Thursday June 25th Updates

May 12, 2007
8,093
11
#81
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=JiTJCaw5DI0"]YouTube - Iran Raw Footage: Protestor shot by Basij[/ame]
This is done by MKO.
Mullahaye khonkhar
 

Amir

Bench Warmer
Mar 8, 2005
2,337
0
#82

You are wrong just like the Zionists in Israel are wrong. Your justification of using force to kill unarmed protesters in streets of Iran
is from the same text book that Netanyahu and Zionists use to kill and oppress the Palestinians. You guys are becoming Zionists by default.
please, dont insult zionists
 
Jun 7, 2004
3,196
0
#83

You are wrong just like the Zionists in Israel are wrong. Your justification of using force to kill unarmed protesters in streets of Iran
is from the same text book that Netanyahu and Zionists use to kill and oppress the Palestinians. You guys are becoming Zionists by default.
Correction. They are much, much worse than the zionists. If they had the power of the zionists they would be orders of magnitude more self worshiping, and orders of magnitude more unjust.

People think that the Children of Israel as a whole are the worst among people. Totally false. They are just the most exposed. If Ashtar types had the power that the Israelis currently do, they would be literally licking their own ass as a sign of glory and would commit immensely greater crimes.
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#86
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۸۸
گفت و گو با مادر یکی از زخمی شدگان حوادث تهران
پسرم روی تخت افتاده و تکان نمی خورد


پرستو سپهري




یعقوب بروایه، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نمایش در دانشکده هنرومعماری تهران روزشنبه هفته گذشته بر اثر اصابت گلوله ای ازطرف لباس شخصی ها زخمی و دربیمارستان لقمان حکیم تهران و دربخش آی سی یو بستری بشد. با مادر وی گفت و گو کرده ایم. او می گوید: باید مادرباشید تا دردم را بفهمید.

اهل کجایید؟
اهل اهواز هستیم ولی پسرم برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی در تهران زندگی می کند.

پسرتان در چه رشته ای درس می خواند؟
دوره کارشناسی یعقوب در دانشکده هنرومعماری تهران سپری شد؛ الان هم سال اول فوق لیسانس رشته تئاتر است.

خانم بروایه، یعقوب چندمین فرزند شما است؟
یعقوب پسر دوم من است.به غیر از او یاسر و یلدا را در خانه دارم. یاسر پسر بزرگتر من است و یعقوب متولد تیر61 است.

ماجرای تیراندازی به یعقوب چه بوده است؟
من اخبار مربوط به شلوغی های پس از انتخابات را درتهران گوش می کردم ومی دانستم که پایتخت بسیار خطرناک شده است.البته این خطر فقط برای جوانانی امثال یعقوب بوده و نه برای کسانی دیگر. بارها به پسرم برای سفارشات لازم زنگ می زدم. هم من هم پدرش و هم برادر و خواهرش. هر لحظه او را چک می کردیم که در کجا به سر می برد و با چه کسانی است.

آیا یعقوب دررفتارهای خود نشانی از اعتراض به حوادث اخیر را بروز می داد؟
این رفتارها که امروز در جامعه بسیار زیاد و متداول است. فشارها در مورد انتخابات از قبل ازرای گیری تا همین الان که با هم صحبت می کنیم وجود دارد. ولی یعقوب هرگز پسری نبوده است که بخواهد در مورد این جریان ها واکنش تندی ازخود بروز دهد. من با توجه به همین شناختی که از او دارم در این ایام به تهران نیامدم تا ازاو نگهداری کنم وگرنه حتما این کاررا می کردم.م طمئنم که یعقوب من برای تظاهرات به خیابان نرفته بوده است. این را از دوستانش هم پرسیدم.

روز حادثه چه کسانی با او بودند.
دو تا از دوستان یعقوب به اسم رضا و توانا یعقوب را همراهی می کردند. هنگام اصابت گلوله آنها با پسرم بودند.

مسیر حرکت آنها به کدام سمت بوده است؟
پس از پایان تمرین تئاتر از پلاتوهای دانشکده خود که نبش خیابان فلسطین قرار داردبه سمت میدان انقلاب، که مسیر هرروز آنها بوده در حال حرکت بودند.رضا و توانا می گویند تا آنجایی که توانستیم سعی کردیم که از شلوغی ها به سرعت عبور کنیم و مسیرهای ساده تری را برای حرکت انتخاب کنیم؛ اما مامورین نیروی انتظامی مردم را به سمت خیابان های اطراف هدایت می کنند و ناخواسته به طرف میدان جمهوری در خیابان نواب کشیده می شوند.ناگهان همه جا شلوغ می شود و مامورین یگان ویژه و نیروهای بسیجی با ایجاد رعب و وحشت مردم را متفرق می کنند. در برابر این رفتار مامورین مردم هم مقاومت می کنند به تیراندازی ها شروع می شود و دقیقا روبروی همان مسجد لولاگر پسرم زخمی می شود.

به گفته دوستان یعقوب، این گلوله را چه کسی شلیک کرده است؟
از طرف بسیجی هایی بوده است که در پشت بام مسجد لولاگر مستقر شده بودند. تعداد آنها به پنج نفر می رسیده و بسیاری را به شهادت رسانیده اند. امروز حال پسر من خیلی بد است. امیدوارم که اتفاق بدی برای او رخ ندهد که من به عنوان مادر یعقوب هرگز از هیچ کسی بابت این اتفاق نمی گذرم. یعقوب سرمایه وحاصل تلاش خانوداگی ما برای رشد وافتخارمان است. الان یک هفته است که در بخش ویژه بیمارستان لقمان بستری است و هیچ یک از مدیران دولتی برای ملاقات او مراجعه نکردند. پسر من در این اغتشاشات هیچ نقشی نداشته و بی جهت مجروح شده است. اگرلازم باشد هرکاری برای بهبود او خواهم کرد. می دانم که خانواده های زیادی امروز با این مشکلات دست وپنجه نرم می کنند. از خدا می خواهم که به همه صبر وشفاعنایت کند و به یعقوب من هم.

گلوله به کدام قسمت یعقوب برخورد کرده است؟
به سراو.

چگونه یعقوب را به بیمارستان انتقال داده اند؟
پس از اینکه مردم دور او را گرفته اند و نزدیک به 10 دقیقه بدون امکانات پزشکی درخیابان افتاده بوده آمبولانس او را به نزدیکترین بیمارستان منتقل می کند.

تصویر پسرتان در هفته اخیر بارها ازتلویزیون های مختلف پخش شده است اما صدا وسیمای ایران هیچ چیزی را نشان نداده. نظرتان در این مورد چیست؟
وضعیت و موضع همه در این اوضاع مشخص است. متاسفم که پسرم را دراین وضعیت در کانال های خارجی نشان می دهند. من هم یک بار صحنه را دیده ام.اول باری که تصویر او را دیدم شکستم ودرونم خالی شد. باید مادرباشی تا دردم را بفهمی.

تشخیص پزشکان چیست؟
به شدت از او مراقبت می کنند. البته نیروهای انتظامی هم دائما درکنار ما هستند و بابت این مساله هیچ توضیحی نمی دهند. چندین بار از من و پدرش سوال هایی را پرسیده اند. درمورد اینکه چه می کرده وبا چه کسانی دوست بوده و از این حرفها. دراین وضعیت به دنبال بهانه ای هستند که کار خود را توجیه کنند. من از هیچ کسی واهمه ندارم وحرفم را صادقانه می زنم. فقط دعا کنید حال پسرم روبه بهبود باشد. او روی تخت بیمارستان افتاده وهیچ تکانی نمی خورد.
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#87
Poor Coup instigators, they still don't get it.

بهزادیان نژاد،بازداشت شد
رئیس ستاد موسوی روز چهارشنبه بازداشت شده است





اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
پنج شنبه ۴ تير ۱٣٨٨ - ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹


رادیو فردا: برپایه گزارش های رسیده از تهران، قربان بهزادیان نژاد، رئیس ستاد میرحسین موسوی روز چهارشنبه به دست نیروهای امنیتی دستگیر شده است.
منابع مطلع در گفت وگو با رادیو فردا ضمن اعلام این خبرگفته اند که قربان بهزادیان نژاد روز چهارشنبه به همراه گروهی از استادان دانشگاه های تهران که با میرحسن موسوی دیدار داشته اند بازداشت شده است.
همین منابع می افزایند که آقای بهزادیان نژاد و دکتر ظرفیان همچنان در بازداشت به سر می برند و بیشتر استادهای بازداشتی که سایت کلمه شمار آنها را ۷۰ نفر اعلام کرده بود، آزاد شده اند.
همچنین به گفته منابعی که خواسته اند نامشان فاش نشود هنگام دستگیری این استادان دانشگاه، نیروهای امنیتی به آنها دستبند و چشمبند زده و پس از چند ساعت با ضبط تلفن های همراه و لپ تاپ های آنها، این افراد را آزاد کرده است.
با این حال هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت قربان بهزادیان نژاد در دست نیست.
قربان بهزادیان نژاد، استاد میکروبیولوژی در دانشگاه تربیت مدرس است که در سال های اخیر در فعالیت های فرهنگی نیز فعالیت داشته است.
آقای بهزادیان نژاد معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت محمد خاتمی و مشاور وزیر بهداشت در انتخاب روسای دانشگاه های علوم پزشکی را در کارنامه مسئولیت های خود جای داده است.
در سال های اخیر بهزادیان نژاد در موسساتی که نزدیک به میر حسین موسوی بوده، در زمینه علوم انسانی و مطالعات ایرانشناسی فعالیت می کرده است.
روز چهارشنبه اردشیر امیرارجمند، مسول حقوقی ستاد میرحسین موسوی، نیز بازداشت شد.
پیش از این در روز دوشنبه نیز بیش از ۲۵ نفر از کارکنان روزنامه کلمه سبز، ارگان میرحسین موسوی، بازداشت شده بودند.
به دنبال اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکنون علاوه بر بازداشت تعدادی زیادی از معترضان در خیابان های تهران و برخی از شهرستان ها، به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، دست کم ۲۴۰ شخصیت سیاسی، اجتماعی، روزنامه نگار و فعال دانشجویی در ۱۰ روز اخیر دستگیر شده اند.​
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#90
جناحی که محمود احمدی نژاد چهره بیرونی آن بود و درحوادث اخیر جای خود را به آیت اله سیدعلی حسینی خامنه داد، چهار سال تمام باهمه نیروکوشید شکاف رابازور بسود قرائت طالبانی از اسلام پرکند.
٢٢ خرداد ١٣٨٨، روزی بود درخرداد سوم که با وجودهمه نقشه ای که درابعاد گوناگون بایاری افسران امنیتی روسی طراحی شده بود؛ جامعه ایران را دچار فورانی کرد که این بار آتشفشانی بود. اکثریت مردم ایران که جوانان متولد بعدازانقلاب اسلامی هستند به قدرت حاکم "نه" گفتند و "قهرمان ناخواسته"- به تعبیر مجله اشپیگل- خود رابرگزیدند. وقتی نتایج آرای مردم معلوم شد " کودتای ٢٢ خرداد" که بادقت تمام پیش بینی و طراحی شده بود، شکل گرفت. مسیر حوادث از آن به بعد تا نیمه شب شنبه سیاه ٣۰ خرداد ١٣٨٨ در مطالب پائین این صفحه مندرج است. حوادث ٤ روز بعد تا آخرین ساعات چهارشنبه ٣ تیر را می توان چنین تصویر کرد.
کودتای خزنده بر دو محور پیش می رود . "مروجین اسلام متحجر و طالبانی"- چنانکه مهدی کروبی اکنون به صراحت تمام – می گوید از سوئی " اتلاف وقت" می کنند تا درمتن بازی قانونی رهبر- شورای نگهبان، زمانی را که اکنون برای پنج روز دیگر هم تمدید شده از سربگذراند تا شعله های خشم را سرد ورهبری جنبش را مایوس کند.
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#93
سمان شهر را سبز کنیم؛ نظر یکی از خوانندگان
اين رژيم سفاك از هم اكنون درختان سبز را هم به جرم برگهاي سبزش آب نمي دهد حتا باد اين رژيم به درختان هم وزيده است. طفلك مادر بچه جرات نمي كند بچه شير خوارش را بخاطر بيرون روي پيش دكتر ببرد از ترس اينكه رژيم او را بخاطر سبز بودن مدفوع بچه باز داشت كند. تمام پرچمهاي سبز را از امام زاده ها جمع كردند .اين رژيم از سايه خودش هم وحشت دارد و اين نشان مرگ اوست.
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#94
د
تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی با پخش صحنه***هایی از اعترافات دستگیر شدگان و "فریب خوردگان" که در آن ها اعلام می شود " تحت تاثیر تلویزیون بی بی سی و صدای امریکا و رسانه های بیگانه در تظاهرات ها شرکت کرده ام.... " کارزاری علیه رسانه های داخلی و خارجی به راه انداخته است. پخش این "اعترافات" در جهت تائید سخنان رهبر جمهوری اسلامی است که اعتراضات خیابانی را متاثر از " تبلیغات جبهه استکبار" نامیده بود.
گزارشگران بدون مرز این روش اتهام زنی به رسانه ها محکوم می کند. رسانه های خارجی هم اکنون برای انجام وظایف خود با محدویت***های متعددی رو در روی هستند. گزارشگران آنها اخراج و یا از سوی هواداران رژیم در معرض بدرفتاری و خشونت قرار می***گیرند.
محدودیت و فشار برای روزنامه نگاران ایرانی همچنان ادامه دارد. در برابر این سرکوب ١٨٠ روزنامه نگار ایرانی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولان حکومتی با انتقاد از " محدودیت***های ارتباطی" و "بازداشت روزنامه نگاران " از مسئولان خواسته***اند " "محدودیت های اطلاع رسانی را رفع کرده و اجازه دهند روزنامه نگاران از طریق اطلاعرسانی صحیح از رواج شایعات و اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی و دامن زدن به تشنجاتجلوگیری کنند."
در تاریخ ٢ تیرماه ماموران امنیتی با حمله به دفتر روزنامه کلمه سبز ٢٥ نفر کارکنان این روزنامه را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. علیرضا بهشتی***پور شیرازی سردبیر روزنامه که احتمال می***رود بازداشت شده باشد، در مصاحبه با رادیو صدای آلمان در همان شب خبر این حمله و دستگیری را تائید کرد. تحریریه و کارکنان روزنامه برای تصمیم در باره انتشار مجدد روزنامه به محل کار خود دعوت شده بودند. روزنامه کلمه سبز که متعلق به میرحسین موسوی کاندیدای معترض به نتایج انتخابات استٰ از سوی مقامات مسئول رسما توقیف نشده است، اما از روز ٢٣ خرداد از انتشار آن جلوگیری به عمل آمده بود. گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می***کند : " بازداشت گروهی تحریریه و کارکنان یک روزنامه را که امری بی سابقه در جهان است محکوم می کنیم. "
پارلمان اروپا اعلام کرده است که برای بررسی وضعیت بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، هیاتی را به این کشور اعزام خواهد کرد. هانس گرت پوترینگ رئیس پارلمان اروپا گفته است است شخصاً ریاست این هیات را بر عهده خواهد گرفت. شیرین عبادی وکیل مدافع حقوق بشر و رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در این باره به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که " من ملاقات هایی با مسئولان پارلمان اروپا داشتم و از انها خواستم که برای بررسی اوضاع هیاتی را به ایران اعزام کنند. این درخواست مورد موافقت قرار گرفته است. از اقای بانی کی مون دبیر اول سازمان ملل متحد هم خواسته ام که نماینده ویژه خود را برای تحقیق در باره نقض حقوق بشر به ایران اعزام کند. آنچه در ایران اتفاق افتاده است، تنها اختلاف سیاسی نیست، نقض فاحش حقوق بشر است. مردم می***توانند طبق قانون اساسی تظاهرات مسالمت آمیز کنند. و نباید دستگیر و زندانی شوند. من از منظر حقوق بشر به مسائل نگاه می***کنیم و این نقض فاحش حقوق بشر است."
محسنی اژه ای وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در پاسخی به پرسش خبرنگاران در باره بازداشت خبرنگاران خارجی گفت " يكي دو نفر كه تحت عنوان جمع***آوري اطلاعات پنهان، اقداماتي انجام مي***دادند دستگيرشده***اند، نه به عنوان خبرنگار كه يك نفر آنها دستگير شده و يك نفر آنها وسايلش ضبطو جمع شده و قرار است در موردشان تحقيق شود."
ایاسون آتهاناسیادیس گزارشگر روزنامه واشنگتن تایمز نیز از جمله روزنامه نگاران زندانی در ایران است که هفته گذشته از سوی مقامات بازداشت شده است.
در تاریخ ٣ تیرماه کنفرانس مطبوعاتی در پاریس از سوی چندین سازمان مدافع حقوق بشر برای درخواست آزادی سیلویا هاراتونیان با شرکت رکسانا صابری برگزار شد. در این کنفرانس مطبوعاتی ژان فرانسوا ژولیارد دبیر اول گزارشگران بدون مرز بار دیگر بر درخواست گزارشگران بدون مرز برای حضور خبرنگاران خارجی در ایران تاکید کرد. " اگر خبرنگاران در ایران آزاد بودند و آزادی مطبوعات رعایت می***شد در باره وضعیت سیلویا اطلاع رسانی بیشتری انجام می***شد. ما از همه خبرنگاران می خواهیم که به سفارت خانه های ایران مراجعه و تقاضای روادید کرده و برای تهیه گزارش به ایران بروند."
دو روزنامه نگار بوشهری حمیده ماحوزی و حسین شکوهی در تاریخ ٢٩ خرداد از زندان آزاد شده اند.
کاوه مظفری وب***نگار زندانی که در تاریخ یازده اردیبهشت و در حاشیه تظاهرات اول ماه مه بازداشت شده بود، با سپردن ٥٠ میلیون وثیقه از زندان آزاد شد.
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#95
ز سرگیری اعتراضات در سطح تهران
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از تهران تعداد زیادی از جمعیت معترض برای گرامیداشت یاد جانباختۀ آزادی ندا آقا سلطان با در دست داشتن شمع به سوی میدان جمهوری در حال حرکت هستند.
جمعیت معترض برای گرامیداشت جانباختن زنده یاد ندا آقا سلطانی با در دست داشتن شمع از خیابان جیحون شروع شده و از خیابان نواب به سمت میدان جههوری در حال حرکت هستند.این جمعیت که اکثرا از دختران جوان و خانم های تشکیل شده ساعاتی پیش آغاز و در حال گسترش می باشد . مغازه داران خیابانهای فوق با بستن فروشگاههای خود به جمعیت می پیوندند. و هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.جمعیت با روشن کردن شمع ها یاد و خاطرۀ زنده یاد ندا آقا سلطان را گرامی میدارند
نیروهای سرکوبگر سر تقاطع ها ایستاده اند ولی مردم بدون توجه به آنها و برخوردهای وحشیانه آنها به حرکت خود ادامه میدهند.
موتورسوارهاو نیروهای سرکوبگر که با ماشینهای مملو از افراد گارد ویژه ،سپاه پاسداران ،بسیجی و لباس شخصیها با باطومهای خود آماده یورش به جمعیت هستند.
تا این لحظه هیچ گزارش از درگیری نرسیده اس
 
Apr 10, 2003
2,705
0
#97
سنا لایحه کمک به مردم ایران برای دریافت و ارسال اطلاعات را بررسی می کند
25/06/2009



قانونگذاران آمریکا می گویند آنها سرگرم تدوین لایحه ای هستند که هزینه کوششهای کمک به ایرانیان در دریافت و ارسال اطلاعات را، علی رغم محدودیت های دولت، تامین خواهد کرد.

جو لیبرمن سناتور مستقل، که لایحه را همراه با جان مک کین و لندسی گراهام سناتورهای جمهوریخواه، پیشنهاد کرد روز پنجشنبه گفت هدف این است به مردم ایر ان کمک شود " یک قدم جلوتر از رژیم " بایستند.

مک کین گفت لایحه پیشنهادی اعتبارات لازم را برای مسلم ساختن دسترسی ایرانیان به نرم افزار و ابزار دیگری که برای گریز از سانسور دولت و کنترل آن لاین لازم است فراهم می آورد.

لایحه همچنین به بخش فارسی صدای آمریکا اجازه خواهد داد یک ساعت برنامه بیشتر را که برای پوشش خشونت های پش از انتخابات به برنامه های آن افزوده شده است، دائمی کند.

اعتبارات بیشتری نیز برای تقویت فرستنده های موج کوتاه و ظرفیت ماهواره ای
 
Jan 29, 2004
2,735
0
#98
I am copying form the site
-------------------
Killed by Government Forces:
The government has admitted to at least 27 fatalities in Tehran but the true numbers are most probably much higher. The Campaign has been able to identify only the names of four persons killed in Tehran during recent protests because of the extreme restrictions imposed by the government. There are also reports of fatalities in other cities but the Campaign has not been able to collect any reliable information.
1) Neda Aghasoltan, student, was murdered at the demonstration in Tehran on 20 June 2009
2) Naser Amirnejad, Aerospace PhD student, was murdered during the attack on the Tehran University dormitories on the night of Wednesday, 14 June 2009. His body was buried in his home town, one of the villages in the city of Yasouj on 19 June 2009.
3) Mostafa Ghanian, graduate student at Tehran University, was murdered during the attack on the Tehran University Dormitories on the night of Monday , 14 June 2009. His body was buried in his home town in Mashad on 21 June 2009.
-------------------------------------

According to Google calendar(I trust them on Thursdays!)

Monday was June 15
Wednesday was June 17
:--confuse

Are these guys getting their numbers from the election headquarters too?
 

mowj

National Team Player
May 14, 2005
4,739
0
#99
Apparently Neda Agha-Soltan's murder is being blamed on a BBC reporter who is said to have hired a thug to shoot people for his documentary!!!!!

I though "goh gijegi" of human being has a limit.
Either militarist religous fascists plunders are not human or "Goh Gijegi" of the regim has no limit.
In their paranoid state, they have lost it all.
And Imagine these news are coming out of their inteligence agency. WOW
 
Jan 29, 2004
2,735
0
South Korean activists shout slogans as police officers stand guard during a rally denouncing Iran's government policy in front of the Iranian embassy in Seoul, South Korea, Thursday, June 25, 2009. (AP / Lee Jin-man)

doktor joon these guys are anti-American protestors :winner1:
Read the sign!