فوتبال دفاعي

May 21, 2003
Not The Eshaalic Goozpublic !
Qatar has gotten better from 20 years ago. So has Bahrain.
UAE however was at its heights in the 90s starting by qualification for Italia 90 and then attending the finals of Asian Cup. They have regressed pretty much since. This year though they seem to have a better team specially with their play maker Jimi Hendrix Al Amoudi.
IR has remained stagnant since 98.
They has some sparks of football during the late 90s but those have completely extinguished now.

Queiroz is doing an amazing job with what he has available to him. He has a shit squad and has qualified for the second round not conceding a goal. That is an achievement given how shitty the team plays. Now is this football deserving of Iranian people, under the current system is probably the best they can do.

Under different circumstances, sky would have been the limit with the amount of talent available in that country.

May 21, 2003
CQ has managed Iran National Team , 46 times , 25 wins , 14 draw and 7 losses

80 GF
29 GA
51+ GD

We have never beat any European team , as a matter of fact we lost to Albania and Bosnia , drew with Montenegro and Belarus 0-0 in both occasions
how dare you saying KOFR about the NOBOVAT team e melli?

you infidel will burn in hell. man shashidam too een 'ERGH E MELLI' ke team e sepah e pasdaran ro tashvigh nemikoni.
dammit man get with the program.

Allah, nobovat, cracked roof, five star shit bag and goozoo eagle all the way

R.BAGGIO

National Team Player
Oct 19, 2002
Toronto
I really like what Queiroz has done with our defence. Our defenders stay in position, they cover the overlap very well. They deal with aerial threats very well. One on one these are some of the best defenders in the history of our football. The real problem is the midfield in my view, we lack a quick play maker really badly, a player that can carry the ball forward and pass as well (e.g. Modric) in order to take advantage of the counter attack.

This team will run into problems against good opposition. They are not cohesive offensively and give away possession unnecessarily in rash attempts to go for the counter attack.

Overall, the attitude of the team is very professional compared to our past teams (full of prima donnas) and they are just more likeable. This is the best defence I've ever witnessed in our TM. I hope they succeed but the fluidity of attack and rate of unforced loss of possession is just abysmal at this stage of the game.

Ardesheer

Bench Warmer
Jun 30, 2005
I cannot believe your un patriotic comments against SHIR mosalmaana E jomhoori e eslaami. Az khandan e NOBOVAT hastan.
you will burn in hell (???) as a traitor.
On another note, one thing that really bothers me is when I watch the players' interviews before and after the games, and how many times they say if God wants, God wanted, thank God, because of people's prayers, etc. I just hate hearing that stuff. Listen, even that God you believe in should not give a shit who wins a soccer match, and even if it did, why not the other team. Even Gucci and Dejageh talk like that. I just want them to keep that stuff to themselves when playing for national team. This has nothing to do with God, Allah, prayers, what God wants or does not want, it's just a soccer match, and if you do better, you should win.

Sly

Elite Member
Oct 18, 2002
To those who love stats. Here is TM stats in official games in last 3.5 years (WC Qualifiers, WC, Asian Cup Qualifiers and Asian cup so far)

Games/Points: 28 / 59 (2.11 per game)
W/L/D: 18/5/5 (64% / 18% / 18%)
Goals scored: 54 (1.92 per game)
Goals against: 16 (0.57 per game)

Pure luck? If you asked me I'd say a mganificent record for CQ and his team. Does it mean we will lift the trophy? Not at all but lets stop harsh and ridiculous criticism.

Go TM!!!
PI joon, in a lot of those games from which CQ gets his record, we played well, like the one against Argentina! We are not playing well now! That's the difference and that's why many people think it was pure luck.

oghabealborz

Elite Member
Feb 18, 2005
Strawberry field
how dare you saying KOFR about the NOBOVAT team e melli?

you infidel will burn in hell. man shashidam too een 'ERGH E MELLI' ke team e sepah e pasdaran ro tashvigh nemikoni.
dammit man get with the program.

Allah, nobovat, cracked roof, five star shit bag and goozoo eagle all the way
Kayvan jan , I am sorry if you took offence of the poet I posted , it was not directed at you personally and had no political or religious incentives .
maybe it was a bad example as you took it the wrong way ,if it was I apologize .

May 21, 2003
Kayvan jan , I am sorry if you took offence of the poet I posted , it was not directed at you personally and had no political or religious incentives .
maybe it was a bad example as you took it the wrong way ,if it was I apologize .
you have absolutely no reason to apologize. I will follow the the adventures of IR's team with some interest. I hope you, and all IR's team supporters finally get a championship after all these years. You have waited so long since the islamic revolution.

be ghole bache haye mahale moon too tehroon nobati ham agar bashe dige nobate jomhoori e eslami ye ke bebareh.

May 21, 2003
On another note, one thing that really bothers me is when I watch the players' interviews before and after the games, and how many times they say if God wants, God wanted, thank God, because of people's prayers, etc. I just hate hearing that stuff. Listen, even that God you believe in should not give a shit who wins a soccer match, and even if it did, why not the other team. Even Gucci and Dejageh talk like that. I just want them to keep that stuff to themselves when playing for national team. This has nothing to do with God, Allah, prayers, what God wants or does not want, it's just a soccer match, and if you do better, you should win.
it is a bit off the topic but God (ke vojood nadareh) kheyli bayd kos mashang e dayoos bashe ke leave starving children, HIV patience, cancer patience, war refugees, rape victims and concentrate his efforts on a bunch of gel haired nancy boys wining a useless football competition.

vaghan ke bayd reed to dahan e hamchin god ee.

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
it is a bit off the topic but God (ke vojood nadareh) kheyli bayd kos mashang e dayoos bashe ke leave starving children, HIV patience, cancer patience, war refugees, rape victims and concentrate his efforts on a bunch of gel haired nancy boys wining a useless football competition.

vaghan ke bayd reed to dahan e hamchin god ee.

دوست عزیز،شما نظرتان بسیار محترم است.در اینجا ما بحث خدا شناسی*** نمی***کنیم،بسیاری از اشخاص هستند که به خدا و پیغمبر اعتقاد دارند،شکنجه گر*** هم نیستند،نه آدمکش هستند،نه جاسوس رژیم هستند،ولی*** به آفریدگار و چیزهایی اعتقاد دارند،گفتن الفاظ رکیک،و توهین به اعتقادات مردم کار قشنگی*** نیست.اینکه شما هرچه در دههنتان میاید نثار مردم می***کنید،کار زیبایی نیست.

بحث الله و پرودگار و خدا بحثی***ست فلسفی***،من در کنار رشتهٔ پزشکی*** که خواندم،فلسفه هم خواندم،ما طبق قانون طبیعت زندگی می***کنیم،فیزیکدانها به خدا آفریدگار می***گویند،یعنی*** کسی*** که جهان هستی*** را آفرید،قانونهای طبیعت را بنا گذاشت،و خود این آفریدگار دیگر در طبیعت وجود انسان هیچ نقشی*** ندارد،ولی*** قانونهایش نقش دارند،یعنی*** چه؟یعنی*** اینکه اگر الکل بخوری،احتمال اینکه بچه ناقص بدنیا بیاید زیاد است،این چه ربطی*** به خدا دارد؟اما به قانون خدا که گفته است که الکل این اثر را میگذارد نقش دارد،بنابر این پی*** این نگردید که خدا بد جنس است یا خوش ذات است،چرا که ما در جهان مادی زندگی می***کنیم،که در آن بد جنسی*** یا بد ذاتی تعریف دارد ولی*** در جهان تجرد خدا واحد است،یعنی*** چه؟یعنی*** اینکه در عالم تجرد صفات نیک*** یا بد معنی ندارند،اما اینکه خدا هست یا نیست،حداقل میتوان گفت که افریدگاری وجود دارد که این جهان و این نعزم را چنان آفریده است که مثل ساعت این جهان روی پایش است.قانون خدا می***گوید که اگر بهترین آدم روی زمین هم باشی*** پیر میشوی،بدترین هم باشی*** پیر میشوی،چرا که ما طبق قانون طبیعت در این جهان زندگی می***کنیم،و این قانون برای همهٔ افراد یکسان است.پس بنابر این حداقل به اون آفریدگاری که این جهان را ساخت احترام بگذارید،و اینقدر الفاظ رکیک و فحش ندهید

دوم اینکه،نه خدا کس مشنگ است نه کس دیگر.قانون خدا بر ما حاکم است نه خود خدا،خدا هیچ تاثیری در زندگی روزمرهٔ ما ندارد،ولی*** قانونش دارد،مثل اینکه در زمان مظفرالدین شاه قانون مشروطیت نوشته شد،حال اگر کسی*** مثل شاهنشاه آریامهر شما اومد و این دیکتاتور بازیها را در آورد،اسم خودش را گذاشت خدایگان،و به قانون مشروطیت هیچ اعتنائی نکرد،آیا باید گفت قانون مشروتیت باعد بود یا خدا که در ایران انقلاب شد،و یا کارهای خدایگان و سایه خدا،که خودش زودتر از همه کس فرار کرد؟
پس قانون مشروطیت که به عبارتی دیگر قانون خدا و طبیعت درست است ولی*** اونیکه این را اجرا می***کند و بد هم اجرا می***کند،ککی در تنبانش است

بله جانم

Last edited:

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011

دعا،اون انرژی مثبت است که در زندگی ما نقش دارد.حالا کسی*** از این دعا سواستفاده می***کند این چه ربطی*** به قانون طبیعت دارد؟وقتی*** شما ادامها بجای اینکه به خودتان انرژی مثبت دهید، کس دیگر را واسطه قرار می***دهید،تا برای شما دعا کند این چه ربطی*** به خدا و پیامبر اسلام دارد.در قرآن هم حکم داده است که در نیایش خدا احتیاج به واسطه نیست،یعنی*** امام جمعه کشک.بله جانم،ینی فقط شما و خدای شما،بدون هیچ واسطه هی***.

روی همین اصل است که می***گویند برای مبارزه روحیه داشته باش،یعنی*** که با دعا،یا هر چی*** که خودت صلاح میدونی*** خودت را بساز

Oct 18, 2002
Sydney, Australia
Playing defensive is the new norm. Not many international games end in 7-5 scores anymore!
The Spanish even managed to invent a defensive style based on starving the opposition of the ball.
This is the era that football is played these days. Whether we like it or not!

May 21, 2003

دعا،اون انرژی مثبت است که در زندگی ما نقش دارد.حالا کسی*** از این دعا سواستفاده می***کند این چه ربطی*** به قانون طبیعت دارد؟وقتی*** شما ادامها بجای اینکه به خودتان انرژی مثبت دهید، کس دیگر را واسطه قرار می***دهید،تا برای شما دعا کند این چه ربطی*** به خدا و پیامبر اسلام دارد.در قرآن هم حکم داده است که در نیایش خدا احتیاج به واسطه نیست،یعنی*** امام جمعه کشک.بله جانم،ینی فقط شما و خدای شما،بدون هیچ واسطه هی***.

روی همین اصل است که می***گویند برای مبارزه روحیه داشته باش،یعنی*** که با دعا،یا هر چی*** که خودت صلاح میدونی*** خودت را بساز
shoma ke masalan pezeshk hastin khahesh mikonam be man begin ke che joori een energy mosbat ro andaaze migirin.

Energy is measured in K JOULES OR CALORIES.

Please explain to me how many jules of energy exist in prayer and how is it measured. please refer to data from a publication or an educational institution (other than AL-ZAHRA university).
thank you.

May 21, 2003

دوست عزیز،شما نظرتان بسیار محترم است.در اینجا ما بحث خدا شناسی*** نمی***کنیم،بسیاری از اشخاص هستند که به خدا و پیغمبر اعتقاد دارند،شکنجه گر*** هم نیستند،نه آدمکش هستند،نه جاسوس رژیم هستند،ولی*** به آفریدگار و چیزهایی اعتقاد دارند،گفتن الفاظ رکیک،و توهین به اعتقادات مردم کار قشنگی*** نیست.اینکه شما هرچه در دههنتان میاید نثار مردم می***کنید،کار زیبایی نیست.

چرا اتفاقن آقای اردشیر سوال یک نکته راجه به خدا پرستی گفتند.
کسی که میگه به امید خدا بازی رو میبریم از خدا شناسی حرف نمیزنه ؟

بحث الله و پرودگار و خدا بحثی***ست فلسفی***،من در کنار رشتهٔ پزشکی*** که خواندم،فلسفه هم خواندم،ما طبق قانون طبیعت زندگی می***کنیم،فیزیکدانها به خدا آفریدگار می***گویند،یعنی*** کسی*** که جهان هستی*** را آفرید،قانونهای طبیعت را بنا گذاشت،و خود این آفریدگار دیگر در طبیعت وجود انسان هیچ نقشی*** ندارد،

ولی*** قانونهایش نقش دارند،یعنی*** چه؟یعنی*** اینکه اگر الکل بخوری،احتمال اینکه بچه ناقص بدنیا بیاید زیاد است،این چه ربطی*** به خدا دارد؟اما به قانون خدا که گفته است که الکل این اثر را میگذارد نقش دارد،بنابر این پی*** این نگردید که خدا بد جنس است یا خوش ذات است،چرا که ما در جهان مادی زندگی می***کنیم،که در آن بد جنسی*** یا بد ذاتی تعریف دارد ولی*** در جهان تجرد خدا واحد است،یعنی*** چه؟یعنی*** اینکه در عالم تجرد صفات نیک*** یا بد معنی ندارند،اما اینکه خدا هست یا نیست،حداقل میتوان گفت که افریدگاری وجود دارد که این جهان و این نعزم را چنان آفریده است که مثل ساعت این جهان روی پایش است.قانون خدا می***گوید که اگر بهترین آدم روی زمین هم باشی*** پیر میشوی،بدترین هم باشی*** پیر میشوی،چرا که ما طبق قانون طبیعت در این جهان زندگی می***کنیم،و این قانون برای همهٔ افراد یکسان است.پس بنابر این حداقل به اون آفریدگاری که این جهان را ساخت احترام بگذارید،و اینقدر الفاظ رکیک و فحش ندهید
all the comments you have put together here are your beliefs and you have absolutely no proof for them.
Consumption of alcohol during pregnancy has scientifically been proven to be harmful for the child and the birth process.
GOOGLE SEARCH TOPIC:<WHY no alcohol during pregnancy>

man aslan pey een nemigardam ke khoda bad jens ast ya bad zaat.
man goftam che ghad mardom bayad KOS MASHANG bashan ke aval e bazi football doaa bekhoonan ya when they score a goal , in case of christians, to make a sign of cross on their chest. een nahayat AHMAGH BOODAN yek ensaan ro neshoon mideh che yaroo soopoor e mahaleye NDG basheh che PHD nuclear physics.

دوم اینکه،نه خدا کس مشنگ است نه کس دیگر.قانون خدا بر ما حاکم است نه خود خدا،خدا هیچ تاثیری در زندگی روزمرهٔ ما ندارد،ولی*** قانونش دارد
i don't know what you are talking about when you talk about GOD'S law? which law is this?

the garbage that a bunch of bedu people wrote on poost e shotor bad az inke iran ro be khaak o khoon keshidan.

yani chi ghanoon e khoda ?

،مثل اینکه در زمان مظفرالدین شاه قانون مشروطیت نوشته شد،حال اگر کسی*** مثل شاهنشاه آریامهر شما اومد و این دیکتاتور بازیها را در آورد،اسم خودش را گذاشت خدایگان،و به قانون مشروطیت هیچ اعتنائی نکرد،آیا باید گفت قانون مشروتیت باعد بود یا خدا که در ایران انقلاب شد،و یا کارهای خدایگان و سایه خدا،که خودش زودتر از همه کس فرار کرد؟
پس قانون مشروطیت که به عبارتی دیگر قانون خدا و طبیعت درست است ولی*** اونیکه این را اجرا می***کند و بد هم اجرا می***کند،ککی در تنبانش است
بله جانم
I don't understand een paragraph. all i can tell you is that khodeto va maghzeto say kon az een kos o sher haa rahat koni. yani oon zanjir haaye namaree ro ke be moche paat bastan (az lahze tavalod) say kon beshkani kheyli rahat tar zendegi mikoni

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
shoma ke masalan pezeshk hastin khahesh mikonam be man begin ke che joori een energy mosbat ro andaaze migirin.

Please explain to me how many jules of energy exist in prayer and how is it measured. please refer to data from a publication or an educational institution (other than AL-ZAHRA university).
thank you.
عزیز جان،این را کوانتوم فیزیک ثابت کرده است.سللولهای مغز انسان از خود ارتعاش به خرج میدهند،روی همین اصل است که وقتی*** ارتعاشات مغز پیش از حد شود،تشنج تولید میشود،می***گویند طرف غشی است روئه این اصل است که الکترانسفالگرم مغز این امواج را ثبت می***کند،الکترانسفالگرم مغز نحو ارتعاشات را به راحتی*** ثبت می***کند،و از نحو ارتعاشاتی که مغز میدهد می***فهمند که طرف دارای چه نوع تشنجی است.وقتی*** فکر می***کنید،سلول***های مغز شما نوعی از ارتعاشات انرژی را میدهد که قابل ثبت میباشد.

انرژی یک قانون ثابت فیزیک میباشد،و انرژی مثبت از فرمولهای خاص حساب میشود
kinetic energy:1/2 mv2

occilator energy 1/2 KA2

E/M field energy :E2+B2/8p

Where m and k (mass and spring constant) are positive. Since everything else is squared (quadratic) the energy must be positive. The non-quadratic parts (in these cases m and k) always seem to be positive.

With regard to negative energy: if you could get a lot of it, and condense it into negative matter, you could make some serious money. Negative matter, often called “exotic matter” and not to be confused with anti-matter, does exactly the opposite of what ordinary matter does. For example, it repels normal matter and it radiates coldness (as opposed to a lack of heat). But what’s really exciting about it is that it twists up spacetime in weird ways.

(Russian developed- not a recent science) Kirilian photography shows an energy field... a Bio-Energy flow Scientists still cannot explain this aura... called The Nth Energy... It is linked to HEALING, Telepathy..."
“THEIR TRUE COLOURS”:
Medical and criminal science (politics) (marriages etc) could greatly advance if Kirilian photography was used in physical and spiritual diagnostics - the colour of the aura changes according to the level of well-being EG. a highly creative person has long white / golden light auras emanating from their fingers... A diseased area shows as a dull/ed colour… You can see the state of the person’s body and spirit…)

Ardesheer

Bench Warmer
Jun 30, 2005

thank you.
With all due respect to Kasra, this ^^^ is the same exact question that all popped into my mind.

Also, I don't care if someone wants to pray or thank his/her God. But what TM players are doing is way over the top. I am not sure if it is their belief or they are trying to score some brownie points. I just hate to hear it over and over again from each and every one of them, thank God, God wanted us to win, pray for us, etc.

kasra1930

National Team Player
Dec 30, 2011
With all due respect to Kasra, this ^^^ is the same exact question that all popped into my mind.

Also, I don't care if someone wants to pray or thank his/her God. But what TM players are doing is way over the top. I am not sure if it is their belief or they are trying to score some brownie points. I just hate to hear it over and over again from each and every one of them, thank God, God wanted us to win, pray for us, etc.

دقیقا درست میگی*** عزیز جان.اینکه می***گویند خدا خواست یا نه خواست کاملا کس شعر است.خدا هیچ تاثیری روی سرنوشت انسان ندارد،آخر چطور است که خدا می***خواهد که من ببرم ولی*** شما ببازید.خوب این دقیقا حرف من را تایید می***کند،که قوانین طبیعت و آفریدگار روی ما تاثیر میگذارد و نه خدا.اینکه می***گویند خدا بخواد یا نخواد،همچی*** دست خداست،و یا از این قبیل حرفها یک مشت کس شعر است.

قانون طبیعت می***گوید که اگر از بلندی خودت را پرت کنی*** همیشه به پایین پرت میشی*** و نه بالا،حالا تو باش پیغمبر خدا،باز به پایین صعود میکنی***،روی این اصل می***گویم،جهان ما با قانون هایه ساخته شده است ما تحت تاثیر قانون خدا هستیم و نه خود خدا.کاملا با شما موافقم

Ardesheer

Bench Warmer
Jun 30, 2005
عزیز جان،این را کوانتوم فیزیک ثابت کرده است.سللولهای مغز انسان از خود ارتعاش به خرج میدهند،روی همین اصل است که وقتی*** ارتعاشات مغز پیش از حد شود،تشنج تولید میشود،می***گویند طرف غشی است روئه این اصل است که الکترانسفالگرم مغز این امواج را ثبت می***کند،الکترانسفالگرم مغز نحو ارتعاشات را به راحتی*** ثبت می***کند،و از نحو ارتعاشاتی که مغز میدهد می***فهمند که طرف دارای چه نوع تشنجی است.وقتی*** فکر می***کنید،سلول***های مغز شما نوعی از ارتعاشات انرژی را میدهد که قابل ثبت میباشد.

انرژی یک قانون ثابت فیزیک میباشد،و انرژی مثبت از فرمولهای خاص حساب میشو/QUOTE]

Ey baba. What does Quantum Physics have to do with praying? I am speechless. This is a football forum. I am going to leave it at this.

May 4, 2003
Another topic is hijacked and now from FOOTBALL DEFAEE we are reading bout existence of God and payghambar and ....
i really dont post anything here but i always read what FEW people have to say and old photos. as you notice ive been member since , i dont know when, but i have been visiting this site since ~1998
anyways one more reason that i prefer to go to other sites than here. people are mixing politics, sports etc...
this is exactly why we are where we are , no unity, always wanting to put our own point and agenda forward. and if someone does not accept it the hell with everything and everyone, start insulting them. face it, this is becoming out culture, do we really have to say one thing a million times and IF for example we lose to Iraq ( god forbid) then we will say " i told you so, this is what i was saying the day CQ came to iran, bla bla bla.
and by the way if you ant to mix politics ( that this is not Iran team and it is IR team), religion there is a perfectly open section in ISP and you can bad mouth one another there as much as you like and you will not get ban!
no need to reply, just continue your " argument" and try to carry your own agenda!

May 21, 2003

انرژی یک قانون ثابت فیزیک میباشد،و انرژی مثبت از فرمولهای خاص حساب میشود
kinetic energy:1/2 mv2

occilator energy 1/2 KA2

E/M field energy :E2+B2/8p

Where m and k (mass and spring constant) are positive. Since everything else is squared (quadratic) the energy must be positive. The non-quadratic parts (in these cases m and k) always seem to be positive.

With regard to negative energy: if you could get a lot of it, and condense it into negative matter, you could make some serious money. Negative matter, often called “exotic matter” and not to be confused with anti-matter, does exactly the opposite of what ordinary matter does. For example, it repels normal matter and it radiates coldness (as opposed to a lack of heat). But what’s really exciting about it is that it twists up spacetime in weird ways.

(Russian developed- not a recent science) Kirilian photography shows an energy field... a Bio-Energy flow Scientists still cannot explain this aura... called The Nth Energy... It is linked to HEALING, Telepathy..."
“THEIR TRUE COLOURS”:
Medical and criminal science (politics) (marriages etc) could greatly advance if Kirilian photography was used in physical and spiritual diagnostics - the colour of the aura changes according to the level of well-being EG. a highly creative person has long white / golden light auras emanating from their fingers... A diseased area shows as a dull/ed colour… You can see the state of the person’s body and spirit…)
hmmmm, aren't you actually putting down the frame work to prove that there is no possible way for us to determine if there is an external force responsible here ???

Agha Shojaa

Elite Member
Nov 8, 2002
Canada
اصغر شرفی در گفت***وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ابتدا در مورد تقابل ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت***های ۲۰۱۵ آسیا گفت: در این مرحله و حتی مرحله گروهی تیم***ها تقریباً به هم نزدیک بودند پس ما نباید زیاد به این توجه کنیم که حریف***مان کدام تیم است. ما قرار است با عراق بازی کنیم، تیمی که دو هفته پیش در دیداری دوستانه آن را شکست دادیم. حالا هم می***توانیم این کار را دوباره انجام دهیم و به آن چیزی که می***خواهیم برسیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست عراق به مرحله نیمه نهایی جام ملت***های ۲۰۱۵ آسیا صعود کند، افزود: مطمئن باشید سرمربی ایران در این بازی عراق را دستکم نخواهد گرفت.

شرفی در مورد سبک بازی تیم ملی ادامه داد: من فکر می***کنم تعدادی از بازیکنان تیم ملی و همچنین آنهایی که فوتبال را دنبال می***کنند، معتقدند که ایران دفاعی بازی می***کند. این درحالی است که من چنین نظری ندارم و بازیکنان تیم ملی باید این ذهنیت را داشته باشند که بحث انجام کارهای دفاعی در نوع خود یک تاکتیک محسوب می***شود.

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: مهم این است که در حال حاضر تیم ملی تقریباً با نظم بازی می***کند و نمی***بینید که کسی اضافه***کاری کند. ایده سرمربی تیم ملی این است که اول گل نخوریم و بعد گل بزنیم و فکر می***کنم این تاکتیک در تیم ملی جا افتاده است.

مجتبی جباری اخیرا حرف***هایی را درمورد کی***روش زده و گفته است که تیم ملی ایران هیچ پیشرفتی با این مربی نداشته است. شرفی در مرد حرف***های این بازیکن گفت: تیم ملی در این سال***ها با مربیان مختلف هم نتیجه گرفته، هم نتیجه نگرفته است. به هر حال همین مجتبی جباری با مربیان زیادی کار کرده است و چیزهایی از آنها یاد گرفته است. من دوست ندارم جواب فرد خاصی را بدهم ولی از جباری می***پرسم آیا خودش در این نابسامانی***های فوتبال نقش ندارد؟ آیا فقط باید یک مربی خاص، یک بازیکن خاص یا یک مدیرعامل خاص را مورد انتقاد قرار دهیم؟

وی خاطر نشان کرد: بهتر است کی***روش و جباری به بیرون از ایران بروند تا ببینید چند نفر جباری را می***شناسند. مگر می***شود کی***روش چیزی بلد نباشد؟ کدام مربی می***توانست چنین نظمی را در تیم ملی برقرار کند؟ چه کسی جرأت داشت سیدمهدی رحمتی و چند نفر دیگر را آنطور از تیم ملی کنار بگذارد؟ مگر ندیدید سر بازیکنی مثل رحمتی را چگونه با پنبه برید؟ شما ببینید آندرانیک تیموریان چطور در زمین مسابقه دوندگی دارد ولی در استقلال اینطور نیست. این مسائل به***طور حتم نمی***تواند تصادفی باشد.