July 22 News/Discussions

Feb 7, 2004
13,568
0
#1
موضوع جدی است!
فاضلاب در آب تهران


• اخباری در مورد نفوذ چاه های فاضلاب به شبکه ی آب زیرزمینی تهران منتشر شده است ...



اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

اخبار روز: به دنبال تایید ها و تکذیب هایی که در مورد آلودگی آب آشامیدنی تهران در روزهای اخیر صورت گرفته است، اطلاعات باز هم تازه تری در مورد وضعیت اب و فاضلاب تهران به رسانه ها راه یافته است.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از بودجه اندکی که به تکمیل شبکه فاضلاب محلات پایتخت اختصاص دارد،گفت: با بودجه کنونی، شبکه فاضلاب شهری تا ۲۲سال آینده تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد و تا آن موقع بسیاری از اقدامات شبانه روزی به هدر می رود. مهدی چمران افزود: مسئولان پیش از فرارسیدن فصل گرما اعلام کردند که وضعیت آبگیری در سدها مناسب بوده و شهروندان با مشکل کم آبی مواجه نمی شوند، درحالی که با گذشت یک ماه از فصل تابستان، مصرف آب در پایتخت به شکل قابل توجهی افزایش یافت و در برخی مناطق مشکلاتی را شاهد هستیم.
همچنین دیروز اعلام شد که تهران در پوشش شبکه فاضلاب شهری جزء ۱۰ کلانشهر آخر دنیاست. مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست، با اعلام این مطلب، حل این موضوع را نیازمند جذب اعتبارات ملی و همکاری های بین بخشی دانست و تاکید کرد: باتوجه به اعتبارات اختصاص یافته و سرعت کم کار شاید تا ۱۰ سال آینده هم این شبکه کامل نشود.
محمدهادی حیدرزاده در مورد وجود نیترات در آب تهران، ضمن ابراز خشنودی از جسارت وزیر بهداشت در تایید این موضوع گفت: مهم ترین دلیل افزایش نیترات، برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی و نبود شبکه فاضلاب در تهران است.
وی ادامه داد: فقدان شبکه فاضلاب شهری موجب شده تا چاه های جذبی که برای جمع آوری فاضلاب در محدوده های مسکونی، تجاری و اداری ایجاد می شود، به مرور زمان نشت کند و وارد آب های زیر زمینی شود.
مشاور شهردار تهران با بیان اینکه تکمیل شبکه فاضلاب تهران، به تنهایی توسط وزارت نیرو ممکن نیست، بر هماهنگی بین بخشی در این زمینه تاکید کرد و گفت: شهرداری تهران نیز این آمادگی را دارد تا در چارچوب قوانین و در هنگام نیاز همکاری های لازم را انجام دهد تا شبکه فاضلاب پایتخت در حداقل زمان ممکن کامل شود.

تاییدها و تکذیب ها

بر اساس این گزارش با اینکه آلودگی آب تهران مدتی است از سوی نهادهای مختلف مطرح شده اما در روزهای اخیر با اظهارات علنی برخی مقامات و رسانه ای شدن آن، این موضوع ماهیت علنی تری به خود گرفت و نگرانی تهرانی ها را افزایش داد.
بعد از اظهارات وزیر بهداشت که رسما آلودگی آب برخی مناطق تهران را تایید و توصیه کرد که زنان باردار و کودکان شیرخوار از آب تهران ننوشند، وزارت نیرو به عنوان متولی آب تهران اعلام کرد که آب پایتخت سالم است. این اظهارات متناقض، سردرگمی و سرگردانی را هم به نگرانی مردم تهران اضافه کرد.
مجید نامجور وزیر نیرو کوشید مسئولیت را به گذشتگان منتقل کند و گفت: نیترات آب تهران یک موضوع سنواتی بوده و موضوع جدیدی نیست.
به گزارش مهر، وی که تلویحا آلودگی آب تهران را پذیرفته، اضافه کرده که راه حل این معضل در تهران اجرای طرح فاضلاب شهر است. وی همچنین بهره برداری از طرح آبرسانی به تهران موسوم به سد ماملو را نیز دیگر طرحی دانست که معضل آلودگی آب تهران را برطرف می کند.
وی گفت: در حال حاضر ٣۰درصد از منابع آبی مورد نیاز در کلانشهر تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می شود و اگر مشخصات آب سالم را داشته باشد، در مخازن تزریق خواهد شد. نامجو ادامه داد: اگر نیترات آب چاه بالاتر از استاندارد باشد، آن چاه از مدار خارج می شود یا آب آن با آب چاه دیگری که سالم است ترکیب شده تا در نهایت معیارهای آب شرب آشامیدنی در محدوده مجاز قرار گیرد.
با وجود این، یک مقام دیگر وزارت نیرو برخلاف وزیر نیرو با خیال راحت اعلام کرد: آلودگی آب تهران غیرممکن است. به گزارش ایلنا، محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، ضمن تکذیب هرگونه آلودگی آب تهران، اخبار مربوط به آلودگی آن و میزان بالای نیترات موجود در آب برخی مناطق تهران را بی اساس خواند.
پرورش گفت: در شهر تهران، هر ثانیه ٣۷ مترمکعب آب تولید می شود که از این میزان، ۲۵ مترمکعب از طریق آب های سطحی تامین می شود که از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار است.
این درحالی است که احمد مشیری، مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای تهران به شبکه خبر گفت: ۱۰ درصد آب جنوب تهران که بعد از اختلاط با آب های سطحی توزیع می شود نیتراتش از استاندارد جهانی ۵۰، بیشتر است و نیترات موجود در آن بین۶۰ تا ۶۵ است که این هم فقط در ٣ ماه تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا و مصرف بالای آب است.

زنان باردار و کودکان شیرخوار آب تهران را نخورند

در این میان، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز گفت: نیترات آب آشامیدنی منطقه ۶ آبفای تهران از حد استاندارد بالاتر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر کاظم ندافی افزود: براساس بررسی های انجام شده توسط وزارت بهداشت، در حال حاضر غلظت نیترات در آب آشامیدنی منطقه ۶ آبفای تهران که بخش محدودی از جنوب تهران را دربر می گیرد، از حد استاندارد بالاتر است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: با توجه به این قضیه خانواده هایی که از شیرخشک برای تغذیه شیرخوار زیر ۶ ماه در این منطقه استفاده می کنند از آب شبکه آبرسانی برای این منظور استفاده نکنند.
ندافی افزود: همچنین آب آشامیدنی کودکان در این منطقه تهران از آب های بطری شده استاندارد تامین شود. وی با توصیه به زنان باردار برای خودداری از نوشیدن آب شبکه آبرسانی در این منطقه از آبفای تهران اظهار داشت: برای سایر اقشار مردم در منطقه یادشده رعایت مورد خاصی الزامی نیست!
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#2
ملاقات مجید توکلی با خانواده اش پس از سه ماه


خبرگزاری هرانا - مجید توکلی، فعال سرشناس دانشجویی، پس از بیش از سه ماه موفق به ملاقات با خانواده ی خود شد.
علی توکلی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد که روز دوشنبه 28 تیرماه تنها 10 دقیقه توانست برادر خود را، آن هم به صورت کابینی، ببیند.
وی وضعیت جسمی مجید توکلی را بهتر از قبل توصیف کرد و روحیه ی وی را پس از تحمل بیش از هفت ماه زندان، عالی دانست.
به دلیل اینکه پدر و مادر این زندانی سیاسی در شرایط جسمی مساعدی نیستند و بایستی مسافت طولانی تهران تا شیراز تنها در 10 دقیقه طی کنند، تنها علی توکلی، توانسته با برادرش ملاقات کند.
مجید توکلی از 16 آذرماه سال گذشته تاکنون در زندان به سر می برد و با حکمی هشت و نیم ساله مواجه است.

تایید ۶ سال حبس تعزیری برای ارسلان ابدی در دادگاه تجدید نظر


رهانا : ارسلان ابدی، دانشجوی عمران دانشگاه قزوین که در دادگاه بدوی در شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۹ سال و نیم حبس محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش خبرنگار رهانا، حکم ۶ سال حبس تعزیری برای این دانشجو در شعبه ی ۵۴ دادگاه انقلاب صادر شده است.
این دانشجودر حوادث عاشورا ی سال گذشته بازداشت شد و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد. کیفرخواست ارسلان ابدی ابتدا «محاربه» و «فساد فی الارض» بوده که پس از چندی تغییر کرده است.
ابدی ۲۱۰ روز است که در زندان به سر می برد و گزارش شده است که خواهران و نامزد وی برای فشار بر این دانشجو، به مدت ۳۰ روز در بازداشت به سر می بردند.
روز گذشته، تایید حکم ۶ سال حبس تعزیری برای این دانشجو در حالی صورت می گیرد که مقامات قضایی که خانواده ی این دانشجوی در بند گفته بودند که حکم وی به ۲ سال کاهش پیدا کرده، اما چنین نشده است.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#3
قیمت بلیط های ورزشگاه آزادی دو برابر شد


سازمان لیگ برتر با ارسال نامه ای به استانها شرایط بلیط فروشی مسابقات توسط این سازمان را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام فدراسیون فوتبال با توجه به آئین نامه رابطه باشگاه ها با لیگ، مبنی بر اینکه بلیط فروشی کلیه مسابقات توسط سازمان لیگ با کمک هیئت های فوتبال استانی انجام می شود، قیمتهای تصویب شده توسط فدراسیون و سازمان لیگ در خصوص بلیط مسابقات لیگ برتر و مرحله دوم حذفی کشور به شرح زیر اعلام می شود:


الف:ورزشگاه آزادی

1- طبقه اول: زیر و طرفین جایگاه 8000 تومان
2- طبقه اول: روبه روی جایگاه و پشت دروازه ها4000 تومان
3- طبقه دوم: تمامی جایگاهها2000 تومان

ب:سایر ورزشگاهها در سطح کشور:

یکی از قیمتهای تعیین شده در بندهای 3 و2 موضوع(الف) بنا به تقاضای کتبی هیئت فوتبال استان برگزار کننده مسابقه می باشد.
قیمت بلیط های ورودی به ورزشگاه آزادی در شرایط افزایشی دو برابری نسبت به سال گذشته داشته که تماشاگران فصل گذشته حضور کم رنگ تری نسبت به دوره های گذشته در ورزشگاه ها داشتند.

فصل گذشته بلیط های ورودی به ورزشگاه آزادی یک هزار تومان، 2 هزار تومان و 4 هزار تومان بود که برای لیگ دهم دو برابر شده است.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#4
تلاش براى اخذ مدرک اجتهاد براى مجتبى خامنه اى ناكام ماند

به گزارش سایت جرس، هفته گذشته على لاريجانى، رئيس مجلس شورای اسلامی به همراه مرتضى مقتدايى، رئيس مرکز مديريت حوزه علميه قم، جهت گرفتن گواهى اجتهاد از مراجع تقليد قم براى مجتبى خامنه اى به قم سفر كردند. آیت الله وحيد خراسانى از پذيرش اين هيأت خوددارى کرده و ساير آقايان نيز پس از ملاقات با اين هيأت، از صدور گواهى اجتهاد مجتبى خامنه اى اجتناب کردند. مجتبی خامنه ای متولد 1348 دومین فرزند رهبر جمهوری اسلامی و سیاسی ترین فرزند وی است. نام او نخستین بار در نامه مشهور مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری 1384 بر سر زبانها افتاد. از وی به عنوان جانشین احتمالی پدرش یاد می شود. مقاومت مراجع قم در برابر تقاضای اجتهاد فرزند رهبر بسیار معنی دار است.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#5
حمایت مردم ایتالیا از مبارزات آزادیخواهانه زنان ایران

رادیو آلمان: به پاس احترام و بزرگداشت زنانی که در جریان اعتراضات مسالمت آمیز در یک سال گذشته در شهر تهران کشته شدند، به پیشنهاد شهردار و با تصویب شورای شهر جنوا در ایتالیا، یکی از مهمترین میادین این شهر به نام "زن تهرانی" نام گذاری شد.
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل روز ۲۱ جولای (۳۰ تیر ماه) تابلوی میدان "زن تهرانی" شهر جنوا را افتتاح و از نماد یادبود آن پرده برداری کرد.
خانم عبادی در سخنانی که در این مراسم ایراد کرد، از زنان کشته شده در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران یاد کرده و گفت: «با یاد ندا دختر جوانی که به دست عمال حکومتی در خیابان کشته شد. با یاد شبنم سهرابی که هنگام عزاداری در روز عاشورا پلیس با ماشین او را زیر گرفت و در مقابل هزاران چشم حیرت زده از روی جسد له شده او گذشت .با یاد دو دختر دانشجو به اسامی فاطمه و مبینا که ساعت سه نیمه شب و به هنگام حمله پلیس به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران در تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۸ با شلیک گلوله به قتل رسیدند و با یاد تمام زنان آزاده کرد، بلوچ، عرب زبان و فارس که در یک سال گذشته در خیابان های تهران به خاطر مبارزات آزادی خواهانه خود، با گلوله هایی که از محل مالیات مردم خریداری شده بود به قتل رسیدند».
شیرین عبادی همچنین از شیرین علم هولی دختر کردی که در روز ۱۹ اردیبهشت اعدام شد نیز یاد کرد. وی هچنین به زنانی که هم اکنون به دلیل اعتراضات مدنی در زندان هستند اشاره کرد و گفت :«تعدادی از زنان نیز هم اکنون به علت فعالیت های حقوق بشری و یا اطلاع رسانی و خبرنگاری در شرایط بسیار بد در زندان های تهران در بند هستند که از آن جمله می توان به محبوبه کرمی و شیوا نظر آهاری اشاره کرد. تعداد کثیری از زنان نیز در یکسال گذشته زندان را تجربه کرده و با وثیقه های سنگین موقتا بیرون از زندان هستند که از آن جمله میتوان به ژیلا بنی یعقوب و بدر السادت مفیدی اشاره کرد».
وی سپس اشاره کوتاهی به وضعیت کنونی ایران کرد و اینکه به هیچیک از خانواده های جان باختگان حوادث پس از انتخابات اجازه برگزاری مراسم داده نشد و حتی خانواده برخی از آنان نیز بازداشت و بازجویی شدند.
شیرین عبادی سپس از شهردار جنوا و اعضای شورای این شهر تشکر کرد که میدانی را به نام و یاد زنان ایرانی نامگذاری کرده اند.
وی در پایان گفت: « ظلم به زن ایرانی همان قدر شما را آزرده خاطر می سازد که ستم بر همشهریان خود و این است مفهوم واقعی جهانی شدن. ما باید قلب های خود را جهانی کنیم و فقط در این صورت است که می توانیم شاهد جهانی بهتر و عادلانه تر باشیم».
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#6
بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت



مسکو هیچ گونه سیستم موشکی به ایران نمی دهد


جـــرس: بعد از سالها مذاکره، وعده و ادعای امضای موافقتامه، یک مقام ارشد نظامی روسیه شامگاه دیروز اعلام کرد که "بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد."


ایران طی چند سال اخیر قصد خرید سامانه های موشکی اس ۳۰۰ روسیه را داشت و مقامات روس، سالها طرف ایرانی خود را معطل نگاه داشته بودند.



به گزارش مهر، السکاندر فومین، معاون اول مدیر سازمان فدرال همکاریهای فنی و نظامی روسیه، در تکمیل تبعیت مسکو از تصمیم غرب، تاکید کرد که بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه ایران، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد.



این مقام روس، بدون اشاره به سامانه اس ۳۰۰، اعلام کرد که روسیه از تحویل سیستم های موشکی بزرگ به ایران اجتناب می کند و بر پیروی روسیه از قطعنامه جدید شورای امنیت (١۹٢۹) علیه جمهوری اسلامی تاکید کرد.



مقامات روسیه قبلا اعلام کرده بودند که دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری آن کشور باید در مورد تحویل و یا عدم تحویل اس ۳۰۰ به ایران تصمیم گیری کند، که تا کنون رئیس جمهور روسیه تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.



بعد از صدور چهارمین قطعنامه شورای امنیت (قطعنامه شماره ۱۹۲۹) در خرداد ماه سال جاری، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تبعیت از غرب اعلام کرد که در مسئله تحویل سیستم های پدافند موشکی اس-۳۰۰ به ایران،
روسیه قطعا مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال ایران را رعایت خواهد کرد.




وی تاکید کرده بود "ابزار اجرای عملی این قطعنامه، دستورات رئیس جمهور روسیه خواهد بود و در این دستور فقط قید خواهد شد که چه تسلیحاتی تحت این قطعنامه قرار خواهند گرفت."



هنوز از سوی مقامات نظامی و سیاسی ایران، واکنشی در این زمینه منتشر نشده است.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#7
کسانی که فتوشاپ و آدم کشتن را خوب می دانند






"البته پرسش ديگري هم در اين ميان خود را به ذهن هر ناظر و تحليل گري تحميل مي كند. اگر قرار است ايران قرار اطلاعاتي به كلّي سرّي آمريكا در مسير دوبي- بيشكك را در آسمان قيچي كند، ديپلمات ربوده شده خود (حشمت الله عطارزاده) را از پاكستان آزاد كند و به كشور برگرداند، با تبعه ربوده شده خود در عربستان و منتقل شده به آمريكا ارتباط ويديويي بگيرد و سيا را وادار به عودت تبعه مذكور كند و... اگر قرار است برنامه هاي پيشرفت ايران در حوزه هاي فناوري و علمي- كه حوزه هسته اي بخش كوچكي از آن است-، ديپلماتيك و سياسي با شتاب به پيش برود، پس ديگر چه نيازي هست كه دولت آمريكا بودجه هنگفت سازمان اينتليجنس سرويس خود را پرداخت كند؟ در اين صورت آيا نمي توان 95 درصد فعاليت هاي سيا را تعطيل كرد و به جاي آن كار را به آدم كش ها و آدم رباهاي حرفه اي يا حداكثر به چند كاربلد فتوشاپ و تروكاژهاي تصويري كه بتوانند عليه ايران و برنامه هسته اي آن سند جعل كنند، سپرد؟!( کیهان 29 تیر 89)
وقوع دو واقعۀ تقریباً هم زمان، بازگشت شهرام امینی و انفجار بمب در زاهدان، بهانۀ مناسبی است تا روند فعالیت های امنیتی دولت جمهوری اسلامی و چگونگی تأثیر گذاری آن را بر مسئلۀ مهم و حیاتی امنیت ملی مورد بازخوانی قرار بدهیم. بدیهی است که این مرور از منظر فردی آشنا به امور امنیتی و ریزه کاری های آن صورت نمی گیرد، بلکه بیشتر از نگاه شهروندی عادی است که دریافته مجموعۀ فعالیت های امنیتی که در این دولت صورت می گیرد، بسان سایر اقدامات دولت، در جهت حفظ و بقای حکومت است تا حل مشکلات روزمرۀ مردم. به عبارت دیگر دولت، برای مواجهه با موج روزافزون اعتراضات دوستان و مخالفان خود، تلاش دارد از دستگاه امنیتی خود غول بی شاخ و دمی بسازد تا مو بر تن معترضین راست نماید. در ضمن با استفاده از این دستگاه عریض و طویل، در هر زمان که مطلوب نظرش است از هر موجودی، دشمنی غدار بسازد که لحظه ای غفلت از آن موجب عمری پشیمانی بشود. فارغ از اینکه این طبل تو خالی، نه تنها برای حل اصلی ترین مشکلات امنیتی کشور و مراقبت از شهروندان خود از کمترین قابلیت ها نیز برخوردار نیست، بلکه بیشترین تلاش را علیه همین مردم سازمان داده، تا کمترین اعتراضی علیه حاکمیت موجود صورت نگیرد.
آخرین دلیل برای ناکارآمدی دستگاه اطلاعاتی این حکومت، انفجار مهیب وحشیانه ای بود که طی چند روز گذشته در زاهدان به وقوع پیوست و طی آن تعدادی از هم میهنان ما، صرفنظر از موقعیت های شغلی و فعالیت های سازمانی، به خاک و خون کشیده شدند. این انفجار انتقامی و انتحاری درست در زمانی صورت گرفت که دولت، سرمست از دستگیری رهبران جندالله و ظاهراً سرخوش از"بازگشت پیروزمندانۀ" امیری، تلاش داشت قدرت خود را به رخ بقیه بکشد. حاکمیت می خواست با استفاده از فرصت های پیش آمده توان امنیتی و اطلاعاتی خود را اثبات کند. اما سرکه انگبین صفرا فزود و ناتوانی های عملیاتی آنها را، در مسیری که باید انجام وظیفه کنند، بیش از پیش هویدا ساخت. شوربختانه حکومت هیچ گاه عزمی جدی از خود به نمایش نگذاشته که با استفاده از تجارب کشورهای دنیا و به ویژه همسایگان از پس حل این مشکل برآید. اگر بتوانیم از یک سو بین اوجالان و ریگی و نوع رفتار دو کشور همسایه، ایران و ترکیه، با آنها مقایسه ای بکنیم و از سوی دیگر قادر باشیم مسئلۀ امیری و جاسوسان اخیر روسیه را درآمریکا و چگونگی مواجهۀ کشورهای ایران، روسیه و آمریکا را با هم در کفۀ ترازو قرار دهیم، ممکن است دریابیم که مشکل کار کجاست.
حدود دوازده سال پیش اوجالان در حالی که دست و پایش بسته بود در درون یک هواپیما و در محاصرۀ دو نیروی امنیتی، به نمایش درآمد. بعد ها اعلام شد که وی در کنیا و به یاری چند کشور دیگر دستگیر شده است. پس از دستگیری محاکمه و به اعدام محکوم شد. اما به واسطۀ فشارهای جهانی دولت ترکیه از اعدام او صرفنظر کرد. بعد از آن دولت ترکیه، به ویژه بعد از روی کار آمدن اردوغان و به رغم مخالفت های نظامیان، در کنار اعطای برخی از موارد درخواستی کردها، تلاش کردند با استفاده از شخص اوجالان برای بهبود روابط کردها با دولت مرکزی اقدام کنند. هر چند که متأسفانه به واسطه برخی تندروی ها، بار دیگر ممکن است سرنوشت سی میلیون کرد ترکیه دچار مخاطراتی بشود. اما ببینیم در ایران با یکی از رهبران تنازعات قومی چگونه رفتار شد.
یازده سال بعد از دستگیری رهبر کردهای ترکیه، دولت ایران توانست ریگی را به چنگ آورد. بیشتر ناظرین سیاسی و آگاهان به مسائل امنیتی منطقه ادعا کردند که این دستگیری به مدد همکاری دستگاه های امنیتی پاکستان و ایران و زیر سایۀ حمایت آمریکا صورت گرفته است. (پشت پرده دستگیری عبدالمالک ریگی دیپلماسی ایرانی، ۴ اسفند ۱۳۸۸) اما دولت ایران با تقلید از نمایشی که از دستگیری اوجالان به عمل آورده بودند، ریگی را اسیر و گرفتار در هواپیمایی نشان داد. در پی آن داستان های پلیسی و خیالی یکی پس از دیگری از سوی مسئولین کشور روایت شدند که هرکدام از آنها با داستان بعدی دچار تناقضاتی آشکار بود. اما همۀ آنها در دو نکته مشترک بودند. اول اینکه به نحوی غلوآمیز اهتمامی به خرج رفته بود تا مردم باور کنند که چنگال های قدرتمند امنیتی جمهوری اسلامی در همه جا گسترده است. دومین نکته اصرار بر وجود دخالت نیروهای خارجی در شکل گیری و عملیات جند الله بود. پس از چند مصاحبه رسانه ای، که در آن ریگی ناچار شد به کرده و نکردۀ خود اعتراف کند و به رابطه های داشته و نداشتۀ خود اذعان، در یک محاکمۀ سریع و دور از چشم رسانه ها به جوخۀ اعدام سپرده شد تا در اعتراض به این همه شتاب صدای روزنامۀ جمهوری اسلامی درآمده، در کنار آن تسلسل خشونت ادامه بیآبد. درست همان رفتار نابخردانه ای که با قاسملو شده بود. کسی راکه پذیرفته بود برای حل مشکل کردها پای میز مذاکره حاضر شود، به طرزی ناجوانمردانه کشتند، و نتیجۀ این عمل آن شد که به جای احزاب قائل به مذاکره، گروه هایی در کردستان سبز شوند که به جز زبان اسلحه با هیچ کلام دیگری آشنا نیستند. در این جا ممکن است این سؤال مطرح شود که چه عواملی به ما اجازه می دهند تا بتوانیم ریگی و اوجالان را با هم مقایسه کنیم؟
شاید وجود تشابهاتی بین این دو نفر بهترین دلیل برای مقایسه باشد. اول اینکه هر دو نفر به دلیل وجود مسئلۀ اقلیت های قومی پا به عرصۀ مبارزه گذاشته اند. هر دو نفر در دوران مبارزۀ خود با استفاده از روش های جنگ مسلحانه و مبارزات چریکی تلاش کردند تا حرف خود را به کرسی بنشانند. هر دو نفر طرفدار حقوق اقلیتی بودند که در کشورهای اطراف نیز پراکنده بوده، در ضمن نظیر همین جنبش در آن کشورها هم جریان داشته است. هر دو نفر مسئول کشته شدن تعداد بی شماری از انسان هایی بودند که در نزاع میان آنها و دولت های مرکزی هیچ نقشی نداشتند. اما درکنار این قرابت ها، تفاوت هایی نیز با یک دیگر داشتند. اگر از نقاط اختلاف بخواهیم نام ببریم، باید به این نکته اشاره کنیم که توان نظامی گروه اوجالان بسیار فراتر از جندالله است که زمانی تحت فرمان ریگی بود. ریگی از عقاید به شدت بنیادگرایانۀ اسلامی اطاعت می کرد که فرسنگ ها از تفکرات چپ گرایانۀ اوجالان فاصله دارد. شهرت بین المللی و مقبولیتی که از گذشته های دور نصیب مبارزین کرد شده بود، برای حزب کارگران کردستان و رهبر آن جایگاه ویژه ای در میان کردها و دیگر مردم جهان آفریده بود. در حالی که گره خوردن سرنوشت جندالله با القاعده و تقلید روش های نامعقول آنها، باعث انزوای وی و گروهش در میان مردم شد. به همین دلیل چنان فضایی در عرصۀ بین المللی آفریده شد که کمتر کسی صدای اعتراض خود را علیه اعدام ریگی بلند کرد. هم پیمانان ریگی در آن سوی مرزهای شرقی ایران آن چنان آتشی برافروخته اند که خاموش کردن آن به یکی از بزرگترین، و شاید بزرگترین، دل مشغولی آمریکا و متحدین او تبدیل شده است. در حالیکه، اگر چه ممکن است مسئلۀ کردها برای ایران، ترکیه و سوریه مسئله ای جدی باشد، اما نمی تواند چون کابوس القاعده و طالبان در این شب های وهم انگیز، به سراغ غرب بیاید و خواب وخور آنها را به هم بزند.
اما دولت ایران نه تنها نتوانست و یا نخواست از این نقاط اشتراک بهره بجوید و از اتفاقات ترکیه برای خود سرمشقی تدارک ببیند تا شاید مفسده بیش از این نشود، بلکه به زنهارهای حاصل از این وجوه افتراقی نیز بی تفاوت بود و درنیافت و یا بهتر آن دید که درک نکند که با چه آتشی بازی می کند. آتشی که بی هیچ تردیدی کوچکترین شعله اش را به تازگی شاهد بودیم و مطمئناً در آینده نیز استمرار خواهد داشت. اما این تنها واقعه ای نبود که نه تنها نشان از بی کفایتی حکومت و دستگاه های ذیربط، در طرح و حل مشکلات امنیتی کشور دارد، بلکه سیاست زدگی عملکردهای اطلاعاتی دولت کودتا را بیان می کند.
واقعۀ دوم ماجرای عجیب و غریب و پر ابهام امیری بود. این ماجرا که از چند ماه پیش زینت بخش صفحات روزنامه و سایر رسانه های جمعی شده بود، با رسیدن امیری به ایران دارای ابعاد تازه تری شده، که هر روز بر ابهامات آن افزوده می گردد. من قصد ندارم اثبات کنم که امیری به اختیار و یا به اجبار به آمریکا رفته است. این موضوع از جهاتی ممکن است برای عده ای مهم باشد. اما آنچه که از نظر من اهمیت دارد نحوۀ رویکرد دولت ایران و نهادهای مسئول در رویارویی با این پدیده است. یعنی آن جایی که اولین ویدئوی امیری در اختیار صدا و سیما قرار گرفت. سیمای جمهوری اسلامی با ادعای اینکه طی یک عملیات خاص به این فیلم دست یافته، به نمایش آن دست زد. بعد از آنکه قسمت های بعدی این سریال به نمایش درآمد باز هم دولت ایران دست از ماجرا جویی برنداشت و تلاش کرد تا از امیری همچون مأموری ویژه یاد کند که تمام محاسبات دستگاه های اطلاعاتی آمریکا را به سخره گرفته است. این رفتارهای غلط در عالم رسانه باعث شد تا صدای معترضین بلند شود. دکتر زیبا کلام در مصاحبه با سایت فرارومی گوید: "با دیدن برنامه***ای که برای شهرام امیری تهیه شده بود، یک لحظه احساس کردم آقای ضرغامی فکر می***کند که ایرانی***ها عقب افتاده بوده و فکر و اندیشه***ای ندارند و یا کسانی که برنامه***ها را نگاه می***کنند بچه***های کلاس اول و مهد کودک هستند." (مصاحبه با سایت فرارو 29 تیر ماه)
اما در پی آنکه آمریکایی ها از روزۀ سکوت خارج شدند و به تدریج ادعاهای خود را بازگو کردند، درست درآستانۀ ورود امیری و زمانی که قشقاوی دسته های گل را به گردن امیری می انداخت، متکی و بروجردی مهلت خواستند تا پروندۀ امیری مورد بررسی قرار بگیرد و بدانند که او خادم بوده و یا اینکه به آرمان های جمهوری اسلامی خیانت کرده است. اما چه کسی باید مسئول این بررسی باشد؟
طبیعی است که این مسئولیت باید بر عهدۀ سربازان گمنام امام زمان باشد. تجربیات گذشته نشان داده است که این برادران ید طولائی در داستان سرایی دارند. آنها برای اثبات تئوری های خود یا برای توجیه رفتارهای خود و یا برای جلب نظر دوستان خود، اسرای خود را وادار به تعریف این قصه ها می کنند. این شواهد، چه در برخورد با مخالفین داخلی و یا کسانی که ایرانی نیستند، قابل مشاهده هستند. مثل آنچه که از ملوانان انگلیسی دیدیم. مشابه آنچه که با این سه شهروند آمریکایی زندانی صورت می گیرد. و یا نظیر آن بلایی که بر سر شهروندان ایرانی-آمریکایی آمده است. هم چنین داستان هایی که از زبان بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی که گرفتار پنجه های آهنین و بی رحم امنیتی ها شده اند، شنیده ایم. امنیتی ها این قدر این داستان ها را تکرار کرده اند که خود نیز باور کرده اند، تا جایی که ارگان آنها نیز بر پایۀ این افسانه ها تحلیل خود را استوار می کند. کیهان می نویسد: "اجازه بدهيد با يك پرسش معادله گون ديگر واقعيت را روشن تر كنيم. اگر سازمان جاسوسي دولت اوباما حاضر است در ازاي 10 دقيقه مصاحبه يك متخصص "فيزيك بهداشت" 10 ميليون دلار - دقيقه اي يك ميليون دلار- بدهد تا او جور همه بدبياري هاي 7-6 سال گذشته سازمان عريض و طويل سيا (آژانس مركزي اطلاعات و جاسوسي) در قبال برنامه هسته اي ايران را بكشد يا 50 ميليون دلار بدهد كه همان پژوهشگر عادي درخواست پناهندگي كند و اين اعتباري براي سازمان CIA باشد، حدس بزنيد رقم هنگفت خسارت هاي آمريكا از پيشرفت هاي ايران چه قدر است؟ 500 ميليارد دلار؟ هزار ميليارد دلار؟ اندازه هزينه هاي گزاف و بر باد رفته آمريكا در چالش هاي عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين و بحرين و يمن؟ به راستي اوباما و دولت وي به چه ميزان ورشكسته شده است؟"(کیهان 29 تیر ماه)
فارغ از اینکه تا چه حد این داستان ها سرهم بندی شده است، دولت تصمیم گرفته تا در پس صدور قطع نامه، که با مساعی فراوان دولت اوباما صورت گرفت، ضربه ای به دولت آمریکا وارد کند و از دیدگاه آنها، قضیه امیری می توانست به این امر کمک کند. اما بدیهی است که این همه تنها برای مصرف داخلی است تا معدود هواداران داخلی نظامیان، از دولت خود مأیوس نشوند. آیا در همۀ جهان با پدیده هایی از این دست، به همین ترتیب برخورد می شود؟
به نظر می آید که چنین نباشد. در همان زمانی که هر چند روز یک بار شاهد انتشار فیلمی تازه از سریال شهرام امیری بودیم، در شهر نیویورک عده ای به بهانۀ همکاری و جاسوسی برای دولت روسیه دستگیر شدند. از آنها هم داستان های عجیب و غریب شنیده شد. در زمان و عصر ارتباطات صحبت از این شد که گروهی از طریق جوهرهای نامریی در پارک های نیویورک به هم دیگر گزارش می دهند. ظاهراً این گروه بعد از چند سال اقامت در آمریکا تازه کوس جاسوسی شان به صدا در آمده بود. اما این جاسوس بگیری همزمان شد با دور تازه ای از بهبود روابط آمریکا و روسیه و بدیهی بود که هیچ یک از طرفین نمی خواستند به این آسانی ماه عسل تازۀ خود را به پایان برسانند و به دشمنان این ارتباطات نوین فرصت عرض اندام بدهند. لاجرم این تهدید بلافاصله به فرصتی برای بهبود روابط تبدیل شد. بی درنگ دو طرف جاسوس های خود را با یک دیگر مبادله کردند. هیچ کس علیه دیگری بیانیه صادر نکرد. هیچ کدام تلاش نکردند از این مسئله وسیله ای برای قدرت نمایی بسازند. آیا در روابط آمریکا و روسیه با مشکلات کمتری مواجه هستیم که در این کشورها، کسی به فکر سواستفاده از موقعیت های این چنینی نمی افتد؟
می توان پذیرفت که مشکلات رابطۀ آمریکا با روسیه اگر بیشتر از مسائل ارتباط با ایران نباشد به طور قطع کمتر از آن نیست. مشکلاتی که در پی درگیری های گرجستان، انتخابات اوکرائین و یا حتی این اواخر انقلاب های پی در پی قرقیزستان پیش آمدند، به هیچ وجه کم اهمیت نبودند. اگر آمریکا تا به این حد نگران دستیابی ایران به یک و یا دو بمب اتمی است، یا حداقل در ظاهر آن را بیان می کند، می توان میزان دل آشوب او را در رابطه با انبار تسلیحات هسته ای روسیه حدس زد. به طریق اولی روسیه هم دغدغه های خود را در مورد آمریکا دارد. معضل سپر دفاع موشکی اروپا هنوز حل نشده است. نگرانی از مخاطراتی که ممکن است در رابطه با توسعۀ ناتو به سمت شرق برای روسیه بوجود بیاید هنوز پایان نیافته است. پس چرا هیچ یک تلاش نمی کنند تا از این مسائل وسیله ای تبلیغاتی بسازند؟
به نظر می آید پاسخ ساده باشد. بر خلاف ایران بسیاری از کشورهای دنیا متوجه چرخش دنیا و گردش ایام شده اند. آنها به خوبی می دانند با وجود این همه وسیله اطلاع رسانی و افزایش سطح دانش عمومی، کاربرد این گونه تبلیغات کودکانه تنها برای مشتی افراد بی دانش و یا کم بهره ازعلوم روز، کاربردی خواهد داشت. البته به تعبیری شاید این عملکرد به نحوی قابل توجیه باشد. چرا که دولت حاضر هواداران خود را در میان عقب افتاده ترین اقشار اجتماعی یافته و ناچارست تبلیغات خود را با خاستگاه خود منطبق سازد.
سازمانی که از جیب این ملت خرج می کند، امروز به چماقی تبدیل شده است که سر همین ملت را می شکافد. عده ای از میهن پرستان و مردم دوستان ولی بی دفاع را در زندان های مخوف خود گرد آورده، و به جای آنکه عوامل تهدید واقعی این کشور را پیدا کند، تلاش می کند با اعمال روش های خشونت آمیز قرون وسطایی آنها را وادار سازد تا به دروغ خود را دشمن این آب و خاک نشان دهند، تا از این طریق هم قدرت قاهره، ولی پوشالی، خود را به نمایش بگذارد و از سوی دیگر وظیفۀ اصلی خود را که به مراتب دشوارتر است به فراموشی بسپارد. به راستی دشوار است، که در منطقه ای چنین پر مسئله، امنیت مردم ایران را بتوان حفظ کرد. اگر آقایان کار خود را بلد بودند وابستگان بی لادن در ایران نبودند، که حالا رفتن و ماندن آنها می تواند مشکلات بزرگی برای این سرزمین و ساکنان آن بسازند. اگر روش ها را به درستی می شناختند، مدت ها پیش شاخک هایشان حساس می شد و راه و روش کسانی چون محمود حسینی، استاندار سیستان و بلوچستان در زمان اصلاحات را ادامه می دادند تا ریگی ها فرصت یارگیری نیابند. اگر نبض کشور در دست اطلاعاتی های کار بلد بود، به مسئولین هشدار می دادند که دست به تقلب در انتخابات نزنند. مردم که فریاد زده بودند که در مقابل تقلب احتمالی آرام نخواهند بود و قیامتی به پا خواهند کرد. اما چه باید کرد رئیس دولت تشنۀ قدرت بود و با چراغ سبزی که داشت، برای بقا در کاخ ریاست جمهوری، بعد از انتخابات در دستگاه اطلاعاتی تغییراتی هم بوجود آورد تا اگر کسی اندکی به کار خود آشنا است و احتمالاً از عملکرد رئیس ناراضی است، فرصت اعتراض نیابد. حالا وزارت اطلاعات به جای آنکه نقش "ابزار دقیق" و "دما سنج" جامعه را ایفا کند، مأمن مشتی "جیمز باند" تقلبی شده که تنها می توانند روز به روز بر میزان خرابی ها بی افزایند. "باندهایی" که به جای آشنایی با کار اطلاعاتی، بهتر از همه فتوشاپ می دانند و به راحتی آدم می کشند. باور ندارید به عکس های سفرهای استانی احمدی نژاد و به برخوردهای یک سال گذشته با مردم در خیابان ها نگاه کنید و تا می توانید صفحات کیهان را ورق بزنید.

roozonline
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#8
لیست تظاهرات روز ۲۴ جولای روز جهانی سکینه و علیه سنگسار


International Sakine Mohammadi Ashtiani Day


Below are rallies and events organised for International Sakine Mohammadi Ashtiani Day: World Citizens against Stoning. If you are organising something in your area, please email us at

iransolidaritynow@gmail.com



Georgia
Tbilisi

24 July 2010

Time: 13.00-15.00

in front of the Embassy of Iran (address: 80. Tchavchavadze Ave)




CANADA

Ottawa
24 JULY 2010
Time: 12:00 noon to 15:00
Place: In front of Parliament Hill

Toronto
25 July 2010
Time: 14:00 to 16:00
Place: In front of CBC News, 250 Front St. West of Spadina Ave.

Vancouver
24 July 2010
Time: Information Table from 14:00pm; rally at 17:00pm
Place: In front of Art Gallery on Robson Street
Contact: 604 727 8986



GERMANY



Berlin

24 July 2010

Time: 14:00

Place: Gedächtniskirche

Contact: 017624866317



Bremen

24 July 2010

Time: 15:00-18:00

Place: Marktplatz in city centre

Contact: 0172-4037035



Frankfurt

24 July 2010

Time: 19.30

Place: Haupt Wache in City Centre

Contact: 015781688732



NETHERLANDS



Amsterdam

24 July 2010

Time: 14:00pm

Place: Beurs Plein

Contact: 0651273261



NORWAY



Oslo

24 July 2010

Time: 14:00pm

Place: In front of the Parliament


SWEDEN



Borås

24 July 2010

Time: 14.00-16.00

Place: Stortorget

Contact: 0737-598566


Gothenburg
24 July 2010
Time: 14:00-16:00pm
Place: Brunnsparken
Contact: Abe Assadi, 0737- 17 88 19


Malmö
24 July 2010
Time: 14:00-16:00pm
Place: Davidshalls Bron between Triangeln and Gustav Adolfs torg

Contact: Farideh Arman, 070-363 80 88

Stockholm
24 July 2010
Time: 14:00-16:00pm
Place: Mynttorget
Contact: Mamad Amiri, 0737- 80 15 10



UK



Birmingham

24 July 2010

Time: 14:00

Place: In front of central library




Egham

23 July 2010

Time: 18:00

Place: Royal Holloway College, University of London

South Quad, Founders Building, Egham, Surrey



London
24 July 2010
Time: 14.00-16.00
Place: Trafalgar Square



Richmond

24 July 2010

Time: 11.30am

Place: Outside Richmond Railway Station, Kew Road, Richmond, Surrey



Chichester

24 July 2010

Time: 14.00

Place: Town Centre, East Street, in front of the old Boots shop


USA



Dallas

24 july 2010

Time: 18.00-20.00

At: corner of Houston&Alem, Downtown


New York City

24 July 2010

Time: 14:00

Place: Union Square



Washington, DC

24 July 2010

Time: 12.00-15.00

In front of the Islamic Republic’s Interest Section of the Pakistani Embassy (2209 Wisconsin Ave NW)

For more information, visit the following websites:

International Committee Against Execution http://notonemoreexecution.org/

International Committee Against Stoning http://stopstonningnow.com/wpress/

 
Feb 7, 2004
13,568
0
#9
هجوم بولدزرها به بناي ۱۳۰۰ ساله در نيشابور






مدرسه تاریخی گلشن، يكي از مهم ترين بناهاي شهر نیشابورکه در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود، براي دومين بار در سال جاري آماج تهاجم بولدزرها قرار گرفته است. معماری این مدرسه تاریخی، بخش های مختلفی از هنر را در خود گنجانده چنانچه در پیکره آن معماری دوران تیموری، صفوی و پهلوی به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاري مهر، این مدرسه با ۱۳۰۰ سال قدمت، سال ها حوزه علمیه نیشابور بوده و بارها در معرض تخریب قرار گرفته به طوری که فروردین سال گذشته بخش وسیعی از آن به بهانه ترکیدن لوله آب شرب شهری که از حیاط مدرسه می گذشته تخریب شد و تنها ایوان سمت قبله و ایوان ورودی آن باقی ماند.


بر اساس اين گزارش، در پی انتقاد رسانه ها از تخریب صورت گرفته، سازمان میراث فرهنگی در واکنشی دیرهنگام و پس از آنکه بخش عظیمی از مدرسه خراب شد مانع ادامه کار عاملان آن شد. چنانچه مکرمی فر، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، گردشگری استان خراسان رضوی تنها تخریب حجره های الحاقی شرقی و غربی این مدرسه تاریخی را تائید کرد و گفت: «این بخش از مدرسه متعلق به دوره پهلوی دوم است و چون تنها ۲۰ سال قدمت دارد تخریب آن اهمیتی ندارد اما در حاشیه تخریب این حجره ها بخش هایی از بنای پهلوی اول نیز تخریب شده که سازمان میراث فرهنگی از مسئولان این مدرسه شکایت قانونی کرده است.»









هیئت امنای این مدرسه بعد از تخریب و شکایت سازمان میراث فرهنگی متعهد شدند هزینه مرمت مدرسه را پرداخت کنند. ضمن اینکه در سال ۸۶ نیز برای مدرسه گلشن از محل اعتبارات ملی حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت اضطرای در نظر گرفته شده بود اما اثری از مرمت در این مدرسه دیده نشد.


در حالي كه تصاوير نشان از گودبرداري ازحياط مدرسه دارد، مصطفی محیطی، مدیر اجرایی مدرسه علمیه گلشن با تکذیب تخریب این مدرسه به مهر گفت: «برخی از رسانه ها فکر می کنند هیئت امنا اقدام به تخریب مدرسه کرده است. پیش از این نیز در فروردین سال گذشته چنین اتهامی از سوی رسانه ها در مورد ما مطرح شد در حالی که فقط ایوان های مدرسه در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت شده اند نه بخش های دیگر آن.»




وی افزود: «در حال حاضر گودبرداری که در حیاط مدرسه انجام می شود برای احداث تاسیسات در زیرزمین مدرسه و ساخت ساختمان جدید روی آن است همانطور که تاسیسات مدرسه فیضیه قم نیز در زیر زمین کار گذاشته شده است.»


محيطي با اعلام اینکه گودبرداری و بتون ریزی در فاصله پنج متری ایوان های مدرسه انجام می شود تا آسیبی به ایوان های تاریخی نرسد توضیح داد: «آزمایش خاک در اطراف ایوان ها با هزینه ده میلیون تومانی مدرسه انجام شده تا مطمئن شویم زمین و خاک مدرسه رانش ندارد.»


علي رغم توضيحات مدير اجرايي مدرسه علميه گلشن و عدم اظهار نظر كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي همچنان نگراني از وضعيت اين بناي تاريخي پا برجاست.
 
#10
سردار رادان: "قرار گرفتن چکمه بر روی شلوار به دلیل نشان دادن بخشی از برجستگی بدن، از مصادیق شرع است و تبرّج به حساب می آید

آیت الله جوادی آملی: "دانشمندان فیزیک، شیمی، بارانشناسی و زمین شناسی، بدون پسوند اسلامی نفهمند

حسنی، امام جمعه ارومیه: "اگر فرد مشرکی را وقتی فهمیدیم که واقعاً مشرک شده، باید او رابسوزانیم؛ اگر با گلوله هم بود اشکالی ندارد

امام جمعه شیراز: "گرانی خانه باعث شد جوان پاک ما به جای مسکن، دوست دختر و دوست پسر بگیرد

شکوفه گلخو، رئیس دانشگاه الزهرا: "بدحجابی زنان موجب فعال شدن غده هیپوفیز مردان در تولید مثل می شود

قرائتی: "ما آخوندها همیشه مثل گاز اشک آور عمل می کنیم؛ فقط بلدیم گریه مردم را در آوریم

احمدی نژاد: "ما یک کشور آزاد هستیم

سیّد حسین مرعشی: "احمدی نژاد نه فقط معجزه هزاره سوم، که معجزه هزاره چهارم هم هست

امام جمعه تبریز: "علت زلزله اخیر تبریز، اظهارات اعلمی، نماینده تبریز در مورد سیّدالشهدا بود

آیت الله خزعلی: "حجاب موجب بالا رفتن معدل دانشجویان می شود

آیت الله امینی، امام جمعه قم: "سنگسار باید علنی باشد

احمدی نژاد: "ایران قدرت اول جهان است

آیت الله حسنی: "اگر مؤمنین غسل جمعه را انجام ندهند، مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود

وزیر مسکن: "ساکنان شهرهای بزرگ امیدی به خانه دار شدن نداشته باشند

وزارت اطلاعات: "سنجابهای جاسوس در مرز دستگیر شدند

احمدی نژاد: "نفت را سر سفره مردم می آوریم…" بعد از انتخابات: "نفت خوردنی نیست که سر سفره ها بیاوریم

الهام، سخنگوی (وقت) دولت: "نفت را سر سفره مردم نمی آوریم، بوی بد می دهد

مسئولین نیروی انتظامی در ملاقات با یک گروه از وزارت کشور آلمان، آمادگی خود را برای تأمین امنیت بازیهای جام جهانی (در آلمان) اعلام کردند

اسماعیل ططری، نماینده سابق کرمانشاه: "آلمانی ها اگر بشر بودند، یک زن رقاص رئیسشان نمی شد

احمدی نژاد: "اینها… به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند

علی لاریجانی در جریان رسیدگی به پرونده هسته ای ایران: "با شکلات راضی نمی شویم

لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی: "در سرزمین اسلامی نباید یک مریض زن به دست نامحرم مداوا شود

شکراله عطارزاده، نماینده مجلس هفتم: "کوندالیزا رایس یک پیر دختر امریکایی ولگرد است که ناکامی های جنسی وی موجب عقده شده است

سخنگوی دولت، پس از تصویب لایحه بودجه: "دولت، مسئول گرانیهای سال آینده نخواهد بود

وزیر کشور (در مورد انتخابات): "آنقدر که به فکر آفتابه لگن هستیم، به فکر تقویت محتوای برنامه ها نیستیم

احمدی نژاد: "امریکا به ایران حمله نمی کند؛ چون من مهندسم و مسائل را تحلیل می کنم

احمدی نژاد: "یه دختر بچه دو ساله… زبونشون اسپانیولیه... یه نیگاه کرد به من، گفت: «این محموده، این محموده

احمدی نژاد: "یکی از شخصیتهای شرق آسیا، از مسئولین درجه یک اومد به دیدن ما... خلاصه حرفش این بود که اومده بود زنبیلش رو بذاره تو صف بگه ما مشتری شما هستیم

احمدی نژاد: "دختر ۱۶ساله ای در خونه شون انرژی هسته ای را کشف کرده است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی پور، محقق و پژوهشگر مهدویت: "رواج بی بند و باری در یک جامعه، باعث بروز زلزله می گردد
 
Last edited:
Feb 7, 2004
13,568
0
#11


گزارشی از بوشهر


شهری نفرین شده، با شهرتی جهانی




فکری به حال مردم بوشهر بکنید! ماه ها خشکسالی را تحمل کرده ایم.


منابع آب زیرزمینی منطقه به طرز نگران کننده ایی کاهش یافته و


کشاورزی استان تقریبا رو به نابودی است .


نشت نفت از سکوهای نفتی خلیج فارس به نوار ساحلی بوشهر صدمات


جبران ناپذیری وارد آورده است.


کارگران شهرداری ماههاست حقوق معوقه خود را دریافت نکرده اند


و اعتصابات آنها کل شهر بوشهررابه تلی از زباله مبدل کرده


است.دانشگاهیان بقدری از شرایط کاری خود دلزده و ناامیدند که


دست به تحصن زده اند.


مانند دیگر مناطق ایران ، مردم بوشهر به دلیل وجود پارازیت های


ماهواره ایی دچار انواع بیماری شده اند.


در طی چند سال اخیر ۵۲ هزار نفر در این استاناز کار بیکار


شده اند - منجمله ۹۰% از مشاغلیکه در منطقه صنعتی عسلویه


از دست رفته است.


چنین مشکلاتی خود به تنهایی جانکاه و دردناکند و مردم دیگر


استانهای کشور نیز کم و بیش با همین مصائب آشنا ودست به


گریبانند. اما بوشهر دچار نفرینی دیگر نیز هست که مختص خودش


می باشد: نیروگاه اتمی بوشهر. ساختاین نیروگاه در ابتدا


توسط آلمانی ها آغاز و به دلایلی نیمه کاره رها شد. سپس روس ها


ساخت نیروگاه را عهده دار شدند اما سالهای مدیدی است که


تکمیل آن را به تعویق انداخته اند. روس ها نخستین محموله


سوخت هسته ایی نیروگاه را دو سال پیش به ایران ارسال کردند


ولی این نیروگاه علیرغم وعده های بی پایاندولت که هر با


ر نوید آغاز تولید برق ارزان را داده اند همچنان بلا استفاده مانده


و راه اندازی نشده است.


اینک اطلاع یافته ایم که به علت تاریخچه دائم التغییر مراحل


ساخت نیروگاه و نیز بی کفایتی و ضعف تکنولوژیک روسها،


نیروگاه اتمی بوشهر بانقایص ایمنی بسیاری روبروست و


شاید هرگز قادر به تولید برق نباشد. به نظر می رسد که


مردم استان بوشهر اکنونبا گزینه اییتلخ و سخت مواجه اند:


یا اینکه نیروگاه اتمی بوشهر هیچگاه افتتاح نخواهد شد و میلیاردها


دلار (بنا به تخمین، رقمی ما بین چهارتا هشت میلیارد دلار) بطور


کامل بر باد فنا خواهد رفت؛ و یا اینکه دولت ایران نقایص


ایمنی نیروگاه را نادیده خواهد گرفت، آن را با ظرفیت نهایی


راه اندازی می کند و بهخطر فاجعه ای شبیه چرنوبیل روسیه


دامن خواهد زد. روسها البته مشکلی با این قضیه نخواهند داشت؛


آنها پول خود را گرفته اند و به اندازه کافی از مهلکه دور هستند


که از نشت مواد رادیواکتیو و یا حتی انفجار اتمی و ریزش باران


رادیواکتیو در امان بمانند. تیره بختانیکه از بیماری های حاصل از


تشعشع مواد هسته ایی و تولد نوزادان ناقص الخلقه رنج خواهند


برد مردم بومی منطقه بوشهر - یا استانهای همجوار و چه بسا


ساکنینسرتاسر خطه خلیج فارس - هستند.


اخیرا عیسی کمالی، از خانه کارگران بوشهر، شکایت داشت


که منطقه عسلویه در بوشهر به "توموری بی فایده" مبدل گردیده


است. اگر نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت کامل راه اندازی


شود، این احتمال هست که بسیاری از مردم استان بوشهر هر


یک بزودی از تومورها و غده های لاعلاجی که بدان گرفتار


شده اند بنالند و شکایت کنند.


 
Feb 7, 2004
13,568
0
#12
افشای پشت صحنه "ورشکستگی آریان فولاد"


قرارگاه خاتم الانبیاء


میعادگاهی برای چپاول و غارت





«در پی ورشکسته اعلام نمودن شرکت "آریان فولاد" روزگذشته تمام کارگران آن مقابل فرمانداری بوئین زهرا تجمع کردند. در پی این تجمع پلیس با توم به کارگران حمله کرد. وقتی دیدند کارگران علیرغم این فشارها پراکنده نمی شوند از کارگران خواستند که نماینده های خود را معرفی کنند تا با آنها گفتگو شود . تا ساعت 11صبح این تجمع ادامه داشت.»


این خبری است که تنها در چند جمله بالا تنها از سوی خبرگزاری ایلنا انتشار یافت. اما هیچ خبرگزاری و روزنامه ای اشاره به واقعیات نهفته در پشت ورشکستگی آریان فولاد" نکرد. البته از ترس سپاه پاسداران.


من می نویسم:


در اوایل سال 88 سپاه پاسداران در یکی از معاملات برون مرزی خود به جای پورسانت و یا کمیسیون، چندین تن شمش آهن می گیرد و آن را برای تبدیل کردن به پول وارد کشور کرده و در قرار گاه خاتم الانبیا انبار می کند.


بعد از وارد کردن این محموله بزرگ، شرکت سروش بهمن که از شرکت های زیر مجموعه سپاه و قرار گاه خاتم الانبیا است، مامور فروش این محموله در کشور می شود و در همین رابطه شخصی به نام کثیری به نمایندگی از این شرکت به میان بازاریان رفته و محموله را به تاجران صنف آهن فروش پیشنهاد می دهد، اما از آنجا که خرید چنین محموله بزرگی کار هر کسی نبود و تنها یکی دو نفر توانایی خرید آن را داشتند، قرعه فال به نام شرکت آریان فولاد افتاد که نخستين كارخانه نورد فولاد در خاورميانه است و در حال حاضر با 1200 کارگر در منطقه اشتهارد مشغول به کار است.


کثیری که در واقع دلال فروش شمش های آهن وارداتی قرار گاه خاتم الانبیا بود با خریدار ( بهمن قاسمی صاحب کار خانه آریان فولاد ) وارد مذاکره می شود و بعد از به رویت رساندن شمش های وارداتی انبار شده در قرار گاه خاتم الانبیا به خریدار، محموله یاد شده را به مبلغ چهار ونیم میلیارد تومان به صاحب کار خانه آریان فولاد می فروشد و کل وجه معامله را هم طی یک فقره چک بانکی در یافت می کند، اما قرار گاه خاتم الانبیا هر بار با بهانه ها یی چون نداشتن کامیون و یا مشکلات حمل نقل کالا، از تحویل محموله به خریدار سر باز می زند تا عاقبت خریدار بعد از چندین جلسه مذاکره با کثیری و برخی مسئولین قرار گاه خاتم الانبیا متوجه می شود که اساسا همه این قضایا برای سرکیسه کردن او بوده است. لذا اقدام به شکایت از کثیری می کند چرا که علاوه بر تحویل ندادن محموله فروخته شده ، از پس دادن چهارو نیم میلیاردی که بابت فروش محموله از صاحب آریان فولاد گرفته بود سر باز می زند. از همین رو طی حکمی کثیری را به جرم کلاهبرداری روانه زندان می کند. اما بعد از مدتی با وارد شدن شخصی بنام هاشم ژانت، که با موهای بور و چشم های زاغ، بیشتر به اروپایی ها شبیه است، اما خودش را اصالتا عراقی می داند، به یکباره حکم کلاهبرداری کثیری در دیوان عالی کشور شکسته می شود و طی در خواست دو وکیل متهم پرونده ( کثیری ) بنام های دکتر ناصر سمیعی و علیرضا سعیدی ، که هردو زمانی از قضات دادگاه انتظامی قضات بودند، پرونده بار دیگر در شعبه 35 داد سرای بهشتی به ریاست قاضی خدا کرمی مفتوح می گردد. این بار قاضی خدا کرمی، طی یازده صفحه حکمی خارج از موضوعیت پرونده صادر می کند که حتی دادستان هم از این حکم متعجب می شود و آن را بی ربط به موضوع پرونده می داند . به عبارت روشنتر قاضی خدا کرمی به جای آنکه به شکایت خریدار محموله شمش آهن از کثیری دلال و فروشنده محموله رسیدگی کند ، با هماهنگی سلیمانی مسئول واحد رسیدگی به امور ورشکستگی در قوه قضائیه، حکم ورشکستگی شاکی پرونده یعنی صاحب آریان فولاد ، که چهارو نیم میلیاردش را بردند و خوردند را صادر می کند و بلا فاصله طی جکمی جدا گانه به گروهی ماموریت می دهد تا به کارخانه اریان فولاد رفته ، و با ضبط همه ماشین آلات و مواد اولیه آن ، بعنوان قیم و هیات رسیدگی به ورشکستگی آریان فولاد را تصرف نمایند ، که کارگران کار خانه با متوجه شدن از واقعیت ماجرا دست به اعتصاب می زنند و به حمایت از صاحب اصلی کار خانه در مقابل فرمانداری بوئین زهرا تجمع می کنند .


و اما واقعیت ماجرای پشت پرده این پرونده ورشکستگی، چیست ؟


بعد از تصدی آیت الله هاشمی شاهرودی بعنوان رئیس قوه قضائیه ، باندی از معاودین عراقی ( رانده شدگان از عراق ) که همگی از نزدیکان و دوستان آیت الله شاهرودی بودند تشکیل می گردد ، که معروفترینشان شیرج معاون شاهرودی بوده و بقیه زیر نظر او قوه قضائیه را تیول شخصی خود ساخته بودند ، هدف تشکیل این باند از معاودین عراقی مستقر در قوه قضائیه که چندین قاضی دیوان عالی کشور و دیگر شعبات دادسرا ها را تحت فرمان خود دارند ، بالا کشیدن کار خانجات و سرمایه های بخش خصوصی تجار ایرانی است و معروف ترین عملیاتی که تا کنون در راستای این هدف انجام دادند و مثل توپ در محافل اقتصادی کشور صدا کرد، ، تصاحب کار خانه فیلتر البرز است که از آن زمان در محافل اقتصادی این گروه در قوه قضائیه را با نام باند فیلتر البرز می شناسند که رئیس و لیدر این باند شخصی به نام هاشم ژانت بود که با ظاهری فرنگی ( موی طلایی و چشمان زاغ ) خود را عراقی می خواند و از دوستان و یاران نزدیک شیرج معاون رئیس سایق قوه قضائیه است که با وجود بر کناریش از قوه قضائیه اما هاشم ژانت کما کان به فعالیت خود ادامه می دهد با این تفاوت که بعد از رفتن هاشمی از قوه قضائیه برای انجام کار های قضایی خود از وکیلی به نام مجید شریفی استفاده می کند که در واقع این شخص وکیل هاشم ژانت می باشد و جالب اینکه هاشم ژانت بعد از اتمام هر پروژه ای برای مدتی مفقود می شود تا آب ها از آسیاب بیفتد اما به محض پیدا کردن شکار جدید با نام جدید اما همان شکل و ظاهر فرنگی وارد عمل می شود .


اما کثیری نماینده شرکت سروش بهمن که هم اکنون بجز پرونده آریان فولاد، از بابت دو پرونده مشابه دیگر که یکی مربوط به کلاهبرداری یک و نیم میلیاردی این فرد از شرکت نبرد اهواز است و پرونده دیگر او در ارتباط با کلاهبرداری یک میلیاردی از یک تجار آهن استکه هم اکنون برای این دو پرونده نیز در زندان بسر می برد و باکی ندارد چون تمامی احکامی که از سوی داد گاه ها برای این فرد صادر گردیده همگی پس از ارجاع به دیوان عالی کشور برای تجدید نظر توسط اعمال نفوذ هاشم ژانت شکسته می شوند آنچنانکه به شهادت همه پروند ه های پیشین کثیری از بابت کلاهبرداری که بعد از مدتی بایگانی شده اند ، این چنین بوده است .


نقش کیهان در بالا کشیدن سرمایه تجار ایرانی


تمامی احکامی که قضات تحت نفوذ هاشم ژانت ، در مورد پرونده های مشابه فیلتر البرز و هم اکنون کارخانه آریان فولاد ، صادر گردیده ، قبل از حکم ، نسخه ای از خلاصه پرونده برای کیهان شخص حسین شریعتمداری ارسال می گردد تا با انتشار آن ضمن فراهم ساختن جو مناسبی جهت چپاول اموال تجار ایرانی ، مدرکی جهت استناد قاضی برای حکم صادره باشد که در مورد پرونده آریان فولاد می توانید به کیهان چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه امسال ( 89 ) صفحه 6( مطالب اقتصادی ) مراجعه کنید .
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#13
اقدام يكپارچه و بي نظير كارگران سازمايه مديران دولتي را عقب نشاند

آژانس ايران خبر - ۱۳۸۹/۴/۳۰



كارگران اخراجي شركت سازمايه پاكدشت از صبح چهارشنبه سي ام تير حوالي ساعت هشت صبح طبق قرار قبلي در محل اين كارخانه حاضر شدند .آنها كه تعدادشان حدود200 نفر بود خواهان بازگشت بي قيد وشرط به كار وهمچنين دريافت مطالبات خودشدند. اما با جواب سربالاي مديريت اين شركت روبروشدند .
به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبــــــــر اين مديران كه از دار و دسته احمدي نژاد هستند نه تنها به درخواست ها و مطالبات كارگران رسيدگي نمي كنند, بلكه بصورت باندهاي مافيايي حقوق ودارائي هاي كارخانه وكارگران را به يغما برده اند . هر كدام از اين كارگران معترض بين 15 تا 20 ميليون تومان از شركت طلب دارند كه تماما حقوق معوقه آنهاست .
با شروع اين تجمع اعتراضي در داخل كارخانه , سپاه , اطلاعات , نيروي انتظامي به كارخانه گسيل شدند و درحمايت ازغارتگران قصد داشتند كارگران رامتقاعد كنند كوتاه آمده و تجمع خود راپايان بدهند اما كارگران ايستادگي كردند و تا ساعت 11 به تجمع خود ادامه دادند . در اين ميان مديريت كارخانه كه به پشت گرمي سپاه و اطلاعات و ساير همرديف هايشان در پست هاي دولتي به چپاول و يغماي حقوق كارگران مشغول هستند محل را ترك كردند . اما آنچه در اين حركت كارگري چشمگير و جديد بود تصميم كارگران براي به دست آوردن مطالبات شان بود . به اين ترتيب كه كارگران اعلام كردند درصورتي كه حقوق ومطالبات عقب افتاده شان داده نشود, از روزشنبه , 3مردادماه , كارخانه را ازطريق روزنامه ها به مزايده ميگذارند واگرتا يك هفته كسي كارخانه رانخريد , خود كارگران بصورت جمعي كارخانه را به مبلغ 100 ميليون تومان ميخرندوخودشان صاحب كارخانه ميشوند.دولت هم بايد باقي مطالبات آنها را بدهد.
اعضاي شوراي تآمين استان هم كه وضعيت را به اين صورت مي ديدند مستمر در حال رفت وآمد بودند ودرهراس از ايستادگي كارگران, با درماندگي نمي دانستند چكار كنند .
صحنه آخر اين حركت شجاعانه كارگران با پيروزي اين زحمت كشان مقاوم به پايان رسيد .
به اين ترتيب معاون فرمانداري از طرف رئيس دادگستري و فرماندارمامور شد كه يك ميليارد وام دريافت كرده وحقوق كارگران را بپردازندو از طرف كارگران نيز چند نفر نماينده شدند كه براي مزايده معدنهاي كارخانه اقدام كنند.
رئيس دادگستري وعده داد كه پيگيري خواهد كرد كه حقوق كارگران طي 10 روز آينده پرداخت گردد.
كارگران كه به تجربه در اين ساليان مي دانند با وجود اين وعده ها نبايد ازتلاش و اقدامات خودشان كم كنند اعلام كردند نمايندگان كارگران از شنبه دوم مرداد دنبال كا رشناس ميروند تا براي قيمت گذاري اقدام كند . نماينده گان كارگران اظهار داشتند كه ميدانند كه اين دولت مساله اي از آنها حل نميكند و دروغ ميگويند و فقط وقت ميخرند . آنها افزودند كه ما نيز تا آخرين توانمان پيگيرهستيم كه حق وحقوق خودرا ازاين ظالمان بگيريم. كارگران شريف اين كارخانه كه طي چند ماه گذشته سختي هاي بسياري را تحمل كردند امروز با ايستادگي و يكپارچگي خود به پيروزي مبارك و شيريني دست يافتند . هر چند كه نبايد ساده به موضوع نگريست ولي همين ميزان وادار كردن دستگاه قضايي و مديران به عقب نشيني و تن دادن به خواست هاي كارگران نتيجه و محصولي است كه با پيگيري و استمرار حركت هاي اعتراضي شان بايد از آن حفظ و حراست كنند . اميد آنكه همه كارگران و ستمديدگان اين مرز و بوم طعم عدالت و آنچه كه به آن حق معيشت مي نامند بهرمند باشند .
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#14
سنگسار - بانگ آوازي براي برادرم

به یاد دختر سنگسار شده دعا خلیل و در اعتراض به مجازات بی رحمانه سنگسار

[video=youtube;CucAqgMmVFs]http://www.youtube.com/watch?v=CucAqgMmVFs[/video]
 
#16

منبع روسی: تحریمها می تواند به انفجار اجتماعی منجر شود

Today at 14:04
خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 31 تیرماه

"الکساندر رئوتوف" در مقاله ای که نشریه "کامرسانت" روسیه آنرا منتشر ساخت می نویسد، اتحادیه اروپا بسته تحریم های یکجانبه را علیه ایران بررسی می کند. ایده تحریم علیه ایران ماه قبل در اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل مورد قبول واقع شد. یک سری تدابیر تدارک دیده شده که برای تهران آینده دشواری فراهم می کند.

مولف می نویسد، بعنوان مثال تحریم های اتحادیه اروپا به موازات تحریم لوازم ضروری برای تولید مواد هسته ای، سلاح و مهمات، بخش انرژی ایران را هدف قرار می دهند. انتظار می رود که تحویل کلیه تجهیزات و فناوری هایی که ممکن است در بخش نفت و گاز ایران مورد استفاده قرار گیرند، ممنوع اعلام شود. به غیر از این تحویل تجهیزات لازم برای تولید گاز مایع و محصولات نفتی و همچنین سرمایه گذاری در زمینه های یاد شده نیز تحت تحریم های قرار گیرند. در کنار آنها اتحادیه اروپا قصد دارد که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای ترابری ایران مسدود سازد و یکسری محدودیت در زمینه نقل و انتقالات بار از مسیرهای دریایی نیز در نظر گیرد. از جمله تحریم ها شامل سه کمپانی Shipping Lines که تحت کنترل دولت ایران هستند، خواهد شد. کلا 57 کمپانی و سازمان ایرانی تحت تحریم های اروپا قرار خواهند گرفت. همچنین 41 نفر از مقامات ایرانی در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار می گیرند که ورود آنها به خاک اتحادیه اروپا ممنوع اعلام خواهد شد. در میان آنها می توان به "علی اکبر احمدیان" رییس ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، "مرتضی صفری" فرمانده نیروی دریایی و "حسین سلیمی" فرمانده نیروی هوایی اشاره کرد. همچنین تدابیر جداگانه ای برای تشدید نظارت بر عملکرد بانک های ایرانی نیز در نظر گرفته شده است. از جمله انتقال وجوه بیش از 35 هزار یورو نیاز به دریافت مجوز ویژه دارند. بانک های ایرانی نیز حق افتتاح شعب جدید در اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. به غیر از این مسئله ممنوعیت ارائه خدمات بیمه به کمپانی های ایرانی و ساختارهای دولتی این کشور نیز بررسی می شود.

مولف به نظر کارشناسان اشاره می کند که معتقدند، بسته تدابیر اتحادیه اروپا به همراه تحریم های یکجانبه آمریکا لطمه سنگینی به اقتصاد ایران وارد خواهند کرد. بر اساس اطلاعات روزنامه "واشنگتن پست" آمریکا، به خاطر تحریم های موجود حجم نقل و انتقالات دریایی به ایران چند ماه است که سیر نزولی دارد. بسیاری از کمپانی های بیمه از بیمه کردن بارهایی که به ایران می روند، خودداری می کنند. در وحله اول کشتی هایی که حامل نفت و محصولات نفتی هستند و همچنین تجهیزات صنعتی و برخی از کالاهای دیگر صدمه دیده اند چرا که بنادر کل جهان از پذیرش کشتی های باری و تانکرهای بیمه نشده ایرانی خودداری می کنند.

مولف در جمع بندی مقاله خود نوشت، در این میان طی پنج سال اخیر واردات به ایران به میزان 50% افزایش یافته و کاهش ناگهانی آن می تواند مشکلات جدی ببار آورد و حتی منجر به "انفجار اجتماعی" شود. چرا که در ایران به خاطر کمبود توان پالایشگاهی حتی بنزین نیز جیره بندی شده است. به نظر می رسد که غرب نیز به همین امید دارد.
 
#17

اجرای حکم قطع دست 5 شهروند در زندان همدان

خبرگزاری هرانا - دادستانی همدان از اجرای حکم قطع دست 5 شهروند به اتهام سرقت در زندان مرکزی همدان خبر داد
وی در خصوص مشخصات سارقین و جرایم آنها به خبرگزاری ایلنا گفت: 5 سارقی که حکم قطع ید آنها امروز در زندان مرکزی همدان اجراشد میانگین سنیشان بالای 25 سال بوده است و سرقت های کلانی را مرتکب شده اند که خوشبختانه تعداد کمی از آنها همدانی هستند.

وی سرقت حدی را سرقتی دانست که سارق مرتکب بیش از 100 مورد سرقت شده باشد.
بیگلری هدف از اجرای حد سرقت را متنبه شدن خود سارق و همچنین عبرت آموزی افراد دیگر بیان کرد.
وی در خصوص اجرا نشدن حکم در ملاء عام اظهار داشت: در طول تاریخ ملت شیعه مظلوم واقع شده و استکبار جهانی از اجرای این حکم سو استفاده می کند و ادعا دارد که ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند.
 
May 12, 2007
8,093
11
#18
تایم: حمله به تاسیسات رژیم ایران در دستور کار پنتاگون

رادیو آلمان: به گزارش نشریه "تایم"، نشانه***های آمادگی آمریکا و اسرائيل برای حمله به مراکز هسته***ای جمهوری اسلامی آشکارتر شده است. آمریکا پایگاه***های خود را در آسیای مرکزی تقویت کرده و اسرائيل مشغول جا به جا کردن تجهیزات جنگی است.
نویسنده نشریه تایم در تازه***ترین مقاله خود فاش می***کند که طرح حمله به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی، بار دیگر در دستور کار واشنگتن قرار گرفته است.
جو کلاین، نویسنده تایم، که به نوشته زوددویچه تسایتونگ شبکه ارتباطی قدرتمندی در پنتاگون دارد، می***نویسد:«در حلقه***های قدرت واشنگتن، دوباره با جدیت از طرح حمله به تاسیسات اتمی رژیم ایران سخن گفته ***می***شود. در واشنگتن به شدت شایع شده که هلیکوپترهای نظامی اسرائيل تجهیزات زیادی را به پایگاه "توبروز" در صحرای جنوبی این کشور انتقال داده***اند. آمریکائی***ها نیز پایگاه***های خود در آسیای مرکزی را برای حمله آماده کرده***اند.»
کلاین معتقد است که آمریکائی***ها امروز بیشتر از دو یا سه سال پیش می***دانند که برای جلوگیری از اتمی ***شدن رژیم ایران کدام مراکز اتمی را باید مورد حمله قرار دهند.
وی می***نویسد:«تلاش***های سرویس***های اطلاعاتی در منطقه به رشد این آگاهی کمک زیادی کرده***اند.»
نویسنده تایم در مقاله خود می***افزاید:«همسایگان ایران، برای جلوگیری از اتمی شدن جمهوری اسلامی فشار می***آورند. یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن طرفدار حمله نظامی آمریکا است. ترکیه، مصر، عربستان سعودی و حتی اردن تهدید کرده***اند که اگر از دسترسی جمهوری اسلامی به بمب اتمی جلوگیری نشود، آن***ها نیز برنامه اتمی خود را آغاز خواهند کرد.»
به نظر می رسد در پی گسترش تحریم***های اقتصادی، نشانه***های تشدید بحران مناسبات رژیم ایران و آمریکا، هر روز آشکارتر می***شود.
 
Feb 7, 2004
13,568
0
#19
زنان گرجستان در حمایت از زنان ایران
حرکت قابل تحسین زنان گرجستان بر علیه سنگسار و دیگر قوانین زن ستیز رژیم
این آکسیون که با سوزاندن نمادین حجاب و شعار مرگ بر دیکتاتور و نیز حمل پلاکارتهایی بر علیه جنایت سنگسار همراه بود، روز 19 ژولای، مقابل سفارت رژیم در شهر تفلیس برگزار شد
زنده باد همبستگی جهانی بر علیه رژیم زن ستیز



[video=youtube;IFc_nVFvaJw]http://www.youtube.com/watch?v=IFc_nVFvaJw[/video]