Charshanbeh Souri

ChaharMahal

Elite Member
Oct 18, 2002
16,563
261
#41
چهارشنبه سوری پیروزی بزرگی برای جنبش سبز نمیتونه حساب بشه. در این روز همه به هر حال بیرون می آمدند و همیشه از قدیم درگیری با نیروهای امنیتی بود.

ولی از یک لحاظ تا حدی درهمه کشور در این روز شعار شنیده شده میشه امیدوار بود.

مهم اینه که ببنیم بعد از سیزده بدر بعد از 20 روز عدم فعالیت آیا بعد از اون آیا در سطح 25 بهمن کسی شرکت میکنه در اعتراض یا نه.

تا اینجا به نظر میرسه کشش این وجود نداره که هر هفته معترضین به خیابان بی آیند. ولی هر دو الی سه تا هفته تا حدی معقول تر هستش.
 
Dec 12, 2002
8,517
1
usa
#43
thanks you all for reports , any move by people is slap on faces of akhounds .
akhound ha bee-namoos charshanbe -soori o kardand charshanbe zoori .
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#44
چهارشنبه سوری پیروزی بزرگی برای جنبش سبز نمیتونه حساب بشه. در این روز همه به هر حال بیرون می آمدند و همیشه از قدیم درگیری با نیروهای امنیتی بود.

ولی از یک لحاظ تا حدی درهمه کشور در این روز شعار شنیده شده میشه امیدوار بود.

مهم اینه که ببنیم بعد از سیزده بدر بعد از 20 روز عدم فعالیت آیا بعد از اون آیا در سطح 25 بهمن کسی شرکت میکنه در اعتراض یا نه.

تا اینجا به نظر میرسه کشش این وجود نداره که هر هفته معترضین به خیابان بی آیند. ولی هر دو الی سه تا هفته تا حدی معقول تر هستش.
Are you saying this? or who is saying this? what was expected to be done? Take over the government and Mousavi comes to Azadi square and talk for people? you know every one came out and said death to dictator and burned khamanie pictures. No for last 32 years people did not come out and burn Rahbar pictures. Also there were many people in south of Tehran too. This is something Fars news would write. Also who said people are not ready to come out every week?
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#45
I think people were in control of the streets last night and the basijis were afraid to respond. Unfortunately the leadership failed to organize the people. Here is a witness from Isfahan:





bekhoda nemidunam chi begam mardom dashtand az khosh hali bal dar miovordand chand nafar az basiji ha dashtand film migereftand mardom durbin hashuno gereftando zadan zamin shikastand o khodeshuno kotak zadand





جمعیت زیاد بود که غیر قابل وصف بود تا این لحظه جمعیتی به این زیادی در اصفهان برای تظاهرات ندیده بودییم این تجمع در رسالت واقع در مرداویج اصفهان اتفاق افتاد. از سات ۷ شب اولین تجمع شروع و تا ساعت ۱۱ ادامه داشت مزدوران حکومتی فقط از بین مردم عبور کردند و هیچ چیزی نمیگفتند و فقط صدای گاز موتور***هایشان را بلند کردند و شاید هم جرأت چیزی گفتن رو نداشتند مامورن درجه دار به بین مردم آمدند اما با دیدن جمعیت برگشتند با این حال پیروزی غرور آفرینی برای من و همهٔ اصفهانی******های عزیز بود پیش به سوی آزادی نوروز باستانی پیشا پیش مبارک








[video=youtube;KS3QDO5A2JU]http://www.youtube.com/watch?v=KS3QDO5A2JU[/video]
 

alborz

Bench Warmer
Oct 18, 2002
1,445
0
#46
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/03/110315_l10_24esfand_iran_4shanbeh_soori.shtml

شعارهای سیاسی در مراسم چهارشنبه سوری در تهران
چهارشنبه سوری

مقامات ایران امسال نگران تبدیل شدن مراسم چهارشنبه***سوری به اعتراضات سیاسی بودند

گزارش شاهدان عینی و ویدیوهای منتشر شده در اینترنت نشان می دهد که در بعضی نقاط تهران شرکت کنندگان در مراسم چهارشنبه سوری امروز (۲۴ اسفند) شعارهایی علیه حکومت سر داده اند.

در بعضی ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب شعارهایی مانند "مرگ بر دیکتاتور" و "دیکتاتور حیا کن کشورم رو رها کن" شنیده می شود.

در یکی از این ویدیوها تصاویر مقامات عالی حکومت به آتش کشیده می شود.

در این حال خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از سازمان آتش نشانی تهران گزارش داده است که ۲۵۵ مورد آتش سوزی، از جمله ۱۵ مورد آتش سوزی در وسایل نقلیه توسط مأموران این سازمان خاموش شده است.

پلیس و مقامات قضایی ایران پیش تر اعلام کرده بودند که با بازداشت شدگان مراسم چهارشنبه سوری برخورد شدید خواهد شد.
ببینید

* یوتیوب؛ چهارشنبه سوری شیراز 2
* یوتیوب؛ چهارشنبه سوری شیراز 1

تماشا کنید
* یوتیوب؛ چهارشنبه سوری در تهران ۱
* یوتیوب؛ چهارشنبه سوری در تهران ۲
* یوتیوب؛ چهارشنبه سوری در تهران ۳
* یوتیوب؛ چهارشنبه سوری در تهران ۴

تردد موتورسیکلت ها از ساعت ۴ عصر در تهران ممنوع شده بود و سه هزار آمبولانس در این شهر به حالت آماده باش در آمده بودند.

پلیس استان های تهران و البرز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده بود که با شادی مردم مخالفتی ندارد، اما نادیده گرفتن "خط قرمزها" را تحمل نخواهد کرد.

سرتیپ احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران هم گفته بود کسانی که در جریان مراسم چهارشنبه سوری امسال "ناامنی و بی نظمی" ایجاد کنند، بازداشت و اتومبیل آنها توقیف خواهد شد.

به گفته او، این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند ماند.

مقامات ایران در آستانه آخرین سه شنبه هر سال، هشدارهای مشابهی می دهند، اما امسال به دلیل دعوت گروهی از مخالفان دولت برای تبدیل مراسم چهارشنبه سوری به اعتراض سیاسی، تدابیر امنیتی جدی تری در نظر گرفته شده بود.

گروهی از مخالفان دولت ایران از ۲۵ بهمن ماه و در اعتراض به حصر خانگی دو رهبر جنبش اعتراضی این کشور، از هواداران این جنبش دعوت کرده بودند که در "سه شنبه های اعتراضی"، نارضایتی خود را از وضعیت دو رهبر خود اعلام کنند.

عده ای از فعالان سیاسی جنبش اعتراضی ایران امروز هم از هواداران این جنبش خواسته اند که روز پنجشنبه ۲۶ اسفند (پنجشنبه آخر سال) بر سر مزار کشته شدگان وقایع پس از انتخابات حاضر شوند و با خانواده های آنها همدردی کنند.​
 

alborz

Bench Warmer
Oct 18, 2002
1,445
0
#47
http://www.rahesabz.net/story/34222/
شعارهای اعتراضی و تجمعات پراکنده در مراسم چهارشنبه سوری
علیرغم تهدیدها و فضای امنیتی حاکم
شعارهای اعتراضی و تجمعات پراکنده در مراسم چهارشنبه سوری
جــرس: به گزارش منابع خبری، علیرغم فضای پادگانی حاکم بر تهران و شهرهای مختلف کشور، شامگاه سومین سه شنبه پایان سال و مراسم چهارشنبه سوری، به صحنه اعتراضات مردمی و سردادن شعارهایی برضد دیکتاتوری تبدیل شد.


منابع خبری جرس بعد از ظهر سه شنبه گزارش داده بودند که پاساژهای اصلی تهران، امروز به دستور مقام***های امنیتی و انتظامی پایتخت تعطیل شده و سیمای شهر در حالت حکومت نظامی به خود گرفته و میادین و تقاطع***های اصلی، با حضور گسترده نیروهای انتظامی و شبه نظامی، وضعیت فوق العاده یافته بود.

همچنین در ادامه تهدیدها و فشارهای حاکمیت و هراس جمهوری اسلامی از چهارشنبه سوری سبزها، و حضور اعتراضی آنها در آخرین سه شنبه سال، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها از ساعت ۱۶ امروز در پایتخت خبر داد.

واحد مرکزی خبر، از قول سرتیپ حسین رحیمی، از برخورد قاطع و بدون اغماض با رانندگانی که هنجارشکن معرفی شان کرده، خبر داده و گفته بود "مأموران راهنمایی و رانندگی، از ساعت ۱۴ امروز برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان آماده باش هستند و با خودروهایی که مسیر تردد مردم را مسدود کنند، به طور جدی برخورد می نماید."

گزارش منابع حقوق بشری نیز حاکی از آن است که در پی درگیری***های به وجود آمده در شرق تهران، ده***ها تن از شهروندان توسط ماموران امنیتی همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت شدند.

به گزارش مهر، احمدرضا رادان، جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی، با حضور در سیمای جمهوری اسلامی، از بازداشت چندین تن که به ادعای وی "رفتار مخاطره آمیز" داشتند، خبر داده است.

گزارش های خبری همچنین حاکی از آن است که برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در ایران، علی رغم تمامی تهدیدات نهاد***ها امنیتی طی روزهای اخیر، به صحنهٔ اعتراضات ضد دولتی مردم در پایتخت و چندین شهر از جمله اراک، شیراز، کرمانشاه، اصفهان، بابل، مشهد و کرج تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار جرس، با وجود آرایش پادگانی در نقاط مختلف شرق تهران و حضور دهها خودرو و موتور سوار نیروی انتظامی و بسیج و لباس شخصی ها، مراسم شب چهارشنبه سوری در میدان های صدگانه نارمک برگزار شد.
این گزارش افزود "از غروب سه شنبه، نیروهای امنیتی سعی در مقابله با مردم داشتند و در برخی از میدان های نارمک موفق به پراکنده کردن مردم شدند. اما با تاریک شدن هوا بر شمار مردم و جوانان افزوده شد و آتش های بزرگ در وسط یا کناره میدان ها همراه با نور افشانی جوانان نشان از آمادگی گسترده مردم بر برگزاری مراسم به هر قیمتی داشت. در نهایت بناچار و به تدریج نیروهای امنیتی مجبور به نظاره گری شدند و در میانه این مراسم، مردم به ویژه جوانان با صدای یاحسین میرحسین، الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور، اعتراض خود را به ادامه حصر و بی خبری از رهبران جنبش سبز اعلام داشتند."

این گزارش خاطرنشان ساخت "صدای بلند مرگ بر دیکتاتور، الله اکبر و سایر شعارها، موجب وحشت نیروهای حاضر شد و در برخی موارد با گرفتن عکس و فیلم، سعی در ترساندن مردم را داشتند که با بی اعتنایی مردم هر لحظه بر شدت صداها افزوده می شد، همزمان موج خیابان، به پشت بامها کشیده شد و گروهی به شعار دادن علیه حکومت پرداختند."

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده***ها تن از شهروندان در میدان والفجر (شرق تهران)، در حالیکه شعارهایی علیه رهبران جمهوری اسلامی می دادند، توسط نیروهای گارد ویژه دستگیر شده***اند.

این گزارش افزود "شهروندان مذکور پس از دستگیری، به ماشین های مخصوص نیروهای گارد وِیژه(ون های سیاه رنگ) منتقل شده و ماموران به صورت تحقیرآمیزی ایشان را "کف خواب" کردند.

هم چنین از عصر امروز ماموران امنیتی اقدام به بستن تمامی مغازه***ها و پاساژهای مناطق افسریه و شهرک***های اطراف آن (مسعودیه و...) نمودند و با استقرار در خیابان***های این مناطق فضای رعب و وحشت به وجود آوردند.

این گزارش می افزاید که حضور مردم در خیابان***هایی نظیر تهران پارس، پیروزی، جمهوری، سعادت آباد، سلسبیل، نظام آباد، فرمانیه، ونک، مطهری، ولیعصر، آریا شهر و... به شدت زیاد است و همزمان برخی چماقداران و لباس شخصی ها، به صورت پیاده و سواره و گروهی، به مردم و جوانان متناوبا حمله می کنند.

همزمان شاهدان عینی گفته اند در نارمک و فلکهٔ اول تهران پارس درگیری شدیدی رخ داده و در خیابان ۱۵۴ تهرانپارس و همچنین فلکه سوم، نیروهای امنیتی اقدام به سرکوب شدید جوانان و پرتاب گاز اشک آور به سمت آنها نمودند.

این گزارش افزود "نکتهٔ قابل توجه حضور کم رنگ نیروهای امنیتی در محلات و استقرار پرشمار آنها در میادین اصلی شهر بود و اینکه این نیرو***ها تاکنون عموما سعی کرده***اند خود را از درگیری در محلات کوچک تر دور نگه دارند."

همچنین گزارش رسیده است که تا نیمه شب امشب، صدای انفجارهای پیایی هر لحظه در تهران به گوش می***خورد که در برخی موارد تشخیص آن از وسایل محترقه و یا تیراندازی نیروهای امنیتی غیرممکن است.

در فیلم ها و ویدئوهای ارسالی شهروندان، شعارهایی مانند "مرگ بر دیکتاتور" و "دیکتاتور حیا کن کشورم رو رها کن" شنیده می شود.
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#48
From Peykiran

به کنترل در آوردن واحد 2 و3 زندان قزل حصار توسط زندانیان ، تیراندازی و کشته و زخمی شدن تعدادی از زندانیان

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان زندان قزل حصار در یک اعتراض گسترده کنترل واحدهای 2 و 3 را بطور کامل در دست گرفتند.
غروب روز سه شنبه 24 اسفند ماه حوالی ساعت 19:00 زندانیان واحد 2 و 3 زندان قزل حصار که اکثرا آنها محکوم به اعدام هستند و در انتظار حکم اعدام بسر می برند نسبت به احکام قرون وسطایی اعدام و شرایط طاقت فرسا اقدام به اعتراضات گسترده نمودند و تمامی قسمتهای این دو واحد را به کنترل خود در آوردند. زندانیان واحد 8 حوالی ساعت 21:00 تلاش نمودند که این واحد را به کنترل خود در آورند.
زندانیان واحد 2 و3 پس از به کنترل در آوردند این 2 واحد به منظور مقابله و ممانعت از یورشهای گارد زندان و پاسداربندها اقدام به آتش زدن پتوها و سایر وسایل نمودند.
در حین تصرف و بعد از آن درگیری شدیدی بین زندانیان و پاسداربندها و گارد زندان روی داد. که منجر به فرار نیروهای سرکوبگر از بند شد و تمامی قسمت اداری و نگهبانی واحدها به دست زندانیان افتاد. حوالی ساعت 21:30 پاسداربندها و گارد زندان به سوی زندانیان آتش گشودند و گفته می شود تعداد از زندانیان کشته و زخمی شدند. گزارشهای تایید نشده حاکی از حداقل 20 کشته و زخمی از زندانیان در اثر تیراندازی پاسداربندها به سوی آنها بوده است.
واحدهای 2 و3 زندان قزل حصار تا ساعت 23:30 همچنان در تصرف کامل زندانیان می باشد و زندانیان واحد 8 در تلاش هستند که واحد خود را ظلم و جور وستم مامورین ولی فقیه رهایی دهند.اکثر زندانیان واحد 2 محکوم به اعدام هستند و ساله هاست که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند. یکی از سالنهای واحد 2 تعدادی از زندانیان افغانی که محکوم به اعدام هستند و در انتظار حکم اعدام بسر می برند قرار دارند.
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#49
آتش زدن ماشین نیروی انتظامی در تهران

به گزارش آژانس ايران خبـر ساعت 8 شب يك ماشين نيروي انتظامي توسط چند موتور سوار در خيابان سلسبيل تهران به آتش كشيده شد. بنا بر گزارشها مردم هم به هیجان بیشتر به هيجان آمده شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

از همه جاي ميدان انقلاب صداي ترقه و انفجار مهيب به گوش مي رسد. جوانان وسايل انفجاري مانند موشك درست كرده اند و آنها را از بالاي ساختمان ها به روي گشت هاي بسيج پرتاب مي كنند. بسيجي ها هم مضطرب و سرگردان, در خيابان ها به دور خود و در پي منشاء پرتاب اين وسايل انفجاري مي چرخند.
---------------------------
درگیری***های پراکنده و پرتاب گاز اشک آور در مراسم چهارشنبه سوری

برگزاری جشن چهارشنبه سوری در ایران، علی رغم تمامی تهدیدات نهاد***ها امنیتی طی روزهای اخیر، به صحنهٔ اعتراضات ضد دولتی مردم در پایتخت تبدیل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، حضور مردم در خیابان***هایی نظیر تهران پارس، پیروزی، جمهوری، سعادت آباد، سرسبیل، نظام آباد، فرمانیه، ونک، مطهری، ولیعصر، آریا شهر و... به شدت زیاد است.

هم چنین فلکهٔ اول تهران پارس درگیری گزارش شده است و در خیابان ۱۵۴ نیروهای امنیتی اقدام به پرتاب گاز اشک آور نمودند.

از سویی در ميدان والفجر واقع در خاک سفيد درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای امنیتی شکل گرفته و در آن بسیاری از مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

نکتهٔ قابل توجه حضور کم رنگ نیروهای امنیتی در محلات و استقرار پرشمار ایشان در میادین اصلی شهر است و اینکه این نیرو***ها تاکنون عموما سعی کرده***اند خود را از درگیری در محلات دور نگه دارند. گفته می شود تعداد زیادی از نیروهای موتور سوار بسیج نیز با حضور در خیابان های اصلی اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت و خاموش کردن آتش ها نموده اند.

صدای انفجارهای پیایی هر لحظه در تهران به گوش می***خورد که در برخی موارد تمییز آن از وسایل محترقه و یا تیراندازی نیروهای امنیتی غیرممکن است.
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#51
it was just my two cents family jan.

It looks like to me since 25 bahman there is not much success (compared to 25 bahman) when you try on back to back weeks.

but when there is a bit of re cooperation time it works out better.
I am sorry I did not realize you meant compare to 25 Bahman. In addition do not get me wrong, there is no way this is ideal or anything perfect, also major problem with leadership of the movement, it is just that we are in a anything will do mode. You know the expression Kachi Baz hichi ast. otherwise it is frustrating for all involve. But equally for Regime in charge. Sorry Emrooz ESES rid be haleh ma. ;-)
 
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#52
It is not frustrating for the regime. What is this assumption based on? Why do I keep hearing and reading it? What is so frustrating about spending money on guarding your reign? Every dictatorship does it and never gets tired of it. If the regime had a finite source of cash, yeah maybe then we could claim they are running out of money. Please wake up and smell the coffee. They have unlimited funds in the form of $100+ dollar oil. They can sell it for half that price and safeguard their power for decades to come.

In harfa bara fati tonboon nemisheh
 

maziar95

Elite Member
Oct 20, 2002
2,285
63
39
Baltimore, MD
#54
It is not frustrating for the regime. What is this assumption based on? Why do I keep hearing and reading it? What is so frustrating about spending money on guarding your reign? Every dictatorship does it and never gets tired of it. If the regime had a finite source of cash, yeah maybe then we could claim they are running out of money. Please wake up and smell the coffee. They have unlimited funds in the form of $100+ dollar oil. They can sell it for half that price and safeguard their power for decades to come.

In harfa bara fati tonboon nemisheh
I think its frustrating for them because it reminds them these small protests could potentially lead to their downfall. Plus, these protests could be a spark for something big if the regime makes a mistake such as shooting at and killing a lot of people . If people stop protesting then it would basically signal that the regime is firm , stable , and here to stay but as long as some are protesting it reminds the regime and other people that there still is a movement to topple the regime. I hate comparing today’s situation to 1979 but the revolution back then didn’t just get big overnight . Shah made a mistake by writing anti-Khomeini article and then killing bunch of protesters in one day which was like putting oil on the fire which was many years of small protests to topple him.
 

ball_hugger

Bench Warmer
Feb 11, 2005
554
0
#55
the thing is, they like any government know how fragile they are if alot of people want them out and these protests keeps that window open! which in turn frustrates the hell out of them especially if it keeps going every week... some point something will crack or the opposition will find its goal and things will get heated quickly all the while they are worn out and disheartened from bringing everyone out every week and still the opposition has only grown..
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#56
BT jan, i am not talking about money and resources of the regime. You can look at it 2 ways, either Like Maziar and Ball_hugger said above, yes mistakes will cost them, just like Mousavi one. They could have kept the race close or even if Mousavi was elected NON of these would have happened. like we saw with Khatami. So mistakes of this nature will bring them down and they bound to make mistakes, so these protests are making them prune to more mistakes. Even 32 years a go HOMAFAR incident really speeded up the 1979 revolution. . You can take a totally negative view. Negative as in people in Iran do not want to change the regime that badly to risk anything, both life and financial. We all know majority of the Iranian people are against this regime, but honestly the ones that only come out or strike when is safe do not count. No matter what these types are as good as me behind my computer. Why? because this regime will not be toppled or volunteer to improve (reform) any other way other than people coming out in millions and start major strikes. Is this what you saying?

But saying all these does not do anything to the regime is arguable. We already see major rift among the leaders. Who would have thought to see such a days after election? most optimistic person would not have guessed it. Movement needs to go to next phase and I 100% agree that in this phase will not finish the job, however would still create huge troubles for current regime.
 

parham79

Bench Warmer
Dec 5, 2009
1,767
0
#59
Shah never orderd the maydoon jaleh incident.Infact he was horrified when he saw the incident on tv.It was done by a bunch of young conscripts who panicked
 
Aug 27, 2005
8,688
0
Band e 209
#60
It is not frustrating for the regime. What is this assumption based on? Why do I keep hearing and reading it? What is so frustrating about spending money on guarding your reign? Every dictatorship does it and never gets tired of it. If the regime had a finite source of cash, yeah maybe then we could claim they are running out of money. Please wake up and smell the coffee. They have unlimited funds in the form of $100+ dollar oil. They can sell it for half that price and safeguard their power for decades to come.

In harfa bara fati tonboon nemisheh
Soroush jAn,

You are dismissing plenty of obvious facts on the ground or I must say what Iranians have achieved so far which is nothing less than impressive with minimum bloodshed and destruction. I will bring some of them to your attention and see if we can agree with them.

For decades regime has done its best to blame its own incompetency, mismanagement and wrongdoings on colonial powers of past, Zionism and imperial power of US which you know very well has lost that card, the cat is out of the bag and no one gives a hoot about their lies anymore , meaning they must take the consequences of all their idiotic policies right on the face instead of blaming them on foreign transgression of the past. It does not work anymore.

Generation gap is also a massive detriment to their intentions, every time they wanted to cling to legitimacy just like children all fundamentalists and some moderate conservatives alike would just run and take refuge under the skirt of mama Khomeini called “khatt e emam, dowraan e talaae’I emam, farmoodeh yeh emam” and so on. Iranian youth does not remember him and seems they give a hoot about him either. They have realized that mysterious and antiquated khatt e emam has never been and will never be able to bring them civil liberty, economic dignity and/or justice and they don’t associate the lack of aforementioned Rights with colonial powers of past or US/Israel of today but with barbaric republic itself.

Regime had managed to rule by reeking fear, savagery and intimidation to a point where Shaheed Omid Rezal Mir Syafi (?) was murdered in Evin who was incarcerated for insulting Kakananehei, nowadays “marg bar Khamenei” is a norm. Regime has lost that tool as well. Iranians are not afraid of regime no more.

Sareto nemikhaam dard byaaram, all evidences have been pointing twd this notion that the days of the regime were numbered but the slightest doubt which I might had was wiped out of my mind when I saw the old goat Rafi, the man who was an instrumental adhesive in keeping this regime together decided to abandon the ship b/c he knows it is just about to capsize for good.
Considering Iranian struggle for freedom is not a sprint and is more like an endurance running I must say they have done a lot in 2 short years which are nothing but paralyzing nightmares to the regime.