دلیل ممنوعیت نوشیدن آبجو و بازی شطرنج هم پ&#17

#1
امام رضا، امام هشتم شیعیان دلایل ممنوعیت نوشیدن آبجو و بازی شطرنج برای مسلمانان پیرو مذهب تشیع را چنین عنوان کرده است: " چون سر امام حسین (ع) را به شام بردند یزید لعنه الله فرمان داد تا آن را در محلی نهادند و پرده ای بر روی آن نصب نمودند ....
پس او و یارانش بدانسو آمدند و به خوردن غذا و نوشیدن آبجو مشغول شدند ! و چون از کار خوردن و نوشیدن فارغ شدند فرمان داد تا آن سر مطهر را در طشتی زیر تختش نهادند.
و صفحه شطرنجی روی آن نهادند ! و یزید لعنه الله بنشست و به بازی شطرنج و گفتگو از حسین بن علی (ع) و پدرش و جدش سلام الله علیهم و استهزاء بذکر ایشان مشغول گشت.
هر زمان که در حرکات شطرنج از حریف خود مهره ای را می برد جامی آبجو می گرفت! و سه نوبت می نوشید و آنگاه باقی مانده آن را در کنار طشت بر روی زمین می ریخت.
پس هر کس که از شیعیان ما می باشد باید از نوشیدن آبجو و بازی شطرنج خود داری کند.
هرکس که نظرش به شطرنج یا آبجو افتاد باید به یاد کار پلید یزید لعنه الله افتد و او و خاندانش را نفرین نماید."!!!(1)
با همین چرندیات و روایات ساختگی پوچ و بی ارزش دکانداران اسلام و مذهب تشیع قرن هاست که خرد انسانها را به باد داده اند.
1- منبع:
شریف من لا یحضر الفقیه، جلد 6، صفحه 379

 
Last edited:

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
12,269
352
#2
این یزید یکی از بهترین و هنرمند ترین اعراب اون زمان بود که هیچوقت درست اسلام نیاورد به همین خاطر مرتب با پدرش در جدال بود. شعر هاشو حتی حافظ ازش استفاده کرده بود در موردش نوشته بود. این آدم رو شیعیان به صورت سیستماتیک بهش دروغ و کثافت بستن. یعنی اگه لعن به یزید و عایشه و عمر و ابوبکر رو از شیعیان بگیری، هیچی ازشون نمی مونه.