از واجبی سازی تا ساخت لوازم یدکی انسان !!!ا

IEI

Administrator
Staff member
Nov 10, 2002
جناب
شما و دوستانت اگر من امده بودم و ترید سیل و زلزله یا روسپیان خیابانی تهران و فقرا
زده بودم دها تنکس هم میزدید و انوقت این بهانه ها را نمی گرفتید
الان امدم و یک ترید که باعث افتخار هر ایرانی است زده ام هر کسی یه متلکی می پراند
می دانید چرا؟
چون صراحتا شما دوست ندارید کسی چنین خبرهای را از ایران بشنود
همین و بس
والا این خبر کجایش تبلیغ برای شخص خود بنده است یا مثلا من یکی از پژوهشگران بوده ام و می خواهم پز در کنم و جلب توجه کنم؟
کدام یک از شما از این پیشرفت ها با خبر بود ؟
اگر بگویید هیچکدام که واقعا شرم اور است
اگر بگویید می دانستیم باز هم شرم اور است که می دانستید ایران جزو 5 کشور برتر جهان در این رشته است و یکی از شما حتی خبری کوتاه در مورد ان پست نکرده
حالا اگر رده پنجم در بدبختی و فقر را داشت که سریع ده تا ترید می زدیدو صدو پنجاه تا پست پشت پست
و ای وااای ایران وااا مصیبتا سر می دادید
ولی چنین خبری در یک سایت ایرانی باید پست کننده ان یا توهین شود یا برچسب بخورد
اصلا جلب توجه کردن در یک سایت که ده نفر در ان پست میکنند و از این ده نفر شش هفت نفر انها به من توهین می کنند چه معنایی دارد
هر کس نداند فکر میکند سه چهار تا دختر خوشگل اینجا ریختند و من با لباس شنا عکسم را پست کرده ام
عجب
[1] You show me one time that I thanked people in this forum for "seil, zelzeleh and roospian tehran", like everything else you claim it is baseless
[2] If someone tell your the truth, that doesn't make him/her your enemy ... so stop saying "you and your friends" ... Unfortunately, you live in an isolated world you created for yourself with your version of truth, and anyone saying opposite is in your enemy list.
[3] As I said, stop the proud game, it is really boring. If you are proud, pack your bag and go back to Iran and then start the proud game. At that point, you are credible.
At this time, you are nothing more than a hypocrite who is leaving outside in Iran and say "lengesh kon"
[4] You are so predictable that I knew exactly what you were going to respond.

Jun 9, 2004
Canada
خوب در مصر باستان هم جراحی میکردند
در 3 هزار سال پیش هم جراحی میکردند
کانال سوئز را هم ما ساختیم
این چه ربطی به سلولهای بنیادی و موضوع ترید دارد
Googoole man,

Avalan... agar aftabe beh seloolhaaye bonyadi rabt dare, amale cheshme masnooi yaa pol sakhtan keili bishtar rabt daran.

Dovvoman... You're just regurgitating an article from 4 years ago - word by word translation if I may add: http://www.iranaffairs.com/iran_affairs/2009/02/iran-a-leader-in-stem-cell-scientific-research.html

Sevvoman... It's great that we have such brilliant Iranian minds both inside and outside Iran and it would have been even more great if so many of them weren't forced to flee because of IR's policies. Just imagine how much more could have been accomplished then. And it's sad that with such brilliant Iranian minds working on helping people and creating organs, the Islamic minds have created a society where people have to sell their organs to put food on their tables.

Yes, keep posting the achievements because all of them are IRANIAN achievements. And for every Iranian achievement you post, people will post a list of failures by the Islamic Republic to make these IRANIAN achievements actually amount to something meaningful for IRANIANS rather than just a propaganda tool for the Eshalists.

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
Aslan if you ask me i dont even care about all this stem cell stuff. According to this guy, Iran is among the top 5 nations in this branch. The first thing that pops up into my mind is: That means almost the whole western europe and EU must be behind IR in this regard. You know what? Lets make a deal: Give me the economic, social, cultural...state of those western european societies and in return i will make sure they receive a package, full of all those IR made stem cell stuff along with their researchers to them to be happy with. How about that?

Behrooz_C

Elite Member
Dec 10, 2005
A small island west of Africa
One issue that researchers in the West have to struggle with is Ethics. There are so many stumbling blocks, rules, regulations that are designed to make sure your every procedure is according to strict ethical guidelines. As this is my day job, I can tell you first hand that ethics in research are non-existent in Iran, where, for example, you can get a mouse and do anything you want to it. Here, in our lab if the mice don't have even the right room temperature we lose our license, nevermind performing any other procedure. Stem cell research is even more shrouded in controversy.

Jun 9, 2004
Canada
Aslan if you ask me i dont even care about all this stem cell stuff. According to this guy, Iran is among the top 5 nations in this branch. The first thing that pops up into my mind is: That means almost the whole western europe and EU must be behind IR in this regard. You know what? Lets make a deal: Give me the economic, social, cultural...state of those western european societies and in return i will make sure they receive a package, full of all those IR made stem cell stuff along with their researchers to them to be happy with. How about that?
Actually, the type of stem cell research that we're fifth in the world with is only legal in a handful of countries and even many of those just recently enacted laws making it legal. So, it's not like we were off the gate with 200 other countries and rank 5th. We were one of the 1st ones off the gate and currently rank 5th! Actually, I don't think there are any countries that allow completely unrestricted, no-conditions attached, unlegislated ESC research the way it is in Iran.

There are obviously a lot of ethical issues with ESC and cloning human organs, but without any discussions or consultation with the scientific community it was specifically sanctioned by a fatwa (believe it or not) by Supreme Nacho himself in 2002 or 2004. He probably figured he would need new organs at some point. That Fatwa was followed by making some forms of abortion legal in Iran, contrary to the religious status quo up to that point, probably to provide access to ESC for Iranian scientists and ultimately for the ruling class. Basically, the jist of it is that we have another Zahhak in the making, except this one is going be feeding off fetuses rather than brains!

Chinaski

Elite Member
Jun 14, 2005
Precisely. Thats why i said if most of EU countries are behind IR in this regard, then who cares, give me their living standards and i will give them the gold medal in stem cell research in return. Too keshvari ke mardom nafas nemitoonan bekeshan, maah haa goosht nemitoonan bokhoran, tano badane khodeoono mifrooshan ke betoonan zendeh bemoonan, too keshvari ke doktore javoonesh baayad kenaare khiaaboon roo jabe angoor bishini dast forooshi kone, stem cell research ro baayad gozaasht dame kooze aabesho khord.

Its not like europeans, americans are not able to, they just have to go by their strict ethical (as Behrooz said) regularities and laws. Hell in a lot of european countries, high schools kids and teenagers get taught about Ethics something those IR savages dont even know if its something to eat or something to kill.

Sly

Elite Member
Oct 18, 2002
دوست عزیز
ایا شما می دانید که تا الان حداقل فقط 1800 کلیه با این روش برداشت شده ؟
ایا می دانید که ایران در حال ساخت لوازم یدکی انسان با روش تزریق سلولهای بنیادی در حیوانات است ؟
ایا می دانید با همین روش صدها قرنیه پیوند داده شده ؟
ایا می دانید با همین روش بسیار از بیماران به اینده امیدوار شده اند ؟
خوب دوست عزیز هر پیشرفتی می بایستی تحقیقات مدام در مورد ان انجام شود اینطور که نیست که مثلا کاری تکراری انجام شده باشد خیر
ایران الان در استانه ساخت و پرورش قلب جگر و ریه و ادخال ان در حیوانات برای بهره برداری و استفاده ان در انسان است
کاری که بجز سه چهار کشور از انجام ان ناتوان هستند و این تحقیقات و پژوهش ها می بایستی به استمرار تکرار شود
اینطور نیست که مثلا یک چیزی ساخته شده و به کمال رسیده و خلاص تکرار ان بیهوده است
خیر دوست عزیز
این دانش و پیگیری ان بسیار وسیع و لازمه ان تکرار و فراگیری بیشتر و بیشتر است
انسان هنوز در مراحل ابتدایی ان قرار گرفته
و اینکه می فرمایید تکرار ان بیهوده است اشتباه محض است

متشکرم
Is that why there are long lines of poor people, standing outside hospitals to sell their kidneys in order to buy food for their children? Is that why you see posters of what a kidney cost in every corner in Iran?

General jan, believe me, I work close to this field. I have friends, working with stem cell research in Iran. Yes, the government invests a lot of money in this field (not to all the researchers though, just to those who have close friends inside the government). and yes, Iran is quite in front in stem cell research because of other countries' regulations. But generally everything they do is of no real use yet. It's just a big show. The day they actually use this for something, I will be the first to congratulate them.

Last edited:
May 9, 2004
[1] You show me one time that I thanked people in this forum for "seil, zelzeleh and roospian tehran", like everything else you claim it is baseless
[2] If someone tell your the truth, that doesn't make him/her your enemy ... so stop saying "you and your friends" ... Unfortunately, you live in an isolated world you created for yourself with your version of truth, and anyone saying opposite is in your enemy list.
[3] As I said, stop the proud game, it is really boring. If you are proud, pack your bag and go back to Iran and then start the proud game. At that point, you are credible.
At this time, you are nothing more than a hypocrite who is leaving outside in Iran and say "lengesh kon"
[4] You are so predictable that I knew exactly what you were going to respond.
جناب
من وقتی می گویم شماها منظور حتما به شخص شما نیست منظور اشخاصی با فکر و ایده شما است که وقتی یک ترید در مورد پیشرفت می بینید زود خونتان جوش می اید و نمی توانید ساکت بمانید و انتقاد میکنید
همپنین برای شما افتخار ندارد مطمئا باشید برای ملیونها ایرانی افتخار دارد و اهمیت می دهند
یعنی من حالا چون در خارج زندگی میکنم می بایستی از پیشرفت های اینچنینی ناراحت بشوم ؟

May 9, 2004
Googoole man,

Avalan... agar aftabe beh seloolhaaye bonyadi rabt dare, amale cheshme masnooi yaa pol sakhtan keili bishtar rabt daran.

Dovvoman... You're just regurgitating an article from 4 years ago - word by word translation if I may add: http://www.iranaffairs.com/iran_affairs/2009/02/iran-a-leader-in-stem-cell-scientific-research.html

Sevvoman... It's great that we have such brilliant Iranian minds both inside and outside Iran and it would have been even more great if so many of them weren't forced to flee because of IR's policies. Just imagine how much more could have been accomplished then. And it's sad that with such brilliant Iranian minds working on helping people and creating organs, the Islamic minds have created a society where people have to sell their organs to put food on their tables.

Yes, keep posting the achievements because all of them are IRANIAN achievements. And for every Iranian achievement you post, people will post a list of failures by the Islamic Republic to make these IRANIAN achievements actually amount to something meaningful for IRANIANS rather than just a propaganda tool for the Eshalists.
خیر جناب
متوجه نشدید
ربط بین افتابه یا واجبی با سلولهای بنیادی نیست
ربط بین عقلیتی مثل عقلیت شماست که دویصت سال زیر ضربه های تو نمی توانی و نمیدانی باعث شده چنین پیشرفت هایی را یا انکار کند
یا با انها غریبه شود
من هیچوقت از رژیم تعریف نکردم و اگر طرفدار رژیم بودم نه شما من رو می شناسید نه من شما که بخواهم پنهان کنم و بگویم فلانی فردا در پارتی یا مهمانی از من دعوت نمی کند
یا مثلا توی شرکت عالیجناتب کار میکنم و بترسم که از کار برکنار شوم
خیر
این شماها هستید که هرچیزی را ربط به رژیم می دهید
به همین خاطر اگر ایران در فقر و گرسنگی و نمی دانم بدبختی در لیست اول جهانی بود سریع ترید باز میکنید
اگر در جایی در رشته ای اول بود مثل الان می ایید و انتقاد میکنید
خیر جناب
من به عنوان یک ایرانی به پیشرفت های ایران افتخار میکنم
اگر در جایی به صدای گوگوش بازی پروین به عقل و هوش پرفسور حسابی به حافظ و سعدی و خیام و ابن سینا افتخار کردم ربطی به شاه و شاهنشاهی نداشته
اگر جایی به پیشرفت پزشکان ایرانی در رشته ای افتخار کردم ربطی به رژیم و اخوند نداشته
شماها قاطی کرده اید

بله جانم

May 9, 2004
جناب
بله همینطوره بجز یکی دو کشور اروپایی ما در این رشته از همه اروپا پیشرفته تر هستیم
یعنی حالا بزنیم و بلانسبت ب*ینیم تو این پزشکی چون مثلا اقتصاد و جامعه و نمیدانم بقیه علوم انها از ما پیشرفته تر است
این چه طرز فکر کردن است
خوب مثلا هند که این همه گرسنه دارد و مردم کنار خیابان از فقر میمیرند خلاص ان دمکراسی و چند رشته ای که در ان خوب هستند را هم بریزند دور
چون مثلا در امارات یا کویت و عربستان کسی کنار خیابان نمیمیرد ؟
این طرز فکر شما و برخورد جنابعالی با پیشرفت پزشکی در ایران است ؟

عجب

May 9, 2004
One issue that researchers in the West have to struggle with is Ethics. There are so many stumbling blocks, rules, regulations that are designed to make sure your every procedure is according to strict ethical guidelines. As this is my day job, I can tell you first hand that ethics in research are non-existent in Iran, where, for example, you can get a mouse and do anything you want to it. Here, in our lab if the mice don't have even the right room temperature we lose our license, nevermind performing any other procedure. Stem cell research is even more shrouded in controversy.
خیر جناب
اینطور که پیداست جنابعالی چیزی در مورد لابراتورهای ایران نمیدانید
در مورد این رشته هم تمام دنیا میداند که ایران جزو پنج کشور برتر جهان است
حالا تو بیا بگو من باور نمیکنم
خوب باور نکن
ایران در حال پیشرفت در این رشته است
تو باور نکن
برو یک مقال بنویس و بگو من تو لابراتور کار کردم ایران در این رشته پیشرفت نکرده
اگر گفتند چرا بگو درجه حرارت و این چیزها
:1:

May 9, 2004
Actually, the type of stem cell research that we're fifth in the world with is only legal in a handful of countries and even many of those just recently enacted laws making it legal. So, it's not like we were off the gate with 200 other countries and rank 5th. We were one of the 1st ones off the gate and currently rank 5th! Actually, I don't think there are any countries that allow completely unrestricted, no-conditions attached, unlegislated ESC research the way it is in Iran.

There are obviously a lot of ethical issues with ESC and cloning human organs, but without any discussions or consultation with the scientific community it was specifically sanctioned by a fatwa (believe it or not) by Supreme Nacho himself in 2002 or 2004. He probably figured he would need new organs at some point. That Fatwa was followed by making some forms of abortion legal in Iran, contrary to the religious status quo up to that point, probably to provide access to ESC for Iranian scientists and ultimately for the ruling class. Basically, the jist of it is that we have another Zahhak in the making, except this one is going be feeding off fetuses rather than brains!
خیر جناب
از خودت تفسیر و تحلیل ننویس
اگر خامنه ای گفت اشکال ندارد بخاطر نمی دانم چلاق بودنش نیست
در اسلام بعد از وارد شدن نطفه تا چهار ما و ده روز سلولهای بوجود امده جزو مخلوق جاندار بحساب نمیایند
در این مدت سقط جنین یا همین برداشت سلولها و استفاده از ان اشکال شرعی ندارد
بعد از ان سقط جنین قتل عمد محسوب می شود و دست بردن در جنین بدون سبب جایز نیست
به همین خاطر در این رشته بهره برداری سلولها قبل از این مدت اشکال ندارد

May 9, 2004
یکی میمرد ز درد بینوائی یکی میگفت خانم زردک میخواهی
اها
پس درش رو تخته کنیم
شنیدم خیلی فقیر تو ایران وجود داره
پس چرا علم پزشکی را دنبال کنیم
بابا ول کنیم برویم دنبال یه کار دیگه

Kal_Ali

Ball Boy
Apr 30, 2003
Every bit of advancement and progress is good for Iran and Iranians regardless of who is in charge. These bastard akhoonds will be gone one day but these advancements will stay for people. A lot of times pure research takes a long time to bear fruit and become useful for common people.
The problem right now is that IRI takes advantage of every advancement to its benefit in order to fool people that everything is good and they are in control.

Rahbare cholagh emphasizes that bad news should not be spread around and only good news must be talked about.
In my opinion Progress should be in all fronts and not in specific fields that regime takes pride from it.

Kal_Ali

Ball Boy
Apr 30, 2003
خیر جناب
از خودت تفسیر و تحلیل ننویس
اگر خامنه ای گفت اشکال ندارد بخاطر نمی دانم چلاق بودنش نیست
در اسلام بعد از وارد شدن نطفه تا چهار ما و ده روز سلولهای بوجود امده جزو مخلوق جاندار بحساب نمیایند
در این مدت سقط جنین یا همین برداشت سلولها و استفاده از ان اشکال شرعی ندارد
بعد از ان سقط جنین قتل عمد محسوب می شود و دست بردن در جنین بدون سبب جایز نیست
به همین خاطر در این رشته بهره برداری سلولها قبل از این مدت اشکال ندارد
Dear GP:
Here is a link on the fatwa by maraaje in Iran. Abortion is forbidden regardless of its age. Please have a look.
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=186135
Also, are you aware of any published research on the significance of the age of 4 months and 10 days and what changes occur right at that age?
thanks

May 9, 2004
Is that why there are long lines of poor people, standing outside hospitals to sell their kidneys in order to buy food for their children? Is that why you see posters of what a kidney cost in every corner in Iran?

General jan, believe me, I work close to this field. I have friends, working with stem cell research in Iran. Yes, the government invests a lot of money in this field (not to all the researchers though, just to those who have close friends inside the government). and yes, Iran is quite in front in stem cell research because of other countries' regulations. But generally everything they do is of no real use yet. It's just a big show. The day they actually use this for something, I will be the first to congratulate them.
دوست عزیز
کسی نگفته همه مشکلات پزشکی یا همه بیماریها علاج شده
الان در امریکا هر سال صدها پژوهش و تحقیق و دارو برای علاج بیماریهای مختلف مانند سرطان و ایدز و این چیزها انجام میگیرد
داروهایی ساخته می شود تلاش های زیادی انجام میگیرد
مثلا در شصت سال اخیر داروها و علاج های موثر زیادی برای بیماریهای قلبی کشف شده
وخیلی ها از این داروها و علاج ها استفاده کرد اند و خوب شده اند
ولی ایا در امریکا مردم از سرطان و ایدز و ببیماری قلبی جان خود را از دست نمی دهند؟
شاید از قبل هم بیشتر شده
همین پژوهش ها برای بیماری سرطان نگاه کنید سالانه چند ملیارد هزینه در کشورهای مختلف جهان صرف ان می شود و هنوز دارویی کشف نکرده اند که این بیماری را از بین ببرد
ایا باید ان را متوقف کنند
دها سال تحقیق و می توان گفت تقریبا بدون نتیجه ملموس
ایا کسی میتواند بگوید باید این پژوهش ها را متوقف کنیم و به فرک فقیر و فقرا باشیم و پول این پژوهش ها را خرج فقرای کنار خیابان کنیم ؟
ایا باید این پژوهش ها را متوقف کنیم؟
چشم پزشکی همینطور و خلاصه تمام رشته های پزشکی
من ایران را مثال نمیزنم
کشورهای بزرگ که گامهای مهمی در پزشکی برداشته اند را مثال می زنم
ایا انجا مردم از فقر نمی نالند ؟
اینطور نیست که شما می فرمایید که مردم توی صف ایستاده اند که کلیه هایشان را بفروشند و غذا بخرند
بله خیلی ها هستند که این کار را میکنند در امریکا هم بسیاری هستند که حاضرند فرزندانشان را بفروشند
در چین همینطور در بسیاری از کشورهای پیشرفته کارهایی از این هم بدتر انجام میشود
ولی به این خاطر باید ما پزشکی را تخته کنیم چون توی صف به قول شما ایستاده اند تا کلیه بفروشند
خوب امریکا هم صنایع نظامی را تخته کند تحقیقات پزشکی را تخته کند چون خیلی ها کنار خیابان از گرسنگی رنج می برند و توی سرما با مقوا خودشان را می پوشانند و توی زباله ها دنبال مابقی یک ساندویچ می گردند
این که نمی شود هرچه ما گفتیم ایران ناو ساخته ایران موشک ساخته ماهواره به فضا پرتاب کرده در رشته پزشکی پیشرفت کرده در نانو پیشرفت کرده
شما بفرمایید توی صف مردم گرسنه هستند
یا مرغ گران شده و چه و چه
خوب درست است گرسنه هستند خیلی فقیر و بدبخت هم هست
ولی ایا در کارخانه ها را تخته کنیم ؟
همچنین اینکه می فرمایید هنوز در این رشته ستفاده ای نشده با شما موافق نیستم
نمیگویم دوست شما دروغ میگوید
خیر درست است در بسیاری از بیماریها هنوز در مراحل اولیه است ولی مثلا در چشم پزشکی استفادهای شده
در دیابت و برخی از بیماریها در مراحل اولیه وارد شدن به بهبود و حل این نوع بیماریها است
این دانش هنوز مراحل مقدماتی خود را می پیماید و ایران در بین محدود کشورهای جهان است که که در این رشته پیشرفت کرده است
ایا نباید به ان افتخار کرد
چون مثلا فقیر داریم و یا هنوز در مراحل ابتدایی است
خوب هر دانشی مراحل ابتدایی را از این هم کند تر پیموده ایا باید انرا رها کنیم ؟

متشکرم

May 9, 2004
Dear GP:
Here is a link on the fatwa by maraaje in Iran. Abortion is forbidden regardless of its age. Please have a look.
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=186135
Also, are you aware of any published research on the significance of the age of 4 months and 10 days and what changes occur right at that age?
thanks
علی جان
اگر متوجه شده باشد
گفته شده دیه دارد
دیه با کفاره فرق میکند کفاره در صورتی پرداخت می شود که قتلی انجام شده باشد دیه به خسارت اقتصادی گفته می شود
در اینجا دیه ای که داده می شود دیه یک موجود بی جان است
و شخص می تواند از ان دیه بگذرد
به همین خاطر در رشته سلولهای بنیادی قتلی انجام نمی شود تنها دیه لازم است که در اینجا از ان گذشته می شود

LDPC

Bench Warmer
Dec 23, 2003
به نظر می رسد که عنوان ترید بنده شوخی است
ولی باید گفت که حقیقت دارد
بله ایران در استانه ساخت لوازم یدکی انسان است با پیشرفت چشمگیری که در رشته پزشکی و سلولهای بنیادی کرده ایم الان
قادر به ساخت قلب ریه جگر و خلاصه لوازم یدکی انسان هستیم
ایران در حال سرمایه گذاری سنگین بر روی سلولهای بنیادی است
الی دولچین
دانشمندان ایرانی توانسته اند که در دهه گذشته 6 مورد سلولهای انسانی و هشت مورد سلولهای موش را به صورت
پانکراس قلب وکبد سالم در بیاورند
کونراد هوچیدلینگر محقق دانشگاه هاوراد می گوید : خارق العاده است که انها با این امکانات این کارها را انجام داده اند !!!ا
به وضوح انها در حال رسیدن به ما هستند
و برخلاف خیلی از کشورهای غربی که سدهای مذهبی جلوی تحقیقات در این زمینه را گرفته اند
در اسلام تحقیقات در این باره اشکالی ندارد
ایران پنجمین کشور دنیاست که توانسته سلولهای انسانی را ایزوله و بر این سلولها دستور نویسی کند
هوچیدلینگر ادامه می دهد : من متعجب هستم که چگونه با این دستگاهای ساده چنین فعالیت هایی انجام شده
ما دستگاها را به سادگی از فروشنده ها می خریم
ولی اینها (دانشمندان ایرانی ) راهی جز ان که خودشان ان را بسازند ندارند
تنها چند کشور محدود در جهان وجود دارند که همانند ایران قادر به این کار هستند ...ا
پایان خبر
الان فکر کنم متوجه شده باشید چرا عنوان ترید از کارخانه واجبی سازی تا ساخت لوازم یدکی انسان بود

متشکرم

Thanks General, can you post links to the article that the professors mention Iran's progress in this area? Where did you get the statistics of the harvested body parts and their usage in Iran.