Ebrahim Nabavi on Ahmadinejad

Oct 18, 2002
11,593
3
#1
و سرانجام احمدی نژاد انتخاب شد. در انتخاب احمدی نژاد یک گروه دلایل منطقی وجود دارد و یک گروه دلایل غیر منطقی که من معتقدم آن دلایل غیرمنطقی در انتخاب او نقش بیشتری داشته است تا آن دلایل منطقی. به همین دلیل معتقدم به دلایل زیر مردم به احمدی نژاد رای دادند:
اول: مردم کاملا هاشمی را می شناختند و به همین دلیل به او رای ندادند و اصلا احمدی نژاد را نمی شناختند و به همین دلیل هم به او رای دادند.
دوم: یکی از دلایلی که احمدی نژاد انتخاب شد این بود که هیچ حزب و سازمانی از او حمایت نکرد، به همین دلیل مردم فکر کردند که ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.
سوم: یکی از مهم ترین دلایل انتخاب احمدی نژاد دعاهای مردم و امداد غیبی بود که دائم باعث می شد یک چیزهایی در صندوق رای گیری غیب و ظاهر شود. یک مقداری هم امدادهای موتوری بود که امدادهای غیبی پشت ترک امدادهای موتوری نشسته بودند.
رابین هود اسلامی
یک روزنامه آلمانی نوشت رابین هود اسلامی رای کارگران و بیکاران را بدست آورد. این تیتر رابین هود چیست که به این مادر مرده می دهند؟ اولا رابین هود بچه پولدار بود که پول ثروتمندها را می گرفت و می داد به فقرا، این ا.ن. می خواهد پول عوارض شهرداری را بگیرد و بدهد به برادران سپاه. ثانیا رابین هود خوش تیپ بود و وقتی به شهر می رفت نقاب می زد، این رفیق ما حداقل نقاب هم نمی زند که مرحمی بر دل آدم باشد. ثالثا رابین هود با داروغه ناتینگهام و پرنس جان مخالف بود، این رفیق ما را که داروغه ناتینگهام روی کار آورده است و با پرنس جان، جان در جان است. رابعا رابین هود از جنگل های شروود بود، ولی این رفیق ما بچه ارادان است.
بازی رفسنجانی برای بالابردن رای
من که عجب حالی کردم از درست درآمدن تئوری های اپوزیسیون. دیشب ساعت شش صبح به وقت ایران، یکی به من ای میل زده بود که: ای خائن! تو و رفسنجانی مردم را فریب دادید تا با ترساندن مردم از احمدی نژاد رای رفسنجانی را بالا ببرید و او را دوباره رئیس جمهور کنید.من برایش نوشتم که همه چیزهایی که گفتی درست است، الا اینکه هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور نشد. ده دقیقه بعد برایم یک جواب آمد که: خبرشو دارم، حالا چه خاکی به سرمون کنیم با این مرتیکه؟ ملت بامزه ای داریم، سرنوشت خودشان را ضایع می کنند و حتی بعد از اینکه دیدند که نظرشان غلط بوده، باز هم تکرارش می کنند.
احمدی نژاد و یاران
اصلا فکرش را می کردید یک روزی برسد که رئیس جمهور کشورمان این ریختی باشد، آن هم ملتی که از کورش و داریوش و خشایارشاه یک قرن پائین تر نمی آیند، اما به قول ملت ایران حالا یه کاری شده، بالاخره یه جوری جورش می کنیم. خودش تا پنجاه سال دیگه درست می شه. من نمی فهمم ما ملت وقتی یک آدم حسابی بالای سرمان هست یک روز هم به او فرصت نمی دهیم و وقتی یک نخاله بالای سرمان می آید سی سال صبر می کنیم؟
دو تا خوش تیپ دو تا ناناز
حداد عادل امروز به شهرداری رفت و با احمدی نژاد ملاقات کرد. ماشاء الله خیلی هم به هم می آیند. دو تا قدبلند نازنین و ملکه وجاهت. به نظرم اگر علیزاده را هم بگذارند رئیس قوه قضائیه، در کنار این دو رئیس قوه، سال آینده مراسم ملکه زیبایی جهان را می توانیم در تهران برگزار کنیم.
ببوس، گازم نگیر
خاله سوسکه گفت: انشاء الله در وقت قانونی ترکیب کابینه ام را معرفی می کنم. آگاهان گفتند: ایشاء الله خبر کابینه ات بیاد. وی گفت: من معیارهایم را معرفی کرده ام، هرکس با معیارهای من موافق باشد دستش را می بوسم. اگاهان گفتند: تو نمی خواد ببوسی، گاز نگیر.
اولین پیشنهاد سازنده: من به این حداد عادل پیشنهاد می کنم به جای ریاست مجلس لی لی پوتی ها، با توجه به سوابق اش در فرهنگستان زبان فارسی یک دوره آموزش زبان فارسی برای ا.ن. بگذارد.
ترکیب کابینه را معرفی می کنم غلط است، ترکیب کابینه را تعیین می کنم درست است.
من معیارهایم را معرفی کردم هم غلط است، من معیارهایم را تعیین کردم درست است.
یکی مواظب این بچه باشد
آقا! پیش بینی می کنم تمام حرف هایی را که احمدی نژاد در سخنرانی هایش گفت در همین دو ماه اول ضایع شود. نه سیاست خارجی را به دستش می دهند و نه در فرهنگ و سیاست و توسعه اقتصادی کاری را برایش می گذارند. به اطلاعات و وزارت کشور هم راهش نمی دهند. به نظرم این یارو را شاخ کردند برای هاشمی و ملت دیوانه ما هم برای اینکه دهن جمهوری اسلامی را سرویس کند و جواب دندان شکنی به شوخی های جمهوری اسلامی بدهند، او را انتخاب کردند. البته این ملت ما وقتی با کسی دشمنی می خواهد بکند خودش را هم نابود می کند.
اولین اظهار نظرهای رئیس جمهور و حامیانش:
یک عضو آبادگران: مدیریت محافظه کار از کشور رخت برمی بندد.( حالا! صبر کن، فعلا)
تیمورعلی عسگری: لایحه عفو عمومی و آشتی ملی می تواند جزو اولین لوایح احمدی نژاد باشد.
احمدی نژاد: به دنبال بورس بدون باندبازی هستم.( هنوز دهنش را باز نکرده... چرا فکر بد می کنید.... هنوز دهنش را باز نکرده، سهام بورس ۱۲۰ واحد سقوط کرد)
احمدی نژاد: قصد دارم نمونه جامعه مدرن، پیشرو و اسلامی را در جهان بوجود بیاورم.( چشم! هستیم! می بینیم! وای چه لذتی دارد یکی رئیس جمهور باشد که مخالفش باشی و از شلوارش برای حمل و نقل کشتی استفاده کنی.)
احمدی نژاد گفت: امروز همه خوشحال هستند، نه به لحاظ انتخاب فرد.( بچه ام خیلی هم خنگ نیست.)
سلیمی نمین: سیاست خارجی در دولت جدید نباید تغییر کند.
احمدی نژاد در هنگام رای دادن به خودش در پاسخ به خبرنگاری که گفته بود دست تکان بده تا مثل رئیس جمهورها از تو عکس بگیرم، گفت: کار رئیس جمهور دست تکان دادن نیست.( بعد هم دست تکان داد و عکسش را در حال تکان دادن عکس گرفتند.)
گزارش لحظه به لحظه انتخابات
آقا! این شگفتی هم چیز عجیبی است. همیشه هم در مملکت ما اتفاق می افتد. مثلا این اطریشی ها یا نروژی ها در هر دویست سال یک شگفتی هم برایشان اتفاق نمی افتد و آنوقت ما ملت ایران در هر هفته سه چهار شگفتی برایمان اتفاق می افتد. یک دفعه وسط سونامی طاعون می آید و وسط طاعون زلزله راه می افتد و به همین دلیل هم برای ما هیچ چیزی عجیب نیست. مثلا انگار که صد سال است که این خاله سوسکه رئیس جمهور است.
در هر حال گزارش لحظه به لحظه انتخابات شگفت انگیز جمعه سوم تیر ماه را به عرض می رسانیم. صبح رفتم برای رای دادن، امت همیشه در صحنه حزب کمونیست کامپیوتری و مجاهدین خلق و غیره رفته بودند گل بچینند و کسی جلوی سفارت نبود.
کمیته امداد غیبی
عماد افروغ، نماینده مجلس گفت: مردم با صلوات و نماز امام زمان به احمدی نژاد رای دادند. در جریان همین صلوات و نماز بود که در مسجد نارمک ۸۰ شناسنامه جعلی کشف شد. وزیر اطلاعات پس از کشف این شناسنامه ها، اعلام کرد: انتخابات به سالم ترین شکل ممکن برگزار شد. به دنبال این اظهار نظر، در حوزه نارمک برای سالم تر شدن انتخابات ناظرین شورای نگهبان اول نماینده وزارت کشور را کتک زدند و بعد او را از حوزه رای گیری بیرون کردند. ناظر مربوطه تمام شب را در خیابان خوابید. شورای نگهبان اعلام کرد: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دو هفته آینده انجام می شود. تنها شاکی هم که هاشمی است اعلام کرده که فقط به بارگاه الهی شکایت می کند، که آن هم به مشکینی مربوط است نه به شورای نگهبان.
نتیجه را همه اعلام کردند
از ظهر شایع شده بود که هاشمی پیشتاز است، اما چون در مورد هاشمی همیشه شایعه وجود دارد، کسی باور نکرد، همه می دانستند که قرار است احمدی نژاد پیشتاز باشد. با تمدید ساعت انتخابات تا ساعت یازده و نیم شب وزارت کشور تلاش کرد که کلیه آرای مردم را اخذ کند، اما در ساعت نه شب، در حالی که هنوز دو ساعت به پایان رای گیری مانده بود، کیهان اعلام کرد که احمدی نژاد در انتخابات پیروز شده است. به دنبال همین موضوع در ساعت ده و نیم وزیر کشور گفت که تا فردا ظهر نتیجه انتخابات معلوم می شود، اما در ساعت دو صبح ایسنا نوشت که احمدی نژاد رئیس جمهور شد. با اعلام خبر پیروزی احمدی نژاد، مردم که احساس می کردند واقعا سونامی یا زلزله ممکن است بیاید، تصمیم گرفتند به خیابان بریزند، اما رهبر انقلاب گفت که جشن خیابانی برپا نکنید.
آب برای کشاورزان
فضل الله رنجبر یکی از کشاورزان روستای ارادان که محل تولد ا. ن. است، در گزارشی که رویترز از ارادان تهیه کرده بود، گفت: احمدی نژاد بودجه را کاملا در دست می گیرد و سوبسید ما را زیاد می کند، قیمت آب را کاهش می دهد تا ما بتوانیم بیشتر بکاریم. او می تواند پول بیشتری برای محصول کشاورزان بدهد. آگاهان گفتند: ایشاء الله!
نان برای ما
این چاهی که در آن سقوط کردیم اگر هیچ آبی برای هیچ کس نداشته باشد، برای من یکی کلی نان دارد. من از طرف کلیه طنزنویسان و کاریکاتوریست ها انتخاب ایشان را تبریک می گویم، فکر کنید آدمی رئیس جمهور شده که عکسش کاریکاتور است و برای طنزنوشتن در مورد او باید فقط کارهایش و حرف هایش را کلمه به کلمه پاکنویس کنی و فقط سعی کنی کمی ادب را رعایت کنی، که خیلی هم سخت است. من که تازه دوساعت است که می فهمم چه نعمتی نصیبم شده. از رهبر شدن حسنی هم بهتر است. فکر کنید هاشمی شده بود رئیس جمهور، واقعیتش من تا به حال دویست طنز در مورد هاشمی نوشته ام، دیگر چه چیز تازه ای می توانستم بنویسم؟ یا مثلا معین رئیس جمهور می شد، من باید به جای طنزنویسی مرثیه سرایی می کردم. فعلا در زیر زمین خانه ما هم عروسی برقرار است، پذیرایی با چای و شیرینی.
 
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#5
deerouz said:
BT jan,

How can we make our persian posting right-justified?
Aziz, instead of using the quick-reply, click on GO ADVANCED at the bottom.

If you don't see a "Go Advanced" button, you should go to your User Control Panel and enable the WYSIG ADVANCED EDITOR which opens a whole new world to you!

After that, consider yourself in Microrosft Word.
 
May 2, 2003
260
0
#10
As the fat guy (Is it Siskel or Ebert? I never know, I just know one of them is dead.) says: Two thumbs up, way up. This guy is brilliant. He reminds me of Khorsandi before booze and taryak made him go nuts.