hahahaha!!! Shir o Khorshid making a come back by the murderer himself!

Bache Tehroon

Elite Member
Oct 16, 2002
39,533
1,513
DarvAze DoolAb
www.iransportspress.com
#1
This has to be the funniest thing ever! According to Interpol's prime terrorism suspect, Mr. Younesi, Shir o Khorshid is the symbol of Ali and Mohammad and should be put back on Iran's flag! Also, can someone tell me since when they call the Allah emblem on Iran's flag the "Helale Ahmar" emblem? Isn't Helale Ahmar the Islamic equivalent of Red Cross? What the fuck does it have to do with that Sikh symbol on Iran's flag?


[h=1]یونسی: اگر به من باشد شیر و خورشید را جایگزین هلال احمر می***کنم[/h] [h=2][/h] علی یونسی، دستیار ارشد حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت***های دینی و مذهبی، در یک نشست خبری در شیراز این***گونه اظهار نظر کرد که شیر و خورشید در پرچم سابق ایران «نماد حضرت علی و حضرت محمد» است و پیشنهاد کرد که نماد شیر و خورشید جایگزین نماد هلال احمر شود.

خبرگزاری ایسنا روز یک***شنبه ۱۴ اردیبهشت گزارش داد که علی یونسی طی یک سخنرانی در سفر دو روزه خود به شیراز گفته***است: «عده***ای خیال می***کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما این***گونه نیست. شیر نماد حضرت علی و خورشید نماد حضرت محمد است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.»

وی که شامگاه شنبه سخن می***گفته افزوده***است: «اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می***دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می***کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»

​​​​صحبت***های آقای یونسی درباره استفاده از نشان شیر و خورشید به جای هلال احمر، واکنش***های شدیدی در بین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر حسین سید نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از انتقادات نمایندگان در جلسه روز یک***شنبه این کمیسیون خبر داده و گفته است که نمایندگان «اینگونه اظهار***نظرها را به شدت محکوم و رد کردند.»

گذشته از نمایندگان، رسانه***های مرتبط با جناح اصولگرا نیز به صحبت***های دستیار ویژه حسن روحانی و وزیر اطلاعات دولت خاتمی، واکنش نشان داده***اند.

حسین شریعتمداری، سردبیر روزنامه کیهان در سرمقاله امروز دوشنبه این روزنامه اظهارات آقای یونسی را «عجیب و بی***پایه و اساس» خوانده است.

ایران در تاریخ ۱۳ شهریور ۵۹ اعلام کرد که به جای نشان «شیر و خورشید سرخ» در نماد «جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران» می***خواهد همچون دیگر کشورهای اسلامی از نشان «هلال احمر» استفاده کند و پس از این تصمیم نام این بنیاد نیز به «جمعیت هلال احمر ایران» تغییر پیدا کرد.

پس از این تغییرات، «فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر» اعلام کرد که حق استفاده از نشان شیر و خورشید سرخ همواره به شکل انحصاری در اختیار ایران است و این کشور هرگاه بخواهد می***تواند مجدداً از این نشان استفاده کند. بنا بر قوانین بین***الملل این نشان به لحاظ حقوقی کاملا برابر با صلیب سرخ و هلال احمر است.

انتقاد کیهان به اظهارات یونسی در مورد «حکومت بنی***اسرائیل»

حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در مؤسسه کیهان، در سرمقاله این روزنامه هم***چنین به بخش دیگری از سخنرانی علی یونسی در شیراز انتقاد داشته است.

سخنرانی آقای یونسی در جمع کلیمیان و در کنیسه***ای در شهر شیراز برگزار می***شد و آقای شریعتمداری می***گوید که بخش اعظم صحبت***های علی یونسی هیچ «ارتباطی با هموطنان یهودی» نداشته است.

به گزارش کیهان، در این سخنرانی آقای یونسی به «نزدیکی حکومت بنی***اسرائیل به اصلاح***طلبان» اشاره کرده است و آقای شریعتمداری از او می***پرسد که بنی اسرائیل در کجا کره زمین «حکومت تشکیل داده***اند که غیراز آقای یونسی هیچ دیارالبشر دیگری از آن خبر ندارد؟» و سپس نتیجه می***گیرد که این حکومت بنی***اسرائیل همان حکومت اسرائیل است و آقای یونسی با این صحبت***ها این حکومت را «به رسمیت شناخته است.»


 
May 9, 2004
15,168
179
#3
هلال احمر یا همان هلال سرخ رمز اصیل ایرانیان است
برعکس شیر و خورشید که رابطه چندانی با ایران باستان ندارد
یعنی همین هلال احمر را عرب ها از ایرانیان باستان در فرهنگ عرب وارد نموده اند
حالا یکعده بیسواد فکر می کنند هلال احمر عربی است
درست مثل کلماتی که ما روزانه بکار می بریم و عربی است و عرب ها کلماتی را بکار می برند که پارسی اصیل است و فکر میکنند عربی است
مانند مثلا شهاب سنگ
و نیزک
که ما شهاب را استفاده می کنیم انها نیزک
یا برق و کهربا
که ما برق را استفاده می کنیم عرب ها کهربا
یا برید که عربها بجای کلمه پست استفاده می کنند
یا صدها بلکه هزاران کلمه فارسی که رفته در زبان عربی و در اصل پارسی است
درست مثل همین هلال احمر که در اصل یک نماد پارسی باستان است
و شیر خورشید که ربطی انچنانی به ما ندارد و از مغول و ترک و مصر و یهود و ملل باستان و خلاصه چندین تمدن و ستاره شناسی و طالع بینی و در فرهنگ ما رخنه کرده
البته دو نماد خورشید و شیر در ایران باستان هم بوده ولی این دو نماد تقریبا در همه فرهنگ سمبلی بوده است و خاص ایران نیست
 
May 9, 2004
15,168
179
#6
Halal ahmar. Two original farsi words. What do you need a link for?
جناب
با این نیمی از شهرهای ایرانی عربی هستند مثلا مشهد
چون اسمش عربی است پس مال ایران نیست
بله ؟
من نوشتم هلال احمر بجای ماه سرخ تا نقل قول را با همان کلمه کرده باشم
والا ترجمه هلال احمر را هر بیسوادی هم بپرسی می داند
اگر کلمه معرب بود یا به عربی برگردانده شده بود پس اصل ان ایرانی نیست ؟
:)
 
May 9, 2004
15,168
179
#7
lotfan post a source that states halal ahmar risheye irani e ghabl az eslam darad.

kheyli mamnoon.
خواهش می کنم دوست عزیز
این هلال احمر ( یا ماه سرخ ) یا ماه و ستاره یک نماد ایران باستان بوده که در زمان هخامنشیان و بعد اشکانیان وساسانیان به عنوان نماد خوش یمنی تلقی میشده
که در زمان اشکانیان و مخصوصا ساسانیان پادشاهان از ان به عنوان یک نماد شاهنشاهی استفاده می کرده اند
بعدها اعراب انرا از ایرانیان گرفته و در فرهنگ اسلامی ادغام کرده اند
بنده در اینجا برایتان عکس های سکه های دوران ساسانی را پست می کنم تا مشخص شود که این نماد اصلا ربطی به اعراب و بعد امپراتوری عثمانی ندارد
نشان قدرت امپراتوران ایران باستان بوده که اعراب ان را بعدها بکار برده اند

 

Attachments

parham79

Bench Warmer
Dec 5, 2009
1,767
0
#9
This is part of Rouhanis and his associates like mass murders like Poumohamadi, Younesi, Rafsanjani and other obash charm offensive to fool the masses again into giving a regime that is bankrupt, unpopular and corrupt a new lease of life.They know what people want to hear and they say it and rafsanjani is funding all of this. Rafsanjani and his friends have setup a Iranian TV in London which is promoting Rafsanjanis agendas via Ali Reza Nourizadeh, Mehdi Challangi and Mohsen Sazgara.They are all going allout now.They want to take khamenie out and put Raf or someone with is approval on the top. It seems the US and Europe are on board with this as Raf is someone they can work with and the Iranian people will be stock with this system for more years to come.
 
Last edited: