قبر پدر شاه مخلوع ( رضا شاه ) بدستور آیت الله &#1582

OSTAD POOYA

National Team Player
Jan 26, 2004
4,678
426
#1
در تاریخ چند صد سال گذشته ایران ۲ نفر بودند که به ساختن آرامگاه و بنای یادبود برای بزرگان این کشور اهتمام داشتند. یکی*** کریم***خان زند بود و دیگری رضا شاه پهلوی. کریم***خان آرامگاه***هایی برای سعدی و حافظ ساخت و رضا شاه ضمن تکمیل حافظیه و سعدیه، دولت را مامور کرد به بازسازی و ساخت آرامگاه و بنای یادبود فردوسی***، خیام، عطار، ابن***سینا ، ... و فضای سبز و امکانات رفاهی برای مشتاقان و دیدار کنندگان این بزرگان.

نوشته***اند و خوانده***ایم در تاریخ که آقامحمدخان قاجار وقتی*** به قدرت رسید امر کرد قبر کریم***خان را شکافتند و جسدش را به زیر پلکان کاخ سلطنتی و به روایتی درون کاخ گلستان منتقل کردند تا هر***روز پای بر پیکرِ خانِ زند بگذارد. این ادامه داشت تا هنگامی که رضاخان به پادشاهی رسید و فرمان داد به بازگرداندن استخوان***های کریم***خان به شیراز و بازسازی آرامگاه وی. خود رضاشاه اما تاکنون به نیک*** فرجامی کریم***خان نبوده است. در مسیر حرکت جنوب به مقصد تبعیدگاه بود که علی*** دشتی در مجلس کف بردهان آورده عربده می***کشید که جیب***هایش را بگردید مبادا جواهرات سلطنتی را دزدیده باشد. سالیانی بعد از آن خبر مرگش که به تهران رسید مردم چراغانی کرده و شیرینی*** پخش کردند. یک روز سرد دی ماه سال پنجاه و هفت همراه پسرش تهران را به مقصد کرانه***های رود نیل ترک کرد و زحمت خلخالی و انقلابیون به نتیجه دلخواه نرسید.

{{ تاریخ در تصویر }}





263309_141221259399765_1843853735_n.jpg



ساعت حدود ده شب ، برای استراحت ، محل مقبره را ترک کردم . کمی بعد ، جناب آقای حاج احمد آقا خمینی ، برای دیدن مقبره و در واقع ، برای تقویت روحیه این جانب به آن جا آمد و افراد مستقر در آن محل را تشویق کرد و با این عمل خود ، فهماند که امام با تخریب مقبره ، مخالفتی ندارند و این امر ، بی*** اندازه موجب تقویت ما شد . حاج احمد آقا خمینی ، کوچک***ترین فرزند امام و پسر دوم ایشان است . وی در همه زمینه***ها تابع امام امت بود و اگر مطلبی را می***گفت ، بی کم و کاست و بدون دخل و تصرف ، از ناحیه امام بود .

... ما از فردای آن روز نیز ، مشغول کار شدیم . البته این بار با دلگرمی بیشتری کار می***کردیم . در بعضی از جراید درج شده بود که تخریب مقبره پهلوی به تأخیر افتاد و این مطلب را از قول بعضی کمیته***ها نوشته بودند ، اما ما با جدیت مشغول تخریب شدیم و مردمی که برای زیارت حضرت عبدالعظیم می***آمدند ، با شعارهای خود ما را تأیید می***کردند . تعداد بی***شماری از مردم نیز از تهران برای کمک آمده و فریاد می***زدند : باید مقبره هر چه زودتر خراب شود.

شاید شما ندانید که این مقبره را تا چه حد محکم ساخته بودند ، ما آن را مثقال مثقال می***کندیم و بلدوزر و گریدر و وسایل تخریب عادی ، بدان کارگر نبود . سرانجام ، ما مجبور شدیم که با دینامیت ، مقبره را به تدریج خراب کنیم .

هر روز ، مهندسین و کارشناسان درجه یک ، به عنوان متخصص تخریب ، از کارخانه سیمان ری می***آمدند و چه بگویم ، متجاوز از بیست روز طول کشید تا آن دکور شیطانی فرو ریخت و به طور کامل تخریب شد . پس از تخریب ، صدای هلهله و شادی از مردم بلند شد و شور و شعف به قدری بود که غیرقابل وصف است .

ما در جواب آقای بنی***صدر ، در روزنامه***ها نوشتیم که این خودکامگی نیست ، بلکه تبعیت از آرای ملت است و ملت ما را در این راه تأیید می***کنند . بعدا هم امام امت در بیانات خود ، تخریب مقبره را تأیید کرده و فرمود کار آقای خلخالی درست است .

مقبره مفسدین و شیاطین باید تخریب شوند تا مردم با فکر باز ، راه صحیح را پیدا کنند و در مسیر آنها موانع انگلی و گول زننده وجود نداشته باشد . مقبره شیطانی رضا خان ، قطع نظر از این که جلوی دیدگاه بارگاه پر جلالت حضرت عبدالعظیم را گرفته بود و مردم نمی***توانستند از راه دور آن را مشاهده و سلام عرض نمایند و صرف نظر از این که جلوی خیابان***کشی از طرف عرب شهر ری به طرف شرق و شمال شهر را گرفته بود . تخریب آن یک فایده روانی مهم داشت و آن این بود که دل طرفداران دین و اهل بیت عصمت و طهارت را شاد و لبریز از سرور کرد . شکر به درگاه خداوند که مردم با چشم خود دیدند مقبره سر سلسله دودمان پهلوی ، در حکومت اسلامی در هم می***ریزد . من با چشم خود دیدم که در شب حمله به مقبره پهلوی ، در میان امواج خروشان مردم اصیل شهر ری و تهران ، فقط دو نفر گریه می***کردند و به ما می***گفتند که چرا این مقبره را خراب می***کنید ، و بعدا معلوم شد که آن***ها جزء صد نفر پرسنلی بودند که به عناوین جاروکش و رفتگر و دربان و قاری قرآن و مأمور تشریفات و مفتش و جاسوس در آنجا کار می***کردند و هر یک ، حقوق کلانی از بیت***المال مسلمین دریافت می***داشتند . با تخریب این مقبره ، روحیه خدایی در مردم زنده شد و برعکس ، در بین طرفداران سلطنت و دودمان پهلوی ، ایجاد یأس و نومیدی کرد . ایران ، سرزمین آل الله و آْل محمد است و کسی که با آل الله از در ستیز وارد شود . نه خود احترام دارد و نه مقبره او و نه خانه و کاشانه او .

ما شنیدیم که شاه در قاهره ، پس از با خبر شدن از تخریب مقبره ، دیگر نتوانست روی پای خود بایستد و ناچار شدند او را یکسره به بیمارستان ببرند و سرطان او شروع به فعالیت کرد و سرانجام به همین مرض از دنیا رفت . شاه وقتی مرد ، من خدمت حضرت امام رفتم ، جریان را عرض کردم و گفتم : من دلم می***خواست که شاه در نبرد کشته شود نه در ذلت ، امام هم قبول کرد.

این احتمال هم وجود داشت که اگر مقبره بر جای خود باقی بماند ، در طول سالیان دراز و در آینده به مزار تبدیل شود . ما به چشم خود دیده بودیم که مردم ساده***لوح ، پس از زیارت حضرت عبدالعظیم ، بر مقبره ناصرالدین شاه هم فاتحه می***خواندند . البته ، ما دست به کار شدیم و دستور دادیم که سنگ قبر ناصرالدین شاه را بکنند تا اثری از مقبره او در کنار حضرت عبدالعظیم نمانده باشد . ما نه تنها قبر رضا خان را با خاک یکسان کردیم ، بلکه قبر علیرضا پهلوی و فضل***الله خان زاهدی ، عامل کودتای ۲۸ مرداد و منصور . امضا کننده قرارداد کاپیتولاسیون و مصونیت مستشاران نظامی آمریکا و ده***ها نفر دیگر از سردمداران فساد را نیز نابود کردیم . آن***ها با نزدیک کردن خود و خانواده خود به دربار ، طی سالیان دراز ، مردم را به انحطاط کشانده بودند .

آیت***الله حاج شیخ صادق خلخالی ، خاطرات آیت***الله خلخالی ، تهران : نشر سایه ، ۱۳۷۹.

ص ۳۴۱، ۳۴۵ و






https://www.facebook.com/TarikhDarTasvir
 

OSTAD POOYA

National Team Player
Jan 26, 2004
4,678
426
#2
Sad to see what Reza Shahe bozorg did and what these bastard akhoonds have done...

SAD SAD SAD



(( بیست و پنجم اردیبهشت سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی گرامی باد.))

افتتاح آرامگــــــاه فردوسی به دست رضا شاه در سال ١٣١٣ خورشیدی

طراحی آرامگاه بر عهده حسین لرزاده گذاشته شد . ساختمان آرامگاه در سال ۱۳۱۱ آغاز و در مدت ۱۸ ماه به پایان رسید و برای جشن هزاره فردوسی در سال ۱۳۱۳ آماده شد ؛ سقف داخلی آن با کاشیکاری معرق و متأثر از عناصر تزیینی دورهٔ هخامنشی و عصر فردوسی روکاری شد . دیوارهای آن هم تماماً با سنگهایی از منطقهٔ توس نماسازی شد . این بنا ، آرامگاه کوروش بزرگ را تداعی می کند.

--------------
بیا تا جهان را به بد نسپریم
به کوشش همه دست نیکی بریم
نباشد همی نیک و بد پایدار
همان به که نیکی بود یادگار

{{ تاریخ در تصویر }} 972284_141219876066570_1726296253_n.jpg
 

OSTAD POOYA

National Team Player
Jan 26, 2004
4,678
426
#3
253227_141731012682123_1958698306_n.jpg



در چنین روزی ( ۲۷ اردیبهشت ۱۳۱۷ ) تونل کندوان افتتاح شد

تونلی که در آن زمان به دستور رضا شاه و با دست خالی*** ، کارگران ساده و فقط بیل و کلنگ ساخته شد،
یاد رضا شاه و تمام آن زحمتکشان گرامی*** باد
{{ تاریخ در تصویر}}
 

parham79

Bench Warmer
Dec 5, 2009
1,767
0
#6
Great man. Shah's lack of self-confidence stemed from him allways being in the mighty shadow of a man who rescued Iran from the edge of a abyss.
 
Feb 22, 2005
6,884
9
#7
Mentioning of the name of Ferdoosi is such a reminder of how Iranians spit, kicked, and pissed on Ferdoosi by embracing ISlam and arab culture over their own. Shocking at worst than they embraced the culuture and philosophy of those who invaded, killed, enslaved, and oppressed and ruled over them for a long period. It is sickening.

Iranians are slaves who came to love their masters. It has been proved that slaves after a period fall and love their masters and see themselves as the slaves.
 
#8
Ba drod sepahbod parsaian hastam rahbare hezbeh MEHR
Ey farzandane HAKHAMANESH va GEEL va HO VAKH SHTARA ey navadegane aryou barzan .va ey farzandane sepahe javedan
IN JANEB be lalehaye sorkhy ke az khone sepahe koroshe bozorg roeedeh ast sogand yad mikonam ke ta peerozeye nahayee bar zahakeyan va shekaste ahreemane taazy pekar froo naneham ..
ey artesheyane bepa kheezeed va mara dar in rahe ahorayee yary daheed. ey artesheyan inak tareekh be azme shoma chashm dokhte ast va peykare iran neyaz bekhone man va shoma darad .BEPAA KHEEZEED VA MARA YARY DAHEED
AZ ANN EDEH AZ ARTESHEYAN KE DAR IRAN HASTAND MIKHAHAM RAMZE ZEER RA DAR ASRA VAGT EJRA KONAND VA MONTAZERE PEYAME DIGARE MAN BASHAND ,,ISREAL 87RET/ POREYA 378TIOT/ PARVIZ 564/ ISREAL05/DORNA5609/
ROMA1499/OTTAWA24065/ZAMBIA4509/ENGLAND/
2WOM/
HOLLAND045/MALMO096/LONDON0567/ESREAL04595
BOSTON0556/ESREAL5859
5010+9658+0013+0059+04509+5768.
tamam
GENERAL PARSAIAN