Feb 15-17 News/Discussions

Feb 7, 2004
13,568
0
#41
دفتر تحکیم وحدت: اجازه مصادره خون پاک جان باخته راه آزادی را به قاتلانشان نمی دهیم

به گزارش دانشجونیوز، شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در بیانیه ای ضمن حمایت از آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی خواستار آزادی هرچه سریعتر دانشجویان بازداشت شده طی ٢ روز اخیر شد.

در بخشی از اين اين بیانيه آمده است :
با آن همه سرکوب و اختناق، بعد از تمام تلاش هواخواهان اعدام و شکنجه، هیبت ساختگی و اقتدار پوشالی کسانی که می کوشیدند وحشت و رعب را بر جامعه ایران حاکم کنند، با حضور شکوهمند مردم آزاداندیش ایران در ٢۵ بهمن ماه در هم شکست و فریاد بلند آرزومندان آزادی، پایه های لرزان دیکتاتوری اقتدارگرایان حاکم را تکانی جانانه داد. حضور گسترده مردم و دانشجویان در کنار یکدیگر، بار دیگر نشان داد که در بند کشیدن و شکنجه فعالان سیاسی و دانشجویی منتقد، علاج مشکلات ناشی از استبداد و ناکارآمدی حاکمان نیست و مردم ایران را از پیگیری مطالبات خود منصرف نخواهد کرد.
درد آورتر این که بیشرمی سرکوبگران را چون توحش ایشان نهایتی نیست و هدف بعدی شان مصادره خون پاک شهدا و تقدیم دوباره آن ها به قاتلانشان است. تا بر سرش اشک تمساح بریزند و نمایشی کریه بر پا کنند. غافل از این که این اقدامات رذیلانه جز بر خشم مردم داغدار نمی افزاید و تنها آتش کینه شان از حاکمان جائر و مفسد را شعله ورتر خواهد کرد. دانشجویان بیدار و مردم شریف ایران اجازه نخواهند داد تا کشته های جان بر کف راه آزادی، در صف سرکوبگران و قاتلان مردم معرفی گردند و وجود پاکشان ابزار دست مشتی چکمه پوش کج اندیش قرار گیرد.
شورای تهران دفتر تحکیم وحدت همچنین شهادت جوان برومند این سرزمین، شهید زنده یاد صانع ژاله، عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر تهران، را به خانواده این جاودان عزیز و مردم غیور ایران تسلیت می گوید و از عموم دانشجویان دعوت می کند تا با حضور خود در تشییع پیکر پاکش، راه بر هذیان گویی دروغگویان بسته و یاد سبز او را گرامی بدارند.





 
Feb 7, 2004
13,568
0
#42
سرکوبگران دست پاچه اند - جلسه ی دوم برای بررسی «ابعاد فتنه ۲۵ بهمن»



اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱٣٨۹ - ۱۵ فوريه ۲۰۱۱

اخبار روز: هر چند به گفته ی خامنه ای و مسئولان دیگر حکومت «جریان فتنه» مرده است، در فاصله ی بیست و چهار ساعت دومین جلسه «کمیته ویژه بررسی فتنه با حضور مقامات امنیتی و انتظامی» که به بررسی «آشوب های ۲۵ بهمن» اختصاص داشت تشکیل شد تا راه های مقابله با «فتنه گران» را پیگیری کند. در این جلسه مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و نیروی انتظامی شرکت داشتند.
به گزارش مهر، دومین جلسه کمیته بررسی ابعاد فتنه که صبح امروز به دستور رئیس مجلس و از روسای کمیسیونهای اصل ۹۰ قانون اساسی، فرهنگی، قضایی و حقوقی، امنیت ملی و سیاست خارجی و شوراها و امور داخلی مجلس تشکیل شد ساعت ۱٨ و ٣۰ دقیقه در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد.
در این جلسه وزرای اطلاعات، خارجه و کشور، دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرمانده قرارگاه ثارالله، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، دادستان کل کشور و دادستان تهران و همچنین عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما شرکت داشتند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#43
بیانیه انجمن قلم کردستان ایران به مناسبت جانباختن صانع ژاله عضو انجمن قلم کردستان ایران


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱٣٨۹ - ۱۵ فوريه ۲۰۱۱

با نگرانی و اندوه فراوان خبر جانباختن "صانع ژاله" عضو انجمن قلم کردستان ایران را دریافت نمودیم.

وی که روز ٢٥ بهمن ماه ١٣٨٩در حمایت از مردم مصر و تونس، در راهپیمای ای مسالمت آمیز بدین مناسبت شرکت نموده بود، در جریان ناآرامیها در تهران، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از جند ساعت دست و پنجه نرم کردن با مرگ، در سن ٢٦ سالگی جان خود را از دست داد.

"صانع ژاله" سال ١٣٦٣ در شهرستان پاوه در استان کرمانشاه متولد شد. تحصیلات ابتدایی تا مقطع دبیرستان را در همان شهر به پایان رسانید، و پس از آن توانست با پذیرش در رشته نمایش، در دانشکده هنر دانشگاه تهران به تحصیل ادامه بدهد. وی همچنین در زمینه¬های فرهنگی، دانشجویی و مدنی فعال بود. صانع کار ادبی خود را با نوشتن داستان شروع کرد.

"صانع ژاله" به عنوان یک فعال مدنی، از بکارگیری روشهای خشونت آمیز اجتناب می ورزید.

با توجه به علاقه و توانایی صانع ژاله، پیش بینی می¬شد که وی بتواند در زمینه داستان نویسی موفقیتهای شایانی به دست آورده، و به یکی از داستان نویسهای توانا تبدیل شود.

ما ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان صانع ژاله، ترور این همیار عزیز خود را محکوم کرده، و در وحله اول نیروهای اننظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را مسئول مرگ این فعال مدنی می¬دانیم. چرا که وظیفه این نیروها تآمین امنیت و آسایش هموطنان است.

شورای مدیریتی انجمن قلم کردستان ایران
٢٦ بهمن ١٣٨٩شمسی
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#44
بحث های رسمی در باره ابعاد تظاهرات ۲۵ بهمن




دویچه وله : در روزهای قبل از ۲۵ بهمن، شخصیت ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در برابر فراخوان مخالفان برای تظاهرات در این روز سکوت اختیارکرده بودند و آن را شایسته اعتنا نمی دیدند. در موضع گیری ها و رسانه های رسمی در ماه های اخیر پیوسته از "مرگ فتنه" سخن رفته است. این تصور هم در میان مقام های رسمی بی خریدار نبود که سرکوب معترضان در ماه های پس از انتخابات ۱۳۸۸ و برخوردهای امنیتی، قضایی و صدور احکام سنگین برای فعالان و شرکت کنندگان در این تظاهرات ، عملاَ "جریان فتنه" را به خاموشی و نابودی کشانده است.

با این همه، واکنش شدید و گسترده مقام ها و رسانه های دولتی به تظاهرات مخالفان در ۲۵ بهمن از شب گذشته تا کنون، این گمانه را تقویت می کند که ابعاد تظاهرات یادشده فراتر از تصور و برآورد آنها بوده و تا حدودی غافلگیرشان کرده است. شاهد این گمانه را می توان سخنان تند و شدید رئیس مجلس و بیانیه ۲۲۳ نماینده مجلس علیه موسوی و کروبی، گزارش وزیر کشور به مجلس، بیانیه بسیج، اظهارات محسن رضایی و مقاله ها و گزارش های تند رسانه های نزدیک به دولت دانست.

سرمقاله برای «آشغال شکر»

روزنامه کیهان گرچه شمار شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز را سیصد چهارصد نفر اعلام کرده است، اما در عمل ابعاد ماجرا را چنان بزرگ دیده که ناچار شده سرمقاله خود را به تظاهرات این "عده ی معدود" اختصاص دهد. حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول کیهان که این سرمقاله را نوشته، با توصیف جمهوری اسلامی ایران به عنوان شکر، تظاهرکنندگان را "آشغال شکر" نامیده است. وی ادامه داده است: «سرانجام دیروز کوه موش زائید و اگرچه تعداد اندکی از اراذل و اوباش اجاره ای کوشیدند در چند نقطه تهران ابراز وجودی چند دقیقه ای کنند، ولی با حقارتی مثال زدنی روبرو شدند.»

سایت الف، وابسته به احمد توکلی نیز در شامگاه روز تظاهرات، رقمی مشابه کیهان را در مورد تعداد تظاهرات کنندگان اعلام کرد اما هم زمان نوشت: «بیشتر شلوغی امروز خیابان انقلاب و آزادی به دلیل تجمع وسیع نیروهای انتظامی و نیز عابران کنجکاو بوده است.» گزارش الف به دلیل «تجمع وسیع» و غیرمعمول نیروهای انتظامی در خیابان های یادشده که معمولاَ اقدامی غیرعادی تلقی می شود، اشاره ای نمی کند.

سایت رجا نیوز که مهمترین سایت حامی دولت به شمار می رود کمی دست را بالاتر از کیهان گرفته و شمار تظاهرات کنندگان را نزدیک به ۱۰ هزار نفر دانسته است. به نوشته این سایت، «روز ۲۵ بهمن در نهایت چند گروه بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفری در خیابان های انقلاب و آزادی تهران حاضر شدند و حتی سرجمع عدد افرادی که با اراده مشخص در این محل حاضر شده بودند، در تهران با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت به ۱۰ هزار نفر هم نرسید.»

تجمع در برابر اوین

اظهارات سردار رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران مبنی بر دستگیری ۱۵۰ نفر از معترضان نیز اگر رقمی نزدیک به واقعیت هم باشد، با ارقام سایر منابع دولتی در باره ی حضور تنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از معترضان در خیابان ها نمی خواند. یک شاهد عینی که روز ۲۶ بهمن جلوی زندان اوین بوده، به دویچه وله گفته است که از «ساعت ۹ صبح مردم آرام آرام در جلوی در اوین جمع می شدند. حضور نیروهای انتظامی بسیار چشمگیر بود. من بین صد و پنجاه تا دویست نفر حدس می زنم. فردی با لباس شخصی از ابتدای مراسم با دوربین فیلم برداری می کرد. او با دو نفر دیگر که آنها هم لباس شخصی بودند، دوربین را پس از مدتی دست به دست میکردند اما دوربین لحظه ای را بدون رکورد کردن به سر نبرد.» این شاهد در ادامه می گوید که کسانی که برای کسب اطلاع از وضعیت دستگیرشدگان دیروز آمده بودند از همه طبقات و قشرها بودند. در پی اعتراض این حاضران مسئولان زندان آنها را « ساعت ۱۲ جمع کرده و گفتند تا ۴۸ ساعت آینده اسامی بر روی برد قرار می گیرد و بعد دستور ترک آنجا را صادر کردند. به حاضران همچنین گفته شد که ادامه حضورتان در برابر اوین به عنوان تجمع غیرقانونی تلقی می شود و بازداشت و محاکمه شما را در پی دارد.»

تعطیلی مترو و خطوط اتوبوسرانی

علاوه بر فیلم هایی که به تدریج از طریق اینترنت منتشر می شوند و تا حدود زیادی شمار نسبتاَ واقعی تظاهرات کنندگان را نشان می دهند، مصاحبه ی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با سایت "آینده" نیز روایتی متفاوت با روایت های رسمی به دست می دهد. جعفر ربیعی گفته است که از ساعت ۴ بعد از ظهر روز دوشنبه به تدریج ایستگاه هایی از مترو تعطیل اعلام شدند و دست آخر کل خط ۴ (شامل ایستگاه های میدان انقلاب، چهارراه ولیعصر، فردوسی، دروازه دولت، دروازه شمیران، شهدا، نبرد و میدان کلاهدوز) و خطوط سریع اتوبوسرانی
(BRT)
فعالیت خود را متوقف کردند.

ظاهراَ بهره گیری مخالفان از مترو و اتوبوس برای رساندن خود به تجمع های اعتراضی و نیز استفاده از ایستگاه های مترو برای تجمع و اعتراض از جمله دلایل تصمیم یادشده بوده اند.

"حرمت شکنی" رئیس جمهور ترکیه

حضور عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه در تهران در روز ۲۵ بهمن و اظهارات وی در باره ی قطع تلفن همراه در این شهر با واکنش هایی منفی در رسانه های نزدیک به دولت مواجه شده است. به نقل از سایت های نزدیک به دولت ایران، روزنامه زمان، چاپ ترکیه در گزارشی از حضور گل در جمع خبرنگاران در تهران نوشته است: « خبرنگاران حاضر در این جلسه به گل خبر دادند که امروز (دیروز)صبح، به علت تظاهرات "هواداران اصلاحات" در تهران، شبکه تلفن همراه و اینترنت قطع شده است که گل، پاسخ داد:«دوران کنونی، متفاوت است! شاید بتوان تلفن های همراه را قطع کرد اما تلویزیون ها همه چیز را نشان می دهند و نباید هیچ اقدامی علیه مردم انجام شود.» وی افزوده است: «بزرگترین مسئله این رژیم ها، بی عدالتی، فساد اقتصادی، پاسخگو نبودن و استفاده ناقص از منابع است.»

سایت اصول گرای مشرق این سخنان گل در تهران را «بی حرمتی به میزبان» توصیف کرده است.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#45
«منصور اسانلو با دست بند و پابند در بیمارستان»






رادیو فردا: يکی از نزديکان منصور اسانلو به راديو فردا گفت که اين فعال کارگری به دليل ناراحتی قلبی از روز يکشنبه در بيمارستانی در کرج با دست بند و پابند بستری شده است.

او درباره وضعيت منصور اسانلو به راديو فردا گفت که این فعال کارگری روز جمعه از ناحيه قلب، احساس درد داشت که از زندان رجايی شهر کرج به يکی از بيمارستان های اين شهر اعزام شد.

بر اساس اين گزارش، آقای اسانلو پس از مراقبت های اوليه پزشکی به زندان بازگردانده شد، اما مجددا شنبه شب دچار ناراحتی از ناحيه قلب شد و روز يکشنبه به بيمارستان اعزام شد.

اين گزارش همچنين حاکيست: پزشکان معالج گفته اند که منصور اسانلو دچار گرفتگی رگ شده است و اقدام به آنژيوگرافی کرده اند و در شرايطی که اين فعال کارگری به مراقبت های پزشکی نياز دارد، قرار است که او روز چهارشنبه به زندان رجايی شهر بازگردانده شود.

منصور اسانلو در تير ماه سال ۸۶ توسط ماموران امنيتی در تهران بازداشت و به اتهام هايی مانند اقدام عليه امنيت ملی به پنج سال زندان محکوم شد.

اين فعال کارگری در تابستان سال جاری، در شرايطی که در زندان رجايی شهر کرج به سر می برد، دوباره به اتهام های امنيتی محاکمه و به يک سال زندان محکوم شد.

در همين حال، فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل باانتشار بيانيه ای، با غير عادلانه خواندن احکام زندان که برای منصور اسانلو صادر شده است، از گزارش مربوط به احتمال حمله قلبی وی در زندان رجايی شهر کرج ابراز نگرانی کرد.

ديويد کاکرافت، دبير کل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، در اين مورد گفت که بدرفتاری با منصور اسانلو، بخشی از تلاش برای از بين بردن صدای او و در نتيجه، سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه است.

آقای کاکرافت با اشاره به تحولات در تونس و مصر افزود: آيا حکومت ايران از اين تحولات درس نگرفته است؟

کنگره اتحاديه های کارگری و سازمان عفو بين الملل نيز به شرايط منصور اسانلو اعتراض کردند و خواستار آزادی فوری و بدون قيد و شرط او شدند.

در بيانيه مشترک اين دو سازمان کارگری و حقوق بشری، خواسته شده است که به سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه اجازه ادامه فعاليت داده شود.

بر اساس مقاوله نامه های ۸۷ و ۹۸ سازمان بين المللی کار، که ايران نيز آنها را امضا کرده است، کارگران حق تاسيس تشکل های خود را دارند. اما تشکل ها و اتحاديه های کارگری در ايران و جهان می گويند که دولت به اين تعهد احترام نمی گذارد.

در همين ارتباط، دهها فعال کارگری در ساليان اخير، بازداشت و يا زندانی شده اند.

از جمله فعالان کارگر زندانی، منصور اسانلو، ابراهيم مددی، رضا شهابی، غلامرضا غلام حسينی و رضا رخشان هستند.

کنگره اتحاديه های کارگری و سازمان عفو بين الملل در بيانيه خود تاکيد کرده اند که دولت ايران بايد تمامی فعالان کارگر زندانی را آزاد کند و به حق تشکل يابی کارگران احترام بگذارند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#47
کروبی ضمن محکومیت خشونت های دیروز: آماده پرداخت هر هزینه ای هستیم


سحام نیوز – مهدی کروبی با صدور بیانه ای کوتاه ضمن تقدیر از حضور مسالمت آمیز مردم در راهپیمایی روز گذشته ، خشونت های صورت گرفته که منجر به شهادت و جراحت عده ای از هموطنانمان شد را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: همانگونه که ملت شریف ایران می دانند به دنبال قیام های آزادی خواهانه و ضد استبدادی ملت های خاورمیانه به ویژه پیروزی اخیر ملت های مسلمان تونس و مصرجهت اعلام همبستگی جنبش آزادی خواه سبز ایران با این جنبش ها ، علی رغم عدم نیاز به درخواست مجوز و تنها برای نشان دادن حسن نیت خود از وزارت کشور تقاضای برگزاری راهپیمایی در روز 25 بهمن کردیم.
اما متاسفانه از زمان ارائه این درخواست با سیلی از فحاشی ها و دریده گویی های روزنامه ها و رسانه های جیره خوار مواجه شدیم و از همان زمان به منظور جلوگیری از شرکت در راهپیمایی و پیوستن به مردم با قطع تلفن و ارتباطات و همچنین حصر و تخریب منزل مسکونی مان مواجه شدیم.
همچنین بنا به خبرهای که تاکنون به دست ما رسیده است متاسفانه بار دیگر راهپیمایی مسالمت آمیز مردم توسط افرادی که رفتار و نقش و وابستگی انها به نهادهای خاص بر همگان معلوم و مشخص است به خشونت کشیده شد و جمعی از مردم مجروح و تعداد کثیری نیز بازداشت شدند.
همچنین خبر دار شدیم که متاسفانه دانشجویی به نام “صانع ژاله” و “محمد مختاری” در جریان حوادث روز گذشته به شهادت رسیده اند که این شهادت را به خانواده های این دو عزیز و مردم بزرگوار ایران تسلیت و ضمن محکومیت شدید برخوردهای خشن و غیر انسانی و غیر اسلامی هشدار می دهیم که تا دیر نشده است پنبه ها را از گوش هایتان خارج کنید و صدای مردم را بشنوید. اعمال خشونت آمیز و مخالفت و عناد با خواست مردم تا زمانی و جایی می تواند به استمرار چنین وضعیتی کمک کند. از سرنوشت دوری حکومت ها از مردم عبرت بگیرید.
زندانیان سیاسی را آزاد و دستتان را از گلوی روزنامه ها و رسانه های مستقل بردارید، به عهد و میثاقی که با نام قانون اساسی با مردم بسته اید وفادار باشید..
به عهد و میثاق خود با مردم و خواسته های ملت و امام که در آرمان های انقلاب اسلامی 57 تجلی یافت همچنان پایبند و اعلام می کنم که هراس از هیچ تهدیدی ندارم و همانگونه که از سال 41 به عنوان سرباز کوچک ملت نیز نشان داده ام اماده پرداخت هرگونه هزینه ای در این راه پر فیض هستیم..
مهدی کروبی
بیست و ششم بهمن 1389
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#48
منتقدان سینمایی به نداآقاسلطان احترام گذاشتند: «پایان نامه» بدترین فیلم سال
15.02.11

سازندگان فیلم جدایی نادر از سیمین در برلین، فیلمی که از سوی منتقدان سینمایی بهترین فیلم سال شناخته شد
شبکه های اجتماعی
بالاترین
دنبالهبیست و دو تن از نویسندگان، منتقدان و کارشناسان سینما فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی را به عنوان بهترین فیلم بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برگزیدند.

این فیلم هم اینک بعنوان یکی از فیلم های مطرح جشنواره جهانی فیلم برلین نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است. منتقدان همچنین لیلا حاتمی بازیگر نقش اول فیلم را بعنوان بهترین بازیگر زن امسال انتخاب کردند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی نشان بدترین فیلم سال را به فیلم «پایان نامه» داده اند. این همان فیلمی ست که بعنوان پروژه دولتی قتل نداآقاسلطان شناخته می شود. پروژه ای از پیش شکست خورده که پیش از آغاز به ساختش شماری از بازیگران سینما از همکاری با آن خودداری کردند.

فیلم «پایان نامه» که به رویداد اعتراضات خیابانی سبزها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پرداخته، رسما اعلام شده که به هزینه وزارت ارشاداسلامی ساخته شده و گفته شده تیم فرهنگی وزارت اطلاعات مشاوران سازندگان آن بوده اند.

یک کارشناس سینمایی نوشته است: «با این رای کارشناسان سینمایی در همراهی با مردم معترض با احترام به نداآقاسلطان رای به ابطال برداشت دولتی از قتل نداآقاسلطان داده اند.»

یک دوستدار سینما واکنش تماشاگران به فیلم پایان نامه را در جشنواره فجر چنین گزارش کرده: «امشب فیلم پایان نامه و حامد کلاهداری در سینمای مطبوعات هو شدند. از لحظه شروع فیلم تا پایان آن، حاضران در سالن به تمسخر و هوکردن فیلم و صحنه های مضحکش کردند. این تمسخر با نمایش تصویر شریفی نیا، احمد نجفی - که در تیتراژ فیلم سید خوانده شده بود!- و خود حامد کلاهداری به اوج رسید. در صحنه ای از فیلم که کلاهداری در نقش یک راننده آژانس به همراهانش می گوید :" حالا ما یک گهی خوردیم" سالن از تشویق منفجر شد! انگار که کلاهداری برای ساخت فیلم بدش معذرت بخواهد! این خنده های مکرر و هو شدن فیلم و عواملش، با اعتراض حراست و عوامل حاضر در سینما روبرو شد که آن ها با هو شدن توسط تماشاگران ساکت شدند!»

ايميل چاپ
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#50
Madrid demands Iran apologize for Spanish diplomat's arrest

Madrid – Spain will call its ambassador in Iran home for consultations if the government of Mahmoud Ahmadinejad does not provide an explanation or apologize for the arrest of a Spanish diplomat in Tehran, the European nation's foreign minister said Tuesday.

Trinidad Jimenez gave Iranian authorities 48 hours to provide "satisfactory" response and to explain why chief consular official Ignacio Perez-Cambra was held under arrest for four hours on Monday.

If no such response from Tehran is forthcoming, the minister warned in remarks to reporters before appearing before Parliament that she will call home the Spanish envoy.

Iran violated the Vienna Convention, which regulates diplomatic relations, by arresting a Spanish diplomat without telling him why, Jimenez said.

The foreign ministry summoned Iran's ambassador in Madrid, Morteza Saffari Natanzi, on Monday to explain the diplomat's detention.

Perez-Cambra was arrested by six men in plainclothes at the entrance to the Spanish Embassy in the Iranian capital on a day marked by violent repression of opposition demonstrations.

The Spanish diplomat was held for 4 1/2 hours at a police station and then released.

The Spanish foreign ministry announced Monday that it had suspended an upcoming visit to Madrid by a senior Iranian diplomat.
 
Oct 18, 2002
11,593
3
#51
sent by a friend:



فکر کن تو محفل ها چه خبر بوده دیشب. تا دیروز همه بچه بسیجی ها و تازه ولایی ها رو قانع کرده بودن که فتنه مرده. حالا امروز مرده توی غسالخونه بلند شده داره عربی میرقصه. شما جاشون بودی سنکوب نمیکردی از این صحنه؟

 
Feb 7, 2004
13,568
0
#52
sent by a friend:



فکر کن تو محفل ها چه خبر بوده دیشب. تا دیروز همه بچه بسیجی ها و تازه ولایی ها رو قانع کرده بودن که فتنه مرده. حالا امروز مرده توی غسالخونه بلند شده داره عربی میرقصه. شما جاشون بودی سنکوب نمیکردی از این صحنه؟


Anger, frustration and fears displayed by IR and their hired thugs, including the few here, since yesterday is very revealing.
For the last 18 months IR embarked on a campaign of terror by arresting and torturing thousands and executing hundreds. On top of that people were bombarded by propaganda BS that Green is dead. And yesterday events took a big dump on all of their claims. No wonder IR and her thugs are moaning & screaming like patients of a mental institution.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#53
Don’t know how accurate this report is but we will find out soon enough


جلسه غروب 25 بهمن
در حضور علی خامنه ای




گزارشی که می خوانید، مربوط به جلسه ایست که غروب 25 بهمن در حضور علی خامنه ای، با هدف بررسی تظاهرات این روز تشکیل شده است. این گزارش ساعت 4 و 50 دقیقه بعد از ظهر دیروز برای پیک نت ارسال شد و ما از ارسال کننده گزارش خواستیم تا ما را نسبت به صحت آن مطمئن سازد. پاسخ ارسال کننده گزارش این بود که تصمیمات و موضع گیری های روزهای آینده سران نظام و برخی اشارات در لابلای برخی سخنرانی ها، صحت این گزارش را تائید خواهد کرد. ما این گزارش را با همین مقدمه منتشر می کنیم.

در این جلسه علاوه بر روسای سه قوه، فرمانده سپاه، فرمانده بسیج و وزیر اطلاعات نیز حضور داشته اند و پیش از پایان جلسه، به خواست علی خامنه ای، هاشمی رفسنجانی نیز راهی بیت رهبری شده و در این جلسه شرکت می کند و ارزیابی خود را از تظاهرات 25 بهمن ارائه میدهد که کاملا متفاوت با گزارش احمدی نژاد و نقدی فرمانده بسیج و مصلحی وزیر اطلاعات بوده است. فرمانده کل سپاه دراین جلسه موضع انتقادی نسبت به احمدی نژاد داشته است. در همین جلسه قرار می شود مجلس با پرهیز از تحریک مردم و هیجان سازی درباره رویدادهای 25 بهمن موضع گیری کند، که ظاهرا در جلسه روز گذشته مجلس امثال روح الله حسینیان و حسین فدائی و کوچک زاده رهبری را بدست گرفته و از این خط قرمز عبور می کنند. در پایان جلسه***ای که در حضور علی خامنه ای تشکیل شده بود، پس از اعلام پایان جلسه، خامنه ای از رفسنجانی می خواهد که بماند!



شب گذشته وقتی آخرین گزارش***های حركت اعتراضی مردم در شهرهای بزرگی چون تهران و مشهد و اصفهان و شیراز و رشت و كرمانشاه را برای خامنه ای می برند او دستور می دهد فوری جلسه ای با فرماندهان سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، احمدی نژاد و لاریجانی ها (رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه ) در حضور خودش تشكیل شود .

خامنه ای در ابتدای جلسه تذكر می دهد تا همه آن چه را اتفاق افتاده است با صراحت و بدون پرده پوشی بیان كنند و محض خوش آمد او چیزی را درز نگیرند . به همین دلیل می***گوید من تا حدودی خبر ها و شعارها را شنیده ام و از شعار بن علی و سید علی هم خبر دارم !

وزیر اطلاعات محض چاپلوسی می گوید حرف 4 تا بچه كه خودشان هم نمی دانند چه می گویند كه ارزش گفتن ندارد و به همین دلیل ما حتی در گزارش تقدیمی خود هم به آن اشاره نكرده***ایم !
خامنه***ای رو به نقدی كرده و می گوید : آقای نقدی شما حرف آقای مصلحی را قبول دارید ؟ واقعا شما برای 4 تا بچه این همه نیرو بسیج كرده بودید ؟!

نقدی می گوید : آقا! ما محض احتیاط در مسائل امنیتی همیشه سقف را می بینیم و بر اساس آن نیرو بسیج می كنیم!

در ادامه صحبت های نقدی، احمدی نژاد معترضانه می گوید چطور شما سقف را دیده بودید كه نتوانستید از شكل گیری هسته های اولیه تظاهرات جلوگیری كنید ؟

فرمانده سپاه كه سابقه درگیری و چالش او و احمدی نژاد را همه می دانند در پاسخ این حرف احمدی نژاد می گوید :

سپاه بیش ار حد لازم برای شما مایه گذاشته است و به نظر من بیشتر از این، شكاف ایجاد شده در سپاه را بیشتر می كند !

احمدی نژاد در پاسخ فرمانده سپاه می گوید : ظاهرا شما را هم گروه رفسنجانی و لاریجانی ها تحت تاثیر القائات خود قرار داده اند ..

این سخنان در زمانی رد و بدل می شود كه خامنه ای مشغول خواندن گزارشی بوده كه وزیر اطلاعات برای او آورده است .

صادق لاریجانی در جواب احمدی نژاد می گوید :نمی دانم آقای احمدی نژاد چه اصراری دارند ما را جدا از خودشون همه جا جلوه بدهند !

علی لاریجانی در ادمه سخنان برادرش می گوید: ظاهر امر بر آقای احمدی نژاد مشتبه شده كه قدرتشان قائم به شخص و شخصیت خودشان و چند نفر اطرافشان است! ایشان باید بدانند اگر یك لحظه سایه آقا از سر ماها كم شود نه از تاك نشان ماند و نه از تاك نشان !

احمدی نژاد می گوید: مقصودتان از تاك نشان ! آقا هستند ؟

فرمانده سپاه حرف او را قطع كرده و می گوید : مقصودشان از تاك نشان همین چند تا آدمی هستند كه نسخه مكتب ایرانی برای شما می پیچند و خیال برشان داشته است كه بین مردم محبوب هستند .
هاشمی رفسنجانی كه تازه وارد جلسه شده است (بنا به اظهار منبع موثق هاشمی رفسنجانی بنا به خواسته خامنه ای در دقایق پایانی به جلسه وارد می شود كه البته خیلی ها خصوصا احمدی نژاد خوششان نمی آید) رشته سخن را به دست گرفته و رو به خامنه ای می گوید :

ممكن است آقایان گزارش هایی از اتفاقات امروز به شما داده باشند. حال آن كه الان دیگر جای تعارف نیست !

خامنه ای می گوید : از قضا من در ابتدای جلسه این موضوع را كه آقایان با صراحت و شفاف گزارش بدهند متذكر شدم ...

وزیر اطلاعات كه عرصه را تنگ می بیند می گوید : ظاهرا آقای هاشمی می خواهند بگویند بیش از 3 میلیون در خیابان ها بوده اند ..

هاشمی رو به خامنه ای و بی اعتنا به وزیر اطلاعات می گوید :هر تعداد كه آقایان گزارش كرده اند را شما ضرب در 100 كنید. حتی تعداد بوق***هایی كه امروز خود روها می زدند را! چون آن هایی كه امروز آمدند و تعدادشان هم دهها هزار نفر بود كسانی بودند كه پیه كتك خوردن و به زندان افتادن را، آن هم در حالی كه به عید نوروز نزدیك می شویم و حتی كشته شدن را به تنشان مالیده و علیرغم آن به خیابان ها آمده بودند .. ! پشت سر هر یك از این ها صدها نفر هستند كه مخالف جدی هستند و ما نباید چون به خیابان نیامدند آن***ها را به حساب نیاوریم . آن ها دنبال یك روزنه كوچك هستند تا مخالفت خودشان را چندین و چند برابر ابراز كنند! در فضای رعب و وحشت ایجاد شده آن هایی كه به خیابان ها آمدند هر چند بر خلاف نظر بعضی از آقایان تعداشان هم كم نبود تنها گروهی كوچك از معترضان بودند و دهها هزار نفر را در بر می گرفتند. ما لااقل در چنین جلساتی نباید خودمان را گول بزنیم . ما زمانی خود را گول زده ایم كه واقعیات را از خودمان پنهان كنیم ! آن ها كه به خیابان ها آمدند امروز قید جان و سلامتی خودشان را زده بودند. آن هایی كه در چنین فضایی نیامدند را نمی شود نادیده گرفت. چون مخالفت تنها با به خیابان آمدن نیست. هزار جور دیگر هم می شود مخالفت كرد و نظام را از درون فروپاشید! نمونه***اش اعتصاب خاموشی است كه الان در ادارات وجود دارد .. همه هستند اما همه كار نمی كنند! به همین دلیل است كه دولت خیلی راحت دستور تعطیلی ادارات را به هر بهانه كوچكی می دهد چون می بیند ادارات كارایی ندارند و اگر تعطیل باشد نفعش بیشتر است !
هاشمی ادامه می دهد : اما من علت همه این اعتراضات را نظام نمی دانم! ای كاش دلیل اعتراضات مردم من بودم كه در آن صورت لحظه ای درنگ نمی كردم و خودم را قربانی نظام می كردم !
این حرف هاشمی كه مستقیما احمدی نژاد را هدف گرفته بود باعث شد احمدی نژاد رنگ به رنگ شود. احمدی نژاد وقتی می بیند خامنه ای در برابر این حرف هاشمی بر خلاف گذشته از او دفاع نمی كند به تندی به هاشمی می گوید: شما حاضر نیستید آقا زاده فراریتون را بر گردونید آن وقت دم از این می زنید كه حاضرید خودتون را قربانی نظام كنید ؟

هاشمی بی توجه به حرف احمدی نژاد رو به خامنه ای كرده و می گوید :

من آن چه شرط بلاغ می دانستم را گفتم! حال خود دانید..

جلسه كه حالت بسیار مایوسانه ای به خود گرفته بود با این قرار كه فردا در مجلس طیفی از نمایندگان مجلس به این اعتبار كه نماینده مردم هستند حوادث پیش آمده را محکوم کنند پایان می یابد! همه می روند و خامنه ای از هاشمی می خواهد كه بماند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#54
روز 25 بهمن
همراهان رئیس جمهور ترکیه
با ضربات باطوم بدرقه شدند!





روزنامه "زمان" چاپ تركیه، گزارش نشست خبری عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه درجریان سفر 3 روزه به ایران را منتشر کرد.

زمان نوشت: خبرنگاران حاضر در این جلسه به رئیس جمهور خبر دادند كه امروز ( روز 25 بهمن) صبح، به علت تظاهرات "هواداران اصلاحات" در تهران، شبكه تلفن همراه و اینترنت قطع شده است. عبدالله گل پاسخ داد: «دوران كنونی، متفاوت است! شاید بتوان تلفن های همراه را قطع كرد اما تلویزیون ها همه چیز را نشان می دهند و نباید هیچ اقدامی علیه مردم انجام شود. بزرگترین مسأله این رژیم ها، بی عدالتی، فساد اقتصادی، پاسخگو نبودن و استفاده ناقص از منابع است. در هیچ یك از كشورهای منطقه، در این زمینه نظارت منظمی وجود ندارد و خلأ موجود در این زمینه، علت بروز این مشكلات در كشورهای منطقه است.

عبدالله گل در همین مصاحبه گفت: من، پیش از آغاز وقایع اخیر و تظاهرات مردمی در كشورهای منطقه، به سران كشورها درباره اینكه باید سر و سامانی به اوضاع كشورهای شان بدهند هشدار داده بودم. تركیه با پویایی و ابتكاراتش، سطح معیارهای حقوقی را افزایش و دموكراسی خود را توسعه داده و همچنین به دست خود، ممنوعیت ها و تابوهایی را كه تاكنون با آن مواجه بوده است از میان بر می دارد.

روزنامه زمان در ادامه همین گزارش نوشت: "مصطفی ایسن" رئیس دفتر ریاست جمهوری تركیه نیز گفته است كه بعد از ظهر 25 بهمن پلیس و نیروهای لباس شخصی به اتومبیلی که ما را برای خرید کتاب به مقابل دانشگاه بزرگ تهران، حوالی میدان انقلاب می برد حمله کردند و ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
 
Jun 7, 2004
3,196
0
#56
The great, great thing about Tunisia and Egypt is that it has scared the living daylights out of local governments. It has planted the seed in their head that it really is quite possible that they will be gone if they do not change their ways. It really is a fantastic thing that the US supported Egypt's ouster of Mobarak because it has scared the local governments that much more. This fear and doubt will result in wrong decisions and inside bickering. This was quite evident in the events of the 25th. They regime was a little confused as to what to do.
 

Silverton

National Team Player
Nov 6, 2004
4,524
6
#57
The great, great thing about Tunisia and Egypt is that it has scared the living daylights out of local governments. It has planted the seed in their head that it really is quite possible that they will be gone if they do not change their ways. It really is a fantastic thing that the US supported Egypt's ouster of Mobarak because it has scared the local governments that much more. This fear and doubt will result in wrong decisions and inside bickering. This was quite evident in the events of the 25th. They regime was a little confused as to what to do.
Confused in what way, daddash?
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#58
زین الدین انصاری، سردار سپاه، عامل فشار بر خانواده ژاله


چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

در پی علنی شدن هویت واقعی یکی از شهدای جنبش سبز، "صانع ژاله" دانشجوی کرد و اهل تسنن رشته نمایش دانشگاه هنر تهران، که رسانه های دولتی مدعی بسیجی بودن وی شده اند، خبرهای رسیده به دانشجونیوز حکایت از فشار های گسترده به خانواده ژاله در شهر پاوه کرمانشاه برای قبول مصاحبه علیه جنبش مردم ایران دارد.

بنا بر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، زین الدین انصاری سردار سپاه و پسرخاله شهید صانع ژاله عامل اصلی فشار بر خانواده صانع ژاله برای مصاحبه با رسانه***های دولتی است. سردار زین الدین انصاری که خود نیز روز گذشته در شبکه***های صدا و سیما بر علیه تظاهرات ۲۵ بهمن ماه مصاحبه کرد، از نیروهای امنیتی شهر پاوه و مسئول حراست سد داریان در نزدیکی شهر پاوه است. مدیریت سد داریان تحت اختیار سپاه پاسدران قرار دارد.

بنابر گزارش یکی از نزدیکان شهید صانع ژاله، تمامی مسئولین بلند پایه شهر پاوه، از جمله امام جمعه، فرماندار، مسئولین انتظامی و امنیتی با حضور در منزل خانواده این شهید، فشار گسترده ای را برای انجام مصاحبه به این خانواده وارد آورده اند.

طبق اخبار واصله، تمامی ارتباطات خانواده شهید ژاله به کنترل نیروهای امنیتی درآمده و راه های ارتباط با این خانواده نیز قطع شده است.

 
Feb 7, 2004
13,568
0
#60
CNN: "Remarkable display of bravery in Iran, Brutality and hypocrisy by the regime" Feb 15, 2011


[video=youtube;Bu1mV_I3I6A]http://www.youtube.com/watch?v=Bu1mV_I3I6A[/video]