Jan 28-31 News/Discussions

Feb 7, 2004
13,568
0
#61
موضوع اعدام زهرا بهرامی در نشست بعدی وزرای اتحادیه اروپا

دویچه وله: هلند اعدام زهرا بهرامی، شهروند هلندی ایرانی را "اقدامی وحشیانه" خواند و روابط دیپلماتیک خود با ایران را به حالت تعلیق درآورد.
محمدرضا اسکندری، روزنامه نگار ساکن هلند از واکنش ها نسبت به اعدام زهرا بهرامی می گوید.






زهرا بهرامی شهروند هلندی ایرانی، سحرگاه روز شنبه ۹ بهمن به جرم "حمل و نگهداری مواد مخدر" در تهران اعدام شد. دولت هلند در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی روابط دیپلماتیک خود با ایران را به حالت تعلیق درآورده و از شهروندان هلندی خواسته است از سفر به ایران خودداری کنند. یوری روزنتال، وزیر خارجه هلند از مطرح کردن این موضوع در نشست بعدی نمایندگان اتحادیه اروپا خبر داده است.


زهرا بهرامی عاشورای ۱۳۸۸ و در جریان تظاهرات معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در تهران دستگیر شده بود. با اعدام او به جرم "حمل ونگهداری مواد مخدر" وزارت خارجه هلند یک شنبه (۱۰ بهمن ۱۳۸۹) سفیر ایران در این کشور را احضار کرد. به نقل از خبرگزاری فارس، كاظم غريب آبادی، سفیر ایران در هلند گفته است، «خانم بهرامی به اختیار خود وکیل انتخاب کرد و از حق ديدار با خانواده و تماس تلفنی با آنان نيز برخوردار بود. تشريفات قضايی و حقوقی نيز به صورت كامل درباره وی اجرا شده است.»

احضار متقابل سفرای ایران و هلند

سفیر ایران در هلند با اشاره به این که حكم اعدام زهرا بهرامی به جرم "قاچاق مواد مخدر" صادر شده بود، همچنین گفت که اروپایی ها باید "قدردان" جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با رسيدن مواد مخدر به دست شهروندان آنان باشند.

در همین زمینه یک شنبه (۱۰ بهمن ۱۳۸۹)خبرگزاری مهر از احضار سفیر هلند در ایران به وزارت امور خارجه در اعتراض به "اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه کشور هلند" خبر داد.

محمد رضا اسکندری روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در هلند درباره انعکاس خبر اعدام زهرا بهرامی در رسانه های هلند به دویچه وله می گوید: «علیرغم اینکه این اتفاق در روز تعطیل رخ داد ولی در اکثر خبرگزاری ها و روزنامه های هلند انعکاس بسیاری داشته است. اکثر روزنامه ها و خبرگزاری های هلند با انتشار عکس هایی از خانم بهرامی تاکید کرده اند که خانم بهرامی یک هلندی هم بوده است.»

محمدرضا اسکندری از "اتفاقی نادر" در صحنه سیاست داخلی هلند خبر می دهد که طی آن "برای اولین بار احزب مختلف هلند با هم روی یک موضوع یعنی "تعلیق روابط دیپلماتیک با ایران" تاکید کرده اند. او می گوید: «احزاب اپوزیسیون و پوزیسیون، برای اولینبار با هم یکدست شده اند و از دولت خواسته اند روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کند. حتی "حزب کار هلند" که یکی از قدرتمندترین احزاب اپوزیسیون هلند است اعلام کرده، تعلیق روابط دیپلماتیک را به فال نیک می گیرد ولی این واکنش کم است. حتی صحبت از این است که هلند چه نیازی به داشتن سفارت در ایران دارد؟»

یوری روزنتال وزیر خارجه هلند پیش تر از گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره اعدام زهرا بهرامی درایران خبر داده بود. محمدرضا اسکندری از دیدار روزهای آینده وزیر خارجه هلند با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا چنین میگوید: «وزیر خارجه ی هلند گفته است فردا (دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹)، در جلسه ا ی که وزرای خارجه ی اتحادیه اروپا با هم دارند، این مسئله را مطرح خواهند کرد. همچنین قرار است سه شنبه (۱۲ بهمن ۱۳۸۹)، وزیر خارجه هلند در پارلمان حاضر شود و ضمن پاسخ به سئوال های نمایندگان، تصمیم قطعی و نهایی در این رابطه را اعلام کند.»

تلاش نافرجام مقامات سفارت هلند برای دیدار با زهرا بهرامی
بعد از اعدام زهرا بهرامی دختر او، بنفشه نایب پوردر گفت و گو با کمپین بین المللی حقوق بشر گفته بود: «مگر نباید قبل از اعدام به خانواده و وکیلش اطلاع بدهند، ما باید می رفتیم قبل از اعدام او را می دیدیم. یعنی دیگر مادرم در این جهان نیست؟ به همین راحتی؟ یعنی من هیچ حقی نداشتم که مادرم را قبل اعدامش ببینم؟»
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#62
اعدامها؛ تظاهرات در اربیل عراق: مرگ بر جمهوری اسلامی

همچنانکه در خبرها آمده بود، صدها نفر از مخالفان رژیم جمهوری اسلامی در کردستان عراق- اربیل ، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم در ایران و بالخض در کردستان به راهپیمایی پرداخته و کنسول گری رژیم آخوند ها را سنگ باران کردند.





[video=youtube;dMiMTh_cnDQ]http://www.youtube.com/watch?v=dMiMTh_cnDQ[/video]
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#63
باهنر: اگر اشتباهات طرح هدفمندی، نظام را مجبور به عقب نشینی کند، حتما وارد عمل می شویم


در حالی که محمود احمدی نژاد امروز در مجلس وعده کاهش قیمت ها از فروردین ماه سال ۹۰ را مطرح کرد، باهنر چهره شاخص اکثریت مجلس معتقد است که تا ۴۰ یا ۵۰ درصد تورم را هم برای سال آینده انتظار داشته باشیم.
احمدی نژاد در جلسه امروز مجلس به جای دفاع از صالحی، از هدفمندی یارانه ها دفاع کرد و با ادعای وجود امارهای خوب در این باره، گفت که "بیش از ۲۰ درصد از گام های اول در بخش های گوناگون با صرفه جویی ملی مواجه هستیم" و "ما در آخر سال تزریق پول داریم و هجوم به بازار شب عید را شاهد خواهیم بود، اما از الان کنترل قیمت ها را انجام می دهیم و ان شاءالله از اول فروردین این طرح برکات خود را نشان خواهد داد."
این در حالی است که محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و نماینده راست گرای مجلس، در گفت و گو با فارس، از احتامکل تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی خبر داد.
وی با بیان اینکه "اگر احساس کنیم در جریان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، اشتباه به گونه ای است که اصل پروژه زیر سؤال است یا نظام مجبور به عقب نشینی و یا مسکوت گذاشتن طرح می شود، حتما وارد عمل می شویم"، خاطرنشان کرد "اگر قرار باشد تورم معمول جامعه در سال آینده حدود ۱۵ درصد باشد، با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها پیش بینی می شود تورم به ٢۵ درصد برسد. ولی اگر دولت قرار باشد پول واریزی را از بانک مرکزی قرض کند، یا از حساب ذخیره ارزی استفاده کند، تورم ممکن است به ۴۰ یا ۵۰ درصد هم برسد."
وی همچنین با اعتراف به اینکه "طرح تثبیت قیمتها خیلی عاقلانه نبود" گفت: "حداقل مسئله این بود که ما همان افزایش بیست درصدی را ادامه می دادیم. هر چند افزایش بیست درصدی آنقدر نبود که بتواند شکاف قیمتی موجود بین قیمت واقعی و قیمت یارانه ای کشورمان را پر کند."
طرح تثبیت قیمت ها را مجلس راست گرای هفتم در سال ۸۳ و به رغم مخالفت دولت اصلاحات تصویب کرد و باعث لطمه گسترده به صنعت آب و برق و منابع یارانه ای انرژی در کشور شد.
 

Zob Ahan

Elite Member
Feb 4, 2005
17,481
2,233
#64
ناگفته های نمایشگاه شانگهای: از واگذاری غرفه ایران به اسرائیل تا...
در پی تعلل مسئولین کشورمان در نمایشگاه اکسپوی 2010 شانگهای ؛ چین ضمن واگذاری کامل محل غرفه ایران به رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ، سوله ای را در میان غرفه لبنان و کره شمالی در اختیار ایران قرار داد.

معماری نیوز نوشت:

نمایشگاه جهانی اکسپو چیست؟


نمایشگاه جهانی اکسپو ، صحنه ای برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها می باشد. شرکت کنندگان عمده آن ،کشورها و سازمان های بین المللی هستند. نخستین نمایشگاه اکسپو در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شد و تا کنون 24 شهر این نمایشگاه را برگزار کرده اند. میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور میزبان و تبادلات و همکاری های بین المللی بسیار مفید است. از این رو، تمام کشورهای عضو دفتر نمایشگاه های بین المللی بی آی ای (BIE) مایلند میزبانی این نمایشگاه را به عهده بگیرد.این نمایشگاه سومین رویداد بین المللی بعد از بازی های المپیک و جام جهانی است و کشورهای مختلف جهان،تاریخ،فرهنگ،هنر و دانش کشورشان را در غرفه هایی به نمایش می گذارند.

این نمایشگاه هر پنج سال یک بار برگزار می شود که آخرین اکسپوی برگزار شده به اردیبهشت ماه 89(2010) در شهر شانگهای چین بازمیگردد.
یاسر جعفری مهندس معمار حاضر در تیم طراحی و اجرای غرفه ایران در اکسپوی 2010 در گفتگوی اختصاصی با معماری نیوز از ناگفته های حضور ایران در این رویداد مهم بین المللی می گوید.

کره شمالی و لبنان، همسایه های ایران
دولت ایران در ژوئیه سال 2007 رسما اعلام کرد که این کشور در اکسپوی شانگهای شرکت خواهد کرد و در 16 اکتبر نامه پذیرش دعوت را به اداره برگزار کننده نمایشگاه جهانی شانگهای تحویل داد.مسئولیت برپایی و مدیریت غرفه ایران در اکسپوی شانگهای بر عهده سازمان برگزار کننده نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران، وابسته به اتاق بازرگانی و عضو UFI ،گذاشته شد. مساحت اختصاص یافته به غرفه ایران 2000 متر مربع بود که حدود سه برابر مساحت غرفه ایران در اکسپوی سال 2005 در آئی چی در ژاپن است. غرفه ایران ما بین غرفه کشورهای لبنان و کره شمالی در بخش آسیایی شهرک اکسپو جانمایی شد. ایران از میان پنج منطقه معین سایت اکسپو ،در منطقه B و در همسایگی پاویون کشورهایی چون هنگ کنک ،هندوستان، ژاپن، قزاقستان، لبنان، ماکائو، مراکش، عمان،پاکستان، قطر، کره، سریلانکا، تایوان، ترکمنستان، امارات متحده عربی و ویتنام قرار داده شد.

حضور ایران با رویکرد میراثی! چرا؟!
نمایشگاه شانگهای در پنج موضوع تنوع فرهنگ شهری، رفاه شهری، علم و تکنولوژی، بازسازی جوامع شهری و مناطق شهری برگزار شد و در تعریف کلی محلی برای تلاقی فرهنگ ، تمدن،صنعت و تاریخ کشورها محسوب می شد. اساس موضوع اصلی و زیر موضوع پاویون ایران شعار "تنوع فرهنگ شهری" بود و مثل دوره های قبل حضور ایران با رویکردی میراثی صورت گرفت که گاها با انتقاد جامعه معماری کشور رو به رو شد؛ با این استدلال که گروهی از کشورهای توسعه یافته همیشه با رویکرد تکنولوژیکی در این نمایشگاه حضور می یابند.

مسئولان داخلی و معماران در بی خبری کامل
یاسر جعفری در رابطه با برگزاری اکسپوی شانگهای به معماری نیوز می گوید: در فاصله سال های 2008-2007 میلادی به عنوان دانشجوی معماری کارآموز یک دفتر بین المللی در شانگهای چین بودم که همزمان با تبلیغ گسترده برای بازی های المپیک در پکن شاهد تبلیغات مشابه برای برگزاری اکسپوی شانگهای بودم.من در آن دوره به عنوان نماینده دانشجویان ایران در کنار دانشجویانی از 31 کشور مختلف مشغول کارآموزی بودم و بحث برگزاری اکسپوی شانگهای یکی از مهمترین مسائل ان دوره زمانی بود. در تمام شهر شانگهای نماد اکسپو دیده می شد و حتی در جریان پیگیری رقابت کشورها می دیدم که بسیاری از آنها پیش طرح های خود را به مجریان اکسپو ارائه کرده اند ؛ اما در ایران وضعیت به گونه دیگری بود، واقعیت این بود که به رغم شور و اشتیاقی که در چین و سایر کشورها برای برگزاری این رویداد مهم بین المللی وجود داشت این بحث هیچ دغدغه ای برای معماران و مسئولان داخلی به وجود نیاورده بود و همه نسبت به آن ابراز بی اطلاعی می کردند.

تا اینکه به صورت اتفاقی مطلع شدم یکی از مسئولان نمایشگاه بین المللی از تصمیم دولت برای حضور ایران در اکسپوی 2010 خبر داده است ؛ با پیگیری هایی که انجام دادم توانستم شرکتی را که قرار بود طراح غرفه ایران باشد بیابم و پس از ارائه رزومه کاری خود به عنوان تنها معمار حاظر در این تیم حاضر شوم.

کارنامه ایران در دوره های گذشته
با توجه به اینکه آخرین حضور جدی ایران در اکسپو به اکسپوی 1967 در مونترال بر می گردد که با تلاش ها و پیگیری های مجدانه مهندس فرمانفرماییان محقق شد. اگر چه پس از آن ایران در چند اکسپوی دیگر هم حاضر شد و از طراحی کسانی همچون فرهاد احمدی و مهدی حجت استفاده شد اما آخرین حضور جدی ایران مربوط به همان سال 1967 است. حتی حضور ایران در اکسپوی 2005 ژاپن به قدری ضعیف و کمرنگ بود که جز چند بنر تخت جمشید و عرضه صنایع دستی حرفی برای گفتن نداشت.

چه شرکتی برنده مناقصه شد؟
شرکت "طرح امروز "، به عنوان مجری طراحی غرفه ایران در شانگهای انتخاب شد ،فعالیت این شرکت در زمینه طراحی صنعتی بود و سابقه کاری زیادی در برپایی غرفه داشت و صرفاً کار غرفه سازی نمایشگاهی انجام می دادند. این شرکت در جریان مناقصه دولتی این کار را بر عهده گرفته بود، اما واقعیت این است که در جریان برگزاری مناقصات در ایران بیش از آنکه به کیفیت و مرتبط بودن حیطه کاری شرکت ها با انجام پروژه ها توجه شود پایین بودن قیمت پیشنهادی در اولویت قرار می گیرد و همین مسئله باعث شد که آغاز کار آنگونه که شایسته آن بود صورت نگیرد.این در حالی است که کشورهای بزرگ شرکت طراح غرفه خود را از این طریق انتخاب نکرده بودند.


تنها هشت ماه به زمان آغاز به کار اکسپو، مذاکرات اولیه با تیم طراحی برای تدارک طراحی داخلی و پوسته بیرونی روی سوله صورت گرفت و یک ماه بعد اولین بازدید از سایت انجام شد.از آنجایی که کمیته های پنج گانه ایران با حضور نمایندگانی از وزارت خانه های نفت، نیرو،مسکن، ارتباطات،بهداشت، سازمان انرژی اتمی، وزارت راه و ترابری، تمامی سازمان های مرتبط با شهرسازی و مبلمان سازی، اتاق بازرگانی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مسئول بررسی محتوای قابل ارائه در سایت ایران بودند، طرح ارائه شده اولیه که با ایده "پرواز بر روی چهار باغ " بود و زمان زیادی صرف طراحی آن شده بود به طور کامل تغییر کرد و به دلیل عدم وضوح خواسته کمیته ها با تلاش شبانه روزی تیم طراحی، 9 طرح دیگر در طول یک ماه ارائه شد که در نهایت طرح "پل خواجوی اصفهان" به عنوان نماد گفتگو در شهر و ارتباط دو سویه شهری به تصویب نهایی رسید.

غرفه ایران به اسرائیل واگذار شد!!
بعد از پایان اکسپوی 2005 بنا به در خواست کشورهای عضوUFI ، فضایی در سایت شانگهای محل برگزاری اکسپوی 2010 در اختیار تمام متقاضیان قرار گرفت که این فضا به ایران هم اختصاص یافت اما بر خلاف سایر کشورها که از همان زمان شروع به برنامه ریزی و ساخت سایت شان کردند شرکت سهامی نمایشگاه های بین الملل ایران اقدامی در این زمینه انجام نداد و با پایان یافتن مدت مقرر برای اغاز فعالیت در سایت اختصاص یافته ، این زمین به کشور اسرائیل واگذار شد و مکان جایگزینی به ایران معرفی شد که باز هم به دلیل تعلل ایران به کشور دیگری اختصاص یافت؛ در نهایت پیمانکار UFI راسا اقدام به ساخت یک فضای نمایشگای ساده به شکل سوله به مساحت 2 هزار متر مربع برای ایران کرد.


متاسفانه بزرگترین ایرادی که در این مسئله وجود داشت اصرار اعضای کارگروه و مسئولان بر عبارت "معماری اسلامی" بود که بدون اینکه درک کاملی از آن داشته باشند بر این امر پافشاری می کردند.اگر چه مظاهری از معماری اسلامی در طرح ها دیده می شد ولی رضایت مسئولان زمانی جلب شد که از قوس و نمادهای بسیار ساده و ابتدایی در طرح ها استفاده شد و به سمت برخوردی عامیانه با معماری پیش رفت.


با این وجود کارها در حال انجام بود که حاشیه های به وجود آمده در اثر چندین بار تغییر و بی صاحب شدن سازمان نمایشگاه های بین المللی به این بلاتکلیفی ها دامن می زد و کسی واقعا نمی دانست که آیا ایران به اکسپو 2010 می رسد یا نه؟

تاکید نماینده اسفندیار رحیم مشایی بر تاریخ 2500 ساله ایرانی
مسئله دیگری که در این میان به وجود آمد درگیری های مکرر بین وزارت بازرگانی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود که در نهایت با حذف این سازمان از پروسه تصمیم گیری ،به ظاهر خاتمه یافت... هر چند اسفندیار رحیم مشایی به عنوان یک چهره دولتی همواره بر این روند تاثیر گذار بود.اصرار نماینده وی بر استفاده از نمادهای هخامنشی در طراحی غرفه و تاکید بر تاریخ 2500 ساله ایران ،آنهم درست زمانی که طراحی به اتمام رسیده و نقشه ها برای مجریان چینی ارسال شده و تنها یک هفته به آغاز اجرای طرح باقی مانده بود،مشکلات خاص خود را پدیدار کرد.

هزینه طراحی غرفه: ایران 2 میلیون دلار. عربستان 85 میلیون دلار!!
یک بحث دیگر در این زمینه مربوط به هزینه ها بود.کل بودجه ای که دولت برای اکسپوی 2010 شانگهای در نظر گرفته بود 5 میلیون دلار(معادل پنج میلیارد تومان) بود که از این رقم تنها 2 میلیون دلار به طراحی واجراغرفه اختصاص یافته و 3 میلیون دلار باقی مانده مربوط به هزینه های برگزاری بود. در حالی که به صورت میانگین ،کشوری همچون عربستان حداقل 85 میلیون دلار و امارات 60 میلیون دلار صرف طراحی غرفه های خود کرده بودند.


در زمان اجرای طرح توسط مجریان چینی ،هیچ ناظر متخصصی از سوی ایران برای نظارت بر عملکرد چینی ها اعزام نشد و تنها یک کارمند ساده از سوی نمایشگاه بین المللی به محل اجرای غرفه سفر کرد.نتیجه این شد که طرح اجرا شده توسط چینی ها 50 درصد با طرح های ارسالی تفاوت داشت و هیچ نظارتی هم بر این امر صورت نگرفت.

غرفه ایران در اختیار فروشنده ژاپنی
در جریان برگزاری نمایشگاه اکسپو طبقه بالایی غرفه ایران به فروشنده ای ژاپنی واگذار شد که با فروش بستنی و چای ایرانی مبلغی بیش از کل هزینه بودجه دولت برای برپایی غرفه و برگزاری نمایشگاه به دست آورد...حال این سوال پیش می آید؛چه لزومی داشت وزارت بازرگانی به عنوان متولی برگزاری اکسپوی ایران قسمتی از غرفه را به ژاپنی ها واگذار کند، آیا ایران برای تجارت چای و بستنی به اکسپو رفته بود ؟!

علاوه بر این مشکلات ، ضعف دانشی جامعه معماری ما و عدم همکاری اساتید بزرگ معماری با تیم طراحی ،کاستی ها را افزایش داد و تعداد زیادی از اساتید معماری در قبال همکاری مبالغ گزافی را پیشنهاد می کردند که در عمل قابل پرداخت نبود.

و در آخر...
اگر چه اکسپو 2010 موقعیت بسیار مناسبی برای حضور ایران در این رویداد مهم بین المللی بود اما مجموعه این عوامل باعث شد کشور ما نتواند از این موقعیت بهره مند شود.این عدم موفقیت دلیلی جز کم کاری و ضعف مدیریتی در سیستم اجرایی و جامعه معماری ما ندارد که شرح آن در بالا ذکر شد.


با توجه به حضور در دوره های مختلف و رویکرد میراثی ایران تا به امروز نسبت به مسئله طراحی و حضور طراحان و معماران به نامی همچون مهندس فرمانفرماییان،دکتر مهدی حجت و مهندس فرهاد احمدی در طراحی اکسپوهای گذشته به نظر می رسد هنوز جامعه معماری ایران در ادامه روند جمع گریزی و عدم راهکارهای همسو در جهت بخشیدن به مسیر معماری معاصر ایران هیچ گاه به نقطه مشترکی نخواهد رسید و با توجه به نبود معیاری ثابت و ارزشی، همگام با رویکرد های حاکمان و دولت مردان و نمودهای هنری ایرانی-اسلامی ،همچنان دست انداختن به الگوهای پر افتخار گذشته مطمئن ترین و پرامتیاز ترین روش برای جلب رضایت متولیان و کارفرمایان ،به دور از رویکردهای نوین معماری ،است .مسیر طی نشده ای که هیچگاه معماران نسل سوم این کشور بر کوتاهی نسل گذشته خود نخواهد بخشید.


اکسپو 2015 میلان در راه است و خیلی زود دیر خواهد شد...


نمونه هایی از غرفه کشور های شرکت کننده در شانگهای 2010


غرفه ایران در شانگهای



محل غرفه ایران در میان غرفه لبنان و کره شمالی



محل اصلی غرفه ایران که به رژیم صهیونیستی واگذار شد.



غرفه انگلستان در شانگهای



غرفه ترکیه در شانگهای



غرفه سوئد در شانگهای




تازه های سایت
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#68
ولايت وقيح و خونخواران غارتگرش چنان نجس اندر نجس اندر نجس شده اند که هر انسانی بايد دامن خود را از اين اراذل و اوباش پاک نگه دارد


رهبر اسلام گرایان تونس: من نه بن لادن هستم و نه خمینی




بی بی سی: راشد غنوشی، رهبرحزب نهضت، مهم ترین حزب اسلامی در تونس که پس از بیست و دو سال تبعید به کشورش بازگشته می گوید به اسلام گرایان ترکیه نزدیکتر است.
بازگشت آقای غنوشی همزمان با سقوط حکومت زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری پیشین، و آغازدوره ای جدید از آزادی های دمکراتیک در تونس صورت می گیرد.
وی در مصاحبه با شبکه های خبری مختلف از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس، از اینکه رسانه های غربی او را همچون آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی تصویر می کنند، انتقاد کرد و گفت: "این من نیستم."
آقای غنوشی در ادامه افزود: "چرا مردم می خواهند مرا با (اسامه) بن لادن و (آیت الله) خمینی مقایسه کنند، در حالیکه به اردوغان نزدیکتر هستم."
اشاره او به حزب رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و از رهبران حزب اسلام گرای عدالت و توسعه است.
براساس گزارش ها در حال حاضر در تونس از کنترل رسانه ها کاسته شده، زندانیان سیاسی آزاد شده و به احزاب سیاسی اجازه فعالیت داده شده است.
به گفته یکی از سخنگویان رهبر حزب نهضت، آقای غنوشی به عنوان یک "انسان آزاد" به تونس بازمی گردد.
آقای غنوشی خود می گوید که به دنبال کسب پست ریاست جمهوری نیست بلکه می خواهد تا به حزبش که تاکنون فعالیت هایش ممنوع بوده، بار دیگر اجازه فعالیت داده شود.
بعضی از گروههای فمنیست نگرانند بازگشت آقای غنوشی به موج اسلامگرایی در کشور دامن زده و بعضی از حقوق آنها را به مخاطره بیندازد.
رهبر مهم ترین حزب اسلامی پس از بیست و دو سال تبعید و سرنگونی دولت قبلی به تونس بازمی گردد
تظاهرات و اعتراض ها به دولت زین العابدین بن علی در ماه دسامبر و در اعتراض به شرایط اقتصادی و سیاسی در تونس شروع شد.
به طور مشخص، بخش قابل توجهی از اعتراض ها متوجه اعضای خانواده رئیس جمهور سابق این کشور بود. نزدیکان آقای بن علی به مصرف گرایی و فساد آشکار در تونس شناخته می شدند.
آقای بن علی و همسرش، همزمان با اوج گرفتن اعتراض ها در روز ۱۴ ژانویه به عربستان سعودی گریختند.
در پی فرار بن علی از کشور، محمد غنوشی، رئیس دولت موقت تونس شد. محمد غنوشی که در دولت سرنگون شده قبلی هم، نخست وزیر بود، وعده داده است که بعد از برگزاری انتخابات در آینده نزدیک، به فعالیت سیاسی خود پایان خواهد داد.
انتظار می رود که انتخابات تونس در شش ماه آینده برگزار شود.
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#69
استفاده از اراذل و اوباش و نیروهای لباس شخصی برای سرکوب معترضان، در مصر

یک روزنامه لبنانی امروز با انتشار یک سند محرمانه که از وزارت کشور مصر خارج شده است، فاش کرد که دولت مصر از اراذل و اوباش و نیروهای امنیتی و پلیس که ماموریت دارند با لباس شخصی در میان معترضان نفوذ کنند، برای سرکوب تظاهرات مردمی استفاده می***کند.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، سند شماره “۶۰/ب/م ی” که از دفتر “حبیب العادلی” وزیر کشور سابق مصر به بیرون درز کرده است، نشان می دهد مقامات مصری به صورت سازمان یافته از اراذل و اوباش برای سرکوب قیام ملت خود استفاده می کنند.
بر روی این سند که نسخه ای از به روزنامه الاخبار رسیده است “مُهر فوق محرمانه” درج شده است و در آن تاکید شده است که برای مراکز مربوطه ارسال شود.
در متن این سند که با عنوان “طرح مبارزه با تظاهرات مردمی و راهبردهای موردنظر” تهیه شده، آمده است: «باید تعدادی از اراذل و اوباش با پرداخت هزینه های لازم و مکفی استخدام شده و آنها را در مراکز تجمعات و اعتراضات مستقر کرد. باید به این افراد توضیح داده شود که چگونه در این مناطق ناآرام فعالیت کنند.»
در ادامه این سند آمده است: «این افراد باید لباس شخصی بر تن داشته باشند و به آنها چماق و یا باتومهای آهنی کوچک داده شود تا بتوانند معترضین و تظاهرکنندگان را دستگیر کنند.»
این سند بر این مسئله تاکید کرده است که در زمانی که این اراذل و اوباش به سرکوب مردم مصر در تظاهرات مشغول هستند نباید هرگز نیروی امنیتی و یا پلیس در خیابانها و معابر حضور داشته باشد. بر این اساس، این نیروهای پلیس باید لباس نظامی بر تن نداشته باشند و با لباس شخصی در بین تظاهرکنندگان حضور داشته باشند.
وزارت کشور مصر در ادامه تاکید کرده است: «این نیروهای امنیتی تا زمانی که اوامر بعدی را بگیرند باید به همین صورت در بین معترضین حضور داشته باشند. آنان باید در کنار خیابانها، معابر، درختان، پارکینگ و در نزدیکی معترضین حضور داشته باشند و هرگز هویت واقعی خود را فاش نکنند.»
در بخش دیگر از این سند به این مسئله اشاره شده است که باید اخبار غیر واقعی درباره غارتگری نقاط و مراکز حساس کشور توسط معترضین در اختیار شبکه های داخلی و خارجی تلویزیونی قرار گیرد.
همچنین باید کمیته های مردمی که در جهت جلوگیری از اعمال غارتگری تشکیل شده اند مردم معترض و تظاهر کننده را به خاتمه دان به اعتراضاتشان دعوت کرده و با توجه به وضعیت ناامن و ناآرام کشور آنان را به سوی خانه هایشان روانه کنند.
به نظر می رسد افشای این سند در بین مردم مصر سبب شدت گرفتن تظاهرات آنان و تسلیم نشدن آنها در برابر ارعاب مقامات رژیم مبارک شوند که در نظر دارند با هر ترفندی از سقوط این رژیم جلوگیری کنند.






 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#70
در منطقه سلفچگان


مجتبی خامنه ای
6 هزار خودرو وارد ایران کرد







سلام- طی یک برنامه هماهنگ شده، حدود ۳ هفته پیش منطقه آزاد تجاری سلفچگان برای 24 ساعت واردات خودرو را بدون پرداخت گمرکی آزاد اعلام کرد. طی همین مدت مجتبی خامنه ای اقدام به وارد کردن6 هزار دستگاه خودرو کرد که با توجه به متوسط قیمت خودروی وارداتی که حدود 40 میلیون تومان است، سودی معادل 240 میلیارد تومان نصیب ایشان شد. این معافیت که در سکوت اعلام شده بود بعد از24 ساعت در سکوت هم لغو شد.
 
Oct 18, 2002
11,593
3
#71
رهبر اسلام گرایان تونس: من نه بن لادن هستم و نه خمینی
.


در حکومت اسلامی مارکسیستها هم آزادند حرفشان را بزنند.
در حکومت اسلامی روحانیون پست حکومتی نخواهند داشت
امام خمینی-1357 !!
 
May 12, 2007
8,093
11
#73
To days best news is all parties in Holland have agreed to stop relationship with Iran.
They are taking the case to EU parliament
 
May 12, 2007
8,093
11
#74
در حکومت اسلامی مارکسیستها هم آزادند حرفشان را بزنند.
در حکومت اسلامی روحانیون پست حکومتی نخواهند داشت
امام خمینی-1357 !!
Rahbare tunisam ba panbe sar mibore
 

Farzad-USA

Bench Warmer
Apr 4, 2007
2,329
0
rooyesh.blog.com
#75
نماینده ولی فقیه در دانشگاه***ها:
تن حزب***الله لبنان از وقایع سال گذشته ایران لرزید




محمد محمدیان مسئول نهاد نمایندگی آیت***الله علی خامنه***ای گفت که تن حزب***الله لبنان از حوادثی که سال گذشته در ایران و در اعتراض به نتیجه انتخابات رخ داد، به لرزه اقتاده بود.

به گزارش امروز دوشنبه (۱۱ بهمن) خبرگزاری فارس، آقای محمدیان در یک نشست فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی (ملی) این اظهارات را بیان کرده است.

وی گفته که چند تن از اعضای حزب***الله لبنان در جریان حوادث سال گذشته اعلام کردند «غصه***ای که در این ایام خوردند در جنگ ۳۳ روزه و مقابله با رژیم صهیونیستی نخوردند.»

محمدیان در عین حال افزود: «هر جای دنیا که نیروهای انقلاب حضور داشت سال گذشته به دلیل فتنه***ای که در کشورمان رخ داد تنشان لرزید چون دلشان با انقلاب اسلامی ایران است.»

اظهارات نماینده ولی فقیه در دانشگاه***ها در شرایطی ایراد می***شود که گزارش***هایی از حضور برخی اعضای حزب***الله لبنان در سرکوب اعتراض مردمی ایران منتشر شده است.

از سرکوب***های سال گذشته تصاویری منتشر شده که گفته می***شود در این تصاویر گروهی از اعضای حزب***الله لبنان نیز حضور دارند.

تصاویر این افراد در چند نقطه مختلف تهران و در چند تجمع اعتراضی دیده می***شود، اما حزب***الله لبنان در خصوص این گزارش***ها تاکنون سکوت کرده است.

چندی پیش نیز متن یک سخنرانی از حسن نصر***الله رهبر حزب***الله لبنان منتشر شده بود که وی در این سخنرانی درباره مردم و تاریخ ایران اظهارات نادرستی ایراد کرده بود