Thursday June 25th Updates

Oct 18, 2002
11,593
3
#42
Mousavi Tabrizi has some balls. This report is from Saneyeh News/Javan newspaper, that are right wing and affiliated with Sepah:

http://www.sanyehnews.com/sanyeh/website/index.php?option=com_content&task=view&id=8033&Itemid=9v

چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۸۸


ثانيه‏نيوز- جوان، حبيب تركاشوند- در گفت وگوى صريحى با حجت الاسلام موسوى تبريزى، دبير كل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم و دبير كل خانه احزاب كه از حاميان ميرحسين موسوى در انتخابات دهم بود، به بحث درباره اقدامات ميرحسين و حاميانش در برگزارى تجمعات غيرقانونى برخلاف فرمايشات روشنگرانه رهبر انقلاب در خطبه هاى نمازجمعه پرداخته ايم كه در ذيل مى آيد، قضاوت را به شما مى سپاريم:

* آقاى موسوى تبريزى آيا افراد و گروه ها مى توانند مطالبات خود را از طريق غيرقانونى پيگيرى كنند؟

من اولاً بايد بدانم منظور شما از خلاف قانون چيست، بعداً پاسخ مى گويم.

* آقاى موسوى ادعايى دارند كه آن را با برگزارى راهپيمايى و تجمع هواداران پيگيرى مى كنند كه منجر به اغتشاش مى شود آيا اين موضوع را تاييد مى كنيد؟

هيچ كس اغتشاش را تاييد نمى كند آن وقت من تاييد كنم؟ كدام اغتشاش؟ مردم مى آيند حق خود را درخواست مى كنند آيا اين اغتشاش است؟ راهپيمايى ساده اى كه حتى شعار هم نمى دهند، اغتشاش است يا آنها كه مردم را مى زنند، اغتشاش است؟

* الان به هر حال رهبرى، روز جمعه خواستار متوقف شدن تجمعات شدند؟

من كارى به آنها ندارم. از من فقط قانون را بپرسيد، رهبر هر چه گفته خودش مى داند، من قانون را مى گويم.

* پس شما بيانيه اخير آقاى موسوى را تاييد مى كنيد؟

بله تاييد مى كنم، براى اينكه مردم بايد حقشان را بگيرند. اين انقلاب هم از همين حرف ها درآمده، شاه هم به اينها مى گفت اغتشاشگر. من جريان ۲۹ بهمن تبريز را مى دانم، جريان ۱۹ دى قم را نيز من ايجاد كردم! وقتى در تبريز مردم بيرون آمدند، شاه، آموزگار و مجلس او گفتند كه اينها از آن طرف مرز آمده اند اينها اغتشاشگرند.

* شما خود يك مبارز انقلاب هستيد، رژيم طاغوت را نمى توان با نظام اسلامى مقايسه كرد؟

قطعاً مى شود، رژيم طاغوت مگر آدم نبود؟ رژيم شاه به خاطر اينكه همين حرف ها را مى زد طاغوتى بود، اگر اين حرف ها را نمى زد و حق مردم را مى داد كه طاغوت نبود. فرقى نمى كند هر كس حق مردم را بخورد، طاغوت است.

* خب چرا از راه قانونى مطالبه خود را پيگيرى نمى كنند؟

قانون همين است ، مردم مى آيند تظاهرات مى كنند و حق خود را مى گيرند. شوراى نگهبان بى طرف نيست، بايد يك افراد بى طرفى را بگذارند تا موضوع را بررسى كنند.

* بر فرض ادعاى شما كه مى گوييد شوراى نگهبان بى طرف نيست درست باشد. اما اين شورا اعلام كرده كه حاضر به بازشمارى آرا در حضور نمايندگان نامزدهاست؟

همين مقدارى كه من صحبت كردم اينها را در روزنامه مى نويسيد يا فقط با من بحث مى كنيد؟

* بله مى نويسم.

من مى گويم وقتى شوراى نگهبان از چند ماه پيش بى طرفى خود را نقض كرده، آيا مى تواند حكم باشد، امكان ندارد. آن وقت چه كسى حكم مى شود، نماينده نامزدها يا شوراى نگهبان. همين حرف ها را با حضور افراد بى طرف بررسى كنيد و يكى از آنها هم شوراى نگهبان باشد. وقتى شوراى نگهبان برخلاف نص صريح قانون اعلام مى كند كه بازرسى كل كشور نمى تواند در رابطه با انتخابات نظارت كند، چه انتظارى است؟

* آقاى موسوى تبريزى در كدام قانون آمده است كه بازرسى كل كشور مى تواند ناظر انتخابات باشد؟

هم در قانون اساسى و هم درقانون بازرسى كل كشور كه ما خودمان آن را تصويب كرديم. بازرسى كل كشور مى تواند در تمام امور حتى در نهادها و وزارتخانه ها بازرسى كند كه يكى از آن وزارتخانه ها، وزارت كشور است. وزارت كشور كارش اجراى انتخابات است. بازرس مى خواهد بر اجراى انتخابات نظارت كند كه چطور انجام مى شود و هميشه هم بوده است.
اما شوراى نگهبان برخلاف حق و قانون مى گويد بازرسى كل كشور نمى تواند نظارت كند و وزارت كشور هم مى گويد كه ما اطلاعات به بازرسى نمى دهيم. مگر سفارت انگليس است كه اطلاعات نمى دهند.

* سازمان بازرسى در تخلفات ادارى وزارتخانه مى تواند دخالت كند اما ما در قانون انتخابات جايگاهى براى نظارت بازرسى كل كشور نداريم؟

انتخابات و اجرا كردن، كار وزارت كشور است. بازرسى مى خواهد ببيند، تخلف دارد يا خير؟ من حاضرم با تمام اعضاى شوراى نگهبان مناظره علمى و حقوقى كنم و به آنها بگويم كه سازمان بازرسى مى تواند نظارت كند.

* حاج آقا ما قانون داريم، در قانون انتخابات چيزى به نام بازرسى كل كشور وجود ندارد.

قانون همين است قانون انتخابات مى گويد، نظارت بر انتخابات بر عهده شوراى نگهبان است. آنها هم مى گويند بازرسى در همه جا مى تواند، نظارت كند.

* پس جنابعالى اقدامات و بيانيه آقاى ميرحسين را تاييد مى كنيد؟

بله تاييد مى كنم براى اينكه از حق دفاع مى كند. از حقوق مردم دفاع مى كند. اقدامات آقاى موسوى تا حالا حقوقى و قانونى بوده وقتى مى گويد به شوراى نگهبان اطمينان ندارم خيلى از مردم اين عقيده را دارند!

* اما شوراى نگهبان براى بازشمارى آرا با حضور نمايندگان كانديداها اعلام آمادگى كرده است؟

بله گفته اند از هر ده صندوق يك صندوق را بازشمارى مى كنيم. اكنون در حوزه شهررى ۲۰۱ درصد راى دارد. محسن رضايى نيز در شبكه دو اعلام كرد در ۱۷۰ حوزه، حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ درصد راى داشته ايم.

* به هر حال ما شهرهاى مهمانپذير نيز داريم.

از اين خلاف ها ما هم شنيده ايم؛ مهمانپذير نداريم چطور تا حالا در طول تاريخ انقلاب اينها مهمانپذير نبودند (!) حالا شدند؟
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#43
Dorood bar Mousavi,
the entire militarist religous fascits plunders are using every tactic and technique to force him to drop his protest to Coup but he stands firm in the face of 24/7 propaganda bombardment of domestic media. That firmness in turn trickle down to people.
The militarist religous fascists plunders Coup of 22 Khordad 13388 failed, and their days are numbered.​



پیام آیت الله منتظری در اعتراض به عملکرد نامناسب مسئولان و سرکوب مردم

‏‏بسم الله الرحمن الرحیم ‏
‏(الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم )‏

‏ ‏ملت بزرگوار و فهیم ایران
‏ ‏سلام و تحیت به پیشگاه شما مردم غیور و فداکار، که یک بار دیگر همچون‏ ‏گذشته های پر افتخارتان در صحنه سیاسی و اجتماعی کشور، رشادت و‏ ‏بلوغ فکری خویش را به اثبات رساندید و برای احقاق حقوق از دست‏ ‏رفته خود، صبورانه سختی ها را تحمل نمودید; ولی مسئولین امور با آن که به‏ ‏یقین می‎دانند که همه منصب و مقامشان ثمره جانفشانی ها و از‏ ‏خود گذشتگی های شما ملت عزیز و بزرگوار است ، با کمال تأسف در برابر‏ ‏خواسته به حق شما مردم عزیز روشهایی اتخاذ نموده و به اعمالی دست زدند‏ ‏که در باور هیچ انسان منصفی نمی گنجد.

‏ ‏اینجانب که در حد توان خویش ، در مبارزات علیه رژیم گذشته و برقراری‏ ‏جمهوری اسلامی نقش داشته ام ، ضمن اظهار تأسف و ناراحتی از این‏ ‏برخوردها و رفتارهای چند روز گذشته ، در برابر مردم احساس شرمندگی‏ ‏می‎نمایم و صراحتا اعلام می‎دارم که اسلام عزیز و سیره نبوی و منش‏ ‏علوی با رفتار حاکمان فعلی تفاوتی آشکار دارد. این برخوردها و سیاستها‏ ‏که زیر لوای حاکمیت دینی انجام می‎شود به یقین موجب بدبینی اقشار‏ ‏وسیعی از مردم به اصل اسلام و حاکمیت دینی خواهد شد و زحمات‏ ‏ارزشمند علمای اسلام را از بین خواهد برد.
‏ ‏در کشور و نظامی که به اسلامیت و شیعه بودن خویش می‎بالد چگونه در‏ ‏منظر و مرآی جهانیان و پس از گذشت فقط سی سال از پیروزی انقلاب و‏ ‏در حالی که هنوز توده های مردم صحنه های پایانی رژیم گذشته را به یاد‏ ‏دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ دیگر را به یک پادگان بزرگ تبدیل‏ ‏کرده اند و با سیاستهای غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل‏ ‏مردم قرار داده اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی که خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند، ناجوانمردانه به جان جوانان و‏ ‏مردان و زنان این مرز و بوم تاخته و آنها را به خاک و خون می‎کشند. با‏ ‏انحصاری نمودن تمامی امکانات رسانه ای و تبلیغاتی ، روشنفکران و‏ ‏فرهیختگان و دانشجویان که همگی چشم و چراغ و فرزندان این ملت اند را‏ ‏وابسته به اجانب می‎خوانند و هر روز به بهانه ای واهی آنها را دستگیر و‏ ‏زندانی می‎نمایند. اینان سرمایه های این مملکت اند. چرا آمار فرار مغزها از‏ ‏کشور تا این میزان بالاست ؟
‏ ‏آیا این گونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشیع نمی شود؟! آیا‏ ‏روش و سیره پیامبر(ص ) و حضرت علی (ع ) که ما افتخار پیروی از آنان را‏ ‏داریم همین گونه بوده است ؟! رسول بزرگوار اسلام (ص ) و امیر مومنان (ع )‏ ‏هیچ گاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشیر‏ ‏ساکت ننموده و سیاست ناپسند و نابخردانه خودی و غیر خودی را در‏ ‏مورد مسلمین پیاده ننمودند. اینکه عده ای نسبت به حکومت خودی بوده‏ ‏و بتوانند دست به هر جنایتی بزنند، به خوابگاه دانشجویان حمله نموده و آنها‏ ‏را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پایین پرتاب کنند،‏ ‏قتل های زنجیره ای را انجام دهند و فرهیختگان این ملت را وحشیانه ترور‏ ‏نمایند و از مجازات مصون باشند، با هیچ دین و آئینی سازگار نیست ;‏ ‏خصوصا با شریعت مقدس اسلام که پیغمبر آن ( رحمة للعالمین ) است و‏ ‏جانشین بر حق او به خاطر درآوردن خلخال از پای زن یهودیه می‎فرماید:‏ ‏اگر کسی از این غصه بمیرد بر او ملامتی نیست .
‏ ‏اینجانب برای کلیه شهدا مخصوصا شهیدان چند روز گذشته علو درجات ، و‏ ‏برای بازماندگان غمدیده آنان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال‏ ‏خواهانم .
‏ ‏توصیه من به ملت عزیز و بزرگوار ایران آن است که در کمال متانت و‏ ‏آرامش با آگاهی کامل خواسته های منطقی و بر حق خویش را پیگیری‏ ‏نمایند.
‏ ‏به مسئولین و سردمداران حکومتی سفارش می‎کنم که با برخوردهای تند و‏ ‏غیر عقلایی بیش از این موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدایی مردم از‏ ‏نظام نگردند; و با دست برداشتن از لجاجت و اظهارات و عقاید اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بین خود و مردم تفرقه ایجاد نکنند; و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمایند; و با تشکیل هیأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختیارات تام ، انتخابات اخیر را به سرانجامی قابل قبول برسانند; و باور‏ ‏داشته باشند که مقامات دنیوی پایدار نبوده و ارزشی ندارد و آیه شریفه ‏ ( تلک الایام نداولها بین الناس ) را آویزه گوش کنند. اگر مردم شریف‏ ‏امروز خواسته های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نکنند و‏ ‏مظلومانه سرکوب شوند، عقده هایی شکل خواهد گرفت که ممکن است‏ ‏بنیان هر حکومتی را هر چند مقتدر باشد برکند.
‏ ‏در پایان حقیقت مرگ و قیامت را به خود و همگی افراد گوشزد نموده و از‏ ‏خداوند متعال می‎خواهم که توفیق ایمان و باور به ( انا لله و انا الیه‏ ‏راجعون ) را به همه ما عنایت بفرماید. آمین رب العالمین .
‏ ‏والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .

‏۳ تیر ماه ۱۳۸۸‏
‏حسینعلی منتظری
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#45
شکنجه دسته جمعی، منظم و هرروزه بازداشت شدگان کمپ کهریزک


مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران : صدها شهروند بازداشت شده اعتراضات اخیر شهر تهران در کمپ کهریزک به صورت روزمره تحت بدرفتاری و شکنجه قرار دارند.
کمپ غیرقانونی کهریزک واقع در شهرسنگ از توابع شهرری استان تهران که حدود هشت سال قبل در عملیات موسوم به "جزیره" مربوط به پاکسازی منطقه خاک سفید تهران برای اولین بار مورد بهره برداری قرار گرفت با توسعه و ساخت و ساز به محلی برای نگهداری بازداشت شدگان طرح موسوم به امنیت اجتماعی تبدیل شد.
این کمپ غیرقانونی که روند ساخت و ساز آن به خصوص از دو سال پیش شدت گرفته است با شروع اعتراضات اجتماعی گسترده در تهران پس از اعلام نتایج انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری باری دیگر نقشی محوری اما پنهان یافته است.
صدها بازداشت شده درگیریهای خیابانی روزهای اخیر تهران بنا به ارگان بازداشت کننده در اماکن مختلفی اعم از بندهای مختلف زندان اوین تا بازداشتگاههای بسیج محلات و اماکن دیگر توزیع شده اند.یکی از مهمترین اماکن که تعداد قابل توجهی از بازداشت شدگان را در خود جای داده کمپ غیرقانونی کهریزک است که به دلیل عدم شناخت رسانه ها و افکار عمومی از دیده بانی جامعه پنهان مانده است.
بنابر گزارشات دریافتی از تنی از زندانیان این کمپ که اخبراً به زندان قزل حصار منتقل شده اند. در محدوده یک سالن، 8 اتاق، 2 سالن قرنطینه، 4 سوله فلزی، جمعیتی در حدود 920 نفر که دو سوله فلزی آن به خانمهای بازداشت شده تعلق گرفته است، (گنجایش این دوسوله در حدود 200 نفر است) نگهداری می شوند.
شاهدین عنوان می دارند همچون زمان طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی، بازداشت شدگان در این مکان در بدو ورود مورد ضرب و شتم قرار میگیرند، فضای اختصاصی به هر فرد کمتر از یک متر مربع است، تغذیه در هر روز شامل دو وعده جیره می شود و کماکان سیب زمینی بعنوان غذای اصلی در این مکان توزیع می شود.
بنا بر شناخت این مکان حاصله از تحقیقات میدانی پیشین و مدعیات شاهدان، نیروهای پلیس امنیت بصورت منظم و هر روزه تحت عنوان "جیره کتک" با یورش به اتاقها و یا به صف کردن بازداشت شدگان در محوطه محصور به سیم خاردار این مکان، اقدام به ضرب و شتم شهروندان زندانی می نمایند. در این مکان طی دو سال اخیر دست کم 14 زندانی بر اثر خشونت بی حد و حصر نیروهای نظامی یا عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داده اند. هر چند مجموعه امکان تائید جان باختن فردی از سری بازداشت شدگان اخیر در این مکان را ندارد اما کماکان این موضوع بنابر شرایط و اهداف ساخت کمپ و مدیریت چند ساله آن محتمل است. همچنین گزارش شده است نیروهای امنیتی مستقر در این مکان به صورت گروهی به بازجویی و فیلمبرداری از شهروندان محبوس در این مکان می پردازند.
لازم به ذکر است این مکان در اختیار بخش پلیس امنیت نیروی انتظامی است و هیچگونه نظارتی بر کمپ وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر جزوه امنیت اجتماعی را اینجا مطالعه کنید

* برآورد آمارها بر اساس پلان و ظرفیت مورد استفاده این کمپ در زمان طرحهای پیشین و همچنین شهادت شهود است و
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#46
Just Another reminder to the coup instigators

اصفهان
به آراء این مردم خیانت شده!






این میدان نقش جهان اصفهان است. همایش تاریخی سبز در پشتیبانی از میرحسین موسوی، چند روز پیش از رای گیری انتخاباتی. این جمعیت عظیم رای داد و حالا از رای خود دفاع می کند. آنها مجاهدین خلق و عوامل انگلیس و صهیونیسم و امریکا هستند؟ یا آنها که دستآورد عظیم حضور 85 در صدی در انتخابات را که بزرگترین ضامن امنیت ملی کشور می توانست باشد، برباد دادند؟ آنها ضربه به امنیت کشور زدند و یا آنها که علیه این مردم کودتا کردند؟ با خیانت و کودتائی که علیه این حضور ملی در انتخابات شد، دیگر کسی در جمهوری اسلامی پای صندوق رای خواهد رفت؟ با باور ملی مردم ایران خیانت شد و بزرگترین دشمنی با ملت ایران بود.
 
Oct 18, 2002
11,593
3
#47
South Korean activists shout slogans as police officers stand guard during a rally denouncing Iran's government policy in front of the Iranian embassy in Seoul, South Korea, Thursday, June 25, 2009. (AP / Lee Jin-man)

 

ashtar

National Team Player
Aug 17, 2003
5,448
19
#48
South Korean activists shout slogans as police officers stand guard during a rally denouncing Iran's government policy in front of the Iranian embassy in Seoul, South Korea, Thursday, June 25, 2009. (AP / Lee Jin-man)


Realy? Can you read the sign the guy in the back is holding? It reads:

"The US and Western Governments,
The butchers of Iraqis and and Afghans,
you don't have a right to talk about
Iran's Democracy"
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#49
Police blocked all streets, dont allow anybody entering Enghelab St

Police blocked all streets, dont allow anybody entering Enghelab St

Ambulances stped near Laleh Park, Polce dont allow them to enter in to Karegar St. or Enghelab Sq.

AP Mousavi said today for the first time that he is isolated by authorities and pressured to drop his challenge
 
May 12, 2007
8,093
11
#53
Realy? Can you read the sign the guy in the back is holding? It reads:

"The US and Western Governments,
The butchers of Iraqis and and Afghans,
you don't have a right to talk about
Iran's Democracy"
US have no right to talks about Iran's Democracy. (True)
Iranian people have the right to talk about Iran's Democracy.(Also true)
 
Last edited:
May 12, 2007
8,093
11
#55






How about the votes of these people? Any respect for them?
These are all families of the 3000,000 basiji or sepahi who are paid by the government.
In many countries the members of army stay out of policy. In Iran only members of Sepah and basij can vote. Votes belong to others are thrown away.
Ofcource you are not stupid not to know this.
 
#56
These are all families of the 3000,000 basiji or sepahi who are paid by the government.
In many countries the members of army stay out of policy. In Iran only members of Sepah and basij can vote. Votes belong to others are thrown away.
Ofcource you are not stupid not to know this.
Dear DireStraits

All Hezbollahis are idiots, but not all of them are fools. Ashtar knows very well that hezbollahis sell their mothers for 10 more dollars not to mention their votes!
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#58
'AftAb Amad dalil-e AftAb.'
Just a thought, every key stroke that is used to respond to some known paid agents and defenders of militarist religous fascists plunders is in religous term, a sin 'Haram' ,otherwise call it a waste.
These few people or maybe one with a few logins, are here to steal your valuable time away from discussing the real issues our people are facing and to diverted to worthless 'Heydari Nemati' quarrel.

Even the Prophet Mohammad used to tell such type
'lakom dinokom vali-yod din' you preach your religioin and I preach mine.

end of discussion.
 

SirAlex

National Team Player
May 6, 2007
5,124
0
#59
دلایل پشت پرده تسلیم محسن رضائی



Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: حسن رضائی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست***جمهوری. او با تغییر روز به روز نظراتش ابهام آفریده است.


محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست***جمهوری، شکایت خود را از شورای نگهبان پس گرفت. اما خبرهای متناقضی که در رسانه***ها منتشر شده، حکایت از درگیری ناتمام او با شورای نگهبان دارد.




محسن رضائی، اولین فرمانده عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه سوم تیرماه با ارسال نامه***ای به شورای نگهبان، شکایتی را که علیه تقلب***های انتخاباتی تسلیم این شورا کرده بود پس گرفت. اما ساعاتی پس از آن، پایگاه اینترنتی تابناک که وابسته به رضائی است، به نقل از علی احمدی نماینده وی نوشت که علت پس گرفتن شکایت محسن رضائی، عدم همکاری شورای نگهبان بوده است.
محسن رضائی، در توجیه علت پس گرفتن شکایت خود اعلام کرده بود که به رغم جدی بودن خود در پی***گیری شکایات مربوط به نحوه شمارش آراء، به دلیل آن که شرایط سیاسی و امنیتی کشور وارد مرحله حساسی شده، انصراف خود را از پی***گیری این شکایات اعلام و دیگران را نیز به کنترل وضعیت فعلی ترغیب می***کند. اما سایت تابناک به نقل از علی احمدی نوشت: «علت انصراف رضائی عدم همکاری شورای نگهبان و وزارت کشور در کلیه استان***ها و حوزه***های انتخاباتی مورد توافق بوده است».
حقایق پشت***پرده
احمدی به عنوان نماینده رسمی محسن رضائی برای پی***گیری شکایت***های انتخاباتی، اظهارت مسئولان را در توجیه انصراف رضائی خلاف واقع خواند و گفت: «اگر آقایان اظهارات خلاف واقع را تکذیب نکنند و به چنین سخنانی ادامه دهند، مجبور خواهیم شد مکاتبات با شورای نگهبان و دلایل و مستنداتی را که منتهی به انصراف آقای رضائی از بازشماری آراء شده است، منتشر کنیم تا ملت شریف ایران در جریان وقایع پشت صحنه قرار گیرند».
روزنامه اعتماد ملی درباره حقایقی که احمدی بدون ذکر جزئیات به آن اشاره کرده است، نوشت: «رضائی چند روز پس از شرکت در نشست شورای نگهبان به منظور بررسی شکایات کاندیداها انصراف خود را از پی***گیری اعلام کرد».
میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دیگر ریاست***جمهوری، از شرکت در نشستی که روزنامه اعتماد ملی به آن اشاره دارد، خودداری ورزیدند. آن***ها، اعلام کردند که شورای نگهبان با عملکردی که تاکنون داشته، ثابت کرده که نهاد صالح و بی***طرفی برای رسیدگی به شکایات نیست. به این ترتیب، رضائی تنها نامزدی بود که در این نشست شرکت کرد. اعتماد ملی روز پنجشنبه چهارم تیر در این مورد نوشت: «رضائی در این نشست از شورای نگهبان خواست که صندوق***های مورد نظر وی بازشماری شوند. شورای نگهبان نیز این پیشنهاد را پذیرفت، اما هرگز به آن عمل نکرد».
برخوردهای مختلف رضائی
ضد و نقیض***های برخورد رضائی، در هفته***های پس از اعلام نتایج انتخابات، ابهامات زیادی را برانگیخته است. او، بلافاصله پس از اعلام پیروزی احمدی***نژاد، ضمن تبریک گفتن به وی، اعلام کرد که نتیجه انتخابات را می***پذیرد و با دولت همکاری خواهد کرد. اما دو روز بعد، هنگامی که میلیون***ها نفر در اعتراض به تقلب***های انتخاباتی به خیابان***ها ریختند، با طرح شکایت به شورای نگهبان خواستار باز شماری آرای برخی از صندوق***ها شد. رضائی اما پس از آن که نیروهای انتظامی و امنیتی کنترل خیابان***ها را با سرکوب تظاهرکنندگان به دست گرفتند، شکایت خود را پس گرفت. رضائی در آخرین نامه خود به شورای نگهبان نوشت: «... از آنجا که عهدی با خدای خود بسته***ام تا همواره سربازی فداکار برای انقلاب اسلامی، رهبری و مردم باشم، بدین وسیله انصراف خود را از پی***گیری شکایت***های مطرح شده اعلام می***دارم».
شمارش صندوق***ها: آری یا نه؟
خبرگزاری مهر، روز پنجشنبه با پخش بخشی دیگر از توضیحات دکتر علی احمدی نماینده محسن رضائی نشان داد که اختلاف این نامزد انتخاباتی با شورای نگهبان هنوز حل نشده است. این خبرگزاری به نقل از علی احمدی گزارش داد: «رضائی بعد از ظهر سه شنبه دوم تیرماه در پایان مهلت قانونی برای رسیدگی به تخلفات، با توجه به شرایط موجود کشور، از پی***گیری مطالبات خود بعد از مهلت قانونی انصراف داد. در آن زمان، شورای نگهبان هنوز درخواست تمدید مهلت ۵ روزه را مطرح نکرده بود».
در حالی که سخنگوی رضائی همه***جا از عدم بازشماری صندوق***های مورد اعتراض وی می***گوید، روز چهارشنبه ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه***ای اعلام کرد: «برخی از صندوق***ها با حضور نمایندگان محسن رضائی بازشماری شده و در آن***ها هیچ مغایرتی با آرای شمارش شده دیده نشده است». سخنگوی شورای نگهبان نیز، ضمن قدردانی از انصراف رضائی، اعلام کرد: « نتایج بازشماری***های صورت گرفته نشان از افزایش آرای رضائی ندارد و در یکی دو مورد حتی آرای وی در صندوق***ها کمتر هم بوده است».
اعتراض علی احمدی نماینده رضائی به همین ادعا***ها است. اما این که آیا رضائی با توجه به محتوای آخرین نامه خود اجازه انتشار نامه***ها و اسناد مربوط به "حقایق پشت پرده" را خواهد داد یا نه، روشن نیست.