Jan 28-31 News/Discussions

Feb 7, 2004
13,568
0
#21
جمهوری ضد مردمی و سرکوبگر اسلامی خطاب به حکومت مصر:
از برخورد خشونت آمیز با معترضین خودداری کنید!



در واکنش به سرکوب اعتراضات مردمی در مصر توسط حکومت آن کشور، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به مقامات مصری هشدار داد كه از هرگونه برخورد خشونت آمیز با موج مردمی آن كشور خودداری نمایند.
به گزارش ایسنا، یك منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران، با اشاره به تحولات جاری در كشور مصر، اظهار عقیده كرد: حركت مردم عدالتخواه مصر بر اساس آموزه های دینی و ناشی از بیداری اسلامی در منطقه بوده و در جهت بازگشت این كشور به جایگاه اصلی خود در صحنه های داخلی، منطقه ای و بین المللی می باشد.


وی افزود: مصر و مردم این كشور استحقاق موقعیت های بالاتر و تاثیرگذارتری در خاورمیانه و جهان اسلام را دارا می باشند و مناسب تر به نظر می رسد مقامات این كشور ضمن تمكین به خواسته های به حق مردم خود از هرگونه برخورد خشونت آمیز نیروهای نظامی و امنیتی با این موج مردمی احتراز نمایند.
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#22
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=0CMl42aOijs&feature=player_embedded"]YouTube - Mohsen Sazegara Friday 8 Bahman 1389 Jan 28, 2011.flv[/ame]
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#24
نمایش وحشت از اقتدار مردم

کشتار زندانيان سياسی اين رژيم سراپا فاسد و غارتگر آدم کش را از سرنوشت محتوم سقوط نجات نخواهد داد


وزارت اطلاعات خطاب به زندانيان سياسي گوهردشت: يا توبه نامه نوشته و امضاء ميكنيد, يا همه تان را اعدام خواهيم كرد
كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها :براساس اخبار دريافتي از ايران, زندانيان سياسي سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت كرج, در شرايط به شدت امنيتي و زير نظر وزارت اطلاعات, تحت فشارهاي طاقت فرسايي قرار گرفته اند. مامورين وزارت اطلاعات زندانيان سياسي بي دفاع را به شدت كتك زده و جلوي هركدام يك برگه جهت نوشتن توبه نامه گذاشته اند و به آنها گفته اند كه: يا توبه نامه نوشته و امضاء مي كنيد, يا براي شما پرونده اعدام درست مي كنيم و همه تان را اعدام خواهيم كرد.
زندانيان سياسي سالن 12 بند 4 كه تحت شرايط بسيار سختي به سر مي برند, و در سرماي شديد از هرگونه وسايل گرمايشي محروم بوده و در مكاني كه فاقد هرگونه امكانات بهداشتي و استقراري است, نگهداري مي شوند, در مقابل اين خواست وزارت اطلاعات ايستادگي كرده و حاضر به نوشتن توبه نامه نشده اند.
مامورين وزارت اطلاعات, در مقابل زندانيان را تهديد كرده و گفته اند كه اگر برسر مواضع شان بايستند, همچنان تلفن هايشان قطع مي ماند و ممنوع الملاقات خواهند شد. اين زندانيان همچنين تهديد شده اند كه چنانچه اين خبر به بيرون از زندان درز كند, با مجازات سختي مواجه خواهند شد.
زندانيان سياسي در ملاقات كابيني كه با خانواده هاي خود داشته اند با آنها خداحافظي كرده و گفته اند كه ممكن است ديگر آنها را نبينند. لازم به ذكر است كه درهمين رابطه, افشين باايماني و دو زنداني ديگر را بدون دليل, با دست بند و پابند به سلولهاي انفرادي منتقل كرده اند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#29
وکیل زهرابهرامی دقایقی پس از انتشار خبر اعدام وی: شوکه شدم! خبر نداشتم! بایدبه وکیل ابلاغ می کردند!





زهرا بهرامی شهروند ایرانی هلندی درحالی که هنوز رسیدگی به همه اتهاماتش به پایان نرسیده بود اعدام شد.

درحالی که چند روز پیش دختر زهرابهرامی هر اتهامی مرتبط با قاچاق مواد مخدر که در موردش مادرش مطرح شده بود را در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران تکذیب کرده بود خبرگزاری فارس ساعاتی قبل از اعدام این زندانی هلندی-ایرانی در صبح امروز خبرداد.کمپین دقایقی پیش با ژینوس شریف رازی وکیل خانم بهرامی تماس گرفت اما او از جریان اعدام خبر نداشت. وی به کمپین گفت: « شوکه شدم. اصلا خبر نداشتم. باید به وکیل اجرای حکم ابلاغ می شد اما هیچ خبری نداشتم. نمی دانم چه بگویم. فقط شوکه هستم.»

ژینوس شریف با اشاره به اینکه قوه قضاییه ایران هنوز به اتهامات امنیتی موکل وی رسیدگی نکرده است گفت: « من درشگفت هستم که با آنکه هنوز به اتهامات امنیتی موکلم رسیدگی نشده است حکم اعدام برای وی صادر شده است.» با توجه به اینکه اتهامات اولیه پس از دستگیری زهرا بهرامی مربوط به مسایل امنیتی و حضور وی در تجمعات پس از انتخابات و مصاحبه با رسانه های خارجی بود و بعدا مساله مواد مخدر مطرح شده دختر زهرا بهرامی با اظهار اینکه مسولان کشوری می خواهند ذهن مردم از انتخابات منحرف شود، گفت: « مادرم تبع کشور هلند است احتمالا می خواستند با این اتهام دست دولت هلند کوتاه شود. قبلا هم این اتهام ها را بی خودی به دیگران زده اند. چندی پیش به وکیلی سرشناس اتهام زدند که در دفترش مواد مخدر پیدا کرده اند اما چون ایشان سرشناس بودند زیاد نتوانستند قضیه را کش بدهند اما مادر من زن تنها و بی کس است، زورشان تنها به او رسیده است. می دانند که کسی را ندارد تا به او کمک کند.»

یک منبع موثق به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که تیم بازجویی وی در هفته های اول بازداشت تیم ضدجاسوسی وزارت اطلاعات ایران بوده است و بنابراین احتمال اینکه موضوع مواد مخدر اتهام اول وی بوده باشد منتفی است. به گفته منبع یاد شده خانم بهرامی طی هفته های اول زندان شکنجه روحی و جسمی شده بود تا سناریویی که برای وی نوشته بودند را به صورت اعترافات تلویزیونی مطرح کند. اما هنگامی که مقامات قوه قضاییه ایران موضوع مواد مخدر را به عنوان اتهام اصلی زهرا بهرامی مطرح کردند شگفتی بسیار ایجاد کردند.

خبرگزاری فارس از زهرابهرامی به عنوان قاچاقچی موادمخدر نام برده و نوشته است که وی« عضو یک باند بین المللی ترانزیت مواد مخدر بود که با همکاری رابط هلندی خود، از آن کشور کوکائین به ایران قاچاق میکرد و به واسطه مشارکت با این باند،* طی دو مرحله کوکائین به داخل کشور منتقل و توزیع شده بود.» به گزارش خبرگزاری فارس «در بازرسی از منزل نامبرده، که پیشتر به اتهام ارتکاب جرائم امنیتی دستگیر شده بود، ۴۵۰ گرم کوکائین و ۴۲۰ گرم تریاک نیز کشف و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد وی ۱۵۰ گرم کوکائین نیز به فروش رسانده است.»

هفته پیش دختر زهرا بهرامی به کمپین گفت: « همیشه مادرم می گوید اعترافاتی که از او گرفتند و در مصاحبه تلویزیونی شرکت کرده است همه تحت فشار بوده و مجبور به این کار شده است چون بهش وعده و وعید کمک داده بودند که متاسفانه هیچ کمکی هم نشد.» او همچنین گفته بود: «دختر زهرا بهرامی در خصوص اینکه آیا مادرش در سفرهایش به ایران مواد مخدر می آورده است، گفت: «من که دخترش هستم هیچکدام از این اتهام ها را قبول ندارم و مادرم نیز دردادگاه گفت که در بازجویی ها چون تحت فشار بوده مجبور به گفتن این حرف ها شده است. مادر من اهل این صحبت ها نیست، حتی سیگار هم نمی کشد چه برسد به اینکه مواد مخدر داشته باشد. اصلا کسی که در تجمعات انتخابات شرکت می کند وجان خودش را به خطر می اندازد چطور ممکن است که هم زمان برعلیه کشورش چنینی اقدامی انجام دهد.»

فارس همچنین نوشته است:« متعاقباً در پی تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده زهرا بهرامی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان و وکیل محکوم علیه تشکیل و پس از رسیدگی، نامبرده به اتهام نگه داری ۴۵۰ گرم کوکائین و مشارکت در فروش ۴۵۰ گرم کوکائین به اعدام و مصادره اموال و در مورد نگه داری ۴۲۰ گرم تریاک به پرداخت چهارده میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شد که رأی صادره مورد تایید دادستان کل کشور نیز قرار گرفت.»
 
Last edited:
Feb 7, 2004
13,568
0
#31
تظاهرات امروز افغانی ها در مقابل سفارت ايران در کابل علیه حکومت اسلامی ایران






 
Feb 7, 2004
13,568
0
#32
داریوش همایون در ژنو در گذشت


داريوش همايون روزنامه نگار و وزير پيشين اطلاعات و جهانگردی در حکومت محمدرضا شاه پهلوی، شامگاه جمعه در ۸۱ سالگی، در ژنو سوئيس درگذشت.
به گزارش رادیو فردا آقای همايون در پی ضايعه مغزی، چند روز اخير را در بيمارستان، و در حالت کما به سر برده بود.
داريوش همايون که در پی انقلاب ۵۷، از ايران مهاجرت کرده بود، پايه گذار حزب مشروطه ايران، و از چهره های سرشناس اپوزيسيون سلطنت طلب به شمار میرفت.
آقای همايون که جزو روزنامه نگاران باسابقه ايران محسوب می شود، در سال ۱۳۴۶ روزنامه آيندگان را به عنوان نخستين روزنامه سراسری صبح ايران پايه گذاری کرده بود.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#33
پليس مخفی نيجريه عظيم آقاجانی، عضو سپاه و متهم به قاچاق اسلحه را آزاد نکرد




صدای آمریکا: پليس مخفی نيجريه عظيم آقاجانی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم به قاچاق اسلحه به آن کشور را به رغم حکم دادگاه داير برآزادی با
سپردن وثيقه آزاد نکرد

.

وکيل اين شخص می گويد عليه رييس پليس مخفی نيجريه دادخواستی تقديم دادگاه کرده و او را به تحقير دادگاه و ناديده گرفتن حکم داير برآزادی عظيم آقاجانی به قيد وثيقه متهم کرده است.
قرار است روز دو شنبه محاکمه عظيم آقاجانی در دادگاهی درنيجريه آغاز شود.
محاکمه اين شخص مظنون به عضويت در سپاه پاسداران توجه جهانی را برانگيخته است چون ايران با زير پا نهادن قطعنامه شورا ی امنيت اقدام به صدور اسلحه به ساير کشور کرده است. شورای امنيت به خاطر برنامه بحث انگيز هسته ای، ايران را مشمول يک رشته تحريمهای بين المللی قرار داده است.
وکيل عظيم آقاجانی می گويد در جلسه تفهيم اتهام، وابسته اقتصادی در سفارتخانه جمهوری اسلامی در نيجريه نيز حضور داشته است. وکيل می گويد اگر رييس پليس مخفی حکم دادگاه را اجرا نکند بايد زندانی شود.
به موجب اسناد ارائه شده به دادگاه نيجريه عظيم آقاجانی يک بازرگان و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که روز ۲۳ ماه جاری دادگاه حکم به آزادی وی به سپردن وثيقه داده است.
عظيم آقاجانی و سه شهروند نيجريه به اتهام قاچاق اسلحه در ۱۳ کانتينر که از بندرعباس صادرشده است متهم اند. درماه اکتبر سال گذشته اين محموله در بندر لاگوس در نيجريه کشف وضبط شد و عظيم آقاجانی بازداشت گرديد. سازمان ملل متحد نماينده ای را برای تحقيق درباره قاچاق سلاح ايرانی به نيجريه به اين کشور، فرستاده است.

 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#34
کشتار زندانيان سياسی, اين رژيم سراپا فاسد و غارتگر آدم کش را از سرنوشت محتوم سقوط نجات نخواهد داد.



وکیل زهرابهرامی دقایقی پس از انتشار خبر اعدام وی: شوکه شدم! خبر نداشتم! بایدبه وکیل ابلاغ می کردند!





زهرا بهرامی شهروند ایرانی هلندی درحالی که هنوز رسیدگی به همه اتهاماتش به پایان نرسیده بود اعدام شد.
 

Silverton

National Team Player
Nov 6, 2004
4,524
6
#35


IRAN: Opposition leader Mousavi supports Egypt, Arab uprisings, condemns Tehran hard-liners

January 29, 2011 | 8:14 am

Iranian opposition leader Mir-Hossein Mousavi issued a strong statement of support Saturday for the Tunisian revolution that ousted longtime strongman Zine el Abidine ben Ali and the ongoing uprising against Egyptian ruler Hosni Mubarak, linking the ongoing struggles for freedom in the Arab world to popular revolt against President Mahmoud Ahmadinejad in 2009.

"The Middle East is bracing for big events likely to influence the fate of the region and its nations and even the world," he said in a Persian-language statement posted to his website Kalemeh.com. "What is underway is aimed at changing the tyrannical order gripping a large number of nations in the region and doubtlessly, whatever we are witnessing in the streets of Tunis, Sana, Cairo, Alexandria and Suez take their origins from the millions-strong protests in Tehran in June 2009."

The statement followed what many critics have described as mendacious and cynical attempts by Iran's hard-line Islamist rulers, including Ahmadinejad, to describe the upheavals throughout the Arab world as Islamic uprisings, contrary to the reality on the ground.

Though Iranian officials and their supporters in the West publicly claim that people in Tunis, Tunisia, and Cairo are clamoring for Islamic rule, they likely are attempting to spin the uprisings to their favor, analysts say. Even as Iran's Persian and English-language news outlets describe an Islamic upheaval, its Arabic language al-Alam channel makes no such claims, knowing well that viewers in the Arab world would dismiss such claims.

In his statement, Mousavi suggested that Iran's uprising after Ahmadinejad's reelection debacle inspired the Arab world.
"During those days, people thronged the streets with the slogan 'Where is my vote?' to peacefully follow up on the rights denied them," Mousavi said. "Today, the 'Where is my vote?' slogan developed by the people of Iran has resulted in the calls for the collapse of the regime in Cairo, Suez and Alexandria."

Mousavi compared Egypt's recent parliamentary election to the Iranian elections and likened the crackdown in Egypt and Tunisia to that by supreme leader Ayatollah Ali Khamenei's minions in Tehran.

"If we scrutinize the falling regimes in the Arab world and the Middle East, we will see all these regimes similarly invade social networking websites, online media and the press, text messaging services, telephone lines and Internets are shut down, pens are shattered and protesters are thrown into jail," he said.
He flatly accused Iranian leaders of lying about Egypt's troubles, and subtly likened Cairo to Tehran.

"The interests hidden behind the ruling ideology in Iran do not let the realities come to bold relief," he said. "Friday Prayers leaders and preachers, fully at the disposal of [the regime], do not pay attention to the corrupt and cruel performance of the Pharaoh of Egypt -- detentions, forced confessions, trumped up charges and organized lootings have resulted in the current explosive conditions in Egypt."

Iranian officials like Ahmadinejad and his coterie of sycophants in the official media and clergy "point to the 'Day of Wrath' in Egypt without saying that the wrath is an outcome of corruption and inefficiency at the highest level of the government -- squandering the public wealth, muzzling down people, breaking pens, hanging in rapid succession and setting up gallows are for intimidation of people."

"Had the Egyptian government respected people’s sovereignty on their own destiny and not stolen their votes, it would not have witnessed the calls for its own downfall," Mousavi said. "The [Iranian leaders] may have forgotten that persistence of intimidating policies will inevitably lead to emergence of days of national wrath everywhere."

He added, "Pharaohs often hear the voice of the nation when it is too late."
Mousavi also saluted those in the streets of the Arab world clamoring for change. "The Iranian nation respects the great revolution of the courageous Tunisians and the rightful uprising of people in Egypt, Yemen and other countries in the region," he said. "We offer our salutations to all brave, aware and struggling people in Egypt, Tunisia, Jordan and Yemen and pray to Almighty God for their victory."
-- Times Staff Writers
Photo: Mir-Hossein Mousavi waves to a crowd during a rally in Tehran's Imam Khomeini square June 18, 2009. Credit: AFP / Getty Images
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#36
بیانیه میرحسین موسوی درباره تحولات منطقه

میرحسین: فراعنــه زمانی صـــــــــدای ملــــــــت را می شنوند که دیر شده است



شنبه, ۹ بهمن, ۱۳۸۹

چکیده :متاسفانه منافع ِ پشت سر ِ ایدئولوژی ِ حاکم در کشور، اجازه نمی دهد واقعیت ها آنچنان که هستند، خود را نشان دهند. خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها وغارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند توجهی نشان نمی دهند. اینان به روز "خشم مردم" مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم...



کلمه: میرحسین موسوی در بیانیه ای ضمن بررسی شرایط حاکم بر خاورمیانه، قیام حق طلبانه مردم در برخی کشورها را در راستای بر هم زدن نظام ظالمانه ای دانست که منطقه را در چنگال خود فراگرفته و آن را ناشی از بی احترامی حکومت ها به حق تعیین سرنوشت مردم خواند. آخرین نخست وزیر ایران، همچنین از جانب ملت ایران به مردم آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن ادای احترام و آرزوی پیروزی کرد.
به گزارش کلمه، متن بیانیه میرحسین موسوی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
این روزها خاورمیانه در آستانه ی حوادث بزرگی ست که می تواند سرنوشت این منطقه و جهان و سرنوشت ملت های منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد. مسلما آنچه در حال وقوع است در راستای به هم زدن نظام ظالمانه ایست که سرنوشت ملت های بسیاری را درمنطقه در چنگال خود گرفته است و بدون هیچی شکی نقطه ی آغازین آنچه در خیابان های تونس و صنعا و قاهره و اسکندریه و سوئز شاهد آن هستیم را باید در تظاهرات چند میلیونی ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد تهران جستجو کرد. روزهایی که مردم با شعار “رای من کجاست؟” به خیابان ها آمدند و مسالمت جویانه، حقوق از دست رفته ی خود را پی گرفتند.
امروز دامنه ی شعار “رای من کجاست؟” مردم ایران، به شعار “الشعب یرید اسقاط النظام” در قاهره و سوئز و اسکندریه رسیده است. برای کشف راز این پیوندها و مشابهت ها لازم نیست جای دوری برویم. کافی است شیوه ی انتخابات اخیر مصر را با انتخابات های خود مقایسه کنیم و اینکه رئیس شورای نگهبان از بی نیازی به آرا میلیون ها شهروند سبز سخن می راند. اگر به نظام های در حال سقوط جهان عرب و خاورمیانه با دقت نگاه کنیم، خواهیم دید؛ در همه ی این نظام ها به یک سان شبکه های اجتماعی وعرصه ی مطبوعات و فضای مجازی مورد حمله قرار می گیرند و به شکل حیرت انگیزی اس ام اس ها و تلفن ها و اینترنت قطع و قلم ها مشابه یکدیگر در هم شکسته و معترضین به زندان ها برده می شوند.
متاسفانه منافع ِ پشت سر ِ ایدئولوژی ِ حاکم در کشور، اجازه نمی دهد واقعیت ها آنچنان که هستند، خود را نشان دهند. خطیبان و تریبون های گوش به فرمان، به عملکرد مفسدانه و جبارانه فرعون مصر که با بازداشت ها، اعتراف گیری ها، پرونده سازی ها وغارت مردم از طریق باندها و اطرافیان، این شرایط انفجاری را در مصر ایجاد کرده اند توجهی نشان نمی دهند. اینان به روز “خشم مردم” مصر اشاره می کنند ولی نمی گویند که روز غضب، نتیجه ناکارآمدی و فساد در بالاترین سطح حکومت و حیف و میل کردن بیت المال و هم چنین بستن دهن ها و شکستن قلم ها و اعدام ها واعدام ها و اعدام ها و بر پا کردن چوبه های دار برای ایجاد خوف در میان مردم است. و نمی گویند اگرحکومت به حاکمیت مردم بر سرنوشت خود احترام می گذاشت و در انتخابات چند ماه پیش مصر آرای مردم را نمی دزدید، کار به شعار “اسقاط نظام” از سوی شعب عزیز مصر نمی رسید. و شاید هم متوجه نیستند که ادامه ی سیاست غلبه به وسیله ی ایجاد خوف، نهایتا در نقطه ای به ضد خود تبدیل و آنگاه آمدن “روز خشم” و روزهای غضب ملی اجتناب ناپذیر می شود. فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است.
ملت ما به انقلاب عظیم مردم شجاع تونس و قیام حق طلبانه ی مردم مصر و یمن و دیگر کشورهای منطقه احترام می گذارد. ما به همه ی مردم دلیر و آگاه و مبارز مصر و تونس و اردن و یمن درود می فرستیم و از خداوند منان پیروزی آنان را در مبارزات حق طلبانه اشان آرزو می کنیم.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#37
اعدام زهرا بهرامی؛ هلند رابطه با رژیم را معلق کرد



به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، دولت هلند امروز پس از احضار سفیر جمهوری اسلامی و تائید خبر اعدام شهروند ایرانی - هلندی، زهرا بهرامی، رابطه خود را با رژیم تهران معلق کرد.
سخنگوی وزارت خارجه هلند با بیان اینکه وزیر خارجه این کشور از شنیدن خبر اعدام این زن ایرانی هلندی شوکه شده است، گفت، دولت هلند تصمیم گرفت از امروز تمام تماس های دیپلماتیک با رژیم تهران را معلق کند.
این سخنگوی هلندی افزود، فقط یک رژیم بربر می تواند به چنین اقدام هولناکی دست بزند.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#38
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=88idHBGjpxc"]YouTube - ‫تظاهرات دراستکهلم علیه اعدامها در ایران، Û²Û¹ ژانویه‬‎[/ame]
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#39
Saturday
Jan292011
Iran Breaking: Dutch-Iranian National Zahra Bahrami is Executed

Saturday, January 29, 2011 at 6:44AM |
Scott Lucas
in
EA Iran
,
Middle East and Iran

HRANA reports that the Dutch-Iranian national Zahra Bahrami, arrested just after the Ashura demonstrations of December 2009, was put to death this morning on the charge of drug possession.
Bahrami, who had returned to Iran before Ashura to see her daughter, was in legal limbo for months before Dutch authorities realised she was one of their citizens. Tehran refused to let them see her, however, as it does not recognise dual nationality.
Initally Bahrami was charged with "mohareb" (war against God), but Iranian officials shifted the emphasis to her alleged possession of a kilogramme (2.2 pounds) of cocaine. No evidence was ever produced to support the claim.
Bahrami lost her lawyer last autumn when Nasrin Sotoudeh was imprisoned.This week the Netherlands Government appointed two lawyers to represent Bahrami, but Tehran did not follow up on its declaration that Bahrami would be tried on the "mohareb" charge before any sentence was carried out. Indeed, it appears that there was no appeal allowed on the penalty for the drugs conviction.
For further details, see "Iran, Political Prisoners, & New Media: Discovering The Case of Zahra Bahrami" (August 2010), "Iran Snapshot: Death Sentence Handed Down on Iranian-Dutch National Zahra Bahrami" (6 January 2011), and "Iran Interview: Daughter of Condemned Zahra Bahrami 'A Political Death Sentence'" (13 January 2011).