TM Iran Information Thread

homaie

Elite Member
Mar 1, 2003
5,061
1,218
NY/NJ in USA
That's not status. That's his new merit he gained thanks to TM. He afforded to take that risk too.
Yes a risk that no one else willing to take after lost games to Bahrain and Iraq by great coach Marc Wilmots of TM that coached Belgium national team.
That is a credential in his resume.
 
Last edited:

homaie

Elite Member
Mar 1, 2003
5,061
1,218
NY/NJ in USA
You must be referring to another interview. Items 1, 3, 4 and 5 you listed above was not discussed in this clip. Is it possible you watched another clip?
I watched most of his interview live - except when starting to discuss about Esteghlal FC. So many of comments are not in that clip & in other clips.
 
Last edited:
Likes: Finally

homaie

Elite Member
Mar 1, 2003
5,061
1,218
NY/NJ in USA
حالا چگونه می‌توان حواشی را کنترل کرد؟
نامجومطلق: بزرگترین ضربه را به تیم ملی زدیم

نامجومطلق می‌گوید مدیران فدراسیون فوتبال با تصمیمات خود آرامش را از تیم ملی گرفتند.



به گزارش "ورزش سه"، مجید نامجو مطلق ستاره پیشین استقلال و تیم ملی جدیدترین پیشکسوتی است که درباره تیم ملی ایران اظهارنظر کرده است. گفتگوی ما با بازیکن سابق استقلال و تیم ملی را در زیر بخوانید:
برکناری اسکوچیچ بدترین تصمیم بود
درشرایط فعلی باوجود راکد بودن برنامه‌ها و تدارکات برای تیم ملی و زمان باقی‌مانده تا جام جهانی، به نظرم اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاد و شایعه برکناری اسکوچیچ و مذاکره با گزینه‌های دیگر بدترین تصمیم بود.
اعتماد و احترام به سرمربی خدشه دار شد
قصد انتقاد یا حمایت از اسکوچیچ را ندارم اما مدیران فوتبال اگر قصد برکناری اسکوچیچ را داشتند باید ابتدا یک گزینه مناسبی را برای جانشینی وی انتخاب می‌کردند و سپس آن اتفاقات را رقم می‌زدند. با این کارها اعتماد و احترام به سرمربی خدشه‌دار شد و حواشی زیادی دامن تیم ملی را گرفت.

ما کاری کردیم که بازیکن اجازه دخالت پیدا کند
وقتی بازیکن متوجه شود صندلی سرمربی ثبات لازم را ندارد، دیگر ارزشی برای وی قائل نخواهد شد و این رفت و برگشت برای تیم ملی مشکل ساز خواهد شد. حالا می‌بینیم که در فاصله ۳،۴ ماه تا جام جهانی بازیکنان به خودشان اجازه می‌دهند در مورد تیم ملی تصمیم گیری کنند و این جوی که راه افتاد اصلاً به نفع فوتبال ما نبود و بزرگترین ضربه را به تیم ملی زدیم.
چگونه می‌توان طارمی را کنترل کرد؟
کمیته فنی با صراحت اعلام می‌کند که اسکوچیچ برکنار شده و همین مسأله باعث تقابل موافقان و مخالفان و دو دستگی در تیم ملی شد. جمع کردن این حواشی در آینده بسیار سخت است و برای من جای سوال است که اسکوچیچ چگونه می‌تواند امثال مهدی طارمی را در مجموعه تیم کنترل کند و حالا هم هیچ تضمینی برای موفقیت تیمی که دو دسته شده وجود ندارد.
چرا سرمربی باید از فردا خودش بی خبر باشد؟
مشکل اصلی فوتبال ما به عدم ثبات در برنامه ریزی در تصمیمات مدیران برمی‌گردد به طور مثال جایگزینی گواردیولا به جای یوپ هاینکس در بایرن مونیخ باوجود عملکرد درخشان وی نشان از برنامه‌ریزی و احاطه مدیران این باشگاه به فوتبال داشت که در آینده باز هم جام‌های فراوانی کسب شد. متاسفانه در فوتبال ما تنها چیزی که وجود ندارد، نظم است و باید پرسید مربی‌ای که تیم ملی را به جام جهانی برده، فارغ از توجه به رزومه‌اش، چرا باید از فردای خودش خبر نداشته باشد؟ اگر نیاز به تغییرات بود باید بلافاصله بعد از صعود انجام می‌گرفت نه حالا که تنها ۳،۴ ماه تا بازی‌های حساس جام‌جهانی و تقابل با تیم‌هایی که در اوج آمادگی و حداکثر توان فنی و بدنی قرار دارند مانده است.
اسیر تصمیمات غیر حرفه ای هستیم
شرایطی را برای تیم ملی رقم زدند که مربی،بازیکن و اهالی فوتبال در این فرصت کم تکلیف خود را نمی‌دانند و اسیر تصمیمات غیرحرفه‌ای شده‌اند. امیدوارم دوباره آرامش به تیم ملی بازگردد.
https://www.varzesh3.com/news/1834287/نامجومطلق-بزرگترین-ضربه-را-به-تیم-ملی-زدیم
 

homaie

Elite Member
Mar 1, 2003
5,061
1,218
NY/NJ in USA
شاید بهترین باشد اما نباید درباره تیم ملی تصمیم بگیرد
فنونی زاده: طارمی باید از تیم ملی خط بخورد!

پیشکسوت فوتبال ایران خاطره ای مشابه و جنجالی از دوران کنونی تیم ملی و زمانی که خودش در آن عضویت داشت بیان می کند.



به گزارش "ورزش سه"، فنونی زاده در ابتدای صحبت هایش درباره لغو دیدار پیشکسوتان دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: ابتدا باید از کسانی که این دیدار را به مناسب یادبود درگذشتگان متروپل برگزار کردند تشکر کنم. خیلی دوست داشتم صنعت نفت آبادان در این بازی ها شرکت می کرد. برای حضور مقابل استقلال به حدنصاب نرسیدیم و خیلی از دوستان به بهانه های مختلف حضور نیافتند. ما کلا 9 نفر بودیم و ما گفتیم 9-9 بازی کنیم که استقلال قبول نکرد. فردا پرسپولیسی ها بابت این موضوع ناراحت بودند و آقای پنجعلی ناراحت بودند. ما همه چیز را به آقای پنجعلی سپردیم و آقای پروین هم خواسته بودند که تیم خوبی در این بازی باشیم که نشد. در نهایت به دلیل اینکه به حدنصاب نرسیدیم و بازی برگزار نشد، از همه عذرخواهی می کنیم.
پیشکسوت پرسپولیس درباره ابقای دراگان اسکوچیچ نیز گفت: من در روزهای اول آقای اسکوچیچ را تایید کردم. ایشان هم زحمت کشیدند و به شکل آسان ترین راه به جام جهانی رساندند. من حتی درخواست کردم جشن تولد برای آقای اسکوچیچ بگیرند و پولش را بدهند. یا مربی ایرانی خوب بیاورند یا خارجی. فکر می کنم مسائل مالی باعث شد که مربی خارجی نیاورند. من می دانم که دوزار در فدراسیون فوتبال نیست و اگر باشد هم بین خودشان تقسیم می کنند. همین باعث شد تا مربی خارجی نیاورند.
وی درباره گزینه های نیمکت تیم ملی هم به اسامی عجیبی اشاره کرد و گفت: آقایان دایی، امیر قلعه نویی، حسین فرکی و قاسمپور می توانستند سکان هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند و برای هر فردی افتخار بزرگی است. هیات ریسسه و کمیته فنی هم با هم کارد و پنیر بودند و در نهایت به توافق نرسیدند.


فنونی زاده درباره تشابه شرایط کنونی و اختلاف بین بازیکنان با شرایطی که خودش قبلا با امضای نامه درباره مرحوم دهداری داشته گفت: چه سوالی کردید! جزو همان چهارده نفر بودم و بدترین اشتباهم را کردم. 22 سالم بود و جزو فیکس ها هم بود و امضا کردیم که این کادرفنی را نمی خواهیم. تیم ملی اما ارث پدری کسی نیست. یکی یک بازی می کند و اسمش ملی پوش می شود و یکی هم مثل پنجعلی 14 سال حضور دارد. حالا که یکی گفته اسکوچیچ را نمی خواهم و یکی می گوید می خواهم باید جفتش را اخراج کنم. یک بار او را اخراج کردی و باز دوباره آوردی. همین که آوردی خراب کردی. بهترین بازیکن اروپا هم شاید باشد اما مهمترین چیز این است که قداست تیم ملی حفظ شود. بازیکن نباید تعیین تکلیف کند. ما چند سال پیش این کار را درباره آقای دهداری کردیم و همه ما را بیرون کردند و آقای دهداری را نگه داشتند. اینقدر ایشان (دهداری) مشتی بود و ماه بود و به قولی انسان بود که یک عذرخواهی کوچک از مردم بکنید و ما هم در روزنامه گفتیم غلط کردیم. من فرشاد پیوس و باوی برگشتیم.
 

homaie

Elite Member
Mar 1, 2003
5,061
1,218
NY/NJ in USA
شاهرخی: هر بازیکنی که علیه مربی صحبت‌ کند، باید اخراج شود


سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر ایجاد وحدت و همدلی در این تیم، می‌گوید، بازیکنی که علیه مربی صحبت می‌کند، باید از تیم ملی کنار گذاشته شود.

همایون شاهرخی در گفت و گو با ایسنا، درباره ابقای دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و اقدامات لازم برای موفقیت تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: واقعیت این است که با اتفاقات و شانس می‌توانیم موفق شویم. اگر در تیم ملی باندبازی باشد، مربی را قبول نداشته باشند، مدیریت مقتدر و منسجم نباشند، امید چندانی به تیم ملی نخواهد بود. حتی اگر در این شرایط به جام‌جهانی هم برویم، ممکن است پنجم شویم.

وی ادامه داد: با این مدیریت و بی‌اعتمادی به مربی و حاشیه‌های اخیر بین بازیکنان، شرایط امیدوارکننده نیست. یک سری بازیکنان وقتی پیر می‌شوند، سراغ باندبازی می‌روند. چند بازیکن جوان را دور خود جمع می‌کنند و این بیچاره‌ها هم در باند آن‌ها می‌روند. اگر مدیر، مدیر باشد، همه را در نطفه خفه می‌کند. اگر رئیس فدراسیون و هیات رئیسه پرقدرت باشد بازیکن نباید جرات کند علیه مربی صحبت کند. بازیکن نقش سرباز را برای وطن و فوتبال کشورش دارد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران با بیان اینکه می‌توان تیم باشگاهی را عوض کرد اما در تیم ملی باید اطاعت کرد، افزود: اگر در باشگاهی سیستم و شرایط بازی مهیا نبود، برود تیمش را عوض کند. من این داستان‌ها را لمس کردم. بازیکن بزرگ و کوچکی را که در کار مربی دخالت می‌کند، نباید یک ثانیه هم در تیم باشد. من اسم نمی‌برم اما همه می‌دانند چه کسانی را بیرون انداختم.

شاهرخی با تاکید بر انضباط فردی گفت: اگر بازیکنی منضبط نباشد، در کار گروهی هم دچار مشکل می‌شویم. بعد در اجتماع به مشکل می‌خورید. بیچاره مردمی که دل‌شان را به این بازیکنان خوش کرده‌اند.

سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شرایط اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ مربی خوش اخلاقی است. حالا اگر خوش اخلاق است، باید باندبازی شود؟ باید یکی مثل کی‌روش باشد که گوشتان را بگیرد و بیرون‌تان کند؟ باندبازی معنی ندارد. یک بچه‌ای هر چقدر هم خوب باشد، اگر دندان لق بود، باید آن دندان لق را بیرون بیندازند.

شاهرخی تاکید کرد: دلخوشی مردم به فوتبال، کشتی و والیبال است. به عنوان کسی که بازی‌های سال‌های اخیر والیبال را دنبال می‌کردم. از نمایش‌های این تیم در چند بازی گذشته لذت بردم. فعل خواستن را صرف کردند. در حال حاضر با توجه به مشکلات، ورزش مردم را خوشحال می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بازیکنان غیرت به خرج دهند و شاهد دو دستگی نباشیم، می‌توانیم یک فوتبال خوب را به نمایش بگذاریم. در غیر این صورت به مشکل می‌خوریم. شاید ما بتوانیم بگوییم یک دست هستیم اما باید این اتفاق در واقعیت رخ دهد. افسوس خوردم وقتی دیدم علیه مربی صحبت می‌کنند. خوبی هم حدی دارد. اگر روز اول همه چی قرص و محکم بود، این‌طور نمی‌شد.

شاهرخی گفت: چند ماه قبل مربی یک بازیکن را کنار گذاشت، همه گفتیم چرا این کار را کرد؟ اگر ایکس برود، حتما ایگرگ هست. حسن برود، حتما حسین است. نباید به بازیکنان دلخوش باشیم. من نمی‌دانم چرا می‌گویند بهترین تیم ملی سال های اخیر را داریم.
 

Finally

Elite Member
Oct 18, 2002
3,893
914
ایرانی‌ها بالاتر از اسکوچیچ هستند/ ساپینتو را باید در لیگ شناخت

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: مربیان ایرانی از لحاظ فنی بیشتر از اسکوچیچ دانش دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا حسن زاده در حاشیه جام چهارجانبه ای به مناسبت یادبود شهدای متروپل گفت: یک بار دیگر دور هم جمع شده ایم تا یاد و خاطره عزیزانی که در سانحه متروپل جان خود را از دست داده اند را گرامی بداریم و برای خانواده‌های آنها از خداوند صبر می‌خواهیم.

وی در مورد وضعیت این روزهای تیم ملی هم گفت: متأسفانه تیم ملی ما شرایط خوبی ندارد. سرمربی تیم را برکنار کردند و دوباره او را بازگرداند. اختلاف بین بازیکنان زیاد شده است. در زمان ما این اتفاق نمی‌افتاد چون مدیریت قوی بود. علی پروین در آن زمان هدایت تیم ملی را برعهده داشت و بیشترین بازیکنانی که سهمی در قهرمانی تیم ملی در آسیا داشتند بازیکنان استقلال بودند اما این مسئله هیچ وقت دو دستگی و اختلاف بوجود نیاورد و همه تحت مدیریت علی پروین بازی کردند.

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: باید بپذیریم مربیان ایرانی دانش بالاتری از اسکوچیچ دارند. نمی دانم چرا قبل از اینکه اسکوچیچ را بیاوریم یک مربی خارجی خوبی به خدمت نگرفتیم و با توجه به اینکه مربیان ایرانی چون دایی، قلعه نویی و نکونام نپذیرفتند که هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند دوباره اسکوچیچ را آوردیم. او ضعف مدیریتی دارد و امیدوارم با همه این شرایط بتوانیم در جام جهانی موفق باشیم.

وی در مورد ساپینتو مربی استقلال هم گفت: او را نمی‌توانیم الان قضاوت کنیم. در حال حاضر او فقط تیم را تمرین می‌دهد. زمانی می‌توانیم او را بشناسیم که لیگ شروع شود و آن زمان، او را ارزیابی کنیم.

حسن زاده در پایان و در خصوص اشک‌های مجتبی جباری هم گفت: مجتبی حرف بدی نزد. او فقط نگرانی وضعیت وریا غفوری بود و حرف دل همه را زد و ما امیدوار هستیم که یک بار دیگر وریا به جمع آبی پوشان بازگردد.
 

rahim

Elite Member
Oct 23, 2003
3,191
2,715
behbahan
What is this world coming to? Keyhan making sense? :)
Even code mentioning the not well kept secret name of head of snakes ( پژمان راهبر) as راهبران مافيائى


روزنامه کیهان در صفحه ورزشی شماره امروز (سه‌شنبه) با انتشار یادداشتی به افرادی که آنها را «راهبران جریان دلالی» در فوتبال ایران ایران نامیده حمله کرد و نسبت به ماجرای ابقای اسکوچیچ روی نیمکت مربیگری تیم ملی موضع گرفت

کیهان با اشاره به تصمیم هیات رئیسه به ابقای اسکوچیچ نوشت:‌ با اعالم رای هیات رئیســه فدراســیون فوتبال مبنی بر ابقای ســرمربی کروات که بدون تردید مهره دســت نشــانده و گوش به فرمان جریان داللی افسارگســیخته و وقیح اســت بیــش از پیش بر همه حتی خــوش باوران و دیرباوران و جز کسانی که خود را بنابر مصالحی! به خواب زده‌اند معلوم شد که تیم ملی و بالتبع کلیت فوتبال ما در دســت جریان فرصت طلب و منفعت جو گرفتار و اسیر است.

روزنامه کیهان با انتقاد از مدیران فدراسیون فوتبال که به رای کمیته فنی مبنی بر عدم صلاحیت اسکوچیچ احترام نگذاشته‌اند، نوشت:‌ هیات به اصطلاح رئیسه فدراسیون که اکثر قریب به اتفاق نام و نشانی در فوتبال ایران ندارند و کسی از اهالی فوتبال آنها را نمی‌شناســد، تحت تاثیر این جریان و در واقع (مثل سرمربی تیم دلالی) گوش به فرمان «راهبران» مافیایی این جریــان، بدون توجه به نظرات صریح کمیته فنی، به خواســت و اراده دلال‌های پیشانی سفید و بدنام فوتبال عمل و به مطالبات مردمی بی اعتنایی و توهین کردند
 

Finally

Elite Member
Oct 18, 2002
3,893
914
thus spake the emperor :D

Unfortunately, Skocic is a reject and only reason he is back as TM coach is because other candidates said no. Hence he is back.
I believe main reason behind firing Skocic has to do with new election in iff. The so called tactical team, was banking on creating an atmosphere in TM by firing Skocic which nobody would dare want to take over such a disaster and toxic environment. And existing team would take over iff seats easily.

I know, he took Iran yo WC, thus he must continue.
 

homaie

Elite Member
Mar 1, 2003
5,061
1,218
NY/NJ in USA
مرفاوی 31 بازیکن را به تیم ملی جوانان دعوت کرد
با نظر عبدالصمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان، 31 بازیکن به اردوی این تیم دعوت شدند.

به گزارش ورزش سه به نقل از فارس،مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان،‌ آماده سازی برای رقابت‌های کافا از روز یکم مرداد ماه آغاز می‌شود. در این مرحله که دومین اردوی اصلی تیم ملی زیر نظر کادرفنی پس از یک هفته استعدادیابی ابتدایی به شمار می‌آید، 31 بازیکن حاضر خواهند بود که نفرات نهایی اعزامی به تورنمنت کافا در پایان همین اردو معرفی خواهند شد. اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:
ادیب زارعی (بوشهر)
علی شیخان - محمد جواد حسین نژاد - علیرضا سعدی پور - ارشیا سرشوق (اصفهان)
علیرضا گلی - امین حزباوی - فرهان بزرگیان - حسین غروی (خوزستان)
عارف مومن فیوج - مجتبی فخریان - علی اکبر رنجبر - فرهاد زاوشی - عباس شرفی - امین پیل‌علی - سعید سحرخیزان - ستار رجایی - عرفان قربانی - امیر رضا اسلام طلب - امیرحسین گمار- محمد خلیفه - محمدرضا ترابی - علی اصغر شیخ الاسلامی (تهران)
میلاد کر - امیر ابراهیم زاده (آذربایجان شرقی)
مرصاد سیفی - محمد ابراهیم نژاد (مازندران)
امیر شهیم (کرمان)
مهدی جاوید (گیلان)
فرزین معامله گری - ابوالفضل بابایی (فارس)