکلی داشته باشیم. وی مشکل اصلی در جهان اسلام را عدم توجه کامل به دستورات دینی و اجرای درست احکام اسلامی بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با طرح نظریه اداره جامعه بر اساس مدل دینی خط بطلانی بر تفکر جدایی دین از سیاست کشید تا سعادت و پیشرفت را به عنوان الگویی برجسته در عرصه جهانی عرضه کنند. رییس مجمع نمایندگان استان های شمالی بر لزوم تلاش مسؤولان برای کار و تلاش جهادی در عرصه خدمت رسانی تاکید و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک فرصت استثنایی است که همه مسؤولان باید با عملکرد خوب خود در ابعاد مختلف علمی، بهداشتی، رفاهی و آموزشی الگوی مناسب از کارآمدی نظام دینی را به جهانیان معرفی کنند. وی نقطه اصلی تقابل نظام اسلامی را با استکبار جهانی در موضوع استقلال طلبی و حفظ هویت دینی و ملی عنوان کرد و ادامه داد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا از اینکه نظام اسلامی از یک کشور تحت سلطه خارج و به یک کشور مستقل بر اساس اتکا به قدرت داخلی تبدیل شده است خشمگین هستند و به همین دلیل از هیچ توطئه ای علیه این کشور بعد از انقلاب فروگذار نکردند. حجت الاسلام ناصری تبیین صحیح اندیشه های اسلامی در تبعیت از ولایت فقیه را راه برون رفت از مشکلات کنونی کشور دانست و تصریح کرد: تببین درست اندیشه های اسلامی در حوزه های مختلف اقتصاد،سیاست می تواند موجب رغبت افراد به سوی اسلام و باورها و ارزش های اسلامی خواهد شد. نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز ما اسلام خرد ورز و شیعی را به جهانیان نشان می دهیم، اظهار داشت: اسلام به عنوان دین زندگی، سعادتمندی حقیقی را در عرصه های مختلف در عینیت زندگی ما جلوه گر بسازد به همین دلیل انقلاب اسلامی یک فرصت تاریخی برای ما در این زمان برای نشان دادن کارآمدی اسلام برای اداره درست یک جامعه است. وی ادامه داد: اهانت به پیامبر(ص) در قالب کاریکاتور نشان از عجز و درماندگی قدرت هایی استکباری دارد زیرا آنان از قدرت و فراگیر شدن اسلام و گرایش مردم جهان به سوی اسلام وحشت دارند. عضو فراکسیون روحانیت مجلس با دعوت از مردم برای شرکت باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: مردم ولایتمدار ایران با هوشمندی و موقعیت شناسی خود یکبار دیگر با تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا اعلام خواهند کرد که تا پای جان برای حفظ و صیانت از انقلاب ایستادگی خواهند کرد. حجت الاسلام علی اکبر ناصری با اشاره به بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و تصمیم مجلس برای بررسی یارانه ی نقدی بیان داشت: ماهانه حدود پنج هزار میلیاردریال یارانه به حساب حدود ده میلیون ثروتمند ایرانی واریز می شود که این با اصل هدفمندی یارانه ها منافات دارد. وی افزود: با حذف یارانه پردرآمدها می توان در بخش درمان، اشتغال، تولید و یا حتی افزایش یارانه های افراد کم درآمد اقدام کنیم. نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی حمایت از اقشار ضعیف جامعه و قطه یارانه ثروتمندان را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: مجلس نگاه مثبت و حمایتی در بخش دارو و درمان دارد و همواره طرح هایی را که برای رفاه مردم باشد مورد پشتیبانی قرار می دهد
 

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#35
ﺍﺣﻤﺪ ﺍﺣﻤﺪﯼ٬ ﻋﻀﻮ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻓﺎﺵ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﻣﺤﻤﻮﺩ
ﺍﺣﻤﺪﯼﻧﮋﺍﺩ ﺍﺯ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺷﻮﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻮﭼﻪﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺍﻣﺎﻡ
ﺯﻣﺎﻥ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﮐﻨﻨﺪ .
ﺁﻗﺎﯼ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺣﻤﺪﯼﻧﮋﺍﺩ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﺯ
ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺷﻮﺭﺍ ﻣﯽﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﻪﻫﺎ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﻨﺪ .
ﻭﯼ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺑﺨﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺍﺯ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﺍﯾﻦ ﺷﻮﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺍﺣﻤﺪﯼﻧﮋﺍﺩ ﺑﻪ
ﺍﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﻈﺮﻫﺎ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺭﺋﯿﺲ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﻫﻢ ﻣﯽﮔﻔﺖ ﺑﺎﯾﺪ
ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﯾﺎﺭﺕ ‏« ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﺒﯿﺮﻩ ‏» ﺑﺤﺚ ﮐﻨﯿﻢ .
ﺍﯾﻦ ﻋﻀﻮ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺗﻠﻮﯾﺤﯽ
ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺍﺣﻤﺪﯼﻧﮋﺍﺩ ﻭ ﺍﺳﻔﻨﺪﯾﺎﺭ ﺭﺣﯿﻢ ﻣﺸﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ‏« ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﯽ‏» ﺍﺯ
ﺩﯾﻦ ﻭ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﺘﻬﻢ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .
ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺍﺣﻤﺪﯼﻧﮋﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺍﺯ ﻣﺤﺎﻓﻈﻪﮐﺎﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ
ﻓﺎﺳﺪﺗﺮﯾﻦ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ٬ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ
ﺗﻼﺵﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻧﺎﮐﺎﻡ ﻣﺎﻧﺪ