Feb 14 (25 Bahman) News/Discussions

Feb 7, 2004
13,568
0
ساعت ۱۷ :

گزارش خبرنگاران کلمه از میدان انقلاب تا آزادی حاکی است که همچنان حضور پرشمار مردم در این میادین و خیایان ها و کوچه های منتهی به آن ادامه دارد. نیروهای گارد ضد شورش با برخورد خشونت آمیز با مردم تلاش زیادی برای متفرق کردن مردم دارند و به ضرب و شتم مردم پرداخته اند.نیروهای پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز آشک آور و باتوم استفاده می کنند.هلی کوپترهای نظامی نیز بالای سر مردم هر از گاهی به گشت هوایی می پردازند.نیروهای لباس شخصی به شدت با مردمی که قصد عکسبرداری و فیلمبرداری از تظاهرات مردم را دارند، برخورد می کنند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند

مردم شعارهایی در حمایت از مردم مصر،علیه دیکتاتوری و در حمایت از جنبش سبز ایران سر داده اند.مرگ دیکتاتور و یا حسین-میرحسین همچنان یکی از شعارهای اصلی مردم است

گزارش یک شاهد عینی نیز از خیابان انقلاب حد فاصل خیابان قدس تا میدان انقلاب حاکی است که نیروهای امنیتی برای مقابله با جمعیت مردمی که شعار مرگ بر دیکتاتور و یا حسین میرحسین سر می***دهند از گاز اشک آور و شلیک هوایی استفاده کرده***اند. در برخی از نقاط از جمله تقاطع خیابان انقلاب و ولی عصر نیروهای امنیتی با مردم درگیر شده***اند. به گفته شاهدان عینی، مأموران تلاش می***کنند با استفاده از باتوم مانع از تجمع اعتراض کنندگان شوند.

ساعت ۱۷ و سی دقیقه حوالی خیابان توحید – آزادی

در ساعت ۵ و سی دقیقه جمعیت متراکمی از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی در حال حرکت بود که به یکباره درگیری شروع شد. گروه های پلیس که ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر تخمین زده میشدند در پارکینگ وزارت کار و راهنمایی و رانندگی تقاطع رودکی سازماندهی شده بودند که با سرازیر شدن جمعیت از تقاطع توحید به آزادی با مردم درگیر شدند و زد و خورد شد

لباس شخصی ها و جوانان کم سن و سالی که چماق و باتوم حمل می کردند با خشونت مردم را به سوی خیابان ستارخان و خیابان آذربایجان هدایت می کردند و بعد از ساختمان وزارت کار درگیری شدیدی بین نیروهای لباس شخصی و مردم رخ داد. شعارهای مردم مرگ بر دیکتاتور – ایرانی با غیرت حمایت حمایت بود.

گاز اشک آور به سمت مردم در آزادی شلیک شد و مردم محل از بالای پنجره ها و دفاتر کار برای مردم داخل خیابان روزنامه می انداختند تا برای خنثی کردن گاز آتش بزنند. اتوبوس های بی ار تی کاملا مسدود شده و مردم داخل کوچه ها گیر افتادن چون نیروهای پلیس مردم رو به کوچه ها و خبابان های اطراف ازادی هدایت کردن و سر کوجچه ها رو بستن

مردم در داخل بی ار تی شدید شعار میداند و چون حجم جمعیت داخل اتوبوس ها زیاد بود پلیس اتو بوس ها را متوقف کرد و از قسمت خانم ها چند نفری رو بیرون کشید و کتک زد تا ایجاد رعب و وحشت کند.

ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه

در خیابان ولیعصر و خیابان رشت کنار دانشگاه هنر نیروهای لباس شخصی با مردم درگیر شدند و مردم با صورتهای خونین به شعارهای مرگ بر دیکتاتور سر می دهند.

به نظر می رسد غرور نیرو های نظامی از اینکه کسی نخواهد امد آنها را غافلگیر کرده است و تمامی گزارشات از سطح شهر علیرغم سرکوب خشن و شدید نشان از عدم سازماندهی و امادگی کامل نیروهای انتظامی برای مقابله با سیل میلیونی جمعیت را دارد.
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
56 به گفته منبع موثقی از تهران: "هر چه به میدان آزادی نزدیک می شویم برخوردها شدیدتر می شود. اتوبوس های خط ویژه مملو از مسافرانی است که شعار یا حسین میر حسین و مرگ بر دیکتاتور سر می دادند."

14.55 منبع موثق از تهران همچنین گفت: "مقاطع مختلف پلیس راهنمایی و رانندگی مسیر را مسدود کرده و اجازه نمی داد، ماشین ها به سمت میدان فردوسی، انقلاب و آزادی حرکت کنند. اما مردم با موتور و پیاده به سمت این میدان ها در حرکت هستند."

14.50یک منبع موثق از تهران گفت: "با موتور در حدود ساعت 2 بعدازظهر رفتم میدان امام حسین. فضا از میدان امام حسین ملتهب بود. نیروهای ضد شورش، لباس شخصی و لباس برفکی. مجهز به انواع سلاح ها مثل گاز اشک آور، گاز خردل و فلفل.سیل جمعیت از پیاده رو از میدان امام حسین به سمت میدان انقلاب حرکت می کرد."

14.47
 
Jun 6, 2005
348
0
Like I said before nothing will happen. Iranians are unorganized and they are not hungry for freedom yet.

Maybe in 3 or 5 years they will decide to it is time and that is if the US hasn't bombed Iran to stone ages by then.
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
Like I said before nothing will happen. Iranians are unorganized and they are not hungry for freedom yet.

Maybe in 3 or 5 years they will decide to it is time and that is if the US hasn't bombed Iran to stone ages by then.
You have given your opinion several times. Thank you.
 
Apr 10, 2003
2,705
0
Unfortunately a year after the protests we still have not learned. First off there are not that many people on the streets to begin with. People are still dispersed when a freaking motorcycle runs through them. and there is no reliable reporting from Iran. Add the fact that people are on the streets but there are no goals or organization to it.
sadly I agree with the Organization part.

AlizadehLondon Hafez-Karimkhan intersect: 300 plain-cloted, same palestine sq. Vali-Asr sq lots ppl but confused not knowin wher to go #25bahman

I wonder How many civilian it takes to EAT 300 Plain cloth thug alive?
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
گزارش ها از تهران حاکی از اختلال شدید در شبکه تلفن های همراه است.

14.57 آلبوم عکسی از رخدادهای 25 بهمن ماه. به این آلبوم به تدریج عکس های دیگری اضافه می شود.

14
 

Iran-Parast

Bench Warmer
Apr 21, 2008
684
0
Canada
خبر موثق و فوری:
به گفته 2 تن از فرماندهان سپاه پاسداران در تهران، بسیاری از نیروهای سپاهی تهدید نموده اند اگر همچون گذشته مردم به خاک و خون کشیده شوند، ساکت نخواهند ماند و به مردم خواهند پیوست.
لطفا اطلاع رسانی کنید ساعت موعود نزدیک است
 
Jun 18, 2005
10,889
5
I think people need to stop being so emotional about all of this. I think most of us wants the Mullahs gone but at the same time it is disheartening to see opportunities do go to waste due to the same mistakes and reasons.

I do not think Iran is ready for a revolution yet. We are perhaps years from it at the earliest.
 

IranZamin

IPL Player
Feb 17, 2006
3,367
2
خبر موثق و فوری:
به گفته 2 تن از فرماندهان سپاه پاسداران در تهران، بسیاری از نیروهای سپاهی تهدید نموده اند اگر همچون گذشته مردم به خاک و خون کشیده شوند، ساکت نخواهند ماند و به مردم خواهند پیوست.
لطفا اطلاع رسانی کنید ساعت موعود نزدیک است
Sorry. I don't buy it.
 

parham79

Bench Warmer
Dec 5, 2009
1,767
0
You people sitting in a comfy seat and saying lengesh kon, OUR PEOPLE HAVE SHOWN shahkar tonight. If it's not this one, it'll be one of these ones. instead of being negative, look at how these protests are gradually putting cracks into a dying regime
 
May 12, 2007
8,093
11
I don't know. Todays events look more well oranized. First the news of closing states internet sites. Second people drive their cars and block for police
as it is reported. Then people starte to walk silently until they gather in larger numbers. Finally They are waiting for some events at night when they can't
be seen. So Maybe ....
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
We don't even know the extent of the crowds as they are scattered. FI half an hour ago you said that million man march were from today and now you say there aren't that many people. Make up ypur mind.