کمپین اعتراضی جمعی از فعالان حقوق بشر ارو&#166

Oldman

Bench Warmer
Jan 6, 2005
1,023
0
#1
Ba dorood:

FYI, and please distribute it wide and far.

http://chrr.us/spip.php?article7182

کمیته گزارشگران حقوق بشر- جمعی از فعالان حقوق بشر اروپایی با راه***اندازی صفحه ای در فیس***بوک با نام " دوستانمان را آزاد کنید" به بازداشت سعید جلالی***فر و سعید کلانکی دو عضو دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر اعتراض کرده***اند. آنها همچنین در حرکتی نمادین، امروز را به نام این دو فعال حقوق بشر نام***گذاری کرده***اند و از تمامی نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر خواسته***اند تا با حساسیت وضعیت این دو فعال اجتماعی در ایران را دنبال نمایند.
در قسمتی از متن همبستگی شرکت***کنندگان در این کمپین آمده است:
به دلیل بازداشت***های اخیر ما می***خواهیم این کمپین کوچک را برای دو عضو بازداشتی کمیته گزارشگران حقوق بشر، سعید جلالی***فر و سعید کلانکی راه***اندازی کنیم. واقعیت این است که بدون کار موثر این کمیته، ما نمی***توانیم به قدر کافی از اخبار بازداشت، اعدام و باقی اشکال نقض حقوق بشر در ایران اطلاع پیدا کنیم. آن***ها یکی از آخرین گروه***ها و گزارشگرانی هستند که با به خطر انداختن زندگیشان، ما را مطلع نگه می***دارند. باور ما این است که بدون این افراد شجاع ما کاملا در حمایت از مردم ایران دست***خالی می***مانیم.
ما ابتدا تلاشمان را در بسیج گروه***های حقوق بشری و انتشاراخبار و مقالات درباره این خبرنگارها شروع کردیم و در کنار آن به نوشتن و تنظیم این نامه با امضای تمام گروه***های فعال و خبری در فیس***بوک که منبع اطلاع***رسانی برای هزاران نفر هستند،مشغول شده***ایم.
http://www.iranhumanrights.org/2009/11/unletter/
با این کار ما می***خواهیم به تمام گزارشگران در ایران که جان خود را به خطر می***اندازند، بگوییم که ما ساکت نخواهیم ماند و با همبستگی از آنها حمایت می***کنیم.
متن نامه***ی درخواست برای آزادی خبرنگاران بازداشتی؛ آقایان سعید کلانکی و سعید جلالی***فر
ما امضا کنندگان از گروه***های فعال و خبررسان مختلف موجود در فیس***بوک، با احترام می***خواهیم توجه شما را به بازداشت دوعضو فعال کمیته گزارشگران حقوق بشر که یکی از آخرین گروه***های خبررسان حقوق*** بشر داخل ایران است، آقایان، سعید کلانکی و سعید جلالی***فر جلب کنیم.
دوشنبه گذشته آقای سعید کلانکی، مدافع حقوق بشر، در محل کار خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. تعدادی مامور به منزل وی رفتند و وسایل شخصی او را تفتیش کردند. در همان روز سعید جلالی***فر عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پس از ترک خانه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خانواده ی او از بازداشت وی بی***خبر بودند تا روز بعد که از طرف وزارت اطلاعات در رابطه با بازداشت او با آنها تماس گرفته شد و همچنین گفته شد که پس از دوهفته می***توانند از وضعیت فرزندشان خبر بگیرند.
آقای سعید جلالی***فر فعال اجتماعی است که به خاطر فعالیت حقوق بشری در سال***های اخیر از دانشگاه زنجان اخراج و از ادامه تحصیل محروم شده است.
کمیته گزارشگران حقوق بشر؛ کار بزرگ افزایش آگاهی عمومی و مطلع کردن ما از نقض حقوق بشر در ایران را انجام داده است. این فشارها برای محدود و متوقف کردن فعالیت***های این کمیته ادامه دارد. سعید کلانکی و سعید جلالی***فر به خاطر استفاده از حقوق قانونی خود و آزادی بیان بازداشت شده***اند از این رو زندانی سیاسی محسوب می***شوند.
ما از تمام سازمان***های حقوق بشری در سراسر دنیا می***خواهیم که در این روزهای حساس ساکت نمانند و از مقامات ایرانی آزادی سریع این افراد را بخواهند.
از توجه شما متشکریم
امضا شده توسط:
Committee of Human Rights Reporters کمیته ی گزارشگران حقوق بشر