A 7000 year old fossil of a huan skeleton discovered i Tehran (pics)

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#1
http://fararu.com/fa/news/220136/تصاویر-کشف-اسکلت-5هزار-ساله-در-تهران


۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰

فرارو- کاوش***های باستان***شناسی در جنوب تهران به کشف بی***سابقه اسکلت انسانی متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد منجر شد.


این اسکلت تاریخ سکونت در تهران را که پیش از این براساس بقایای باستان***شناسی در تپه***های قیطریه ٣***هزار***سال برآورد شده بود، تغییر داد و به هفت***هزار ***سال رساند.


پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز گذشته بخشی از نتایج کاوش***های باستان***شناسان در محدوده مرکزی تهران در خیابان مولوی را منتشر کرد؛ کاوش***های باستان***شناسی در حفاری***های فاضلاب خیابان مولوی تهران منجر به شناسایی اسکلتی متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد شد و این کشفِ منحصر به***فرد، سابقه سکونت در محدوده شهری تهران را تا هفت هزارسال به عقب برد.


تا پیش از این قدیمی***ترین اثری که در تهران به***دست آمده بود متعلق به*** هزار اول میلاد یعنی سه***هزار ***سال پیش بود و این اسکلت تاریخ تهران را بیش از دوبرابر افزایش داد.


سرخط این کشف بزرگ باستان***شناسان به دختری می***رسد که یک روز اتفاقی هنگامی که از محدوده کارگاه فاضلاب مولوی عبور می***کرده متوجه شده در میان خاک***هایی برای جاگذاری فاضلاب روی زمین ریخته شده سفال***هایی وجود دارد. او این سفال***ها را به سازمان میراث فرهنگی می***برد و پس از آن گروهی از باستان***شناسان به این محدوده اعزام شدند و در کاوش***ها به این اسکلت چند***هزار ساله و مجموعه دیگری از آثار با ارزش تاریخی رسیدند.


این اسکلت چند هزارساله برای حفاظت و انجام آزمایش***ها به موزه ملی ایران فرستاده شده است و پس از پایان مطالعات و آزمایش***ها به نمایش عموم درمی***آید. عکس های مهسا غفاری عکاس باشگاه خبرنگاران از این کشف مهم باستانشناسی را در زیر می بینید.













































برچسب ها: م
 

Fat_Ali2006

Bench Warmer
Apr 24, 2006
1,712
0
#3
WOW های قیطریه تپه I did not know that about good old Tapeh as a kid we use to dig into Tapeh with a spoon looking for treasures...
 

AFRIRAN

IPL Player
Jun 8, 2010
2,521
0
#4
فقط حمل و نقل این کشف بزرگ با کیسه رو ما نفهمیدیم .... از رو فیلم های حفاری مصر مثلا که نشون میدن با قلم مو خاک رو میتکونن و استخونارو شماره گذاری میکنن به نظر میرسه با این کشف یه ذره خرواری برخورد شده ، درست مثل مرد نمکی که سالم پیداش کردن الان تو موزه فقط سرش هست و یه کفشش ، گوشواره طلاش هم تو راه ملا خور شد